Midi bestand afspelen op een CD speler.

Berend Jan

Hoe kan ik een MIDI file omzetten dat hij daarna via een CD is af te spelen.

Berend Jan.

Bert M.

Berend Jan heeft uiteengezet op 26-2-2009 :

> Hoe kan ik een MIDI file omzetten dat hij daarna via een CD is af te spelen.
>
> Berend Jan.

Met Cool Edit of zoiets.

Bertje

mapako

"Berend Jan" <bjs...@planet.nl> wrote in message

> Hoe kan ik een MIDI file omzetten dat hij daarna via een CD is af te
> spelen.
>
> Berend Jan.

Hoi

de mp3 bestanden met Nero of een ander brandprog branden als muziekbestand

heb het niet getest, of het ook na Wav bestanden convertert.

suc6 mapako

MIDI to MP3 Convertor 2.0

Download:

http://rapidshare.com/files/67092513/mp3conver_iskorpitX.rar

Eddie Baby

"mapako" <man...@knutselt.nl> schreef in bericht

> "Berend Jan" <bjs...@planet.nl> wrote in message

> Hoi
>

> de mp3 bestanden met Nero of een ander brandprog branden als
> muziekbestand

Dat gaat niet lukken volgens mij. Midi bevat geen geluid, alleen maar kleine
opdrachtje aan je midi-speler (in dit geval waarschijnlijk je pc). Wat je
moet doen is het midi-bestand afspelen, en hetgeen je afspeelt gelijk ook
opnemen. Dit kan met vrijwel elke wave-editor of iets dergelijks. Meestal
kan je gelijk opnemen wat afgespeeld wordt. Als dat niet lukt kan je een
kabeltje tussen je koptelefoon uitgang en je microfooningang zetten en dan
opnemen van de 'microfoon'. Maar rechtstreeks opnemen wat afgespeeld wordt
is waarschijnlijk beter. Het bestand dat opgenomen is (bijv een WAV of mp3)
kan je branden op een audio-cd

Eddie Baby

Chris Laarman

In news:49a6973a$0$24244$dbd4...@news.wanadoo.nl,
Eddie Baby <ed...@baby.nl> typed:

> [...]
> rechtstreeks opnemen wat afgespeeld wordt is waarschijnlijk beter.
> Het bestand dat opgenomen is (bijv een WAV of mp3) kan je branden op

Inderdaad. Ik voeg eraan toe:

Zoals de bestelling "koffie" niet overal leidt tot dezelfde troost, zo
maakt ook verschil, met welk apparaat je de MIDI-opdrachten uitvoert.
Tegenwoordig bevinden de klanken zich vaak in software. Je laadt die
klanken dan in een synthesizer, die zelf ook in software kan bestaan.
Soms kan zo'n software synthesizer rechtstreeks naar bestanden afspelen,
"somser" ook op processor-snelheid.

Een mooie en gratis software synthesizer (voor Windows) is SynthFont,
http://www.synthfont.com/. Die werkt met de klanken die zijn verpakt als
"sound fonts" (of "soundfonts"), net zoals de geluidskaarten van
Creative. Vergeet dus niet, om in SynthFont een sound font te laden. Op
genoemde site vind je "Links to free SFs".

Verdere vragen (en tegenwerpingen) worden waarschijnlijk meer iets voor

--
Chris Laarman

mapako

> [...]
> rechtstreeks opnemen wat afgespeeld wordt is waarschijnlijk beter. Het
> bestand dat opgenomen is (bijv een WAV of mp3) kan je branden op een

===================
hoi

klopt , met de link in vorige bericht lukt dat niet, is voor cd rippen ,
ben verder gaan zoeken en ik kwam dit tegen :
Midi2Wav Recorder is a software for Windows that enables you to convert MIDI
to WAV, MIDI to MP3 and MIDI to WMA files. The conversion is as easy as one
touch of a button. With Midi2Wav Recorder you can:

Convert MIDI to WAV, MP3, WMA
Rearrange instruments and tracks
Change tempo and duration
Control record quality
Use batch conversion

File Instruction :-
1) Open it with Winrar.
2) Password : www.lemonshare.net
3) Enjoy!

DownloadLink: http:/

http://rapidshare.com/files/45144699/MR30S.Lemon

/en deze heb ik ook gedownload, en getest, het werkt,

gr en suc6 mapako

Berend Jan

"Chris Laarman" <larie...@chello.nl> schreef in bericht

Dank voor adviezen.

Berend Jan.

De Zundappmuts

Om het muziekstuk te beluisteren via jouw Huiskamer CD-player,zul je het
bestand moeten converteren naar CDA(CD-Audio)want anders kan de CD-speler
hem niet herkennen.
Een CD-speler herkent alleen CDA en WMA extenties.
De Zundappmuts
"Berend Jan" <bjs...@planet.nl> schreef in bericht

Mike Schenk

"De Zundappmuts" <henbr...@home.nl> writes in nl.muziek:

> [...]
>hem niet herkennen.
>Een CD-speler herkent alleen CDA en WMA extenties.

Nee, die CDA en WDA file types zijn iets wat Windows verzint om de
afzonderlijke tracks te kunnen afspelen. Op een Audio CD staan helemaal
geen bestanden.

Mike