Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Brazilie???

3 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

XXX

ongelezen,
27 feb 2008, 16:18:0227-02-2008
aan
Gegroet lezers!

Weet iemand iets te vertellen over naturisme in Brazilie?

Dank

Joop Letteboer

ongelezen,
28 feb 2008, 02:01:5328-02-2008
aan
On Wed, 27 Feb 2008 22:18:02 +0100, XXX wrote:

>Weet iemand iets te vertellen over naturisme in Brazilie?

Er is (voor zover ik weet) één naturistencamping:

Naam: Recanto Paraiso
Adres: 20.560-180 Rio de Janeiro, Brazil
Tel1: 55 21 2576-9977
Tel2: 55 21 9329-1743
Fax: 55 21 2577-5432
E-mail: recanto...@terra.com.br
Website: http://www.paraisonaturista.com.br/

Of er ook naaktstranden zijn kan ik je niet vertellen. Het zou me
niets verbazen.

--
Joop Letteboer
Alles over de nieuwsgroep nl.naturisme:

jkljzuchowski

ongelezen,
28 feb 2008, 18:14:1028-02-2008
aan

"Joop Letteboer" <nomail@wannabe_.nl.invalid> schreef in bericht

> [...]
> Website: http://www.paraisonaturista.com.br/
>
> Of er ook naaktstranden zijn kan ik je niet vertellen. Het zou me

Volgens mij zijn er wel wat naaktstranden in Brasilie, ik meen dat ik er
zelfs wat over heb gelezen, maar het kan wel even duren voordat ik weet
waarin dat ook weer was.
Jan

Joop Letteboer

ongelezen,
29 feb 2008, 01:43:0229-02-2008
aan
On Fri, 29 Feb 2008 00:14:10 +0100, jkljzuchowski wrote:

>Volgens mij zijn er wel wat naaktstranden in Brasilie, ik meen dat ik er
>zelfs wat over heb gelezen, maar het kan wel even duren voordat ik weet
>waarin dat ook weer was.

Op
http://www.planet.nl/planet/show/id=359815/contentid=593520/sc=9b4df2
lees ik dit:

Braziliė
Maar Frankrijk is nog niets in vergelijking met Braziliė. Dit land
heeft zich ontpopt tot het walhalla voor de topless-zonaanbidsters.
Toen een paar jaar geleden alsnog een taboe hierop dreigde te
ontstaan, werd er massaal topless geprotesteerd. Met succes, want
Braziliė is volgens Forbes de beste bestemming voor naturel
zonnebaden. De Copacabana-beach bij Rio de Janeiro voert de lijst aan.

Of ze met 'naturel' gewoon bloot of topless bedoelen wordt uit de
tekst niet duidelijk, gezien de context van het bericht zal dat wel
topless zijn.

En op een andere website:
Brazilianen laten op de zonovergoten stranden veel van hun lichaam
zien, maar de invloed van de Rooms Katholiek kerk is toch nog zo sterk
dat volledig naakt uit den boze is. Met minuscule strings worden
daarin de grenzen opgezocht en de priesters getart. De string heeft
een eigen cultuur van ontharing in Braziliė tot stand gebracht.

En even verderop:
*Enfin. Als nudist heb je geen string nodig.*
Aan de kust van Paraķba is het enige officiėle naaktstrand te vinden
van deze regio. Tambaba is verdeeld in twee sectoren. De eerste is
exclusief voor de nudisten, en op de tweede plaats voor degene die
liever zwemkleding dragen. Er is geen plaats voor schaamte of
verlegenheid op het naaktstrand. Er zijn verschillende regels
opgesteld die nauwkeurig nagevolgd dienen te worden, om zo problemen
uit de weg te gaan. Bij de ingang van het strand kunt u een bord
vinden met de regels. Terwijl vertegenwoordigers verantwoordelijk zijn
over het toezicht van het strand. Er zijn ongeveer 300.000 naturisten
onder de Brazilianen.

*Man alleen met vrouw*
Wat vreemd is aan dit naaktstrand is dat mannen verboden zijn op het
naaktgedeelte van het strand, tenzij ze vergezeld worden door een
vrouw. Wat zowaar nog vreemder is, is dat lesbische koppeltjes wel
naar binnen mogen maar homoseksuele mannelijke stelletjes mogen weer
niet naar binnen, tenzij vergezeld door vrouwen.

Om ervoor te zorgen dat iedereen zich fatsoenlijk gedraagt heeft de
SONATA "Sociedade Naturista de Tambaba", [Vereniging voor Naturisten
van Tambaba] regels opgesteld:
# 1. Ga niet naar het naturistengedeelte als je niet naakt wil zijn.
Topless alleen is niet genoeg.
# 2. Mannen zonder vrouwelijk gezelschap mogen niet op het
naturistengedeelte zijn behalve als ze lid zijn van SONATA.
# 3. Niet fotograferen, filmen van naakte mensen zonder toestemming
van hen.
# 4. Dieren zijn verboden, vooral honden.
# 5. Houd het strand schoon, dump dus geen afval, sigaretten etc.
# 6. Je mag mensen niet voor schut zetten met actieve of passieve
gedrag.
# 7. Er mogen geen transportmiddelen op het strand zijn, zelfs geen
fietsen.
# 8. Geen drugs, zeker geen illegale drugs
# 9. Geen wapens of andere door de wet verboden instrumenten
# 10. Houd het strand heel, beschadig niets
# 11. Harde muziek op ieder gedeelte van Tambaba is verboden.
# 12. Ga a.u.b. naakt de trappen af naar het strand.
# 13. Een vrouw mag naar binnen met 2 mannen van dezelfde familie of
met een band van vriendschap.
# 14. Voor een kind ouder dan 10 is naakt zijn optioneel, totdat de
ouders het kind kunnen leren over naturisme
# 15. Kinderen zonder verantwoordelijke volwassenen mogen niet het
naaktgedeelte op.
# 16. Alle overtredingen van de regels worden gerapporteerd naar de
politie en de overheid.

Volgend jaar (2008) zal het strand vollopen met nudisten. Dan wordt in
Tambaba het 31e INF-FNI (International Naturist Federation) World
Congress gehouden.

In 2003 is er een draadje over dit onderwerp geweest:
http://groups.google.nl/group/nl.naturisme/browse_thread/thread/6f073fcc488218ac/961d63ae3debb6ff?hl=nl&lnk=st&q=Eerste+naaktstrand+Brazillie#961d63ae3debb6ff

--
Joop Letteboer
Alles over de nieuwsgroep nl.naturisme: