Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Lost 1.12

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Pieter Kleine

ongelezen,
20 mei 2005, 17:41:4720-05-2005
aan
Ik was van deze afllevering niet echter onder de indruk. Wat mij
verbaasde was dat de cliffhanger van de vorige aflevering geen goed
vervolg kreeg. Wat is er precies ontdekt? We zien Locke en die jongen
met een bijl. Blijkbaar wil Locke de ontdekking geheim houden? Waarom?
Kate kwam weer iets meer in beeld. Maar ook haar verhaallijn is niet
goed afgewerkt. Wie was die man die zijn gedood heeft? Waarom heeft
zij hem niet gedood.
Deze aflevering bevestigd een beeld van de serie dat ik heb. Men
probeert de aandacht van de kijker te trekken en te houden door
kunstmatig mysteries te scheppen. Meestal blijken dit op de duur niet
de sterkste series te zijn.

Pieter
====
Ook bekend als Rhodanos
====

Sander Verbrugge

ongelezen,
20 mei 2005, 17:55:4020-05-2005
aan
Pieter Kleine:

> [...]
> Kate kwam weer iets meer in beeld. Maar ook haar verhaallijn is niet
> goed afgewerkt. Wie was die man die zijn gedood heeft? Waarom heeft

In elke aflevering tot nu toe bleven er vragen bestaan over personen. Die
van Jack uit zijn eerste flashback-aflevering werden vorige week deels
beantwoord. (Dus waarom zijn vader in Australië zit, en wát Jack hem
"aangedaan" zou hebben. Oftewel, aangegeven wegens 'malpractice'. Maar hij
ging dus naar Oz, en toen?)

Net zo met Kate. We weten iets meer over haar, en toch is de hele puzzel
nog niet compleet. Die vragen over de cliffhanger van vorige week hebben
de downloaders ook gehad na het zien van deze aflevering. Maar toch zijn
we inmiddels bij aflevering 23 aanbeland en we kijken nog steeds, plus
velen herkijken het ook nog op Net 5 en dat verveelt niet :)

Kunstmatig? Mwoah...

--
Duck (ziet Andrea al aankomen!)

Bart Dinnissen

ongelezen,
20 mei 2005, 18:46:3420-05-2005
aan
Pieter Kleine:

>Ik was van deze afllevering niet echter onder de indruk. Wat mij
>verbaasde was dat de cliffhanger van de vorige aflevering geen goed
>vervolg kreeg. Wat is er precies ontdekt?

Dat vind ik zelf juist sterk. Het blijft in de lucht hangen.

> [...]
>Kate kwam weer iets meer in beeld. Maar ook haar verhaallijn is niet
>goed afgewerkt. Wie was die man die zijn gedood heeft? Waarom heeft

Kalmeer! Dat komt vast nog in beeld.

>Deze aflevering bevestigd een beeld van de serie dat ik heb. Men
>probeert de aandacht van de kijker te trekken en te houden door
>kunstmatig mysteries te scheppen.

Goh. Dus het is niet echt gebeurd? ;-)

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
20 mei 2005, 18:55:5920-05-2005
aan
Sander Verbrugge:

>Kunstmatig? Mwoah...
>
>--
>Duck (ziet Andrea al aankomen!)

& Run!

Bart Van Hemelen

ongelezen,
20 mei 2005, 18:57:2220-05-2005
aan
On Fri, 20 May 2005 23:41:47 +0200, Pieter Kleine
<pietklep-...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
>vervolg kreeg. Wat is er precies ontdekt? We zien Locke en die jongen
>met een bijl. Blijkbaar wil Locke de ontdekking geheim houden? Waarom?

Omdat de serie nog heel lang moet lopen? ;-)

Locke is blijkbaar van mening dat "knowledge is power" en dat dingen
achterhouden voor de rest van de groep hem een voordeel kan opleveren,
dat heeft hij al vaker bewezen (zijn ontmoeting met het monster die
hij geheim houdt bvb). Misschien ook wel omdat hij liever zelf op
eigen houtje dingen oplost in plaats van onder de voeten gelopen te
worden door de rest van de groep die in hun onbesuistheid misschien
eerder dingen vernielen dan een oplossing aandragen.

In zekere zin biedt ieder personage een soort van visie op
probleemoplossing en gedrag in extreme omstandigheden, is het een
soort experimentele situatie waarin gekeken wordt wie de beste
overlevingstechniek heeft.

>Kate kwam weer iets meer in beeld. Maar ook haar verhaallijn is niet
>goed afgewerkt. Wie was die man die zijn gedood heeft? Waarom heeft
>zij hem niet gedood.

Puzzelstukken van een groter verhaal dat ongetwijfeld beetje bij
beetje zal onthuld worden naarmate de serie vordert.

>Deze aflevering bevestigd een beeld van de serie dat ik heb. Men
>probeert de aandacht van de kijker te trekken en te houden door
>kunstmatig mysteries te scheppen.

Ik vind Lost net sterk omdat ze durven dingen op de lange baan te
schuiven, en niet hap-slik-weg verhaallijntjes bedenken voor
personages. Ze pellen de lagen van de ui weg, en nemen daar hun tijd
voor. Is veel handiger en realistischer dan dingen snel-snel oplossen
en dan voor hetzelfde personage een ander mysterie in diens verleden
te bedenken.

--
Bart Van Hemelen
We have no clear understanding of what bullshit is, why there is so much of it,

Niek

ongelezen,
20 mei 2005, 19:13:1720-05-2005
aan
Pieter Kleine wrote:
> [...]
> probeert de aandacht van de kijker te trekken en te houden door
> kunstmatig mysteries te scheppen. Meestal blijken dit op de duur niet

Bij mij werkt dat toch wel heel erg goed. Juist omdat ze genoeg
informatie elke week geven om nieuwsgierig en gespannen te blijven.

--
Niek

Andrea

ongelezen,
21 mei 2005, 04:14:3921-05-2005
aan

--
Duck (ziet Andrea al aankomen!)

/me zwaait naar Duck.

--
Andrea
www.browncoats.nl

Jacqueline

ongelezen,
21 mei 2005, 06:08:0521-05-2005
aan

Pieter Kleine <pietklep-...@xs4all.nl> schreef in berichtnieuws
4kls811dpvgmdim8j...@4ax.com...

> [...]
> Kate kwam weer iets meer in beeld. Maar ook haar verhaallijn is niet
> goed afgewerkt. Wie was die man die zijn gedood heeft? Waarom heeft

Ik vond het geen 'puntje van de stoel' aflevering maar wel weer een goeie
aflevering. Het begin met Sawyer en Kate die wat aan het dollen zijn en een
idyllische locatie ontdekken. En dan weer twee lijken vinden, die nog in hun
stoelen zitten. Brrr... Hun interactie blijf ik ook leuk vinden. Veel leuker
dan Jack en Kate. Hij laat zich best wel makkelijk door Kate manipuleren om
achter de koffer aan te gaan. Ik denk dat Sawyer dat wel goed ziet. Ook vond
ik Jack slap en 'gemeen', als hij chantage als het enig middel ziet om de
koffer van Sawyer te krijgen. Misschien ook enig jaloezie? En de humor rond
die koffer. Michael en Hurley die grapjes maken dat je zo'n koffer nooit
openkrijgt zonder sleutel, alleen misschien met brute kracht en wat Sawyer
dan allemaal onderneemt om het toch te proberen. En Sun die bij Jack en Kate
in de grot is wanneer ze het over het koffertje hebben. Zij weten nog steeds
niet dat Sun Engels spreekt. Ook vond ik het mooi om te zien hoe bepaalde
personages wat dichter bij elkaar komen, zoals bijvoorbeeld Charlie en die
vrouw die haar man 'verloren' heeft, en Sayid en Shannon. Shannon die hoor
haar broer voor nietsnut wordt uitgemaakt - nou vond ik dat ook, omdat ze
alleen maar met zonnebaden bezig is - en nu toch wel een klein steentje
heeft bijgedragen. En dan het eind. Charlie vraagt de vrouw om hulp. En dan
zegt ze dat zij hem niet kan helpen en dan begint ze te bidden. Mooi!

Jacqueline

Sander Verbrugge

ongelezen,
21 mei 2005, 06:37:1821-05-2005
aan
Jacqueline:

> Shannon die hoor
> haar broer voor nietsnut wordt uitgemaakt - nou vond ik dat ook, omdat ze
> alleen maar met zonnebaden bezig is - en nu toch wel een klein steentje
> heeft bijgedragen.

Dat liedje wat Shannon zong aan het einde was trouwens 'La mer', het
origineel van het liedje uit Finding Nemo, dat ook in de Franse
nasychronisatie is gebruikt.

Het [DL]-draadje van deze aflevering, samen met de Franse en Engelse
liedtekst: http://tinyurl.com/7vxyy (geen spoilers voor latere
afleveringen, en ook niet erg lang...)

--
Duck.

Geert-Jan van Leeuwen

ongelezen,
21 mei 2005, 08:17:4321-05-2005
aan

> [...]
> probeert de aandacht van de kijker te trekken en te houden door
> kunstmatig mysteries te scheppen. Meestal blijken dit op de duur niet

Bingo !!
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

;-)

Geert-Jan

Christa

ongelezen,
21 mei 2005, 12:39:2321-05-2005
aan
Sat, 21 May 2005 12:37:18 +0200 tikte dan wel citeerde Sander
Verbrugge:

>Dat liedje wat Shannon zong aan het einde was trouwens 'La mer', het
>origineel van het liedje uit Finding Nemo, dat ook in de Franse
>nasychronisatie is gebruikt.

ehm...

La Mer is van Charles Trenet. Uit 1945
http://www.paroles.net/chansons/18285.htm

>Het [DL]-draadje van deze aflevering, samen met de Franse en Engelse
>liedtekst: http://tinyurl.com/7vxyy (geen spoilers voor latere
>afleveringen, en ook niet erg lang...)

O, dat zegt Saskia ook al ;)

--
Christa

Cascade failure: De cascaden weigerden dienst
Ondertiteling in ST Voyager, "The haunting of deck 12"

Christa

ongelezen,
21 mei 2005, 12:40:4721-05-2005
aan
Sat, 21 May 2005 12:08:05 +0200 tikte dan wel citeerde Jacqueline:

>Veel leuker
>dan Jack en Kate. Hij laat zich best wel makkelijk door Kate manipuleren om
>achter de koffer aan te gaan. Ik denk dat Sawyer dat wel goed ziet.

Dat vond ik nogal meevallen. Jack gelooft Kate immers geen moment...

>Ook vond
>ik Jack slap en 'gemeen', als hij chantage als het enig middel ziet om de
>koffer van Sawyer te krijgen. Misschien ook enig jaloezie?

Nah... dat was gewoon een koekje van eigen deeg.

>heeft bijgedragen. En dan het eind. Charlie vraagt de vrouw om hulp. En dan
>zegt ze dat zij hem niet kan helpen en dan begint ze te bidden. Mooi!

Walgelijk.
Voor mij bijna reden om af te haken. Vraag het maar aan god en alles
zal reg kom...

Wouter Valentijn

ongelezen,
22 mei 2005, 09:06:0422-05-2005
aan
Jacqueline wrote:
> Pieter Kleine <pietklep-...@xs4all.nl> schreef in berichtnieuws
> 4kls811dpvgmdim8j...@4ax.com...

Ze had het over de liefde van haar leven dus, en het enige wat ze van hem
had was dat sullige speelgoedvliegtuigje. Ik zat eerst te denken dat het om
supergeheime informatie ging (maar wie weet zit dat in dat vliegtuigje
verborgen).
Kate had zelfs een bankoverval voor over om dat ding te bemachtigen! Ze papt
stevig aan met een bankovervaller, maar om die bankmedewerker te redden (?)
keert ze zich tegen haar 'kameraden'.

> [...]
> 'gemeen', als hij chantage als het enig middel ziet om de koffer van
> Sawyer te krijgen. Misschien ook enig jaloezie?

Niet zo zeer denk ik. Kate ziet misschien iets in Jack, maar of hij haar ook
zo ziet? Hij vertrouwt haar in ieder geval niet.
As for die chantage: Ik geniet er altijd van als Sawyer aan het kortste eind
trekt. Ik begin hem sympathieker te vinden, maar als hem nare dingen
gebeuren moet ik toch behoorlijk grinniken. Ik hou ervan als zijn slag
mensen het deksel op de neus krijgt

> [...]
> bij Jack en Kate in de grot is wanneer ze het over het koffertje
> hebben. Zij weten nog steeds niet dat Sun Engels spreekt.

Wat doet ze met die kennis? Zal het voor haar ook nog enig belang hebben?

Die vier pistolen zullen wellicht ook nog een rol gaan spelen.
Wie mag ze gaan hanteren?
Wie kunnen ze ermee vertouwen?
Zal er nog genoeg munitie zijn?

Ik zou als de wapens verdeelde kiezen voor:
Jack
Sayid
Charlie
Hurley

Ik weet niet of de rest ermee te vertrouwen is.

Die broer en Locke hebben dat geheim diep in dat bos. Wat is het? Waarom
houden ze het geheim?

> [...]
> voor nietsnut wordt uitgemaakt - nou vond ik dat ook, omdat ze alleen
> maar met zonnebaden bezig is - en nu toch wel een klein steentje

Maar er wordt niet doorgezet!
Okay, dat Franse liedje gaat over de glinsterende blauwe oneindigheid. Kan
de zee zijn.
Maar wat als het iets anders is? Er stonden ook bepaalde wetenschappelijke
formules bij.
Ik moest eerlijk gezegd onmiddellijk aan Stargate denken. ;-)

>En dan het eind. Charlie vraagt de vrouw om hulp.
> En dan zegt ze dat zij hem niet kan helpen en dan begint ze te
> bidden. Mooi!

Bah!
Dat ze in de waan verkeert (?) dat haar man er nog zou zijn.
Maar misschien duikt hij alsnog een keer op. In deze serie zou dat best
kunnen.

--
www.Wouter.Valentijn.name
www.zeppodunsel.nl

> Jacqueline

Wouter Valentijn

ongelezen,
22 mei 2005, 09:08:4822-05-2005
aan
Christa wrote:
> Sat, 21 May 2005 12:08:05 +0200 tikte dan wel citeerde Jacqueline:

> Dat vond ik nogal meevallen. Jack gelooft Kate immers geen moment...

Ik zie ook geen echt vertrouwen.

> Nah... dat was gewoon een koekje van eigen deeg.

En zeer terecht.

> Walgelijk.
> Voor mij bijna reden om af te haken. Vraag het maar aan god en alles
> zal reg kom...

Ja...

Bart Dinnissen

ongelezen,
22 mei 2005, 10:20:2922-05-2005
aan
Christa:

>Walgelijk.
>Voor mij bijna reden om af te haken. Vraag het maar aan god en alles
>zal reg kom...

Dat gevoel heb ik er niet bij. Ik ben absoluut niet gelovig maar de serie
Lost gaat ook duidelijk helemaal niet over het geloof, en er is ook geen
religieuze boodschap in verwerkt. Dat één van de personages diep gelovig
is is mooi voor haarzelf, en misschien kan Charlie er ook nog steun aan
ontlenen. En ik vond het wel mooi om te zien, het had iets authentieks.

--
Bart

Christa

ongelezen,
22 mei 2005, 10:31:3322-05-2005
aan
Sun, 22 May 2005 16:20:29 +0200 tikte dan wel citeerde Bart Dinnissen:

>Dat gevoel heb ik er niet bij. Ik ben absoluut niet gelovig maar de serie
>Lost gaat ook duidelijk helemaal niet over het geloof, en er is ook geen
>religieuze boodschap in verwerkt.

Tot nu toe nog niet nee.

> Dat één van de personages diep gelovig
>is is mooi voor haarzelf, en misschien kan Charlie er ook nog steun aan
>ontlenen. En ik vond het wel mooi om te zien, het had iets authentieks.

Dat gevoel had ik dus helemaal niet.

Bovendien, met al het mystieke van het eiland... dat kan knap
religieus worden hoor

Saskia

ongelezen,
22 mei 2005, 11:01:5522-05-2005
aan

George van Hal

ongelezen,
22 mei 2005, 11:11:5022-05-2005
aan
Christa wrote:

> Dat gevoel had ik dus helemaal niet.
>
> Bovendien, met al het mystieke van het eiland... dat kan knap
> religieus worden hoor

Ja, en nog 200.000 andere mogelijkheden. Waarom zou het nou speciaal
religieus moeten worden? Dat lijkt mij vrij sterk, namelijk...

--
Mazzel,
George

>you can't stop the signal
http://www.browncoats.nl
(kom ook naar ons forum!)

Niek

ongelezen,
22 mei 2005, 11:30:1622-05-2005
aan
Saskia wrote:

> 100% met Bart eens.

Ik doe het niet vaak maar deze keer wil ik een hele dikke ME3
neerzetten.

--
Niek

Andrea

ongelezen,
22 mei 2005, 18:53:3722-05-2005
aan
George van Hal wrote:

> Ja, en nog 200.000 andere mogelijkheden. Waarom zou het nou speciaal
> religieus moeten worden? Dat lijkt mij vrij sterk, namelijk...

Okee, dat lees ik als een spoiler hoor! Dus het is niet iets religieus,
okee. Dat is fijn. :-)

Verder ben ik inmiddels een beetje huiverig geworden om te reageren op Lost,
omdat de *echte* fans herhaaldelijk een tikje vijandig reageren op welke
minieme kritiek dan ook. Ergens begrijp ik dat wel, ik kan ook geirriteerd
raken van ongefundeerde kritiek op Firefly :-), maar wat Lost betreft had ik
het leuk gevonden om gewoon met argumenten af en toe een leuke discussie aan
te gaan. Maar goed, dat zit er niet echt in, geloof ik.

(George, dit is niet echt een reply op jouw bericht, dat snap je wel, hoop
ik. :-))

--
Andrea
www.browncoats.nl

Jacqueline

ongelezen,
23 mei 2005, 04:53:2323-05-2005
aan

Dat is dus wat ik ook bedoelde met 'mooi'.
Jacqueline

Jacqueline

ongelezen,
23 mei 2005, 05:05:2823-05-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

Dat is zeker duidelijk, maar toch heeft Jack ook gevoelens voor Kate en
daar maakt Kate gebruik van. Jack is betrouwbaar en iemand op wie je
kunt rekenen, maar wel een beetje saai en Kate houdt volgens mij ook van
spanning, en dat is Sawyer.

> Maar er wordt niet doorgezet!

Maar dat kan nog komen, toch?

jacqueline

Jacqueline

ongelezen,
23 mei 2005, 05:25:0823-05-2005
aan
Christa wrote:

> Sat, 21 May 2005 12:08:05 +0200 tikte dan wel citeerde Jacqueline:

> Dat vond ik nogal meevallen. Jack gelooft Kate immers geen moment...

Dat is waar, en misschien laat hij zich wel 'manipuleren' om op die
manier er achter te komen wie ze is en wat haar bedoelingen zijn.

> Nah... dat was gewoon een koekje van eigen deeg.

Misschien wel, maar wat is er mis met eerst vragen? En als ie dan nee
zegt kun je altijd nog 'chanteren'. Net als toen met die medicijnen voor
Shannon. Me ging er meteen vanuit dat Sawyer ze had en gingen meteen
over op martelen. Ook toen hebben ze niet eerst 'gevraagd' of hij ze
had. Toen Hurley de passagierslijst nodig had, vroeg hij het heel direct
aan Sawyer en hij kreeg de lijst.

> Walgelijk.
> Voor mij bijna reden om af te haken. Vraag het maar aan god en alles
> zal reg kom...

Ach.... Ik vond het mooi en simpel.

jacqueline

Saskia

ongelezen,
23 mei 2005, 06:22:0723-05-2005
aan
Andrea wrote:

> [...]
> te gaan. Maar goed, dat zit er niet echt in, geloof ik.
>
> (George, dit is niet echt een reply op jouw bericht, dat snap je wel, hoop

Misschien is dit dan een reply op mijn bericht van vorige week. Als ik
onaardig of vijandig overkwam dan spijt me dat. Mijn reactie van vorige
week was in ieder geval maar half serieus, ik dacht dat dat kon bij jou
maar misschien ben ik wat te ver gegaan ;-) Maar de andere helft van mijn
reactie was wel een beetje serieus omdat je "belachelijk" opmerking
nauwelijks nog ruimte bood voor discussie, leek mij. Mijn reactie kwam ook
nog uit het gevoel dat jij misschien met een vooringenomenheid naar de
serie kijkt (iets van 'we zullen die 'hype' eens even gaan doorprikken)
waardoor ik misschien scherper ben geweest dan fair is.

En inderdaad is het voor mij best moeilijk om van die scherpe kritieken te
zien op mijn favoriete serie, waar ik helemaal obsessief van ben :)

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/43692861
http://www.flickr.com/photos/saskya/

Ninia

ongelezen,
23 mei 2005, 09:11:0623-05-2005
aan
Andrea zei:

> [...]
> het leuk gevonden om gewoon met argumenten af en toe een leuke discussie aan
> te gaan. Maar goed, dat zit er niet echt in, geloof ik.

Nou ja dat zou ik wel erg jammer vinden hoor. Ik mis je eigenlijk wel in
de Lost-draad. Ja, er zitten hier overtuigde fans, maar vijandig? Ja,
als je belachelijk roept, gaan bij mij de haren overeind staan, maar
verder vind ik dat iedereen moet kunnen zeggen wat zij ervan vindt, ook
al ben je niet enthousiast.
Ik vind het wel lastig dat ik al veel meer gezien heb dan jij, maar ik
was toch al vrij snel heel enthousiast en kan me daar best aardig in
terugverplaatsen.
Als je helemaal niet meer meediscussieert missen we ook helemaal of er
nou nog wel of niet een omslag in jou plaatsvindt of waarom je dingen
wel of niet goed vindt. Dat kan toch eigenlijk niet he? ;)

--
Ninia (lostofiel)

Andrea

ongelezen,
23 mei 2005, 15:18:1623-05-2005
aan
Saskia wrote:
> Misschien is dit dan een reply op mijn bericht van vorige week.

Nee, het is geen reactie op 1 bepaald bericht, dan was het simpel geweest.
:-) Het gaat ook niet om reacties alleen naar mij toe, ik zie gewoon dat er
regelmatig geirriteerd wordt gereageerd op mensen die Lost niet zo heel
vreselijk geweldig vinden. Dat is niet leuk, dus dan stop ik met de
discussie. Ik blijf wel kijken hoor, het is tenslotte best een aardige
serie. :-)

--
Andrea
www.browncoats.nl

Wouter Valentijn

ongelezen,
23 mei 2005, 17:50:3023-05-2005
aan
Jacqueline wrote:
> Wouter Valentijn wrote:

<knip>

> Maar dat kan nog komen, toch?

Ik vermoed dat het in een toekomstige aflevering aan bod zal komen. Er zijn
zoveel draden die blijven liggen die wellicht nog een keer opgenomen zullen
worden.

Mattia Valente

ongelezen,
24 mei 2005, 07:43:3924-05-2005
aan
Christa wrote:
> Sun, 22 May 2005 16:20:29 +0200 tikte dan wel citeerde Bart Dinnissen:
>
> Tot nu toe nog niet nee.

Beetje paranoide gedachtengang vind ik dat toch wel...

> Dat gevoel had ik dus helemaal niet.
>
> Bovendien, met al het mystieke van het eiland... dat kan knap
> religieus worden hoor

Nah, hoezo? Bedenk ook wel dat we al hebben gezien dat Charlie in een
vroeger deel van z'n leven toch best diep gelovig was/is, dus voor hem
is dit wellicht een goede manier om te accepteren wat er is gebeurt..

Mattia

Maarten van der Peet

ongelezen,
24 mei 2005, 07:55:4424-05-2005
aan
Bart Dinnissen <dinn...@chello.nl> wrote:

Absoluut, en bij Charlie kan het zeker weerklank hebben omdat hij
waarschijnlijk religieus is opgevoed. Zie de biechtvader-scene in zijn
'verhaal'.

En afhaken omdat een *fictief* personage diep religieus is? Daar begrijp
ik niets van.

gr.Maarten

Ninia

ongelezen,
24 mei 2005, 08:24:3424-05-2005
aan
Maarten van der Peet zei:

> En afhaken omdat een *fictief* personage diep religieus is? Daar begrijp
> ik niets van.

Nou inderdaad zeg. Ik zou bijna zeggen 'belachelijk'

;)
--
Ninia

0 nieuwe berichten