Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Lost 1x02

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Andrea!

ongelezen,
11 mrt 2005, 16:23:4111-03-2005
aan
Ja, nog steeds aardige tv. :-)

Dat Koreaanse stel vind ik nog steeds erg intrigerend. Mooi hoe dat zwangere
meisje die Koreaanse man dwong om aan haar buik te voelen. :-) Hurley is nog
steeds erg sympathiek. Jack is nog steeds te heldhaftig, en Kate vind ik
irritant worden. Die handboeien zag je al aankomen vanaf het punt dat ze het
drankje weigerde. Dus ze is een gevaarlijke crimineel. Nou, het zal wel.

Ik had al ergens gelezen dat er een ijsbeer in Lost voorkwam (verder ben ik
dacht ik niet gespoild), dus van die ijsbeer keek ik niet op. Hij moet er
trouwens net zijn aangekomen, want ijsberen gaan dood op tropische eilanden.
Oh, die Sayid is leuk. En wel interessant dat er iemand anders al 16 jaar
noodberichtjes zit te zenden, zo kan het een hele lange serie worden, LOL.

Maar al met al: aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Giovanni Wassen

ongelezen,
11 mrt 2005, 16:30:0811-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> want ijsberen gaan dood op tropische eilanden.

Neerstorten met een vliegtuig is vaak ook dodelijk. Toen waren het er 48
die het overleefden.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Saskia

ongelezen,
11 mrt 2005, 16:29:2611-03-2005
aan
Andrea! wrote:
> Ja, nog steeds aardige tv. :-)

:)

> [...]
> drankje weigerde. Dus ze is een gevaarlijke crimineel. Nou, het zal wel.

Goh dat van Kate vond ik knap schokkend. Voor de rest: eens.

> Oh, die Sayid is leuk.

Uh-huh ;-))

> Maar al met al: aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

't is nog even inkomen. Het blijft jammer dat ze de pilot in tweeën hebben
gehakt, maar ja.

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/40355252
http://www.fotolog.net/saskya

Andrea!

ongelezen,
11 mrt 2005, 16:36:4011-03-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:

> Neerstorten met een vliegtuig is vaak ook dodelijk. Toen waren het er
> 48 die het overleefden.

Ja, ik ben benieuwd of we daar nog een verklaring voor krijgen.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Niels v/d Spek

ongelezen,
11 mrt 2005, 16:53:1311-03-2005
aan
"Saskia" <sas...@haalditwegnksf.nl> schreef in bericht

> :)

[knip]

> 't is nog even inkomen. Het blijft jammer dat ze de pilot in tweeën hebben
> gehakt, maar ja.

Gelukkig mogen we maandag weer naar de herkansing kijken met een dubbel
aflevering,

Niels - de LostBoy

Niels v/d Spek

ongelezen,
11 mrt 2005, 16:58:2711-03-2005
aan

"Andrea!" <and...@haalditwegbrowncoats.nl> schreef in bericht

> [...]
> zwangere
> meisje die Koreaanse man dwong om aan haar buik te voelen. :-) Hurley is

Een echt heerlijk moment om te zien is wanneer Hurley een gesprekje wil
aanknopen met sayid, en dan eindigt met de benouwde stilte als Hurley
erachter komt dat Sayit voor Irak vocht ipv de americanen ....

> [...]
> het
> drankje weigerde. Dus ze is een gevaarlijke crimineel. Nou, het zal wel.

Tja dat ze wat op haar kerfstok heeft staan, is toch wel van haar af te
zien.

Niels - die andere Lost Boy

Niek

ongelezen,
11 mrt 2005, 17:13:3311-03-2005
aan
Andrea! wrote:
> Maar al met al: aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Hoe mensen toch verschillend series kunnen beleven zeg. Ik heb
met open mond je stukje gelezen en kan me bijna niet voorstellen
dat je zo koel er onder blijft.
Wie weet hoe dat nog gaat veranderen of wereldschokkend juist niet!

--
Niek

Wietze de Boer

ongelezen,
11 mrt 2005, 16:44:5611-03-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, "Andrea!"
<and...@haalditwegbrowncoats.nl> wrote:

> [...]
>drankje weigerde. Dus ze is een gevaarlijke crimineel. Nou, het zal wel.

Ik zag het niet aankomen. Zal wel aan mij liggen ;-)
Ze kwam niet over als crimineel, misschien heeft ze wel iets gedaan waar ze
ontzettend spijt van heeft en probeert ze vanuit een schuldgevoel de heldin uit
te hangen.
En al was ze wel een crimineel, ze ziet er goed uit en daar kan ik nog steeds
erg van genieten! ;-)

>Ik had al ergens gelezen dat er een ijsbeer in Lost voorkwam (verder ben ik
>dacht ik niet gespoild), dus van die ijsbeer keek ik niet op.

Ah jij hebt ook de Vara gids gelezen? ;-)

> [...]
>noodberichtjes zit te zenden, zo kan het een hele lange serie worden, LOL.
>
>Maar al met al: aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Inderdaad, het is leuk en spannend, maar ik zie nog steeds niet waarom dit
gezien wordt als DE serie van het jaar.

Grace and peace,
--
Wietze
In het gebed is het beter een hart zonder woorden te hebben dan woorden zonder hart.

Giovanni Wassen

ongelezen,
11 mrt 2005, 17:27:4111-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Maar al met al: aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Als verslaafde van het eerste uur kan ik je wel vertellen dat de serie
ideaal is om te herkijken. In de loop van de afleveringen worden
bepaalde dingen steeds duidelijker en krijg je meer informatie. Tijdens
het herkijken zie je dan vervolgen details die de eerste keer haast niet
ter zake doende leken maar achteraf belangrijk zijn.
Samen met de andere [DL] fanaten zijn we aan het deels aan het
inventariseren wat ons nu opvalt.
Topserie gewoon.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Andrea!

ongelezen,
11 mrt 2005, 17:51:3711-03-2005
aan
Wietze de Boer wrote:
> A long time ago, in a galaxy far away, "Andrea!"

> Ik zag het niet aankomen. Zal wel aan mij liggen ;-)

Die twee mannen die van elkaar dachten dat ze de boef waren, en meteen
daarna die scene waarin zij een drankje weigert? Ik vond het bijna een
belediging voor de kijker dat de camera uiteindelijk zo langzaam naar haar
handen ging.

> [...]
> schuldgevoel de heldin uit te hangen.
> En al was ze wel een crimineel, ze ziet er goed uit en daar kan ik

Snap ik, maar dat is een deel van mijn irritatie. Ze is zo plastic als wat.
Hadden ze daar nou niet een actrice voor kunnen casten met een iets
'gewoner' uiterlijk?

> Ah jij hebt ook de Vara gids gelezen? ;-)

Nee, ergens anders vandaan. Kweetniet.

> Inderdaad, het is leuk en spannend, maar ik zie nog steeds niet
> waarom dit gezien wordt als DE serie van het jaar.

Me2.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Andrea!

ongelezen,
11 mrt 2005, 17:53:3811-03-2005
aan
Niels v/d Spek wrote:

> Een echt heerlijk moment om te zien is wanneer Hurley een gesprekje
> wil aanknopen met sayid, en dan eindigt met de benouwde stilte als
> Hurley erachter komt dat Sayit voor Irak vocht ipv de americanen ....

Ja grappig, maar die zag je toch ook wel aankomen?

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Andrea!

ongelezen,
11 mrt 2005, 17:58:4211-03-2005
aan

Ja maar wat ik dan niet snap: wat vond jij dan wereldschokkend aan de pilot?
Want als ik iets niet meteen *zie* (dat gebeurt nog wel eens, zie Buffy, zie
Firefly), dan wil ik weten wat het is waar ik beter op moet letten. Maar de
dialogen zijn niet heel origineel, de 'plotwendingen' zijn hier en daar wat
voorspelbaar, en ik vind het ook niet adembenemend spannend. Let wel: ik
vind het niet slecht en ik blijf zeker kijken, maar tot dusver vind ik
Desperate Housewives (ook een nieuwe serie tenslotte, dus ik mag vergelijken
:-)), toch wat boeiender.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Niek

ongelezen,
11 mrt 2005, 18:05:1511-03-2005
aan
Andrea! wrote:
> [...]
> Desperate Housewives (ook een nieuwe serie tenslotte, dus ik mag vergelijken

Van DH weet ik niks want dat volg ik niet. Maar Lost had mij
meteen in de ban.
Ik ben geen type die meteen analyseert en beargumenteert waarom
dat zo is, het is een gevoel dat ik erbij krijg. Het trekt me
naar het scherm als ik zit te kijken en ik vergeet alles om me
heen. Het is zoiets vaags als de sfeer die mij helemaal grijpt.
En daarnaast vind ik alle personages ontzettend boeiend. Er is
er niet een die mij niets zegt en allemaal roepen ze vragen op.
Er zijn vast fans die het allemaal beter kunnen verwoorden.

--
Niek

Saskia

ongelezen,
11 mrt 2005, 18:12:2811-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> [...]
> Want als ik iets niet meteen *zie* (dat gebeurt nog wel eens, zie Buffy, zie
> Firefly), dan wil ik weten wat het is waar ik beter op moet letten.

Volgens mij is de reactie van de 'nieuwe kijkersgroep' op de pilot
vergelijkbaar met die van ons in oktober. Hoewel ik al heel snel vrijwel
alle personages al leuk of interessant vond en zeker niemand irritant.
Goed, aan Kate had ik even een hekel omdat ze veel te mooi was maar da's
pure kift ;)) Voorspelbaar vond ik het echter geenszins. Maar goed, wij
hebben het zo lekker zitten hypen dat jij er ongetwijfeld met de armen
over elkaar voor bent gaan zitten met iets van 'nou laat dan maar eens
zien hoe goed dit is en waarom ik niet gewoon nog een keer naar een
Firefly ep moet gaan kijken' ;)

Ik vond de pilot erg spannend en vooral heel eng (maar in 1 keer komt die
een stuk heftiger binnen dan in 2 delen en met reclameblokken).

Heb nog even mijn reactie van oktober erbij gezocht en het enige waar ik
een vraagteken bij had is het feit dat Claire mocht vliegen terwijl ze
hoogzwanger was.

Ninia

ongelezen,
11 mrt 2005, 18:23:2911-03-2005
aan
Saskia zei:

> Ik vond de pilot erg spannend en vooral heel eng (maar in 1 keer komt die
> een stuk heftiger binnen dan in 2 delen en met reclameblokken).

Daar zeg je zo wat. Die reclameblokken halen je elke keer zo uit het
verhaal. Ik heb alles op mijn computer gekeken, zat er bovenop. Licht
uit, geluid hoog aan. Ik durfde soms bijna niet te kijken, zo eng. Maar
ben wel heel blij dat ik ongehyped en zonder reclame heb kunnen kijken.
't Is een groot verschil hoor.

--
Ninia

Bart Dinnissen

ongelezen,
11 mrt 2005, 18:45:5011-03-2005
aan
Saskia:

> Heb nog even mijn reactie van oktober erbij gezocht en het enige waar ik
> een vraagteken bij had is het feit dat Claire mocht vliegen terwijl ze
> hoogzwanger was.

Dat heb ik me ook even afgevraagd maar zou het wel echt verboden zijn? Het
wordt wel eens afgeraden, maar ook weer niet als levensgevaarlijk
beschouwd dacht ik.

--
Bart

Andrea!

ongelezen,
11 mrt 2005, 18:47:1011-03-2005
aan
Saskia wrote:

> Volgens mij is de reactie van de 'nieuwe kijkersgroep' op de pilot
> vergelijkbaar met die van ons in oktober.

Ah, dat biedt hoop.

Hoewel ik al heel snel
> vrijwel alle personages al leuk of interessant vond en zeker niemand
> irritant. Goed, aan Kate had ik even een hekel omdat ze veel te mooi
> was maar da's pure kift ;))

Nietus. Inara is nog veel en veel mooier, maar da's functioneel, die mag van
mij mooi zijn. Jadzia Dax en Cordy en Susan Ivanova zijn ook veel mooier, en
daarbij stoort het ook niet. Maar in Kate's geval klopt het niet, tenzij ze
straks een fotomodel blijkt te zijn die een collega heeft vermoord ofzo.

> [...]
> iets van 'nou laat dan maar eens zien hoe goed dit is en waarom ik
> niet gewoon nog een keer naar een Firefly ep moet gaan kijken' ;)

Mwah. Nah. Want DH was ook zo gehyped, en daar ben ik volgens mij op
dezelfde manier voor gaan zitten. Misschien nog wel meer, omdat het klonk
als een 'betere soap', terwijl Lost klonk als een soort '24'. Maar DH is
origineel en verrassend, en Lost is... leuke tv. In DH zie je mensen de
sterren van de hemel acteren, in Lost vind ik tot dusver alleen Hurley en de
Koreanen, misschien Sayid ook, 'echte' mensen worden door het acteerwerk. Ik
ben wel benieuwd hoe die vergelijking bij jou en andere mensen hier uitvalt
trouwens.

> Ik vond de pilot erg spannend en vooral heel eng (maar in 1 keer komt
> die een stuk heftiger binnen dan in 2 delen en met reclameblokken).

Yep, da's een groot nadeel. Je zit net in het verhaal, en dan moet je een
week wachten op de rest. :-(

> Heb nog even mijn reactie van oktober erbij gezocht en het enige waar
> ik een vraagteken bij had is het feit dat Claire mocht vliegen
> terwijl ze hoogzwanger was.

Heb op TVTome gekeken, en het schijnt dat het wordt afgeraden, maar niet
verboden is. En die buik blijft nep! :-)

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Andrea!

ongelezen,
11 mrt 2005, 18:35:4511-03-2005
aan
Niek wrote:

> Van DH weet ik niks want dat volg ik niet.

Ooooh, zonde! DH is gaaf. Hele echte mensen, en een beetje een Twin
Peaks-achtig verhaal. DH is grappig en spannend en ontroerend en okee,
daarbij was ik dus wel verkocht vanaf ep1. :-)

Maar Lost had mij
> [...]
> er niet een die mij niets zegt en allemaal roepen ze vragen op.
> Er zijn vast fans die het allemaal beter kunnen verwoorden.

Ja, dat de sfeer je zo kan grijpen herken ik wel, alleen niet bij Lost. Nou
ja, misschien komt het nog. :-)

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Bart Dinnissen

ongelezen,
11 mrt 2005, 18:52:0711-03-2005
aan
Andrea!:

> [...]
> meisje die Koreaanse man dwong om aan haar buik te voelen. :-) Hurley is nog
> steeds erg sympathiek. Jack is nog steeds te heldhaftig,

Ja, maar hij is zo'n beetje de enige die aan het werk is, ik bedoel: die
direct een taak heeft. Als hij inderdaad dokter is (ik weet eigenlijk
niets meer zeker nu, want het is wel duidelijk dat je niet iedereen op
zijn of haar woord kunt vertrouwen) blijft hij automatisch aan de slag
zolang er mensen pijn hebben.

> en Kate vind ik
> irritant worden. Die handboeien zag je al aankomen vanaf het punt dat ze het
> drankje weigerde. Dus ze is een gevaarlijke crimineel. Nou, het zal wel.

De handboeien zag ik niet meteen aankomen. Wel werd ze gedurende het
gesprekje met haar marshall al snel duidelijk hoe het zat.

Nu is er nog steeds een pistool in het spel, en ook nog één kogel, als ik
me niet vergis. Daar zal nog wel iets mee gebeuren.

> [...]
> noodberichtjes zit te zenden, zo kan het een hele lange serie worden, LOL.

Dat was een automatisch bericht van 30 seconden dat steeds herhaald werd.
Hetgeen betekent dat er ergens een energiebron op het eiland is en iets
van techniek.

> Maar al met al: aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Ik ben iets enthousiaster. Naast de directe dreigingen en spanningen
kruipt er een puzzel-element in wat me wel aanspreekt. Het voelt een
beetje als een detectivespel.

--
Bart

marbel

ongelezen,
11 mrt 2005, 19:48:5611-03-2005
aan
On Sat, 12 Mar 2005 00:45:50 +0100, Bart Dinnissen <dinn...@chello.nl>
wrote:

Nederland mag het niet, angst voor vroeggeboorte. Vanaf 7 maanden mag je
niet meer bij de meeste luchtvaartmaatschappijen. Maar dat bepaalt de
maatschappij zelf.

Marjolein

--
marbel.info/blog/
www.noyce.nl

marbel

ongelezen,
11 mrt 2005, 19:49:5911-03-2005
aan
On Sat, 12 Mar 2005 00:47:10 +0100, Andrea!

> Heb op TVTome gekeken, en het schijnt dat het wordt afgeraden, maar niet
> verboden is. En die buik blijft nep!

Grin, dat gevoel blijf ik ook houden ja. Als ze staat, draait, loopt ---
no way 8 maanden zwanger ;-)

marjolein

--
marbel.info/blog/
www.noyce.nl

Saskia

ongelezen,
12 mrt 2005, 05:42:0612-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> [...]
> straks een fotomodel blijkt te zijn die een collega heeft vermoord ofzo.

Ik kan je hier absoluut niet volgen... tenzij je alleen valt over dat ene
shot van haar in haar ondergoed in de branding. Dat was naar mijn idee
puur een shot om de mannelijke kijkers binnen te houden want dat was
allesbehalve een 'functioneel shot'. Verder kan zij er natuurlijk helemaal
niks aan doen dat ze zo mooi is en ik vind haar ook erg sympathiek.

> [...]
> ben wel benieuwd hoe die vergelijking bij jou en andere mensen hier uitvalt

Ik heb er wat moeite mee om die twee series te vergelijken, ik geniet van
beide om verschillende redenen. Als je het wilt hebben over 'echte'
mensen, dan zitten er meer in Lost dan in DH. In DH zijn ze allemaal net
ietsjes te karikaturaal (en dat vind ik niet erg want dat werkt heel
goed). Maar als je me laat kiezen dan kies ik onmiddellijk voor Lost,
zonder twijfel. DH begint geweldig maar op een gegeven moment heb je het
trucje wel door en het blijft ook wel geweldig maar als het nieuwe en
verrassende er af is, wordt het uitkijken naar een nieuwe aflevering wat
minder. Bij Lost daarentegen... ik zit hiet zachtjes hysterisch te worden
zonder nieuwe afleveringen.

Wietze de Boer

ongelezen,
12 mrt 2005, 06:41:1512-03-2005
> [...]
>Snap ik, maar dat is een deel van mijn irritatie. Ze is zo plastic als wat.
>Hadden ze daar nou niet een actrice voor kunnen casten met een iets

Nee want "plastic fantastic" is nog steeds waar de meeste Amerikaanse mannen van
houden.
Ik vond haar overigens niet heel erg plastic, het kan erger. Ze had bijv.
sproeten, dat zie je niet bij plastic vrouwen. Ook was haar cupmaat net iets
kleiner dan die van Barbie.

Wietze de Boer

ongelezen,
12 mrt 2005, 06:50:3612-03-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, Bart Dinnissen <dinn...@chello.nl>
wrote:

>Nu is er nog steeds een pistool in het spel, en ook nog één kogel, als ik
>me niet vergis. Daar zal nog wel iets mee gebeuren.

En het magazijn ligt ook nog ergens, maar ik weet niet hoeveel kogels daar nog
in zitten, want er zijn heel wat schoten afgevuurd om de ijsbeer dood te
krijgen.

>Dat was een automatisch bericht van 30 seconden dat steeds herhaald werd.
>Hetgeen betekent dat er ergens een energiebron op het eiland is en iets
>van techniek.

En waar die energiebron is, is misschien ook wel die drenkeling van 16 jaar
geleden te vinden.

>Ik ben iets enthousiaster. Naast de directe dreigingen en spanningen
>kruipt er een puzzel-element in wat me wel aanspreekt. Het voelt een
>beetje als een detectivespel.

Ja ik denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat, het is een mysterie. Dat is
wat er zo boeiend aan is.

Overigens dacht ik bij het woord "detectivespel" meteen aan Moordspel, een hele
foute kwis van Ron Brandsteder, zo'n 15 jaar geleden. ;-)

Giovanni Wassen

ongelezen,
12 mrt 2005, 07:32:3912-03-2005
aan
Wietze de Boer wrote:

> foute kwis van Ron Brandsteder, zo'n 15 jaar geleden. ;-)

Alles van en aan Ron Brandsteder is fout :)

--
Gio

http://anime.nksf.info

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:16:0212-03-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:

> Neerstorten met een vliegtuig is vaak ook dodelijk. Toen waren het er 48
> die het overleefden.

Goh. Intrigerend. Hoe zou dat in elkaar zitten?

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:15:2512-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> En wel interessant dat er iemand anders al 16 jaar
> noodberichtjes zit te zenden, zo kan het een hele lange serie worden, LOL.

:-p

Het is een herhalende boodschap, dus er hoeft helemaal geen persoon bij
te zitten. Wél betekent dat dat er een power source op het eiland is dat
het blijkbaar al 16 jaar heeft volgehouden.

> Maar al met al: aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Komt nog wel. En zo niet, dan dwingen we je vanzelf wel een keer tot een
heuze rewatch op DVD ;-)

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:23:3312-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Ja, ik ben benieuwd of we daar nog een verklaring voor krijgen.

Ja he? Ze zijn er ook zo zonder kleerscheuren doorheen gekomen. Weinig
ernstig gewonden, geen mensen die de groep nu vertragen, veel mensen die
wel raad lijken te weten met het eiland. Je zou bijna zeggen...dat is
geen toeval meer.

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:25:2312-03-2005
aan
Wietze de Boer wrote:

> Inderdaad, het is leuk en spannend, maar ik zie nog steeds niet waarom dit
> gezien wordt als DE serie van het jaar.

Rustig blijven kijken. Wat mij betreft is het niet alleen DE serie van
het jaar, maar ook de eerste serie sinds Buffy/Angel/Firefly waar ik
weer hélemaal weg van ben, en veel mee bezig ben en noemmaarop. Ik ben
intussen een echte Lost-fan, zo simpel is het. En met mij vele mensen
uit deze nieuwsgroep. En wij kunnen samen toch allemaal nauwelijks
ongelijk hebben ;-)

Dus blijf maar kijken, en dan valt het kwartje hopelijk vanzelf.

Mazzel,
George

Sander Verbrugge

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:21:0512-03-2005
aan
George van Hal:

> Goh. Intrigerend. Hoe zou dat in elkaar zitten?

Vergeet niet dat schijnbaar de meeste overlevenden uit de romp kwamen. En
als ik me niet vergis is dat nou juist een deel waar de overlevingskans het
kleinste is, omdat breuken daar sneller ontstaan dan elders.

En nou kan ik mijn andere boeg ter sprake brengen: er zijn meer vreemde
dingen, zoals die ijsbeer, het weer dat opeens omslaat, dag wordt opeens
nacht, en... de vliegtuigmotor die op volle kracht bleef doordraaien na de
crash.

Misschien al wat te makkelijk gedacht, maar gezien de andere, al genoemde,
vreemde dingen kan dit er zeker nog wel bij.

--
Duck.

Os iusti meditabitur sapientiam / et lingua eius loquetur iudicium
Beatus vir qui suffert tentationem / quoniam cum probatus fuerit
accipiet coronam vitae / Kyrie, ignis divine, eleison / Oh quam sancta
quam serena / quam benigna / quam amoena / Oh castitatis lilium

Giovanni Wassen

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:28:5012-03-2005
aan

Een gillende vrouw, een goedaardige dikzak, een Koreaans stel dat geen
Engels spreekt, een klein jochie. Waar heb je het over?

--
Gio

http://anime.nksf.info

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:35:5212-03-2005
aan
Niek wrote:

> [...]
> er onder blijft.
> Wie weet hoe dat nog gaat veranderen of wereldschokkend juist niet!

Ja, gek he? Ik zat het ook al met verbazing te lezen. Ik was na de pilot
nog geen fan, maar heb wel met samengebalde vuisten van de spanning voor
de pc gehangen. Die pilot is gewoon echt zenuwslopend spannend, ik was
fysiek moe nadat ik 'm voor de eerste keer gezien had.

Maar ik denk dat zoals ook elders gezegd wordt, het uitzendformaat daar
wel een hoop mee scheelt. In twee stukken gehakt en onderbroken door
reclames is het vייl moeilijker om je door de sfeer te laten inpakken
dan wanneer je die anderhalf uur achter je pc in ייn ruk kunt kijken.

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:36:4312-03-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:

> Als verslaafde van het eerste uur kan ik je wel vertellen dat de serie
> ideaal is om te herkijken.

Absoluut. Ik zal het helaas niet vaak op vrijdagavond kunnen zien, maar
ga denk ik wel gewoon iedere keer zelf de aflevering herkijken, zodat
het weer fris in m'n hoofd zit voor deze draadjes.

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:40:2112-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Snap ik, maar dat is een deel van mijn irritatie. Ze is zo plastic als wat.
> Hadden ze daar nou niet een actrice voor kunnen casten met een iets
> 'gewoner' uiterlijk?

Kate? Plastic? Muh? Dat vind ik wel meevallen, hoor. Het is geen
barbiepopje, maar gewoon een stoere vrouw die er inderdaad goed uitziet.
Maar dat is niet gek, want er zijn gewoon veel mooie mensen op de wereld.

Overigens merk ik bij zowel Jack als Kate de invloed van de PAL-speedup.
Ik had het bij andere series alleen bij Angel met Fred gemerkt. Maar
Jack z'n stem klinkt minder warm, waardoor hij toch heel subtiel iets
meer als een jochie klinkt in plaats van als een leidersfiguur. En Kate
klinkt nu iets zeurderiger, waardoor ze wellicht minder sympathiek zal
overkomen.

Ik weet nu in elk geval al zeker dat ik van Lost straks de R1 boxed set
wil.

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:42:3612-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Maar de
> dialogen zijn niet heel origineel, de 'plotwendingen' zijn hier en daar wat
> voorspelbaar, en ik vind het ook niet adembenemend spannend.

Heh. Drie dingen die ik juist als sterke punten van Lost zou noemen. Het
is adembenemend spannend, er zijn regelmatig erg leuke dialogen
(alhoewel dat pas na de pilot een beetje op gang komt, als je iedereen
écht leert kennen) en de plotwendingen en, zoals Bart het noemde, zag
ik, het detective effect, dát zijn gewoon hele sterke punten van
Lost.Oh, en de karakters ook trouwens, maar die zijn in de pilot ook nog
meer ondergeschikt aan het geheel.

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 08:54:1412-03-2005
aan
Saskia wrote:

> Heb nog even mijn reactie van oktober erbij gezocht en het enige waar ik
> een vraagteken bij had is het feit dat Claire mocht vliegen terwijl ze
> hoogzwanger was.

Hehe, ja, da's ook zoiets....

Heb je trouwens nog een linkje naar dat oorspronkelijke draadje? Is
misschien wel leuk om te vergelijken met deze...of staan er ook spoilers
in voor latere afleveringen?

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 09:06:1112-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Ah, dat biedt hoop.

Er is altijd hoop./

> [...]
> straks een fotomodel blijkt te zijn die een collega heeft vermoord ofzo.

Wat zeg je nou eigenlijk? Dat alleen fotomodellen mooi mogen zijn? Ik
heb in m'n persoonlijke vriendenkring ook écht wel mooie dames zitten,
en geen daarvan is fotomodel. Sommigen studeren zelfs natuurkunde. Ik
bedoel maar.

Ik vind 'ze is te mooi' echt een onzin argument, eigenlijk.

> Yep, da's een groot nadeel. Je zit net in het verhaal, en dan moet je een
> week wachten op de rest. :-(

Yep. Misschien moet je de afleveringen proberen te herkijken op DVD
ofzo, kijken of dat scheelt.

> Heb op TVTome gekeken, en het schijnt dat het wordt afgeraden, maar niet
> verboden is. En die buik blijft nep! :-)

Hehe. Ach, ik heb geen verstand van zwangere buiken, eigenlijk ;-)

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 09:09:4012-03-2005
aan
Bart Dinnissen wrote:

> [...]
> niets meer zeker nu, want het is wel duidelijk dat je niet iedereen op
> zijn of haar woord kunt vertrouwen) blijft hij automatisch aan de slag

Precies. Het is niet per sé dat hij nou zo heldhaftig of zo'n enorm
leidersfiguur is, maar hij móet wel. Niemand anders doet het, en als
dokter (als-ie het niet is, dan kan hij dat in elk geval wel goed, dus
dat maakt voor dit argument weinig uit) heeft hij in de eerste periode
na het ongeluk gewoon nog een belangrijke rol.

Dus ik vind het niet gek, dat hij nu zo'n belangrijke rol speelt.

> Dat was een automatisch bericht van 30 seconden dat steeds herhaald werd.
> Hetgeen betekent dat er ergens een energiebron op het eiland is en iets
> van techniek.

Precies! Intrigerend, he? Het is dus toch niet zomaar een nietsbetekend
eiland willekeurig ergens.

> Ik ben iets enthousiaster. Naast de directe dreigingen en spanningen
> kruipt er een puzzel-element in wat me wel aanspreekt. Het voelt een
> beetje als een detectivespel.

Yep! En dat is inderdaad ook een gedeelte van de lol van Lost. Het gaat
helemaal goedkomen met jou, denk ik, Bart. Ik verheug me er nu al op dat
je straks vrolijk met ons meedoet, in het Lost-fan zijn ;-) En gebeurt
dat niet, even goede vrienden, natuurlijk :-)

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 09:10:4612-03-2005
aan
Sander Verbrugge wrote:

> Misschien al wat te makkelijk gedacht, maar gezien de andere, al genoemde,
> vreemde dingen kan dit er zeker nog wel bij.

Yep, er gebeuren allerlei absurde dingen op het eiland. Dit kan er zéker
nog wel bij, ja.

Mazzel,
George

Saskia

ongelezen,
12 mrt 2005, 09:07:2912-03-2005
aan
George van Hal wrote:

> Heb je trouwens nog een linkje naar dat oorspronkelijke draadje? Is
> misschien wel leuk om te vergelijken met deze...of staan er ook spoilers
> in voor latere afleveringen?

Deel 1 van de pilot http://tinyurl.com/497mh
Deel 2 http://tinyurl.com/6mzgt

Deze draden zijn veilig.

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 09:13:2212-03-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:

> Een gillende vrouw, een goedaardige dikzak, een Koreaans stel dat geen
> Engels spreekt, een klein jochie. Waar heb je het over?

Ja, maar geen mensen die helemaal instorten of niks meer kunnen
uitbrengen, niet behulpzaam zijn, of wat dan ook. Dat kleine jochie kan
zich goed redden, dat Koreaanse stel ziet er fit en gezond uit, en die
goedaardige dikzak voegt eigenlijk gewoon wel wat toe aan de groep.

Ik weet niet hoe het normaal gesproken na een vliegtuig crash gaat, maar
deze mensen lijken er toch allemaal, naar omstandigheden, aardig tegenop
gewassen. En dat is toch wel bijzonder te noemen. Vind ik.

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 09:22:2612-03-2005
aan
Saskia wrote:

Ah, tnx, Sas.

Wel weinig inhoud zeg, die eerste draadjes, jeetje. Maargoed, toch leuk
om de eerste reacties weer eens terug te lezen. En inderdaad niet zo
heel verschillend met de reacties nu, met als enige verschil dat er nu
een grote groep Lost-fans in nksf zitten, die graag zouden zien dat de
nieuwe kijkers zich ook zo snel mogelijk tot die categorie zouden gaan
beschouwen ;-)

Mazzel,
George

Sander Verbrugge

ongelezen,
12 mrt 2005, 09:37:5712-03-2005
aan
George van Hal:

> [...]
> dat maakt voor dit argument weinig uit) heeft hij in de eerste periode
> na het ongeluk gewoon nog een belangrijke rol.

Mag ik even opmerken dat Jack het in de eerste aflevering al had over een
operatie die hij moest verrichten, en die bijna mis ging? Dat doet de
twijfel toch wegnemen over zijn medische capaciteiten?

Randomcybrarian

ongelezen,
12 mrt 2005, 12:08:5812-03-2005
aan
Bart Dinnissen wrote:

> Saskia:

> Dat heb ik me ook even afgevraagd maar zou het wel echt verboden zijn?
> Het wordt wel eens afgeraden, maar ook weer niet als levensgevaarlijk
> beschouwd dacht ik.

Elke maatschappij heeft andere regels als het gaat over vliegen terwijl je
zwanger bent. Het is bepaald goed voor te stellen dat Claire zou mogen
vliegen hoewel het haar sowieso afgeraden zou worden. Australiers schijnen
echter koppig te zijn :P

--
Random

Wietze de Boer

ongelezen,
12 mrt 2005, 11:27:2312-03-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, Giovanni Wassen <pres...@nmmusic.nl>

wrote:

>Alles van en aan Ron Brandsteder is fout :)

Goh Gio, zijn wij het ook een keer met elkaar eens! ;-)

Niek

ongelezen,
12 mrt 2005, 13:27:5812-03-2005
aan
George van Hal wrote:
> [...]
> heb in m'n persoonlijke vriendenkring ook écht wel mooie dames zitten,
> en geen daarvan is fotomodel. Sommigen studeren zelfs natuurkunde. Ik

"Zelf" natuurkunde studeren wanneer men mooi is. Ik vind het een
schande.

George, ga je mond spoelen.

--
Niek

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 13:35:2612-03-2005
aan
Sander Verbrugge wrote:

> Mag ik even opmerken dat Jack het in de eerste aflevering al had over een
> operatie die hij moest verrichten, en die bijna mis ging? Dat doet de
> twijfel toch wegnemen over zijn medische capaciteiten?

Dat mag je best opmerken :-p Bart is gewoon een beetje achterdochtig
geworden, en terecht, natuurlijk. Jack kan die operatie best verzonnen
hebben, wij waren daar allemaal niet bij. Misschien probeert hij z'n
ware identiteit wel angstvallig verborgen te houden voor de andere
eilandbewoners, wie zal het zeggen?

Mazzel,
George

Niek

ongelezen,
12 mrt 2005, 13:37:2112-03-2005
aan
Saskia wrote:

> Deel 1 van de pilot http://tinyurl.com/497mh

Poeh een hoop gebabbel over hele ander dingen.

> Deel 2 http://tinyurl.com/6mzgt

Ooooh, ook al wat teleurstellend.
Als je draadjes niet kan lezen dan lijken ze veel langer.

--
Niek

Pieter Kleine

ongelezen,
12 mrt 2005, 13:37:4612-03-2005
aan
Op Sat, 12 Mar 2005 00:52:07 +0100 schreef Bart Dinnissen
<dinn...@chello.nl>:

>Ik ben iets enthousiaster. Naast de directe dreigingen en spanningen
>kruipt er een puzzel-element in wat me wel aanspreekt. Het voelt een
>beetje als een detectivespel.

Het laatste dacht ik ook na de aflevering gezien te hebben. Het
mysterie-elelement komt naar voren. Voor de rest vond ik het een leuk
vervolg op het eerste deel van de pilot, maar niet wereldschokkend.

Pieter
====
Ook bekend als Rhodanos
====

Bart Dinnissen

ongelezen,
12 mrt 2005, 13:53:1312-03-2005
aan
George van Hal:

Maar jij kent toch al een boel afleveringen George? Ik vind dat je moet
oppassen met het stellen van vragen, want wij weten natuurlijk dat je al
meer weet dan wij, en dat maakt je vragen wat suggestief. Vind ik hoor.

Ik vraag me zojuist ineens af of we al weten waar het vliegtuig vandaan
komt. Uit de woorden van één van de wandelaars maakte ik op dat het op weg
was naar de Verenigde Staten - maar waar kwam het eigenlijk vandaan? Is
dat al duidelijk?

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
12 mrt 2005, 13:57:2712-03-2005
aan
Saskia:

> [...]
> allesbehalve een 'functioneel shot'. Verder kan zij er natuurlijk helemaal
> niks aan doen dat ze zo mooi is en ik vind haar ook erg sympathiek.

Het viel me op dat ze wel een gewone saaie BH droeg, en niet een of ander
sexy dingetje. Gelukkig maar, denk ik dan: een gewoon mens.

(ok - vreemde draad, dit)

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
12 mrt 2005, 13:58:4112-03-2005
aan
Niek:

> "Zelf" natuurkunde studeren wanneer men mooi is. Ik vind het een
> schande.

Ach, ze doen vast alsof. Om een geniale student aan de haak te slaan.

--
Bart

Wietze de Boer

ongelezen,
12 mrt 2005, 13:55:5312-03-2005
aan

Hoezo? Ik vind het eigenlijk wel een romantisch idee. Ze zeggen dat schoonheid
een kwestie van symmetrie is, dus zou het een wiskundig principe kunnen zijn.

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 15:55:5112-03-2005
aan

Ik bedoel daarmee te zeggen dat de opmerking van Andrea dat Kate te mooi
is heel gek is. Zij zou het logisch vinden als ze een fotomodel blijkt
te zijn, en zou het dan accepteren. Ik zeg dat er in mijn vriendenkring
genoeg mooie mensen rondlopen, en dat ik dus zelfs bloedmooie
natuurkunde studentes ken. En dat terwijl de natuurkundigen en
sterrenkundigen (waar ik ook toe behoor) normaal gesproken als nerds en
engerds worden gezien. Als er in die categorie al gewoon bloedmooie
meisjes rondlopen, waarom kan er dan niet een gewone mooie dame in dat
neerstortende vliegtuig hebben gezeten?

Mazzel,
George
Die weigert z'n mond te spoelen :-p

Niek

ongelezen,
12 mrt 2005, 16:10:5112-03-2005
aan
Wietze de Boer wrote:

> Hoezo? Ik vind het eigenlijk wel een romantisch idee. Ze zeggen dat schoonheid
> een kwestie van symmetrie is, dus zou het een wiskundig principe kunnen zijn.

Deze laat ik even aan me voorbij gaan, als je het goed vindt.

--
Niek

Wietze de Boer

ongelezen,
12 mrt 2005, 16:51:3112-03-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, George van Hal <hal0...@planet.nl>
wrote:

> [...]
>engerds worden gezien. Als er in die categorie al gewoon bloedmooie
>meisjes rondlopen, waarom kan er dan niet een gewone mooie dame in dat

Euhh George, heb je wat telefoonnummers voor me? ;-)

George van Hal

ongelezen,
12 mrt 2005, 18:31:3512-03-2005
aan
Wietze de Boer wrote:

> Euhh George, heb je wat telefoonnummers voor me? ;-)

LOL. Eh, nee.

Sorry :-p

Mazzel,
George
Die dan toch ook maar laat vallen dat al die mooie meisjes inderdaad al
bezet zijn - ook al zo'n cliché dat soms gewoon waar is ;-)

Hans Versteegt

ongelezen,
13 mrt 2005, 07:00:5913-03-2005
aan
On Fri, 11 Mar 2005 22:23:41 +0100, "Andrea!"
<and...@haalditwegbrowncoats.nl> wrote:

>Ja, nog steeds aardige tv. :-)

Net de band terug gekeken.

Langdradig, maar inderdaad wel aardig.
Veel 'backflashes' ehh.. terugblikken.

> [...]
>drankje weigerde. Dus ze is een gevaarlijke crimineel. Nou, het zal wel.

Geen probleem mee. Gevaarlijke criminelen zijn goed in overleven, en
zij schijnt niet zo heel gevaarlijk te zijn, aangezien de US
marshall haar geloofde. Vlucht gevaarlijk, maar niet moordadig.

> [...]
>noodberichtjes zit te zenden, zo kan het een hele lange serie worden, LOL.

16 jaar noodberichtjes uitzenden... waar komt de energie vandaan ?

Enne die ijsbeer. Ik zal vast niet de eerste zijn die een link legt
tussen de strip waarin een ijsbeer voorkomt, en de ijsbeer die 'in
levende lijve' op het eiland rondloopt.

>Maar al met al: aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Nee, nog niet.

Harmony,
Hans.

Hans Versteegt

ongelezen,
13 mrt 2005, 11:51:1113-03-2005
aan
On Sun, 13 Mar 2005 00:31:35 +0100, George van Hal
<hal0...@planet.nl> wrote:

>George
>Die dan toch ook maar laat vallen dat al die mooie meisjes inderdaad al
>bezet zijn - ook al zo'n cliché dat soms gewoon waar is ;-)

Ik heb ooit een heel mooi meisje gekend. Die is inderdaad getrouwd.
Met mij.

Schoonheid is relatief.... maar na 25 jaar zijn haar ogen nog steeds
prachtig.

Harmony,
Hans.

Wietze de Boer

ongelezen,
13 mrt 2005, 12:05:3913-03-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, Hans Versteegt

<hans.ve...@consunet.nl> wrote:
>Ik heb ooit een heel mooi meisje gekend. Die is inderdaad getrouwd.
>Met mij.
>
>Schoonheid is relatief.... maar na 25 jaar zijn haar ogen nog steeds
>prachtig.

Zucht... mooi gezegd.
Zo eentje wil ik ook!

Wietze de Boer

ongelezen,
13 mrt 2005, 12:03:1913-03-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, George van Hal <hal0...@planet.nl>

Shit. Story of my life :-(
Maar goed, een oud fries spreekwoord luidt: "Na dizze weer een frisse"...

Andrea!

ongelezen,
13 mrt 2005, 19:35:0413-03-2005
aan
George van Hal wrote:

> [...]
> al gewoon bloedmooie meisjes rondlopen, waarom kan er dan niet een
> gewone mooie dame in dat neerstortende vliegtuig hebben gezeten?

Ja, maar zo bedoel ik het niet. Tuurlijk kan een crimineel in een
neerstortend vliegtuig heel mooi zijn. Maar het irriteert me dat ze er zo
'perfect verzorgd' uitziet. Als jij gearresteerd bent en weetikveel,
overgebracht wordt naar een andere gevangenis of iets, en je hebt
waarschijnlijk al een tijdje 'gezeten', en je stort ook nog eens neer met
een vliegtuig, dan hoor je er inmiddels wat minder fraai uit te zien. Er is
een verschil tussen heel mooi van nature en heel mooi uit een potje, en Kate
is dat laatste.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Jacqueline

ongelezen,
14 mrt 2005, 04:02:1514-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Ja grappig, maar die zag je toch ook wel aankomen?

Ik vond dat ook een erg leuk moment, maar had er helemaal niet bij
stilgestaan dat Sayid aan de kant van de Irakezen vocht. Naief misschien? :)

Ook moest ik lachen om Hurley die beslist geen rauwe schelpdieren wilde
eten. 'k ben benieuwd of ie daar nog op terug zal komen tzt.

Geert-Jan van Leeuwen

ongelezen,
14 mrt 2005, 04:22:2614-03-2005
aan

> Ook moest ik lachen om Hurley die beslist geen rauwe schelpdieren wilde
> eten. 'k ben benieuwd of ie daar nog op terug zal komen tzt.

Weten we zeker dat het rauwe schelpdieren zijn wat ze hadden?
Koreanen hebben vooral in amerika de naam allerlei gekke dingen te eten,
zoals honden, katten en ratten (of erger). Dat kleine kereltje was zijn hond
kwijt ...
Nou is de hond misschien gezien in de jungle, maar weten we zeker dat dat dé
hond was?

Geert-Jan

Geert-Jan van Leeuwen

ongelezen,
14 mrt 2005, 04:26:2914-03-2005
aan

> [...]
> is
> een verschil tussen heel mooi van nature en heel mooi uit een potje, en

Ik heb (gelukkig) niet zo veel ervaring met vrouwen (of
mannen)-gevangenissen, maar dat ze niet in haar gevangeniskloffie in het
vliegtuig zit is logisch. Kan een gevangene geen plamuur (lees: makeup) in
haar cel hebben om haar vol te verven?
Al heb je natuurlijk wel een beetje gelijk. Echter een amerikaanse zonder
plamuur op tv, dat kan natuurlijk niet.
:-)

Geert-Jan

Saskia

ongelezen,
14 mrt 2005, 04:52:4714-03-2005
aan
Geert-Jan van Leeuwen wrote:

> wel een beetje gelijk. Echter een amerikaanse zonder plamuur op tv, dat
> kan natuurlijk niet. :-)

Sorry, ik ben een beetje verward, maar waar zien jullie precies plamuur?

http://www.lost-tv.com/pictures/displayimage.php?album=2&pos=161
http://www.lost-tv.com/pictures/displayimage.php?album=2&pos=439

Dit is plamuur:

http://www.evangeline-lilly.net/gallery/displayimage.php?album=51&pos=1
http://www.evangeline-lilly.net/gallery/displayimage.php?album=51&pos=0

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/40355252
http://www.fotolog.net/saskya

Ninia

ongelezen,
14 mrt 2005, 05:45:5814-03-2005
aan
Saskia zei:

> Sorry, ik ben een beetje verward, maar waar zien jullie precies plamuur?
>
> http://www.lost-tv.com/pictures/displayimage.php?album=2&pos=161
> http://www.lost-tv.com/pictures/displayimage.php?album=2&pos=439

Prachtig! Puur natuur. Mooi van nature zoals Geert-Jan terecht zegt.

Yep. Heeft ze helemaal niet nodig :)

--
Ninia

Jacqueline

ongelezen,
14 mrt 2005, 06:11:5114-03-2005
aan

Ik kan me herinneren dat ik hem ervoor in het water zag lopen en tussen
de stenen/rotsen zoeken. Dus ik denk toch dat het om schelpdieren ging.

jacqueline

Jacqueline

ongelezen,
14 mrt 2005, 06:47:1514-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Ja, nog steeds aardige tv. :-)
>

> Dat Koreaanse stel vind ik nog steeds erg intrigerend. Mooi hoe dat zwangere
> meisje die Koreaanse man dwong om aan haar buik te voelen. :-)

Zou het ook wat betekenen dat ze haar baby weer voelde bewegen na het
eten van de seafood dat de Koreaanse man haar aanbood? Kort daarvoor had
ze tegen dat meisje dat lag te zonnebaden (weet haar naam niet meer),
gezegd dat ze de baby al enige tijd niet meer had gevoeld.

> [...]
> drankje weigerde. Dus ze is een gevaarlijke crimineel. Nou, het zal wel.

Voor mij was het een verrassing dat zij de 'crimineel' is. Had eerder
verwacht dat het een van die vechtersbazen was.

Ook ben ik nieuwsgierig naar die broer en zus. Ik vind haar tot nu toe
een verwend kind. Nagels lakken en zonnebaden na zo'n ramp. Het zal wel
een manier zijn om het te verwerken?

> [...]
> trouwens net zijn aangekomen, want ijsberen gaan dood op tropische eilanden.

Die is zeker leuk. Speelde hij niet Pakinstaanse soldaat in The English
Patient, die bommen opruimde?

En wel interessant dat er iemand anders al 16 jaar
> noodberichtjes zit te zenden, zo kan het een hele lange serie worden, LOL.
>

> Maar al met al: aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

'k begin er toch al een beetje in te komen.

Jacqueline

Giovanni Wassen

ongelezen,
14 mrt 2005, 12:57:0614-03-2005
aan

Hurley herkende het voedsel, dus het zal wel geen hond zijn geweest :)

--
Gio

http://anime.nksf.info

Giovanni Wassen

ongelezen,
14 mrt 2005, 12:59:3814-03-2005
aan
Hans Versteegt wrote:

> Veel 'backflashes' ehh.. terugblikken.

Die vind ik erg welkom, het geeft de karakters een achtergrond.

> Enne die ijsbeer. Ik zal vast niet de eerste zijn die een link legt
> tussen de strip waarin een ijsbeer voorkomt, en de ijsbeer die 'in
> levende lijve' op het eiland rondloopt.

Scherp, zeer scherp :)

--
Gio

http://anime.nksf.info

Andrea!

ongelezen,
14 mrt 2005, 16:55:4914-03-2005
aan
Saskia wrote:

> Sorry, ik ben een beetje verward, maar waar zien jullie precies
> plamuur?

Ik heb geen 'plamuur' gezegd, maar ze is wel flink opgemaakt.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Sander Verbrugge

ongelezen,
14 mrt 2005, 17:20:3614-03-2005
aan
Giovanni Wassen:

> Die vind ik erg welkom, het geeft de karakters een achtergrond.

Gezien dat Charlie langs Jack, Shannon en Boone liep, in de flashback? Wat
Jack betreft is het ook consistent met diens "eigen" flashback.

--
[...]

Wouter Valentijn

ongelezen,
14 mrt 2005, 18:02:3514-03-2005
aan

"Andrea!" <and...@haalditwegbrowncoats.nl> schreef in bericht

> Ja, nog steeds aardige tv. :-)

Prachtige tv zou ik zeggen!
Ik heb vanavond deze aflevering gezien. Ik kon niet een week wachten.

> Dat Koreaanse stel vind ik nog steeds erg intrigerend. Mooi hoe dat
zwangere
> meisje die Koreaanse man dwong om aan haar buik te voelen. :-)

Ah, Emily is hier getypecast denk ik. In 'Roswell' was ze ook al zwanger ;)
Overigens de Koreaanse vrouw mocht er geloof ik zelf niet van eten.
Zijn het misschien *noord* Koreanen?

> [...]
het
> drankje weigerde. Dus ze is een gevaarlijke crimineel. Nou, het zal wel.

Dat zag ik juist niet aankomen. Misschien wel een beetje vanaf het moment
dat ze iets opmerkte niet het soort vrouw te zijn dat die ene vechtersbaas
dacht dat ze was. Is ze wel echt crimineel? Misschien is ze gewoonweg
onschuldig. De airmarhall die naast haar zat zei toch dat ze zelf het
verhaal had dat ze onschuldig was.
En ze leek moeite te hebben met het onschadelijk maken van dat pistool.

> [...]
> dacht ik niet gespoild), dus van die ijsbeer keek ik niet op. Hij moet er
> trouwens net zijn aangekomen, want ijsberen gaan dood op tropische

Misschien is hetgeen dat het vliegtuig daar bracht ook verantwoordelijk voor
het verschijnen van die ijsbeer.
Die connectie met die strip... Misschien is dat slechts een
afleidingsmanoevre van de makers om de kijkers op een verkeerd spoor te
zetten.

> Oh, die Sayid is leuk. En wel interessant dat er iemand anders al 16 jaar

> noodberichtjes zit te zenden, zo kan het een hele lange serie worden, LOL.

Is het wel iemand anders? Wat als ze het zelf zijn? Of de enige laatste
overlevende van hen? Wat als ze in de één of andere (tijds) dimensie zitten?

> Maar al met al: aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Mij heeft het in ieder geval gegrepen.
Al die vragen die opgeworpen worden!

Saskia... Ik probeer af te kicken. Als je begrijpt wat ik bedoel. ;-)

--
www.Wouter.Valentijn.name
www.zeppodunsel.nl

Saskia

ongelezen,
14 mrt 2005, 18:38:1714-03-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Saskia... Ik probeer af te kicken. Als je begrijpt wat ik bedoel. ;-)

Wouter!! Ik ben trots op je! Hou vol!!!

:-)

Brian Dickens

ongelezen,
14 mrt 2005, 20:06:1214-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Ja, nog steeds aardige tv. :-)

Zojuist 1x01 en 1x02 gezien, mijn conclusie: ik ben gezwicht, prachtserie!

Damn, wat zou dat grote beest toch zijn in het oerwoud? Jurassic
Park-gevoelens kreeg ik. Ik verwachtte al bijna een T-Rex langs te zien
komen... :)

Maarruh... dat radiobericht. Een herhalend bericht kan ik me wel indenken,
maar die mannenstem met het aantal iteraties... wie zegt dat? Elke keer gaat
het getal één omhoog, er zou op z'n minst dus ergens een computertje moeten
draaien die dat doet. Lijkt me sterk dat er iemand om de halve minuut
"iteration number x million-and-something" gaat zitten zeggen... :P

Afijn - afwachten tot vrijdag.

Of ik moet deze week nog toegang krijgen tot m'n nieuwe payserver, dan is
het leechen geslagen... >:)

=- Brian

Brian Dickens

ongelezen,
14 mrt 2005, 20:08:3214-03-2005
aan
Sander Verbrugge wrote:

> Mag ik even opmerken dat Jack het in de eerste aflevering al had over
> een operatie die hij moest verrichten, en die bijna mis ging? Dat
> doet de twijfel toch wegnemen over zijn medische capaciteiten?

Dat was zijn eerste solo-operatie die vervolgens goed afliep. Alleen een
onvoorziene gebeurtenis tijdens de operatie en hij wist z'n angst toen de
baas te blijven.

=- Brian

Geert-Jan van Leeuwen

ongelezen,
15 mrt 2005, 03:35:1815-03-2005
aan

> Ik kan me herinneren dat ik hem ervoor in het water zag lopen en tussen
> de stenen/rotsen zoeken. Dus ik denk toch dat het om schelpdieren ging.

Ok. Dat had ik misschien gemist. Dat valt mee. Ik dacht persoonlijk meteen
aan de hond, maar als hij even ervoor in het water stond te scharrelen is de
kans van een zeewezen wel redelijk aanwezig.

Geert-Jan

Geert-Jan van Leeuwen

ongelezen,
15 mrt 2005, 03:46:0015-03-2005
aan

Okido. Ik ben het met je eens dat ze er in de eerste twee foto's een stuk
mooier uit ziet als in de tweede serie. Prachtig voorbeeld.

Geert-Jan

Jacqueline

ongelezen,
15 mrt 2005, 04:17:0415-03-2005
aan
heb gisteren nog een keer de eerste twee delen gekeken. Het was een
soort van zeester wat ie uit het water haalde. Ik vond het trouwens erg
leuk om nog een keer te kijken. Je ziet veel meer!

Het verbaast me wel waarom de hond niet gelijk zijn baasje opzoekt.

Jacqueline

Sander Verbrugge

ongelezen,
15 mrt 2005, 05:43:3615-03-2005
aan
Brian Dickens:

Klopt als een bus. Hij is dus chirurg, al dan niet gediplomeerd.

Sander Verbrugge

ongelezen,
15 mrt 2005, 05:47:2615-03-2005
aan
Jacqueline:

> Het verbaast me wel waarom de hond niet gelijk zijn baasje opzoekt.

We weten nu dat het hondje dat Jack zag in de alereerste minuten, zeer
waarschijnlijk Vincent is, het hondje (een labrador) van Walt. Waarom hij
niet naar zijn baasje ging, is een hele goede vraag.

Vrijdag weer \o/

Bart Van Hemelen

ongelezen,
15 mrt 2005, 11:54:3215-03-2005
aan
On Tue, 15 Mar 2005 11:47:26 +0100, Sander Verbrugge
<use...@sunnydale.nl> wrote:

> [...]
>waarschijnlijk Vincent is, het hondje (een labrador) van Walt. Waarom hij
>niet naar zijn baasje ging, is een hele goede vraag.

Euh... omdat het beest verdwaasd is na een vliegtuigramp? ;-)

--
Bart Van Hemelen
"It's like watching three monkeys build a particle accelerator

Bart Van Hemelen

ongelezen,
15 mrt 2005, 11:56:4215-03-2005
aan
On Tue, 15 Mar 2005 02:06:12 +0100, "Brian Dickens"
<newsgroups@(remove-this)briandickens.demon.nl> wrote:

> [...]
>het getal één omhoog, er zou op z'n minst dus ergens een computertje moeten

Da's een redelijk eenvoudige technologie hoor.

Brian Dickens

ongelezen,
15 mrt 2005, 12:38:3215-03-2005
aan
Bart Van Hemelen wrote:

> Da's een redelijk eenvoudige technologie hoor.

Oh ja? Franse dame, dan mannelijke stem. Erg raar. Plus waarom zou je
iteraties vermelden? Zeg dan gewoon wanneer het noodsignaal begonnen is...

Afijn, ik ga nu lekker Lost 1x03 t/m de meest recent uitgezonden aflevering
downloaden... hoef ik niet op TV te wachten... :)

=- Brian

Wouter Valentijn

ongelezen,
15 mrt 2005, 13:14:2115-03-2005

> Wouter!! Ik ben trots op je! Hou vol!!!
>
> :-)

Ik heb reeds zonder verder te kijken verdere DL draden betreffende Lost
gemarkeerd als zijnde gelezen!

Wouter Valentijn

ongelezen,
15 mrt 2005, 13:20:2915-03-2005
aan

"Geert-Jan van Leeuwen" <gj...@home.nl> schreef in bericht

Ik heb met geen enkele foto hier een probleem. ;-)
Mooie dame.

Wouter Valentijn

ongelezen,
15 mrt 2005, 13:48:4415-03-2005

> [...]

Ik weet het zo niet.

> [...]
> allesbehalve een 'functioneel shot'. Verder kan zij er natuurlijk helemaal
> niks aan doen dat ze zo mooi is en ik vind haar ook erg sympathiek.

Mooi? Jazeker.
Tegelijkertijd ook een mysterie.
Ze maakt de indruk (ook dankzij de flashback) dat ze al het 'nodige' in het
leven heeft meegemaakt en dat die crash iets voor haar is dat er 'ook nog
wel bijkan', maar dat het daarbij niet te gek meer moet worden. Vandaar denk
ik dat ze ook niet veel geduld had met die vechtersbazen. Ik kon haar
daarbij geen ongelijk geven.

> [...]
> minder. Bij Lost daarentegen... ik zit hiet zachtjes hysterisch te worden

Lost is een mysterieuze avontuurlijke thriller.
DH is satire met een dun laagje erortiek en mysterie.
Als men mij zou dwingen een keuze te maken tussen die twee dan ga ik ook
voor Lost. Daar zit meer spanning in.

Giovanni Wassen

ongelezen,
15 mrt 2005, 14:10:0615-03-2005
aan

Oeps.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Niek

ongelezen,
15 mrt 2005, 14:58:3515-03-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:
> Ik heb reeds zonder verder te kijken verdere DL draden betreffende Lost
> gemarkeerd als zijnde gelezen!

Drie hoeraartjes voor Wouter!
Hoera! Hoera! Hoera!

En de komende tijd genieten maar.

--
Niek

Wouter Valentijn

ongelezen,
15 mrt 2005, 18:05:4215-03-2005
aan

"Niek" <ni...@nksf.nl> schreef in bericht

Dank je Niek! :-)
That's the plan.

Bart Van Hemelen

ongelezen,
15 mrt 2005, 19:34:4515-03-2005
aan
On Tue, 15 Mar 2005 18:38:32 +0100, "Brian Dickens"

>Oh ja? Franse dame, dan mannelijke stem. Erg raar.

Die mannelijke stem is ingebakken.

>Plus waarom zou je
>iteraties vermelden? Zeg dan gewoon wanneer het noodsignaal begonnen is...

Het starten van een tellertje is eenvoudiger dan het bepalen van een
datum etc.

>Afijn, ik ga nu lekker Lost 1x03 t/m de meest recent uitgezonden aflevering
>downloaden... hoef ik niet op TV te wachten... :)

Heb je geluk: ze zijn enkele dagen geleden allemaal nog eens gepost op
usenet.

George van Hal

ongelezen,
15 mrt 2005, 20:36:4415-03-2005
aan
Niek wrote:
> [...]

Uitstékend. Als er één serie is waarbij spoilers het plezier danig
verzieken, dan is Lost het wel. Ikzelf ben héél af en toe nog steeds
niet vies van een spoilertje, maar er zijn op dit moment twee dingen
waar ik systematisch alle spoilers voor probeer te ontwijken: Lost en
Serenity.

> Drie hoeraartjes voor Wouter!
> Hoera! Hoera! Hoera!

Hoera! Hoera! Hoera!

> En de komende tijd genieten maar.

Precies!

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
15 mrt 2005, 20:34:5515-03-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Lost is een mysterieuze avontuurlijke thriller.
> DH is satire met een dun laagje erortiek en mysterie.
> Als men mij zou dwingen een keuze te maken tussen die twee dan ga ik ook
> voor Lost. Daar zit meer spanning in.

Ik zag vandaag een aflevering Desperate Housewives, en werd bevestigd in
mijn keuze om deze serie niet te kijken. Het sprak me totaal niet aan.
Karikaturen alom, geen echt persoon te ontdekken. En dan de vertelstijl,
soap op en top, zogenaamd desperate housewives die veel te belachelijk
mooi (over plastic gesproken) zijn om zo desperate te zijn.

Het is hetzelfde als ik met Wonderfalls had. Ik hou niet van dat
karikaturale of gedwongen gevatte, als het de emotionele
geloofwaardigheid van de karakters in de weg staat. Kijk, humor in een
serie is fantastisch, kijk naar de series van Whedon. Maar humor moet
niet ten koste gaan van de karakters. Absurde situaties zijn geen doel
op zich, maar een leuk gevolg wanneer je je karakters goed neergezet hebt.

Ik heb natuurlijk niet het voordeel de serie te volgen, maar DH keek weg
als een hele gewone soap met een niet meer dan aardige gimmick erin, met
standaard Amerikaanse karakters die we allemaal al veel vaker gezien
hebben. Ik snap werkelijk niet waar al die ophef over is. Er zijn veel
betere dramaseries te vinden.

Doe mij dan maar 'Everwood', dat er na komt. Een echte charmante serie,
met uitsluitend leuke karakters, mooie ontwikkelingen en geen karikatuur
te bekennen. Tuurlijk, het is af en toe erg braaf, maar nooit tot het
extreme toe, en de karakters zijn soms wel héél erg wijs (Ephram is een
absurd slimme jongen, maar daardoor voor mij wel een held) maar het
wordt nergens ongeloofwaardig.

Desperate Housewives wordt doodgeknuffeld, en over Everwood kijkt
iedereen heen. Soms snap ik tv-critici helemaal, maar in dit geval snap
ik er niks van :-)

Nee, eerst dacht ik nog dat ik misschien iets leuks miste met DH, maar
nu kan ik het veilig laten schieten. Doe mij maar een nieuwe Lost :-)

Desalniettemin wens ik alle DH-fans (en dat zijn er toch niet weinig)
heel veel plezier met de serie. Maar zonder mij, dus ;-)

Mazzel,
George

BoBjUh

ongelezen,
16 mrt 2005, 03:16:5516-03-2005
aan

"Andrea!" <and...@haalditwegbrowncoats.nl> wrote in message

> Ja, nog steeds aardige tv. :-)

We hebben gisteren ook maar de eerste 15 afleveringen van Lost gedownload.
Heb tot nu toe 3 afleveringen gezien en moet zeggen dat het wel een erg
leuke
serie is.

Leuke serie!

--
http://www.taskforce-254.info - Dutch Star Trek sim/rpg
http://www.doroch.nl - Doroch Moon Station, English Star Trek sim

Sander Verbrugge

ongelezen,
16 mrt 2005, 05:16:2616-03-2005
aan
George van Hal:

> Desperate Housewives wordt doodgeknuffeld, en over Everwood kijkt
> iedereen heen. Soms snap ik tv-critici helemaal, maar in dit geval snap
> ik er niks van :-)

Ik kijk beide, he ;-)

> Nee, eerst dacht ik nog dat ik misschien iets leuks miste met DH, maar
> nu kan ik het veilig laten schieten. Doe mij maar een nieuwe Lost :-)

Sja, dan had je maar bij de pilot moeten beginnen. Net zo karikaturaal enzo
als in 1x04, maar wél het begin van een arc. Een duistere arc. Want waarom
pleegde Mary Alice zelfmoord? En zo wordt de vragenlijst alleen maar
langer. Overigens is er één personage niet zo karikaturaal: Lynette. Of in
ieder geval minder dan de anderen. Vraag maar aan marbel ;-)

Het wordt al vergeleken met Twin Peaks. En hoewel ik die serie nooooit
gezien heb, heb ik het idee dat dat niet zo'n gekke vergelijking is. En het
is samen met Lost een van de best bekeken series van ABC. Toch geen
misselijk gezelschap dacht ik zo :-p

> Desalniettemin wens ik alle DH-fans (en dat zijn er toch niet weinig)
> heel veel plezier met de serie. Maar zonder mij, dus ;-)

Ik blijf lekker uitkijken naar de volgende ep van zowel DH als Lost...

George van Hal

ongelezen,
16 mrt 2005, 06:55:5216-03-2005
aan
Sander Verbrugge wrote:

> [...]
> gezien heb, heb ik het idee dat dat niet zo'n gekke vergelijking is. En het
> is samen met Lost een van de best bekeken series van ABC. Toch geen

Nee, maar Lost is gaaf, dus vandaar. Vergeleken met Twin Peaks? Was dat
niet een hele donkere mysterieuze serie die je elke week op het
verkeerde been zette? Tenminste, dat heb ik ervan begrepen.

DH is, wat ik gisteren zag, een soap met karikaturen en plastic popjes
als karakters. Toch wel gek dat zij-uit-Everwood daar heel natuurlijk
overkwam en hier totaal niet. Het karakter dat Teri Hatcher speelde vond
ik nog enigzins dragelijk, maar dat was niet voldoende om te blijven
kijken ;-)

Mazzel,
George

Mattia Valente

ongelezen,
16 mrt 2005, 08:03:4816-03-2005
aan
George van Hal wrote:

> Nee, maar Lost is gaaf, dus vandaar. Vergeleken met Twin Peaks? Was dat
> niet een hele donkere mysterieuze serie die je elke week op het
> verkeerde been zette? Tenminste, dat heb ik ervan begrepen.

Zit ook wel een element van in. Constant aanwezige onderhuidse spanning.

> [...]
> overkwam en hier totaal niet. Het karakter dat Teri Hatcher speelde vond
> ik nog enigzins dragelijk, maar dat was niet voldoende om te blijven

It's all about keeping up appearances, maar om nou bij ieder personnage
van karikaturen te spreken? Nee. Zeker niet. Bree komt ongeloofwaardig
over omdat ze dat gewoon is, en dat ligt ten grondslag aan de problemen
die ze als personnage heeft. Juist heel levensecht. Het is satire,
donker grappig, beetje vreemd, tikje mysterieus. Leuk, gewoon. Jij met
jouw overdreven 'plastic poppetjes' argumenten ook altijd :-p

Vergelijken met Everwood is echt appels met biefstuk vergelijken.
Everwood is lichtelijk OTT drama (in de zin van er gebeurt wel erg veel
dramatisch spul, zo de afgelopen seizoenen, maar niet meer dan in je
gemiddelde Amerikaanse TV 1-hour-drama). DH is een heel ander iets. Net
zulk overdreven drama, maar niet veel meer dan dat, maar neemt zichzelf
juist niet te serieus. Het is wel heel erg meta, en je 'verliest' jezelf
misschien wat minder erin, maar dat is op z'n tijd ook gewoon erg
insterssant, en doet niet af aan een serie. Of 't nou echt goed is, dat
weet ik nog niet. Maar ik blijf voorlopig kijken.

Mattia

Andrea!

ongelezen,
16 mrt 2005, 09:54:4616-03-2005
aan
George van Hal wrote:

> [...]
> vertelstijl, soap op en top, zogenaamd desperate housewives die veel
> te belachelijk mooi (over plastic gesproken) zijn om zo desperate te

HUH???

Maar, maar het is juist hartstikke leuk! En grappig! En *spannend*! Met
geheimzinige briefjes en kisten in de rivier en die hoeheetdiemannouookweer
die helemaal geen onschuldige vrijgezel is. Het is helemaal geen soap, het
is eerder een parodie op soap!

/me staat paf

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Andrea!

ongelezen,
16 mrt 2005, 10:04:2416-03-2005
aan
Sander Verbrugge wrote:

> Het wordt al vergeleken met Twin Peaks. En hoewel ik die serie nooooit
> gezien heb, heb ik het idee dat dat niet zo'n gekke vergelijking is.

Yep, en het doet me ook een beetje denken aan Northern Exposure.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Meer berichten worden geladen.