Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Lost 1x04 Walkabout

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Giovanni Wassen

ongelezen,
25 mrt 2005, 16:15:4725-03-2005
aan
Superb, op misschien dat zoetsappige liedje na op het eind. Een wonder
is het.

Wat vonden de 'newbies'?

--
Gio

http://anime.nksf.info

Saskia

ongelezen,
25 mrt 2005, 16:36:3925-03-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:

> Superb, op misschien dat zoetsappige liedje na op het eind. Een wonder
> is het.

Ik heb geen zoetsappig liedje gehoord.

> Wat vonden de 'newbies'?

Nou, toen ik nog een newbie was vond ik deze heel gaaf en spannend. De
nieuwe overhypte newbies zullen de rolstoel wel ongeloofwaardig en
voorspelbaar vinden (;p) maar ik was er totaal niet op voorbereid en erg
aangedaan door die scene in dat reisburo.

Wie was die man in dat pak? Waarom zei Locke niet dat hij het monster
heeft gezien? Waarom kan hij opeens weer lopen? Die herdenkingsdienst was
wel mooi. Je moet iets zeggen over de mensen die je niet kent, dus dan
maar iets over de contactlenzen en de donorkaart ;)

Deze aflevering is trouwens geschreven door David Fury, ongetwijfeld
welbekend bij Buffy-fans.

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/41108611
http://www.fotolog.net/saskya

Andrea!

ongelezen,
25 mrt 2005, 16:39:5925-03-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:
> Superb, op misschien dat zoetsappige liedje na op het eind. Een wonder
> is het.
>
> Wat vonden de 'newbies'?

Ja, zeer kijkbaar. Leuk gevonden dat die stoere Locke een gehandicapte
kantoormedewerker blijkt te zijn. Intrigerende opmerking van die mevrouw
waarvan ik de naam krijt ben, dat haar man niet dood is, maar dat de
overlevenden uit het staartstuk wellicht hetzelfde denken van hen. En
spannend, die man in het pak die verscheen en verdween.

Wel een beetje vergezocht dat iemand die net weer kan lopen, ook meteen weer
kan *rennen*. Wat ik niet snapte is waarom dinges aan die Koreaanse vrouw
vroeg of ze op zijn zoon wilde passen. Zoiets vraag je toch niet aan iemand
die geen woord Engels spreekt? Ook is het me een raadsel waarom die hond de
hele tijd aan de lijn moet lopen, die zou ik lekker los laten lopen. Oja, en
wat is de logica van een wilde zwijnenjacht gaan organiseren als er nog niet
eens een serieuze poging is gedaan om kokosnoten, vruchten en eetbare
planten te verzamelen en vis te vangen? Gaan ze bij Expeditie Robinson op
zwijnenjacht? Nou? :-)

Dus: leuk en onderhoudend. Maar 'superb'? Dat niet.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Sander Verbrugge

ongelezen,
25 mrt 2005, 16:46:4325-03-2005
aan
Andrea!:

> Wel een beetje vergezocht dat iemand die net weer kan lopen, ook meteen weer
> kan *rennen*.

Locke was al 4 jaar verlamd aan zijn benen. Dan kan je ook niet opeens
staan. Je spieren zijn dan enorm verzwakt (ge-atrofieerd.) Dus als hij al
meteen kan lopen (een medisch wonder!), waarom zou hij dan ook niet kunnen
rennen?

> Wat ik niet snapte is waarom dinges aan die Koreaanse vrouw
> vroeg of ze op zijn zoon wilde passen. Zoiets vraag je toch niet aan iemand
> die geen woord Engels spreekt?

Wellicht een soort toenadering na dat genante was-incident.

> Ook is het me een raadsel waarom die hond de
> hele tijd aan de lijn moet lopen, die zou ik lekker los laten lopen.

Halloooo? Monster? :)

> [...]
> eens een serieuze poging is gedaan om kokosnoten, vruchten en eetbare
> planten te verzamelen en vis te vangen? Gaan ze bij Expeditie Robinson op

Ik kreeg toch de indruk dat voordat iemand op het idee kwam, Locke ertussen
kwam. Zo'n messenkoffer doet wel wat met je ;-)

--
Duck.

Os iusti meditabitur sapientiam / et lingua eius loquetur iudicium
Beatus vir qui suffert tentationem / quoniam cum probatus fuerit
accipiet coronam vitae / Kyrie, ignis divine, eleison / Oh quam sancta
quam serena / quam benigna / quam amoena / Oh castitatis lilium

Saskia

ongelezen,
25 mrt 2005, 16:46:2925-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> [...]
> overlevenden uit het staartstuk wellicht hetzelfde denken van hen. En
> spannend, die man in het pak die verscheen en verdween.

Ja.

> Wel een beetje vergezocht dat iemand die net weer kan lopen, ook meteen weer
> kan *rennen*.

Dat hij ineens weer kon lopen is al een wonder op zich, dus waarom niet
meteen rennen. Het is en blijft een vreemd eiland.

> Wat ik niet snapte is waarom dinges aan die Koreaanse vrouw
> vroeg of ze op zijn zoon wilde passen. Zoiets vraag je toch niet aan iemand
> die geen woord Engels spreekt?

Hij had haast en zij liep toevallig langs. En zoveel mensen lopen er nu
ook weer niet om een kind aan toe te vertrouwen. Die bimbo (Shannon)?
Sawyer, denk 't niet, Kate ging het oerwoud in en Claire kan ieder moment
bevallen. Etc.

> Ook is het me een raadsel waarom die hond de
> hele tijd aan de lijn moet lopen,

Omdat er een monster in de jungle zit?

> wat is de logica van een wilde zwijnenjacht gaan organiseren als er nog niet
> eens een serieuze poging is gedaan om kokosnoten, vruchten en eetbare
> planten te verzamelen en vis te vangen?

Voorzover ik weet zijn ze niet op Vulcan geland. En vlees heb je harder
nodig dan kokosnoten om op krachten te komen.

> Dus: leuk en onderhoudend. Maar 'superb'? Dat niet.

Nee, als je zo gaat nitpicken niet nee ;-p

Ninia

ongelezen,
25 mrt 2005, 17:03:4625-03-2005
aan
Sander Verbrugge zei:

> [...]
> meteen kan lopen (een medisch wonder!), waarom zou hij dan ook niet kunnen

En jullie zagen toch zeker wel dat die schoenen die hij aantrok
ongebruikt waren he? Spiksplinternieuwe schoenen lagen er naast zijn
voeten. Ook al heel merkwaardig.

--
Ninia

Ninia

ongelezen,
25 mrt 2005, 17:04:4625-03-2005
aan
Giovanni Wassen zei:

> Superb, op misschien dat zoetsappige liedje na op het eind. Een wonder
> is het.
>
> Wat vonden de 'newbies'?

Gio wil je de newbies voor wezen of zo? Of ben je nog een beetje in de
war met de vorige aflevering?

--
Ninia

Andrea!

ongelezen,
25 mrt 2005, 17:06:2625-03-2005
aan
Saskia wrote:
Die herdenkingsdienst
> was wel mooi. Je moet iets zeggen over de mensen die je niet kent,
> dus dan maar iets over de contactlenzen en de donorkaart ;)

Oja, dat vond ik ook een heel mooi detail.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Ninia

ongelezen,
25 mrt 2005, 17:13:5925-03-2005
aan
Saskia zei:

> [...]
> voorspelbaar vinden (;p) maar ik was er totaal niet op voorbereid en erg
> aangedaan door die scene in dat reisburo.

Ja enorm dramatisch moment en met die dramatische muziek erbij die
doorging in de overgang naar de eerste beelden van de crash op het
eiland en daarna de verbranding van de rolstoel, ik vond het erg mooi.

> Wie was die man in dat pak? Waarom zei Locke niet dat hij het monster

> heeft gezien?/

Ja dat intrigeert mij ook. Hij heeft in elk geval *iets* gezien. Hij
stond daar omhoog te kijken alsof hij tegen een dynosauriėr opkeek
toch? Maar misschien was het geen monster. Misschien was het wat anders
en wat dan wel?

> Deze aflevering is trouwens geschreven door David Fury, ongetwijfeld
> welbekend bij Buffy-fans.

David kan er wat van.

--
Ninia

Andrea!

ongelezen,
25 mrt 2005, 17:15:0225-03-2005
aan
Saskia wrote:

> Dat hij ineens weer kon lopen is al een wonder op zich, dus waarom
> niet meteen rennen. Het is en blijft een vreemd eiland.

Okee, maar dan ga je er vanuit dat het een wonder was. Ik dacht dat het een
gevolg was van de klap, dus dat een beknelde zenuw weer losschoot ofzo.

> Omdat er een monster in de jungle zit?

Mja. Of omdat het een slechtopgevoede labrador is. :-))

> Voorzover ik weet zijn ze niet op Vulcan geland.

Huh? Dat snap ik even niet.

En vlees heb je
> harder nodig dan kokosnoten om op krachten te komen.

Vraag ik me af. Maar wat gaat Kate dan nu eten?

> Nee, als je zo gaat nitpicken niet nee ;-p

Ja maar dat mag toch wel? Ik zeg toch ook wat ik wel goed vond?

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Andrea!

ongelezen,
25 mrt 2005, 17:25:4325-03-2005
aan

Oh wacht stop ho. Het wordt me opeens duidelijk dat jullie er allemaal
vanuit gaan dat er bovennatuurlijke zaken spelen op het eiland. Dat zal dan
dus wel, want jullie zijn verder met kijken, maar dat was dus niet mijn
insteek. Ik dacht dat er overal een 'logische' verklaring voor zou zijn,
maar als er wonderen mogelijk zijn op het eiland, verandert dat de zaak
nogal.

Ik dacht eerst dat het vliegtuig gesaboteerd zou zijn, maar nu denk ik dat
er misschien wel een reden is waarom juist deze mensen hier terecht zijn
gekomen. Zijn ze van hogerhand allemaal dat vliegtuig in gestuurd? Hebben ze
een taak ofzo?

Oh, dit is wel interessant. :-)

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Pieter Kleine

ongelezen,
25 mrt 2005, 17:42:2325-03-2005
aan
Op Fri, 25 Mar 2005 22:46:29 +0100 schreef Saskia
<sas...@haalditwegnksf.nl>:

>Dat hij ineens weer kon lopen is al een wonder op zich, dus waarom niet
>meteen rennen. Het is en blijft een vreemd eiland.

In het gesprek van Locke met Helen bleek dat Locke een psychisch
probleem had. Mogelijk had hij dus wel de fysieke mogelijkheid om te
lopen, maar kon hij niet lopen vanwege een pyschische blokkade. En is
die pyschische blokkade nu weg omdat hij de crash overleefd heef. In
elk geval was die scene in Australië waar hij in de rolstoel zat voor
mij een totale verrassing.

Pieter
====
Ook bekend als Rhodanos
====

Ninia

ongelezen,
25 mrt 2005, 17:47:4025-03-2005
aan
Andrea! zei:

> [...]
> insteek. Ik dacht dat er overal een 'logische' verklaring voor zou zijn,
> maar als er wonderen mogelijk zijn op het eiland, verandert dat de zaak

Nou die ongebruikte schoenen had ik de eerste keer kijken ook al gezien
hoor. Maar ik ga niet meer zeggen dan ik weet wanneer ik Walkabout heb
gezien. Echt niet. Het kan een wonder zijn, het kan ook idd het
losschieten van een beknelde zenuw zijn oid. We weten tenslotte niet
waarom hij 4 jaar geleden verlamd is geraakt, waarom hij zo bezeten was
van zijn Destiny, waarom hij die gesprekken voerde met die Helen. We
weten best nog weinig, ook al weten we meer dan eerst.

> [...]
> gekomen. Zijn ze van hogerhand allemaal dat vliegtuig in gestuurd? Hebben ze

Oh ja, dat wel ja :)

--
Ninia

Andrea!

ongelezen,
25 mrt 2005, 17:49:0425-03-2005
aan
Pieter Kleine wrote:

> In het gesprek van Locke met Helen bleek dat Locke een psychisch
> probleem had. Mogelijk had hij dus wel de fysieke mogelijkheid om te
> lopen, maar kon hij niet lopen vanwege een pyschische blokkade.

Daar heb ik ook even aan gedacht, maar het enige voorbeeld wat ik voor die
theorie kon bedenken was Klara, het vriendinnetje van Heidi, en dat leek me
niet erg realistisch. Maar als zoiets medisch mogelijk is, dan vind ik het
een betere verklaring dan een 'wonder'. Locke was immers zo overtuigd van
zijn voorbestemming, het overleven van die crash kan net het laatste duwtje
geweest zijn.

Yep.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Giovanni Wassen

ongelezen,
25 mrt 2005, 18:03:5725-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> [...]
> insteek. Ik dacht dat er overal een 'logische' verklaring voor zou zijn,
> maar als er wonderen mogelijk zijn op het eiland, verandert dat de zaak

Mocht je het nog niet doorhebben, deze serie is SF/Fantasy :)

--
Gio

http://anime.nksf.info

Andrea!

ongelezen,
25 mrt 2005, 18:03:5725-03-2005
aan
Nog effe over die schoenen:

Ninia wrote:
> En jullie zagen toch zeker wel dat die schoenen die hij aantrok
> ongebruikt waren he? Spiksplinternieuwe schoenen lagen er naast zijn
> voeten. Ook al heel merkwaardig.

Maar als dat gewoon zijn eigen schoenen waren, zouden ze er toch ook
ongebruikt uitzien?

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Ninia

ongelezen,
25 mrt 2005, 18:04:1325-03-2005
aan
Andrea! zei:

> [...]
> zijn voorbestemming, het overleven van die crash kan net het laatste duwtje

Freud had toch ook van dat soort 'psychische' patiënten in een
rolstoel, die onder hypnose konden lopen? Niet dat Locke onder hypnose
was, maar hij kon wel in een soort shocktoestand zijn geweest, waardoor
hij kon lopen. Oja en die schoenen waren ongebruikt omdat hij ze wel
aanhad maar er nooit op gelopen had.

--
Ninia

Saskia

ongelezen,
25 mrt 2005, 18:04:0125-03-2005
aan
Ninia wrote:

> [...]
> gezien. Echt niet. Het kan een wonder zijn, het kan ook idd het
> losschieten van een beknelde zenuw zijn oid.

Van mij hoor je ook echt niks meer dan wat ik wist of dacht toen ik deze
aflevering voor het eerst zag. Ik vond het echter allemaal al te
wonderlijk om met logica weg te kunnen redeneren (vandaar de Vulcan
opmerking ;-) ). Maar goed, misschien blijken er straks inderdaad allemaal
prachtige logische verklaringen te zijn. Ik hoop echter van niet,
wonderlijke mysteries vind ik veel leuker dan geloofwaardige logica.

> Oh ja, dat wel ja :)

Oh ja.

Saskia

ongelezen,
25 mrt 2005, 18:05:0625-03-2005
aan

Oja, dat wilde ik ook zeggen inderdaad :)

Eh, wat zij zei!

Giovanni Wassen

ongelezen,
25 mrt 2005, 18:07:0625-03-2005
aan

Nee, ik zat tijdens de laatste scene te typen :)

Ik was net klaar met Buffy 5x01 kijken, wat wel compleet nieuw voor me
was. Een heel seizoen Buffy wat ik nog niet ken, wat een leven :-D

--
Gio

http://anime.nksf.info

Niek

ongelezen,
25 mrt 2005, 18:08:1425-03-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:
> Ik was net klaar met Buffy 5x01 kijken, wat wel compleet nieuw voor me
> was. Een heel seizoen Buffy wat ik nog niet ken, wat een leven :-D

Mazzelkont!

--
Niek

Saskia

ongelezen,
25 mrt 2005, 18:10:5525-03-2005
aan
Even iets anders, weet iemand wat dat voor apparaat was dat Locke naast
zijn bed had staan? Dat grote witte ding met een schermpje, hij zette het
op een gegeven moment uit. Een soort radio of zo? Of electrostimulatie
voor zijn benen?

Niels v/d Spek

ongelezen,
25 mrt 2005, 18:37:1625-03-2005
aan

"Andrea!" <and...@haalditwegbrowncoats.nl> schreef in bericht

> [...]
> insteek. Ik dacht dat er overal een 'logische' verklaring voor zou zijn,
> maar als er wonderen mogelijk zijn op het eiland, verandert dat de zaak

Andrea, zo moet je het ook zien, denk ik, 'logische', dat wij al verder zijn
en daardoor met hele andere ogen kijken dan jij nu moet je proberen om niet
te veel aandacht te geven, de eerste keer dat ik deze ep gezien had wist ik
ook niets van boven natuurlijke zaken af, alleen vond ik die zwijntjes wel
erg groot voor hun doen ... en als dat kids waren dan zouden ma en pa wel
enorm moeten zijn .... dat wordt nog wat....

> [...]
> gekomen. Zijn ze van hogerhand allemaal dat vliegtuig in gestuurd? Hebben

Welkom in de wereld van de lost Boy's and Girls :D

> --
> Andrea!
> www.browncoats.nl

Andrea!

ongelezen,
25 mrt 2005, 19:03:2025-03-2005
aan

Ja, en Buffy is humor, of een highschool-dramaserie.

Ik bepaal liever zelf het genre. :-))

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Andrea!

ongelezen,
25 mrt 2005, 19:10:1125-03-2005
aan
Niels v/d Spek wrote:

> [...]
> alleen vond ik die zwijntjes wel erg groot voor hun doen ... en als
> dat kids waren dan zouden ma en pa wel enorm moeten zijn .... dat

Nou, een volwassen wild zwijn weegt volgens mij zeker wel een kilo of 80,
met een meter schofthoogte, dus (halfwas) biggen van 50 kilo kan wel.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Bart Dinnissen

ongelezen,
25 mrt 2005, 20:07:5325-03-2005
aan
Andrea!:

> [...]
> vroeg of ze op zijn zoon wilde passen. Zoiets vraag je toch niet aan iemand

Maar hij had haar al in haar blootje aangetroffen in de vorige aflevering.
Dat schept een band. Je herkent elkaar dan weer.

> Ook is het me een raadsel waarom die hond de
> hele tijd aan de lijn moet lopen, die zou ik lekker los laten lopen.

Jij wel, ja ;-p

> [...]
> eens een serieuze poging is gedaan om kokosnoten, vruchten en eetbare
> planten te verzamelen en vis te vangen? Gaan ze bij Expeditie Robinson op

My thoughts exactly. En visnetten weven van vezels, moeten ze daar geen
energie gaan insteken?

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
25 mrt 2005, 20:12:0325-03-2005
aan
Andrea!:

> [...]
> gekomen. Zijn ze van hogerhand allemaal dat vliegtuig in gestuurd? Hebben ze

Absoluut.

Die vliegtuigstaart brak niet vanzelf af, door een beetje turbulentie of
zo. Daar zijn ze wel op gebouwd. Er moet een Inmenging van Buiten zijn
geweest, althans, daar ga ik voorlopig van uit.

--
Bart

Ninia

ongelezen,
25 mrt 2005, 20:27:0825-03-2005
aan
Bart Dinnissen zei:

> Die vliegtuigstaart brak niet vanzelf af, door een beetje turbulentie of
> zo. Daar zijn ze wel op gebouwd. Er moet een Inmenging van Buiten zijn
> geweest, althans, daar ga ik voorlopig van uit.

Nou ja zeg, er zijn al heel wat vliegtuigen gecrasht niet door
turbulentie maar door een of andere constructiefout of zo of een motor
die ineens in de fik vloog. Weet je nog dat jaar waarin al die
Starfighters ineens achter elkaar neerstortten? Was dat ook een
Inmenging van Buiten? ;)

--
Ninia

Bericht is verwijderd
Bericht is verwijderd
Bericht is verwijderd
Bericht is verwijderd

Pieter Kleine

ongelezen,
26 mrt 2005, 05:16:3626-03-2005
aan
Op Sat, 26 Mar 2005 01:03:20 +0100 schreef "Andrea!"
<and...@haalditwegbrowncoats.nl>:

Ik heb ook eerlijk gezegd nog niets gezien wat sf- of fantasy is. Maar
mogelijk komt dat nog????

Pieter Kleine

ongelezen,
26 mrt 2005, 05:19:2926-03-2005
aan
Op Sat, 26 Mar 2005 02:27:08 +0100 schreef Ninia <n...@yar.invalid>:

Of dat vliegtuig waarvan opeens de kap afvloog, zodat de passagiers
opeens in de vrije lucht zaten. Had nooit gekund, maar toch.

Pieter Kleine

ongelezen,
26 mrt 2005, 05:36:0926-03-2005
aan
Op Sat, 26 Mar 2005 02:07:53 +0100 schreef Bart Dinnissen
<dinn...@chello.nl>:

>Andrea!:

>My thoughts exactly. En visnetten weven van vezels, moeten ze daar geen
>energie gaan insteken?

Ik heb inmiddels begrepen dat elke aflevering van de serie een dag in
beslag neemt, de vorige aflevering was dag 3. Deze aflevering is dus
dag 4.
De meeste mensen zijn vermoedelijk nog onvoldoende omgeschakeld op de
mogelijkheid van een langer verblijf op het eiland, kijkend naar het
wat doelloze gedrag van de meesten.
Verder blijkt uit de reacties dat men niet doorhad dat het voedsel
bijna op was. Er was een eerste, provisorisch beraad over wat te doen.
Er is nog maar weinig van organisatie te zien. Dus is het nog steeds
iets van ieder voor zichzelf. Zo zat er achter die wilde zwijnen jacht
nog steeds maar weinig organisatie. Zo zou mijn kritiek zijn, waarom
maken ze geen speren. Dat is toch veel effectiever dan maar wat
messen. Wat me wel verbaast was dat enkelen zo gretig op het idee van
die jacht ingingen, want de wilde zwijnen hadden toch net daarvoor
vermoedelijk de lijken in het vliegtuig zitten aan te vreten.
Eigenlijk was de rouwprocessie de eerste vorm van echte organisatie.
Wat me daarbij opviel was dat Jack daarbij afhaakte. Hij is mogelijk
meer een mens van directe actie, en meer een overlegtype.

Niels v/d Spek

ongelezen,
26 mrt 2005, 06:18:4626-03-2005
aan

"Pieter Kleine" <pietklep-...@xsall.nl> schreef in bericht
Het kan ook zijn dat Jack nog wat te verwerken heeft waardoor hij moeilijk
zich kan staande houden bij z'n massale begraafing zoals die werd
georganiseerd. Dat duit ook een beetje op de manier waarom hij zo
lichtvoetig deet over het "gewoon" verbranden van de gestorvene. Ik denk dus
dat het meer een emotionele blockade is voor Jack waardoor hij niet aanwezig
wilde zijn.

Niels - Die andere Lost-boy

Bart Dinnissen

ongelezen,
26 mrt 2005, 06:48:5326-03-2005
aan
Ninia:

Starfighters .... nee dat weet ik niet meer. Maar in deze groep weet je
het nooit zeker natuurlijk. Ik bedoel: als het in de nksf niet kan, kan
het negens.

Maar neerstorten door motorpech of een constructiefout is toch iets heel
anders dan in volle vlucht in twee stukken breken. We zullen het zien.

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
26 mrt 2005, 07:04:4626-03-2005
aan
Pieter Kleine:

> [...]

> bijna op was. Er was een eerste, provisorisch beraad over wat te doen.
> Er is nog maar weinig van organisatie te zien. Dus is het nog steeds

Precies. Pas met het verdelen van de mensen in drie groepen kwam er
structuur in.

> Zo zat er achter die wilde zwijnen jacht
> nog steeds maar weinig organisatie. Zo zou mijn kritiek zijn, waarom
> maken ze geen speren. Dat is toch veel effectiever dan maar wat
> messen.

Dat dacht ik ook.

Het zijn geen professionals. Zelfs Locke, met al zijn messen, is meer een
hobbyist dan een ervaren 'walkabouter'.

Overigens kwam het idee van een walkabout als spirituele reis me wel
bekend voor, maar ik kan het even niet thuisbrengen.

> Wat me wel verbaast was dat enkelen zo gretig op het idee van
> die jacht ingingen, want de wilde zwijnen hadden toch net daarvoor
> vermoedelijk de lijken in het vliegtuig zitten aan te vreten.

Hm, dat was in het donker en de jacht vond overdag plaats: er zat dus wel
enige tijd tussen. Ik denk dat men er niet bij heeft stilgestaan wat de
zwijnen exact hadden uitgespookt in de romp, als wel dat ze honger
begonnen te krijgen en iedereen weet dat je een everzwijn lekker kunt
roosteren. Want je zet gewoon je menhir even weg en gaat er een paar
vangen in het bos met je hondje. Maar ik dwaal af.

> Eigenlijk was de rouwprocessie de eerste vorm van echte organisatie.
> Wat me daarbij opviel was dat Jack daarbij afhaakte. Hij is mogelijk
> meer een mens van directe actie, en meer een overlegtype.

Hij is inderdaad geen leider. Sayid is daar sterker in, straalt meer gezag
uit. Was hij nu eigenlijk een officier of een gewoon soldaat? Van een
officier kun je wel enig gezag verwachten.

Wat Jack betreft - kort daarvoor had iemand hem al gevraagd eens naar Rose
te gaan kijken omdat die misschien hulp nodig zou kunnen hebben (Ga dan
zelf, denk ik dan meteen). En dat deed Jack pas na enige aarzeling. Hij
voelt zich duidelijk niet geroepen om een voortrekkersrol te spelen.

Veel religie zit er niet in, nu ik er over nadenk. Wel opperde Sayid dat
het eigenlijk niet aanging om lijken te verbranden gezien ieders geloof,
maar dat strandde op praktische bezwaren. Ik had verwacht dat de
herdenkingsbijeenkomst een religieus karakter zou krijgen, of dat
tenminste iemand zou voorstellen er een gebed bij op te zeggen, maar dat
gebeurde niet.

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
26 mrt 2005, 07:09:2326-03-2005
aan
Niels v/d Spek:

> [...]

> dat het meer een emotionele blockade is voor Jack waardoor hij niet aanwezig

Ik zou eerder denken dat Jack wat nuchterder en praktischer omgaat met het
vraagstuk wat er met de lichamen moet gebeuren, omdat hij arts is, en
gewend aan omgaan met de dood.

Maar er kan natuurlijk iets met Jack aan de hand zijn wat we nog niet
weten, dat is zo.

--
Bart

Saskia

ongelezen,
26 mrt 2005, 07:34:2526-03-2005
aan
Bart Dinnissen wrote:
> Niels v/d Spek:

Poeh dat is wel een hele enthousiaste psychologische stellingname ineens
zeg :p Ik heb geen enkele aanwijzing hiervoor gezien.

> Ik zou eerder denken dat Jack wat nuchterder en praktischer omgaat met het
> vraagstuk wat er met de lichamen moet gebeuren, omdat hij arts is, en
> gewend aan omgaan met de dood.

Dit wilde ik ook zeggen Bart, maar je was me voor. Ik had, toen Claire
vroeg of Jack die dienst wilde leiden, een soort plaatsvervangende reactie
van 'ja hallo, er lopen hier 45 mensen rond, waarom moet ik ineens alles
organiseren omdat ik toevallig wat levens heb gered door gewoon mijn
beroep uit te oefenen?" En vanuit de schrijverskant wel goed gedaan ook
omdat Jack in het begin zo'n cliché volksleider leek te worden maar dan
blijkt dat hij daar helemaal geen zin in heeft.

> Maar er kan natuurlijk iets met Jack aan de hand zijn wat we nog niet
> weten, dat is zo.

Ja alles kan.

Sander Verbrugge

ongelezen,
26 mrt 2005, 10:07:0626-03-2005
aan
Bart Dinnissen:

> Overigens kwam het idee van een walkabout als spirituele reis me wel
> bekend voor, maar ik kan het even niet thuisbrengen.

Babylon 5 3x18 "Walkabout", denk ik dan.

Terry O'Quinn (Locke) heeft nu twee afleveringen op zijn naam staan waarin
hij meegespeeld heeft: de andere aflevering is Millennium 1x17 "Walkabout".
(Inhoudelijk is er geen overeenkomst in Locke en Peter Watts, hoor...)

--
[...]

26 mrt 2005, 11:09:2026-03-2005
aan

"Saskia" <sas...@haalditwegnksf.nl> schreef in bericht

> [...]
> omdat Jack in het begin zo'n cliché volksleider leek te worden maar dan
> blijkt dat hij daar helemaal geen zin in heeft.

Als hij werkelijk er geen probleem me heeft zou hij bij de groep gaan staan,
al was het alleen maar om de saamhorigheid en respect voor de dode. Maar
nee, eerst is hij vardicant tegen een begravennis (en vindt daar een
respectabele rede voor) maar als ze dan de lichamen wil verbranden kan die
er niet onderuit, en stemt er mee in. Als ik Jack spiegel naar mijn zelf dan
zie ik een aantal aanknopingspunten van een verdrongen angst, om afschijt te
nemen. Okee, dat hij niet de leiding op zich wil nemen, speelt er denk ik
ook wel in mee.

Bart Dinnissen

ongelezen,
26 mrt 2005, 11:34:0126-03-2005
aan
Niels v/d Spek:

Jouw theorie dekt inderdaad de feiten, maar ik vind het niet de meest
waarschijnlijke verklaring tot nu toe.

--
Bart (heeft altijd wetenschapper willen worden)

Bart Dinnissen

ongelezen,
26 mrt 2005, 11:39:1626-03-2005
aan
Sander Verbrugge:

> Bart Dinnissen:

> Babylon 5 3x18 "Walkabout", denk ik dan.

Nee, ik bedoel, dat de manier waarop hij er over praatte me deed denken
aan iets in het echte leven ... Het maken van een lange reis in je eentje
om jezelf te leren kennen, of om een bepaalde spirituele ervaring op te
doen. Dit beeld doet een belletje rinkelen maar ik kan de klepel even niet
vinden.

Hadden de Noord-Amerikaanse Indianen geen gewoonte om een individuele reis
te maken als rite van volwassenheid? In die richting zou het kunnen
liggen. Maar ik ben misschien in de war met iets anders, dat me een dezer
dagen wel te binnen zal schieten.

> [...]
> (Inhoudelijk is er geen overeenkomst in Locke en Peter Watts, hoor...)

Grappig!

--
Bart

Ries

ongelezen,
26 mrt 2005, 12:31:4126-03-2005
aan
Bart Dinnissen wrote:

> [...]
> te maken als rite van volwassenheid? In die richting zou het kunnen
> liggen. Maar ik ben misschien in de war met iets anders, dat me een dezer

Australische aboriginals. Dat word overigens ook uitgelegd in Babylon 5
3x18 "Walkabout".

"The theory is: if you are separated from yourself, you start walking
and you keep walking until you meet yourself. Then you sit down and have
a long talk. You talk about everything that you've learned, everything
that you .. felt. And you talk until you run out of words. Now, that's
vital, because the real important things can't be said. And then, if you
are lucky, you look up and there's just you, and you can go home."

-- Dr. Franklin to Garibaldi in Babylon 5:"Walkabout"

Groetjes,
Ries

Bart Dinnissen

ongelezen,
26 mrt 2005, 12:46:1126-03-2005
aan
Ries:

Mooi gesproken!

Met dank,

--
Bart

Wietze de Boer

ongelezen,
26 mrt 2005, 13:52:1026-03-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, Giovanni Wassen <pres...@nmmusic.nl>
wrote:

>Superb, op misschien dat zoetsappige liedje na op het eind. Een wonder
>is het.
>
>Wat vonden de 'newbies'?

Deze newbie begrijpt eindelijk waarom sommige mensen hier zo enthousiast over
deze serie zijn. Dit was de eerste aflevering waarvan ik zoiets had van "wow,
die was best heftig!", vooral de openbaring van Locke en zijn wonderbaarlijke
genezing.

Grace and peace,
--
Wietze
"Love me or hate me, but spare me your indifference." -- Libbie Fudim

Peter Kleiweg

ongelezen,
26 mrt 2005, 13:54:3126-03-2005
aan
Wietze de Boer schreef op de 26e dag van de lentemaand van het jaar 2005:

> [...]
> die was best heftig!", vooral de openbaring van Locke en zijn wonderbaarlijke

Een EO-serie, daar heb ik helemaal geen behoefte aan.

--
Peter leest : De Noordzee ; Jigs & Reels
http://www.let.rug.nl/~kleiweg/leeslog/

Niels v/d Spek

ongelezen,
26 mrt 2005, 14:40:0526-03-2005
aan

"Peter Kleiweg" <kle...@let.rug.nl> schreef in bericht

> Een EO-serie, daar heb ik helemaal geen behoefte aan.

Das een beetje voorbarig ... gewoon blijven kijken ;)

Niek

ongelezen,
26 mrt 2005, 15:01:4526-03-2005
aan
Peter Kleiweg wrote:
> Een EO-serie, daar heb ik helemaal geen behoefte aan.

Wat is er mis met een EO-serie?

--
Niek

Sander Verbrugge

ongelezen,
26 mrt 2005, 16:01:5126-03-2005
aan
Bart Dinnissen:

> [...]
> te maken als rite van volwassenheid? In die richting zou het kunnen
> liggen. Maar ik ben misschien in de war met iets anders, dat me een dezer

De "walkabout" die Locke wou ondernemen was dan ook zo'n spirituele
trektocht zoals die Aboriginals die ondernamen (en nemen.) En nu krijgt hij
alsnog z'n zin.

Wouter Valentijn

ongelezen,
26 mrt 2005, 18:02:4026-03-2005
aan

"Giovanni Wassen" <pres...@nmmusic.nl> schreef in bericht

> Nee, ik zat tijdens de laatste scene te typen :)
>
> Ik was net klaar met Buffy 5x01 kijken, wat wel compleet nieuw voor me
> was. Een heel seizoen Buffy wat ik nog niet ken, wat een leven :-D

Ik ben met mijn DVD collectie ook intussen aanbeland bij Buffy s5. Maar dan
al iets verder. Over een aantal dagen ga ik Angel S2 bestellen.

--
www.Wouter.Valentijn.name
www.zeppodunsel.nl

Wouter Valentijn

ongelezen,
26 mrt 2005, 18:16:1426-03-2005

> Superb, op misschien dat zoetsappige liedje na op het eind. Een wonder
> is het.
>
> Wat vonden de 'newbies'?

Prachtig! Nog steeds geen spijt dat ik volg en de afleveringen zijn helaas
nog steeds te kort.
Centrale flash-back personage was hier dus Locke dit keer.
Ik heb nu alle posts in de draad gelezen en met het meeste ben ik het denk
ik wel eens.

- Locke... Een aantal maanden geleden deden we die persoonlijkstest
gebaseerd op Lost. En Locke was de naam die voor mij uit de bus kwam. Ik was
dus op zich al zeer benieuwd of het een beetje klopte. Voor wat betreft die
fanatieke gedrevenheid, die frustraties en die zwijgzaamheid.... Ja, dat
komt wel een beetje in mijn buurt. Ik heb overigens geen enkele aandrang om
de een of andere survival op te zoeken en een talent voor het maken van
fluitjes e.d. heb ik nog minder. Daarvoor ben ik te gehecht aan het
dagelijkse gemak van onze beschaving. En inderdaad, waarom zei hij niets of
het monster dat hij gezien moet hebben? Was het misschien onzichtbaar?
Waarom leeft hij nog? Welke geheimen verbergt hij nog verder?
Dat niet kunnen lopen... en nu weer wel. Sommigen zeiden dat misschien een
beklemde zenuw vrijkwam, of dat het psychisch was. Ik sluit me aan bij het
psychische kamp. Als je het trauma van de ramp erbij betrekt en de
frustratie van het hem niet toelaten van de walkabout in Australië... Weer
die frustratie, die obsessie om zichzelf te bewijzen. Locke is gedrevenheid.
Drang. Het zich bewijzen van nut te zijn....

- Driedeligpak (zo noem ik hem voor het gemak). Is hij één van de
overlevenden van de crash? Waarom ziet hij er dan zo netjes uit? Is hij...
(speculatie modes) een soort observator? Ergens dwalen mijn gedachten af
naar de serie 'Nowhere Man'. Is iedereen wel die ze denken dat ze zijn?

- Sayid lijkt me redelijk nuttig voor de groep. Hetzelfde geldt voor die
mannen die gingen vissen. Enkele anderen lijken me duidelijk balast (Sawyer
en bimbo).

Bericht is verwijderd
Bericht is verwijderd

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 07:23:3627-03-2005
aan

"Henri Pannevis" <hen...@wanadoo.nl> schreef in bericht

> Sawyer schoot wel die ijsbeer dood.

Met meer geluk dan wijsheid denk ik.

Giovanni Wassen

ongelezen,
27 mrt 2005, 08:41:3927-03-2005
aan
Pieter Kleine wrote:

> Ik heb inmiddels begrepen dat elke aflevering van de serie een dag in
> beslag neemt, de vorige aflevering was dag 3. Deze aflevering is dus
> dag 4.

Dat heb je niet helemaal goed begrepen dan, een aflevering is 48 uur.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Giovanni Wassen

ongelezen,
27 mrt 2005, 08:45:2927-03-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Ik ben met mijn DVD collectie ook intussen aanbeland bij Buffy s5. Maar dan
> al iets verder. Over een aantal dagen ga ik Angel S2 bestellen.

Buffy heb ik S1-S6, Angel S1-S2, voor het eind van het jaar moet het
compleet zijn :)

--
Gio

http://anime.nksf.info

Pieter Kleine

ongelezen,
27 mrt 2005, 08:55:3827-03-2005
aan
Op Sun, 27 Mar 2005 15:41:39 +0200 schreef Giovanni Wassen
<pres...@nmmusic.nl>:

>Dat heb je niet helemaal goed begrepen dan, een aflevering is 48 uur.

Eerder is in de groep gemeld dat elke aflevering een dag in beslag
neemt. De vorige aflevering was aflevering 3, en dat was de derde dag
zoals ook in de aflevering zelf gemeld werd. De pilot bestond uit twee
afleveringen, dus twee dagen. En ook in deze aflevering werd gemeld
dat het dag 4 was na het ongeluk. Vandaar mijn conclusie.

Citaat transcript aflevering 4:

Jack

Look, I'm not happy about it either, but we crashed a
thousand miles off course. They're looking for us in the wrong place.
It's been 4 days, no one's come. Tomorrow morning we need everyone to
start gathering up wood, dried brush, and turn that fuselage into a
furnace. Wait until the sun goes down tomorrow night before we start
the fire.

Giovanni Wassen

ongelezen,
27 mrt 2005, 09:03:5327-03-2005
aan
Pieter Kleine wrote:

> [...]
> afleveringen, dus twee dagen. En ook in deze aflevering werd gemeld
> dat het dag 4 was na het ongeluk. Vandaar mijn conclusie.

De pilot is naar mijn weten 24 uur en de afleveringen die er op volgen
48 uur.

# The first season will depict their first 40 days on the island, with
each episode covering roughly 48 hours (except the 2-hour pilot which
only covers their first 24 hours). The Biblical reference (40 days) is
no accident.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 09:24:4627-03-2005

> Buffy heb ik S1-S6, Angel S1-S2, voor het eind van het jaar moet het
> compleet zijn :)

Moet kunnen! :)

Bart Dinnissen

ongelezen,
27 mrt 2005, 09:54:3027-03-2005
aan
Wouter Valentijn:

> "Henri Pannevis" <hen...@wanadoo.nl> schreef in bericht

> (Sawyer

> Met meer geluk dan wijsheid denk ik.

Met meer moed dan angst?

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
27 mrt 2005, 09:54:0127-03-2005
aan
Wouter Valentijn:

[Locke]

> [...]
> die frustratie, die obsessie om zichzelf te bewijzen. Locke is gedrevenheid.
> Drang. Het zich bewijzen van nut te zijn....

Je kunt een lichamelijke handicap natuurlijk niet psychisch herstellen.
Dat is alleen mogelijk als de handicap al psychisch van aard was om mee te
beginnen, en dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Er moet wel bijna een
lichamelijke verklaring voor zijn (als je een wonder uitsluit, en dat doe
ik).

--
Bart

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 09:57:0227-03-2005
aan

"Bart Dinnissen" <dinn...@chello.nl> schreef in bericht

Andersom.

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:01:3127-03-2005

> Wouter Valentijn:
>
> [Locke]

Weer

> Je kunt een lichamelijke handicap natuurlijk niet psychisch herstellen.

Nee, natuurlijk niet.

> [...]
> lichamelijke verklaring voor zijn (als je een wonder uitsluit, en dat doe

Als het lichamelijk was (hetgeen ik niet uitsluit), dan moet er iets vreemds
toch aan de hand zijn.Alleen hebben we op dit moment te weinig informatie om
daar een gefundeerd oordeel over te vellen.
Maar misschien (speculeerde ik eerder) zijn de herinneringen wel nep. Als ze
het doen zoals in 'Nowhere Man'.

Bart Dinnissen

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:08:0227-03-2005
aan
Wouter Valentijn:

> "Bart Dinnissen" <dinn...@chello.nl> schreef in bericht

> Andersom.

Hoe bedoel je? Blijven staan om het aanstormende gevaar het hoofd te
bieden lijkt mij van meer moed getuigen dan wegrennen.

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:11:0927-03-2005
aan
Wouter Valentijn:

> "Bart Dinnissen" <dinn...@chello.nl> schreef in bericht

> een
> het

> Weer
> gedrevenheid.

(Auw! Laat de quotes leesbaar, alsjeblieft.)

> [...]
> toch aan de hand zijn.Alleen hebben we op dit moment te weinig informatie om
> daar een gefundeerd oordeel over te vellen.

Klopt.

> Maar misschien (speculeerde ik eerder) zijn de herinneringen wel nep. Als ze
> het doen zoals in 'Nowhere Man'.

Dat moet je even uitleggen, want die serie ken ik niet.

--
Bart

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:16:1127-03-2005
aan

"Bart Dinnissen" <dinn...@chello.nl> schreef in bericht

Okay. Stupiditeit dan. ;-)
Ik moet eerlijk toegeven: Ik mag die hele Sawyer niet.

Ninia

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:13:0927-03-2005
aan
Bart Dinnissen zei:
> [...]

> Dat is alleen mogelijk als de handicap al psychisch van aard was om mee te
> beginnen, en dat lijkt me niet erg waarschijnlijk./

Waarom niet? Het verhaal van Locke wijst best wel op een wat verknipte
persoonlijkheid. Die rare telefoonrelatie met die Helen bijvoorbeeld,
het feit dat hij zo gepest werd door die ene collega.

> Er moet wel bijna een
> lichamelijke verklaring voor zijn (als je een wonder uitsluit, en dat doe
> ik).

Ik zou niets uitsluiten.

--
Ninia

Giovanni Wassen

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:17:2127-03-2005
aan
Ninia wrote:

> Waarom niet? Het verhaal van Locke wijst best wel op een wat verknipte
> persoonlijkheid. Die rare telefoonrelatie met die Helen bijvoorbeeld,
> het feit dat hij zo gepest werd door die ene collega.

Is Helen niet gewoon zijn psychologe?

--
Gio

http://anime.nksf.info

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:23:5927-03-2005

> Wouter Valentijn:

Australië...

In de serie 'Nowhere Man' zie een fotojournalist genaamd Thomas Veill. Hij
is getrouwd met de mooie Alyson en hij een hele politiek gevoelige foto
gemaakt van een executie ergens in Zuid-Amerika.
Zo lijkt het....
De werkelijkheid blijkt veel erger te zijn dan hij eerst dacht.
Langzaam komt Thomas er achter dat niets is wat het lijkt. Zijn hele
werkelijkheid is opgebouwd, gefabriceerd door een supergeheime organisatie
met een hoge graad van techniek op het gebied van geheugenmanipulatie,
vervalsen van geschiedenis, een eigen geheim leger, geheime basis en
laboratoria. Het lijkt een soort schaduw regering.
Als hij de waarheid ontdekt blijkt dat zijn hele leven, zijn herinneringen
enz. één grote leugen is. In werkelijkheid was hij een FBI agent die erop
uit was gestuurd om die geheime organisatie te onderzoeken, maar de
herinneringen aan dat leven werden hem ontnomen.
De serie duurde helaas slechts één seizoen.

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:26:5327-03-2005

> Is Helen niet gewoon zijn psychologe?

Dacht ik ergens ook...
De relatie was voor haar professioneel.
Hij dacht er kennelijk anders over.

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:31:0227-03-2005
aan

"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

<knip>

Even een imdb'tje enz:

http://www.imdb.com/title/tt0112104/

http://www.nowhereman.org/

http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-2102/Nowhere_Man/

Ook met de overheerlijke Megan Gallagher (voor wie ik nog steeds een zwak
heb).

Giovanni Wassen

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:30:1127-03-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Dacht ik ergens ook...
> De relatie was voor haar professioneel.
> Hij dacht er kennelijk anders over.

Of ze was professioneel in de liefde bezig, tijdens een telefoongesprek
zegt ze nog een extra uur te moeten rekenen.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Bart Dinnissen

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:42:0127-03-2005
aan
Wouter Valentijn:

> "Bart Dinnissen" <dinn...@chello.nl> schreef in bericht

> Okay. Stupiditeit dan. ;-)

Hij is inderdaad niet erg slim.

> Ik moet eerlijk toegeven: Ik mag die hele Sawyer niet.

Dat had ik eerst ook, hij was tegen iedereen negatief bezig en zat
voortdurend te provoceren; maar nu hij kans heeft gezien op een meter
afstand iemands hart te missen is hij wat minder zelfverzekerd. Dat maakt
hem voor mij wel sympathieker.

--
Bart

Pieter Kleine

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:46:2227-03-2005
aan
Op Sun, 27 Mar 2005 16:03:53 +0200 schreef Giovanni Wassen
<pres...@nmmusic.nl>:

>Pieter Kleine wrote:

Toch vreemd dat in de afleveringen 3 en 4 gemeld worden dat dit de
dagen 3 en 4 zijn. Heb ik niet recent hier gelezen dat seizoen 1 extra
afleveringen heeft gekregen, mogelijk dat men van het oorspronkelijke
idee van 48 uur per aflevering is afgestapt. Waaer slaat overigens die
bijbelse referentie op?

Pieter Kleine

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:47:1427-03-2005
aan
Op Sun, 27 Mar 2005 17:17:21 +0200 schreef Giovanni Wassen
<pres...@nmmusic.nl>:

>Is Helen niet gewoon zijn psychologe?

Gelet op inhoud van de gesprekken ga ik er van uit dat Helen iemand
van een porno call center is.

Bart Dinnissen

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:52:5227-03-2005
aan
Ninia:

> Waarom niet? Het verhaal van Locke wijst best wel op een wat verknipte
> persoonlijkheid. Die rare telefoonrelatie met die Helen bijvoorbeeld,
> het feit dat hij zo gepest werd door die ene collega.

Dat betekent dat de arts die hem bij de eerste klachten onderzocht niet
goed heeft opgelet. Eventueel was hij al deels verlamd sinds zijn
geboorte, maar in dat geval is een psychische verklaring nog
onwaarschijnlijker. Het lijkt mij nog steeds niet erg waarschijnlijk.

Let wel, ik zeg niet 'onmogelijk', en je hebt gelijk dat hij niet helemaal
lijkt te sporen, maar toch vind ik het niet waarschijnlijk.

> Ik zou niets uitsluiten.

Jawel, ik sluit een wonder uit. Ik geloof daar niet in. 't Is niet anders.

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:55:2727-03-2005
aan
Giovanni Wassen:

> Is Helen niet gewoon zijn psychologe?

Daar had ik nog niet aan gedacht, ik ging uit van een telefoonsexcontact.

Maar - zou hij zijn psychologe of therapeute meevragen op een vakantie, en
dan serieus denken dat ze akkoord gaat?

--
Bart

Randomcybrarian

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:53:0227-03-2005
aan
Pieter Kleine wrote:

> Gelet op inhoud van de gesprekken ga ik er van uit dat Helen iemand
> van een porno call center is.

Wauw, heet dat zo tegenwoordig?

--
Random
(wat je allemaal niet kunt leren in nksf op een verloren 1ste Paasdag)

Ninia

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:57:4527-03-2005
aan

Maar het is niet jouw verhaal Bart ;ţ

--
Ninia

Giovanni Wassen

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:57:3727-03-2005
aan
Bart Dinnissen wrote:

Bij een telefoonsexcontact kan ik me dat net zo min voorstellen.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Ninia

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:59:5827-03-2005
aan
Randomcybrarian zei:

> Wauw, heet dat zo tegenwoordig?

*lol* ik wist niet eens dat die bestonden. En het verdient goed, zeg.

--
Ninia

Giovanni Wassen

ongelezen,
27 mrt 2005, 10:59:5927-03-2005
aan
Pieter Kleine wrote:

> Waaer slaat overigens die
> bijbelse referentie op?

Dat zat ik me ook al af te vragen, 40 dagen is iets met vasten als ik
het wel heb.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Bart Dinnissen

ongelezen,
27 mrt 2005, 11:11:5627-03-2005
aan
Ninia:

> Maar het is niet jouw verhaal Bart ;ž

Bedoel je dat ik als kijker niet mee mag beslissen over de afloop!?

Je hebt helemaal gelijk.

--
Bart

Randomcybrarian

ongelezen,
27 mrt 2005, 11:09:4327-03-2005
aan
Ninia wrote:

Wil ik weten hoe jij dat weet?

--
Random

Bart Dinnissen

ongelezen,
27 mrt 2005, 11:14:2127-03-2005
aan
Randomcybrarian:

89 en nog wat USD, zei Helen aan de telefoon.

Wel opletten Random ;-p

--
Bart

Ninia

ongelezen,
27 mrt 2005, 11:11:3727-03-2005
aan
Randomcybrarian zei:
Jij hebt toch ook gehoord wat another extra hour kost?

--
Ninia (interessante paasflauwekuldraad is dit)

Randomcybrarian

ongelezen,
27 mrt 2005, 11:15:1127-03-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:

> Dat zat ik me ook al af te vragen, 40 dagen is iets met vasten als ik
> het wel heb.

Klopt, Jezus vastte voor 40 dagen maar 40 is een populair getal in de
Bijbel.

Het regende bijv. ook 40 dagen toen de Ark van Noach erg nat werd. Mozes
bleef 40 dagen en nachten bij God bij de berg en Jezus bleef 40 dagen op de
Aarde nadat hij Herrees.

--
Random

Randomcybrarian

ongelezen,
27 mrt 2005, 11:13:5527-03-2005
aan

Cool, daar let ik dan weer helemaal niet op. Het moet wel een call center
zijn want een psychologe heb je niet voor dat uurtarief :)

--
Random
(zal proberen beter op te letten voor Bart)

Niek

ongelezen,
27 mrt 2005, 11:26:4127-03-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:
> Ik moet eerlijk toegeven: Ik mag die hele Sawyer niet.

Poeh, dat is een openbaring.

--
Niek

Niek

ongelezen,
27 mrt 2005, 11:28:0927-03-2005
aan
Ninia wrote:
> Waarom niet? Het verhaal van Locke wijst best wel op een wat verknipte
> persoonlijkheid. Die rare telefoonrelatie met die Helen bijvoorbeeld,
> het feit dat hij zo gepest werd door die ene collega.

Pardon?
Een telefoonrelatie hebben en gepest worden wijst op een
verknipte persoonlijkheid?
Dat vind ik wel een hele boute uitspraak.

--
Niek

Ninia

ongelezen,
27 mrt 2005, 11:32:2627-03-2005
aan
Niek zei:

Niet de telefoonrelatie maar de irreële verwachtingen die hij van Helen
had. En ik stond er echt van te kijken dat Locke zich zo liet sarren.
Verknipt is misschien te sterk uitgedrukt, maar ik was dan ook nogal
geschokt dat het beeld zo sterk afweek van hoe hij op het eiland is.

--
Ninia

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 12:10:1527-03-2005
aan

"Randomcybrarian" <randomcybrar...@nksf.nl> schreef in bericht

Ja. '40' in de bijbel is zoals '47' in sommige televisieseries. ;)
Waaronder overigens 'Alias'....

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 12:12:1227-03-2005
aan

"Niek" <ni...@nksf.nl> schreef in bericht

> Poeh, dat is een openbaring.

Waarom eigenlijk?
Ik zei eerder al dat ik Kate een hele mooie vrouw vind.
En nu dus dat ik Sawyer niet mag.

Bart Dinnissen

ongelezen,
27 mrt 2005, 12:11:2527-03-2005
aan
Randomcybrarian:

Idd.

> Random
> (zal proberen beter op te letten voor Bart)

/me is dankbaar ;-)

--
Bart

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 12:13:3127-03-2005
aan

"Giovanni Wassen" <pres...@nmmusic.nl> schreef in bericht

LOL, die indruk had ik niet direct, maar wie zal het zeggen?

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 12:15:1127-03-2005
aan

"Bart Dinnissen" <dinn...@chello.nl> schreef in bericht

Als hij denkt een bepaalde band met haar te hebben opgebouwd...

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 mrt 2005, 12:17:3427-03-2005

> Ninia:

<knip>

> [...]
> geboorte, maar in dat geval is een psychische verklaring nog
> onwaarschijnlijker. Het lijkt mij nog steeds niet erg waarschijnlijk.

Waar werd zo diep ingegaan op zijn medische geschiedenis?

> Let wel, ik zeg niet 'onmogelijk', en je hebt gelijk dat hij niet helemaal
> lijkt te sporen, maar toch vind ik het niet waarschijnlijk.

> Jawel, ik sluit een wonder uit. Ik geloof daar niet in. 't Is niet anders.

Niet in de werkelijkheid ja, maar misschien binnen de context van de serie.
Maar eerlijk gezegd zie ik dat ook niet zitten.

Niek

ongelezen,
27 mrt 2005, 12:18:1027-03-2005
aan
Ninia wrote:

> [...]
> Verknipt is misschien te sterk uitgedrukt, maar ik was dan ook nogal
> geschokt dat het beeld zo sterk afweek van hoe hij op het eiland is.

Hoeveel mannen worden niet verliefd op een prostituee die zij
regelmatig bezoeken? Hoeveel mannen hebben niet de irreele
gedachten dat zij met deze vrouw zouden kunnen gaan trouwen en
dat die liefde wederzijds is? Dat vind ik nou niet echt een
voorbeeld van een verknipte persoonlijkheid.
In werksituaties wordt een hoop gesard. En wat kan je dan beter
doen dan dit gesar te negeren. Ook dat vind ik niet echt een
vreemde reactie. Locke heeft duidelijk een idee over wat hij
gaat doen in de toekomst en daarmee neemt hij het heden (op
kantoor dan) op de koop toe. Een man met een visie.

--
Niek

Meer berichten worden geladen.
0 nieuwe berichten