Noorderlicht

1 view

Daniel van Os

Ik heb gisteravond het Noorderlicht gezien. En het was zo mooi, dat ik
een wel een excuus moest verzinnen om het hier te posten... dus...

Zijn er liedjes (of nummers) over het Noorderlicht?

Ik weet dat er op de CD Local Hero van Mark Knopfler een nummer staat
dat The ..... and the Northern Lights heet. Verder kom ik niet.

Dit is trouwns ook de CD waar de muziek van de Shell reclame van een
paar maand geleden vandaan komt.

Daniel
----
Allstar Freeware Planetarium: http://www.crosswinds.net/~allstar2000/

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Whammy

Nou, erg diep uit mijn geheugen duik ik op dat Renaissance ooit iets over
het Noorderlicht zong. Op een cd over de 4 seizoenen. Zat ook een mooie
poster bij.Maar dat is allemaal erg lang geleden.
En als je de aardige film 'Local Hero' ooit gezien hebt, weet je waarom die
titel op de soundtrack terecht kwam.

heeft nog nooit het noorderlicht gezien
cp The Lapse 'Heaven ain't happenin'

Daniel van Os <denial...@my-deja.com> wrote in message

Cathelijne

geen reacties

haha

Daniel van Os <denial...@my-deja.com> schreef in berichtnieuws

Daniel van Os

In article <38f6f0b1$0$98...@news2.zeelandnet.nl>,
"Cathelijne" <cathe...@zeelandnet.nl> wrote:
> geen reacties
>
> haha

Huh Huh?

erik

northern lites van sfa
En in 'the skies are full of... wine?' van motorpsycho zit de regel: "when
the northern light plays with my mind..."

:-)

Daniel van Os

In article <38F70B35...@hotmail.com>,

Ik had zelf inmiddels ook die titel van het mark Knopfler nummer
achterhaald: The Ceilidh and the Nothern Lights.

danieL

erik

> Ik had zelf inmiddels ook die titel van het mark Knopfler nummer
> achterhaald: The Ceilidh and the Nothern Lights.

En hoe was het noorderlicht zelf om te zien? Ik heb het nog nooit
meegemaakt, kan me er weinig bij voorstellen. Is de lucht dan gewoon
gekleurd ofzo?

cp: the din pedals - hands for rosie's show

Sophire

erik schreef:

> En hoe was het noorderlicht zelf om te zien? Ik heb het nog nooit
> meegemaakt, kan me er weinig bij voorstellen. Is de lucht dan gewoon
> gekleurd ofzo?

Ik zag er een foto van in de krant en het was prachtig.
Snap niet dat er over zonsverduistering zoveel heisa werd gemaakt
terwijl dit IMHO vele malen mooier is. Maar ja.

--
s0phie
http://zmack.to/sophie

Joyce van den Bogaard

erik <erik_ro...@hotmail.com> wrote in message

> En hoe was het noorderlicht zelf om te zien? Ik heb het nog nooit
> meegemaakt, kan me er weinig bij voorstellen. Is de lucht dan gewoon
> gekleurd ofzo?

Ja, rood en groen en zo. Op de site van het KNMI, http://www.knmi.nl, staan
prachtige foto's.

Joyce

erik

> Ik zag er een foto van in de krant en het was prachtig.
> Snap niet dat er over zonsverduistering zoveel heisa werd gemaakt
> terwijl dit IMHO vele malen mooier is. Maar ja.

Ja, maar dit komt in het noorden van scandinavië bijna dagelijks voor
(geloof ik?). En een volledige zonsverduistering maar eens in de zoveel
jaar.

erik

cp: tom helsen - great american sex scandal

erik

> Ja, rood en groen en zo. Op de site van het KNMI, http://www.knmi.nl, staan
> prachtige foto's.

Ja, ik had het graag zelf willen zien. Volgens mij beweegt het ook nog als je
het met eigen ogen ziet, dat komt dan nog geeneens over op foto's.

erik

Sophire

erik schreef:

> Ja, maar dit komt in het noorden van scandinavië bijna dagelijks voor
> (geloof ik?). En een volledige zonsverduistering maar eens in de zoveel
> jaar.

Uh-huh. EN op veel grotere schaal waarneembaar natuurlijk. Maar toch ;)

--
s0phie
http://zmack.to/sophie

Daniel van Os

In article <38F71E8D...@hotmail.com>,
erik_ro...@hotmail.com wrote:

> Ja, ik had het graag zelf willen zien. Volgens mij beweegt het ook
nog als je
> het met eigen ogen ziet, dat komt dan nog geeneens over op foto's.

Het bewoog wel, maar niet zo snel als je op TV wel eens ziet. Het
grootste gedeelte dat ik zag was wit, met zwarte banen erdoor heen. Aan
een kant was het ook rood. Ik dacht eerst dat het licht vanaf de grond
kom, achter wat bomen (en dat de banen schaduwen waren).

Als ik het weer zie zal ik het ook meteen hier posten en niet alleen in
nl.wetenschap en alt.astronomy :) (moet ik nog wel een nieuwe muzikaal
excuus bedenken)

Maart en September schijnen de beste maanden te zijn, dus wie weet op
Lowlands wel. Alhoewel de lampen op de camping natuurlijk te fel zijn.

Merie

Daniel van Os wrote:

> [...]

Jaa, da's een mooi nummer.