Geen teletekst via BBC?

Taco

Ik kan vandaag in het ZIGGO gebied geen teletekst ontvangen van BBC 1
en BBC 2. Op meerdere toestellen getest, maar het resultaat blijft
hetzelfde. BBC-site geeft geen info dat er iets aan de hand is.

Wie soortgelijke ervaring, en waar?

Dolfy

Taco <tacob...@zotmail.xom> wrote:

Decoder-fout, gebeurd zo af en toe.. Soms wil men het snel oplossen,
maar het is ook al eens voorgekomen dat het een maand zo het geval
bleef... Op BBC 2 is de teletekst hier wat gestoort aanwezig... Oh ja
888, de ondertiteling is wel altijd bereikbaar (zei het soms met een
hapering erin)...

--
Dolfy
- naaisgroep : alt.dolfy.forever

Piet

"Dolfy" <dolfyG...@hotpop.com> schreef in bericht

> [...]
> bleef... Op BBC 2 is de teletekst hier wat gestoort aanwezig... Oh ja
> 888, de ondertiteling is wel altijd bereikbaar (zei het soms met een

Het probleem doet zich in Engeland voor, want de teletekst ontbreekt bij
Ziggo zowel bij het analoge als digitale signaal. Dat wordt in verschillende
kopstations ontvangen, dus dat duidt erop dat de storing -als het dat is- in
Engeland zit. Bovendien zou bij een storing bij Ziggo de ondertiteling het
ook niet moeten doen. Vergeet niet dat de teletekst bij BBC 1 en 2 zeer
beperkt is, en eigenlijk alleen maar wordt doorgegeven voor de kijkers op
het continent. De Britse kijkers hebben een eigen digitale service.

Piet.

OP MET SPAM@gmail.com It's me

Ik zit bij UPC in Rotterdam en heb precies dezelfde ervaring :-(. Op BBC1
krijg ik alleen de ondertiteling nog in beeld, op BBC2 is het beetje
resterende Ceefax echt zeer zwaar gestoord. Geen idee hoelang dit al zo is,
ik constateerde het woensdag, bij terugkomst van vakantie. Voor de vakantie
(anderhalf � twee weken geleden) was alles nog in orde.
--
Nienke :-)

Taco

Ook de ondertiteling doet het hier niet meer ( Ziggo, Deventer, )

Taco

On Sat, 27 Jun 2009 21:38:43 +0200, Taco <tacob...@zotmail.xom>
wrote:

> [...]

>ik constateerde het woensdag, bij terugkomst van vakantie. Voor de vakantie
>(anderhalf � twee weken geleden) was alles nog in orde.

Ziggo antwoordt: Wij hebben gecontroleerd of er wellicht sprake is van
een groeps gerelateerde storing. Dit is echter niet het geval, dus ga
ik u verzoeken om een aantal stappen te ondernemen:

- Bij slecht beeld: Stel uw zenders bij, hoe dit moet kunt u nalezen
in de handleiding van uw televisie

- Sluit uw televisie rechtstreeks aan op de wandcontactdoos zonder
splitter of andere randapparatuur (bijvoorbeeld een DVD-speler of
videorecorder)

- Probeer een andere coax-kabel

Tsja ....meer desk dan help, zal ik maar zeggen....

Taco

wrote:

> [...]

>bleef... Op BBC 2 is de teletekst hier wat gestoort aanwezig... Oh ja
>888, de ondertiteling is wel altijd bereikbaar (zei het soms met een

Er is geen teletekst, dus ook geen ondertiteling....

OP MET SPAM@gmail.com It's me

Ik krijg bij mij op BBC1 ook helemaal geen teletekst, maar als ik dan op dat
zwarte scherm (van teletekst) 888 intik, komen de ondertitels toch
tevoorschijn.
--
Nienke :-)

HdB

"It's me" <nietsvergetenHOEPEL OP MET SP...@gmail.com> schreef in bericht

Dat ligt dus aan de BBC, want ik kijk in het buitenland (geen Ziggo ;-) en
daar is dat ook zo.

Taco

On Sun, 28 Jun 2009 17:26:31 +0200, "HdB" <fb83...@skynet.be> wrote:

>"It's me" <nietsvergetenHOEPEL OP MET SP...@gmail.com> schreef in bericht

>Dat ligt dus aan de BBC, want ik kijk in het buitenland (geen Ziggo ;-) en
>daar is dat ook zo.

Voorzover ik nu kan nagaan is de BBC-teletekst bij de analoge tv
geheel verdwenen, en zijn de ondertitelingspagina's bij digitale tv
nog op te roepen. Maar de programma-pagina's 601 en 602 niet meer.

Mijn conclusie: de BBC heeft de dienstverlening via teletekst stiekem
geminimaliseerd en enkel nog beschikbaar gemaakt voor de digitale
(=betalende..) kanalen.

Taco

Dolfy

> [...]
>
> Mijn conclusie: de BBC heeft de dienstverlening via teletekst stiekem
> geminimaliseerd en enkel nog beschikbaar gemaakt voor de digitale

Leuk dat je dat verzint, alleen is het gewoon niet waar... Er is niks
veranderd aan de situatie zoals die gister was. BBC 1 heeft nog steeds
ondertiteling alleen en BBC 2 is nog altijd verstoord de teletekst
diensten van 580 en de 600 pagina's. Wel kan het zijn dat de lokale
ontvanger geprobeert heeft een reset te doen waardoor er geen
teletekst-signaal meer is bij jouw. Het probleem is al vaker voorgekomen
en ik weet niet of dat in Engeland ligt of in Luxemburg (daar waar het
signaal naar de satelliet wordt verstuurt).. Het kom vanzelf wel weer
goed... Het is immers al vaker gebeurd...

HdB

"Taco" <tacob...@zotmail.xom> schreef in bericht

Ik heb 601 en 602 nog wel hoor.

Feico de Boer

Taco <tacob...@zotmail.xom> wrote in

Zwolle ook niet. Wacht er trouwens ook nog steeds op dat ze BBC1, 2 en Het
Gesprek eens fatsoenlijk letterbox gaan uitzenden.

Taco

wrote:

>Ik kan vandaag in het ZIGGO gebied geen teletekst ontvangen van BBC 1

>en BBC 2. Op meerdere toestellen getest, maar het resultaat blijft
>hetzelfde. BBC-site geeft geen info dat er iets aan de hand is.

ZIGGO gaf sinds een maand ongeveer aan dat het euvel in Engeland lag.
Rond 15 augustus zou de BBC een en ander gerepareerd hebben. Sinds
gisteren is er weer ondertiteling-via-teletekstpagina 888 op de BBC 1.
Ik denk dat BBC2 snel volgt. Men is m.i. nog aan het experimenteren,
want de ondertiteling is dan weer midden op het scherm, dan weer
onderaan.

Piet

"Taco" <tacob...@zotmail.xom> schreef in bericht

Er was eigenlijk geen euvel, maar het probleem zat hem in het geheel
uitschakelen van teletekst door de BBC waardoor ook de ondertitelingspagina
888 kwam te vervallen. De BBC is namelijk overgegaan op zogenaamde
DVB-ondertiteling, waardoor de ondertiteling alleen nog maar op digitale
ontvangers zichtbaar gemaakt kan worden. Ik denk dat Ziggo nu deze
DVB-ondertiteling zelf door middel van een teletekstsignaal aan de analoge
uitzendingen van de BBC toevoegt.
Overigens is de Nederlandse Publieke Omroep nu ook aan het experimenteren
met DVB-ondertiteling, en wel op het HD-kanaal van Nederland 1 bij in ieder
geval Ziggo. De ondertiteling op teletekstpagina 888 gaat daarnaast ook
gewoon door.

Piet.

OP MET SPAM@gmail.com It's me

Piet wrote:
> "Taco" <tacob...@zotmail.xom> schreef in bericht

> Er was eigenlijk geen euvel, maar het probleem zat hem in het geheel
> uitschakelen van teletekst door de BBC waardoor ook de
> ondertitelingspagina 888 kwam te vervallen.

Ik heb in Rotterdam bij UPC steeds ondertiteling via 888 gehad, op zowel
BBC1 als BBC2. Het zijn de andere Ceefaxpagina's die niet meer oproepbaar
zijn. Het waren er toch nog maar bijzonder weinig, maar de pagina's met
programma-informatie raadpleegde ik bijvoorbeeld vrijwel dagelijks.
--
Nienke :-)

Piet

"It's me" <nietsvergetenHOEPEL OP MET SP...@gmail.com> schreef in bericht

Dan heeft UPC de door mij beschreven oplossing ook toegepast. Ziggo leek te
zijn overvallen door het geheel wegvallen van Ceefax.

Piet.

OP MET SPAM@gmail.com It's me

Nee, want hier bij UPC is pagina 888 er al die tijd wel geweest, is Ceefax
dus nooit /geheel/ weggevallen, pagina 888 is er immers nog steeds.
--
Nienke :-)

Taco

De oplossing is heel eenvoudig: via de digitale decoder is de
ondertiteling steeds beschikbaar geweest. De overige tt-pagina's
bleken verdwenen. Analoog was de de ondertiteling helemaal weg. Die
komt (dus?) nu weer terug, afwachten hoe het verder gaat.

OP MET SPAM@gmail.com It's me

Nee. Ik heb analoge TV en de ondertiteling is niet weggeweest.

Piet

"It's me" <nietsvergetenHOEPEL OP MET SP...@gmail.com> schreef in bericht

UPC heeft dus meteen na het verdwijnen van Ceefax de DVB-ondertiteling door
middel van teletekst ingevoegd op het analoge signaal. Dat moet wel, want
teletekst is inclusief pagina 888 geheel uit het BBC-satellietsignaal
verdwenen.

Piet.

Taco

On Thu, 20 Aug 2009 21:04:13 +0200, "Piet" <pi...@kpnmail.nospam.nl>
wrote:

> [...]
>middel van teletekst ingevoegd op het analoge signaal. Dat moet wel, want
>teletekst is inclusief pagina 888 geheel uit het BBC-satellietsignaal

Waar halen ze die ondertiteling dan vandaan? Na BBC 1 was vandaag ook
BBC2 weer van ondertiteling voorzien.

Taco

Piet

"Taco" <tacob...@zotmail.xom> schreef in bericht

De BBC zendt met het digitale satellietsignaal een zogenaamd
DVB-ondertitelingssignaal mee. Dat signaal kan men op digitale ontvangers
in- of uitschakelen. Als het is ingeschakeld krijg je de ondertiteling -net
als bij teletekst- in het beeld te zien. Uitgeschakeld zie je die
ondertiteling dus niet. Het is voor de kabelexploitanten mogelijk om dat
DVB-ondertitelingssignaal om te zetten in een teletekstsignaal, dat
vervolgens wordt meegezonden met de analoge doorgifte van de BBC. Zo kunnen
analoge televisiekijkers toch door het kiezen van teletekstpagina 888 de
ondertiteling zien. Digitale televisiekijkers kunnen dat teletekstsignaal
niet ontvangen, maar kunnen daarentegen het DVB-ondertitelingssignaal in- of
uitschakelen. Het resultaat van allebei is hetzelfde.

Piet.

Fred

"Taco" <tacob...@zotmail.xom> schreef in bericht

Sinds jaar en dag geen BBC telekst meer , Alleen BBC World.

Door: wouter van der brink | ANP | 30 maart 2005
De Britse omroep BBC wil niet dat zijn teletekstpagina's zijn te zien op de
Nederlandse website ceefax.tv. De omroep heeft de Nederlandse eigenaar van
de site gesommeerd te stoppen met het doorgeven van de BBC-teletekst Ceefax.

Eigenaar Hendrik Noorderhaven, consultant en voormalig kandidaat voor het
Europees Parlement, liet dinsdag weten niet van plan te zijn de website uit
de lucht te halen.
'Ik geef de teletekstpagina's ��n op ��n door en verdien er geen cent aan.'
De pagina's bevatten grotendeels dezelfde informatie als de offici�le
BBC-nieuwssite.

Juridische stappen
De website is sinds december publiek toegankelijk en trekt dagelijks 15.000
bezoekers. Noorderhaven heeft zijn initiatief direct gemeld aan de BBC.
'Maar van hen moest ik de website direct sluiten. De BBC beroept zich op het
auteursrecht.'
Noorderhaven zette de website twee jaar geleden op om de Britse
sportuitslagen op teletekst te kunnen volgen. Op de Nederlandse kabel wordt
slechts een beperkte versie van de Britse teletekst doorgegeven. Een
computer in Engeland stuurt de teletekstpagina's naar de website, legt
Noorderhaven uit.
De BBC bevestigde dinsdag dat het Noorderhaven heeft gesommeerd zijn
teletekstwebsite te sluiten, maar wilde niet op de kwestie ingaan.
Noorderhaven denkt dat de BBC juridische stappen voorbereid. 'Maar ik laat
de website online en zie wel wat er gebeurt.'

Fred

BBC wil teletext-site verbieden
De BBC is er niet blij mee dat hun Teletext-dienst, CEEFAX, in het geheel op
het internet verspreid wordt. De BBC eist zelfs, dat de eigenaar van de site
die iedere dag zo'n 15.000 bezoekers heeft stopt met de doorgifte. De
website is twee jaar geleden opgezet door Hendrik Noorderhaven, consultant
en voormalig kandidaat voor het Europees Parlement. Door middel van een
computer in Engeland stuurt hij de gegevens van de BBC door naar de website
www.ceefax.tv.

Ceefax, de Teletekst dienst van de BBC, is al enige tijd niet meer via BBC 1
en BBC 2 in Nederland te verkrijgen wegens digitalisering van de beide
publiek zenders in Engeland zelf. Nadat men de signalen voor de Benelux is
gaan aanleveren via digitale Satelliet verdween Ceefax. In ruil daarvoor
heeft de BBC wel een beperkte index speciaal voor Belgie en Nederland
aangemaakt (pagina 600 met programma-info en Subtitles 888). Tevens is
achter de internationale nieuwszender BBC World via Pagina 101 de Ceefax
News- index te raadplegen alhoewel BBC World-text dit niet aangeeft op hun
indexpagina.

Veel Nederlandse kijkers waren er niet blij mee dat Ceefax verdween maar de
BBC wil deze ouderwetse vorm van Teletext niet meer verspreiden omdat zij
een digitale versie van Teletext gelanceerd heeft. Dit is een digitale,
interactieve, teletext-service die de BBC als standaard wil gebruiken omdat
zij volledig willen digitaliseren. Het is in Groot-Britanni zelf ook enkel
nog via de analoge etherfrequenties mogelijk om BBC Ceefax in zijn geheel te
bekijken totdat deze zullen worden uitgeschakeld. [JHV/Radio.NL]

"Taco" <tacob...@zotmail.xom> schreef in bericht

Piet

"Fred" <bls@bla> schreef in bericht

Ceefax.tv heeft niets met de teletekst van de BBC te maken. Dat is een
particulier initiatief geweest van iemand die de teletekst in Engeland
'ophaalde' en vervolgens illegaal via internet verspreidde. Terecht dat de
BBC daartegen in het geweer kwam.

Piet.