Lokaal & regionaal ook via satelliet

Miep

Het kabinet is ermee akkoord gegaan dat publieke lokale- en regionale
omroepen in het vervolg ook per satelliet mogen uitzenden. Dat
betekent dat het toegestaan dat ze ook buiten hun eigen
verzorgingsgebied te ontvangen zijn. Waarschijnlijk zullen de kosten
echter te hoog zijn voor de meeste omroepen (zeker de lokalen). Maar
even doorredenerend: houdt dit nu ook in dat ze ook via de kabel
buiten hun eigen verzorgingsgebied mogen worden doorgegeven?
Daar was namelijk ook ooit sprake van, of is toestemming om per
satelliet uit te mogen zenden impliciet toestemming om ook buiten het
eigen verzorgingsgebied op de kabel te mogen?

Mark

Stel je voor dat Stadsradio Rotterdam in heel hun ontvangstgebied op de
kabel mogen...lijkt me wel wat....
"Miep" <markf...@hotmail.com> wrote in message

Dalux

Ik vraag me dat ook af ja, opzich zijn er al lokale omroepen die buiten
"hun" gemeente(n) op de kabel te vinden zijn. Dat geldt zeker voor de
regionale, zo hebben we hier Gelderland, Utrecht en binnenkort zelfs
Friesland op de kabel.

Wie weet meer?

Groet,

Bjorn

Mario

Dit is al bij de mediawet geregeld.

"Dalux" <sa...@daluxfm.nl> schreef in bericht

// Robert //

markf...@hotmail.com (Miep) wrote in message news:<3b50e1e8.02032...@posting.google.com>...

> [...]
> even doorredenerend: houdt dit nu ook in dat ze ook via de kabel
> buiten hun eigen verzorgingsgebied mogen worden doorgegeven?

Ja hoor dat mocht altijd al. Er zijn lokale omroepen die buiten hun
uitzendgebied te ontvangen zijn via andere kabelnetten. Dat is al
jaren zo.

Robert

Vince Beijersbergen van Henegouwen

Nee, het mocht officieel niet (uitgezonderd Omroep Friesland). Dat het zo en
nu dan wel eens gebeurde heeft te maken met de complexiteit van sommige
kabelnetwerken (1 net voor meerdere gemeenten). In het verleden heeft het
Commissariaat er wel eens een punt van gemaakt; voor zover ik weet de
laatste jaren niet meer zo. Het is verder zo dat er een wijziging van de
Mediawet in de lucht hing, waardoor lokale en regionale publieke omroepen
ook buiten hun eigen verzorgingsgebied te ontvangen mogen zijn (die
beperking lijkt mij persoonlijk sowieso al achterhaald door het internet).
Of de mogelijkheid om via de satelliet te mogen uitzenden (en dus buiten je
eigen verzorgingsgebied te ontvangen bent) ook inhoudt dat je nu ook via het
kabelnet buiten je verzorgingsgebied te ontvangen mag zijn, weet ik niet,
maar het zou goed kunnen.

VB
// Robert // <rober...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws
7c4a65c6.02032...@posting.google.com...