cd-marges en kosten groothandels

Welcome at home

Hallo,

ik had een vraagje: wie weet wat de gemiddelde marges zijn die cd-winkels
verdienen op de verkoop van CD's?
En als je direct inkoopt bij een groothandel (zoals de CD winkels doen naar
ik aanneem) wat betaal je daar dan voor CD's??

thanx, Olaf

Kirsten Verdel

Welcome at home <wel...@welcomeathome.com> wrote in message

> Hallo,
>
> ik had een vraagje: wie weet wat de gemiddelde marges zijn die cd-winkels
> verdienen op de verkoop van CD's?

een cdzaak koopt een cd die voor 42,95 verkocht wordt (weet ik veel, borsato
ofzo) voor minimaal 21 gulden in.

Micha van Lith

Ik werk in de kunstoffen en ik kan je vertellen, dat de produktie van een cd
compleet met coating in ongeveer 3 seconden geschied en dat de kosten van
een onebeschreven plaatje amper 13 cent zijn.

Dus reken maar uit waar de rest allemaal naar toe gaat............rechten,
buma, de artiest zelf, de tussenhandel...enz,enz...

Micha

Kirsten Verdel <loc...@stad.dsl.nl> schreef in berichtnieuws
7hbo1n$s3f$1...@news1.xs4all.nl...

Martijn

Had je gedacht.. Een cd van 44,95 kost inkoop al gauw 27,-. 42,95 wordt 25,-
en 39,95 varieert van 23-25 gulden.

Midprice van 25,- is 12,60.

Ga maar uit van een marge van ongeveer 30% op een cd. Echt veel is dat dus
niet.

Groetjes,
Martijn Munneke

(zelf werkzaam in een cdzaak)

http://www.ilsedelange.net

Kirsten Verdel heeft geschreven in bericht <7hbo1n$s3f$1...@news1.xs4all.nl>...

Mike Schenk

"Micha van Lith" <dut...@chello.nl> writes in nl.muziek:

> [...]
>
>Dus reken maar uit waar de rest allemaal naar toe gaat............rechten,
>buma, de artiest zelf, de tussenhandel...enz,enz...

Je vergeet nu een belangrijk aspect, namelijk de productiekosten van de
muziek zelf. En dat is een absolute factor, onafhankelijk van de
hoeveelheid verkochte platen. Daarop loop je dan dus ook een enorm
risico als label.

Mike

cp: Joe Satriani - Crystal Planet
--
I may be a redneck, but I'm not a male chauvinist pig!

Micha van Lith

die viel onder de enz.enz....:):)

Mike Schenk <da...@xs4.xs4all.nl> schreef in berichtnieuws
7hc2va$58e$1...@xs4.xs4all.nl...

Frank>

On Wed, 12 May 1999 15:43:22 +0200, "Martijn" <in...@fxf.net> wrote:

> [...]
>
>Midprice van 25,- is 12,60.
>
>Ga maar uit van een marge van ongeveer 30% op een cd. Echt veel is dat dus

En nu vergeet je de BTW nog... De inkoopprijs van een beetje nieuwe CD
ligt zo rond de 25-28 gulden exclusief 17,5% BTW.

Van de verkoopprijs van, in het geval van een normale zaak, 35-40
gulden gaat de BTW weer af... reken op je gemak maar eens uit, maar
een gulden of 5 marge op een nieuwe CD is tegenwoordig al veel.

Frank>

Frank>

On 12 May 1999 16:24:42 +0200, da...@xs4.xs4all.nl (Mike Schenk)
wrote:

> [...]
>muziek zelf. En dat is een absolute factor, onafhankelijk van de
>hoeveelheid verkochte platen. Daarop loop je dan dus ook een enorm

Ik ben toevallig bezig met de voorbereiding van een CD release op
kleine schaal...

Productie kosten vallen nog wel mee; 1 a 2 gulden voor de schijf + het
doosje. Piek d'r op voor het drukwerk (alles sterk afhankelijk van de
oplage natuurlijk). In geval van kleine oplage, kost pre-productie ook
een aardige duit; mastering, glas-master, drukwerk films etc.

In het voortraject zit dan nog de opname -studiohuur, techneuten, etc.

Per CD komt er ook nog een aardige Buma/Stemra vergoeding van 1 tot 3
gulden bovenop (afhankelijk van de verkoopprijs, zie www.buma.nl)

Groet,

Frank>

Ramon

Welcome at home heeft geschreven in bericht
> [...]

doen naar
>ik aanneem) wat betaal je daar dan voor CD's??

Als we dat eens wisten...
Recentelijk hebben we hier nog wekenlang over gezeurd en niemand die
iets daarover kon vertellen. Deze draad is / wordt een herhaling van
toen.

gr Ramon,
cp: Pretenders - Middle of the Road

Coen Schilderman

Op Wed, 12 May 1999 22:14:02 +0200, "Ramon" <po...@rwouters.demon.nl>
had een helder moment en schreef ons de volgende woorden:

>Als we dat eens wisten...
>Recentelijk hebben we hier nog wekenlang over gezeurd en niemand die
>iets daarover kon vertellen. Deze draad is / wordt een herhaling van
>toen.

Yep. En daar baal ik nog steeds van.

Coen (voor open boeken)
--