Iemand ervaring met een mandoline??

Peveo

Hallo,

Ik overweg de aanschaf van een mandoline omdat ik dat wel een gaaf soundje
vind hebben en ondanks dat dit een groep is voor onze beloved gitaar is ook
een mandoline een snaarinstrument dus vandaar deze posting.

Ik vraag mij af hoe zo,n ding : gestemd wordt, hoe de snaren erop zitten (
zijn er 8 als ik het goed heb) hoe te bespelen , wat voor dikte,s snaren ,
accoorden, etc. etc.

Alle tips welkom

Peter

John Stax

> Alle tips welkom

Een mandoline brandt ongeveer 15 minuten.....

;-)

g.

"Peveo" <pe...@home.nl> schreef in bericht
Hier ga je een antwoord vinden op de meeste van je vragen denk ik :
http://chordfind.com/4-string/
Er zitten inderdaad 8 snaren op, maar 2 x 4
Groeten,
Gunther

Peveo

Hoho ho John dat hang van het hout af , zo kort kan natuurlijk wel maar er
zijn ook Mandolines die aanzienlijk langer vuur geven. Denk eens aan "The
Battle of Evermore"van Zeppelin 4, dat is toch een partij vuur dat er in
zit. En wat van "Going to California" en "Thats the Way"van de onwijs vette
niet te geloven dat die opnames na bijna 30 jaar pas ontdekt zijn supergave
DVD van onze geliefde Zep?? Dat is toch gewoon ware klasse? ( ha weet je ook
gelijk waar ik weer zo door aangestoken ben)

Peter

"John Stax" <as...@nospam.com> wrote in message

Pastis

"FrankFreak" <ge...@wiedan.be> schreef in bericht
> "Peveo" <pe...@home.nl> wrote in message
> <bf9dni$gc7$1...@news3.tilbu1.nb.home.nl>...

> PS EAGDBE is gitaar EBDG is mandoline, get it ?

correctie?? EADGBE is gitaar, GDAE is mandoline, of begrijp ik er niks meer
van.

Grtz, Eric B.

O ja, denk ook nog eens aan Rory Gallagher zijn "Going to my hometown".....

karel adams

"Pastis" <removeth...@email.com> schreef in bericht

> "FrankFreak" <ge...@wiedan.be> schreef in bericht

> correctie?? EADGBE is gitaar, GDAE is mandoline, of begrijp ik er niks
meer
> van.

neenee Eric gij hebt het juist.
't is dezelfde stemming als een viool

voor de oorspronkelijke vraagsteller: er zijn grosso modo twee modellen,
met ronde buik voor klassiek en barokmuziek, en met platte rug voor
folk, vooral bluegrass

KA