Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Lost 1x5 "White Rabbit"

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Saskia

ongelezen,
1 apr 2005, 15:23:5201-04-2005
aan
Het verhaal van Jack. Goeie aflevering, ik heb 'm naar binnengezogen,
heerlijk is dat als de buitenwereld heel even niet bestaat. Het spreekt
mij wel aan hoe de serie lijkt te gaan, gedeeltelijk zien we de avonturen
op het eiland en wekelijks een achtergrondverhaal van één van de
passagiers. Nee, het eilandverhaal schiet zo niet erg op, maar ik hou wel
van series waarin personages uitgebreid uitgediept worden. Daar geef ik
graag wat voortgang in de plot voor op.

Jack is een apart geval, kennelijk heeft hij iets over zich waardoor
anderen hem automatisch als leider zien, maar dankzij zijn vader ("you
just don't have what it takes") lijkt hij de enige te zijn die dat niet
vindt.

Hij probeert een meisje uit het water te redden (terwijl er 45 mensen met
de armen over elkaar staat toe te kijken) maar het lukt hem niet en ze
verdrinkt. Toen waren er nog 46. Dan ziet hij weer die man in de branding,
en later weer aan de rand van de jungle. Het blijkt zijn - dode - vader te
zijn. Is het een hallucinatie? Of werd hij expres op dat moment naar het
water geleid, op het moment dat dat op het strand aan het opraken is?
Toeval? Ik geloof niet in toeval. Locke blijkbaar ook niet: "I don't
believe in magic, but this island is special. I looked into the eye of the
island and what I saw was beautiful". Mysterieuze woorden, wat bedoelde
hij? Dat monster van vorige week?

Jack vindt niet alleen water, maar ook een kist. Ik neem aan dat het zijn
vader's kist was. Maar de kist was leeg! Huh? De man was toch echt dood
dus die hallucinatie of wat het ook was, leek mij toch niet echt zijn
vader, dat zou volslagen onlogisch zijn. Maar ik vond zijn reactie op de
lege kist ook wat vreemd, hij leek bijna niet verbaasd te zijn? Zou hij
alleen een kist hebben meegenomen in het vliegtuig omdat hij anders niet
had meegekund? Maar waar is het lichaam van zijn vader dan? Heel
verwarrend, vond ik dit.

En die Sawyer heeft een lucratief winkeltje ingericht zo. Bah, hij wordt
echt steeds vervelender. En toch lijkt hij het ook weer niet echt leuk te
vinden: "Taking my place at the top of everyone's most hated list. Sucks,
don't it?" Ook weer eentje die niet helemaal is wat het lijkt.

En aan het eind lijkt Jack dan toch ineens de moed (?) op te brengen om op
te staan en de mensen toe te spreken.

--

Saskia

"Living is easy with eyes closed" - Charlie's tatoeage.

George van Hal

ongelezen,
1 apr 2005, 15:42:1901-04-2005
aan
Saskia wrote:
> Het verhaal van Jack. Goeie aflevering, ik heb 'm naar binnengezogen,
> heerlijk is dat als de buitenwereld heel even niet bestaat.

Yep, dit is een prachtaflevering. Het viel me trouwens weer op, nu ik
1x19 en deze op één avond gezien heb, dat de stemmen toch echt anders
klinken in PAL. Sommige mensen beïnvloed dat negatief, en dat is toch
wel jammer.

> [...]
> wel van series waarin personages uitgebreid uitgediept worden. Daar geef
> ik graag wat voortgang in de plot voor op.

Nou, ik ook, hoor. Mooie manier van een verhaal vertellen. Op die manier
*heb* je ook iets met de mensen op dat eiland, en is het niet zomaar een
losse verzameling mensen die je verder weinig doen.

> [...]
> anderen hem automatisch als leider zien, maar dankzij zijn vader ("you
> just don't have what it takes") lijkt hij de enige te zijn die dat niet

Ja, mooie tegenstelling, is dat.

> [...]
> into the eye of the island and what I saw was beautiful". Mysterieuze
> woorden, wat bedoelde hij? Dat monster van vorige week?

Ja, gek he? Je zou bijna denken dat Jack de hele tijd gestuurd wordt in
z'n acties. En Locke lijkt dat een beetje te onderstrepen.

[kist]

> Heel verwarrend, vond ik dit.

Ja, ik ook. Het zwakke punt van de aflevering, blijft dit voor mij. Wat
bedoelen ze te zeggen? Ik snap het gewoon niet.

> [...]
> te vinden: "Taking my place at the top of everyone's most hated list.
> Sucks, don't it?" Ook weer eentje die niet helemaal is wat het lijkt.

Precies. Sawyer is een grote klootzak, maar héél soms lijkt er een goed
hart in die man te schuilen. Maarja, soms dan ook weer helemáál niet. Ik
weet nog niet goed wat ik van 'm moet denken.

> En aan het eind lijkt Jack dan toch ineens de moed (?) op te brengen om
> op te staan en de mensen toe te spreken.

Yep, mooi vond ik dat. Het toch weer enigzins zoetsappige einde vond ik
ditmaal minder storend dan bij 1x03, trouwens. Gek is dat.

Mazzel,
George

Bart Dinnissen

ongelezen,
1 apr 2005, 17:45:3701-04-2005
aan
Saskia:

> [...]
> passagiers. Nee, het eilandverhaal schiet zo niet erg op, maar ik hou wel
> van series waarin personages uitgebreid uitgediept worden. Daar geef ik

Wat mij betreft is er een goed evenwicht tussen de algemene
strandproblemen en het uitdiepende karakterwerk. Het tempo (of, wat is
dat, timing?) klopt gewoon heel erg goed. Ik keek vanavond met het gevoel
dat ik gisteren de vorige aflevering pas zag, of liever: alsof ik er bij
ben en het allemaal meemaak.

> [...]
> anderen hem automatisch als leider zien, maar dankzij zijn vader ("you
> just don't have what it takes") lijkt hij de enige te zijn die dat niet

Die vader had ik wel wat willen doen.

> Hij probeert een meisje uit het water te redden (terwijl er 45 mensen met
> de armen over elkaar staat toe te kijken)

Ja, wat is dat toch, denkt er dan helemaal niemand na verder? Blijkbaar
zijn er net zoveel mogelijke reacties als er mensen zijn, dus 48 (er was
iets met dat aantal ...), maar je zou ze soms wel door elkaar willen
schudden.

> maar het lukt hem niet en ze
> verdrinkt. Toen waren er nog 46.

Ah - 46.

> [...]
> alleen een kist hebben meegenomen in het vliegtuig omdat hij anders niet
> had meegekund? Maar waar is het lichaam van zijn vader dan? Heel

Illusie en werkelijkheid zijn niet meer te scheiden, lijkt het wel.

> [...]
> vinden: "Taking my place at the top of everyone's most hated list. Sucks,
> don't it?" Ook weer eentje die niet helemaal is wat het lijkt.

Ja.

> En aan het eind lijkt Jack dan toch ineens de moed (?) op te brengen om op
> te staan en de mensen toe te spreken.

Ja, ook weer goeie timing: hij komt aan in het kamp op het moment dat een
paar anderen, die hij al redelijk goed kent, slaande ruzie krijgen.
Spontaan stapt hij naar voren en glijdt als het ware vanzelf in de rol van
leider. En is daarin duidelijk, al is het een beetje geïmproviseerd, maar
zo gaat dat natuurlijk ook.

--
Bart

Christa

ongelezen,
2 apr 2005, 01:46:4702-04-2005
aan
Sat, 02 Apr 2005 00:45:37 +0200 tikte dan wel citeerde Bart Dinnissen:

>Die vader had ik wel wat willen doen.

Wel wachten tot ik met hem klaar ben... wat een idioot!
Ma was de tweede Mrs Furillo, Joyce Davenport, uit Hill Street Blues.
Nog altijd een mooie vrouw.

> [...]
>zijn er net zoveel mogelijke reacties als er mensen zijn, dus 48 (er was
>iets met dat aantal ...), maar je zou ze soms wel door elkaar willen

Het is psychologisch vreemd dat er niemand anders mee ging doen.
Groepsonderzoek heeft aangetoond dat als er niemand iets doet, een
groep iemand kan laten verzuipen, maar juist als er wel actie wordt
ondernomen zouden de anderen ook iets zijn gaan doen. Dit strookt dus
niet helemaal met de werkelijkheid.

>Ah - 46.

Ze begonnen met 48. De FBI(?)-agent is dood en nu dat meisje. Dus zijn
er 46 over.

>Illusie en werkelijkheid zijn niet meer te scheiden, lijkt het wel.

De reactie vond ik prachtig. Ik vermoed dat ik dat ook gedaan zou
hebben. Maar je vraagt je inderdaad af of hij met een lege kist is
gaan vliegen - bewust of onbewust. Voor het transporteren van een
lichaam door de lucht zijn waanzinnige afspraken nodig en het kost
handenvol geld: een goudmijntje voor iedere luchtvaartmaatschappij.
Maar je moet het wel van tevoren regelen.

> [...]
>leider. En is daarin duidelijk, al is het een beetje geïmproviseerd, maar

Hij heeft zijn vader van zich afgeschud lijkt het.

--
Christa

Cascade failure: De cascaden weigerden dienst
Ondertiteling in ST Voyager, "The haunting of deck 12"

Bart Dinnissen

ongelezen,
2 apr 2005, 08:27:5602-04-2005
aan
Christa:

> Sat, 02 Apr 2005 00:45:37 +0200 tikte dan wel citeerde Bart Dinnissen:

> Ma was de tweede Mrs Furillo, Joyce Davenport, uit Hill Street Blues.

> Nog altijd een mooie vrouw.

Veronica Hamel, die herkennen wij hier ook altijd direct, hoewel ze geen
grote of bijzonder mooie rollen op haar naam heeft. Een plaatselijke
favoriet :-)

> Hij heeft zijn vader van zich afgeschud lijkt het.

Yep. Mooi om te zien hoe hij in de uren daarvoor zat te piekeren.
Het hele verhaal van Jack, inclusief zijn gedrag op het eiland, werd hier
mooi verteld.

--
Bart

Bericht is verwijderd

Andrea!

ongelezen,
2 apr 2005, 09:45:5102-04-2005
aan
Ik vond dit de beste aflevering tot nu toe. :-)

--
Andrea!
www.browncoats.nl

.

Niek

ongelezen,
2 apr 2005, 10:50:1502-04-2005
aan
Andrea! wrote:
> Ik vond dit de beste aflevering tot nu toe. :-)

*grijns*

--
Niek

George van Hal

ongelezen,
2 apr 2005, 11:53:2902-04-2005
aan
Niek wrote:

> *grijns*

Zou ze dan toch...

Mazzel,
George

Niek

ongelezen,
2 apr 2005, 11:58:2502-04-2005
aan
George van Hal wrote:

> Zou ze dan toch...

Ssssssssssssssst.

--
Niek

Pieter Kleine

ongelezen,
2 apr 2005, 16:19:4802-04-2005
aan
Op Sat, 2 Apr 2005 16:45:51 +0200 schreef "Andrea!"
<and...@haalditwegbrowncoats.nl>:

>Ik vond dit de beste aflevering tot nu toe. :-)

Idem, het was echt genieten.

Pieter
====
Ook bekend als Rhodanos
====

Wouter Valentijn

ongelezen,
2 apr 2005, 17:22:3002-04-2005
aan

"Niek" <ni...@nksf.nl> schreef in bericht

Proef ik hier een samenzwering? ;)

--
www.Wouter.Valentijn.name
www.zeppodunsel.nl

Wouter Valentijn

ongelezen,
2 apr 2005, 17:36:0002-04-2005
aan

"Saskia" <sas...@nksfnospam.nl> schreef in bericht

> [...]
> passagiers. Nee, het eilandverhaal schiet zo niet erg op, maar ik hou wel
> van series waarin personages uitgebreid uitgediept worden. Daar geef ik

Zekers.
Ik bekeek de aflevering vanavond.
Goede aflevering!

> [...]
> anderen hem automatisch als leider zien, maar dankzij zijn vader ("you
> just don't have what it takes") lijkt hij de enige te zijn die dat niet

Pfft, wist die vader veel.

> Hij probeert een meisje uit het water te redden (terwijl er 45 mensen met
> de armen over elkaar staat toe te kijken) maar het lukt hem niet en ze
> verdrinkt. Toen waren er nog 46.

Dat meisje probeerde hij juist niet te redden. Zijn eerste aandacht ging uit
naar die jongen en hij dacht dat hij die jongen kon redden en dat hij daarna
tijd zou hebben om ook haar te redden. Hij kreeg er later nog ruzie om met
die jongen die tegen hem zei dat hij hem met rust had moeten laten en juist
haar had moeten redden. De jongen zei zelf overigens dat hij ook in het
water was om haar te redden.
Even een headcount:
Begin 48 overlevenden? De Fed sterft en er blijven 47 (Het magische getal)
over.
Vrouw verdringt en ze gaan van 47 naar 46 (met 44 zonder zwemdiploma
wellicht). Zodra het kind geboren wordt zijn ze terug op 47! Wellicht binnen
de komende drie of vier afleveringen? Volgens mij zal dat niet veel langer
duren.

> [...]
> island and what I saw was beautiful". Mysterieuze woorden, wat bedoelde

Tja... En hoe vond Locke hem zo snel?
Was hij intussen zo goed in het surviveren (via studie denk ik) dat hij dat
zo ineens kon?
De titel slaat overigens op de vader van Jack. Dat was the White Rabbit dus.
Aldus Locke.
Zoals dus bij Locke de vorige keer Walkabout op Locke zelf sloeg.

> [...]
> alleen een kist hebben meegenomen in het vliegtuig omdat hij anders niet
> had meegekund? Maar waar is het lichaam van zijn vader dan? Heel

Misschien kreeg hij dat lichaam toch niet mee van de Australische douane?
En die vader? Hallucinatie of geest? 'Spirit Guide'? Jack werd erdoor naar
dat water geleid!

> [...]
> don't it?" Ook weer eentje die niet helemaal is wat het lijkt.
>
> En aan het eind lijkt Jack dan toch ineens de moed (?) op te brengen om op

Zoals Locke ook de vorige keer ineens kon lopen en boven zijn oude zelf
uitsteeg.

Overigens zag iemand nog die tatoeage op de schouder van die jongen die het
zwangere meisje bijstond. Iets over beter leven met de ogen dicht?

Christa

ongelezen,
3 apr 2005, 03:19:5403-04-2005
aan
Sun, 3 Apr 2005 00:36:00 +0200 tikte dan wel citeerde Wouter
Valentijn:

>Overigens zag iemand nog die tatoeage op de schouder van die jongen die het
>zwangere meisje bijstond. Iets over beter leven met de ogen dicht?

Volgens mij gewoon met pen er op geschreven. Ik vind hem geen type
voor een tattoo.

Saskia

ongelezen,
3 apr 2005, 04:33:1903-04-2005
aan
Christa wrote:
> Sun, 3 Apr 2005 00:36:00 +0200 tikte dan wel citeerde Wouter
> Valentijn:

Had je in mijn sig kunnen lezen, van de post waar je op reageerde: "living
is easy with eyes closed". Een regel uit Strawberry Fields van The Beatles.

> Volgens mij gewoon met pen er op geschreven. Ik vind hem geen type
> voor een tattoo.

Nu heeft de acteur natuurlijk wel al een tatoeage, op zijn enkel. Net
zoals de andere Reisgenoten uit LOTR. Maar ik ga ervan uit dat deze er
voor de serie op is getekend.

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/41533397
http://www.fotolog.net/saskya

Christa

ongelezen,
3 apr 2005, 04:51:5903-04-2005
aan
Sun, 03 Apr 2005 10:33:19 +0200 tikte dan wel citeerde Saskia:

>Nu heeft de acteur natuurlijk wel al een tatoeage, op zijn enkel. Net
>zoals de andere Reisgenoten uit LOTR. Maar ik ga ervan uit dat deze er
>voor de serie op is getekend.

Ik ga er zelfs vanuit dat hij het als acteur in Lost zelf geschreven
heeft, zoals hij ook poppetjes en letters op zijn knokkels schrijft.

Tjee... ik vind het moeilijk om uit te leggen.

Pieter Kleine

ongelezen,
3 apr 2005, 05:31:2503-04-2005
aan
Op Sun, 3 Apr 2005 00:36:00 +0200 schreef "Wouter Valentijn"
<li...@valentijn.nu>:

>En die vader? Hallucinatie of geest? 'Spirit Guide'? Jack werd erdoor naar
>dat water geleid!

Ik kreeg een nog ander idee. Er is al iets gesuggereerd in de groep
dat de overlevenden geobserveerd worden. Zou het kunnen zijn dat er
iets op het eiland is wat naargelang de persoon die hem of het ziet
een ander uiterlijk aanneemt, het monster? Zo zou Locke het mogelijk
kunnen zien als zijn interpretatie van Helen. Jack als zijn
interpretatie van zijn vader.
En als dit zo is, waarom doet de vreemde entiteit dit? Het doet me een
beetje denken aan die sf-films waarin een groep mensen apart worden
gezet om te kijken hoe men op druk en dergelijke reageert. Meestal als
intro voor een invasie van de aarde.
Het zou de serie in elk geval wel on topic maken.

Maarten van der Peet

ongelezen,
3 apr 2005, 07:05:5803-04-2005
aan
Saskia <sas...@nksfnospam.nl> wrote:

> Had je in mijn sig kunnen lezen, van de post waar je op reageerde: "living
> is easy with eyes closed". Een regel uit Strawberry Fields van The Beatles.

O ja, ik dacht dat het uit Lucy in the Sky with Diamonds kwam.

Strawberry Fields wordt samen met White Rabbit van Jefferson Airplane
wel als hoogtepunten van de 'psychedelica' beschouwd.

De 'psychedelica' waarin geprobeerd wordt de luisteraar te bewegen naar
plaatsen waar hij nooit eerder geweest is, plaatsen die de
werkelijkheid, het allerdaagse overstijgen.

De werkelijkheid op het lost-eiland lijkt wel een psychedelische
werkelijkheid, een werkelijkheid van rubber, maar dan zonder drugs.

gr.Maarten

Maarten van der Peet

ongelezen,
3 apr 2005, 07:05:5803-04-2005
aan
Saskia <sas...@nksfnospam.nl> wrote:

<snip>

> [...]
> hij? Dat monster van vorige week?
>
> Jack vindt niet alleen water, maar ook een kist.

En vlak daarvoor vind Jack een pop 'verdronken' in het water. Eerste
gedachte die door mijn hoofd flitste, echo van de werkelijkheid?

Intrigerende aflevering weer. Je blijft hypotheses vormen.

gr.Maarten

Maarten van der Peet

ongelezen,
3 apr 2005, 08:03:3003-04-2005
> [...]

<snip>

> En aan het eind lijkt Jack dan toch ineens de moed (?) op te brengen om op

Toeval?

We weten nu ook dat Jack voluit Jack Shepard heet. Misschien een
verbastering van Shepherd? Schaapsherder, dus.
Een bijbelse verwijzing licht op de loer.

Jack. ziet zichzelf niet als leider, maar wordt wel zo gezien.
Herder tegen wil en dank. Jezus...
wat een goede aflevering

gr.Maarten

George van Hal

ongelezen,
3 apr 2005, 08:23:2003-04-2005
aan
Pieter Kleine wrote:

> Idem, het was echt genieten.

\o/

Mazzel,
George

Saskia

ongelezen,
3 apr 2005, 09:34:0903-04-2005
aan
Maarten van der Peet wrote:
> [...]

> Een bijbelse verwijzing licht op de loer.
>
> Jack. ziet zichzelf niet als leider, maar wordt wel zo gezien.

Wow... goed bedacht!

> wat een goede aflevering

Ja he? Lost rocks :)

Een paar leuke Lost-weetjes:

Yunjin Kim, die de Koreaanse speelt, kwam eigenlijk auditie doen voor de
rol van Kate. Men vond haar niet geschikt voor die rol maar de producers
waren zo van haar onder de indruk dat dat ze het Koreaanse stel voor haar
hebben bedacht.

Het was eigenlijk de bedoeling dat Jack al in de piloot dood zou gaan,
maar gelukkig hebben de makers zich bedacht.

Wouter Valentijn

ongelezen,
3 apr 2005, 10:02:3003-04-2005
aan

"Pieter Kleine" <pietklep-...@xsall.nl> schreef in bericht

'The Man Tap'...
Een aflevering van Star Trek waarbij een zoutvampier aan een ieder verscheen
in een gedaante die aantrekkelijk was voor de ander.
Bedoel je zoiets? Of 'Shoreleave' waarin McCoy ook een groot wit konijn
tegenkomt (en kort daarna Alice) en diverse andere bemanningsleden wezens en
mensen tegenkomen die niet echt zijn wat ze lijken.
Of iets soortgelijks 'The Bringers of Wonder' in Space: 1999. En had Voyager
ook niet zo'n aflevering waarin een buitenaards wezen hen naar een bepaalde
plaats toelokte met drogbeelden van bekenden? En bij Doctor Who had je
meerdere keren iets dergelijks.
De serie 'Lost' wordt overigens zie ik ook in 'Starlog' behandeld.... Ik
denk dat de serie per definitie on topic is. Het artikel heb ik overigens
niet gelezen.

Wouter Valentijn

ongelezen,
3 apr 2005, 09:55:5703-04-2005
aan

"Maarten van der Peet" <Maarten.va...@haalditvetweg.nl.invalid>
schreef in bericht

Misschien....
We weten niet absoluut zeker of er geen 'drugs' of iets dergelijks bij
betrokken zijn.

Niek

ongelezen,
3 apr 2005, 12:40:0403-04-2005
aan
Saskia wrote:
> [...]
> rol van Kate. Men vond haar niet geschikt voor die rol maar de producers
> waren zo van haar onder de indruk dat dat ze het Koreaanse stel voor

Ik kan me wel voorstellen dat ze haar niet als een Kate-figuur
konden gebruiken. Wel erg leuk dat het koreaanse stel hierdoor
is ontstaan. Wat Babelonische spraakverwarring maakt het nog
machtelozer dan het al is.

> Het was eigenlijk de bedoeling dat Jack al in de piloot dood zou gaan,
> maar gelukkig hebben de makers zich bedacht.

Poeh zeg. Dan hadden we deze aflevering nooit gehad. Dat was een
gemis geweest.

--
Niek

Wouter Valentijn

ongelezen,
3 apr 2005, 13:03:5503-04-2005

> [...]
> konden gebruiken. Wel erg leuk dat het koreaanse stel hierdoor
> is ontstaan. Wat Babelonische spraakverwarring maakt het nog

Als er al van een spraakverwarring sprake is...
De kans is groot denk ik dat deze (Noord?) Koreanen wel degelijk Engels
verstaan.

> Poeh zeg. Dan hadden we deze aflevering nooit gehad. Dat was een
> gemis geweest.

Tenzij oorspronkelijk een ander personage achter deze white rabbit zou zijn
aangegaan.
Als het Jack niet zou zijn geweest, welk personage zou het dan wel zijn
geweest?

Giovanni Wassen

ongelezen,
3 apr 2005, 14:49:1403-04-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Als het Jack niet zou zijn geweest, welk personage zou het dan wel zijn
> geweest?

Een niet-interessante vraag, aangezien het wel zo is.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Maarten van der Peet

ongelezen,
3 apr 2005, 15:03:3703-04-2005
aan
Saskia <sas...@nksfnospam.nl> wrote:

> Wow... goed bedacht!

Zelfs als het niet zo is, misschien wel te ver gezocht, de serie leent
zich als puzzel, tot nu toe goed voor dit soort interpretaties.

> Ja he? Lost rocks :)

Zelfs de leader is al bijzonder, het witte "lost" wat vanuit een zwarte
achtergrond op je afkomt. Zeer kort en amper muziek, geweldig!

gr.Maarten

Wouter Valentijn

ongelezen,
3 apr 2005, 18:05:3703-04-2005
aan

"Giovanni Wassen" <pres...@nmmusic.nl> schreef in bericht

> Een niet-interessante vraag, aangezien het wel zo is.

Oorspronkelijk zou Jack het niet tot deze aflevering uitgehouden hebben. Ik
neem aan dat het script voor de aflevering al klaar lag... Of in ieder geval
het concept ervan. Dus wie zouden ze in eerste instantie in gedachten hebben
gehad?

Jacqueline

ongelezen,
4 apr 2005, 05:52:5504-04-2005
aan
Maarten van der Peet wrote:

> En vlak daarvoor vind Jack een pop 'verdronken' in het water. Eerste
> gedachte die door mijn hoofd flitste, echo van de werkelijkheid?

Volgens mij lagen er nog meer poppen. Misschien speelgoed van kinderen
die aan boord waren?

gr
Jacqueline

Jacqueline

ongelezen,
4 apr 2005, 06:05:1804-04-2005
aan
Prachtige aflevering. Wat een puzzelstuk! Ik merk wel dat ik nu
anders naar series begin te kijken.
Dat die man de vader van Jack blijkt te zijn. Zou hij opgestaan zijn uit
de dood. Net zoals Locke nu kan lopen?
Mooi dat hoewel de vader van Jack vond dat hij het niet in zich heeft,
Jack toch een leider blijkt te zijn. Vanaf het begin al. Goed van hem
dat ie nu aan iedereen 'durft' te vertellen dat er waarschijnlijk
voorlopig geen hulp zal komen en dat er nu samengewerkt/geleefd moet
worden. Je zag al dat het een beetje uit de hand liep toen de diefstal
van het water bekend werd. Gelijk mensen verdacht maken. En de reactie
toen de uiteindelijke dader bekend was.

gr.
Jacqueline

Wouter Valentijn

ongelezen,
4 apr 2005, 13:11:1804-04-2005
aan

"Jacqueline" <nob...@science.uva.nl> schreef in bericht

Ja het waren er meer.
Er lag gewoon een groot deel van de lading van het toestel.
Vandaar ook die doodskist.

Giovanni Wassen

ongelezen,
4 apr 2005, 13:17:2104-04-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

> [...]
> het concept ervan. Dus wie zouden ze in eerste instantie in gedachten hebben

Het blijft gissen dan, ik vermoed niet dat het verteld gaat worden,
lijkt me vrij spoilerig, maar het geeft des te meer aan dat er in de
Lostiverse veel kanten aan bod komen en kunnen komen.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Bart Dinnissen

ongelezen,
4 apr 2005, 13:28:2404-04-2005
aan
Wouter Valentijn:

>"Jacqueline" <nob...@science.uva.nl> schreef in bericht

Er lag inderdaad een rijtje poppen, bijna een spoor, tussen de plas en het
vliegtuig.

>Ja het waren er meer.
>Er lag gewoon een groot deel van de lading van het toestel.
>Vandaar ook die doodskist.

Dat moet dan het achterstuk zijn geweest, want de neus werd elders al
gevonden en het middenstuk is gisteren (of zo) op het strand in brand
gestoken.

Waarschijnlijk is nu het complete vliegtuig terecht, al kan er nog een
vierde stuk ergens zijn beland. En blijkbaar is dit het stuk met de
bagage. Dat kan nog interessante ontdekkingen opleveren.

--
Bart

Wouter Valentijn

ongelezen,
4 apr 2005, 13:53:0204-04-2005
aan

"Bart Dinnissen" <dinn...@chello.nl> schreef in bericht

> [...]
>
> Dat moet dan het achterstuk zijn geweest, want de neus werd elders al
> gevonden en het middenstuk is gisteren (of zo) op het strand in brand

Inderdaad. Het achterstuk was nog niet terecht. En nu dus wel.

> Waarschijnlijk is nu het complete vliegtuig terecht, al kan er nog een
> vierde stuk ergens zijn beland. En blijkbaar is dit het stuk met de
> bagage. Dat kan nog interessante ontdekkingen opleveren.

Ik ben benieuwd.

George van Hal

ongelezen,
4 apr 2005, 19:51:4704-04-2005
aan
Maarten van der Peet wrote:

> Zelfs de leader is al bijzonder, het witte "lost" wat vanuit een zwarte
> achtergrond op je afkomt. Zeer kort en amper muziek, geweldig!

Yep. Normaal gesproken ben ik wel iemand van de mooie uitgebreide
leaders, maar bij Lost zou het eigenlijk gewoon afdoen aan de sfeer. Een
uitgebreide leader met muziek, met alle karakters die even langskomen,
en noem maar op, nee, dat zou hier gewoon niet werken. Die korte leader,
met dat muziekje, dat pást gewoon vreselijk goed en zet meteen de toon.

Ik ben er dus ook wel een fan van :-)

Mazzel,
George

Maarten van der Peet

ongelezen,
5 apr 2005, 03:45:4705-04-2005
aan
Bart Dinnissen <dinn...@chello.nl> wrote:

<snip>

> Yep. Mooi om te zien hoe hij in de uren daarvoor zat te piekeren.
> Het hele verhaal van Jack, inclusief zijn gedrag op het eiland, werd hier
> mooi verteld.

Niet het hele verhaal.

- er wordt iets gezegd door Jack's moeder dat Jack zijn vader heeft
aangedaan. Daarom moet hij zijn vader halen. Wat heeft Jack zijn vader
aangedaan?
- heeft Jack zijn vader nu uit Australie meegenomen of niet?

Net als bij het verhaal van Kate blijven er nog gaten in het verhaal
zitten. Ik hoop dat die restjes in een later stadium allemaal mooi bij
elkaar komen.

gr.Maarten

Ninia

ongelezen,
5 apr 2005, 06:33:5005-04-2005
aan

Goed opgelet, Maarten :)

--
Ninia

Saskia

ongelezen,
5 apr 2005, 07:51:1905-04-2005
aan
Maarten van der Peet wrote:
> [...]
>
> - er wordt iets gezegd door Jack's moeder dat Jack zijn vader heeft
> aangedaan. Daarom moet hij zijn vader halen. Wat heeft Jack zijn vader

Ja. Ik vond het in eerste instantie zo maf dat hij per sé zijn vader moest
gaan halen, waarom ging zijn moeder niet gewoon lekker zelf? Maar
misschien wil ze dat Jack eerst iets gaat goedmaken of zo.

MARGO: He's gone, Jack.
JACK: He'll be back.
MARGO: This time it's different. I want you to bring him back.
JACK: What? He hasn't talked to me in two months, mom.
MARGO: You haven't talked to him in two months.
JACK: He doesn't want me to bring him back. Trust me. Let one of his
friends.
MARGO: He doesn't have friends anymore. Why do you think that is?

Dat staat er ook echt heel beschuldigend, ik herinner me niet of het ook
zo klonk.

MARGO: Jack, please, you know how he gets. He doesn't -- he won't
take care of himself. You have to go after him.
JACK: (shakes his head) I'm sorry. I can't.
MARGO: "I can't"? You don't get to say, "I can't". Not after what you
did.

> - heeft Jack zijn vader nu uit Australie meegenomen of niet?

Ja dat is inderdaad de grote vraag. Ik weet niet of het zo belangrijk is
maar ik wil het wel graag weten :)

> Net als bij het verhaal van Kate blijven er nog gaten in het verhaal
> zitten. Ik hoop dat die restjes in een later stadium allemaal mooi bij
> elkaar komen.

Dat zou fijn zijn.

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/41580093
http://www.fotolog.net/saskya

Wouter Valentijn

ongelezen,
5 apr 2005, 13:15:0405-04-2005

> [...]
> JACK: (shakes his head) I'm sorry. I can't.
> MARGO: "I can't"? You don't get to say, "I can't". Not after what you

Goh, nu ik dat zo hier zie...
Het boterde al niet tussen Jack en zijn pa, dus is er inderdaad iets
voorgevallen waarbij Jack schuld draagt. Gebeurde er iets dat voor Jack de
laatste druppel was? Beiden waren toch arts? Misschien heeft Jack zijn vader
ergens aangegeven of zo (alcoholmisbruik?) en is zijn vader daardoor zijn
licentie kwijtgeraakt. Ik gok maar wat.

De tijd zal het leren.

0 nieuwe berichten