tom mulder zijn bussen en trams nu te zien op internet

hans...@gmail.com

Tom Mulder en de tramfoto's.

Tom Mulder was tussen 1969 en 2004 zeer actief binnen de Nederlandse
radiowereld is voor voor velen wel de bekendste Nederlandse
radiostem. Zo werkte hij ondermeer voor Radio Veronica, de TROS, Cable
One en en Radio Tien (Gold). In 2004 werd hij geveld door een ernstige
hersenbloeding, waardoor helaas een einde kwam aan zijn rijke
radioloopbaan. Momenteel is hij op weg naar een complete genezing.
Maar voor zijn radiobekendheid stond hij in Amsterdam op zijn 9e jaar
al uitgebreid in de krant. De oorzaak was een van de zwaarste
tramongelukken uit de Amsterdamse geschiedenis, waarbij hij betrokken
raakte. Door dit ongeluk raakte hij zeer geinteresseerd in de
geschiedenis van de Amsterdamse trams.

Terwijl hij na het ongeluk een jaar niet met de tram durfde. Ging hij
vanaf zijn 14e ging hij fotograferen. Dit resulteerde in duizenden
tramfoto's, die hij in de jaren 60 maakte. Een aantal van deze foto's
werd ook geplaatst in Amsterdamse dagbladen. Een selektie van deze
schitterende tramfoto's is nu te vinden op internet. Door samenwerking
met de internetsite Amsterdamse trams' is een mooie fotoselektie
ontstaan, die de site erg aantrekkelijk heeft gemaakt. Op www.amsterdamsetrams.nl
vindt u een uitgebreid overzicht van de geschiedenis van de tram in
Amsterdam.

Message has been deleted

Wim K.

hans...@gmail.com wrote:

Tom Mulder en ik delen vrijwel dezelfde hobby. Zij het dat ik het bij
bussen hou, in dit geval bij het NBM. Zelf rij ik regelmatig gezelschappen
en ben dus geheel gediplomeerd chauffeur, hoewel het mijn beroep niet is.
Nou we toch off topic zijn, het is immens triest hoe Amsterdam ( daarom
alleen al een rotstad, sorry!) zijn oude trams de stad heeft uitgejaagd.
Dan doel ik op de museumcollectie (bussen en trams) van MUSA die nu her en
der in het land staan opgeborgen. Er staan unieke trams tussen, o.a. PCC
Cars uit Den Haag.

Indien er iemand dus busvervoer wil, kan ik daar voor zorgen. Dit is géén
reclame, we rijden met oud materieel, zijn self supporting en binnenkort
betrekken we een immens grote loods in Hoogezand. Ons voormalige Leyland
Bus Museum is opgegaan in het NBM, nu nog te Winschoten. Open iedere
Dinsdag en Zaterdag aan de P.van Dijkstraat 5.

Bye,

Wim K.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Rene

<hans...@gmail.com> schreef in bericht

Het is een hele mooie site, heb er ook al vaker rondgeneusd, maar wat ik zo
ontzettend jammer vind is dat je van de foto's geen hogeresolutieversie kunt
krijgen door er op te klikken. Ze zijn zo klein en soms zou je graag wat
meer details zien, of zo'n foto afdrukken voor aan de muur. Ik hoop dat die
mogelijkheid nog ooit wordt toegevoegd (zoals het op bijna alle fotosites
wel is). Maar afgezien daarvan, geweldig hoor!

Groeten,
Rene

Media Voice Productions

fr.o.ta. schreef:

> Ik hoor Tom Mulder nog regelmatig op 3FM.
> Waar mensen in de maling worden genomen.
> Met jingles en al. :-)

Zelfs na het eind van zijn actieve radiocarriëre is hij nog een
radiofenomeen. Ik ken mensen in deze usenetgroep die dat tijdens hun
carriëre al niet lukte. Gelukkig is er altijd nog het Kortemarkse
instrument der geschiedvervalsing en 'denial'... maar dat zal u
ongetwijfeld bekend in de oren klinken, dunkt me?

Zonnige groet!

Edo

Wim K.

Media Voice Productions wrote:

> fr.o.ta. schreef:

> Zonnige groet!

> Edo

Awel, m'n beste, ge bedoelt den schoenverkoper?