Turkse trut met kopdoek

StofStuiver

bleh bleh bleh ik wil griffier zijn en later advokaat of rechter en ik mag
geen hoofddoekje en dat is zo belangrijk voor me. bleh bleh bleh. (journaal
sbs6)
Nee stomme Turkse trut, dat mag niet omdat ik ook niet met een punkkapsel of
kkk muts rechter mag gaan zitten spelen. Het is een symbool dat staat voor
iets (in dit geval stupide religie en onderdrukking van de vrouw). Hoe moet
iemand in Godsnaam respect opbrengen voor zo een rechter? Recht begint met
het erkennen dat die macht onafhankelijk en eerlijk is.
Als je nou zo nodig een kopdoek wilt én rechter wilt zijn dan rot je maar op
naar Turkije. Ben benieuwd of het daar wel lukt.
Godverdegodvergodver wat gaan we nou krijgen zeg. OPDONDEREN!!!!!!!!!!!!
*&^#*$%&^#$! Koptrut. STOMME KOE! MUTS!

Jack.

Baron Von Lederhosen

"StofStuiver" <stofstuiver.Gee...@zeelandnet.nl> wrote in
message news:3ad4c6e5$0$28...@news2.zeelandnet.nl...
Nou ja zeg wat een taalgebruik!

Berdien Kuinbol

Baron Von Lederhosen schreef:

> Nou ja zeg wat een taalgebruik!

Het lijkt Aelius De Golem wel

Baron Von Lederhosen

"Berdien Kuinbol" <Bere...@Cable.A2000.nl> wrote in message

Die heeft tenminste nog klasse en stijl!

StofStuiver

Baron Von Lederhosen <ret...@vonlederhosen.com> schreef in berichtnieuws
9b2hq8$net$1...@fb1.euro.net...

Ik was ff pissig, dat gaat niet goed samen met klasse en stijl. Mijn excuses
hoor.

theo1610

> [...]

>geen hoofddoekje en dat is zo belangrijk voor me. bleh bleh bleh. (journaal

Voor sommige mensen is dat inderdaad heel belangrijk.
(voor mij gelukkig helemaal niet...)

>Nee stomme Turkse trut, dat mag niet omdat ik ook niet met een punkkapsel of
>kkk muts rechter mag gaan zitten spelen.

Wat zou erop tegen kunnen zijn?

>Het is een symbool dat staat voor
>iets (in dit geval stupide religie en onderdrukking van de vrouw). Hoe moet
>iemand in Godsnaam respect opbrengen voor zo een rechter?

Voor mij maakt het niet uit.
In mijn geval was 1 van de 4 een streng kijkende negerin.
En ik dacht, sjit, dat tref ik weer, die zal wel happy zijn
met 'antilliaanse apen'... :))

>Recht begint met
>het erkennen dat die macht onafhankelijk en eerlijk is.

Moet je beginnen met uitsluiten van een deel van de mensen...

>Als je nou zo nodig een kopdoek wilt én rechter wilt zijn dan rot je maar op
>naar Turkije. Ben benieuwd of het daar wel lukt.

Dan kun je een groot deel linea recta naar 't Vaticaan sturen.

>Godverdegodvergodver wat gaan we nou krijgen zeg. OPDONDEREN!!!!!!!!!!!!
>*&^#*$%&^#$! Koptrut. STOMME KOE! MUTS!

Waarom zou je geen hoofddoekje om kunnen hebben?
Iemand gaat toch niet anders denken als het hoofddoekje
effe af is?

--
lievebehee...@theo1610.demon.nl
Helpdesk: 06-53416181

De Golem

Nu hoor je het eens van een ander, Berdientje Tuindrol.

Golem,
+31(0)20-8826679

On Mon, 02 Apr 2001 21:59:15 +0200, Berdien Kuinbol <Bere...@Cable.A2000.nl> wrote:

"Ik hoop nog eens mee te maken dat jouw kleindochter wordt
verkracht door een allochtoon".

.Ilja Oblomov

theo1610 schreef:

> Voor sommige mensen is dat inderdaad heel belangrijk.
> (voor mij gelukkig helemaal niet...)

> Wat zou erop tegen kunnen zijn?

Past niet bij het vereiste decorum in de justitiële ambiance.

BTW onlangs stelde het Deens Hof van Beroep een islamitische vrouw,
die in een chocoladefabriek werkte, in het ongelijk wb haar eis
tijdens haar werk een hoofddoek te willen dragen. Hiervoor werden
redenen van hygiëne en veiligheid aangevoerd. Overigens mogen we
wel oppassen met die hoofddoekjes. Wanneer het verkeerd loopt zit
daar een aardige bron van inkomsten in voor de draagster: ze had
een schadevergoeding van F17.000,- geëist...

Groet, Ilja Oblomov
©

.Ilja Oblomov

StofStuiver schreef:

Dat je je over zo'n lap textiel zo kunt opwinden!

Groet, Ilja Oblomov
©

Ciao

"StofStuiver" <stofstuiver.Gee...@zeelandnet.nl> schreef in
bericht news:3ad4c6e5$0$28...@news2.zeelandnet.nl...
Hee ouwe Zeeuw,
Ik wind me ook wel eens op en post soms wel eens iets waarvan als ik het
later terug lees mezelf afvraag.....hee, was ik nu mezelf of iemand anders
:-)
Toch kan ik me voorstellen dat soms je bloed aan het overkoken is als je
leest wat er allemaal in dit kloteland gebeurd. Toch...
Ik hoop nooit een advocaat nodig te hebben of onder het oog van een rechter
te hoeven verschijnen, maar ik zou toch liever met een OPRECHTE en EERLIJKE
advocate MET hoofddoekje te maken hebben dan met een CORRUPTE advocaat of
rechter in z'n "voorgeschreven" - belachelijke - toga. Maken de kleding dan
de 'man' ?
Kijk eens naar de moord op dat meisje in Utrecht. Zo'n gozer van 14 jaar
krijgt 1 jaar....... Ik vraag me af wat een Turkse of Marokkaanse jongen had
gekregen als hij een Nederlands meisje had vermoord.....Waarschijnlijk ook
te weinig maar toch meer.
Geen dier'der plek voor ons op aard? Geen oord ter wereld meer ons waard?
Jack, ik ga er zwaar aan twijfelen. Je kan hier moedig blijven worstelen en
proberen te ontzwemmen maar het wordt steeds moeilijker.
Toch zou ik liever een oprechte Turkse buurvrouw hebben - al dan niet met
hoofddoekje - ( liefst nog één die topless lag te zonnen in de tuin ) dan
zo'n typisch Nederlandse conservatieve oud gereformeerde trut die 3x in de
week vooraan in de kerk zit om daar te overdenken hoe ze de rest van de week
haar mede landgenoten kan bedonderen. Gelukkig heb ik het goed met mijn
buren getroffen, er zijn ook uitzonderingen.
Maar toch, wij leven in een veels te zachtmoedig land. Toestanden zoals
hier..............in Oost Europese landen was er al lang een revolutie
uitgebroken. Helaas..........ik voel me te oud en heb er de moed niet meer
voor om 'strijdvaardig' te zijn, maar denk wel dat het hier hard tijd raakt
om een einde te maken aan deze regering en de monarchie. Democratie en
integratie is hier helaas ver te zoeken, dus tijd voor een revolutie. Ook de
inflatie is nog nooit zo snel gestegen als de laatste maanden dus zeker een
teken dat deze regering spoedig ontruimd moet worden, dit in tegenstelling
tot het gezond vee wat meedogenloos wordt afgeslacht terwijl een eenvoudige
vaccinatie een oplossing zou zijn. Waar zijn ZE in Godsnaam mee
bezig..........
Met vriendelijke groeten uit het hartje van Zeeland,
Ciao.

.Ilja Oblomov

Ciao schreef:

> [...]
> gekregen als hij een Nederlands meisje had vermoord.....Waarschijnlijk ook

Je kent je feiten niet. De dader IS een allochtoon. Door zijn leeftijd
valt hij buiten de normale strafwetgeving.

Groet, Ilja Oblomov
�內躬偕爻,虜,齯滌`偕爻,虜,齯滌`偕爻,虜,齯滌`偕爻,虜,,齯滌`偕爻,虜,
Wereldpopulatie-klok: http://www.census.gov/main/www/popclock.html
klik op "Java-versions..."
內躬偕爻,虜,齯滌`偕爻,虜,齯滌`偕爻,虜,齯滌`偕爻,虜,,齯滌`偕爻,虜,

theo1610

".Ilja Oblomov" <Ilja_O...@yahoo.com> wrote:

>Past niet bij het vereiste decorum in de justitiële ambiance.

Je reinste onzin dat decorum te verbinden aan hoofddoekjes.
Alsof je met een hoofddoekje niet integer kunt zijn...:((

>BTW onlangs stelde het Deens Hof van Beroep een islamitische vrouw,
>die in een chocoladefabriek werkte, in het ongelijk wb haar eis
>tijdens haar werk een hoofddoek te willen dragen.

Paste die niet onder de plastic muts ofzo..?

>Hiervoor werden
>redenen van hygiëne en veiligheid aangevoerd.

Dat snap ik dan niet helemaal.

>Overigens mogen we
>wel oppassen met die hoofddoekjes. Wanneer het verkeerd loopt zit
>daar een aardige bron van inkomsten in voor de draagster: ze had
>een schadevergoeding van F17.000,- geëist...

Wmb mag ze die krijgen.
Het zal je wel vreemd klinken uit mijn mond zeker?

theo1610

".Ilja Oblomov" <Ilja_O...@yahoo.com> wrote:
>StofStuiver schreef:

>Dat je je over zo'n lap textiel zo kunt opwinden!

Ja...

theo1610

"Ciao" <Sy...@must.net> wrote:

> [...]
>gekregen als hij een Nederlands meisje had vermoord.....Waarschijnlijk ook

Celstraf lijkt me niet het belangrijkste in dit soort zaken.
Geloof trouwens dat 1 jaar het maximum is.

StofStuiver

Ciao <Sy...@must.net> schreef in berichtnieuws
3ad4f154$0$28...@news2.zeelandnet.nl...

> "StofStuiver" <stofstuiver.Gee...@zeelandnet.nl> schreef in
> bericht news:3ad4c6e5$0$28...@news2.zeelandnet.nl...

> Hee ouwe Zeeuw,

Hee mede zeeuw ;-)

> Ik wind me ook wel eens op en post soms wel eens iets waarvan als ik het
> later terug lees mezelf afvraag.....hee, was ik nu mezelf of iemand anders
> :-)

Ach ja, ik heb er geen spijt van hoor. Emotie mag gezien worden, toch?

> [...]
> advocate MET hoofddoekje te maken hebben dan met een CORRUPTE advocaat of
> rechter in z'n "voorgeschreven" - belachelijke - toga. Maken de kleding

Dat is wel zo ja, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Dwz die keuze is
tussen corrupt zonder en niet corrupt met doekje is er niet. Of alleen
fictief.
Punt is gewoon dat er een systeem is waar bepaalde regels gelden. Een regel
is dat je in bepaalde functies een representatief uiterlijk moet hebben, wat
zoveel betekent als 'normaal'. Je mag geen uiterlijk hebben dat duidelijk
voor een bepaald iets staat. Daarom mag ik niet als punker of skinhead of
wat dan ook rechter gaan zitten zijn. Sterker nog, dat mag ik niet eens in
een winkel, laat staan in de rechtbank. En die hoofddoek die staat ergens
voor dus hoort hij daar niet. Als die dame daarnaast in haar vrije tijd een
hoofddoel wil dragen moet ze dat zelf weten, hoewel je zelfs daar zou kunnen
beargumenteren dat dat in Nederland eigenlijk niet meer past. Iig zou ik
daar niet zo'n punt van maken, het blijft uiteindelijk haar tijd. Maar de
tijd in de rechtbank is niet haar tijd... en daar moet men zich aan de
regels houden.
Kleren maken de man en de vrouw ja. Heb ik na 40 jaar heel duidelijk wel
geleerd. Wil niet zeggen dat dat goed is, maar het is nu eenmaal zo.

> [...]
had
> gekregen als hij een Nederlands meisje had vermoord.....Waarschijnlijk ook

Die dader was allochtoon volgens mij. Niet dat het wat uitmaakt. 1 jaar
blijft weinig, maar je moet wel bedenk dat er dwangverpleging aan vast zit
en dat kan jaren duren en maakt dat je in beginsel niets meer over je eigen
lichaam hebt te vertellen. Als ik mocht kiezen in zo'n situatie zou ik
liever 10 jaar cel hebben dan 5 jaar cel én dwangverpleging.

> [...]
en
> proberen te ontzwemmen maar het wordt steeds moeilijker.

Ja heb ik ook. Maar waar kan ik nog naartoe vluchten? Nergens toch?

> [...]
> week vooraan in de kerk zit om daar te overdenken hoe ze de rest van de

Helemaal mee eens. Ik zeg ook niet dat ik per definitie pro die ouderwetse
cultuur ben en tegen nieuwe invloeden. Maar dingen kunnen ook gewoon te snel
veranderen en dat gevoel heb ik nu heel duidelijk wel. Hoewel die
conservatieve buurvrouw van mij mag vertrekken natuurlijk. Maar dat wil toch
niet zeggen dat je ze moet inruilen voor iets anders dat niet deugt? En
trouwens, ze zijn niet allemaal slecht natuurlijk... die ouderwetse mensen,
net zoals niet alle nieuwelingen intolerant enzo zijn.

> Gelukkig heb ik het goed met mijn
> buren getroffen, er zijn ook uitzonderingen.

Ik niet.

> [...]
raakt
> om een einde te maken aan deze regering en de monarchie.

Ik ben er ook te oud voor intussen. Ik heb mijn strijdbare jaren gegeven
voor een hoger doel, linkse idealen en zie nu eens waar het toe leidt... het
schiet zover door in de verkeerde dingen en in stupide toestanden dat ik nu
de drang voel om verdorie rechts te worden. Niet omdat ik rechts ben, maar
omdat rechts momenteel meer logica verkondigt dan links. Idealen zijn mooi,
zeker linkse, maar het moet wel binnen de reeele wereld passen.

> [...]
eenvoudige
> vaccinatie een oplossing zou zijn. Waar zijn ZE in Godsnaam mee

Ik heb echt geen idee. Tenminste... ik heb wel een idee, maar ik wil het
niet geloven.
Ik heb de laatste tijd echt de gedachte dat we stiekem richting een 1984
wereld gaan. De machthebbers, met de schijndemocratie willen alles
controleren en controleren alles. De consumptie/groei maatschappij is heilig
en daarom moeten er nieuwe mensen binnen. De vast contracten, waar onze
opa's en oma's nog voor hebben gestaakt (bloed, zweet en tranen) worden
zomaar ingeruild voor een rechtsloze arbeidersstatus.
Ik woon nog steeds in een rijtjeshuis, in een arbeiderswoninkje en het is
niet eens van mij. Waar is de vooruitgang hier?
En je mag nix en moet over alles belasting betalen. Tis gewoon een kutland
en niet anders.
bah.
Ik begin echt zin te krijgen in een stevige revolutie... dan maar bloed...
ze vragen erom. Zo wordt leven langzamerhand ook onmogelijk.

> Met vriendelijke groeten uit het hartje van Zeeland,
> Ciao.

Idem van iets zuidelijker... over de Westerschelde....

Jack ;-)

StofStuiver

Vreemd hoor... weer een heleboel berichten verdwenen. Wel headers, geen
berichten. Leuk die censuur.... wie zou dat toch doen?
Ik post het gewoon nog een paar keer.... wat denken ze wel niet... duh!

StofStuiver <stofstuiver.Gee...@zeelandnet.nl> schreef in
berichtnieuws 3ad4c6e5$0$28...@news2.zeelandnet.nl...

StofStuiver

.Ilja Oblomov <Ilja_O...@yahoo.com> schreef in berichtnieuws
3AD4E691...@yahoo.com...

Ik wind me wel vaker op, maar hou het meestal nogal netjes. In dit geval had
ik daar geen zin in omdat momenteel elke maand wel een of andere Turkse muts
met het kopdoekjes verhaal af komt zetten. Net zo lang zeuren tot ze hun zin
krijgen.
bah.

StofStuiver

theo1610 <lievebehee...@theo1610.demon.nl> schreef in berichtnieuws
3ad4dcf2...@news.demon.nl...

(journaal

> Voor sommige mensen is dat inderdaad heel belangrijk.
> (voor mij gelukkig helemaal niet...)

> Wat zou erop tegen kunnen zijn?

Een rechtbank is niet de plaats om jouw persoonlijke denkbeelden te
profileren (ik heb het nu dus over het personeel).
We hebben het al eens vaker over recht gehad Theo. Hoe moet ik een rechtbank
nog erkennen als die heel duidelijk een bepaald denkbeeld uitstraalt?
Dat kan men niet van mij verwachten.

> Voor mij maakt het niet uit.
> In mijn geval was 1 van de 4 een streng kijkende negerin.
> En ik dacht, sjit, dat tref ik weer, die zal wel happy zijn
> met 'antilliaanse apen'... :))

Tja das pech. Hoewel het in beginsel niets mag uitmaken. Dat die dame
negerin is hoeft niets te zeggen over hoe zij denkt. Misschien was ze het
wel met je eens.
Overigens was je bij verstek veroordeeld, dus ik neem aan dat je op de
tribune zat of dat je dit alleen zegt om mij te testen. ;-)

> Moet je beginnen met uitsluiten van een deel van de mensen...

Hoezo uitsluiten? Ik wil niemand uitsluiten. Ik wil wel uitsluiten dat de
rechtbank een kermis van allerhande denkbeelden wordt. Men zit daar om zo
onafhankelijk mogelijk recht te spreken en niets anders.

> Dan kun je een groot deel linea recta naar 't Vaticaan sturen.

> Waarom zou je geen hoofddoekje om kunnen hebben?
> Iemand gaat toch niet anders denken als het hoofddoekje
> effe af is?

Nee, maar het zegt iets over de persoon en het kan voor mij moeilijker zijn
mijn straf te accepteren (lees erkennen v/d rechtspraak) als ik dat opmerk.
En daarom moet je het niet doen. En daarom is de persoon die erom vraagt DOM
en snapt blijkbaar niet hoe rechtspraak werkt.

Jack.

jaap boomsma.

".Ilja Oblomov" schreef:

> Je kent je feiten niet. De dader IS een allochtoon. Door zijn leeftijd
> valt hij buiten de normale strafwetgeving.

Hij denkt dat het meisje allochtoon is !

groet jaap

.Ilja Oblomov

theo1610 schreef:

> Je reinste onzin dat decorum te verbinden aan hoofddoekjes.

Ook aan toga's en pruiken. En i.p.v. met een hamer de zitting
te verdagen kun je dat ook met een deegroller doen. ;)

Maar de essentie van decorum is o.m. een bepaalde sfeer te scheppen
en daar heb je nu eenkeer 'n zekere mate van uniformiteit voor nodig.

> Alsof je met een hoofddoekje niet integer kunt zijn...:((

Natuurlijk staat de integriteit los van het uiterlijk.

> Paste die niet onder de plastic muts ofzo..?

Ze moest het hoofddoekje af doen en een haarnet dragen of
anders "opdonderen" (Jack).

> Dat snap ik dan niet helemaal.

Ik weet niet hoe ze in Denemarken chocolade maken.

> Wmb mag ze die krijgen.
> Het zal je wel vreemd klinken uit mijn mond zeker?

Inderdaad! BTW wat is dat voor schade die ze lijdt? Dat is toch
gewoon flauwekul??

Groet, Ilja Oblomov
©

.Ilja Oblomov

" jaap boomsma." schreef:

Dat is dan juist gedacht.

Groet, Ilja Oblomov
©

theo1610

>Ook aan toga's en pruiken. En i.p.v. met een hamer de zitting
>te verdagen kun je dat ook met een deegroller doen. ;)

Dat lijkt me voor een aantal figuren wel de juiste ambiance.

>Maar de essentie van decorum is o.m. een bepaalde sfeer te scheppen
>en daar heb je nu eenkeer 'n zekere mate van uniformiteit voor nodig.

Laat dan rechters maar achter een kamerscherm rechtspreken.

>Natuurlijk staat de integriteit los van het uiterlijk.

Mooi, en laten we dat vooral niet vergeten.

Al zit je wel in te vullen, een OvJ neutraal aardig mannetje
die je met zijn Jack Russeltje in het park ziet lopen, een
rechter waarvan je je bezorgd afvraagt wat er mis is en of ie
het einde van de zitting zal halen, daarnaast het opperhoofd,
laat niemand daaraan twijfelen, daarnaast de niet gediscrimi
neerde zwarte vrouwelijke rechter die misschien mede daardoor
extra streng en belangrijk zit te wezen en nog een bleek meisje,
een beetje zo'n jeugdig bijspringzorgsoldaatje.

Of die dan wel of geen hoofddoekje om heeft maakt toch verder
niks uit man.. :)

>Inderdaad! BTW wat is dat voor schade die ze lijdt? Dat is toch
>gewoon flauwekul??

Zij is slachtoffer van 'stalking' vanwege haar religieuze
opvatting. Dat bedrijf zit imo dus helemaal fout.

theo1610

> [...]

>Een rechtbank is niet de plaats om jouw persoonlijke denkbeelden te
>profileren (ik heb het nu dus over het personeel).

Wat oneerbaars profileer je dan met een hoofddoekje als personeel?

>We hebben het al eens vaker over recht gehad Theo. Hoe moet ik een rechtbank
>nog erkennen als die heel duidelijk een bepaald denkbeeld uitstraalt?

Wat kan een hoofddoekje voor bijzonders uitstralen?

>Dat kan men niet van mij verwachten.

Jij kunt ook alleen door een blanke agent van het mannelijke
geslacht bekeurd worden...??

>moet

>Tja das pech. Hoewel het in beginsel niets mag uitmaken. Dat die dame
>negerin is hoeft niets te zeggen over hoe zij denkt. Misschien was ze het
>wel met je eens.

Ik bedoel, iedereen heeft zo zijn eigen gedachten over mensen, toch?

>Overigens was je bij verstek veroordeeld, dus ik neem aan dat je op de
>tribune zat of dat je dit alleen zegt om mij te testen. ;-)

Ik moest wel in hoger beroep gaan tegen zoveel onrecht.

>Hoezo uitsluiten? Ik wil niemand uitsluiten.

Wel waar.

>Ik wil wel uitsluiten dat de
>rechtbank een kermis van allerhande denkbeelden wordt. Men zit daar om zo
>onafhankelijk mogelijk recht te spreken en niets anders.

Inderdaad, en hoe meer 'denkbeelden' hoe beter mi.

>op

>Nee, maar het zegt iets over de persoon en het kan voor mij moeilijker zijn
>mijn straf te accepteren (lees erkennen v/d rechtspraak) als ik dat opmerk.

Dat is dan jammer voor je, hehe...
Ik zou het liefst Noppes als rechter hebben gehad,
maar ja, zover is de eenmanscipathie nog niet.
Allemaal kepeltjes was trouwens ook goed geweest,
een mooie reden om dieper op eea in te kunnen gaan.
Voor de uitslag maakt het verder niks uit, die zoeken ze
gewoon op in de computer. Onafhankelijke rechtsspraak..haha)

>En daarom moet je het niet doen. En daarom is de persoon die erom vraagt DOM
>en snapt blijkbaar niet hoe rechtspraak werkt.

Als rechtspraak niet meer kan werken als er een vrouw met
een hoofddoekje aanschuift valt er ook niks meer te snappen.

.Ilja Oblomov

theo1610 schreef:

[knip]

> [...]
> een beetje zo'n jeugdig bijspringzorgsoldaatje.
>
> Of die dan wel of geen hoofddoekje om heeft maakt toch verder

Dat hoofddoekje met zijn religieuze symboolfunctie in de ambiance van
een forum, waarin wordt gepretendeerd objectief recht te spreken, vind
ik misplaatst. Wat jij hierboven zit in te vullen aan persoonlijke
geschiedenissen mbt de figuranten in een rechtszaal doe je op basis
van uiterlijke kenmerken, waarvan mi geen enkele suggestie van partij-
digheid uitgaat. Wanneer mijn proces zou worden genotuleerd door een
hoofddoekje gaan mijn gedachten onwillekeurig uit naar een zekere
kleuring van wat ik heb gezegd.

karel

Je heb groot gelijk.

JH Groot Koerkamp

StofStuiver <stofstuiver.Gee...@zeelandnet.nl> wrote in message

Tja, wie moet zich nou aan wie aanpassen: de Turkse vrouw aan de
voorschriften van de Nederlandse rechterlijke macht of andersom? Als zij
haar hoofddoek mag dragen, mag ik een baseball cap dragen als griffier
(mocht ik dat ooit willen worden). Mijn baseball cap is een onderdeel van
mijn persoonlijke cultuur.

Jasper

theo1610

> [...]

>Dat hoofddoekje met zijn religieuze symboolfunctie in de ambiance van
>een forum, waarin wordt gepretendeerd objectief recht te spreken, vind

Ik niet.

> [...]
>geschiedenissen mbt de figuranten in een rechtszaal doe je op basis
>van uiterlijke kenmerken, waarvan mi geen enkele suggestie van partij-

Ze zijn allemaal tegen mij, simpel...

>Wanneer mijn proces zou worden genotuleerd door een
>hoofddoekje gaan mijn gedachten onwillekeurig uit naar een zekere
>kleuring van wat ik heb gezegd.

Mijn gedachten misschien ook,
maar dat lijkt mij geen beletsel verder.

>Groet, Ilja Oblomov

jaap boomsma.

".Ilja Oblomov" schreef:

Ja , daar was ik al bang voor!

groet jaap

StofStuiver

JH Groot Koerkamp <koer...@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
en2teWz...@net005s.hetnet.nl...

Integreren.

> Als zij
> haar hoofddoek mag dragen, mag ik een baseball cap dragen als griffier
> (mocht ik dat ooit willen worden). Mijn baseball cap is een onderdeel van
> mijn persoonlijke cultuur.

Vast niet. Vrijheid van religie (die inherent intolerant is) houdt niet in
dat jij dan ook iets mag.

StofStuiver

theo1610 <lievebehee...@theo1610.demon.nl> schreef in berichtnieuws
3ad513bf...@news.demon.nl...

berichtnieuws

> Wat oneerbaars profileer je dan met een hoofddoekje als personeel?

Die kopdoek is een symbool van een religie en staat voor intolerantie en
onderdrukking.

> Wat kan een hoofddoekje voor bijzonders uitstralen?

Zie boven.

> Jij kunt ook alleen door een blanke agent van het mannelijke
> geslacht bekeurd worden...??

Nee.

> Ik bedoel, iedereen heeft zo zijn eigen gedachten over mensen, toch?

Ja.

> Ik moest wel in hoger beroep gaan tegen zoveel onrecht.

En maakt het iets uit?

> Wel waar.

Nietes.

> Inderdaad, en hoe meer 'denkbeelden' hoe beter mi.

Ook intolerante denkbeelden?

> [...]
> Voor de uitslag maakt het verder niks uit, die zoeken ze
> gewoon op in de computer. Onafhankelijke rechtsspraak..haha)

Ja ja Theo. Jij zegt dat er helemaal geen recht gesproken wordt en misschien
is dat wel zo ook, maar dat neemt niet weg dat je wel kunt streven naar een
systeem dat werkt en niet zoals je nu doet een wolf in schaapskleren in huis
halen. Dan krijg je juist wat je niet wilt.

DOM

> Als rechtspraak niet meer kan werken als er een vrouw met
> een hoofddoekje aanschuift valt er ook niks meer te snappen.

Doe nou es niet zo dwars man. Deze keer heb je gewoon geen gelijk. ;-p

JH Groot Koerkamp

> Die kopdoek is een symbool van een religie ...

Correct. Lijkt me dan inderdaad ook niet acceptabel om je als griffier (of
rechter of advocaat) met een dergelijk religieus symbool in de nederlandse
rechtszaal te profileren. Als we straks iemand krijgen die per se met een
groot kruis op de borst naast de rechter wil gaan zitten, zal dat ook niet
getollereerd worden.

> ... en staat voor intolerantie en
> onderdrukking.

Daar ben ik het niet mee eens: de jongedame heeft er waarschijnlijk zelf
voor gekozen.

JGK
----------
koer...@ieee.org

Never question an engineer's opinion, you thundering moron! - Dogbert

JH Groot Koerkamp

> JH Groot Koerkamp <koer...@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
> en2teWz...@net005s.hetnet.nl...
>
> Vast niet. Vrijheid van religie (die inherent intolerant is) houdt niet in
> dat jij dan ook iets mag.

En als die baseball cap nou eens onderdeel is van mijn persoonlijke religie?

Jasper
(die sowieso tegen hoofddeksels in de rechtszaal is, tenzij het een
bewijsstuk is)

Bezemsteel

"theo1610 " <lievebehee...@theo1610.demon.nl> schreef in bericht news:3ad4f6c3...@news.demon.nl...

> Je reinste onzin dat decorum te verbinden aan hoofddoekjes.
> Alsof je met een hoofddoekje niet integer kunt zijn...:((

Natuurlijk kan een rechtbankmedewerker in een bloemetjes kortebroek
ook integer zijn. Dus waarom mag b.v. een rechter dat ding tijdens zijn
werk dan niet aantrekken? Weet je wat die islamitische dame m.i. het
beste kan doen?,... een organisatie voor ongelijke behandeling oprichten
en dan vervolgens *daar* haar beklag gaan doen.

Groetjes van Bezemsteel.

theo1610

"JH Groot Koerkamp" <koer...@hetnet.nl> wrote:

> [...]
>groot kruis op de borst naast de rechter wil gaan zitten, zal dat ook niet

En een ring door de neus...?

>Daar ben ik het niet mee eens: de jongedame heeft er waarschijnlijk zelf
>voor gekozen.

Als je wilt dat een vrouw haar hoofddoekje af moet doen
lijkt me dat intolerantie en onderdrukking.

> [...]
>----------
>koer...@ieee.org
>
>Never question an engineer's opinion, you thundering moron! - Dogbert

theo1610

"StofStuiver" <stofstuiver.Gee...@zeelandnet.nl> wrote:

Het eerste is waar, de rest niet.

>rechtbank

>Zie boven.

Dat zit toch echt tussen jouw oren.

>Nee.

Dan is er hoop. ;)

>Ja.

>En maakt het iets uit?

Voor mij niet.

>Nietes.

Oh ja, alleen het hoofddoekje.

>Ook intolerante denkbeelden?

Zoals ?

>maar

>OPDONDEREN!!!!!!!!!!!!

>zijn
>opmerk.

>Ja ja Theo. Jij zegt dat er helemaal geen recht gesproken wordt

Dat wil ik nu ook niet beweren, het bestaat uit 2 delen,
is iemand ja/nee schuldig en wat wordt de straf.
In mijn geval staat alles al vast voordat de zaak begint,
en wil je dat veranderen kost het je een hoop geld en vele
jaren aan hoger beroep etc etc. Dan ga'k liever een paar
weken zitten, en verder blijf ik lekker potsen wie immer.
Al die flauwekul...

> [...]
>systeem dat werkt en niet zoals je nu doet een wolf in schaapskleren in huis
>halen. Dan krijg je juist wat je niet wilt.

Er zijn genoeg integere vrouwen met hoofddoekjes.

>DOM

>Doe nou es niet zo dwars man.

Dat heeft niks met dwars doen te maken.
Wat wmb mag er ook een katholieke non zitten.
Op jouw manier kunnen enkel kleurloze ongelovigen
rechter zijn. En dat is dus niet zo, er wordt wel
verwacht dat men het nederlands recht boven zijn
eigen (religieuze) recht kan zetten.

>Deze keer heb je gewoon geen gelijk. ;-p

Dat is best mogelijk, maar niet om datgene wat jij aanvoert.

theo1610

"Bezemsteel" <bezem...@planet.nl> wrote:

>"theo1610 " <lievebehee...@theo1610.demon.nl> schreef in bericht =

>Natuurlijk kan een rechtbankmedewerker in een bloemetjes kortebroek=20
>ook integer zijn. Dus waarom mag b.v. een rechter dat ding tijdens zijn=20
>werk dan niet aantrekken?

Van mij mag dat. (mits het boven de 20 graden is,
anders wordt ie ziek)

>Weet je wat die islamitische dame m.i. het=20
>beste kan doen?,... een organisatie voor ongelijke behandeling oprichten =

>en dan vervolgens *daar* haar beklag gaan doen.

Het valt niet mee in zo'n hoofddoekjes vijandig klimaat.
Alle vrouwen zijn blijkbaar niet even gelijk in dit
verlichte democratische bruine bonen paradijs.

Rare jongens die hollanders.

JH Groot Koerkamp

theo1610 <lievebehee...@theo1610.demon.nl> wrote in message

message

> Als je wilt dat een vrouw haar hoofddoekje af moet doen
> lijkt me dat intolerantie en onderdrukking.

Dus het voorschrift dat een agent een uniform moet dragen is ook blijk vann
intollerantie en onderdrukking?

Nadenken is moeilijk, moeilijk.

Misschien goed om je eens wat te verdiepen in het nederlandse rechtssysteem
+ nog wat mores daarin. Het is niet moeilijk, weet ik uit ervaring.

JGK

Albert

> [...]

> naar Turkije. Ben benieuwd of het daar wel lukt.
> Godverdegodvergodver wat gaan we nou krijgen zeg. OPDONDEREN!!!!!!!!!!!!

Wat een idioot ben je Stoffie.

¿Betekend het dragen van een *hoofddeksel* dat ik mijn functie niet goed kan
vervullen?

¿Als ik kaal wordt, mag ik dan wel een toupetje op mijn dak gooien om mijn
kaalheid te verbergen?

Tja, van mij mag een ieder zich kaal scheren, een grote Abraham baard
kweken, punk paars/rood/oranje haar en zijn haar opsteken hoe hij of zij
wil.

¿Als ik een kopdoek op wil hebben, ga ik daardoor mijn functie minder goed
uitvoeren?

Als het een joodse man zou zijn, zou hij zijn keppeltje of dat ding dat op
een gezaagde tennisbal op zijn hoofd mogen dragen in de rechtszaal?

Heb je het Engelse Lord of bla bla bla gezien, dat ze nog steeds pruiken op
hun kop hebben als een stelletje *travo's* tja, geef mij dan maar een
kopdoek ipv zo een pruik.

Trouwens in Nederland mag je wel een kkk muts ophebben, het betekend hier
niets, ik heb wel wat slaapmutsen voor je te leen ;-)
Kijk maar naar de Nederlandse militairen, die hebben ook allemaal rare
kapsels hoor in vergelijking met militairen overal op de wereld, dus ehhhh
...... wat zei je ook al weer ..............

**************************************
** Integratie is de *Kunst* van het samenleven **
** en niet het opgeven van je eigen identiteit. **
**************************************

Saludos cordiales de,
Alberto el *negrito* tolerante
http://www.sabroso.cjb.net
[The best RealAudiosite][El mejor RealAudiosite]
Bach@ta, Reggae, S@lsa, Merengue, K@seko, Soul, D@nce, and more hot Sounds.
Listen *online* in CD quality, just follow the instructions on the page

JH Groot Koerkamp

Albert <m...@somewhere.nl> wrote in message

> ¿Als ik kaal wordt, mag ik dan wel een toupetje op mijn dak gooien om mijn
> kaalheid te verbergen?

Als mensen jou het verschil tussen een hoofddoek en een toupet nog uit
moeten leggen, ben jij werkelijk te dom om te kakken.

> ¿Als ik een kopdoek op wil hebben, ga ik daardoor mijn functie minder goed
> uitvoeren?

Voor sommige functies zijn nou eenmaal bepaalde kledingvoorschriften.

Moet de rechterlijke macht zijn cultuur/identiteit dan maar opgeven?

> Als het een joodse man zou zijn, zou hij zijn keppeltje of dat ding dat op
> een gezaagde tennisbal op zijn hoofd mogen dragen in de rechtszaal?

waarschijnlijk niet als hij griffier is.

> Heb je het Engelse Lord of bla bla bla gezien, dat ze nog steeds pruiken
op
> hun kop hebben als een stelletje *travo's* tja, geef mij dan maar een
> kopdoek ipv zo een pruik.

citaat van jou:

> ** Integratie is de *Kunst* van het samenleven **
> ** en niet het opgeven van je eigen identiteit. **

Denk er maar eens over na. Als ik ga emigreren en mijn gedrag dat uit mijn
cultuur voortvloeit, in botsing komt met de lokale cultuur, zal ik mij ook
aanpassen. Of ik ga weg (hoewel ik mij waarschijnlijk eerder aan zal
passen...)

Eerst nadenken, dan schreeuwen.

Jasper

theo1610

> [...]

>message

>Dus het voorschrift dat een agent een uniform moet dragen is ook blijk vann

De helft van de agenten draagt geen uniform, zeurpiet.

>Nadenken is moeilijk, moeilijk.

Waar een wil is is een weg.

>Misschien goed om je eens wat te verdiepen in het nederlandse rechtssysteem
>+ nog wat mores daarin. Het is niet moeilijk, weet ik uit ervaring.

Enige verdieping in de hoofddoekjes dragende medemens
kan ook geen kwaad.

JH Groot Koerkamp

> De helft van de agenten draagt geen uniform, zeurpiet.

nee, want die hoeven de straat niet op of moeten dat juist wel maar mogen
niet opvallen als agent. Duh....

> Enige verdieping in de hoofddoekjes dragende medemens
> kan ook geen kwaad.

Weet ik. Heb ik daarom ook gedaan.

JGK

StofStuiver

theo1610 <lievebehee...@theo1610.demon.nl> schreef in berichtnieuws
3ad5d22f...@news.demon.nl...

berichtnieuws

Ik heb heel duidelijk aangegeven waarom het niet kan Theo en als jij niet
wilt luisteren en het punt waar het om gaat negeert moet je dat zelf maar
weten. ;-p

StofStuiver

Albert <m...@somewhere.nl> schreef in berichtnieuws
9b4n7u$mjb$1...@doppler.a2000.nl...

Misschien ben jij de idioot Albert ;-)

> ¿Betekend het dragen van een *hoofddeksel* dat ik mijn functie niet goed
kan
> vervullen?

Dat ligt aan je functie.

> ¿Als ik kaal wordt, mag ik dan wel een toupetje op mijn dak gooien om mijn
> kaalheid te verbergen?

Moet je zelf weten. Als jij een toupetje op je kop legt zegt dat alleen maar
dat je je kaalheid niet accepteerd, mi. en verder niets.

> Tja, van mij mag een ieder zich kaal scheren, een grote Abraham baard
> kweken, punk paars/rood/oranje haar en zijn haar opsteken hoe hij of zij
> wil.

Sure, maar niet in een rechtbank.

> ¿Als ik een kopdoek op wil hebben, ga ik daardoor mijn functie minder goed
> uitvoeren?

Nogmaals, dat ligt aan je functie.

> Als het een joodse man zou zijn, zou hij zijn keppeltje of dat ding dat op
> een gezaagde tennisbal op zijn hoofd mogen dragen in de rechtszaal?

Een keppeltje kan niet een tennisbal wmb wel, totdat het laatste ook een
statement maakt die geen verdere uitleg behoeft.

> Heb je het Engelse Lord of bla bla bla gezien, dat ze nog steeds pruiken
op
> hun kop hebben als een stelletje *travo's* tja, geef mij dan maar een
> kopdoek ipv zo een pruik.

Geen idee waar die pruik voor staat, jij wel?

> Trouwens in Nederland mag je wel een kkk muts ophebben, het betekend hier
> niets, ik heb wel wat slaapmutsen voor je te leen ;-)

True, maar t ging slechts om het voorbeeld.

Leer lezen Albert. Ik heb gezegd dat rechtspraak alleen werkt als die kan
worden erkend. Een kopdoek draagt daar niet toe bij. Simpel.

StofStuiver

StofStuiver <stofstuiver.Gee...@zeelandnet.nl> schreef in
berichtnieuws 3ad60d94$0$35...@news2.zeelandnet.nl...

met een t.

DemoCrates

On Wed, 11 Apr 2001 23:17:16 +0200, "Baron Von Lederhosen"
<ret...@vonlederhosen.com> wrote:

>Die heeft tenminste nog klasse en stijl!

Vindt je ?

D.
* Multiculturele Chaos of Paradijs ? *
De harde werkelijkheid van de Multikul-utopie
zie : http://www.democrates.net

DemoCrates

On Thu, 12 Apr 2001 02:06:17 +0200, "Ciao" <Sy...@must.net> wrote:

> [...]
>advocate MET hoofddoekje te maken hebben dan met een CORRUPTE advocaat of
>rechter in z'n "voorgeschreven" - belachelijke - toga.

Ach.....jij hebt liever een islamitische rechtbank ?
Maak je borst dan maar nat .......:-))

DemoCrates

On Thu, 12 Apr 2001 11:50:16 +0200, "JH Groot Koerkamp" <koer...@hetnet.nl>
wrote:

>Tja, wie moet zich nou aan wie aanpassen: de Turkse vrouw aan de
>voorschriften van de Nederlandse rechterlijke macht of andersom?

In dit landje is het nu eenmaal zo geregeld dat de Nederlander zich dient aan te
passen aan de grillen en grollen van de allochtoon. Punt uit.
Onze minderwaardige cultuur dient immers verrijkt en het liefst vervangen te
worden door een cultuur die weliswaar al sinds enige eeuwen niet veranderd is
maar daarom toch wel vייl beter is.

MO

On Thu, 12 Apr 2001 23:06:24 +0200, DemoCrates
<democrat...@softhome.net> wrote:

>Ach.....jij hebt liever een islamitische rechtbank ?

Met scheermesjes?
--
MO

Links is de filosofie van de mislukking, gebaseerd op het
evangelie van de afgunst!
--
Posted by news://news.nb.nu

theo1610

> [...]

>worden door een cultuur die weliswaar al sinds enige eeuwen niet veranderd is

Lul niet zo dom aub.

theo1610

> [...]

>wilt luisteren en het punt waar het om gaat negeert moet je dat zelf maar

Ik weiger vrouwen af te rekenen op wel of geen hoofddoekje, Abraham.

StofStuiver

theo1610 <lievebehee...@theo1610.demon.nl> schreef in berichtnieuws
3ad72654...@news.demon.nl...

> Ik weiger vrouwen af te rekenen op wel of geen hoofddoekje, Abraham.

I haven't spoken in 20 years!

A miracle!

Albert

"JH Groot Koerkamp" <koer...@hetnet.nl> wrote in message

> Albert <m...@somewhere.nl> wrote in message

mijn

> Als mensen jou het verschil tussen een hoofddoek en een toupet nog uit
> moeten leggen, ben jij werkelijk te dom om te kakken.

goed

> Voor sommige functies zijn nou eenmaal bepaalde kledingvoorschriften.

Kledingsvoorschriften, kunnen snel aangepast worden als ze uit de tijd zijn.
Aan de andere kant zit je wel te zeiken dat allochtonen niet willen werken,
en als ze wel willen werken, dan bedenk je weer een obstakel zodat ze niet
kunnen werken, zodat jij door kan zeiken.

Kijk het achterbakse van jouw geleuter is dat je het om religieuze redenen
probeert te weren, vandaar dat je protesteert tegen het kopdoekje. Als die
rechter of griffier nu een kruis, weet je wel het symbool van het
Christendom duidelijk zichtbaar aanheeft, żmag dat wel? żof moet ie het in
zijn togus, sorry ik bedoelde onder zijn toga verstoppen?

Voor mij part mag een rechter wel in een jeans rechtspreken hoor, en in de
zomer mag ie ook een korte broek aanhebben, dat zal zijn rechtvaardigheid,
kennis echt niet te niet doen.

> Moet de rechterlijke macht zijn cultuur/identiteit dan maar opgeven?

Slap gelul, wat voor cultuur heeft de rechterlijke macht?

> waarschijnlijk niet als hij griffier is.

Zou hij dan niet rechtvaardig zijn als hij zijn keppeltje op heeft? Ik kan
je echt niet volgen.

> [...]
> cultuur voortvloeit, in botsing komt met de lokale cultuur, zal ik mij ook

Een hoofdoekje is geen uiting van gedrag, of bedoel je dat als iemand een
hoofddoekje opheeft ander gedrag vertoont als zonder hoofdoekje.

Trouwens gedrag is ook niet cultuur bepalend. żWaar haal jij die
kutwijsheden vandaan? Jij bent duidelijk een stereotypering ;-) Gedragen
alle Nederlanders zich op dezelfde wijze?

> Of ik ga weg (hoewel ik mij waarschijnlijk eerder aan zal
> passen...)
>
> Eerst nadenken, dan schreeuwen.

Tja, het komt er van he als jij niet nadenkt, er staat duidelijk "[......]
en niet het opgeven van je eigen identiteit", maw. samenleven met behoudt
van je eigen cultuur. Aanpassen betekend niet dat jij jouw
cultuur/identiteit hoeft op te geven. Als je in Amerika gaat wonen, mag je
van de Amerikanen gewoon een kaaskop blijven hoor ;-)

Nick Mulder

theo1610 wrote:

> Ik weiger vrouwen af te rekenen op wel of geen hoofddoekje, Abraham.

In geval van twijfel geeft het wel een doorslag.

NM

theo1610

Nick Mulder <ni...@metatron.demon.nl> wrote:

>In geval van twijfel geeft het wel een doorslag.

Sinds wanneer heb jij last van twijfel...?

r. hijbels

Tja...Ik zie het hele probleem niet...Als het d`r niet aanstaat gaat ze toch
lekker terug naar dat land van d`r , daar lekker griffiertje spelen *met*
hoofddoek ?

DemoCrates <democrat...@softhome.net> schreef in berichtnieuws
nc4cdtkcp5itvomv9...@4ax.com...

.Ilja Oblomov

Albert schreef:

> "JH Groot Koerkamp" <koer...@hetnet.nl> wrote in message

> mijn

> goed

> Kledingsvoorschriften, kunnen snel aangepast worden als ze uit de tijd zijn.

Zeker! Die behoofddoekte tutten van huissloven met twee tassen aan
het fietsstuur moeizaam door de motregen huiswaarts trappend komen
in het Nederlandse straatbeeld gelukkig niet meer voor. Hoofddoekjes
zijn passé. Aanpassen dus aan de moderne tijd!

Groet, Ilja Oblomov
©

.Ilja Oblomov

JH Groot Koerkamp schreef:

> [...]
>

> Tja, wie moet zich nou aan wie aanpassen: de Turkse vrouw aan de
> voorschriften van de Nederlandse rechterlijke macht of andersom?

Welk offer weegt het zwaarst? De inbreuk op het algemene decorum,
bedoeld om de suggestie van neutraliteit te wekken, of de inbreuk
op het islamitische kledingvoorschrift? Ik vind niet dat een
persoonlijk belang, dat mi nogal overdreven wordt gepresenteerd,
het algemene belang dient te frustreren.

Hoe dan ook, die hoofddoekjes zullen mettertijd verdwijnen. Waarom
helpen wij de allochtonen niet door een begin daarmee te maken en
ze op bepaalde plaatsen te weren.

Groet, Ilja Oblomov
©

.Ilja Oblomov

Albert schreef:

> [...]
> >

> Wat een idioot ben je Stoffie.
>
> ¿Betekend het dragen van een *hoofddeksel* dat ik mijn functie niet goed kan

Die disfunctionaliteit is hier niet aan de orde. Wél dat je uitstraling
verkeerd is, zoals de rechter geen tulband zal dragen, de advocaat geen
djellaba, de Ovj geen gebreide dreadlockmuts, de parketwachter geen
zwarte hoed en pijpekrullen, etc. We moeten voorkomen dat de rechtszaal
een carnavaleske aanblik biedt. Uniformiteit heeft dan de voorkeur
boven het uitdrukkelijk uitdragen van een religieuze identiteit.

De verdachte mag natuurlijk van alles dragen. ;)

Groet, Ilja Oblomov
©

theo1610

"r. hijbels" <r.hi...@hccnet.nl> wrote:

>Tja...Ik zie het hele probleem niet...Als het d`r niet aanstaat gaat ze toch
>lekker terug naar dat land van d`r , daar lekker griffiertje spelen *met*
>hoofddoek ?

Heibel, domme belg.

theo1610

>Welk offer weegt het zwaarst?

Offer? Helemaal in de paassfeer, niet?

>De inbreuk op het algemene decorum,
>bedoeld om de suggestie van neutraliteit te wekken,

Vooral hooghouden die schone schijn.

> [...]
>
>Hoe dan ook, die hoofddoekjes zullen mettertijd verdwijnen. Waarom
>helpen wij de allochtonen niet door een begin daarmee te maken en

Jij bent een echte vent, vrouwen gaan weren....
Waarom durf je niks over het weren van joodse gouwdieven
en hun liederlijke invloed te zeggen, hypocriet?

Wil ie de islam gaan bestrijden door vrouwen met hoofddoekjes
het leven zuur te maken, whaw! Vraag me af wat die vrouwen hun
kinderen zullen meegeven, dombo...

tecumseh

Albert <m...@somewhere.nl> wrote in message

ik heb een hekel aan boeren met petten, dat zijn volgens mij de figuren die
MKZ verspreiden, dat zit indie petten. Dus verbieden die petten

.Ilja Oblomov

theo1610 schreef:

> Offer? Helemaal in de paassfeer, niet?

Ik heb daar geen seconde aan gedacht.

> Vooral hooghouden die schone schijn.

Het oog wil ook wat.

> Jij bent een echte vent, vrouwen gaan weren....

Wat had je voor lezen? "ze" slaat op hoofddoekjes...
't Was trouwens grappig bedoeld, dus maak je niet zo dik Theo.

> Waarom durf je niks over het weren van joodse gouwdieven
> en hun liederlijke invloed te zeggen, hypocriet?

Wat had je voor schrijven: "gouwdieven"? En waar het allemaal
(weer) op slaat: de liederlijke invloed van joodse gauwdieven???

> Wil ie de islam gaan bestrijden door vrouwen met hoofddoekjes
> het leven zuur te maken, whaw! Vraag me af wat die vrouwen hun
> kinderen zullen meegeven, dombo...

Wat had je voor samenvatten? En beleefdheid??

Groet, Ilja Oblomov
©

StofStuiver

theo1610 <lievebehee...@theo1610.demon.nl> schreef in berichtnieuws
3ad7b34a...@news.demon.nl...

Theo je reageert op basis van je persoonlijke ervaring met het
rechtssysteem. Het werkte niet voor jou, dus werkt het nooit... en dan kun
je net zo goed alles te grabbel gooien.
Er zijn nog altijd zat momenten waarop wél recht wordt gesproken en dat moet
vooral zo blijven.
Daar horen géén hoofddoekjes bij (zie eerdere posts).

Berdien Kuinbol

Albert schreef:

> Voor mij part mag een rechter wel in een jeans rechtspreken hoor, en in de
> zomer mag ie ook een korte broek aanhebben, dat zal zijn rechtvaardigheid,
> kennis echt niet te niet doen.

Eerste vereiste is in ieder geval dat in Nederland uitsluitend door Nederlanders
recht gesproken mag worden.

theo1610

"StofStuiver" <stofstuiver.Gee...@zeelandnet.nl> wrote:

Hoezo het werkte niet voor mij...?

>en dan kun je net zo goed alles te grabbel gooien.

Waar haal je toch die rare ideeen vandaan.

>Er zijn nog altijd zat momenten waarop wél recht wordt gesproken en dat moet
>vooral zo blijven.

Helemaal met je eens.

>Daar horen géén hoofddoekjes bij (zie eerdere posts).

Daar horen helemaal geen géén hoofddoekje bij, zie eerdere postings.

theo1610

>Wat had je voor lezen? "ze" slaat op hoofddoekjes...
>'t Was trouwens grappig bedoeld, dus maak je niet zo dik Theo.

Weleens een kerel met een hoofddoekje gezien, arendsoog?

>Wat had je voor schrijven: "gouwdieven"? En waar het allemaal
>(weer) op slaat: de liederlijke invloed van joodse gauwdieven???

>Wat had je voor samenvatten? En beleefdheid??

Beleefdheid...kijk eens in de spiegel, pipo.

Nick Mulder

Albert wrote:

> Kledingsvoorschriften, kunnen snel aangepast worden als ze uit de tijd zijn.

Je bedoelt dat er een Islamitische verlichting aan zit te komen?

De Aleviten probeerden dit al, maar die werden platgebombardeerd door
hun shi'itische geloofsgenoten.

Alweer mis dus.

Maar relativeer rustig verder, je identiteit hangt er tenslotte van af.

Zonder al die onzin kun je immers niet meer de beroepsallochtoon uithangen.

NM

.Ilja Oblomov

theo1610 schreef:

> Beleefdheid...kijk eens in de spiegel, pipo.

Stout onbeheerstbeestje!

> lievebehee...@theo1610.demon.nl
> Helpdesk: 06-53416181

Groet, Ilja Oblomov
©

Nick Mulder

theo1610 wrote:

> Sinds wanneer heb jij last van twijfel...?

Altijd al, en het gaat maar niet over..

Maar ik doe mijn best.

NM

Willem-Jan Markerink

In article <3AD73ED8...@metatron.demon.nl>,

Nick Mulder <ni...@metatron.demon.nl> wrote:

>In geval van twijfel geeft het wel een doorslag.

Kopvod van carbonpapier, interessante toepassing.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Willem-Jan Markerink

In article <3AD7AD10...@yahoo.com>,

>Welk offer weegt het zwaarst? De inbreuk op het algemene decorum,
>bedoeld om de suggestie van neutraliteit te wekken, of de inbreuk
>op het islamitische kledingvoorschrift?

Het staat niet eens in de Koran....vergelijkbaar met de eis om klompen te
mogen dragen oid.

theo1610

w.j.ma...@a1.nl (Willem-Jan Markerink) wrote:

>Het staat niet eens in de Koran....vergelijkbaar met de eis om klompen te
>mogen dragen oid.

Wees blij dat de gelovige medemens in het algemeen niet precies
volgens die boeken leeft.

Willem-Jan Markerink

In article <3ad8b8de...@news.demon.nl>,

lievebehee...@theo1610.demon.nl (theo1610 ) wrote:

>Wees blij dat de gelovige medemens in het algemeen niet precies
>volgens die boeken leeft.

Klomp breken kan altijd nog.

StofStuiver

M <psychr...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws
9083C1...@24.132.64.39...
> StofStuiver wrote on Sat, 14 Apr 2001 07:21:06 GMT in
> <3ad7f822$0$48...@news2.zeelandnet.nl>

> Hangt er vanaf. Tegen het hoofddoekje valt slechts principieel
> bezwaar te maken als symbool van een vreemde cultuur. Maar er is
> verder geen directe relatie tussen symbolen en wat feitelijk
> gebeurt. Dus als een institutie en/of haar praktijk een
> multicultureel karakter heeft of pretendeert te hebben, dan is het
> alleszins redelijk dat ze zich ook van de symbolen van dat
> multiculturalisme voorziet.

Ja ik blijf het niet uitleggen hoor.

Nick Mulder

Willem-Jan Markerink wrote:

> Het staat niet eens in de Koran....vergelijkbaar met de eis om klompen te
> mogen dragen oid.

het staat er wel in, en feitelijk doet dees kopvoddraagster het fout; de
profeet heeft namelijk gezegd dat de bedekkingsplicht van de vrouw
slechts een uitzondering omhelst: de totaal verpakte gelovige mag ter
ooghoogte een loergaatje hebben zodat ze niet overal tegenaanloopt.

Dus alleen het haar bedekken is bijzonder progressief voor islamitische
begrippen, deze vrouw zou eigenlijk als een soort KKKlid -maar dan in
het zwart- in de rechtbank plaats behoren te nemen.

Met zo'n pruikje natuurlijk.

Leuk, krijgen de verdachten de slappe lach.

NM

Willem-Jan Markerink

In article <3AD97453...@metatron.demon.nl>,

> [...]
>slechts een uitzondering omhelst: de totaal verpakte gelovige mag ter
>ooghoogte een loergaatje hebben zodat ze niet overal tegenaanloopt.

Ik heb toch reeds menig islamogoog horen uitleggen dat dat dit feit nou
juist niet in de Koran staat....en anders is het, gezien het op grote
schaal met voeten treden van deze regel door minder orthodoxe groepen,
sowieso geen religieus grondrecht, net zo min als het dragen van een
christelijk martelinstrument om de nek (eventueel een uitzondering te maken
voor vampiro-foben).

Idem voor vrouwelijke besnijdenissen trouwens, staat ook nergens in dat
telefoonboek.

theo1610

> [...]

>slechts een uitzondering omhelst: de totaal verpakte gelovige mag ter
>ooghoogte een loergaatje hebben zodat ze niet overal tegenaanloopt.

Staat er iets in over het tonen van het lichaam in het openbaar
of staat er iets in over hoofddoekjes?

>Dus alleen het haar bedekken is bijzonder progressief voor
>islamitische begrippen,

Desondanks hakken wij er toch vrolijk op in, triest eigenlijk.
(kkk mentatiteit??)

>NM

theo1610

w.j.ma...@a1.nl (Willem-Jan Markerink) wrote:

Verbinding is slechts mogelijk met het mondje oostwaarts.
(Allah is nl doof en kan alleen arabisch liplezen)

Ps, ongeletterden kan men eigenlijk niets kwalijk nemen
als zij ook bij de vrouw een voorhuid vermoeden.

>--
>Bye,
>
>Willem-Jan Markerink

r. hijbels

Nog iets ... Als ik een papua ben en ik wil griffier worden *met* peniskoker
omwille van de cultuur / religie (doorhalen wat niet van toepassing is) dan
is dat toch ook niet normaal en wordt me dat toch ook verboden ?

En ik ben GEEN Belg ! ( DAT is pas DISCRIMINATIE !!! :-)

theo1610 <lievebehee...@theo1610.demon.nl> schreef in berichtnieuws

3ad7b2fe...@news.demon.nl...

Willem-Jan Markerink

In article <3ad9b52d...@news.demon.nl>,

Overigens is de mannelijke besnijdenis geen draad beter als het om
hardnekkig drogredenen gaat, feitelijk net zo'n religieus fossiel....hier
heb je wat links & leesvoer:

http://www.a1.nl/phomepag/markerink/circumci.txt

De verminking is wat minder, maar degenen die het een afkeuren en bij het
ander de schouders ophalen zijn knap hypocriet.

Willem-Jan Markerink

In article <9bcvgo$fl3$1...@news.hccnet.nl>,

> [...]
dan
>is dat toch ook niet normaal en wordt me dat toch ook verboden ?

Als we naast elk kopvod een papua zetten is het gauw over met die mutsen.
Al zou ze natuurlijk kunnen denken 'als ik mijn muts afdoe, doet hij
zijn.....eeeeeeek!'
Het gevolg zou kunnen zijn dat er inderdaad alleen nog een streepje voor de
ogen overblijft....8-))....zelfs een blinddoek valt niet uit te sluiten, en
da's toch lastig voor een griffier....:))

WJ verzoekt intrekking bovenstaande motie wegens onvoorspelbare
neveneffekten.

>En ik ben GEEN Belg ! ( DAT is pas DISCRIMINATIE !!! :-)

Inderdaad wat minder kies van Theo.
Hup naar de tandarts.

theo1610

> [...]

>De verminking is wat minder, maar degenen die het een afkeuren en bij het
>ander de schouders ophalen zijn knap hypocriet.

Mi moet je compleet geschift zijn om te willen strijden
tegen het besnijden van lulletjes. Het heeft ook weinig
zin, want zowel de joden als de moslims trekken zich er
geen zier van aan.

Nu is er ook amper een man te vinden is die er last van
heeft, dit itt vrouwen die zo goed als allemaal lichame
lijke klachten hebben gekregen.

Maar ik begrijp je zorg voor elk lid van de gemeenschap,
toch is het een van 'n geheel andere orde dan het ander, imo.

Willem-Jan Markerink

In article <3ada0fb1...@news.demon.nl>,

> [...]
>
>Nu is er ook amper een man te vinden is die er last van
>heeft, dit itt vrouwen die zo goed als allemaal lichame

Heb je die URL wel gelezen Theo?

>Maar ik begrijp je zorg voor elk lid van de gemeenschap,
>toch is het een van 'n geheel andere orde dan het ander, imo.

Orde van verminking is anders, zinloosheid, dwang & drogredenen zijn
hetzelfde.
Je kunt het een niet afkeuren en het ander toestaan zonder een fors portie
hypocrisie.

Vee is niet het enige vlees dat zinloos geruimd wordt....

theo1610

w.j.ma...@a1.nl (Willem-Jan Markerink) wrote:

>Heb je die URL wel gelezen Theo?

Niet helemaal, en het komt me 'n beetje bekend voor.
Klopt het niet ofzo..???

>Orde van verminking is anders, zinloosheid, dwang & drogredenen zijn
>hetzelfde.

Ja.

>Je kunt het een niet afkeuren en het ander toestaan zonder een fors portie
>hypocrisie.

Tja, dan ben ik hypocriet. Ik haal trouwens ook de schouders
op voor prostitutie in Thailand enzo.

>Vee is niet het enige vlees dat zinloos geruimd wordt....

Ik heb liever een dooie koe dan een dooie poes.

Willem-Jan Markerink

In article <k6ildt8g2tr7nj12t...@4ax.com>,
Dutchican <l...@nowhere.nl> wrote:

>Niet alleen die. In de VS wordt ook bijna ieder geboren jongetje
>besneden. Men zegt voor hygiëne.

Aantoonbaar drogargument #1 dmv flutonderzoek, zie URL.

theo1610

Dutchican <l...@nowhere.nl> wrote:

>Niet alleen die. In de VS wordt ook bijna ieder geboren jongetje
>besneden. Men zegt voor hygiëne.

Je hebt absoluut een superschoon eikeltje. Ik douche dan
ook veel liever een besneden dan een onbesneden iemand.

>Maar veel moeders laten het gewoon
>doen zodat hun zoon er "normaal" bij loopt. Tja.

Zolang men elkaar maar niet de hersens gaat inslaan
over wat "normaal" zou moeten zijn...

Nick Mulder

Willem-Jan Markerink wrote:

> te

> Ik heb toch reeds menig islamogoog horen uitleggen dat dat dit feit nou
> juist niet in de Koran staat....

Als Adnan weer eens langskomt op nl.politiek moet je maar eens met hem
gaan praten.

Vrij betrouwbare bron. Liberaal, Turks-westers, denkt zelf na en eerlijk.

> [...]
> sowieso geen religieus grondrecht, net zo min als het dragen van een
> christelijk martelinstrument om de nek (eventueel een uitzondering te maken

De bedekkingsplicht staat toch echt omschreven in de koran. Tot voorkort
stond het ook op de site van de afdeling Nederland, www.salaam.nl.

Misschien staat het er weer, kijk maar eens.

> Idem voor vrouwelijke besnijdenissen trouwens, staat ook nergens in dat
> telefoonboek.

Dat is inderdaad een afrikaanse folklore, die wonderwel in te passen
viel in de islamitische gewoontes waar het de omgang met vrouwen betrof.

Maar de bedekkingsplicht is weldegelijk omschreven.

Want anders krijgen de mannen zin in sex als ze een niet-ingepakte vrouw
zien. En stel je voor dat zo'n man die vrouw dan gaat verkrachten, dan
is die vrouw toch mooi een schande voor je familie die pas verdwijnt als
de vader of broer de verkrachte dochter/zus de keel afsnijdt.

Sorry dat dat voor jou misschien gruwelijk nieuws is, in moslimkringen
heet zoiets een 'familiezaak'.

Dag,

NM

Nick Mulder

theo1610 wrote:

> Staat er iets in over het tonen van het lichaam in het openbaar
> of staat er iets in over hoofddoekjes?

Het 'tonen'. Kijk maar eens naar een kopvodje, daaronder zul je ook geen
enkels tegenkomen.

En de kleding mag natuurlijk niet lekker strak zitten, dat snap je ook wel.

> Desondanks hakken wij er toch vrolijk op in, triest eigenlijk.
> (kkk mentatiteit??)

Wieweet. Maar ik ben dan ook man, blank & westers, dus wat wil je.

NM

theo1610

Nick Mulder <ni...@metatron.demon.nl> wrote:

>Het 'tonen'.

>Wieweet. Maar ik ben dan ook man, blank & westers, dus wat wil je.

Eh, gewoon kunnen doen wat ik wil.

m.zegers

Willem-Jan Markerink wrote:

> Aantoonbaar drogargument #1 dmv flutonderzoek, zie URL.
>
> --
> Bye,
>
> Willem-Jan Markerink

De enige werkelijke reden waarom er in joodse en islamitische kringen
mannen besneden worden is dat men zich niet meer kan aftrekken.

Albert

> Eerste vereiste is in ieder geval dat in Nederland uitsluitend door
Nederlanders
> recht gesproken mag worden.

Ik dacht het al, nu komt de aap *eindelijk* uit de hoofddoek van berdien ;-)
Je lijdt echt aan buitenlanderrexia, je bent zo bang dat
buitenlanders/allochtonen belangrijke functies in Ned. krijgen. Dit heeft
helemaal nix met hoofddoekjes te maken, dit is *angst* om racistische
redenen. Je lijdt aan de gevreesde *rattenziekte* beschreven door
Wereldsman, je moet echt *geruimd* worden.

En aangezien ik jou al een beetje ken, weet ik dat jij het dan over
*autochtone* rechters hebt, jij zal dus nooit een allochtoon als rechter
accepteren, en vandaar dat jouw soort gelijk obstakels bedenkt wanneer een
Turkse dame als griffier wil werken, dan bedenk je alle middelen om haar uit
de rechtszaal te weren, want mevrouw kan misschien in haar enthousiasme
rechter of advocaat willen worden.

żHeb je wel gekeken als deze Turkse dame misschien ook de Nederlandse
nationaliteit heeft? Misschien is ze zelfs in Nederland geboren.

Tja, berdientje, het is triest met jou gesteld, ik lach jou soort altijd uit
en believe me ik kom jou soort vaak tegen, zelfs in het IT wereldje, en dan
zijn ze gelijk onder de indruk deze nikker, natuurlijk krijgen sommigen wel
eens nachtmerries van me ;-)

**************************************
[...]

Nick Mulder

Als je niet al te gekke dingen doet..

De Golem

On Mon, 16 Apr 2001 21:29:15 +0200, "Albert" <m...@somewhere.nl> wrote:

> [...]
>redenen. Je lijdt aan de gevreesde *rattenziekte* beschreven door
>Wereldsman, je moet echt *geruimd* worden.

Beter is het om de wetgeving te gaan aanscherpen in Nederland net
zoals dat in het hedendaagse Duitsland is gebeurt zodat dit
racistische gebroed écht aangepakt kan gaan worden.
Kijk ik ben een voorstander van de vrije meningsuiting onder alle
omstandigheden.
Maar bepaalde figuren in deze nieuwsgroep hebben gewoon hele enge
racistische motieven, dat is werkelijk op het criminele af.
Vul de namen zelf maar in.

> [...]
>de rechtszaal te weren, want mevrouw kan misschien in haar enthousiasme

Precies, mooi gezegd.

> [...]

On Mon, 02 Apr 2001 21:59:15 +0200, Berdien Kuinbol <Bere...@Cable.A2000.nl> wrote:

"Ik hoop nog eens mee te maken dat jouw kleindochter wordt

MOOS

Op maandag 16 april 2001 21:29:15 +0200, "Albert" <m...@somewhere.nl>
stuntte:

>Tja, berdientje, het is triest met jou gesteld, ik lach jou soort altijd uit#
Je bedoelt vast en zeker...............^w ^w!

>en believe me ik kom jou soort vaak tegen, zelfs in het IT wereldje, en dan

^w!

>zijn ze gelijk onder de indruk deze nikker, natuurlijk krijgen sommigen wel
>eens nachtmerries van me ;-)

Onder de indruk zeer zeker niet, wel nachtmerries van jouw Nederlands:-)
Eigennamen in het Nederlands nog steeds met een hoofdletter!
--
MOOS
Links is de filosofie van de mislukking, gebaseerd op het
evangelie van de afgunst!
--
Posted by news://news.nb.nu

Willem-Jan Markerink

In article <3ADB2B44...@chello.nl>,

Yup, ook die theorie ken ik....dat was ooit een van de eerste
wetenschappelijk/historisch onderbouwde tegenargumenten die ik tegenkwam,
eentje die ik helaas niet bewaard heb....de meeste andere tegenargumenten
staan wel op die URL (deze theorie misschien ook via externe links).

Maakt de hardnekkige verdediging 'hygiene' wel wat verklaarbaarder....je
moet toch wat als Yankinees....8-))

A. Bartosiak

On Mon, 16 Apr 2001 20:27:13 GMT, Jakhal...@netscape.net (De Golem )
wrote:

>Kijk ik ben een voorstander van de vrije meningsuiting onder alle
>omstandigheden.

Alle?.Laat me niet ik lachen :-)

>Maar bepaalde figuren in deze nieuwsgroep hebben gewoon hele enge
>racistische motieven, dat is werkelijk op het criminele af.

Zoals?

>Vul de namen zelf maar in.

Durf je niet of ben je weer met je linkse gewauwel weer uitgeluld?