Aeryn
Crichton
Faith
Willow
De stemmen moeten binnen zijn voor aanstaande dinsdag 10 augustus 18.45
uur.
--
Andrea! en Saskia
> Crichton
> Breng je stem uit voor degene die volgens jou niet mee hoeft naar de
> eindstreep. Er kan gekozen worden voor:
En ik stem maar meteen, om niet beīnvloed te worden, op
Aeryn
--
Saskia
http://survivor.nksf.nl
http://fotolog.net/saskya
http://saskia.my-expressions.com
Waarom zit ze er nog in???
--
Dave <vbeg>
> Breng je stem uit voor degene die volgens jou niet mee hoeft naar de
> eindstreep. Er kan gekozen worden voor:
Willow
Ik geef het niet op! Willow is absoluut degene die de minste Survivor in
dit gezelschap is.
--
Random
Aeryn for Survivor ... weinig woorden maar de boodschap is helder
http://www.nksf.info/survivor2004
Aeryn
--
Niels - Die andere SF Fan
Voor de stemhistory kijk op: http://www.lumensoft.nl/survivor
> Willow
Ze was de slechtste en nu de beste eruit is blijft ze dat natuurlijk
Marjolein
--
Lees (en kijk) waarom Malcolm de ultieme survivor is, op
http://www.noyce.nl/tijdelijk/survivor2004/intromaloverzicht.html
Aeryn
Ronald
--
----------------------------------------------------
"Mr. Worf, scan that ship!", "Aye captain, 300 dpi?"
http://www.pothuizen.net
Crichton.
--
Wouter Valentijn
www.zeppodunsel.nl www.nksf.nl
http://survivor.nksf.nl
http://www.zeppodunsel.nl/Survivor2004SuperFavorieten.htm
Malcolm, Willow, Faith.
www.zeppodunsel.nl/Survivor2004Favorieten.htm
"Survivor Organisatie" <surv...@nospamnksf.nl> schreef in bericht
news:Xns953FBD4...@130.133.1.4...
> Faith
Ik heb haar nooit zo gemogen. Als Survivor zou ze het waarschijnlijk wel
redden, maar ook het sociale aspect is van belang.
-dennis-
Zonder enige aarzeling.
--
Niek
> De stemmen moeten binnen zijn voor aanstaande dinsdag 10 augustus 18.45
> uur.
>
>
Aeryn
Groetjes,
Ries
Survivor Organisatie wrote:
> Aeryn
Onder het kopje: niet denken, maar doen...
Mazzel,
George
--
Lees waarom je Fred had móeten steunen, op:
<http://home.planet.nl/~hal00055/FvS2004[tm]> !
"Can I say something about destiny? Screw destiny! If this evil thing
comes, we'll fight it, and we'll keep fighting it until we whip it.
Because destiny's just another word for inevitable, and nothing's
inevitable as long as you stand up, look it in the eye, and say you're
evitable... Well, you catch my drift."
- Fred in 'Offspring' (3ADH07)
> Survivor Organisatie wrote:
>
>> De stemmen moeten binnen zijn voor aanstaande dinsdag 10 augustus 18.45
>> uur.
>>
>>
>
> Aeryn
Ik wist wat ik vanmiddag met je D&D karakter had moeten doen ;)
Groetjes,
Mari
--
"One man may hit the mark, another blunder; but heed not these
distinctions. Only from the alliance of the one, working with and through
the other, are great things born."
Antoine de Saint-Exupery
--
jonathaN http://www.nksf.nl/
O.o .o. ......o. .00.
--
Danny.
> Willow
>
Wat Random zei :-)
Joe
Om het toch vooral niet te vergeten stem ik deze keer vroeg. Niet zo
vroeg als veel anderen maar toch.
>Breng je stem uit voor degene die volgens jou niet mee hoeft naar de
>eindstreep. Er kan gekozen worden voor:
>
Aeryn
Harmony,
Hans.
(Crichton is next)
> Aeryn
> Crichton
> Faith
> Willow
Ai... nu wordt het moeilijk. Ik wil Willow als survivor, dus op haar stem ik
zeker niet. Dus het gaat tussen Aeryn, Crichton en Faith...
Dan toch maar op Faith stemmen.... blijven Aeryn en Crichton wat samen... :)
=- Brian
--
Steun Willow!
Surf naar www.briandickens.nl
Crichton
Marc
--
http://www.uss-waldorf.info
Dutch Star Trek sim/rpg
gr, Firsa
Mattia
> Breng je stem uit voor degene die volgens jou niet mee hoeft naar de
> eindstreep. Er kan gekozen worden voor:
Willow mag terug naar Fred!
Groetjes,
Mari
(die Willow wel wat gunt)
Aeryn
>
Jan Willem
> Aeryn
Tja, ook een vechtersbaasje als Faith en de anderen. Ook emotioneel
volwassen geworden in de series die we gezien hebben. Ze is een
survivor.
Ze kan of heeft niet echt doorgeleerd zoals Willow en Crichton mentaal
grip hebben verkregen op de factoren in hun leefomgeving. Maar dit is
geen bezwaarlijk punt. Wel mist ze leiderskwalitieten en ervaring die de
anderen wel opgedaan hebben, daarom is zij in dit rijtje van survivors
de zwakste schakel.
Opvallend is dat Willow nog steeds meedoet, dat had ik niet verwacht; de
anderen zijn fysiek sterker. Maar ik moet nu toegeven dit kortzichtig
is; ze staat net zo goed haar mannetje: waar anderen iemand met
spierkracht tegen een muur slaan doet zij dat met mentale kracht, als
nksf'er zou ik toch geleerd moeten hebben dat dat evenveel moeite kost
en evenveel consequenties heeft. We moeten door verwachtingspatronen van
ons eiegn leventje heenprikken is wat veel SF verhalen ons leren.
Crichton is voor velen een onbekende. Een doorgestudeerde NASA
specialist met een 'just do it' mentaliteit die ervoor zorgt dat
ruimtemissies en, in de tv serie, reddingmissies ook echt van de grond
komen. Hij is zeer sympatiek waardoor in eerste instantie soms aan hem
getwijfelt wordt maar zijn doorzettingvermogen en redeneringstactieken
zorgen er voor dat men toch zijn slimme plannen accepteerd en hem durft
te volgen met volledig vertrouwen.
Faith is een natuurlijke survivor, ad rem en niet voor de gek te houden,
we hebben haar zien groeien van iemand die vlucht wanneer nodig en de
sterkste partij kiest tot iemand die overtuigd een groep aan zich kan
binden, kan leiden en vertrouwd kan worden. Ze hoort in de top 3.
Crichton en Willow hebben nog een extra kwaliteit: we hebben hen niet
alleen zien groeien, zij hebben zich meester gemaakt van de krachten die
hun wereld beheersen:
Willow in haar kennis en toepassing van de magie
(beheersing van gewoonlijk onbeheersbare krachten)
Crichton in zijn kennis en toepassing van ruimtereizen
(beheersing van gewoonlijk onvoorspelbare wormholes)
Zij zijn dus mijn top 2 survivors. Zij hebben zich bewezen onder het
toeziend oog van de tv kijker.
--
Dennis SCP
groet,
Mark
--
http://nksf.markwal.com - stats, stats & nog meer stats
> Willow in haar kennis en toepassing van de magie
> (beheersing van gewoonlijk onbeheersbare krachten)
Kijk jij andere tv-programma's als ik dat doe ofzo? Willoe en beheersing,
yeah, dat hebben we gezien.
Giovanni Wassen wrote:
> Dennis SCP spammed:
>
>
>>Willow in haar kennis en toepassing van de magie
>>(beheersing van gewoonlijk onbeheersbare krachten)
>
>
> Kijk jij andere tv-programma's als ik dat doe ofzo? Willoe en beheersing,
> yeah, dat hebben we gezien.
Jij kijkt hetzelfde programma als Mari, ik kijk hetzelfde programma als
Dennis...
Mazzel,
George
Natúúrlijk is Willow in control, zeker aan het eind van Seizoen 7...
--
Lees waarom je Fred had mķeten steunen, op:
>
>
> Giovanni Wassen wrote:
>> Dennis SCP spammed:
>>
>>
>>>Willow in haar kennis en toepassing van de magie
>>>(beheersing van gewoonlijk onbeheersbare krachten)
>>
>>
>> Kijk jij andere tv-programma's als ik dat doe ofzo? Willoe en
>> beheersing, yeah, dat hebben we gezien.
>
> Jij kijkt hetzelfde programma als Mari, ik kijk hetzelfde programma
> als Dennis...
Ha gezellig heren, wat een fijne toonzetting weer. Bah.
> Natתתrlijk is Willow in control, zeker aan het eind van Seizoen 7...
Die mening verschilt per persoon. Daarom heeft het ook een mening, een
mening die door mij nog wordt onderbouwd.
Groetjes,
Mari
Niet alleen dat, ze is in mijn ogen ook nog eens de énige echte teamplayer
die er nog over is. De andere drie hebben hun kwaliteiten, maar teamplayers
zijn ze geen van drieën.
Goh, en als ik toch zo'n vriendin zou mogen hebben, dan zou ik me zeer
gelukkig prijzen.
Willow rocks.
--
Saskia (loves Willow to death)
http://survivor.nksf.nl
http://fotolog.net/saskya
http://saskia.my-expressions.com
Saskia wrote:
<knip eens zijn>
> --
> Saskia
> (loves Willow to death)
Dat mag eventueel wel nét ietsjes minder :-p
Mazzel,
George
Heeft liever geen dode Willow ;-)
--
Lees waarom je Fred had móeten steunen, op:
>
>
> Saskia wrote:
>
><knip eens zijn>
>
> > --
> > Saskia
> > (loves Willow to death)
>
> Dat mag eventueel wel nét ietsjes minder :-p
>
> Mazzel,
> George
> Heeft liever geen dode Willow ;-)
Ja maar dan heeft ze Saskia! Fantastisch toch!
Groetjes,
Mari
(die blij is dat Saskia haar favoriet uit het deelnemersveld heeft
gevonden)
> (die blij is dat Saskia haar favoriet uit het deelnemersveld heeft
> gevonden)
Eén van de...
--
Saskia
> Crichton
--
An amateur practices until he gets it right,
A professional practices until she can't get it wrong.
> Natúúrlijk is Willow in control, zeker aan het eind van Seizoen 7...
Leuk en aardig, maar tel daar ook nog eens haar belevenissen in Survivor
bij op. Dáár heeft ze niks bewezen, dus dat moet je eigenlijk ook laten
meetellen. Niet alleen blind staren op de serie.
--
Duck.
Sander Verbrugge wrote:
> Leuk en aardig, maar tel daar ook nog eens haar belevenissen in Survivor
> bij op. Dáár heeft ze niks bewezen, dus dat moet je eigenlijk ook laten
> meetellen. Niet alleen blind staren op de serie.
Mwah, het ligt ook een beetje aan de situaties. Heeft Willow al eens
iets slecht gedaan? Verkeerd gehandeld in een situatie? Nope. Ze heeft
nog niet echt de kans gehad om haar talenten te laten zien. Maar da's
eerder toeval dan iets anders.
En als we kandidaten op hun acties in Survivor moeten beoordelen, dan
mag de jaloerse en enigzins valsspelende Crichton er sowieso eerder uit
dan Willow.
Mazzel,
George
Lees jij de verslagen wel? Of misschien wat selectief?
> Mari zei:
>
>> (die blij is dat Saskia haar favoriet uit het deelnemersveld heeft
>> gevonden)
>
> Eén van de...
Als je nou Faith en Willow even doodknuffelt dan schieten we lekker op met
Survivor ;)
--
Random
> Sander Verbrugge wrote:
>
>
>> Leuk en aardig, maar tel daar ook nog eens haar belevenissen in Survivor
>> bij op. Dáár heeft ze niks bewezen, dus dat moet je eigenlijk ook laten
>> meetellen. Niet alleen blind staren op de serie.
>
> Mwah, het ligt ook een beetje aan de situaties. Heeft Willow al eens
> iets slecht gedaan? Verkeerd gehandeld in een situatie? Nope. Ze heeft
> nog niet echt de kans gehad om haar talenten te laten zien. Maar da's
> eerder toeval dan iets anders.
Als ze nu nog steeds niet de kans heeft gezien iets te laten zien in *al*
die tijd dan is de vraag legitiem welke talenten ze uberhaupt bezit.
> En als we kandidaten op hun acties in Survivor moeten beoordelen, dan
> mag de jaloerse en enigzins valsspelende Crichton er sowieso eerder uit
> dan Willow.
Als je Crichton afstraft voor uberhaupt iets doen in Survivor, zoals
zichzelf zijn, ja dan moet je vooral Willow Survivor laten winnen.
Awwww! En John niet? ;p
> Als ze nu nog steeds niet de kans heeft gezien iets te laten zien in
> *al* die tijd dan is de vraag legitiem welke talenten ze uberhaupt
> bezit.
Haar team redden van dat Farongo beest is niets? Het Doosje van Wesley
beschermen is niets? Ontsnappen aan een waanzinnige meute ontvoerders is
niets? Vuur maken? Zich uit een moeilijke situatie met de Hans-en-Grietje
heks redden? Etc, etc.
Noem 't maar niks, als je graag wilt :)
>>> Natúúrlijk is Willow in control, zeker aan het eind van Seizoen 7...
>>
>> Leuk en aardig, maar tel daar ook nog eens haar belevenissen in Survivor
>> bij op. Dáár heeft ze niks bewezen, dus dat moet je eigenlijk ook laten
>> meetellen. Niet alleen blind staren op de serie.
>
> Lees jij de verslagen wel? Of misschien wat selectief?
Ik loop nu wat achter met de verslagen (de laatste twee, meen ik) en tot nu
toe heeft ze haar capaciteiten alleen ten volle benut ten dienste van een
gemeenschap. Ze kan het wel als ze zelf moet overleven, maar dat komt er
(nog?) niet uit.
Afijn, ze zit wel bij de laatste 4, en da's niet slecht. Maar er kan er
maar 1 zijn :)
--
Duck.
Ja, ik denk dat Saskia liever John knuffelt. ;-)
--
Wouter Valentijn
www.zeppodunsel.nl www.nksf.nl
http://survivor.nksf.nl
http://www.zeppodunsel.nl/Survivor2004SuperFavorieten.htm
Malcolm, Willow, Faith.
www.zeppodunsel.nl/Survivor2004Favorieten.htm
Uh huh :-))
> > Willow in haar kennis en toepassing van de magie
> > (beheersing van gewoonlijk onbeheersbare krachten)
>
> Kijk jij andere tv-programma's als ik dat doe ofzo? Willoe en beheersing,
> yeah, dat hebben we gezien.
Tijdens Buffy's dood leidde Willow de scoobie gang tactisch en moreel
met volledige beheersing van haar krachten.
Na de dood van Tara werd zij overmand door haar krachten als een
superheld die zijn krachten niet kent en mensen kwaad doet. Zij hoefde
niet gestopt te worden, slechts overreden te worden dat ze uit haar
eigen nachtmerrie moest ontwaken en eenmaal ontwaakt kon zij zichzelf
ook losmaken van de kracht die woede heet. Dat toont haar
zelfbeheersing.
Iedereen heeft wel eens zijn zelfbeheersing verloren, dat bij Willow een
slag op tafel en een scheldpartij leidde tot bedreiging niet van de
tafel maar van heel planeet aarde en tot vervloekingen, dat zij een
instrument van het kwaad werd, wist zij zelf ook niet Niemand had gezegd
dat zij de krachtigste hekst ter wereld kon worden. Maar ze is geen
darth vader geworden, ze heeft het in de kiem gesmoord.
Ten tijde van de chaos rondom The First Evil is het Willow die het team
weer een maakt door een interventie te initieren. Ze heeft beheersing
van haar kracht en is terughoudend met het inzetten van overdadigheid
omdat ze weet dat deze is als een vuistslag van een superheld potentiaal
dodelijk. In goed overleg besluit ze tot de inzetting van krachten en
speelt ze zelfs in op het idee dat zij geen controle zou hebben (Willow
organiseerd een overleg met de teamleiders, verliest zogenaamd controle
over forcefield zodat Buffy een, volgens Willow hoog nodige, moraal
boost kan geven)
Als Willow uiteindelijk haar volledige krachten in gaat zetten om de
wereld te redden van een slachting neemt ze daarvoor veiligheids
maatregelen en blijkt ze volledige controle te hebben over de krachten
die eenmaal eerder door haar hebben gestroomt.
--
Dennis SCP
En ze had ook een heel leidinggevende uitstraling toen ze die eerste keer
Angels ziel terug zette.
'Resolved face', remember ;)
>
> Na de dood van Tara werd zij overmand door haar krachten als een
> superheld die zijn krachten niet kent en mensen kwaad doet. Zij hoefde
> niet gestopt te worden, slechts overreden te worden dat ze uit haar
> eigen nachtmerrie moest ontwaken en eenmaal ontwaakt kon zij zichzelf
> ook losmaken van de kracht die woede heet. Dat toont haar
> zelfbeheersing.
Ik denk sterk geïnspireerd door de originele Dark Phoenix sage (klassiek
Uncanny X-Men verhaal). Dat overmand worden door haar krachten.
>
> Iedereen heeft wel eens zijn zelfbeheersing verloren, dat bij Willow een
> slag op tafel en een scheldpartij leidde tot bedreiging niet van de
> tafel maar van heel planeet aarde en tot vervloekingen, dat zij een
> instrument van het kwaad werd, wist zij zelf ook niet Niemand had gezegd
> dat zij de krachtigste hekst ter wereld kon worden. Maar ze is geen
> darth vader geworden, ze heeft het in de kiem gesmoord.
Gelukkig!
De Dark Phoenix sage liep een stuk dramatischer af.
>
> Ten tijde van de chaos rondom The First Evil is het Willow die het team
> weer een maakt door een interventie te initieren. Ze heeft beheersing
> van haar kracht en is terughoudend met het inzetten van overdadigheid
> omdat ze weet dat deze is als een vuistslag van een superheld potentiaal
> dodelijk. In goed overleg besluit ze tot de inzetting van krachten en
> speelt ze zelfs in op het idee dat zij geen controle zou hebben (Willow
> organiseerd een overleg met de teamleiders, verliest zogenaamd controle
> over forcefield zodat Buffy een, volgens Willow hoog nodige, moraal
> boost kan geven)
>
> Als Willow uiteindelijk haar volledige krachten in gaat zetten om de
> wereld te redden van een slachting neemt ze daarvoor veiligheids
> maatregelen en blijkt ze volledige controle te hebben over de krachten
> die eenmaal eerder door haar hebben gestroomt.
Een veiligheidsklep genaamd Kennedy ;-)
Alles laten afhangen van Survivor is ook weer overdreven, zker nu we
tegen het einde zitten. Anders kan de organisatie gewoon de verslagen
schrijven zoals het hun uitkomt, of sterker nog gewoon meteen zeggen wie
het beste bezig zal zijn en gaat winnen terwijl over de andere
deelnemers gemene dingen worden geschreven.
Ik zie dit toch als een karakter test van de characters zoals wij die
kennen en de dingen die in survivor gebeuren als een uiting van hun
karakters. Die kunnen je aan het denken zetten over wie waarom wel of
niet een surivor is. Maar je moet je denk ik niet volledig laten leiden
door de leuke verslagen, ieder verslag heeft toch een beetje bias :-).
--
Dennis SCP
Dennis SCP wrote:
<knip betoog Dennis>
Kijk, en daar ben ik het nou helemaal mee eens!
Willow for Survivor 2004!
Mazzel,
George
--
Lees waarom je Fred had móeten steunen, op:
> Sander Verbrugge <use...@sunnydale.nl> wrote:
>
>> > Natúúrlijk is Willow in control, zeker aan het eind van Seizoen
7...
>>
>> Leuk en aardig, maar tel daar ook nog eens haar belevenissen in
>> Survivor bij op. Dáár heeft ze niks bewezen, dus dat moet je
>> eigenlijk ook laten meetellen. Niet alleen blind staren op de serie.
>
> Alles laten afhangen van Survivor is ook weer overdreven, zker nu we
> tegen het einde zitten. Anders kan de organisatie gewoon de verslagen
> schrijven zoals het hun uitkomt, of sterker nog gewoon meteen zeggen
> wie het beste bezig zal zijn en gaat winnen terwijl over de andere
> deelnemers gemene dingen worden geschreven.
Ja en nee. Ik merk wel dat wat dingen tegenkomen, maar ik denk dat de
dames interger genoeg zijn om die verleiding te weerstaan. Toch dames?
>
> Ik zie dit toch als een karakter test van de characters zoals wij die
> kennen en de dingen die in survivor gebeuren als een uiting van hun
> karakters. Die kunnen je aan het denken zetten over wie waarom wel of
> niet een surivor is. Maar je moet je denk ik niet volledig laten
> leiden door de leuke verslagen, ieder verslag heeft toch een beetje
> bias :-).
Ja een beetje, maar wel knap werk. Ik vind persoonlijk de verslagen van
Andrea leuker (ja zelfs met een overdosis aan Tom Parissen), maar ze
doen het toch elke keer maar weer. Het is voor de hand liggend als er
constant wordt geklaagd/gepraat over dat een karakter niet goed uit de
verf komt dat de organisatie effe een extra stapje zet om het wel te
tonen. Of dat een gevoel van bias geeft. Mja. Maar wat moet je dan?
groetjes,
Mari
--
"One man may hit the mark, another blunder; but heed not these
distinctions. Only from the alliance of the one, working with and
through the other, are great things born."
Antoine de Saint-Exupery
Aeryn for Survivor ... weinig woorden maar de boodschap is helder
http://www.nksf.info/survivor2004
--
Marc
Crichton, omdatie nog steeds niet dé survivor is. :-p
Sjoerd
--
Eelco
>Als je nou Faith en Willow even doodknuffelt dan schieten we lekker op met
>Survivor ;)
/me high-fives Random
--
Dave (Sweet)
>Haar team redden van dat Farongo beest is niets? Het Doosje van Wesley
>beschermen is niets? Ontsnappen aan een waanzinnige meute ontvoerders is
>niets? Vuur maken? Zich uit een moeilijke situatie met de Hans-en-Grietje
>heks redden? Etc, etc.
>
>Noem 't maar niks, als je graag wilt :)
Ja, heel graag.
--
Dave (Crichton Rockz!)
>
>
>Dennis SCP wrote:
>
><knip betoog Dennis>
>
>Kijk, en daar ben ik het nou helemaal mee eens!
>
>Willow for Survivor 2004!
Welnee, coolness (leather = Crichton) wint het van cuteness (redhead =
Willow)!
Crichton, Galactic Survivor!
--
Dave
Crichton, Galactic Survivor!!!
>Tijdens Buffy's dood leidde Willow de scoobie gang tactisch en moreel
>met volledige beheersing van haar krachten.
En vervolgens Buffy uit de hemel heeft gesleurd....
>Na de dood van Tara werd zij overmand door haar krachten als een
>superheld die zijn krachten niet kent en mensen kwaad doet. Zij hoefde
>niet gestopt te worden, slechts overreden te worden dat ze uit haar
>eigen nachtmerrie moest ontwaken en eenmaal ontwaakt kon zij zichzelf
>ook losmaken van de kracht die woede heet. Dat toont haar
>zelfbeheersing.
Ze hoefde slechts overreden te worden (door een ander) en dat toont
haar ZELFbeheersing?
>Iedereen heeft wel eens zijn zelfbeheersing verloren, dat bij Willow een
>slag op tafel en een scheldpartij leidde tot bedreiging niet van de
>tafel maar van heel planeet aarde en tot vervloekingen, dat zij een
>instrument van het kwaad werd, wist zij zelf ook niet Niemand had gezegd
>dat zij de krachtigste hekst ter wereld kon worden. Maar ze is geen
>darth vader geworden, ze heeft het in de kiem gesmoord.
Darth Vader uiteindelijk ook.
<knip>
>Als Willow uiteindelijk haar volledige krachten in gaat zetten om de
>wereld te redden van een slachting neemt ze daarvoor veiligheids
>maatregelen en blijkt ze volledige controle te hebben over de krachten
>die eenmaal eerder door haar hebben gestroomt.
Crichton redt de Aarde en delen van het Universum m.b.v. menselijke
vaardigheden. Niets magisch. Kijk, dat noem ik nou een échte
prestatie.
--
Dave
Crichton, Galatic Survivor 2004!!!
En Faith is zowaar cute *en* cool!
gr, Firsa
Neeeee. Zij is hot en cool :-)
cute en hot kunnen niet gelijk.
--
Dave
--
Andrea!
> Dennis SCP wrote:
>
>> Tijdens Buffy's dood leidde Willow de scoobie gang tactisch en moreel
>> met volledige beheersing van haar krachten.
>
> En vervolgens Buffy uit de hemel heeft gesleurd....
En ook daarvoor bleek al duidelijk dat het niet meer zo goed liep als met
buffy.
>> Na de dood van Tara werd zij overmand door haar krachten als een
>> superheld die zijn krachten niet kent en mensen kwaad doet. Zij hoefde
>> niet gestopt te worden, slechts overreden te worden dat ze uit haar
>> eigen nachtmerrie moest ontwaken en eenmaal ontwaakt kon zij zichzelf
>> ook losmaken van de kracht die woede heet. Dat toont haar
>> zelfbeheersing.
>
> Ze hoefde slechts overreden te worden (door een ander) en dat toont
> haar ZELFbeheersing?
grin, overreed te worden denk ik, zoals het er nu staat huurde Xander een
truck ;-)
Willow miste alle controle en werd daar net op tijd uit gered door een
bijna suicidale act van haar beste maatje. Niet echt een promo voor
zelfbeheersing.
>> Iedereen heeft wel eens zijn zelfbeheersing verloren, dat bij Willow een
>> slag op tafel en een scheldpartij leidde tot bedreiging niet van de
>> tafel maar van heel planeet aarde en tot vervloekingen, dat zij een
>> instrument van het kwaad werd, wist zij zelf ook niet Niemand had gezegd
>> dat zij de krachtigste hekst ter wereld kon worden. Maar ze is geen
>> darth vader geworden, ze heeft het in de kiem gesmoord.
>
> Darth Vader uiteindelijk ook.
Willow raakte dat hele seizoen al verslaafd aan magie. Kon zichzelf niet
stoppen, is Tara kwijtgeraakt maar kon desondanks niet stoppen.... Niemand
ontkent dat Willow hele grote krachten heeft, maar echt controle heeft ze
niet en zonder andere functioneert ze niet goed. Daarom is willow wel
goed, maar niet de ultieme survivor.
> <knip>
>> Als Willow uiteindelijk haar volledige krachten in gaat zetten om de
>> wereld te redden van een slachting neemt ze daarvoor veiligheids
>> maatregelen en blijkt ze volledige controle te hebben over de krachten
>> die eenmaal eerder door haar hebben gestroomt.
>
> Crichton redt de Aarde en delen van het Universum m.b.v. menselijke
> vaardigheden. Niets magisch. Kijk, dat noem ik nou een échte
> prestatie.
Crichton heeft zich zo goed aan kunnen passen, terwijl dat bij Willow een
van haar zwakkere kanten is. Willow functioneert het beste n een bekende
omgeving, liefst omringt door liefhebbende vrienden. En dan is het een
echte kanjer.... maar Crichton wordt uit zijn hele omgeving gehaald en
moet zich aan zoveel andere dingen aanpassen. Dat vind ik een betere
survivor.
Natuurlijk is Mal nog steeds de beste survivor, maar die is er door
onverlaten die de competitie vreesden uitgestemd ;-)
Marjolein
--
Lees (en kijk) waarom Malcolm de ultieme survivor is, op
http://www.noyce.nl/tijdelijk/survivor2004/intromaloverzicht.html
Maar die verliest het op slim en sociaal.
Rianne
> Breng je stem uit voor degene die volgens jou niet mee hoeft naar de
> eindstreep. Er kan gekozen worden voor:
Aeryn
--
Grtz,
Wouter de Vries
Voor de uitslag van deze ronde maakt het niet meer uit, dus dan maar vast
gaan stemmen voor de volgende ronde.
Willow krijgt mijn stem.
--
Matthijs
> Randomcybrarian wrote:
>
>>Als je nou Faith en Willow even doodknuffelt dan schieten we lekker op
>>met Survivor ;)
>
> /me high-fives Random
Biertje?
:)
--
Random
> Dennis SCP wrote:
>
>>Tijdens Buffy's dood leidde Willow de scoobie gang tactisch en moreel
>>met volledige beheersing van haar krachten.
>
> En vervolgens Buffy uit de hemel heeft gesleurd....
En niet zachtzinnig ook, waarom? Egoistische daad? Niet vrede mee kunnen
hebben dat mensen hun rust verdienen? En nog niet eens in normaal
overleg.. Yeah right team player. Uhuh.
>>Na de dood van Tara werd zij overmand door haar krachten als een
>>superheld die zijn krachten niet kent en mensen kwaad doet. Zij hoefde
>>niet gestopt te worden, slechts overreden te worden dat ze uit haar
>>eigen nachtmerrie moest ontwaken en eenmaal ontwaakt kon zij zichzelf
>>ook losmaken van de kracht die woede heet. Dat toont haar
>>zelfbeheersing.
>
> Ze hoefde slechts overreden te worden (door een ander) en dat toont
> haar ZELFbeheersing?
Tja dat bedoel ik maar.
>>Iedereen heeft wel eens zijn zelfbeheersing verloren, dat bij Willow
>>een slag op tafel en een scheldpartij leidde tot bedreiging niet van
>>van de tafel maar van heel planeet aarde en tot vervloekingen, dat zij
>>een instrument van het kwaad werd, wist zij zelf ook niet Niemand had
>>gezegddat zij de krachtigste hekst ter wereld kon worden. Maar ze is
>>geen darth vader geworden, ze heeft het in de kiem gesmoord.
>
> Darth Vader uiteindelijk ook.
Los daarvan: kwaad zit in je, net als het goede. het is maar net wat je
de doorslag wil geven. Instrument van het kwade... nee sorry. Ik heb bij
haar nog steeds het gevoel van: je weet het nooit. Je krijgt haar zo
gemakkelijk *uit* balans... spooky gewoon.
><knip>
>>Als Willow uiteindelijk haar volledige krachten in gaat zetten om de
>>wereld te redden van een slachting neemt ze daarvoor veiligheids
>>maatregelen en blijkt ze volledige controle te hebben over de krachten
>>die eenmaal eerder door haar hebben gestroomt.
>
> Crichton redt de Aarde en delen van het Universum m.b.v. menselijke
> vaardigheden. Niets magisch. Kijk, dat noem ik nou een échte
> prestatie.
Precies. Willow heeft zoiets moois: haar hersens. Ze is slim en ze heeft
magie niet nodig om iets te kunnen presteren. Dat ze er zo gemakkelijk
naar grijpt is haar zwakte én valkuil
Groetjes,
Mari
--
"One man may hit the mark, another blunder; but heed not these
distinctions. Only from the alliance of the one, working with and
through the other, are great things born."
Antoine de Saint-Exupery
Aeryn for Survivor ... weinig woorden maar de boodschap is helder
http://www.nksf.info/survivor2004
> Maar die verliest het op slim en sociaal.
Ik vrees dat je het met slim en sociaal niet redt in deze wereld.
--
Niek
Maar als je cute en cool en slim en sociaal bent en het mooiste SF&F-kontje
ooit hebt kom je toch een heel eind.
We hadden het toch over Mal?
--
Andrea!
(slightly obsessed)
sociaal slim is een benijdenswaardige eigenschap waar je nog ver mee zult
komen.
Nee, Niek heeft het licht nog niet gezien...
Dat lijkt me wel.
> We hadden het toch over Mal?
Eh...
--
Niek
/me knippert met haar ogen
Huh?
--
Niek
--
Meriadoc
"I never met a chocolate I didn't like."
~ Deanna Troi to Riker ~
(Star Trek: the Next Generation, "The Game." )
Heb je Firefly al gezien?
Marjolein (begint bij het begin)
> Een Farscape finale wil ik niet, maar toch vind ik het nodig om eerst te
> stemmen op
>> Willow
> Voornamelijk omdat ik nog geen keuze heb gemaakt tussen Aeryn en
> Crichton.
eh....... stefaan.... Aeryn is er al uitgestemd en je mag nu in de ronde
16 stemdraad stemmen op willow, faith of crichton
Marjolein
Jaaaaaaaaaaa. Helaas heb ik wel 1 aflevering gemist, geen idee
meer waarom. Wie weet gaan ze het nog eens herhalen, als de film
uitkomt wellicht.
> Marjolein (begint bij het begin)
*grin*
--
Niek
Wat heerlijk een stemdraad waarin we mogen kletsen. Komt allen!
En Meriadoc, wat een oen ben jij. Snel stemmen in stemdraad 16.
Hup, hup, hup.
--
Niek
> marbel wrote:
>> On Wed, 11 Aug 2004 01:55:40 +0200, Niek <ni...@nksf.nl> wrote:
>>
>>> marbel wrote:
>>>
>>>> Nee, Niek heeft het licht nog niet gezien...
>>>
>>>
>>> /me knippert met haar ogen
>>> Huh?
>> Heb je Firefly al gezien?
>
> Jaaaaaaaaaaa. Helaas heb ik wel 1 aflevering gemist, geen idee meer
> waarom. Wie weet gaan ze het nog eens herhalen, als de film uitkomt
> wellicht.
Ah, ik heb de dvd's, dus alles wat gemist was is gezien inmiddels. Maar
als je firefly gezien hebt dan weet je toch dat Mal geweldig is ;-) ?
Marjolein
> On Wed, 11 Aug 2004 13:14:44 +0200, Niek <ni...@nksf.nl> wrote:
>
>> marbel wrote:
>>> On Wed, 11 Aug 2004 01:55:40 +0200, Niek <ni...@nksf.nl> wrote:
>>>
>>>> marbel wrote:
>>>>
>>>>> Nee, Niek heeft het licht nog niet gezien...
>>>>
>>>>
>>>> /me knippert met haar ogen
>>>> Huh?
>>> Heb je Firefly al gezien?
>>
>> Jaaaaaaaaaaa. Helaas heb ik wel 1 aflevering gemist, geen idee meer
>> waarom. Wie weet gaan ze het nog eens herhalen, als de film uitkomt
>> wellicht.
>
> Ah, ik heb de dvd's, dus alles wat gemist was is gezien inmiddels.
> Maar als je firefly gezien hebt dan weet je toch dat Mal geweldig is
> ;-) ?
Ik vind Jayne leuker. Mag dat ook?
Bespeur ik hier enige opgekropte frustraties die nu de vrije loop krijgen?
:o)
--
Danny.
*er begint een flauw vermoeden te rijzen*
--
Niek
Eh...
/me kijkt onschuldig om zich heen
--
Niek
/me doet lekker mee, vooral als het om kletsen in een stemdraad gaat.
--
Danny.
Ik snap niet dat deze draad niet stormloopt. Mensen, het mag!!!
--
Niek
We moeten posters gaan ophangen aan de wanden van #nkSF.
--
Danny.
Ssst, het mag eigenlijk niet, maar we doen alsof het wel mag!
--
Danny.
Fantastisch hé? Woorden met een dubbele betekenis.
Bovendien doen we zo een extra inspanning voor de griezelfans in deze ng.
--
Danny,
Jaaaaaaaa, dat is een goed idee. Maak jij de posters, dan hang
ik ze op.
--
Niek
Daarom is het juist wel leuk.
--
Niek
/me geeft A2-tje aan met "Klets mee in [Survivor] Ronde 15 - stemdraad! Bij
voorkeur uit je nek!"
--
Danny.