BNR is stil

1 view

Rink

Vanavond voor twaalf uur was er programma over politiek.
Om ca. 232:55 gaan er twee zaken door elkaar spelen, het einde van het
programma en een spotje.
Dan is het stil
Even na twaalven start een plaat, die na ongeveer één minuut stopt.
Sindsdien is het stil op de 91,1 en ook op de 89,5.

Rink

Rink

"Rink" <rink.haal...@planet.nl> schreef in bericht

Om ca. half één kwam er weer muziek op.

Rink

g...@bn.nl

With more on that story, here's correspondent *Rink*:

> "Rink" <rink.haal...@planet.nl> schreef in bericht

Dat was om 23:58:30 om preciezer te zijn.
Middenin het einde van het overigens live-programma
"Vragen Om Moeilijkheden".

> het einde van het programma en een spotje.

Een heleboel spotjes tegelijk zul je bedoelen.
De automatiseringsoftware is recentelijk ernstig ge-update,
en zou stabieler moeten zijn dan de voorgaande, maar
blijkt dat nog niet echt te zijn... (integendeel!)

Stil bij de bron, de input. Probleem 1 werd opgevolgd door
probleem 2; Server-netwerk knalde er compleet uit.
Toen is zelfs even besloten de draaggolf bewust stil te houden
om een statement te maken, vanwege de extreme werkdruk
die de nieuwe radio-automatisering op onder andere mij,
technici en systeembeheer heeft gelegd.
Technicus van dienst was niet in staat de zaak aan te slingeren.

> Om ca. half één kwam er weer muziek op.

En aan wie hebben we dit heugelijke feit te danken? 1 keer raden ;)
Wie moest er weer op komen draven om de zaak aan te slingeren? Ik dus.
Maar gelukkig draait hij weer. Ziet er naar uit dat we (ik) een directe
link moeten gaan leggen tussen de server en de on-air sturing ervan.

Groetend,
--
Adios

Julius Thijssen
man van een boel technische en muzikale zaken

Eduard

Tja.... je wordt er stil van :=)))