Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

{DL} Lost 1x05 White Rabbit

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Ninia

ongelezen,
28 nov 2004, 17:14:0528-11-2004
aan
Spoiler space

*
*
*
*
*
*
*
* spoiler space
*

*
*
*
*

*
*
* spoiler space

*
*
*

*
*
*

*
*
*
*

* spoiler space
*
*

*
*
*

Daar ben ik weer na het zien van 105. Alweer een ontroerend verhaal,
ditmaal over Jack en zijn vader en over leiderschap. Op de een of
andere manier is er bij mij iets gekanteld na het zien van deze
aflevering. Vooral nadat Locke (niet Luck dus :) ) heeft gezegd dat hij
in "the eye of the island" heeft gekeken en daarin iets "very
beautiful" gezien heeft. We moeten er dus van uitgaan dat dit toch niet
zomaar een eiland is, maar een bijzonder eiland. Daardoor is het
mysterieuze er voor mij een beetje vanaf, want we kunnen er nu dus van
uitgaan dat dit een bijzonder eiland is, waarmee het bijzondere
geaccepteerd en dus meer gewoon is verklaard :)

Verder is het ook het einde van periode 1. Het wachten op redding wordt
verlaten, ze zullen het voorlopig met elkaar moeten doen, er een
gemeenschap van moeten maken, iedereen moet een bijdrage leveren, en
Jack, nadat hij in het reine is gekomen met zijn vader, neemt
eindelijk, net op tijd, het leiderschap op zich en houdt een
overtuigende speech.
Ik moet behalve aan Survivor, Expeditie Robinson en Alive, nu ook vaak
aan Lord of the Flies van William Golding denken. Ik denk niet dat het
zo af gaat lopen, want ik heb wel vertrouwen in Jack als leider en ik
denk de andere 45 mensen ook.

--
Ninia

P@rick

ongelezen,
28 nov 2004, 17:25:2028-11-2004
aan
Also sprach Ninia

Dus dan is het 'monster' waar Locke oog in oog mee heeft gestaan
blijkbaar iets moois. Of het heeft hypnotische gaven. Of Locke had het
over zijn wonderbaarlijke genezing. Jack sprak hem in ieder geval niet
tegen en vroeg ook niet wat Locke precies bedoelde.

> Jack, nadat hij in het reine is gekomen met zijn vader, neemt
> eindelijk, net op tijd, het leiderschap op zich en houdt een
> overtuigende speech.

Het was erg donker dus ik kon het niet goed zien: lag zijn vader nu in
die kist? Het lijkt me niet, anders zou hij er toch niet zo op in rammen.
Maar zo niet, waar is het lichaam dan?

--

Bye, Patrick

"I log on for company
My ISP comforts me"

Godspeed - Catatonia

Ninia

ongelezen,
28 nov 2004, 17:29:2028-11-2004
aan
P@rick zei:

> Het was erg donker dus ik kon het niet goed zien: lag zijn vader nu in
> die kist? Het lijkt me niet, anders zou hij er toch niet zo op in rammen.
> Maar zo niet, waar is het lichaam dan?

Nee de kist was leeg. Toch weer vreemd want de kist was tamelijk dicht
toch dacht ik.

--
Ninia

George van Hal

ongelezen,
28 nov 2004, 17:34:1828-11-2004
aan

Heh, moet ik nu toch maar snel 106 gaan kijken, anders kan ik niet meer
meedoen aan deze toch wel leuke draadjes :-)

> Alweer een ontroerend verhaal,
> ditmaal over Jack en zijn vader en over leiderschap.

Yep, elke aflevering heeft zo een erg duidelijke focus, en da's
eigenlijk wel mooi. Toch zou ik het leuk vinden om weer een ensemble
meer story-arc gerichte aflevering te zien. Dus ik ben benieuwd of we
dit format zullen houden (ik gok in elk geval totdat we alle karakters
een keertje gehad hebben).

> Op de een of
> andere manier is er bij mij iets gekanteld na het zien van deze
> aflevering. Vooral nadat Locke (niet Luck dus :) )

:-D

> [...]
> uitgaan dat dit een bijzonder eiland is, waarmee het bijzondere
> geaccepteerd en dus meer gewoon is verklaard :)

Goh, echt? Voor mij is het mysterie nu juist alleen maar bevestigd. Alle
vragen staan nog open. Het is nu juist nóg wat vreemder geworden, want
we hebben nu echt bevestigd gekregen dat Locke iets gezien heeft (het
'beest'?), maar we weten nog niet wát. En ik vraag me ook nog steeds af
wat Locke er nou precies mee te maken heeft...ik kan het gevoel niet
onderdrukken dat er tóch nog iets geks met 'm aan de hand is.

> [...]
> Jack, nadat hij in het reine is gekomen met zijn vader, neemt
> eindelijk, net op tijd, het leiderschap op zich en houdt een

Inderdaad. Hij is ook een erg duidelijk leiderfiguur. Ik las op TV Tome
trouwens dat het eerst de bedoeling was dat hij in de pilot kwam te
overlijden, maar dat ze teveel onder de indruk van hem waren. Goede
beslissing om 'm te laten leven, wat mij betreft in elk geval.

> Ik moet behalve aan Survivor, Expeditie Robinson en Alive,

Alive? Is dat van die vliegtuigcrash in het Andes gebergte?

> nu ook vaak
> aan Lord of the Flies van William Golding denken.

Heh, daar moest ik aan denken toen ik er net van hoorde, maar gelukkig
is het iets heel anders. Lord of the Flies kon me toen ik jong was een
vreselijk onprettig gevoel geven, en dat heb ik nog steeds. Heel naar
verhaal, vond ik, alhoewel ik het nu toch meer kan waarderen op een
objectief niveau.

> Ik denk niet dat het
> zo af gaat lopen, want ik heb wel vertrouwen in Jack als leider en ik
> denk de andere 45 mensen ook.

Precies, dat denk ik ook. Ik ben erg benieuwd wat ons nog te wachten
staat. Hmm, toch maar snel weer kijken :-)

Mazzel,
George

George van Hal

ongelezen,
28 nov 2004, 17:37:1228-11-2004
aan

> Nee de kist was leeg. Toch weer vreemd want de kist was tamelijk dicht
> toch dacht ik.

Ja, dat vond ik ook heel gek. Ik vroeg me ook af of dat nou betekende
dat z'n vader écht rondliep en dat het niet alleen in z'n hoofd zat. Ik
hoop dat ze er toch nog eens op terugkomen, eigenlijk.

Mazzel,
George

Ninia

ongelezen,
28 nov 2004, 18:02:0828-11-2004
aan
George van Hal zei:

Ja gauw kijken hoor. 106 review laat niet lang op zich wachten.

> [...]
> meer story-arc gerichte aflevering te zien. Dus ik ben benieuwd of we
> dit format zullen houden (ik gok in elk geval totdat we alle karakters

Er is toch ook best steeds interactie tussen de verschillende mensen.
Nu rondom dat water bijv.

> [...]
> vragen staan nog open. Het is nu juist nóg wat vreemder geworden, want
> we hebben nu echt bevestigd gekregen dat Locke iets gezien heeft (het

Ja, dat is wel zo, maar de mogelijkheid dat alles gewoon verklaarbaar
is is ons nu afgenomen. Toch?

> En ik vraag me ook nog steeds af
> wat Locke er nou precies mee te maken heeft...ik kan het gevoel niet
> onderdrukken dat er tóch nog iets geks met 'm aan de hand is.

Ja, hij heeft wel iets bijzonders in zijn ogen. Hoewel we in flashbacks
al vele kanten van hem gezien hebben, heeft hij toch sinds het eiland
toch iets van een messiasfiguur. Die ongebruikte schoenen die zo maar
voor hem klaar lagen. Daar hebben we het nog niet over gehad, maar dat
was ook al zo vreemd.

> [...]
> overlijden, maar dat ze teveel onder de indruk van hem waren. Goede
> beslissing om 'm te laten leven, wat mij betreft in elk geval.

Jack must live!

> Alive? Is dat van die vliegtuigcrash in het Andes gebergte?

Yep. Zeer indrukwekkend.

> [...]
> vreselijk onprettig gevoel geven, en dat heb ik nog steeds. Heel naar
> verhaal, vond ik, alhoewel ik het nu toch meer kan waarderen op een

Ja, er zijn verschillende filmversies. Ik heb een hele oude zwartwit
versie gezien en dat is inderdaad een heel naar verhaal. De kinderen
die daarin speelden zijn later nog teruggeweest naar dat eiland en
vertelden wat voor invloed het op hun leven had gehad.

Ja gauw 106 kijken. Hup!

--
Ninia

0 nieuwe berichten