Big L ramp

ollie

Ik krijg net bericht van Hendrik van Nellesteijn, die net met een
nieuwe generator in de Trintelhaven staat, dat bij inspectie gebleken
is dat alle randapparatuur zoals een optimod en ontvanger zijn
gestolen.
Wellicht dat vandaag er een draaggolf de lucht in komt, maar verder is
het allemaal onzeker geworden

Rob

ollie

De draaggolf zit er inmiddels al weer in.
Indien iemand een optimod in zijn bezit heeft- aldus Hendrik van
Nellsteijn, dan
kan hij contact opnemen met hem

Groet

Rob

Piet

"ollie" <rolth...@gmail.com> schreef in bericht

Groet

Rob

-----

Ja, de draaggolf doet het weer. Nu hopelijk ook snel de rest weer.

Piet.

Erwin

"Piet" <pi...@kpnmail.nospam.nl> schreef in bericht

Leuk die indianneverhalen de wereld in helpen he...

Erwin
(Erwin's radio weblog: www.erwinsweblog.nl)

Piet

"Erwin" <erwi...@hotmail.com> schreef in bericht

Op het moment van posten was de zender wel degelijk in de lucht met alleen
een draaggolf, zoals Rob al meldde. Nu is hij inderdaad weer uit de lucht.
En ook ik heb een hekel aan indianenverhalen, Erwin, dus daar doe ik niet
aan mee.

Piet.

Message has been deleted

Erwin

"Robin" <landp...@gmail.com> schreef in bericht

> Er was inderdaad een draaggolf en de sterkte van de ontvangst was hier
> ongeveer 50 %
> De draaggolf verdween om ongeveer 13.30 uur.
>

> Robin

Klopt, ook gehoord...

Message has been deleted

Erwin

> En het laatste nieuws van KBC: The new generator is on the TX site. We
> have tested this afternoon for a few hours on 1395AM, without audio,
> because somebody stole the audio equipment...any tips are mostly
> welcome of course!! It won't ...
>
> Robin

Ok, nou ja blijkbaar dus toch. Neemt niet weg dat een vreemd verhaal is. Als
er iets gestolen zou zijn waarom is dat nog niet eerder geconstateerd dan.
Wat een soap...

Message has been deleted

Erwin

On 17 nov, 14:04, "Erwin" <erwin...@hotmail.com> wrote:

> [...]

> Als
> er iets gestolen zou zijn waarom is dat nog niet eerder geconstateerd dan.

De dieven hebben waarschijnlijk een van de afgelopen dagen toegeslagen
en de technici waren er verleden week, denk
ik voor het laatst op de zendersite.

Robin

Robin

Ik ben benieuwd of Eric goed verzekerd is anders kan het nog wel eens lang
gaan duren...BP kan binnen een dag vervangende apparatuur leveren normaal
gesproken.

Message has been deleted

Erwin

> Jammer van de gestolen (ontvangst)apparatuur, maar misschien klinkt
> het zonder optimod, wel beter dan met die oude slecht afgestelde
> optimod. ;-)
>

> Robin

Nou dat betwijfel ik. Misschien nu wel eens tijd om een andere optimod eens
grondig en goed te gaan instellen. Even buiten beschouwing gelaten of de
info klopt...

Hans Marijs

Op 17-11-2010 14:04, Erwin schreef:

Het kunnen uitzenden op de middengolf in Nederland, ook al heb je een
frequentie, is een hels karwei. Dat zou jij ook moeten weten. Op de
bewuste plek staat gelukkig een zender, maar vanwege mogelijke storing
is de zendlokatie natuurlijk niet dicht bij de bebouwde kom. Daar zou in
ieder geval sociale controle zijn. En anders zou er konstant bewaking
moeten zijn en dat is door dit project niet op te brengen.
We mogen al blij zijn met het unieke geluid dat binnenkort weer te horen
is.
Over hels karwei gesproken, er moet nog steeds een zender voor Radio
Marina de lucht in op 1485 khz en hoe lang zijn die er al niet mee bezig....

Hans Marijs

Ron

Onbegrijpelijk allemaal dit! Big L betaalt zich helemaal blauw aan het
mogen gebruiken van 1395 AM. Dan mag je toch verwachten voor je geld
dat spullen niet zomaar gestolen worden en er behoorlijk opgelet
wordt. Ja, toch? Hopelijk kunnen we weer snel genieten van hun unieke
format.

Garoets,

Ron.

Pasq

On Wed, 17 Nov 2010 14:04:40 +0100, Erwin wrote:

> Ok, nou ja blijkbaar dus toch. Neemt niet weg dat een vreemd verhaal is.
> Als er iets gestolen zou zijn waarom is dat nog niet eerder
> geconstateerd dan. Wat een soap...

[inadianenverhalen mode on]
Nou.. BigL kampt met financiele problemen...
Om de generator te kunnen repareren hebben ze alle audio spullen
verkocht... Niks gestolen..
De generator is terug.. De zender doet het ook nog steeds..
Maar omdat ze zo slim zijn geweest om de audiospullen te verkopen kunnen
ze dus nog steeds niet terug de lucht in...
Geloof mij maar.. BigL komt nooit meer terug in de lucht..
Ze zijn zo goed als failliet...
[indianenverhalen mode off]

Zo.. Even alle malloten voor geweest.. ;-)

Pasq

WeetJijVeel

On 17 nov, 14:00, Robin <landpira...@gmail.com> wrote:

> [...]
> welcome of course!! It won't  ...
>
> Robin- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Dan hebben ze in de container ingebroken war ook de zenders staat neem
ik aan, er staat maar 1 "huisje" op het terrein, vlak bij de mast nog
een maar dat is de ATU.
Vreemd dat dan alleen maar audio apparutuur meegenomen, de zender
bestaat uit losse modules die je er dan natuurlijk ook even uithaalt.
De hele zender meenemen lukt niet wegens omvang. Bovendien had je dan
beter de hele container met alles er in en eraan kunnen meenemen.
Het restaurant is dicht in de winter, dus je kan er eindeloos lang
ongestraft je gang gaan.

Bert M.

Na rijp beraad schreef Erwin :

> Leuk die indianneverhalen de wereld in helpen he...
>
> Erwin

Beetje zielige reactie Erwin.

Bertje(heeft óók draaggolf gehoord)

Bert M.

WeetJijVeel schreef op 17-11-2010 :

> [...]
> beter de hele container met alles er in en eraan kunnen meenemen.
> Het restaurant is dicht in de winter, dus je kan er eindeloos lang

Ik heb eens een klok horen luiden over toezichtskosten enzo, hoe zit
dat precies?

Bertje

nico

WeetJijVeel

On 17 nov, 14:31, Hans Marijs <hans.marijs_nos...@chello.nl> wrote:

> [...]
>
> Hans Marijs- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Radio Marina heeft maar 1 probleem: de overheid.
Ze kunnen wel maar mogen niet.

WeetJijVeel

Je dacht toch niet dat Overheid Agenstschap telecom toezicht houdt op
de site, hem dus bewaakt tegen diefstal?
Ze komen alleen maar om te controleren of je geen stoute dingen doet,
of niet doet zoals niet uitzenden.

wizzz

"nico" schreef in bericht

Ze Kunnen beter een pc met breakaway neer zetten,
is veel goedkoper als een optimod en dat geluid is echt niet slecht.
En voor 100 euri heb je een sat ontvanger en terug is BIG L.

En dit alles is in een paar uur te regelen en lowcost.

Wizzzz

Herbert Visser

"wizzz" <wiz...@geenmail.nl> schreef in bericht

> [...]
> En voor 100 euri heb je een sat ontvanger en terug is BIG L.
>
> En dit alles is in een paar uur te regelen en lowcost.

Ik kan je anders uit eigen ervaring vertellen dat uitzenden via de
satelliet niet low-cost is.
Ik neem aan dat je de audio via satelliet wil aanvoeren, en voor de
ontvangst die sat-ontvanger nodig hebt.
Maar Big L zit al heel lang niet meer op de satelliet, dus een
satellietkanaal moet er dan nog wel bij.

Herbert Visser

wizzz

"Herbert Visser" schreef in bericht

Herbert Visser

Tja Herbert die aanvoer via de satelliet is inderdaad niet goedkoop, ik heb
het zelf ook al eens onderzocht.
Dan maar een goedkope internet stream, dat zou gewoon mono 32kbps AAC+
kunnen zijn.
En die stream, kan dan worden ontvangen door de zelfde pc als waar breakaway
op staat.
Tja dan moet je wel internet hebben op de locatie, maar dat zou niet echt
een probleem moeten zijn.
Maar goed het is niet mijn station, het was gewoon een idee hoe het zou
kunnen.

Groet,

Wilco

WeetJijVeel

On 18 nov, 08:34, "wizzz" <wiz...@geenmail.nl> wrote:
> [...]

> een probleem moeten zijn.
> Maar goed het is niet mijn station, het was gewoon een idee hoe het zou

Wilco gaat de komende dagen Internet aanleggen in Trintelhaven.
Vergeet je niet 15 km netwerkkabel mee te nemen.
En een schepje om de kabel in te graven.

hwh

On 11/18/10 8:34 AM, wizzz wrote:
> Dan maar een goedkope internet stream, dat zou gewoon mono 32kbps AAC+
> kunnen zijn.

Nee, dat is niet genoeg. De vervorming zou erg goed te horen zijn.

gr, hwh

wizzz

"WeetJijVeel" schreef in bericht

Nog nooit van Wifi gehoord of umts gaat ook werken hoor als je maar goede
antennes gebruikt, en internet via sat bestaat ook

WeetJijVeel

On 18 nov, 23:52, "wizzz" <wiz...@geenmail.nl> wrote:
> [...]

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Ja, beetje duur allemaal, WiFi, in the middle of nowhere?
Internet sat, duur
UMTS, wordt dat niet fors betalen voor extra gebruik, stream staat
wel de hele dag aan.

nico

nico