Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

[DL] Lost 1x13 "Hearts and Minds" (spoilers)

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

SjoerdH

ongelezen,
13 jan 2005, 12:44:2413-01-2005
aan
Wow, geweldig...

Een episode waarin echt met de kijker gespeeld wordt. Ik wist ineens
zeker dat er dinosaurussen op het eiland rondlopen. En dat Boone of
totaal gek zou worden, of juist een soort tweede Locke. Dat tweede is
overigens nog steeds een goede mogelijkheid, maar nu hoeven ze elkaar
niet te vermoorden. :-D

Over Locke gesproken, wat een weirdo. Dat wisten we natuurlijk al, maar
dat hele "I gave you an experience" verhaal is wel erg vreemd. Had dat
'medicijn' er wat mee te maken? Want als het goed is heeft hij zelf zo'n
ervaring gehad zonder medicijnen, of had hij toen misschien iets
gekregen ivm die boar attack? Zit 't em in een of andere vreemde stof
die in een bepaalde plant zit? Loopt iedereen half te hallicuneren? Nah,
dat is het denk ik niet, maar toch...

Trouwens, wist alleen Michael dat Sun Engels spreekt? Ik dacht dat dat
toch een paar anderen (waaronder haar man en Jack) duidelijk geworden
was. Blijkbaar niet. Het Jin&Hurley verhaallijntje vind ik trouwens ook
wel mooi.

Nouja, weer zoveel te verwerken, ik kijk 'em zo denk ik nog maar eens.
:-P In ieder geval een mooie aflevering waarin een paar draadjes terug
komen en weer hele nieuwe beginnen.

Sjoerd

Saskia

ongelezen,
13 jan 2005, 13:46:3713-01-2005
aan
SjoerdH wrote:

> Wow, geweldig...

"Flipping heck what the hell just happened?" is ongeveer wat er door mijn
hoofd ging toen de aflevering was afgelopen.

> [...]
> totaal gek zou worden, of juist een soort tweede Locke. Dat tweede is
> overigens nog steeds een goede mogelijkheid, maar nu hoeven ze elkaar

Een tweede Locke? Dat zie ik niet helemaal. Wat ik wel zag weet ik
eigenlijk niet zo goed ;) Maar er werd inderdaad weer flink met ons
gespeeld en we kregen weer een paar goeie schrikmomenten. De adrenaline
stroomt hier weer lekker door.

> Over Locke gesproken, wat een weirdo. Dat wisten we natuurlijk al, maar
> dat hele "I gave you an experience" verhaal is wel erg vreemd. Had dat
> 'medicijn' er wat mee te maken?

Ik kan geen touw meer vastknopen aan die Locke. En hoeveel van Boone's
ervaring was nu precies in zijn hoofd? Heeft Locke hem nooit vastgebonden
en was Shannon nooit daar? Dat is wat ik vermoed eigenlijk.

> Het Jin&Hurley verhaallijntje vind ik trouwens ook wel mooi.

Ja, erg leuk.

Wat ik minder leuk vind is dat Shannon en Sayid inderdaad dikke maatjes
aan het worden zijn. Hij is meteen een eind in mijn achting gedaald, wat
ziet hij toch in die krengerige bimbo??

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/38603041
http://www.fotolog.net/saskya

Ninia

ongelezen,
13 jan 2005, 18:11:2613-01-2005
aan
Saskia zei:
> [...]

Me2..

> [...]
> eigenlijk niet zo goed ;) Maar er werd inderdaad weer flink met ons
> gespeeld en we kregen weer een paar goeie schrikmomenten. De adrenaline

Ja toch voelde ik me niet belazerd wat ik nogal gauw heb wanneer er met
je gespeeld wordt als kijker zijnde. Waarom niet? Omdat er niet alleen
met de kijker werd gespeeld maar ook met Boone zelf. En het was ergens
goed voor. Die Locke is gewoon een keiharde leermeester. Boone moest
leren zijn stiefzusje los te laten. Zonder deze keiharde les was dat
niet gelukt. Nu heeft hij gevoeld dat hij opgelucht was over haar dood.

> Ik kan geen touw meer vastknopen aan die Locke. En hoeveel van Boone's
> ervaring was nu precies in zijn hoofd? Heeft Locke hem nooit vastgebonden
> en was Shannon nooit daar? Dat is wat ik vermoed eigenlijk.

Ja, dat is wat ik er ook uit begreep. Het was een of ander
hallucinerend middel.

> Ja, erg leuk.

Ja, heel erg leuk. Alleen, ze zijn nu 3 weken op het eiland, Hurley zou
toch langzamerhand iets af moeten slanken. (ja we weten hoe dat werkt
door Expeditie Robinson en zo ;) )

> Wat ik minder leuk vind is dat Shannon en Sayid inderdaad dikke maatjes
> aan het worden zijn. Hij is meteen een eind in mijn achting gedaald, wat
> ziet hij toch in die krengerige bimbo??

Ik vond haar nu wel wat minder onsympathiek. Ik was in ieder geval
dolblij dat ze nog gewoon leefde.

Maar jeetje wat een aflevering zeg. Ik vond hem ijzersterk, moet ik
zeggen. En Locke, hij heeft iets heel wits en iets heel zwarts over
zich. Steeds word je op het verkeerde been gezet. En vind je hem een
vreselijke griezel die schokkende dingen doet, maar altijd komen mensen
er toch weer beter uit en dan lijkt hij wel ineens een soort Messias.

Hij kwam invalide aan op het eiland, weten jullie nog? Hij kon niet
lopen. Het lijkt of hij een opdracht heeft, een missie.
En die kist, dat is volgens mij een deur naar een onderwereld of zo.
Dacht ik al van het begin af aan. Er is iets onder de grond.

Oh wat is het allemaal spannend en mysterieus. En oh wat moeten we weer
een week wachten!

--
Ninia

Giovanni Wassen

ongelezen,
15 jan 2005, 10:42:0515-01-2005
aan
SjoerdH wrote:
> Wow, geweldig...

/me knikt

> [...]

> gekregen ivm die boar attack? Zit 't em in een of andere vreemde stof
> die in een bepaalde plant zit? Loopt iedereen half te hallicuneren? Nah,

Lopen we er nu wel of niet gevaarlijk dingen op dat eiland rond? Zowel,
dan vond ik de actie van Locke om Boone vast te binden een nogal
onverantwoordelijke.

> Nouja, weer zoveel te verwerken, ik kijk 'em zo denk ik nog maar eens.
> :-P In ieder geval een mooie aflevering waarin een paar draadjes terug
> komen en weer hele nieuwe beginnen.

Boone en Shannon die elkaar zoenden, daar stond ik raar van te kijken.
Nou ja, eigenlijk niet eens meer zo na de openbaring dat ze niet bloed
gerelateerd zijn.

--
Gio

Allemaal aan de Naruto! Nu!

Giovanni Wassen

ongelezen,
15 jan 2005, 10:44:0415-01-2005
aan
Saskia wrote:

> [...]
>>

> Wat ik minder leuk vind is dat Shannon en Sayid inderdaad dikke maatjes

> aan het worden zijn. Hij is meteen een eind in mijn achting gedaald, wat

Ja, wat ziet hij toch in Shannon? (Ik weet het wel)
Jaloers Saskya? ;)

Saskia

ongelezen,
15 jan 2005, 12:04:1915-01-2005