Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

[DL] Lost 1x11 All the best cowboys have daddy issues (SPOILERS)

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

SjoerdH

ongelezen,
9 dec 2004, 10:54:2209-12-2004
aan
SPOILER SPACE...
.
.
.

Wow, misschien wel de beste episode tot nu toe... Enkele hoogtepunten:

Charlie leeft nog! Oke, hij zegt niet veel, maar dat komt hopelijk wel
weer. 't Is toch een van m'n favorieten en 't leek er toch echt op dat
hij niet terug zou komen.

De scene tussen Sayid en Sawyer. Sawyer was in 't begin meestal alleen
irritant, maar sinds 'zijn' episode een maandje geleden vind ik 'm toch
een stuk interessanter. Eerder 'chaotic neutral' dan evil, om maar even
wat dungeons&dragons termen te gebruiken.

Lock en Boone vinden bij toeval iets van metaal midden in de jungle. Het
leek me om iets vrij groots te gaan. Het meest logische is dat het om
een stuk van het vliegtuig gaat, maar dat is niet interessant genoeg om
een soort cliffhanger van te maken. ;-)

Wie is Ethan? We weten 't nog steeds niet. Hij kan in ieder geval wel
aardig knokken. :-P En wat is zijn doel nu precies? Hij is blijkbaar
niet van plan om mensen onnodig kwaad te doen, maar wat wil hij precies
met die baby? Want daar lijkt het toch om te gaan...

En nog zoveel andere dingen. Geweldige aflevering dus. En voorlopig
schijnbaar de laatste... :-( Ik zag net op tvtome.com het volgende:

/ Lost Goes Lost
/
/ With ABC landing an unexpected hit with the show, the network has
/ quickly realized that 13 episodes just aren't enough. The standard
/ mentality over the past few years with ABC was to give shows 13 at the
/ start of a season and see what happens, as previously done with Push,
/ Nevada, L.A. Dragnet, and Stephen King's Kingdom Hospital. If the show
/ fails, it's canned within 6 (unless under contract like Kingdom
/ Hospital).
/
/ What does this mean for Lost? Well, in order to fuel the fire they
/ have going for them, they need more episodes, and they need time to
/ film them. So for those of you who haven't seen the entire series so
/ far, this is your lucky time of year as the show goes on temporary
/ hiatus. Starting December 15th, the show will rerun from the Pilot (in
/ full), and continue down the line until the target date of February.
/ From there, they'll start with Episode 11 called "Whatever The Case
/ May Be" and finish out the season on time in May with however many
/ episodes they decide to finish off the season with.

Dus... das aan de ene kant heel mooit, meer Lost. Aan de andere kant
natuurlijk wel een vrij lange tijd geen nieuwe episodes. :-( Misschien
moet ik ze allemaal nog maar een keer kijken. ;-)

Sjoerd

Saskia

ongelezen,
9 dec 2004, 14:39:5409-12-2004
aan

Ahhhh mijn hemel zeg wat een adrenaline rush weer he! Whoa!!

> Charlie leeft nog! Oke, hij zegt niet veel, maar dat komt hopelijk wel
> weer. 't Is toch een van m'n favorieten en 't leek er toch echt op dat
> hij niet terug zou komen.

Man ik heb mijn ogen uit mijn hoofd zitten janken. Eerst dacht ik nog, oh
die leeft wel, maar op een gegeven moment dacht ik echt dat hij dood was!

> De scene tussen Sayid en Sawyer. Sawyer was in 't begin meestal alleen
> irritant, maar sinds 'zijn' episode een maandje geleden vind ik 'm toch
> een stuk interessanter.

Yup. Fijn om te zien dat hij toch nog iets menselijks heeft maar net niet
genoeg om er week van te worden of te denken dat hij 'veranderd' is. Goeie
interactie in die scene.

> [...]
> leek me om iets vrij groots te gaan. Het meest logische is dat het om
> een stuk van het vliegtuig gaat, maar dat is niet interessant genoeg om

Heh nee inderdaad. En aaaaaaaargh!!! Wéér wachten!!

> [...]
> niet van plan om mensen onnodig kwaad te doen, maar wat wil hij precies
> met die baby? Want daar lijkt het toch om te gaan...

Ik krijg er wat van, al die vragen!

> [...]

> / What does this mean for Lost? Well, in order to fuel the fire they
> / have going for them, they need more episodes, and they need time to

Neeeeeeeeeee!

> / From there, they'll start with Episode 11 called "Whatever The Case
> / May Be" and finish out the season on time in May with however many
> / episodes they decide to finish off the season with.

Aaaaaaaaaargh! In MEI pas weer????

<barst in onbeheerste en vertwijfelde snikken uit>

--

Saskia

http://www.pbase.com/image/37311017
http://www.fotolog.net/saskya

Randomcybrarian

ongelezen,
9 dec 2004, 14:56:4009-12-2004
aan
SjoerdH wrote:

OK, en laten we de andere leuke & interessante dingen niet vergeten:

Boone en Locke die aan het zoeken zijn waarbij Boone stroken van een rood
shirt gebruikt om de weg te markeren. Boone merkt op "... red
shirt"."Pardon?" "Star Trek. The crew who beames down with the main crew,
captain and the guy with the pointy ears. They always wore red shirts and
they always got killed off." Boone vraagt Locke vervolgens wat hij er van
vindt en het gouden antwoord komt: "Sounds like a pisspoor captain!"

Humor :)

Ook boeiend dat wanneer Walt en Hurley een potje Go spelen, de dobbelstenen
*iedere* keer precies de combinatie geven die Walt aangeeft en nodig heeft
om te winnen. Toeval? Dacht het niet!

Ik denk dat ik alle afleveringen de komende maanden eens opnieuw ga kijken
want ik heb gewoon het idee dat ik bepaalde hints mis of zo. Een mysterie
waar ik een antwoord op had *kunnen* hebben. Wat een superserie zeg!

Nalezen van synopsis kan trouwens op de uitstekende homepage van de serie
zelf:

http://abc.go.com/primetime/lost/episodes/2004-05/1.html

--
Random

Randomcybrarian

ongelezen,
9 dec 2004, 14:42:5109-12-2004
aan
SjoerdH wrote:

> [...]

> leek me om iets vrij groots te gaan. Het meest logische is dat het om
> een stuk van het vliegtuig gaat, maar dat is niet interessant genoeg om

Iets dat afkomstig is van die eerdere groep? Spannend is het wel maar dat
we 2,5 maand moeten wachten is minder :(

--
Random

Randomcybrarian

ongelezen,
9 dec 2004, 14:45:2909-12-2004
aan
Saskia wrote:

> Aaaaaaaaaargh! In MEI pas weer????

FINISH in mei :) Wel goed lezen met al die stress he? ;-)

><barst in onbeheerste en vertwijfelde snikken uit>

Februari is al erg genoeg dus ik snik met je mee.

--
Random

Saskia

ongelezen,
9 dec 2004, 14:50:4009-12-2004
aan

Oh.

/me kalmeert weer enigszins.

Dank je, Random.

--

Saskia (neemt geen genoegen met minder dan 26 afleveringen ;-))

http://www.pbase.com/image/37311017
http://www.fotolog.net/saskya

Sander Verbrugge

ongelezen,
9 dec 2004, 18:40:5609-12-2004
aan
Randomcybrarian:

Dat was zeker grappig!

> Ook boeiend dat wanneer Walt en Hurley een potje Go spelen, de dobbelstenen
> *iedere* keer precies de combinatie geven die Walt aangeeft en nodig heeft
> om te winnen. Toeval? Dacht het niet!

Go? Dat was backgammon, hoor. Go is een bordspel (als in schaken en dammen)
:)

> Ik denk dat ik alle afleveringen de komende maanden eens opnieuw ga kijken
> want ik heb gewoon het idee dat ik bepaalde hints mis of zo. Een mysterie
> waar ik een antwoord op had *kunnen* hebben. Wat een superserie zeg!

Gelukkig downloaden we :-P

> Nalezen van synopsis kan trouwens op de uitstekende homepage van de serie
> zelf:
>
> http://abc.go.com/primetime/lost/episodes/2004-05/1.html

Een van de betere, inderdaad.

--
Duck.

I wonder, wonder why the wonder falls
I wonder why the wonder falls on me
I wonder, wonder why the wonder falls
With everything I touch and hear and see

Benno...

ongelezen,
10 dec 2004, 02:46:2610-12-2004
aan
SjoerdH wrote:

Nog steeds een geweldig spannende serie en ik heb geen idee waar ze naar
toe willen. Ik heb wel wat wilde speculaties gelezen op een forum die ik
hier maar niet zal herhalen.
Maar............ ze gaan nu toch niet weer opnieuw alle personages e1n
voor e1n af met die flashbacks? Ik zag ook geen relatie tussen de
flashbacks van Jack en het lopende verhaal. Hooguit misschien dat zijn
confrontatie met Lock (oudere, autoritaire man) een gevolg was van zijn
disfunctionele relatie met zijn vader (ook een oudere, autoritaire man).

That being said, ik zou best nog wel wat meer achtergrond informatie
willen hebben (via flashbacks) van o.a. Kate en Lock maar op deze manier
gaat het wel ten koste van het lopende verhaal. Ondanks alle actie is
het eigenlijk een zeer langzame serie. En dat we maanden moeten wachten
op nieuwe afleveringen helpt ook niet echt.

--
Benno...

P@rick

ongelezen,
12 dec 2004, 05:11:4812-12-2004
aan
Also sprach SjoerdH

> Charlie leeft nog! Oke, hij zegt niet veel, maar dat komt hopelijk wel
> weer. 't Is toch een van m'n favorieten en 't leek er toch echt op dat
> hij niet terug zou komen.

Daar leek het inderdaad op, en dat maakte het een mooie dramatische
scene. Maar nee, Jack moest er toch nog een keer tegenaan en zowaar, hij
sloeg het leven letterlijk terug in Charlie. In zijn obsessieve drang om
levens te redden laat Jack zich niet in de weg staan door drama of de
dood.
Ik vind het niet zo gek trouwens dat Charlie niet veel zegt. Na de manier
waarop Jack op hem heeft huisgehouden moet ademen al verschrikkelijk veel
pijn doen.

> [...]
> om een stuk van het vliegtuig gaat, maar dat is niet interessant
> genoeg om een soort cliffhanger van te maken. ;-)

Ligt eraan wat voor vliegtuig natuurlijk :) Je zag nog net dat er
symbolen verschenen toen ze het oppervlak schoonveegden. Het ligt er al
een tijdje aangezien het helemaal is overwoekerd.

> [...]
> niet van plan om mensen onnodig kwaad te doen, maar wat wil hij precies
> met die baby? Want daar lijkt het toch om te gaan...

Volgens mij is Ethan onverschillig ten opzichte van andere mensen, wat
iets anders is dan mensen geen onnodig kwaad willen doen. Hij was er
blijkbaar als de kippen bij om zich in de groep te mengen vlak nadat ze
waren gecrasht. Misschien wist hij dat ze gingen crashen? En zou iemand
die al jarenlang op het eiland leeft niet opvallen tussen vers gecrashte
mensen, qua kleding of zo? Hij lijkt inderdaad op de baby uit te zijn.
Waarom, daar kun je van alles bij verzinnen.
Was het trouwens zeker dat Claire en Charlie bewusteloos waren? Het kan
zijn dat Ethan ze onder dreiging van een wapen heeft laten lopen, en
misschien onderweg heeft verteld dat hij niet alleen is. Misschien dat
Charlie op die manier weet dat Ethan niet alleen handelt. Het kan ook
zijn dat Ethan hulp van anderen heeft gehad bij het sjouwen van de
gijzelaars.

Ik kwam trouwens op het idee dat het eiland misschien een plek is waar
experimenten zijn gedaan op mensen en dat het mislukte resultaat van die
experimenten op het eiland is achtergelaten.

--

Bye, Patrick

"I log on for company
My ISP comforts me"

Godspeed - Catatonia

Giovanni Wassen

ongelezen,
12 dec 2004, 05:30:1112-12-2004
aan

Hij moet minstens een paar gebroken ribben hebben inderdaad :)
Het magische 'eiland' zorgt voor wonderbaarlijke dingen.

--
Gio

P@rick

ongelezen,
12 dec 2004, 05:33:0012-12-2004
aan
Also sprach Benno...

> [...]

> confrontatie met Lock (oudere, autoritaire man) een gevolg was van
> zijn disfunctionele relatie met zijn vader (ook een oudere,

Ik koppelde de flashback van Jack meer aan de blinde obsessie die hij,
zelfs voor een arts, lijkt te hebben om mensen te redden. Hij gaat door
waar het verstandiger is om (even) te stoppen. Locke leek het
verstandiger om een zoekteam te formeren, maar Jack wilde meteen
doorstomen. Later krijgt Jack een rode waas voor zijn ogen als hij Claire
hoort schreeuwen, en baant zich als een wilde stier een rechte lijn door
het oerwoud richting Claire. En als reanimatie van Charlie een hopeloze
zaak lijkt, gaat Jack toch door omdat hij niet wil opgeven.
In de flashback zie je hoe Jack niet in staat is de patient te redden die
zijn vader even daarvoor de vernieling in geopereerd heeft. En later
bleek de patient nog zwanger ook. Vanaf dat moment lijkt Jack op een
heilige missie om zoveel mogelijk mensen te redden ter compensatie voor
de twee mensen die hij niet kon redden.

Ninia

ongelezen,
12 dec 2004, 05:53:4812-12-2004
aan
P@rick zei:

Maar dat zal niet de reden zijn dat hij niks zegt. Hij hing daar op een
afschuwelijke manier te bungelen, hij is dood geweest, maar buiten dat
weet hij nu iets. Het was ze om Claire te doen. Hij weet dus dat er
meer zijn en dat ze Claire wilden hebben. Missschien weet hij nog meer.
Hij is verbijsterd.
Het is wel heel mysterieus allemaal. Waarom hebben 'ze' een baby nodig
en wie zijn 'ze'? Ik heb nog steeds geen idee welke kant ze opgaan met
deze serie.
Claire *moest* kennelijk crashen op dat eiland. Het was allemaal al
voorzien. Daar moesten een heel stel mensen dan voor de dood ingaan en
een stel anderen krijgt een nieuwe kans.
Het gaat steeds meer de kant van het mysterie op. Al helemaal nu ze
zo'n kist met vreemde tekens hebben gevonden. Ik dacht zelf eigenlijk
aan een ingang naar een ondergrondse leefgemeenschap, maar ja ik denk
echt van alles :)

> [...]
> Charlie op die manier weet dat Ethan niet alleen handelt. Het kan ook
> zijn dat Ethan hulp van anderen heeft gehad bij het sjouwen van de

Charlie weet in ieder geval meer, maar wat weet hij..?

> Ik kwam trouwens op het idee dat het eiland misschien een plek is waar
> experimenten zijn gedaan op mensen en dat het mislukte resultaat van die
> experimenten op het eiland is achtergelaten.

Oja dat is ook een idee. Bah eng. Dan zouden er in die kist dus
vervormde resten kunnen zitten. Brrr. Dat zou ook kunnen verklaren dat
ze een baby nodig hebben, maar nog niet dat er een voorbestemming in de
crash lag. Ik vind de serie steeds enger worden moet ik zeggen. Vooral
nu de mensen geen vreemden meer voor me zijn. Ik durf bijna niet meer
te kijken. Meestal heb ik niet het geduld de avi's om te coderen zodat
ik op mijn pc zit te kijken en dan komt het allemaal wel erg dichtbij
;-/

--
Ninia

George van Hal

ongelezen,
22 dec 2004, 17:51:2622-12-2004
aan

> Maar............ ze gaan nu toch niet weer opnieuw alle personages e1n

> voor e1n af met die flashbacks?

Hurley, we missen nog een hurley ep!

Mazzel,
George
Net 1x11 gezien, rete-spannend maar nog weinig toe te voegen

Benno...

ongelezen,
23 dec 2004, 02:57:1123-12-2004
aan

Das waar. Van die broer en zus hebben we ook nog geen flashbacks gezien.
En van die man met zijn zoontje. Niet dat ik daar op zit te wachten
overigens.

--
Benno...

0 nieuwe berichten