Re: 23. jan 1970 Radio Northsea International 40 jaar later op 23 jan 2010

nico

...lees ook de beide postings hierover op http://www.bloggen.be/zeezenders
Nico.

Terug in de tijd: 22 januari 1970
De Mebo II http://www.offshore-radio.de/fleet/mebo2.htm vertrekt
vanuit Slikkeveer naar volle zee en gaat voor anker voor de
Nederlandse kust.

Terug in de tijd: 23 januari 1970
Vanaf de Mebo II starten testuitzendingen van Radio Northsea
http://www.schriel.nl/radio/zenders/zeezender/rni/index.htm via FM en
SW.

Piet

"nico" <Q_1_2_...@hotmail.com> schreef in bericht

Aardig om te vermelden: toen RNI in februari en maart 1970 uitzond op 186
meter middengolf en voor de kust van Noordwijk lag, was de
geluidsinstallatie in de raadzaal in het gemeentehuis in Noordwijk
onbruikbaar. De reden: in plaats van de burgemeester en de raadsleden klonk
RNI uit de luidsprekers...

Piet.

nico

nico

On 23 jan, 19:07, "Piet" <pi...@kpnmail.nospam.nl> wrote:

> [...]
> geluidsinstallatie in de raadzaal in het gemeentehuis in Noordwijk
> onbruikbaar. De reden: in plaats van de burgemeester en de raadsleden klonk

Hallo Piet. Stoorde RNI ook niet op de mobilofoonverbindingen tussen
de lijnbussen in Zuid Holland? Nico.

Piet

"nico" <Q_1_2_...@hotmail.com> schreef in bericht

Dat was de FM-zender, die toen op 102 MHz zat. Die stoorde de mobilofoons
van de toenmalige busmaatschappij West-Nederland. Toen RNI daar achter kwam
werd de frequentie gewijzigd in 96 MHz. Toen de Mebo 2 in maart 1970 voor de
Engelse kust ging liggen werd dat weer 100 MHz.

Piet.

nico

> [...]
> werd de frequentie gewijzigd in 96 MHz. Toen de Mebo 2 in maart 1970 voor de
> Engelse kust ging liggen werd dat weer 100 MHz.

Hallo Piet. Bedankt voor jouw antwoord. Nico.

Herman Uit Gent

Ik wil niet onbeschoft worden maar ik merk wel dat het woordje
" dank " vaak zelden word geschreven wat nu toch niet zo vreselijk
moeilijk is denk ik ofwel ? als iemand iets aanbied van download. Ik
vraag er niet om het te krijgen maar het toch wel leuk om krijgen.

Herman

nico

On 23 jan, 00:06, Herman Uit Gent <lente...@hotmail.com> wrote:

Hiervoor héél hartelijk bedankt! Hartelijke groeten van Nico uit
Gouda.

R!CK

Herman Uit Gent schreef :

Vaak zelden? Dat begrijp ik niet.
Is het vaak? Of is het zelden? Deze combinatie past niet.

Maar ja de Vlamingen hebben natuurlijk de Nederlandse taal in
bruikleen. ;-)

Herman Uit Gent

Rick,

Wij Vlamingen een taal in bruikleen ? Dacht het niet ons dialect mag
dan wel anders zijn dan dat jullie Nederlanders verder totaal niks op
tegen het is de zelfde taal. Ware het niet dat wij Vlamingen vaak
dialecte woorden gebruiken waar Nederlanders niet wijs aan kunnen en
zelfs niet eens verstaan.

Maar dat terzijde niemand is perfect ik zeker niet , misschien jij
wel ? Ik beweer niet dat jij dat bent , mij dus niet verkeerd
begrijpen aub

Maar hebt vaak van die Nederlanders die nog een hele hoge dunk hebben
van zich zelf en denken dat ze beter zijn dan al de rest en dan overal
zout op de wonde strooien bij andere

Ja ik heb me misschien vergist in de schrijfwijze het had misschien
moeten zijn. Het is zeer zelden dat men dank je wel zegt. Misschien
ben je nu tevreden ?

Herman

Pasq

On Mon, 25 Jan 2010 15:32:30 -0800, Herman Uit Gent wrote:

> Wij Vlamingen een taal in bruikleen ? Dacht het niet ons dialect mag dan
> wel anders zijn dan dat jullie Nederlanders verder totaal niks op tegen

Niet druk over maken Herman.
Doe ik, als Limburger, ook niet.
Buiten de rampstad bestaat er niets volgens sommigen.
Buiten de rampstad zijn er alleen maar boeren en werkelozen,
of zoiets..
Laat ze toch.. Ze weten niet beter.. :-))))

Douwe

"Pasq" <n...@mail.invalid> schreef in bericht

Randstedelijke arrogantie. Ik lach er na 30 jaar daar werken maar om.

Douwe

Bart Van Peer

Dag Herman,

Het lukt mij niet de bestanden te openen.
Misschien is dit bij meerdere mensen het geval, vandaar dat
waarschijnlijk elk woord van dank uitblijft, maar dan nog is het een
kleine moeite dat te melden.
Ik had de RNi Story graag gehoord.
Misschien heb ik ze wel in mijn bezit.

Zou het lukken om deze op een andere manier aan te bieden?

Ik ben je alvast bij voorbaat erg dankbaar.

Bart