Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Lost 1x03

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Andrea!

ongelezen,
18 mrt 2005, 16:46:3718-03-2005
aan
Okee, ik ga wel weer als eerste. :-)

Irritant dat we nog steeds niet weten wat Kate gedaan heeft. Ik vond het
geschreeuw van de stervende politieman een beetje overdreven. Als je forse
inwendige bloedingen hebt, raak je dan niet gewoon bewusteloos? Die
Koreanen, nog steeds heel vreemd. En wat ik niet aan zag komen: de hond werd
*niet* opgevreten door het monster terwijl hij vastgebonden zat aan die
boom. :-))

Al met al: nog steeds aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Ninia

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:03:3018-03-2005
aan
Andrea! zei:

> Al met al: nog steeds aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Oke, dan heb ik je hierbij opgegeven. Want ik heb na deze aflevering
gedacht: als mensen nu niet om zijn dan wordt het niks meer.

--
Ninia

Brian Dickens

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:06:3018-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Irritant dat we nog steeds niet weten wat Kate gedaan heeft.

Komt nog wel hoor... ik weet het ondertussen al, maar ja ik heb dan ook t/m
1x12 al gezien... :)

> Ik vond het geschreeuw van de stervende politieman een beetje overdreven.
> Als
> je forse inwendige bloedingen hebt, raak je dan niet gewoon
> bewusteloos?

Niet altijd... en zeker niet als je iemand bent met een hoge pijndrempel.

> Die Koreanen, nog steeds heel vreemd.

Aangezien elke aflevering iemand uitdiept, kan ik je met een gerust hart
vertellen dat de boel nog wel verduidelijkt wordt.

> En wat ik niet aan
> zag komen: de hond werd *niet* opgevreten door het monster terwijl
> hij vastgebonden zat aan die boom. :-))

Dat was dus ook iets wat ik had verwacht... :)

> Al met al: nog steeds aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Ach, zoals jullie me niet konden overtuige van de fantastische kwaliteiten
van Firefly, zo zal ik jou wel niet kunnen overtuigen van de fantastische
kwaliteit van Lost... :)

/me gaat zometeen 1x13, 1x14 en 1x15 maar 's kijken... en morgen 1x16, 1x17
en 1x18. En dan ff wachten tot in de VS de nieuwe ep 1x19 wordt uitgezonden.

=- Brian

(die-hard Lost-fan)

Niek

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:12:5018-03-2005
aan

Ze vindt het nog wel aardige tv dus ik beschouw Andrea nog niet
helemaal als verloren. Wel blijft het verbijsterend dat het nog
steeds niet wereldschokkend bij haar binnenkomt. Tja, nou je het
zegt, begin ik de moed ook te verliezen.

--
Niek

Andrea!

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:12:4018-03-2005
aan

Nou ja, ik blijf gewoon lekker kijken. :-)

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Niek

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:16:2218-03-2005
aan

/me geeft Andrea een hele grote zak met M@M's

--
Niek

Mattia Valente

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:25:1118-03-2005
aan
Andrea! wrote:
> [...]
> geschreeuw van de stervende politieman een beetje overdreven. Als je forse
> inwendige bloedingen hebt, raak je dan niet gewoon bewusteloos?

W'rom zou dat moeten, dan? De gast was aan 't ijlen, was nogal septisch
aan het worden en zo. Meestal liggen mensen op de IC er zo kalm omdat ze
redelijk platgespoten zijn, denk ik zo..

> [...]
> boom. :-))
>
> Al met al: nog steeds aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Tja. Net de tweede aflevering (de pilot is er eigenlijk maar een). Dus
't mag nog wel eventjes duren.

Mattia

Mari

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:19:5218-03-2005
aan
Brian Dickens schreef:

> Komt

<snip mega-spoilers>

Brian... kun je dit invervolgs *onder* een spoilerspace plaatsen?

Namens Niek en Niels:

bedankt

Groetjes,
Mari

--
"The grass is not, in fact, always greener on the other side of the fence.
Fences have nothing to do with it. The grass is greenest where it is

http://www.misarray.info/

Wietze de Boer

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:03:2918-03-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, "Andrea!"
<and...@haalditwegbrowncoats.nl> wrote:

Tsja we blijven met steeds meer vragen zitten. Wat wil de oude man van het
jongetje? Wat heeft Kate op haar geweten en wat gaan ze ermee doen? Hoe zit het
met de verslaving van de popzanger? Houdt de Koreaanse man echt van zijn vrouw
of heeft hij haar alleen maar om haar te domineren? Wat kwam er achter de zwarte
meneer aan in het oerwoud en waarom was het ineens weg toen hij op de Koreaanse
vrouw stuitte? Waar komt dat 16 jaar oude bericht vandaan?

Grace and peace,
--
Wietze
"Gotcha!" said Pooh as he assimilated the Borg.

Bush Meat

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:44:3818-03-2005
aan
Waar zijn de torrents voor Lost te vinden?

Andrea!

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:54:5218-03-2005
aan
Niek wrote:

> /me geeft Andrea een hele grote zak met M@M's

Oh lekker, dankjewel! :-)

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Andrea!

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:54:1518-03-2005
aan
Mari wrote:

> <snip mega-spoilers>

Megaspoilers? Ik heb Brians bericht gelezen, maar ik voel me niet gespoild.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Andrea!

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:57:4818-03-2005
aan
Mattia Valente wrote:

> W'rom zou dat moeten, dan?

Eh, bloedverlies? Ik heb er helemaal geen verstand van hoor, maar ik dacht
altijd dat je daar uiteindelijk wel van buiten westen raakt.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Niels v/d Spek

ongelezen,
18 mrt 2005, 17:59:1918-03-2005
aan

"Andrea!" <and...@haalditwegbrowncoats.nl> schreef in bericht

> Megaspoilers? Ik heb Brians bericht gelezen, maar ik voel me niet
> gespoild.

Poeffff. Gelukkig maar ... gewoon vergeten wat tie geschreven heeft ;)

> --
> Andrea!
> www.browncoats.nl

Mattia Valente

ongelezen,
18 mrt 2005, 18:07:1018-03-2005
aan

Uiteindelijk, maar als 't echt serieus bloedverlies was, zou die arme
jongen binnen zeer, zeer korte tijd al dood zijn. En al lang geleden.
Het ging waarschijnlijk eerder om kleiniere bloedingen die echter niet
te stelpen waren.

Mattia

Mari

ongelezen,
18 mrt 2005, 18:17:3718-03-2005
aan
Andrea! schreef:

> Megaspoilers? Ik heb Brians bericht gelezen, maar ik voel me niet
> gespoild.

Ik geef alleen door dat anderen zich gespoild voelen en dingen liever
nog niet wilden weten.

Groetjes,
Mari
(don't kill the messenger)

Ninia

ongelezen,
18 mrt 2005, 18:28:4218-03-2005
aan
Andrea! zei:

> Nou ja, ik blijf gewoon lekker kijken. :-)

Ja gewoon lekker blijven kijken. Maar wel opnemen hoor zodat je
tenminste in het verhaal blijft. Die reclames tussendoor en ook nog op
de meest dramatische momenten zijn echt vreeeeeeselijk!

--
Ninia

Brian Dickens

ongelezen,
18 mrt 2005, 18:57:4918-03-2005
aan
Mari wrote:

> <snip mega-spoilers>
>
> Brian... kun je dit invervolgs *onder* een spoilerspace plaatsen?

Waarom? Er staat nul komma nul aan spoilers in. Een spoiler zou zijn geweest
als ik had gezegd wat er nou aan de hand was, wat ze gedaan had. Ik zeg
enkel dat het boven water zal komen, maar dat staat als een paal boven water
voor zelfs de domste kijker.

=- Brian

Mari

ongelezen,
18 mrt 2005, 19:01:4118-03-2005
aan
Brian Dickens schreef:

Je hebt het over toekomstige afleveringen. Is het zo moeilijk om niet
vooruit te spiegelen daarop? Ik snap best wel dat je enthousiast bent
hoor. Maar om diegene die zich gespoild voelden als dom te bestempelen
vind ik wel erg ver gaan. Probeer je een beetje in een ander te
verplaatsen..

Groetjes,
Mari
(die aanbood om er iets van te zeggen en niet eens Lost kijkt)

Firsa

ongelezen,
19 mrt 2005, 02:26:5119-03-2005
aan
Mari wrote:

> [...]
>
> Groetjes,
> Mari
> (die aanbood om er iets van te zeggen en niet eens Lost kijkt)

Bedankt hoor Mari!

Ik voelde me absoluut gespoiled. Niet alleen vertelde Brian welk
mysterie in elk geval opgelost zou gaan worden, maar ook voor welke
aflevering dat in elk geval gebeurd zal zijn. Dus als we straks bij
aflevering 11 zijn en het is nog niet duidelijk, weten we wat we kunnen
verwachten die aflevering. Ik wil helemaal nog niet weten welke van de
vele mysteries snel opgelost zullen worden en welke niet. Daar wil ik
lekker zelf achterkomen :c)

gr, Firsa, die op en top geniet van Lost

Saskia

ongelezen,
19 mrt 2005, 05:39:0619-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Irritant dat we nog steeds niet weten wat Kate gedaan heeft. Ik vond het
> geschreeuw van de stervende politieman een beetje overdreven. Als je forse
> inwendige bloedingen hebt, raak je dan niet gewoon bewusteloos?

Dat zou mooi zijn.

> Al met al: nog steeds aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Mr. Locke gaat steeds mysterieuzer kijken. Het achtergrondverhaal van Kate
vond ik mooi, en we weten nu ietsjes meer over haar.

Erg lachen dat zodra vader zei "als het ophoudt met regenen ga ik je hond
zoeken" het onmiddellijk stopte met regenen.

Hurley is en blijft gaaf met z'n 'dude', waarvan de ondertitelaar niet
goed weet wat hij ermee aan moet.

Ik had echt verwacht dat die irritante gozer met z'n "al jazheera" die man
in de tent zou gaan neerknallen. Ik was toch verrast om haar uit de tent
te zien komen, maar dat ik geen schot had gehoord. Op het moment dat het
schot alsnog afging realiseerde ik me dat dat was wat ze had gedaan, en
weer een schok dat het mislukt was. Toch wel knap dat het Jack is gelukt
om het af te maken, dat was meer iets voor die vervelende gast.

Die muziek aan het eind, uit Hurley's discman was mooi!!! Dat had ik de
eerste keer helemaal gemist. Ik heb me er gisterenavond wezenloos naar
gezocht maar ik heb niet meer dan een stukje van 2 minuten ervan kunnen
vinden. Ik wil wel iets meer horen van die Joe Purdy voor ik er een hele
cd van ga kopen (die overigens slechts 12 Dollar kost).

De discussie van een tijdje geleden (spoilervrij), beginnend met een mooie
lange review van Ninia: http://tinyurl.com/4bqp5

Voor de net5 kijkers die verder willen googlen in nksf opgepast want er is
ook een post van Ninia die in het subject 1x3 heeft staan maar die dus
over 1x4 gaat! Ai...

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/40809179
http://www.fotolog.net/saskya

Geert-Jan van Leeuwen

ongelezen,
19 mrt 2005, 05:56:4019-03-2005
aan

> Oke, dan heb ik je hierbij opgegeven. Want ik heb na deze aflevering

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het helemaal met Andrea eens ben. Het
is aardig, maar inderdaad verre van wereldschokkend. Het is heel
gemakkellijk allerlei vragen op te roepen en die pas in latere afleveringen
mondjesmaat te beantwoorden.

Wat heeft Kate gedaan? Ze is verschoven van goodguy, naar bad guy, naar 'in
ieder geval niet zo erg slecht'. Ze wilde op gegeven moment wegsluipen.
Heeft zich laten overhalen om toch weggebracht te worden. Toen ze merkte dat
hij haar wilde uitleveren werd ze niet meteen kwaad en probeerde hem niet te
overmeesteren. Heeft die boer gered en wilde zelfs dat de boer de beloning
kreeg. Dat zijn geen handelingen van een evil iemand. Dus wat het ook was,
vermoedelijk iets dat in een opwelling is gebeurd of zo.

Wat ruist er door het struikgewas? Het is 'n *ehh*, *ehh* groot ding of een
klein ding. Misschien een jong en de moeder?
Ze kunnen er van alles van maken.

Mij lijkt het een beetje op een roddelblad. Op de cover staat een opmerking:
Is *lees hier een bekende persoon* zwanger? In het blad zelf staat dan.
Neen, *lees hier een bekende persoon* is niet zwanger. Wat ik bedoel: de
mysteries zijn vaak 'spannender' dan de oplossingen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik meteen zal stoppen met kijken. Ik zal nog
steeds (in tegenstelling tot die roddelbladen) met plezier naar de serie
blijven kijken. Het is wel aardig. Ik heb gisteren rechtstreeks gekeken en
dus niet op video opgenomen om later de reclames snel te kunnen doorskippen.
Ik ben het wel eens dat juist bij een serie als dit de reclames extra
storend zijn.

Just my ?0,02

Geert-Jan

Geert-Jan van Leeuwen

ongelezen,
19 mrt 2005, 06:04:3919-03-2005
aan

> Mr. Locke gaat steeds mysterieuzer kijken.

Een gewone kindervriend?

> Erg lachen dat zodra vader zei "als het ophoudt met regenen ga ik je hond
> zoeken" het onmiddellijk stopte met regenen.

Klopt. Erg voorspelbaar, maar niet minder leuk.

> Hurley is en blijft gaaf met z'n 'dude', waarvan de ondertitelaar niet
> goed weet wat hij ermee aan moet.

Vond ik ook.

Er zaten een paar hele leuke dingen in.

Een sterk punt van Locke die de vader de gelegenheid gaf om die hond te
produceren. Hij heeft een hondenfluit gemaakt. Dat is wel erg knap, want
hondenfluitjes maak je niet zo maar. Ik zou niet weten hoe die te maken. Een
gewone fluit is niet ZO moeilijk, maar een fluitje dat alleen bepaalde
frequenties produceert? Dat is weer een 'mysterie'.

> [...]
> weer een schok dat het mislukt was. Toch wel knap dat het Jack is gelukt
> om het af te maken, dat was meer iets voor die vervelende gast.

Ook een goed moment. Iedereen verwacht natuurlijk dat Kate zal schieten. Je
ziet haar weglopen, het schot en dan blijkt dat die idioot in zijn lichaam
heeft geschoten, ipv door zijn hoofd.

Geert-Jan

Christa

ongelezen,
19 mrt 2005, 06:09:3319-03-2005
aan
Sat, 19 Mar 2005 11:56:40 +0100 tikte dan wel citeerde Geert-Jan van
Leeuwen:

> [...]
>kreeg. Dat zijn geen handelingen van een evil iemand. Dus wat het ook was,
>vermoedelijk iets dat in een opwelling is gebeurd of zo.

En de manier waarop de 'good guy' haar achterna kwam en haar 'te
pakken nam' van uit zijn auto, en zijn hele houding naar haar, lijkt
mij meer op een persoonlijke vete te duiden dan op een moordenares of
terroriste 'on the run'.

Die hond. Daar trapte ik ook in natuurlijk: dacht, kuk nou zet-ie hem
vast en dan vinden we natuurlijk een bloederig restje. Ik ben blij dat
dat niet gebeurd is.

--
Christa

Cascade failure: De cascaden weigerden dienst
Ondertiteling in ST Voyager, "The haunting of deck 12"

Christa

ongelezen,
19 mrt 2005, 06:15:2119-03-2005
aan
Sat, 19 Mar 2005 11:39:06 +0100 tikte dan wel citeerde Saskia:

>De discussie van een tijdje geleden (spoilervrij), beginnend met een mooie
>lange review van Ninia: http://tinyurl.com/4bqp5

nog lekkerder lezen via betagoogle:
http://groups-beta.google.com/group/nl.kunst.sf+fantasy/browse_thread/thread/f278db6e4c666ca7/467223e6db055677#467223e6db055677

Ninia

ongelezen,
19 mrt 2005, 06:28:3119-03-2005
aan
Saskia zei:

> De discussie van een tijdje geleden (spoilervrij), beginnend met een mooie
> lange review van Ninia: http://tinyurl.com/4bqp5

Goh wat vreselijk leuk om terug te lezen zeg. Zo enthousiast en zonder
enige druk dat het 'wereldschokkend' zou moeten zijn en helemaal mijn
eigen ideetjes over wat er aan de hand zou kunnen zijn zonder enige
beïnvloeding.

Ik merk wel dat die druk van de oudkijkers hier een behoorlijk negatief
effect heeft op de nieuwkijkers. Ik kan dat woord 'wereldschokkend'
langzamerhand niet meer horen of zien staan. Wat is dat vreselijk zeg
dat je elke vrijdag weer gaat zitten kijken met de veronderstelling dat
nu toch wel de wereld zal gaan schokken, niet meer gewoon fris
onbevooroordeeld kunnen kijken en heerlijk genieten. Ik benijd jullie
niet.

Mensen vergeet gewoon alle aanbevelingen. Kijk gewoon met een tabula
rasa naar Tabula Rasa.

--
Ninia

George van Hal

ongelezen,
19 mrt 2005, 06:38:4419-03-2005
aan
Saskia wrote:

> De discussie van een tijdje geleden (spoilervrij), beginnend met een
> mooie lange review van Ninia: http://tinyurl.com/4bqp5

Ah, ja, dit draadje is al een stuk beter dan die om de pilot. Leuk om te
zien hoe dat draadje tóch weer een hele andere kant op gaat dan nu. Hier
hebben we "nog steeds niet wereldschokkend", omdat Andrea verwacht dat
het wereldschokkend móet zijn vanwege onze reacties. In dat draadje is
het allemaal toch wat meer spontaan, ofzo. Alleen Saskia is daar al
helemaal om :-)

Mazzel,
George

Maarten van der Peet

ongelezen,
19 mrt 2005, 06:34:2419-03-2005
aan
Andrea! <and...@haalditwegbrowncoats.nl> wrote:

> Okee, ik ga wel weer als eerste. :-)
>

> Irritant dat we nog steeds niet weten wat Kate gedaan heeft.

Wel irritant, maar dat is eigenlijk best wel goed.
Niet gelijk alle geheimen prijsgeven. Dan blijf je tenminste kijken.

> Ik vond het
> geschreeuw van de stervende politieman een beetje overdreven. Als je forse
> inwendige bloedingen hebt, raak je dan niet gewoon bewusteloos?

Dat verhaal rondom het sterven van de FBI agent vind ik erg goed.
Je wordt telkens aan het twijfelen gebracht, maar niet zo dat de
theorieen onlogisch zijn. Achteraf klopt het steeds.

- FBI agent verzekert Jack dat Kate een onbetrouwbaar wijf is die
iedereen impalmt - hoe onsympathiek hij dat ook doet, ook in de
flashbacks is hij dat (pistoolgebaar naar Kate in de pick-up) - hij kan
de waarheid spreken; (wij twijfelen met Jack mee)
- in de dialoog tussen Jack en Kate verteld Kate niets maar is wel zeer
geinteresseerd in de gezondheidstoestand van de FBI agent - hmmm.
- Hurley weet ook naast Jack dat Kate voortvluchtige is, hij ziet de
politiefotos;
- Kate krijgt het pistool als 'onpartijdige' - o jee';
- Discussie tussen Kate en stoere over het neerschieten van de
politieman; kijker denkt Kate dat moet doen want stoere is een rat zie
o.a. het plunderen in het vliegtuig;
- Hurley verteld Jack dat Kate het pistool heeft; Jack wordt toch wel
zenuwachtig want Jack heeft Kate en FBI agent al eens worstelend
aangetroffen.

- PANG!

- Kate verdwijnt uit de tent;
- dan denk je nog even dat de FBI-agent zelfmoord heeft gepleegd;
- dan verdwijnt de stoere uit de tent, flink aangeslagen;
- dan blijkt dat de stoere niet kan schieten;
- Jack moet het afmaken;
- stoere flink aangeslagen; zo stoer is hij niet;

Prachtig opgebouwd. (er zitten nog veel meer kleine scenes tussendoor)

Het perspectief op de zaak wisselt steeds. En dat komt m.i. doordat er
veel informatie uitgespaard wordt en mooi gedoseerd tot ons komt.

> [...]
> boom. :-))
>

> Al met al: nog steeds aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Het einde met die muziek vond ik minder, dat soort goedkoop sentiment
komt veel te vroeg. Zeker met de citrusvrucht die Sayid?? gooit naar de
toch niet zo stoere. Gadverdamme wat een feelgood moment.
De twijfel die de stoere op het laatst liet zien was mooi genoeg
geweest.

Gave serie.

Wel spannend eindshot.
Enge man. Of misschien een American God?

Speelt spelletjes.
Wit versus Zwart, Goed tegen Slecht?
Zijn rol is intrigerend.

gr.Maarten

George van Hal

ongelezen,
19 mrt 2005, 06:50:0219-03-2005
aan
Maarten van der Peet wrote:

> Wel irritant, maar dat is eigenlijk best wel goed.
> Niet gelijk alle geheimen prijsgeven. Dan blijf je tenminste kijken.

Precies. En langzaam ontvouwende mysteries zijn gaaf :-)

> Gave serie.
>
> Wel spannend eindshot.
> Enge man. Of misschien een American God?

Een American God, goh, daar had ik nog nooit aan gedacht. Gaaf idee!

> Speelt spelletjes.
> Wit versus Zwart, Goed tegen Slecht?
> Zijn rol is intrigerend.

Absoluut! Mooi he, dat zwart/wit gedoe? Dat vond ik in de Pilot al best
wel sterk. Je hebt het gevoel dat er meer achter moet zitten.

Mazzel,
George

Ninia

ongelezen,
19 mrt 2005, 06:49:1919-03-2005
aan
Maarten van der Peet zei:

<knip observaties>

> Prachtig opgebouwd. (er zitten nog veel meer kleine scenes tussendoor)
>
> Het perspectief op de zaak wisselt steeds. En dat komt m.i. doordat er
> veel informatie uitgespaard wordt en mooi gedoseerd tot ons komt.

Mooie observatie Maarten. Ik ben helemaal blij dat er weer iemand over
de streep komt.

> [...]
> toch niet zo stoere. Gadverdamme wat een feelgood moment.
> De twijfel die de stoere op het laatst liet zien was mooi genoeg

Goh dat vond ik nou juist zo mooi. Ik snap dat gewoon niet he dat je
niet even zo'n momentje mag hebben na al die ontberingen dat je even
gewoon zonder echte actie mag beschouwen en kijken naar al die mensen,
zien dat ze daar op dit moment gewoon zitten en het voorlopig met
elkaar moeten doen. Ja, die citrusvrucht was misschien net een beetje
tč, maar verder.... Ik heb 3 afleveringen alleen maar zitten shaken en
nu mag ik heel even tot rust komen en het op me in laten werken en zien
hoe er een band begint te ontstaan tussen de mensen.

> Gave serie.

/me trekt Maarten van over de streep naar het Lostfans-kamp.

Yep :)

--
Ninia

Giovanni Wassen

ongelezen,
19 mrt 2005, 06:59:2319-03-2005
aan
Bush Meat wrote:
> Waar zijn de torrents voor Lost te vinden?

Waar niet?

--
Gio

http://anime.nksf.info

Maarten van der Peet

ongelezen,
19 mrt 2005, 07:22:4619-03-2005
aan
Ninia <n...@yar.invalid> wrote:

> Maarten van der Peet zei:
>
> <knip observaties>

> Mooie observatie Maarten. Ik ben helemaal blij dat er weer iemand over
> de streep komt.

Ik ook! :-) Maar dat was ik al naar aflevering 1.
Zo'n sterk begin. Man op de grond.

> [...]
> nu mag ik heel even tot rust komen en het op me in laten werken en zien
> hoe er een band begint te ontstaan tussen de mensen.

Je mag altijd een rust-momentje hebben, maar ik vond het net te
kitscherig. Had ik ook altijd met die afleveringen van Buffy die
eindigden met een toepasselijk popnummer waaronder Buffy bijvoorbeeld
vertrok.

Veel te expliciet.

Nee niet aan mij besteed. Hier was het overigens wel source-muziek dus
dat maakt het nog net verteerbaar.

> /me trekt Maarten van over de streep naar het Lostfans-kamp.

Het enthousiasme hier voor Lost deed me gaan kijken. Bedankt.

Er kan natuulijk altijd nog wat gebeuren waardoor ik in 1 keer fan-af
ben. (zwartkijker) Maar dat hoop en denk ik niet. (positivo).
We zullen zien.

Deperate Houswives is overigens net zo leuk.
Doet me aan de film Magnolia denken.
Alleen bondiger, kluchtiger en hilarischer.

gr.Maarten

Wietze de Boer

ongelezen,
19 mrt 2005, 07:08:3719-03-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, Giovanni Wassen <pres...@nmmusic.nl>

wrote:

>Waar niet?

In de FAQ! ;-)

Maarten van der Peet

ongelezen,
19 mrt 2005, 07:34:4119-03-2005
aan
George van Hal <hal0...@planet.nl> wrote:

<snip>

> Absoluut! Mooi he, dat zwart/wit gedoe? Dat vond ik in de Pilot al best
> wel sterk. Je hebt het gevoel dat er meer achter moet zitten.

Net zo intrigerend is de radio-boodschap. Franse vrouw, Amerikaanse man.

Ook leuk dat dat meisje die boodschap moest vertalen omdat ze een jaar
in Parijs gewoond had. Allemaal van die goede details. Zegt iets over
Amerika (geen talenkennis) en over de karakters. Informatie over de
karakters verkrijg je door hun handelen, heel goed verteld.

Wat, wat, wat is het geheim van het eiland, wat zijn de geheimen van de
mensen? Prachtig. Ik ga het lekker niet downloaden, dat smaakt veel
beter.

gr.Maarten

Niels v/d Spek

ongelezen,
19 mrt 2005, 07:54:2219-03-2005
aan

"Ninia" <n...@yar.invalid> schreef in bericht

> Mensen vergeet gewoon alle aanbevelingen. Kijk gewoon met een tabula
> rasa naar Tabula Rasa.

Ik had het niet beter kunnen zeggen Ninia, nieuwe kijkers let maar niet op
ons ... de serie is prut, slecht en slap. Wij zijn zo afgestompt dat alles
wat we gezien hebben zooo overtrokken hebben.

Niels - die andere LostBoy

ps. okee tis wat overdreven ... ;)

> --
> Ninia

Sander Verbrugge

ongelezen,
19 mrt 2005, 08:01:5319-03-2005
aan
Ninia:

> [...]
> nu toch wel de wereld zal gaan schokken, niet meer gewoon fris
> onbevooroordeeld kunnen kijken en heerlijk genieten. Ik benijd jullie

Sja, het is natuurlijk niet te vermijden dat je bepaalde verwachtingen
kweekt door al die enthousiaste reacties. Ikzelf heb dat ook wel gehad met
Buffy, al was die serie toen al 5 jaar bezig en was men wat 'nuchterder'
bezig wat betreft goede kritieken. Ook toen stond ik er kritisch tegenover
maar ik heb toch redelijk neutraal kunnen kijken en dan valt alles alleen
maar mee :)

Dat gezegd hebbende weet ik niet waar dat "wereldschokkend" nou vandaan
komt. Volgens mij heeft niemand hier dat gezegd; alleen dat het een
mysterieuze en spannende serie is. Andrea kijkt gewoon met de verkeerde
instelling, vind ik, en dat hoeft er niet beter op te zijn geworden als ze
deze post leest ;-)

--
Duck.

Os iusti meditabitur sapientiam / et lingua eius loquetur iudicium
Beatus vir qui suffert tentationem / quoniam cum probatus fuerit
accipiet coronam vitae / Kyrie, ignis divine, eleison / Oh quam sancta
quam serena / quam benigna / quam amoena / Oh castitatis lilium

Niels v/d Spek

ongelezen,
19 mrt 2005, 08:02:3419-03-2005
aan
"Maarten van der Peet" <Maarten.va...@haalditvetweg.nl.invalid>
schreef in bericht

> [...]
>
> - Hurley verteld Jack dat Kate het pistool heeft; Jack wordt toch wel
> zenuwachtig want Jack heeft Kate en FBI agent al eens worstelend

Ik raad je aan dit toch nog ff te herkijken ... ;) Want kate komt eerst de
tent uit .... en dan ...... kaboem ....;)
Verder welkom in de club van de Lost Boy's en Girl's.

> Het einde met die muziek vond ik minder, dat soort goedkoop sentiment
> komt veel te vroeg.

Het gaf me juist een stuk rust terug na alle opwinding die daarvoor te zien
was geweest. Een stilte moment waarbij iedereen ff op adem kon komen.

> gr.Maarten

Maarten van der Peet

ongelezen,
19 mrt 2005, 08:32:4319-03-2005
aan
Niels v/d Spek <demo...@lumensoft.nl> wrote:

> "Maarten van der Peet" <Maarten.va...@haalditvetweg.nl.invalid>
> schreef in bericht

> Ik raad je aan dit toch nog ff te herkijken ... ;) Want kate komt eerst de
> tent uit .... en dan ...... kaboem ....;)

Je hebt gelijk was zelf even 'lost'.
:-)

gr.Maarten

marbel

ongelezen,
19 mrt 2005, 08:51:4719-03-2005
aan
On Sat, 19 Mar 2005 08:26:51 +0100, Firsa <Fi...@nksf.nl> wrote:

> [...]
> verwachten die aflevering. Ik wil helemaal nog niet weten welke van de
> vele mysteries snel opgelost zullen worden en welke niet. Daar wil ik

In dat geval wil ik je wel vertellen dat je steeds wat meer te weten komt,
maar dat dat eerder bijdraagt aan het mysterie dan dat het dingen oplost -
ook waar het dingen over de personen betreft. Iedere aflevering kom je
weer een stukje meer te weten, maar zijn er maar heel weinig waarvan je
"weet" hoe alles zit. En degenenen van wie ik dat (na lost 18) denk te
weten, hebben misschien wel weer een aflevering hierna waarin ik door een
stukje meer info inene weer veel minder blijk te weten.

Marjolein

--
marbel.info/blog/
www.noyce.nl

Brian Dickens

ongelezen,
19 mrt 2005, 09:00:1719-03-2005
aan
Maarten van der Peet wrote:

> Ik ga het lekker niet downloaden, dat smaakt veel
> beter.

Weet je dat zeker? 4:3 of breedbeeld, da's toch een heel verschil.

=- Brian

Saskia

ongelezen,
19 mrt 2005, 09:38:5019-03-2005
aan
marbel wrote:

> In dat geval wil ik je wel vertellen dat <knip>

Nou wil ik niet veel zeggen, maar volgens mij is dit net zozeer spoilen
als wat Brian deed hoor ;-)

Bart Van Hemelen

ongelezen,
19 mrt 2005, 09:58:0519-03-2005
aan
On Sat, 19 Mar 2005 12:15:21 +0100, Christa <mevr...@spamadres.nl>
wrote:

>nog lekkerder lezen via betagoogle:
>http://groups-beta.google.com/group/nl.kunst.sf+fantasy/browse_thread/thread/f278db6e4c666ca7/467223e6db055677#467223e6db055677

De nieuwe versie van Google Groups is crap, IMHO. Gelukkig heeft
google.ca de oude versie nog.

--
Bart Van Hemelen
"Rule of thumb for Michael Jackson: you got into this shit because of pajama

Jeff

ongelezen,
19 mrt 2005, 10:26:5919-03-2005
aan
> Al met al: nog steeds aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Precies, gewoon een aardig serietje. Niks bijzonders.
Ik volg nu Firefly, Alias en The shield op dvd, stukken beter dan Lost.
Maar ik blijf wel kijken, het boeit nog steeds.

--
Jeff

Pieter Kleine

ongelezen,
19 mrt 2005, 11:26:4819-03-2005
aan
Op Fri, 18 Mar 2005 22:46:37 +0100 schreef "Andrea!"
> [...]

>boom. :-))
>

>Al met al: nog steeds aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Dat het verhaal van Kate niet bekend wordt is inderdaad irriterend. Ik
hoop niet dat maatgevend wordt voor de rest van de serie, een item
ellenlang uitspinnen omwille van uitspinnen. Had op momenten de
neiging door te spoelen. Het tempo moet dus duidelijk hoger de komende
afleveringen.

Pieter
====
Ook bekend als Rhodanos
====

Maarten van der Peet

ongelezen,
19 mrt 2005, 11:32:5919-03-2005
aan
Brian Dickens <newsgroups@(remove-this)briandickens.demon.nl> wrote:

Mij gaat het om het verhaal.

Maar dat wist ik niet en tot nu toe heb ik me er niet aan gestoord. Ook
niet aan die pal-speedup die sommige mensen schijnt te ergeren.

Als het een echt goede serie is, vind ik zwart-wit ook geen bezwaar, en
mono geluid maakt me dan ook niet uit.

Goede lakmoesproef ook voor kwalitet. Als iets overeind blijft in een
bovengenoemde lo-fi setting dan wordt er een goed verhaal verteld.

Maar als jij concreet een paar punten kunt aanwijzen die ik gemist heb
(tot en met Lost 1x03) omdat ik 4:3 gekeken heb en mij vervolgens kunt
overtuigen dat breedbeeld van essentieel belang is voor het verhaal, dan
ga ik misschien wel de downloadboer op.

gr.Maarten

marbel

ongelezen,
19 mrt 2005, 13:49:1619-03-2005
aan
On Sat, 19 Mar 2005 15:38:50 +0100, Saskia <sas...@haalditwegnksf.nl>
wrote:

> Nou wil ik niet veel zeggen, maar volgens mij is dit net zozeer spoilen
> als wat Brian deed hoor ;-)

Maar ik noem geen namen, dus weet je nog steeds niet van wie ik denk dat
ik alles weet en van wie niet. Dus er zou tussen Barts 12 en mijn 18
bijvoorbeeld nog best een stuk Kate kunnen komen waardoor ik weer *minder*
weet dan bij ep. 12, maar zij zou ook een van degenen kunnen zijn waar ik
op dit moment alles van denk te weten - waarbij ik ook dat niet meer met
zekerheid durf te zeggen omdat er ook dan nog een stuk zou kunnnen volgen
waar dat weer bij op losse schroeven wordt gezet. Dat is me al eerder
gebeurt bij Lost.

Ik noem Kate nu, omdat die met name genoemd is, maar dat geldt voor velen
op het eiland eigenlijk. Iedere keer een ander stukje van de puzzel, en
soms blijkt de heuvel die je bijna af dacht te hebben inene een draak te
zijn - of toch een heuvel?

Tenzij het feit dat je iedere keer iets anders en iets nieuws over andere
mensen leert als spoilen wordt gezien natuurlijk ;-).

Marjolein

--
marbel.info/blog/
www.noyce.nl

Giovanni Wassen

ongelezen,
19 mrt 2005, 14:01:1819-03-2005
aan
Geert-Jan van Leeuwen wrote:
> Het
> is aardig, maar inderdaad verre van wereldschokkend.

Het is dan ook maar fictie op tv, entertainment.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Niek

ongelezen,
19 mrt 2005, 15:44:0919-03-2005
aan
Pieter Kleine wrote:
> [...]
> ellenlang uitspinnen omwille van uitspinnen. Had op momenten de
> neiging door te spoelen. Het tempo moet dus duidelijk hoger de komende

Stuk ongeduld!
Maar serieus, meen je dat nou werkelijk dat je het te langzaam
vindt gaan. Ik zit zo de hele tijd op het puntje van mijn stoel
dat ik dat helemaal niet heb.

--
Niek

Pieter Kleine

ongelezen,
19 mrt 2005, 16:28:1319-03-2005
aan
Op Sat, 19 Mar 2005 21:44:09 +0100 schreef Niek <ni...@nksf.nl>:

Het had een slakkegangetje. Het probleem is denk ik dat elke
aflevering 1 dag kost. Wij zien het om de week, dat is toch een ander
perspectief.
Ik had verwacht dat er meer aandacht zou worden besteed aan het
gebeuren op het eiland zelf. Nu is het teveel van wie is wie.

Sander Verbrugge

ongelezen,
19 mrt 2005, 16:32:3219-03-2005
aan
Pieter Kleine:

> Nu is het teveel van wie is wie.

Dat is toch alleen maar de pilot? In "Tabula Rasa" ging het voornamelijk om
Kate.

Giovanni Wassen

ongelezen,
19 mrt 2005, 17:09:5219-03-2005
aan
Pieter Kleine wrote:
> Het had een slakkegangetje. Het probleem is denk ik dat elke
> aflevering 1 dag kost.

2 dagen :)

> Ik had verwacht dat er meer aandacht zou worden besteed aan het
> gebeuren op het eiland zelf. Nu is het teveel van wie is wie.

Hm, ik vind het juist een prettig gegeven dat in deze serie mensen als
3D objecten worden gezien.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Pieter Kleine

ongelezen,
19 mrt 2005, 17:23:2919-03-2005
aan
Op Sat, 19 Mar 2005 22:32:32 +0100 schreef Sander Verbrugge
<use...@sunnydale.nl>:

>Pieter Kleine:

>Dat is toch alleen maar de pilot? In "Tabula Rasa" ging het voornamelijk om
>Kate.

Juist, het ging alleen maar om Kate.En de vplgende keer om Jack of
iemand anders. Maar wat gebeurde er verder op het eiland. Weinig. De
focus is te veel intern en niet extern. Waar is het sf of fantasy
element?

Sander Verbrugge

ongelezen,
19 mrt 2005, 17:47:1119-03-2005
aan
Pieter Kleine:

> [...]
> iemand anders. Maar wat gebeurde er verder op het eiland. Weinig. De
> focus is te veel intern en niet extern. Waar is het sf of fantasy

Ik kan me herinneren dat er daar nog een [DL] discussiedraadje aan gewijd
is. Maar ik zwijg er verder over, kijk volgende week weer, please? ;-)

--
Duck (dit kan je ook als spoilen betitelen, helaas...)

Sawyer: Yeah, give it to Al-Jazeera. He'll protect us.

Charlie: Al-Jazeera's a network.

-- 'Tabula Rasa'
Lost

Wouter Valentijn

ongelezen,
19 mrt 2005, 18:25:1519-03-2005
aan

"Maarten van der Peet" <Maarten.va...@haalditvetweg.nl.invalid>
schreef in bericht
> Andrea! <and...@haalditwegbrowncoats.nl> wrote:

Ik heb me kunnen inhouden!
Vanavond bekeek ik deze aflevering en nu las ik dus deze draad.
Ik denk dat Maarten hier een mooie analyse geeft.

En we weten nu welke oorspronkelijke route het vliegtuig had: Australië naar
Amerika.

> Wel irritant, maar dat is eigenlijk best wel goed.
> Niet gelijk alle geheimen prijsgeven. Dan blijf je tenminste kijken.

Kate.... <zucht>
Mooi. Mysterieus. Werd gezocht maar is inderdaad niet puur slecht. Anders
zou ze Nick Tate wel in die brandende auto hebben laten zitten. Die Fed die
haar naar de US begeleidde maakte de indruk dat ze bijzonder gevaarlijk...
nee eerder verachtelijk was. Wat hij voor haar voelde was pure haat.
Toevallig bekeek ik vandaag ook een oude Buffy aflevering ('Consequences')
waarin Faith zich aan het einde aansluit bij Wilkens. Ergens doet Kate me
denken aan Faith in de fase dat ze terug op weg was naar 'het goede'. Weet
je nog in S4 van Buffy dat ze in Buffy's lichaam naar die kerk ging om daar
die mensen te redden?
Misschien is Kate in het verleden wel afschuwelijk slecht geweest, maar nu
probeert ze dat misschien goed te maken.
Maar aan de andere kant.... Misschien was die Fed wel iemand die haar ergens
bij probeerde te lappen voor iets waar hij zelf (mede) verantwoordelijk was.

> [...]
> flashbacks is hij dat (pistoolgebaar naar Kate in de pick-up) - hij kan
> de waarheid spreken; (wij twijfelen met Jack mee)

Hij kan ook duistere motieven hebben gehad.

> - in de dialoog tussen Jack en Kate verteld Kate niets maar is wel zeer
> geinteresseerd in de gezondheidstoestand van de FBI agent - hmmm.

Bang dat hij teveel zou zeggen?

> - Hurley weet ook naast Jack dat Kate voortvluchtige is, hij ziet de
> politiefotos;

En krijgt gelijk bijna diaree van die gedachte. ;-)
Getver. Ik moet ineens denken aan de sanitaire situatie daar.
Tropisch klimaat. Tientallen tot honderden lijken. Tientallen mensen die hun
darmbewegingen niet zomaar stop kunnen zetten... Begrijp je waar ik op doel?

> - Kate krijgt het pistool als 'onpartijdige' - o jee';

Mwaa, er zat nog maar één kogel in. No biggie.

> - Discussie tussen Kate en stoere over het neerschieten van de
> politieman; kijker denkt Kate dat moet doen want stoere is een rat zie
> o.a. het plunderen in het vliegtuig;

stoere, iemand zei het al, is een pure idioot.

> - Hurley verteld Jack dat Kate het pistool heeft; Jack wordt toch wel
> zenuwachtig want Jack heeft Kate en FBI agent al eens worstelend
> aangetroffen.

Ja, daaruit kon je wederom zien dat de Fed echt een bloedhekel aan haar had.
En dat Jack haar toch niet 100% vertrouwd.

> - Kate verdwijnt uit de tent;

> - PANG!

(even hersteld ;)

> - dan denk je nog even dat de FBI-agent zelfmoord heeft gepleegd;

Dat dacht ik ook.

> - dan verdwijnt de stoere uit de tent, flink aangeslagen;
> - dan blijkt dat de stoere niet kan schieten;
> - Jack moet het afmaken;
> - stoere flink aangeslagen; zo stoer is hij niet;

Meestal denk ik.

> Prachtig opgebouwd. (er zitten nog veel meer kleine scenes tussendoor)

Heerlijk toch?

> Het perspectief op de zaak wisselt steeds. En dat komt m.i. doordat er
> veel informatie uitgespaard wordt en mooi gedoseerd tot ons komt.

Dat kwam niet bij me op zelfs. Van die hond.
Die Koreanen... Ik denk nog steeds aan agenten van de Noord-Koreaanse
geheime dienst. Misschien waren ze bezig aan het regime te ontsnappen ofzo?

> [...]

> toch niet zo stoere. Gadverdamme wat een feelgood moment.
> De twijfel die de stoere op het laatst liet zien was mooi genoeg

Zekers! :-)

> Wel spannend eindshot.
> Enge man. Of misschien een American God?

Een wat?

> Speelt spelletjes.
> Wit versus Zwart, Goed tegen Slecht?
> Zijn rol is intrigerend.

Locke?
We kennen zijn motieven nog niet.
Misschien doet hij zich slechts voor als een aardige man die op intelligente
manier zijn lotgenoten helpt.
Hij wordt gespeeld door Terry O'Quinn. Grote kans dat Locke een zeer
duistere kant heeft. Denk maar aan zijn rollen in TNG en MillenniuM.

--
www.Wouter.Valentijn.name
www.zeppodunsel.nl

Niek

ongelezen,
19 mrt 2005, 21:43:3319-03-2005
aan
Pieter Kleine wrote:
> Ik had verwacht dat er meer aandacht zou worden besteed aan het
> gebeuren op het eiland zelf. Nu is het teveel van wie is wie.

Aha de verwachting, een gevaarlijk iets.
Persoonlijk vind ik de wie is wie veel interessanter dan het
gebeuren op het eiland.

--
Niek

Bericht is verwijderd

Maarten van der Peet

ongelezen,
20 mrt 2005, 06:36:0220-03-2005
aan
Henri Pannevis <hen...@wanadoo.nl> wrote:

> Als je doorspoelt (met beeld) krijg je een hoger tempo

En het gaat al sneller vanwege die PAL speedup heb ik begrepen.
Hoezo langzaam?

gr.Maarten

Maarten van der Peet

ongelezen,
20 mrt 2005, 06:49:0320-03-2005
aan
Wouter Valentijn <li...@valentijn.nu> wrote:

<snip>

> Getver. Ik moet ineens denken aan de sanitaire situatie daar.
> Tropisch klimaat. Tientallen tot honderden lijken. Tientallen mensen die hun
> darmbewegingen niet zomaar stop kunnen zetten... Begrijp je waar ik op doel?

Ik begrijp het wel maar ik denk er liever niet aan. Bedankt Wouter.
Ik kom net van het strand af en zag de verse hondedrollen alweer liggen.
Het seizoen is weer begonnen!!!

> Een wat?

Neil Gaiman: American Gods, 'verplicht' leesvoer.

> [...]
> Hij wordt gespeeld door Terry O'Quinn. Grote kans dat Locke een zeer
> duistere kant heeft. Denk maar aan zijn rollen in TNG en MillenniuM.

Wat en wie speelt hij in TNG? MilleniuM heb ik nooit gezien.

gr.Maarten

Sander Verbrugge

ongelezen,
20 mrt 2005, 10:35:1020-03-2005
aan
Maarten van der Peet:

> Wat en wie speelt hij in TNG? MilleniuM heb ik nooit gezien.

TNG was maar 1 ep. Hij komt veel vaker voor in Alias en The X-Files :)

Wouter Valentijn

ongelezen,
20 mrt 2005, 10:43:4420-03-2005

> [...]
> Het seizoen is weer begonnen!!!

> Neil Gaiman: American Gods, 'verplicht' leesvoer.

Zijn dat een soort superwezens? Manipulators?

> Wat en wie speelt hij in TNG? MilleniuM heb ik nooit gezien.

Zie de aflevering 'The Pegasus'.
Hij speelt een admiraal die de Enterprise de opdracht geeft (hij komt zelf
mee) om de USS Pegasus op te sporen, een science vessel dat jaren geleden
bij een geheim experiment verloren ging. Riker diende onder hem en de
bemanning van de Pegasus kwam tegen hen in opstand. De reden was dat het
schip uitgerust was (volledig tegen het verdrag in) met een cloaking device.
Eéntje waarmee men zelfs door materie kon reizen (phase cloak).
Aan het einde wordt hij gearresteerd.

In MillenniuM is hij een vooraanstaand lid van de MillenniuM groep, een
denktank bestaande uit o.a. ex-FBI agenten die het bureau adviseren. Maar
dat is slechts schijn. In werkelijkheid is de MG een zeer duistere
organisatie die al meer dan duizend jaar bestaat en toeleeft naar het einde
der tijden. Moord wordt niet door hen geschuwd en ze hebben achter de
schermen een zeer grote politieke macht.

Wouter Valentijn

ongelezen,
20 mrt 2005, 10:49:3920-03-2005
aan

"Niek" <ni...@nksf.nl> schreef in bericht

Ik neem aan dat het eiland zelf later een grotere rol zal gaan spelen.
Waar men eerst hier mee bezig is het leren kennen van deze mensen zodat we
weten wat we aan hen hebben.
Als er meteen het één of andere monster opduikt en meer mensen gaat afmaken
voordat ze we leren kennen zal dat niet zo'n inpact hebben denk ik.
Denk eens terug aan Buffy weer. Toen Jesse stierf zagen we wel dat Xander en
Willow het erg vonden, maar wijzelf voelden die impact niet als zodanig.
Maar toen Tara door die kogel werd getroffen....

Wouter Valentijn

ongelezen,
20 mrt 2005, 10:52:5820-03-2005
aan

"Henri Pannevis" <hen...@wanadoo.nl> schreef in bericht

> Als je doorspoelt (met beeld) krijg je een hoger tempo

Het tempo van Lost is goed vind ik.
De afleveringen zijn echter te kort. Van mij mogen ze een kwartier of zo
langer duren.
Aan het einde van deze aflevering dacht ik: Nu al?

Wouter Valentijn

ongelezen,
20 mrt 2005, 11:44:4320-03-2005
aan

"Sander Verbrugge" <use...@sunnydale.nl> schreef in bericht

> Maarten van der Peet:

> TNG was maar 1 ep. Hij komt veel vaker voor in Alias en The X-Files :)

Ja, in Alias ook als een FBI'er.
En hij zat in Roswell voor een paar afleveringen.
En in JAG als een CAG (Commander Air Group).
Hij was de stiefvader in die reeks films (The Stepfather).

Giovanni Wassen

ongelezen,
20 mrt 2005, 12:54:0720-03-2005
aan

Een vergeten God.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Jacqueline

ongelezen,
21 mrt 2005, 04:08:5921-03-2005
aan
Andrea! wrote:

> Okee, ik ga wel weer als eerste. :-)

Dank je wel. :)

> Irritant dat we nog steeds niet weten wat Kate gedaan heeft.

Precies. Dat gevoel had ik ook!

Ik vond het
> geschreeuw van de stervende politieman een beetje overdreven. Als je forse
> inwendige bloedingen hebt, raak je dan niet gewoon bewusteloos?

Volgens mij vecht hij er gewoon tegen. Hij wil beslist bij bewustzijn
blijven, omdat hij bang is dat Kate er vandoor gaat.

> [...]
> *niet* opgevreten door het monster terwijl hij vastgebonden zat aan die

Is mij iets ontgaan. De hond kwam toch aanrennen op dat geluid van het
fluitje. Waar was het monster dan op het moment dat de hond zat
vastgebonden?

> Al met al: nog steeds aardige tv, nog steeds niet wereldschokkend.

Lekkere langzame opbouw. En je hoeft alleen maar in de ogen van de
personages te kijken, en je voelt dat er wat aan de hand is. Dat maakt
mij heel nieuwsgierig.

Ik verheug me al weer op de volgende aflevering.

Jacqueline

Christa

ongelezen,
21 mrt 2005, 05:38:3821-03-2005
aan
Mon, 21 Mar 2005 10:08:59 +0100 tikte dan wel citeerde Jacqueline:

>Is mij iets ontgaan. De hond kwam toch aanrennen op dat geluid van het
>fluitje. Waar was het monster dan op het moment dat de hond zat
>vastgebonden?

Nee, wij dachten dat dat monster ook op dat fluitje afkwam en nu zat
die hond daar vast en...

--
Christa

Cascade failure: De cascaden weigerden dienst
Ondertiteling in ST Voyager, "The haunting of deck 12"

Sander Verbrugge

ongelezen,
21 mrt 2005, 06:09:5121-03-2005
aan
Christa:

> Nee, wij dachten dat dat monster ook op dat fluitje afkwam en nu zat
> die hond daar vast en...

Dat monster heeft geen fluitje nodig om te komen :-p Ik neem aan dat de
hond aan een boom dichtbij het strand was gebonden, ofzo. Hoe dan ook:
opvallend detail is dat we het "monster" tot nu toe alleen in de jungle
tegenkomen. Hij had ook gewoon op het strand kunnen komen en ze oppeuzelen,
ofzo. Maar ja, dan is de serie gauw over ;-)

Jacqueline

ongelezen,
21 mrt 2005, 07:37:1421-03-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:
> [...]
> langer duren.
> Aan het einde van deze aflevering dacht ik: Nu al?

Helemaal mee eens en dan ook nog die commercials er tussendoor!

Jacqueline

ongelezen,
21 mrt 2005, 08:14:0321-03-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:
> [...]
> Ik denk dat Maarten hier een mooie analyse geeft.
>
> En we weten nu welke oorspronkelijke route het vliegtuig had: Australiė naar

Misschien was hij wel geen echte FBI agent. Ook had IK het gevoel dat
hij en Kate iets met elkaar hadden gehad. Ik herinner me dat hij tegen
Jack iets opmerkte van 'ik zie dat ze jou ook al om haar vinger heeft
gewonden (oid).

Wouter Valentijn

ongelezen,
21 mrt 2005, 13:31:4721-03-2005
aan

"Jacqueline" <nob...@science.uva.nl> schreef in bericht

Zou kunnen...
Als ze echt een misdadigster is (geweest), dan is het misschien een soort
'zwarte weduwe' (ooit die film gezien? The Black Widow? Andere voorbeelden
zijn: Body Heat en The Last Seduction).
Maar Kate lijkt hier of onschuldig of op weg naar redemptie. Of.... We
hebben meer informatie nodig om een definitief oordeel te kunnen vellen. Op
dit moment zou ik zeggen een verdacht type, maar we weten niet of ze ooit
veroordeeld is. Dus onschuldig.

Wouter Valentijn

ongelezen,
21 mrt 2005, 13:38:2921-03-2005
aan

"Christa" <mevr...@spamadres.nl> schreef in bericht

> Mon, 21 Mar 2005 10:08:59 +0100 tikte dan wel citeerde Jacqueline:

> Nee, wij dachten dat dat monster ook op dat fluitje afkwam en nu zat
> die hond daar vast en...

Waarom eigenlijk?
Bij dat fluitje en die hond dacht ik nog geen seconde aan dat monster.
Wat ik dacht is: Wow, wat slim van meneer Locke! En zo aardig dat hij de
vader met de eer laat strijken. Maar ja, als je dan later hem zo vreemd naar
hen ziet staren ga je denken wat hij nog meer van plan is.
LOL, misschien is dat hondje het monster wel. Denk eens aan The Thing. ;-)

Christa

ongelezen,
21 mrt 2005, 14:07:0621-03-2005
aan
Mon, 21 Mar 2005 19:38:29 +0100 tikte dan wel citeerde Wouter
Valentijn:

>Waarom eigenlijk?

Omdat die hond als hij vastgebonden zit aan een boom, geen schijn van
kans heeft natuurlijk.

>LOL, misschien is dat hondje het monster wel. Denk eens aan The Thing. ;-)

Nee dank je. Liever niet :)

0 nieuwe berichten