Digitenne: schandelijk slechte kwaliteit

Hans Lodewijks

Mocht u er ooit over denken dit produkt aan te schaffen, doe het niet!. De
kwaliteit is om te huilen, slechte kleuren, vaag beeld, onscherpte,
oplichtende randen, beperkt aantal zenders en geen HD mogelijk in de
toekomst. KPN propt 20 zenders over een veel te kleine bandbreedte waardoor
er enorm gecomprimeerd moet worden. Zelfs de oorspronkelijke tv resolutie
van 720x576 wordt verminderd naar 480x576!
Hoe durven deze KPN- kriminelen nog reclame te maken voor zo'n wanprodukt?

Message has been deleted

Broodje bakpau

"Hans Lodewijks" <Ha...@nospam.xp> schreef in bericht

Pfff, je weet toch wat je koopt voor die 8 Eurootjes per maand??

Remi

Tja, misschien eerst de postcode check doen?
Bij mij werkt hij prima op alle kanalen

Neptunus

"Remi" <alle...@degroep.nl> schreef in bericht

> Tja, misschien eerst de postcode check doen?
> Bij mij werkt hij prima op alle kanalen

Neem een conax module in je tv. dan is het beeld goed te doen.

Hans Lodewijks

"Kees" <Ke...@hotmail.com> schreef in bericht
> On Fri, 5 Mar 2010 23:20:36 +0100, Hans Lodewijks wrote
> (in article <hms03l$2bh4$1...@nl-news.euro.net>):
> Merendeel had je tevoren kunnen weten en die resolutie klopt dus niets
> van.

had ik inderdaad moeten weten, en die resolutie klopt wel.

Message has been deleted

Hans Lodewijks

> On Sat, 6 Mar 2010 11:03:20 +0100, Hans Lodewijks wrote
> (in article <hmt996$2pnq$1...@nl-news.euro.net>):
> Als jij een dergelijke resolutie hebt dan is er toch echt iets mis met een
> van de instellingen of in je decoder of in je TV. Of komt de verwarring
> wellicht doordat er nog steeds vrij veel 4:3 wordt uitgezonden.

Je snapt er helemaal niets van. Het oorspronkelijke signaal is 720x576
anamorf (dit is 4:3 horizontaal samengedrukt breedbeeld). Dit wordt
vervolgens omgezet naar 480x576 en komt dan opgeschaald op je scherm (full
hd of hd ready). Pas dan wordt uiteindelijk het anamorfe 4:3 formaat
opgeschaald tot volledig breedbeeld.

Hans Lodewijks

"Remi" <alle...@degroep.nl> schreef in bericht
> Tja, misschien eerst de postcode check doen?
> Bij mij werkt hij prima op alle kanalen

Op een klein formaat scherm (PC monitor) is het wellicht acceptabel maar op
een gemiddeld tv scherm (32 inch en groter) is het niet om aan te zien.
Maar ja, als je niet beter gewend bent vind je alles prima. Ik heb nu UPC
digitale kabel en dat is echt verbijsterend mooi t.o.v. digitenne. Trouwens
KPN is er zich van bewust en adviseert digitenne nu vooral voor de caravan,
boot, slaapkamer etc.

Dirk T. Verbeek

Dat is echt kletspraat.

Ik heb een normale LCD televisie van ~65 cm en het beeld is prima.
Natuurlijk moet je wel een goede antenne op de juiste plaats monteren.
Als je niet al te ver van de zender zit kan dat al vlak bij de TV, ik
heb hem op zolder hangen.
Ik heb wat met een ouderwetse buitenantenne ge�xperimenteerd en dan kun
je ook over veel grotere afstand een goede ontvangst krijgen.

In het buitenland zijn er HD zenders, als de politiek het wil kan dat in
Nederland ook.

Fred

"Dirk T. Verbeek" <dver...@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]

1 het levert geld op
2 het is goedkoper als de kabel.
dit zijn de redenen.

Satneef

> [...]
> vervolgens omgezet naar 480x576 en komt dan opgeschaald op je scherm (full
> hd of hd ready). Pas dan wordt uiteindelijk het anamorfe 4:3 formaat
Je hebt zeker een 1 meter lcd waar je 2 meter vanaf zit?
De kanalen worden uitgezonden zoals ze aangeleverd worden. en daar zitten
ook kanalen in 4:3 bij(eurosport weigert zelfs om in 16:9 te gaan uitzenden)

Of ben je bevooroordeelt door de reklame van UPC.?
UPC:verplicht hun decoder te nemen+vaak storing
Digitene:kiest decoder maar: de kpn-box,de ingebouwde dvb-t
tuner,satelliet-ether combo decoder,etc.
en voor 8,50 heb je een kanalenpakket waar de meeste mensen genoeg aan
hebben.

Bird

On Sat, 06 Mar 2010 21:38:18 +0100, "Dirk T. Verbeek"
<dver...@xs4all.nl> wrote:

>In het buitenland zijn er HD zenders, als de politiek het wil kan dat in
>Nederland ook.

Waarom moet 'de politiek' iets doen als jij voor de helft van hetgeld
van een kabel-abonnement (om maar even een voorbeeld te nemen)
dezelfde kwaliteit aan TV zenders binnen wilt halen?

Gr,
Arne Vogel.

Hans Lodewijks

"Satneef" <fa...@soavoid.invalid> schreef in bericht
laat maar

Message has been deleted

Eline

Op 7-3-2010 0:26, Kees schreef:
> On Sat, 6 Mar 2010 23:44:20 +0100, Bird wrote
> (in article<ujm5p5tfqah4g6if8...@4ax.com>):
> Omdat het aan de politiek te danken is, dat:
>
> - in NL 2 bedrijven een monopolie in ieder een eigen gebied hebben op
> kabel-TV en de gebruiker dwingen met hun apparatuur. En dit met toestemming
> van de overheid (delen kabel stelt niets voor)

hoe kom je daar bij? In Nederland zijn meer dan twee kabelmaatschappijen
en alleen bij UPC ben je verplicht hun decoder af te nemen, bij andere
kabelaars kun je zelf kiezen welke decoder je neemt die aan de
systeemeisen voldoet.

--

Eline

Message has been deleted

Bellende Belhamel

> On Mon, 8 Mar 2010 21:25:39 +0100, Eline wrote
> (in article <hn3mfs$2vjs$1...@nl-news.euro.net>):
> Er is geen enkele concurrentie tussen UPC en Ziggo (praktisch de enige 2
> kabelmijen in NL want de paar zeer lokale bedrijfjes stellen helemaal niks
> voor) want hun territoria zijn volledig afgebakend.
>
> M.a.w., je hebt nergens een keuze tussen die 2 en ze hebben elk een
> monopolie
> positie in hun eigen private regio.

Het ging om de decoder, en die kan je bij Ziggo zelf kiezen, mits deze aan
de eisen voldoet anders heb je er weinig aan natuurlijk.

Message has been deleted

Satneef

> Wellicht doe je er toch goed aan als je eventjes de moeite neemt om te
> lezen
> op welk bericht gereageerd wordt.

Zij doet het niet fout,jij reageerdt op het verkeerde bericht en knip je
tevens haar tekst er niet uit.

Message has been deleted

p.j. erlenbach

On 3/7/10 12:26 AM, in article
0001HW.C7B8A34B...@news.individual.net, "Kees"
<Ke...@hotmail.com> wrote:

> - in NL 2 bedrijven een monopolie in ieder een eigen gebied hebben op
> kabel-TV en de gebruiker dwingen met hun apparatuur. En dit met toestemming
> van de overheid (delen kabel stelt niets voor)

Delen kabel is op dit moment nog niet verplicht.

Bellende Belhamel

> On Tue, 9 Mar 2010 18:22:46 +0100, Satneef wrote
> (in article <4b9683e6$0$37330$dbd4...@news.wanadoo.nl>):
> Ga jij je schoolgeld even terughalen.

">>> hoe kom je daar bij? In Nederland zijn meer dan twee
kabelmaatschappijen

En dat is zo, ik weet dat je zelf het merk kunt keizen bij Ziggo.

Klaar, volgende.

Message has been deleted

Bellende Belhamel

> On Fri, 12 Mar 2010 15:03:39 +0100, Bellende Belhamel wrote
> (in article <4b9a49bf$0$22940$e4fe...@news.xs4all.nl>):
> Dan weet jij de betekenis van het woord monopolie niet. In NL is er altijd
> maar 1 kabelmij beschikbaar in ongeacht welke plaats.
>
> En die heeft dus het monopolie.

Zalige zeikert, daar ging het niet om.
het ging erom of je zelf de decoder mocht kiezen, en dat mag.

Piet

"Bellende Belhamel" <bellen...@m.el> schreef in bericht

> [...]

Dat is onjuist. In een aantal plaatsen is onder meer ook Glashart (van KPN
en Reggefiber) actief, al dan niet onder de merknamen Lijbrandt Telecom of
XMS. Dat is in mijn regio het geval in de gemeenten Hillegom, Oegstgeest en
Leiden. En daarnaast landelijk natuurlijk KPN zelf met Interactieve
Televisie.

Piet.

Message has been deleted

Piet

> On Mon, 15 Mar 2010 10:05:50 +0100, Piet wrote
> (in article <4b9df86a$0$14128$703f...@textnews.kpn.nl>):
> Glasfiber! (De tarieven al eens gezien?)
>
> het gaat/ging over de kabelmijen zoals UPC en Ziggo en die hebben beiden
> in
> hun regio een minopolie.

NEE! Een monopolie heb je als je als enige een bepaald product aanbiedt. En
voor zowel Ziggo als UPC zijn er alternatieven beschikbaar. Onder andere
satelliet, KPN (Interactieve Televisie en Digitenne), alsmede soms Glashart.
Via de meesten kan je ook tv kijken, telefoneren en internetten.

Piet.