9 pins kabel zelf maken ??

Garfield Paws

Ik heb een normale kabel nodig, gewoon 9p female naar 9 pins male. (zelfde
kabel om bv en extern modem aan te sturen via de com poort)

De kabel ga ik gebruiken om mijn Module te programmeren van mijn
satteliet-reciever, omdat hij echter 5 m verderop staat is het kabeltje wat
ik heb te kort.

Mijn vraag, zijn de pennen gewoon 1 op 1 aangesloten ?

Ik heb dit gevonden maar vraag het nog even voor de zekerheid.

http://www.v3space.com/a/a24/45/pc_naar_modem.htm

Alvast bedankt !!

---

Posted by news://news.nb.nu

Wuppie's Power.

"Garfield Paws" <Garfi...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
>
> Mijn vraag, zijn de pennen gewoon 1 op 1 aangesloten ?
>
> Ik heb dit gevonden maar vraag het nog even voor de zekerheid.

Kijk hier eens;

http://www.xs4all.at/~lammert/comm/info/RS-232_io.html

Succes, Ton.

Bertje

Waarom maak je geen gebruik van Flat cable, twee stekers aan elke kant en je
bent klaar, lengte niet langer dan Tien Meter.

Bertje

"Garfield Paws" <Garfi...@hotmail.com> wrote in message

Garfield Paws

"Bertje" <g.vanb...@chello.nl> schreef in bericht

Ok maar HOE sluit ik de kabel aan..........??? 1 op 1 ???

Ben

> [...]
>
> Mijn vraag, zijn de pennen gewoon 1 op 1 aangesloten ?
>
> Ik heb dit gevonden maar vraag het nog even voor de zekerheid.

http://www.hardware-bastelkiste.de/nullmod.html

voor programmeren van satelliet ontvangers en (magic?) modules wordt een
Null-modem kabel gebruikt zoals op bovenstaande URL is beschreven.

SUC6,

Ben

Garfield Paws

"Ben" <za...@kabelfoon.nl.NOSPAM> schreef in bericht

Een nulmodemkabel gebruik ik inderdaad om de tuner bv een nieuwe
settingslijst of firmware versie erin te zetten.

Wat ik zeker weet is dat de kabel die ik laatst gebruikt heb om Gamma 12 in
de magic module te zetten geen nulmodem kabel is,

Ik heb even een pc van zolder naast de tuner gezet en het (rs232) kabeltje
van een oud modem gebruikt.

Omdat ik geen zin heb om dat ding steeds heen en weer te slepen, wil ik dus
zo'n rs232 kabel maar dan minimaal 5 meter.

George Houben

"Garfield Paws" <Garfi...@hotmail.com> schreef in bericht
Kun je toch in iedere computer(onderdelen)zaak kopen.....

George

Franz van Velzen

Het schijnt niet mogelijk te zijn de vraag te lezen en een zinnig antwoord
er op te geven. Daar je niet aangeeft of de kabel die je tussen PC en SatRX
hebt een nul-modem kabel of een gewone kabel moet zijn (en om verdere
discussie te voorkomen, kan het afhankelijk van de receiver beide
mogelijkheden zijn !), ga ik ervan uit dat je in dit geval GEEN nul-modem
(of Crossover) kabel nodig hebt, OMDAT je schrijft dat ene zijde male en de
ander female is. (de meeste systemen waarby cross-over kabels nodig zijn
hebben aan beide zijden een female connector - helaas is dat echter geen
garantie).

He he wat een inleiding ! en dat om te kunnen zeggen dat het inderdaad 1 op
1, 2 op 2 etc. aangesloten dient te worden.

Overigens, mocht het niet werken, kan je altijd de kabel die je er nu tussen
hebt als verlengkabel gerbuiken. Dan moet het werken.

Suc6

PS de meest zinnige tip is inderdaad om een kabel te kopen; ze zijn niet
meer zo duur als een jar of twintig geleden, en het voorkomt een boel
geploeter.

"Garfield Paws" <Garfi...@hotmail.com> schrieb im Newsbeitrag