kattenliedjes

Mirella

Hoi,

ik ga binnenkort een verzameling kattenliedjes aanleggen en vind het wel
leuk om wat van jullie ideeën aangereikt te krijgen.
De eisen zijn simpel: er moet een kat in de titel zitten of in de tekst,
miauwen mag ook.

Er zitten er al een paar mijn hoofd dus hier is alvast een sample:

PUSA - Kitty
What's New Pussycat? (ben even de artiest kwijt maar heb 'm al)
Smellycat (uit Friends)
Sure He's A Cat
misschien iets van de Straycats
Poesie Mauw
The Year of The Cat
Nada Surf heeft iets met miauwen erin en volgens mij Kimya Dawson ook

groetjes,
Mirella :)

thorsten

'O my God, look what the cat dragged in' van Poison. !

:-)

thorsten

Sorry, heet: 'Look What The Cat Dragged In'

DrBoeokkkake

Mirella wrote:

I smell Pussy - 50 cents
Pussy - Jay Z
Payin' for Pussy - Snoop Dogg
I want Pussy - Ol' Dirty Bastars
Scarlet Pussy - Prince
en Don't Cha - The PUSSYcat Dolls uiteraard
:-)

Mirella

On Thu, 10 Nov 2005 00:16:00 +0100, DrBoeokkkake <DrBeo...@gmail.com>
wrote:

>I smell Pussy - 50 cents
>Pussy - Jay Z
>Payin' for Pussy - Snoop Dogg
>I want Pussy - Ol' Dirty Bastars
>Scarlet Pussy - Prince
>en Don't Cha - The PUSSYcat Dolls uiteraard
>:-)

die laatste valt af want het moet wel in de titel zitten of de tekst. En
het moet wel over katten kunnen gaan dus ik zal grondig gaan luisteren ;).
Bedankt, en Thorsten ook voor die Poison suggestie.

groetjes,
Mirella :)

Ugly Kid Joe - Cats In the Cradle

thorsten

> Thorsten ook voor die Poison suggestie.

Graag gedaan! :-)

Johnny

"Mirella" <mire...@chello.nl> schreef in bericht

> [...]
> leuk om wat van jullie ideeën aangereikt te krijgen.
> De eisen zijn simpel: er moet een kat in de titel zitten of in de

De zwarte kat - Ciska Peters
http://lyrical.nl/song/44188

http://www.kattenstreken.nl/miekka/kattenliedjes.html

Guido Reijnders

"Mirella"

> [...]
> leuk om wat van jullie ideeën aangereikt te krijgen.
> De eisen zijn simpel: er moet een kat in de titel zitten of in de tekst,

Iets van Cat Stevens
Iets van the Cats
Kinks - dediCATed follower of fashion
SyndiCATe of sound - little girl
Everly brothers - CAThy's clown
KATe Bush - the man with the child in his eyes

thorsten

> KATe Bush

lol

thorsten

Nog een: Rolling Stones - Look what the cat dragged in.

:-)

Koen

In article <e005n1h6hvga3615u...@4ax.com>,
Mirella <mire...@chello.nl> wrote:

> What's New Pussycat? (ben even de artiest kwijt maar heb 'm al)

Da's van Tom Jones

En natuurlijk het legendarische "miauw miauw miauw miauw" (van de
Whiskas (?) reclame).

Mag Eye of the Tiger ook ?

- Koen.

Johnny

"Johnny" <br...@spelen.nl> schreef in bericht

> "Mirella" <mire...@chello.nl> schreef in bericht

> De zwarte kat - Ciska Peters
>
> http://www.kattenstreken.nl/miekka/kattenliedjes.html

Nog een Hollandse:

Voor de kat's viool - André van Duin
De kater - Boudewijn de Groot
De kat van mijn Buurvrouw - Dorus
Ik heb een kater in m'n kop - De Aal
De Kat - Harrie Jekkers
Kopjes, kattepoes - Jan Rot
De snelwegkat - Ivo de Wijs
Als kat en hond - Hans Dorrestijn
Kattenkwaad - Drs. P

Nummers met een kat o.a. ook van:
Wim Sonneveld
Seth Gaaikema
Wieteke van Dort
Letty de Jong
Leen Jongewaard
Karin Bloemen
Elly en Rikkert
Jaap Fischer
Jenny Arean

thorsten

En weer een: Faster Pussycat - House of Pain

Johnny

"Koen" <ko...@newswatcher.com> schreef in bericht

> En natuurlijk het legendarische "miauw miauw miauw miauw" (van de
> Whiskas (?) reclame).

Over reclame gesproken:

Eet meer kit-a-kat - Jan de Wilde

Tekst:
Eet meer kit-e-kat
Het is zo gemak-
Kelijk en goedkoop
Als je eigen e-
Tentje onverhoopt
Wat in 't honderd loopt
Met rijst of patat
In z'n eigen nat
Je-van-het is dat
Lekker kit-e-kat
Eet meer kit-e-kat
Eet meer kit-e-kat
Eet meer kit-e-kat
Met 'n glaasje bier of bij 'n bakje thee
Voor 'n dejeuneetje of voor 'n souper
En het zit stikvol vitamine C
Van levend-vers gemalen straathondenhachee
Tegen adynamie
Tegen anemie
Voor 'n gezond gebit
Voor 'n elastisch lid
Eet meer kit-e-kat
Eet meer kit-e-kat
Eet meer kit-e-kat
Eet meer kit-e-kat...

Maak meer parodie-
En, 't is zo gemak-
Kelijk en goedkoop
Als je eigen liedjes-
Tekst onverhoopt
Wat in 't honderd loopt
Met 'n bekend model
(Neem bijvoorbeeld Brel)
Gaat het wonderwel
Maar ach wee, wanneer
Wanneer parodieert
Ooit eens iemand mij
Heb toch medelij!

thorsten

Ho ho, have a break

Chris Laarman

Mirella (mire...@chello.nl) in e005n1h6hvga3615u...@4ax.com:

> [...]
> wel leuk om wat van jullie ideeën aangereikt te krijgen.
> De eisen zijn simpel: er moet een kat in de titel zitten of in de

Nog niet genoemd, uit een heel oude doos:
het Kattenduet van Rossini

Ik heb het ooit gehoord door twee opera-diva's, Vittoria de los Angeles en
Elisabeth Schwartzkopf meen ik, met aan de piano Glenn Gould (ook geen
kleine jongen).

Die dames mauwen krols tegen elkaar in. Ik lag dubbel!

--
Chris Laarman

thorsten

Heb ik wel eens gehoord. Inderdaad moeilijk om de lachspieren inbedwang
te houden! :-)

Koen

Nog meer:

De kat van Ome Willem is op reis geweest (Wim Sonneveld ?)
The Cat Crept In (Mud)

- Koen.

Johnny

> Nog meer:
>
> De kat van Ome Willem is op reis geweest (Wim Sonneveld ?)

Tekst stond al in mijn eerste bericht. Inderdaad van Wim Sonneveld, maar
ook van "de Molenaars".

"Marlies Helder - De kater en de kat"

Zes uur in de morgen
Zwalkend loop ik door de stad
Ha 't regent, en ik heb
Nu al reeds een flinke kater
Ineens kom ik een zwerfkat tegen
Ergens op de Apollolaan
Ach arm beesie in de regen
Zullen wij naar huis toe gaan

Nu loop ik zat
Met een kater
En een kat

"Niek Barendse - De geholpen kater"

Elk konijntje heeft een kleintje, elke grutto heeft z'n grut
Ieder varken heeft z'n zwijntje, elke Jul heeft ook z'n Jut
Elke haring heeft z'n maatje, elk ditje heeft z'n dat
Maar voor de geholpen kater is t'r nooit een keertje wat

't Was op een dinsdagmorgen en ik had 't niet verwacht
Met een klein venijnig mesje is m'n nageslacht geslacht
Ik knokte voor mijn kloten, gaf de dokter nog een snee
Ik werd heftig platgespoten en ik werd wakker als een kwee

Zo geholpen, zo gebleven, zonder passie, zonder pit
Wat heb ik aan negen levens zonder enig bal bezit

Maar, ooit. Zullen wij ons wreken, want dan komt de kattennacht
Als 't baasje onder de deken rustig slaapt en niks verwacht
We sluipen zachtjes nader, zonder te miauwen
En we zetten onze nagels in z'n hebben en z'n houwen

Dus, heeft u ooit een kater naar de dierenarts gebracht
Dan word u straks geholpen in de grote kattennacht
Miauw

Michiel Erens

Mirella wrote:
> [...]
> leuk om wat van jullie ideeën aangereikt te krijgen.
> De eisen zijn simpel: er moet een kat in de titel zitten of in de tekst,

Mud - The cat crept in
Pussycat - Mississippi

--
ME
Posted by news://news.nb.nu

Michiel Erens

Michiel Erens wrote:

> Mud - The cat crept in
> Pussycat - Mississippi

Elton John - Honky cat
Squeeze - Cool For Cats
en iets van Curiosity killed the cat

Johnny

"Michiel Erens" <I.dont.w...@this.mailaddress.is.invalid> schreef
in bericht news:4372...@news.nb.nu...

> Elton John - Honky cat
> Squeeze - Cool For Cats
> en iets van Curiosity killed the cat

Ugly Kid Joe - Cat's in the cradle -- 1993 nr.14
Dimitri van Toren - Suzan, jaag die katten uit je warme bed -- 1975 tip

Message has been deleted

Angelique

On Thu, 10 Nov 2005 00:07:21 +0100, Mirella <mire...@chello.nl>
wrote:

> [...]
>leuk om wat van jullie ideeën aangereikt te krijgen.
>De eisen zijn simpel: er moet een kat in de titel zitten of in de tekst,

Lovecats - The Cure

Angelique

beuk

"Angelique" <engelt...@nospamxs4all.nl> schreef in bericht

Black Cat Moan (oa. Jeff Beck, Bluesbreakers, Don Nix?)
Cat Scratch Fever - Ted Nugent
Cat - the Sugarcubes
Catfish Blues - divers, maar eigenlijk geen kat
A kid called Mac & a cat called Kokomo - Roger Chapman And The Shortlist
Walking the cat - Roger Chapman
Mean Black Cat Blues - Charlie Patton

Beuk

Aazhyd

HOj,

Mirella schreef:

> [...]
>leuk om wat van jullie ideeën aangereikt te krijgen.
>De eisen zijn simpel: er moet een kat in de titel zitten of in de tekst,

"Puss'n boots" - Adam Ant (opent met een miauw-sample)
"Kitto" - the Legendary Pink Dots

:Aazhyd

thorsten

> "Michiel Erens" <I.dont.w...@this.mailaddress.is.invalid> schreef in
> bericht news:4372...@news.nb.nu...

> Ugly Kid Joe - Cat's in the cradle

Zeg dan Cat Stevens - Cat in the Cradle, da's 't origineel.

dIMITRI

In message <e005n1h6hvga3615u...@4ax.com>, Mirella
<mire...@chello.nl> writes
> [...]

>leuk om wat van jullie ideeėn aangereikt te krijgen.

>De eisen zijn simpel: er moet een kat in de titel zitten of in de tekst,

Dave Stewart - Cate with a tale. Een van zijn mooiste liedjes meteen.

--
Persoonlijke log: www.dimitri.org
Schaakweblog: www.schaaklog.nl

menace

> [...]

> leuk om wat van jullie ideeën aangereikt te krijgen.

> De eisen zijn simpel: er moet een kat in de titel zitten of in de tekst,

The Kills - Cat Claw
Melt Banana - Key is a Fact That a Cat Brings
Rolling Stones - Stray Cat Blues
The Doors - Dead Cats, Dead Rats
Hüsker Dü - How To Skin a Cat
U2 - An Cat Dubh
Pete Townshend - Cat's in the Cupboard
Pete Townshend and Ronnie Lane - Catmelody
Siouxsie and the Banshees - Catwalk
Devo - Pink Pussycat
Dove - Free Kitten
The Beatles/Elvis Costello/Little Willie John - Leave My Kitten Alone
Smashing Pumpkins - Hello Kitty Kat

menace

On Thu, 10 Nov 2005 11:00:00 GMT, menace <tem...@lost.dogs> wrote:

> Dove - Free Kitten

Dat moet Dover zijn.

Koen

Hoe kon ik het vergeten:

Stray Cat Blues van de Stones

- Koen.

Don Tagliatelli

"Mirella" <mire...@chello.nl> wrote in message
> [...]

> Poesie Mauw
> The Year of The Cat
> Nada Surf heeft iets met miauwen erin en volgens mij Kimya Dawson ook

Poesje stoei van Urbanus ;-)

Greets,
The Don

urje

diesel boy - stroking my cat (zit zelfs een kattemauw in, helemaal aan
het eind...)
jets to brazil - cat heaven
goldfinger - fuck you and your cat
orchid - ...and the cat turned to smoke
screeching weasel - cat-like
stray cats - stray cat strut (maar die was vast al genoemd)
the weakerthans - plea from a cat named virtue (tip, deze gaat tenminste
ook echt over een kat!)

groet urje, cp: the new amsterdams

thorsten

> [...]
> Poesie Mauw
> The Year of The Cat
> Nada Surf heeft iets met miauwen erin en volgens mij Kimya Dawson ook

Zit je nog, of ben je inmiddels achterover gevallen door de reacties?
:-)

Ik heb er nog een: Gwar - My Cat Is On Fire

thorsten

> [...]
> Poesie Mauw
> The Year of The Cat
> Nada Surf heeft iets met miauwen erin en volgens mij Kimya Dawson ook

Na, nog eentje dan: The Cure - The Love Cats

Quintsys

Cats in the Cradle is iets originele van Harry Chapin (is dat HET
origineel)?

Is Les Baroques al genoemd met

Such a cat am I?

Catlo

Mirella

On Wed, 09 Nov 2005 23:56:18 GMT, Koen <ko...@newswatcher.com> wrote:

>Da's van Tom Jones

>En natuurlijk het legendarische "miauw miauw miauw miauw" (van de
>Whiskas (?) reclame).

haha! zou die ergens te vinden zijn? :)

>Mag Eye of the Tiger ook ?

Ik neig naar 'ja'.

groetjes,
Mirella :)

Mirella

On Thu, 10 Nov 2005 01:05:59 +0100, "Chris Laarman" <larie...@chello.nl>
wrote:

> [...]

>kleine jongen).
>
>Die dames mauwen krols tegen elkaar in. Ik lag dubbel!

Dit wordt een groter project dan ik had verwacht, maar ik ga het allemaal
proberen te downloaden. Bedankt!

groetjes,
Mirella :)

Mirella

On Thu, 10 Nov 2005 01:08:58 +0100, Michiel Erens
<I.dont.w...@this.mailaddress.is.invalid> wrote:

>Mud - The cat crept in
>Pussycat - Mississippi

Pussycat valt af want ik wil het alleen in de titel of de tekst. Anders
kan het hele ouvre van The Cats erin en ook die hele musical Cats. Dat
gaat me een beetje te ver.

groetjes,
Mirella :)

thorsten

> Cats in the Cradle is iets originele van Harry Chapin (is dat HET origineel)?

Ja, klopt. Ikzelf dacht aan Cat Stevens, maar die twee hadden -geloof
ik- ook wel iets met elkaar te maken. :-)

Mirella

On Thu, 10 Nov 2005 07:55:09 +0100, "thorsten" <thor...@allalalla.la>
wrote:

dat worden ze natuurlijk allebei, haha.

groetjes,
Mirella :) (en weer een Pearl Jam connectie ;))

Mirella

On Thu, 10 Nov 2005 12:31:47 +0100, "thorsten" <thor...@allalalla.la>
wrote:

>Zit je nog, of ben je inmiddels achterover gevallen door de reacties?
>:-)

haha, ja, overweldigend! :)
Als het allemaal bij elkaar is (over een tijdje) zal ik het ook wel in
alt.binaries.nl.muziek posten.

groetjes,
Mirella :)

thorsten

Wat dacht je van alt.binaries.nl.kattengejammer

(ik heb trouwens een schat van een kat)

Mirella

On Thu, 10 Nov 2005 12:54:24 +0100, Quintsys <quin...@netscape.net>
wrote:

>Is Les Baroques al genoemd met
>
>Such a cat am I?

Die ken ik als 'such a cab' maar dat kan een spelfout zijn van iemand...

groetjes,
Mirella :)

Mirella

On Thu, 10 Nov 2005 13:04:15 +0100, "thorsten" <thor...@allalalla.la>
wrote:

alt.binaries.nl.huisdier bestaat wel volgens mij (heb ik zelf aangemaakt,
haha)
Misschien is het ook leuk om die muizengeluiden er bij te doen, als bonus.

groetjes,
Mirella :)

Patrick H.

Mirella wrote:

> Pussycat valt af want ik wil het alleen in de titel of de tekst. Anders
> kan het hele ouvre van The Cats erin

Maar "Sure He's A Cat" moet natuurlijk wel.

ph
--
Some people are like Slinkies . . . not really good for anything, but
you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs

frans

"Mirella" schreef

Veel cats in het blueswereldje. Hieronder een kleine selectie:

Three cool cats - Beatles, maar ook Ry Cooder
Black cat moan - John Mayall
Stray cat strut - Stray Cats
Black cat bone - Albert Collins/Johnny Copeland/Robert Cray, maar ook Johnny
Winter.
A black cat has crossed your path - rev. Emmett Dickenson
Big cat - Air Supply
Alley cat - Chet Atkins
Ballad of Cat Ballou - Bobby Darin
Ten cats down - The Miller Sisters
Bear cat - Rufus Thomas
Put your cat clothes on - Carl Perkins (niet echt het beestje... :-))
Big black cat - T-Rex
Black cat - Dave "Honeyboy" Edwards. ook Lightning Hopkins en Bukka White
Black cat blues - Buddy Guy (tientallen artiesten waaronder ook John Lee
Hooker)
Black cat crossed my trail - Memphis Slim

Frans

cp: Hans Theessink - Crazy moon

--
"Ze bloes en nozzing but ze bloes"

Chris Laarman

Mirella (mire...@chello.nl) in bbd6n11brqbc1s935...@4ax.com:

> Dit wordt een groter project dan ik had verwacht, maar ik ga het
> allemaal proberen te downloaden. Bedankt!

Er schiet me een mooie te binnen die je niet zult kunnen vinden.

Jan Oudhuis, (destijds) zanger en kroegtijger te Amsterdam, heeft in 1985
een demo opgenomen met ondermeer "de Slaapkamer van Leentje", over een kat
die het slaapkamergeluk nadelig beïnvloedt.

--
Chris Laarman

Google geeft op "Jan Oudhuis" veel treffers, maar als ik er "gitaar" bij
vraag geen.

Henk Dolleman

Deze is ook leuk. Ik heb geen idee wat de titel behelst.

Masters of Reality - V.H.V. (Sunrise on the sufferbus)

Got a mean little kitten
Chasing all the dogs away
Got a mean little kitten
Chasing all the dogs away
People ask me if she bites me

I wouldn't have it any other way

Got a mean little kitten
Growls when you get near
Got a mean little kitten
Growls when you get near
People ask me if she bites me

I tell 'em put your hand right here

Got a mean little kitten
Chasing all the dogs away
Got a mean little kitten
Chasing all the dogs away
People ask me if she bites me

We should end the song right here

cp: Masters of Reality - Sunrise on the sufferbus
--

"You'll never hear vloerbedekking again" - Zappa.

Leendert

En nog één:

The Cramps - Can your pussy do the dog?

(Of was die al gepost?)

Maarten Wierda

Mirella wrote:

> [...]

> te krijgen. De eisen zijn simpel: er moet een kat in de
> titel zitten of in de tekst, miauwen mag ook.

Shonen Knife dan maar met I'm A Cat. En om in de Japanse
sfeer te blijven Key Is A Fact That A Cat Brings. En ook
Primus met Tommy the Cat.

--
Cheers,
Maarten Wierda

Anjay

wrote:

> [...]

>Poesie Mauw
>The Year of The Cat
>Nada Surf heeft iets met miauwen erin en volgens mij Kimya Dawson ook

Current 93: The Cat is dead
en The Bloodbells Chime

Zijn niet zo dramatisch als ze klinken en gaan over katten, die van de
artiest en die van de schilder Louis Wain.

Golden Boy & Miss Kittin - Rippin Kitten

Ook nog.

--
cp: Current 93 - Calling For Vanished Faces

Leendert

Al Stewart - The year of the cat, had ik nog niet voorbij zien komen...

Michiel Erens

Mirella wrote:

> [...]

Nog niet voorbij zien komen :

Bowie - Catpeople

--
ME
Posted by news://news.nb.nu

Leendert

Sorry, die neem ik terug...

En als goedmakertje:
The Coasters - Three cool cats
Foetus - Mother I killed the cat
soundtrack van Fritz The Cat

"Leendert" <hes...@xs4all.nl> schreef in bericht

Jessica

Op Thu, 10 Nov 2005 13:10:16 +0100 schreef Patrick H.:

> Maar "Sure He's A Cat" moet natuurlijk wel.

Nobody's gonna argue with that :-)

groet,
Jessica

G Flater

> [...]

> PUSA - Kitty
> What's New Pussycat? (ben even de artiest kwijt maar heb 'm al)

nee niet misschien, gewoon doen :)
stray cat strut

ook niet te vergeten the shavers - poesie

cl:bad manners
mijnheer guust

Zoender fans gin bands
Zoender mie gin trends
Zoender sex gin kienders

V dak et ier vergetn, wn oak fans in Nederland
Int begun wast ginne vetten, mo nu ist an de betre hand
Ze zingn ol mee, met de klankn surtout
Kgoan doa nog vele goan speln, kben da nog lange nie moe
Van de 013, noa de verre vera
Nen boat in Amsterdam of e zoal in breda
Tis oltied gieistig, up zien minst gezeid tis voe tavontuur
Moe we geroakn doa nie droenke, want da bier is obscuur

't hof van commerce

\|/_
./\O ,
/\/
|_
\ \/
/_

G Flater

oi,

roland alphonso - the cat
the shavers - poesie (had ik al genoemd)
stray cats - iig geen stray cat strut
ska-p - el gato lopez
top cat - intro
ren & timpy - cat hairballs
brian setzer orchestra - this cat is on a hot tin roof
the chops - mijn poesje is dood
husker du - how to skin a cat
no means no - cats, sex and nazis
jools holland - skin the cat
frank zappa - yo cats

http://www.rathergood.com/punk_kittens/ :))

Mirella

On Thu, 10 Nov 2005 23:59:33 +0100, G Flater <mijnhee...@robbedoes.nl>
wrote:

> [...]
>top cat - intro
>ren & timpy - cat hairballs
>brian setzer orchestra - this cat is on a hot tin roof

haha, dit wordt GROOT :)
Misschien al genoemd (ik heb nog niets op een rijtje) maar ik kwam er net
weer eentje tegen:

5.6.7.8's - Three Cool Chicks, gaat in de tekst ook over katten en er zit
een "grrrwl" in :)

groetjes,
Mirella :)

Mirella

On Fri, 11 Nov 2005 00:29:58 +0100, Mirella <mire...@chello.nl> wrote:

>5.6.7.8's - Three Cool Chicks, gaat in de tekst ook over katten en er zit
>een "grrrwl" in :)

maar over hun nummer She Was A Mau Mau twijfel ik een beetje, haha. Kan
iemand die tekst verstaan? ;)

groetjes,
Mirella :)

Chris Laarman

Mirella (mire...@chello.nl) in 0tl7n15j6qbmoqamp...@4ax.com:

> 5.6.7.8's - Three Cool Chicks, gaat in de tekst ook over katten en er
> zit een "grrrwl" in :)

Wat doe je eigenlijk met Mancini's "Pink Panther theme"? ;-)

--
Chris Laarman

André Kuijpers

Maarten Wierda wrote:

> Shonen Knife dan maar met I'm A Cat.

of Catnip Dream van Shonen Knife.
Zit zelfs de tekst 'miauw miauw miauw' en het gespin van een kat.

Ik las trouwens net van die drumster :(

Dat nummer van Nada Surf heet overigens "Meow Meow Lullabye" (staat op
de benefiet-verzamelaar "For the Kids Too") - erg leuk nummer! :-)

Was nog niemand met De Kat van Harrie Jekkers gekomen?

Ik zou zo graag als een kat willen leven
Op een dak willen slapen in de warme zon
Vragen om eten door kopjes te geven
Ik wou dat ik zo leven kon
Ik zou zo graag als een kat willen leven
Lekker in katzwijm zonder plan zonder doel
Simpelweg katzijn nergens naar streven
En niet verplicht tot gevoel

Lekker dat trage
Nooit meer die vragen
Waarom ik er ben en van alles verwacht
Niet hoeven te weten
Dat ergens de dood op mij wacht

Niet hoeven bevatten
Dat andere katten
Kansloze schurftige zwerfkatten zijn
Nergens van weten
M'n bakkie leeg eten
Zonder schaamte of schuld
Er gewoon lekker zijn

Oh, ik zou zo graag als een kat willen leven
Met andere katten onder het licht van de maan
Razen, genieten, nemen en geven
Nooit blijven, maar komen en gaan

Lekker dat trage
Nooit meer die vragen
Waarom ik er ben en van alles verwacht
Niet hoeven te weten
Dat ergens de dood op mij wacht

Als ik de kans zie
Ga ik op vakantie
Dan kom ik soms dicht in de buurt van een kat
Maar op een terras na even niet denken
Denk ik toch al weer: waar, waarom, wie of wat

Oh, ik zou zo graag als een kat willen leven
Niet hoeven te kiezen, maar zijn wat je bent
Leven zonder er een zin aan te geven
En doodgaan precies aan het eind
Doodgaan precies aan het eind
Doodgaan precies aan het eind, aan het eind

Maar als een kat leven kan ik niet
Dus troost ik mezelf met een lied
En dat kan een kat lekker niet

:-)

Grtz

A (kattenliefhebber)

André Kuijpers

oh en Natalie Merchant zingt op de DvD Live in NewYork "Senor Don
Gato", een kinderliedje met ook veel meow meows d'r in.

Misschien is er ergens een dvd-rip van te vinden.

Grtz

RLD67

Mirella wrote:

>maar over hun nummer She Was A Mau Mau twijfel ik een beetje, haha. Kan
>iemand die tekst verstaan? ;)

Niet nodig... Is iets heel anders. Kijk oa op
http://en.wikipedia.org/wiki/Mau_Mau

--
Rob Diepstraten (cw Futureheads - Decent days and nights)

Maarten Wierda

RLD67 wrote:

> Niet nodig... Is iets heel anders. Kijk oa op
> http://en.wikipedia.org/wiki/Mau_Mau

Bij Mau moet ik denken aan de Deer Hunter.

--
Cheers,
Maarten Wierda

cp: Bad Brains - Banned in D.C.

Quintsys

Tsjemig, zo ontdek ik op hoge leeftijd nog een mondegreen:

het is inderdaad NIET Such a caT, maar het is such a caD.

(en dus ook niet such a caB, maar dat zal een tikfout zijn).

Een cad...want dan wil ik het weten ook...is eigenlijk een hork, een
lomperikje als het ware.

En dat allemaal op vrijdagmiddag

Quintsys

Ferdinand

wrote:

> [...]

>Poesie Mauw
>The Year of The Cat
>Nada Surf heeft iets met miauwen erin en volgens mij Kimya Dawson ook

Curiosity killed the cat

Message has been deleted

Ferdinand

On Thu, 10 Nov 2005 07:21:28 +0100, "beuk" <be...@freemail.nl> wrote:

> [...]

>Catfish Blues - divers, maar eigenlijk geen kat
> A kid called Mac & a cat called Kokomo - Roger Chapman And The Shortlist

Roberto Jacketti & The Scooters - Love cat

Han

... dikkke rooie kat, en toen was het ook al zo'n aardig beest, toen was het
ook al zo'n schat.

Van a.m.g. schmidt, van het Venz-epeetje Ibbeltje, met Joop Doderer
('moeder, hou me vast, of ik ga hem een pak voor z'n pinkebroek geven!'

Han

Han

... had toch iets met 'catfood'? Nummer op In The Court Of The Crimson King
heette ook zo. Geen idee of het wel over katten ging.

Henk Dolleman

On Sat, 12 Nov 2005 00:58:17 +0100, "Han" <adsl5...@tiscali.nl>
wrote:

>... had toch iets met 'catfood'?

Klopt. Cat food.

>Nummer op In The Court Of The Crimson King
>heette ook zo.

Nope. Staat op de opvolger van In the court: In the wake of Poseidon.
De single versie haalde hier 1 week de top 40 als ik het me goed
herinner. Die versie staat trouwens samen met de flipside van de
single (Groon) als bonus track op de remastered versie van In the
wake.

<Geen idee of het wel over katten ging.

K'ook nie.

cp: Rolling Stones - A bigger bang

Henk Dolleman

On Sat, 12 Nov 2005 00:35:41 +0100, "Han" <adsl5...@tiscali.nl>
wrote:

Ha! "M'n moeder is vroeger een kat geweest".

h (EP'tje moet nog bij m'n ouders liggen)

2Bme

> "Koen" <ko...@newswatcher.com> schreef in bericht

Ja, kwam uit de TV serie 'Ja zuster nee zuster', net als het liedje : 'Poes,
poes, poes' (blauw blauw hemelsblauw, buurman is die kat van jou, de buurman
zei : die kat is niet van mij, poes, poes, poes, poes, poes, poes, poes)

M. van Ketel

Mirella wrote:
> [...]
> Poesie Mauw
> The Year of The Cat
> Nada Surf heeft iets met miauwen erin en volgens mij Kimya Dawson ook

Ik miste nog:
Ayreon - Temple Of The Cat

Mark (weer terug van heerlijke vakantie)
--
clt: Apocalyptica - Resurrection

http://www.masadsign.nl/logout/

Prikkie

Mirella wrote:
> [...]
> Poesie Mauw
> The Year of The Cat
> Nada Surf heeft iets met miauwen erin en volgens mij Kimya Dawson ook

Ted Nugent - Cat scratch fever
Janet Jackson - Black Cat (aanrader: de versie met Nuno Bettencourt)
dEUS - How to row a cat
WhiteSnake - Kittens Got Claws

Ed M te DH

On Wed, 11 Jan 2006 17:06:29 +0100, Prikkie <pri...@komma.nep> wrote:

>Ted Nugent - Cat scratch fever
>Janet Jackson - Black Cat (aanrader: de versie met Nuno Bettencourt)
>dEUS - How to row a cat
>WhiteSnake - Kittens Got Claws

Jongens! Jullie vergeten het ultieme kattenlied: The Cat Crept in van
Mud!!!!!!

Ed (heeft nog staan schudden op dat nummer)

Ed M te DH

Enne.... 'Shure he's a Cat van..... The Cats

Henk Dolleman

On Wed, 11 Jan 2006 18:35:34 +0100, Ed M te DH
<edmul**pleite**@planet.nl> wrote:

>Jongens! Jullie vergeten het ultieme kattenlied: The Cat Crept in van
>Mud!!!!!!
>
>Ed (heeft nog staan schudden op dat nummer)

Ben je daar ooit mee gestopt dan? :-)

h (draaide zojuist Catfood, het enige hitje dan King Crimson dacht ik
heeft gehad, in een jazztrio uitvoering)

Ed M te DH

On Wed, 11 Jan 2006 18:45:05 +0100, Henk Dolleman <hen...@yahoo.com>
wrote:

>Ben je daar ooit mee gestopt dan? :-)

Yep. Toen ik weer begon te drinken ;)

Ed (burp!!)

cw: Darts

Adri Verhoef

De vorige episode van de serie "kattenliedjes",
geschreven door Prikkie <pri...@komma.net>, bevatte:

"But I got cat class and I got cat style"
"I strut right by with my tail in the air"
--> Stray cat strut

Squeeze: Cool For Cats
Peggy Lee: The Alley Cat Song
The Buddy Odor Stop: Cats Hiss
Hank The Knife & The Jets: Crazy Cat
Bonnie St. Claire & Unit Gloria: Cat And Mouse
David Bowie: Cat People (Putting Out Fire)
Elton John: Honky Cat
UB40: Wild Cat
New Adventures [LP: Wild Cats Moanin']: Cat On The Run
Next One: Cats For Ever: Let's Dance/Sure He's A Cat/
/Turn Around And Start Again/One Way Wind/
/What's The World Coming To/Be My Day/Let's Dance
Next One: Cats For Ever: Why/Marian/Lies/Times Where When/
/Save The Last Dance For Me
Lovin' Spoonful: Nashville Cats
[naam van duo ben ik effe kwijt]: Matchstalk Men & Matchstalk Cats & Dogs
Curiosity Killed The Cat: Name & No.
Curiosity Killed The Cat: Down To Earth
Curiosity Killed The Cat: Ordinary Day
Cherry Laine: Catch The Cat
Bros: Cat Among The Pigeons
The Cats 'n' Jammer Kids: Disco Drum
Gilla: Tom Cat
Fabulous Poodles: Stompin' With The Cat
Ugly Kid Joe: Cats In The Cradle

Mirella

On Thu, 12 Jan 2006 20:04:19 GMT, a...@news.a3.xs4all.nl (Adri Verhoef)
wrote:
(knip weer een lijst)

Dit (samenstellen kattenmuziekcollectie) heb ik even uitgesteld vanwege
tijdgebrek, maar ik kwam nog een aantal albums tegen vol 'jingle cats'.
Ook grappig.

groetjes,
Mirella :)

moniiq

Mirella:

the cramps - can your pussy do the dog

bonus: tis een erg lekker nummer ook

moniiq

g flater

In article <43c80a45$0$21724$e4fe...@dreader18.news.xs4all.nl>,
moniiq <mon...@xs4all.nl> wrote:

die was volges mij al genoemd

cbc - madcat ontbrak wel volges mij

cl:beatnigs
mijnheer guust

bier met liefde gebrouwen drink je met je verstand

Vierentwintig uren in n dag en vierentwintig flesjes in n bak bier.
Toeval? (Stephen Wright)