Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Lost 1x08 Confidence Man

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Ninia

ongelezen,
22 apr 2005, 17:01:3122-04-2005
aan
Nadat ik bij 1x07 toch een lichte teleurstelling voelde, omdat de
redding niet echt spannend, want voorspelbaar was, en het verhaal van
de mot toch een heel klein beetje wouldbe-religieus was, heeft 1x08 het
weer helemaal voor me goedgemaakt.
Nou was die Sawyer natuurlijk ook wel een zeer intrigerend figuur, dus
ik was blij dat hij eindelijk aan de beurt was :) en zijn verhaal was
heel interessant.
Ondertussen was hij wel zeer irritant bezig natuurlijk door die
medicijnen niet te willen geven die hij uiteindelijk niet bleek te
bezitten. Maar hij had er wel mooi zijn kus mee gestolen en wat voor
een kus. Hij heeft ook wel heerlijke kuslippen, als ik Kate was zou ik
geen moment geaarzeld hebben hoor. Ik geloof dat zij er ook niet echt
spijt van had.
Nou die Sayid is ook niet voor de poes zeg met zijn martelpraktijken.
Het was allemaal erg heftig en ik moest toch wel even wegkijken toen
hij die bamboe onder zijn nagels schoof.

Vragen: - hoe heet Sawyer dan echt als hij geen Sawyer heet?
- gaat hij veranderen nu hij zich meer open heeft gegeven of
blijft hij een even afstandelijke aso?
- waar gaat Sayid naar toe, krijgt hij een eigen verhaallijn?
- we weten nog steeds niet wie hem die klap heeft verkocht in
de vorige aflevering.
- wanneer wordt die baby nou eens geboren?

--
Ninia

Saskia

ongelezen,
22 apr 2005, 17:23:0322-04-2005
aan
Ninia wrote:

> [...]
> redding niet echt spannend, want voorspelbaar was, en het verhaal van
> de mot toch een heel klein beetje wouldbe-religieus was, heeft 1x08 het

Yep. Eens. M2.

> [...]
> een kus. Hij heeft ook wel heerlijke kuslippen, als ik Kate was zou ik
> geen moment geaarzeld hebben hoor. Ik geloof dat zij er ook niet echt

Ik zou ook niet erg lang getwijfeld hebben hoor. In het begin vond ik 'm
alleen maar vreselijk irritant, maar eigenlijk is hij gewoon woest aan
trekkelijk ;-))

Best wel een aangrijpend verhaal van hem he. En de brief heeft hij nog
steeds, dus de echte Sawyer is nog niet gevonden. En hij heeft 'm ook niet
verbrand dus hij is nog steeds van plan hem te vinden.

> Nou die Sayid is ook niet voor de poes zeg met zijn martelpraktijken.
> Het was allemaal erg heftig en ik moest toch wel even wegkijken toen
> hij die bamboe onder zijn nagels schoof.

Gelukkig zagen we er niet veel van. Ik wil er verder helemaal niet aan
denken wat hij daar precies aan het doen was. Het geschreeuw van Sawyer
was erg genoeg.

> - waar gaat Sayid naar toe, krijgt hij een eigen verhaallijn?

Ja, wel goed om eindelijk eens iemand op stap te zien gaan om het eiland
rond te lopen. Of het slim is om in je eentje te gaan weet ik niet, maar
het is wel begrijpelijk waarom hij geen gezelschap wilde.

> - we weten nog steeds niet wie hem die klap heeft verkocht in
> de vorige aflevering.
> - wanneer wordt die baby nou eens geboren?

Verder weinig nieuwe 'eilandmysteries' helaas. De onzichtbare pindakaas
vond ik leuk. En de Koreaanse was de redder van arme Shannon. Vreselijk
was dat zeg. Ik heb zelf ook lichte astma dus ik kreeg het helemaal spaans
benauwd van die benauwde scene van haar :-/

En Hurley is gaaf. "Wow, man, that was awesome. I mean, that was like a
... Jedi moment."

Oja en de muziek weer. Mooooooi. Dat was "I Shall Not Walk Alone" van de
Blind Boys of Alabama, voor wie het weten wil.

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/42404259
http://www.fotolog.net/saskya

Wietze de Boer

ongelezen,
22 apr 2005, 17:24:3722-04-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, Ninia <n...@yar.invalid> wrote:

> [...]
>Nou was die Sawyer natuurlijk ook wel een zeer intrigerend figuur, dus
>ik was blij dat hij eindelijk aan de beurt was :) en zijn verhaal was

Ja en Kate had gelijk, hij wil graag dat mensen hem haten, daarom probeert hij
ze elke keer weer uit de tent te lokken.

> [...]
>een kus. Hij heeft ook wel heerlijke kuslippen, als ik Kate was zou ik
>geen moment geaarzeld hebben hoor. Ik geloof dat zij er ook niet echt

Ik had echt het idee van wanneer houdt ze nou eens op? Ze werd op het laatst wel
erg gretig! Ze had hem ook gewoon een klein kusje kunnen geven. Zou er van haar
kant dan toch nog wat meer zijn dan afkeer? Zou het "ik ben een stoere kerel dus
alle vrouwen vallen op mij" concept dan toch werken?

>Nou die Sayid is ook niet voor de poes zeg met zijn martelpraktijken.
>Het was allemaal erg heftig en ik moest toch wel even wegkijken toen
>hij die bamboe onder zijn nagels schoof.

Ach het was tenminste up-to-date met de tweede golfoorlog :-)

>Vragen: - hoe heet Sawyer dan echt als hij geen Sawyer heet?

Who cares? Iedereen kent hem als Sawyer.

> - gaat hij veranderen nu hij zich meer open heeft gegeven of
> blijft hij een even afstandelijke aso?

Tsja de mens is in staat om te veranderen, maar dat gaat niet van het ene op het
andere moment. Misschien is het een eerste stap.

> - waar gaat Sayid naar toe, krijgt hij een eigen verhaallijn?
> - we weten nog steeds niet wie hem die klap heeft verkocht in
> de vorige aflevering.

Ik verdenk toch meneer Locke, want hij is de enige die er baat bij heeft om op
het eiland te blijven en hij heeft geen geldig alibi. Het villen van dat zwijn
kon wel even wachten, het zwijn was toch al dood.

> - wanneer wordt die baby nou eens geboren?

Als 'ie daar zin in heeft! ;-)

Grace and peace,
--
Wietze
Love your neighbour, not your neighbour's wife.

Wietze de Boer

ongelezen,
22 apr 2005, 17:44:4022-04-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, Saskia <sas...@nksfnospam.nl> wrote:
> [...]
>was dat zeg. Ik heb zelf ook lichte astma dus ik kreeg het helemaal spaans
>benauwd van die benauwde scene van haar :-/

En Jin is er nu achter dat Sun engels spreekt. Ik ben benieuwd hoe hij daarop
gaat reageren.

>En Hurley is gaaf. "Wow, man, that was awesome. I mean, that was like a
>... Jedi moment."

En hij heeft eindelijk iets meer diepgang gekregen. We weten nu dus dat hij
gepest wordt vanwege zijn overgewicht.

>Oja en de muziek weer. Mooooooi. Dat was "I Shall Not Walk Alone" van de
>Blind Boys of Alabama, voor wie het weten wil.

Ha die heb ik nog live op het Flevo Festival gezien! :-)

Bericht is verwijderd

Giovanni Wassen

ongelezen,
23 apr 2005, 01:38:5023-04-2005
aan

Uh, ja. Denk maar aan die brief.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Giovanni Wassen

ongelezen,
23 apr 2005, 01:40:1723-04-2005
aan
Wietze de Boer wrote:

> En Jin is er nu achter dat Sun engels spreekt. Ik ben benieuwd hoe hij daarop
> gaat reageren.

Volgens mij heb ik dit gemist.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Bart Dinnissen

ongelezen,
23 apr 2005, 04:48:1023-04-2005
aan
Saskia:

>Oja en de muziek weer. Mooooooi. Dat was "I Shall Not Walk Alone" van de
>Blind Boys of Alabama, voor wie het weten wil.

Ah, mooi, bedankt. Ik dacht eerst aan Van Morrison maar die heeft een heel
ander accent, zo bleek al snel, en toen wilde ik het al zelf gaan
opzoeken. Dat hoeft nu niet meer.

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
23 apr 2005, 04:51:2923-04-2005
aan
Henri Pannevis:

> [...]
>ging de deal niet door toen Sawyer het zoontje van die zakenman zag.
>Had dat te maken misschien met zijn eigen kindertijd, een flashback

Ja, hij zag in dat jongetje zichzelf. De situatie is identiek aan vroeger,
maar toen was hij het kind en nu is hij de oplichter, en dat inzicht vloog
hem naar de keel.

--
Bart

Wietze de Boer

ongelezen,
23 apr 2005, 05:23:1523-04-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, Giovanni Wassen <pres...@nmmusic.nl>

wrote:

>Volgens mij heb ik dit gemist.

Toen ze aan de eucalyptus rook en er iets over zei in het engels, stond hij
ineens achter haar. Wat hij zei werd niet vertaald maar het klonk niet bepaald
vriendelijk. Michael hield hem tegen, anders was hij misschien erg agressief
geworden.

Maarten van der Peet

ongelezen,
23 apr 2005, 07:56:0823-04-2005
aan
Ninia <n...@yar.invalid> wrote:

> [...]
> redding niet echt spannend, want voorspelbaar was, en het verhaal van
> de mot toch een heel klein beetje wouldbe-religieus was, heeft 1x08 het

Hmm. Ik vond deze aflevering in de reeks juist wat minder. Een beetje
versplinterd allemaal. Wel kijkenswaardig uiteraard, leuke stukjes, maar
kabbelend. Typische tussenaflevering.

> Nou was die Sawyer natuurlijk ook wel een zeer intrigerend figuur, dus
> ik was blij dat hij eindelijk aan de beurt was :) en zijn verhaal was
> heel interessant.

Vond je? Slachtoffer wordt dader. Nou ja.
Dat veranderde gezichtspunt begint nu ook wel een gimmick te worden in
de serie. Ik wil nu wel wat meer mysterie van het eiland.

> [...]
> een kus. Hij heeft ook wel heerlijke kuslippen, als ik Kate was zou ik
> geen moment geaarzeld hebben hoor. Ik geloof dat zij er ook niet echt

Dat vond ik eigenlijk wel een heel vreemde draai.
Zij hield zich totaal niet in bij die verschrikkelijke hufter.

> Nou die Sayid is ook niet voor de poes zeg met zijn martelpraktijken.
> Het was allemaal erg heftig en ik moest toch wel even wegkijken toen
> hij die bamboe onder zijn nagels schoof.

En Locke speelde de rol van intrigant. Vertraagde tijdsontsteking,
sigaret. Geeft hem nog ene mes ook.

> Vragen: - hoe heet Sawyer dan echt als hij geen Sawyer heet?

Finn?

gr.Maarten

Maarten van der Peet

ongelezen,
23 apr 2005, 08:01:1223-04-2005
aan
Saskia <sas...@nksfnospam.nl> wrote:

<snip>

> Oja en de muziek weer. Mooooooi. Dat was "I Shall Not Walk Alone" van de
> Blind Boys of Alabama, voor wie het weten wil.

De eilandbewoners zijn tot nu toe allemaal "blind" en zouden eigenlijk
allemaal moeten samen werken om vooruit te komen.

Ik heb de Five Blind Boys of Alabama een keer in Paradiso gezien, achter
elkaar lopend, elkaars schouder vasthoudend. Prachtige gospel, ook voor
atheisten.

Zou het een waarschuwing voor Sayid zijn?

gr.Maarten

Jacqueline

ongelezen,
23 apr 2005, 08:40:5323-04-2005
aan

Wietze de Boer <i...@bennietgek.nl> schreef in berichtnieuws
lbqi61dg82b5kavdc...@4ax.com...

> [...]
kerel dus
> alle vrouwen vallen op mij" concept dan toch werken?

:)

<knip>

> [...]
zwijn
> kon wel even wachten, het zwijn was toch al dood.

En hij 'beschuldigde' Sawyer wel heel makkelijk! Ik vond het ook heel erg
opvallend.

> Als 'ie daar zin in heeft! ;-)

en hij/zij vindt het misschien nog te warm? :)

gr.
Jacqueline

Jacqueline

ongelezen,
23 apr 2005, 08:35:5023-04-2005

1s4k61lp02odng7bf...@4ax.com...

> [...]
bepaald
> vriendelijk. Michael hield hem tegen, anders was hij misschien erg

Volgens mij stond ie niet in eens achter haar. Hij kwam aanlopen, dus geloof
niet dat Jin al in de gaten heeft dat Sun Engels spreekt.
En volgens mij was het niet Michael die hem tegenhield. Ik denk dat Michael
meer bedoelde dat Jin niet weer tegen hem tekeer moest gaan, zoals de vorige
keer op het strand. Volgens mij was het het effect van Sun's stilzwijgen en
haar blik naar Jin. Ik heb het gevoel dat Sun meer 'macht' over Jin heeft
dan 'wij' denken.
Jin is volgens mij heel erg jaloers. Toen hij eenmaal zag waar de eucalyptus
voor was, lachte hij heel lief naar haar.

gr.
Jacqueline

Wietze de Boer

ongelezen,
23 apr 2005, 15:26:1123-04-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, "Jacqueline" <nob...@science.uva.nl>
wrote:

> [...]
>Jin is volgens mij heel erg jaloers. Toen hij eenmaal zag waar de eucalyptus
>voor was, lachte hij heel lief naar haar.

Zo zie je weer dat verschillende personen heel anders kijken. Ik schrok echt
toen ik Jin ineens zag staan met z'n norse Koreaanse gebrabbel, ik dacht oh nee,
nu heeft ze haar geheim verklapt!

Jacqueline

ongelezen,
23 apr 2005, 16:32:1023-04-2005
aan

Ninia <n...@yar.invalid> schreef in berichtnieuws
MPG.1cd3849a...@fb1.euro.net...

> [...]
> redding niet echt spannend, want voorspelbaar was, en het verhaal van
> de mot toch een heel klein beetje wouldbe-religieus was, heeft 1x08 het

'k heb vanavond nog een keer gekeken en ik vond het ook een leuke
aflevering. 'k moet trouwens zeggen dat ik het tot nu toe allemaal leuke
afleveringen vond.

> Nou was die Sawyer natuurlijk ook wel een zeer intrigerend figuur, dus
> ik was blij dat hij eindelijk aan de beurt was :) en zijn verhaal was
> heel interessant.

Dat vond ik ook en al was Sawyer tot nu toe bot en irritant, ik had/heb toch
niet echt een hekel aan hem.

> Ondertussen was hij wel zeer irritant bezig natuurlijk door die
> medicijnen niet te willen geven die hij uiteindelijk niet bleek te
> bezitten.

Dat is misschien wel zo, maar ze hadden het hem ook eerst kunnen vragen en
hem niet gelijk beschuldigen. Jack ging meteen door zijn spullen graaien.
Het is net zo als tijdens dat moment dat Sawyer Kate wilde vertellen dat
Jack in de grot vastzat. Toen werd ie ook meteen 'afgebekt'.

> Maar hij had er wel mooi zijn kus mee gestolen en wat voor
> een kus. Hij heeft ook wel heerlijke kuslippen, als ik Kate was zou ik
> geen moment geaarzeld hebben hoor.

Ik ook niet. :)

> [...]
> Het was allemaal erg heftig en ik moest toch wel even wegkijken toen
> hij die bamboe onder zijn nagels schoof.

Ik vond het wel erg mooi aan het eind, dat hij het ook heel erg vond dat ie
het had gedaan en het nooit meer wil doen en daarom ook besloot weg te gaan.
Ik mag 'm wel. En hij heeft van die mooie ogen! :)

Het gesprek tussen Charlie en Hurley over de pindakaas en Charlie die Hurley
er eigenlijk van verdacht nog over eten te beschikken omdat ie nog zo dik wa
s. En dan Hurley die zegt dat ie zijn riem toch al iets strakker kon
aantrekken. Een gaatje geloof ik dat ie zei.

gr.
Jacqueline

Jacqueline

ongelezen,
23 apr 2005, 16:18:2623-04-2005

t37l61hb5iiji82vu...@4ax.com...

> [...]
echt
> toen ik Jin ineens zag staan met z'n norse Koreaanse gebrabbel, ik dacht

Ik moet in ieder geval terugnemen over dat Jin kwam aanlopen. Hij stond WEL
in eens achter haar en Michael. Wel op een afstand, dus ik weet nog niet
zozeer of hij haar Engels heeft kunnen horen praten. Maar die kans is er
zeker. Dus jij hebt het goed gezien Wietze. :) Het zal in de volgende
afleveringen wel duidelijker worden, denk ik.

groeten,
Jacqueline

.

Christa

ongelezen,
23 apr 2005, 17:39:5323-04-2005
aan
Fri, 22 Apr 2005 23:23:03 +0200 tikte dan wel citeerde Saskia:

>Gelukkig zagen we er niet veel van. Ik wil er verder helemaal niet aan
>denken wat hij daar precies aan het doen was. Het geschreeuw van Sawyer
>was erg genoeg.

Wel weer een leuke vertaalslipper.
"I thought you were a communications officer"
"Part of my education was to learn the enemy how to communicate"
"Als ik klaar was, moesten anderen na mij communiceren" of zoiets wat
helemaal nergens op sloeg.

>Verder weinig nieuwe 'eilandmysteries' helaas. De onzichtbare pindakaas
>vond ik leuk.

Die was geweldig. Hij wil haar zo graag weghebben van het strand!!!

> En de Koreaanse was de redder van arme Shannon. Vreselijk
>was dat zeg. Ik heb zelf ook lichte astma dus ik kreeg het helemaal spaans
>benauwd van die benauwde scene van haar :-/

Ik heb één keer een aanval gehad (werd ermee wakker) en het is geen
pretje. De eucalyptus is slim. Helpt inderdaad, en is een van de
etherische olien die vrij makkelijk te krijgen is uit gekneusd blad.

>En Hurley is gaaf. "Wow, man, that was awesome. I mean, that was like a
>... Jedi moment."

En "I'm pretty much used to that"...
En zo blij dat hij toch maar mooi zijn riem al één gaatje strakker
heeft!

--
Christa

Cascade failure: De cascaden weigerden dienst
Ondertiteling in ST Voyager, "The haunting of deck 12"

Christa

ongelezen,
23 apr 2005, 17:46:3823-04-2005
aan
Sat, 23 Apr 2005 14:40:53 +0200 tikte dan wel citeerde Jacqueline:

>om op
>zwijn
>
>En hij 'beschuldigde' Sawyer wel heel makkelijk! Ik vond het ook heel erg
>opvallend.

Bovendien moest Sawyer wachten op het schot van het strand, dus een
tijdontsteking was onzin.

Christa

ongelezen,
23 apr 2005, 17:45:0523-04-2005
aan
Sat, 23 Apr 2005 14:35:50 +0200 tikte dan wel citeerde Jacqueline:

> Ik heb het gevoel dat Sun meer 'macht' over Jin heeft
>dan 'wij' denken.

Ik denk vooral dat hij zijn macht over haar kwijt is hier omdat hij
hem niet echt kan uitoefenen. Hij kan haar niet geisoleerd houden van
de rest, hoewel hij dat wel heeft geprobeerd. Hij is alleen, hij heeft
geen clan meer, zijn schoonfamilie is er ook niet meer om hem te
helpen. Bovendien: Sun kan communiceren met de groep. Ik heb het
gevoel dat hij kleiner wordt iedere keer als ze hem aankijkt.

Wouter Valentijn

ongelezen,
23 apr 2005, 18:18:1623-04-2005
aan
Maarten van der Peet wrote:

> Hmm. Ik vond deze aflevering in de reeks juist wat minder. Een beetje
> versplinterd allemaal. Wel kijkenswaardig uiteraard, leuke stukjes,
> maar kabbelend. Typische tussenaflevering.

Honderd procent mee eens. Zwakste tot nu toe.

> Vond je? Slachtoffer wordt dader. Nou ja.

Hij kreeg zo'n wroeging toen hij het jongetje zag... Hij was geworden waar
hij op jaagde. En door zijn zelfhaat wil hij anderen bewegen hem ook te
haten, zelfs als daar de dood het gevolg van is. Zwakkeling.

> Dat veranderde gezichtspunt begint nu ook wel een gimmick te worden in
> de serie. Ik wil nu wel wat meer mysterie van het eiland.

Er zijn nog wat personen die wellicht hun achtergrondaflevering in
flashbacks zullen krijgen. Dat vind ik niet erg aangezien de meeste
personages best interessant zijn.

> Dat vond ik eigenlijk wel een heel vreemde draai.
> Zij hield zich totaal niet in bij die verschrikkelijke hufter.

Denk eens aan haar eigen achtergrond. Ze was een gevangene aan boord van het
toestel.

Prachtig! Inwendig zei ik nog 'Go Sayid go!!' ;-)
Voor de goede orde: Ik steun Amnesty International en keur martelingen in
het echt natuurlijk af. :-)

> En Locke speelde de rol van intrigant. Vertraagde tijdsontsteking,
> sigaret. Geeft hem nog ene mes ook.

Locke heeft een verborgen agenda. Hij zat ook zo vreemd te kijken van een
afstand toen hij dat hondenfluitje gemaakt had en de eer ervan overliet aan
Michael.

> Finn?

LOL!!!

--
www.Wouter.Valentijn.name
www.zeppodunsel.nl

Wouter Valentijn

ongelezen,
23 apr 2005, 18:23:2523-04-2005
aan

Jin is een beetje wanhopig. Hij is doodsbang dat Sun hem verlaat, zoals ze
van plan was oorspronkelijk. Zijzelf vind meer en meer haar eigen stem.

Bart Dinnissen

ongelezen,
23 apr 2005, 19:25:4223-04-2005
aan
Christa:

> [...]
>helpen. Bovendien: Sun kan communiceren met de groep. Ik heb het
>gevoel dat hij kleiner wordt iedere keer als ze hem aankijkt.

Ja, heel goed, dat zie ik ook. Vooral die laatste blik toen ze bezig was
met die mint-bladeren.

Evengoed kan daar wel weer een wanhoopsactie van Jin op volgen, die het
niet kan aanzien dat ze hem ontglipt, want dan heeft hij immers niets meer
over in deze situatie. Maar dat zullen we moeten afwachten.

--
Bart (lost, but not lost)

Maarten van der Peet

ongelezen,
24 apr 2005, 07:13:1224-04-2005
aan
Wouter Valentijn <li...@valentijn.nu> wrote:

> [...]

<snip>

> Denk eens aan haar eigen achtergrond. Ze was een gevangene aan boord van het
> toestel.

Soort zoekt soort? Nee, tot nu toe had Kate een ontzettende hekel aan
Sawyer. Ik vermoed dat hij maar even als substituut-Jack moet fungeren.
Jack beantwoord Kate's geflirt niet en Sawyer wil niets liever dan Kate.

Waarom wil Jack eigenlijk Kate niet? Jack is wel op haar gesteld.
Misschien vind Jack het nog te vroeg of misschien is Jack wel meer
geīnteresseerd in mannen... dat zou wel een verrassende maar toch
logische draai kunnen zijn.

gr.Maarten

Wouter Valentijn

ongelezen,
24 apr 2005, 10:20:5124-04-2005
aan
Maarten van der Peet wrote:

> [...]
> Sawyer. Ik vermoed dat hij maar even als substituut-Jack moet
> fungeren. Jack beantwoord Kate's geflirt niet en Sawyer wil niets

Nee ik bedoel als in dat ze doet wat gedaan moet worden ongeacht de
consequenties. Als ze vivisectie op Sawyer had moeten plegen had ze het ook
gedaan.

> [...]
> Misschien vind Jack het nog te vroeg of misschien is Jack wel meer

> geïnteresseerd in mannen... dat zou wel een verrassende maar toch

Of hij durft haar nog niet aan. Ze is immers iemand die geboeid en begeleid
door een airmarshall aan boord van dat toestel zat. Niemand weet precies
waarvoor. Ergo ze is een potentieel gevaar en misschien niet te vertrouwen.

Misschien kan men daar ook een onderscheid in maken: De goeden en de
slechten.

Voorlopig zou het voor mij deze lijstjes opleveren:

Goed:

Jack
Sun
Charlie

Kandidaten voor goed (we kennen hun achtergrond niet helemaal):
Sayid
Michael
Walter
Hurley
Het zwangere 'Roswell' meisje.

Slecht:

Locke
Sawyer

Kandidaten voor slecht

Broer en zus.
Lin (echt een twijfelgeval).

En.....
Op dit moment schieten me geen namen te binnen.

Wat mij verder te binnen schiet is een gedachte bij de titel van de serie.
Naast de letterlijke betekenis: Verloren geraakt op een vreemd verloren
eiland zou men de mensen zelf als 'verloren' kunnen beschouwen. Hetgeen weer
neerkomt dat ze inderdaad een soort tweede kans hebben. Om niet langer
'verloren' te zijn, maar zich weer te vinden en desnoods zich opnieuw "uit
te vinden".

Maarten van der Peet

ongelezen,
24 apr 2005, 14:42:4924-04-2005
> [...]

> neerkomt dat ze inderdaad een soort tweede kans hebben. Om niet langer
> 'verloren' te zijn, maar zich weer te vinden en desnoods zich opnieuw "uit

Ik geloof dat Ninia ooit een soort vergelijking van het Lost eiland met
het vagevuur maakte. Ik dacht dat het vagevuur staat voor een
tussenstation tussen hemel en hel. Afhankelijk van hoe je je in het
vagevuur gedraagt ga je naar hemel of hel. Ik kan het mis hebben hoor,
mijn bijbelkennis is niet zo heel groot. (als er daarin al over
gesproken wordt?)

gr.Maarten

Wouter Valentijn

ongelezen,
24 apr 2005, 17:42:4624-04-2005
aan
Maarten van der Peet wrote:

Ik meen me te herinneren dat 'het vagevuur' zo'n functie had ja...
Een soort laatste kans voordat men definitief naar de hel gaat. Waarnaar toe
men dan al eigenlijk op weg is.
Maar of 'Lost' zo eenvoudig is als een vagevuur.... Ik denk van niet. Tenzij
het er eentje is met een soort ingewikkelde test.

Ninia

ongelezen,
24 apr 2005, 17:52:3724-04-2005
aan
Maarten van der Peet zei:

> [...]
> vagevuur gedraagt ga je naar hemel of hel. Ik kan het mis hebben hoor,
> mijn bijbelkennis is niet zo heel groot. (als er daarin al over

Er is inderdaad een theorie (er gaan vele theorieën over Lost op het
net) dat het Lost-eiland het vagevuur (louteringsplaats voor men de
hemel kan binnentreden) is, dat ze dus in werkelijkheid al dood zijn en
dit een soort loutering is.
Ik ben zelf allang geen aanhanger meer van deze theorie trouwens.
In de bijbel wordt niet gesproken over een vagevuur voor zover ik weet.

--
Ninia

Maarten van der Peet

ongelezen,
25 apr 2005, 08:51:3825-04-2005
aan
Ninia <n...@yar.invalid> wrote:

> [...]
> dit een soort loutering is.
> Ik ben zelf allang geen aanhanger meer van deze theorie trouwens.

Op dit moment in de reeks of omdat je al meer afleveringen hebt gezien?
:-)

> In de bijbel wordt niet gesproken over een vagevuur voor zover ik weet.

Ah dank je.

gr.Maarten

Maarten van der Peet

ongelezen,
25 apr 2005, 09:11:1725-04-2005
> [...]

> Ik meen me te herinneren dat 'het vagevuur' zo'n functie had ja...
> Een soort laatste kans voordat men definitief naar de hel gaat. Waarnaar toe

Toch meer een louteringsplaats.

In de WikiPedia lees ik:

Het vagevuur, ook wel: het purgatorium, de louteringsberg (in La Divina
Commedia), is volgens het katholieke geloof een plek in het hiernamaals,
waar men wordt gelouterd of gestraft voor de zonden die men heeft begaan
tijdens het leven. Nadat men is gelouterd krijgt men toegang tot de
hemel, alwaar men voor eeuwig in weelde mag leven, God lovende.

> Maar of 'Lost' zo eenvoudig is als een vagevuur.... Ik denk van niet. Tenzij
> het er eentje is met een soort ingewikkelde test.

Ik heb geen flauw idee.

gr.Maarten

Wouter Valentijn

ongelezen,
25 apr 2005, 12:32:0125-04-2005
aan
Maarten van der Peet wrote:

<knip>

> [...]
> men heeft begaan tijdens het leven. Nadat men is gelouterd krijgt men
> toegang tot de hemel, alwaar men voor eeuwig in weelde mag leven, God

Dus toch voor twijfelgevallen denk ik...
Niet voor degenen die rechtstreeks naar de hemel of hel gaan.
En aangezien vagevuur en hel vaker in één adem genoemd worden...

Ninia

ongelezen,
25 apr 2005, 12:33:2425-04-2005
aan
Maarten van der Peet zei:

> Op dit moment in de reeks of omdat je al meer afleveringen hebt gezien?
> :-)

Op dit moment in de reeks natuurlijk! Wat denk je wel...?! ;)

--
Ninia

0 nieuwe berichten