Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

{DL] Lost 1x03 SPOILERS

4 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Ninia

ongelezen,
25 nov 2004, 10:26:1625-11-2004
aan

P L O S T

SPOILERS

L LOST

S SPOILERS

Jullie zijn natuurlijk allemaal al verder maar ik heb gewoon zin om
iets te zeggen over aflevering 3 omdat ik die net gezien heb.
In 103 komt het groepje hikers terug van de top en zegt niet wat ze
gehoord hebben. De begeleider van Kate ligt vreselijk te schreeuwen,
wordt met een kogel gedood en dat mislukt nog ook zodat Jack
uiteindelijk hem de genadeslag geeft, aan zijn handen te zien
waarschijnlijk door zijn keel dicht te knijpen (?)
Er gebeurt nog een heleboel meer (het is geen Carnivale ;) ), ook aan
onderlinge contacten. Nadat aan het eind van de pilot iemand zegt (de
hobbit, ik weet nog niet de namen) Guys, where are we? is hier een
prachtig einde, nl een soort begin van het feit dat ze nu definitief
geland zijn, dat er een nieuw leven voor iedereen begint, het verleden
is er niet meer, ze worden voorlopig niet gered en sommigen die weten
van het bericht in 'loop', weten dat het er somber uitziet voor de
toekomst.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: wat ben ik blij dat ik ben blijven kijken
zeg. Aan het begin van de pilot dacht ik nog: dit is niks voor mij,
veel te eng en die schokkerige cameravoering daar hou ik ook niet van.

Maar nu zo aan het eind van aflevering 3 tijdens dat liedje Wash Away
van Joe Purdy (ik zoek de tekst nog, als iemand die heeft?) was ik
helemaal om. Ik vind het vreselijk aangrijpend die hele setting van dat
bij elkaar gebrachte zootje mensen tussen die enorme wrakstukken,
overlevenden en doden en de eerste sporen van menselijkheid: iemand
krijgt een appel toegeworpen, Jack zegt tegen Kate dat haar verleden is
uitgewist, de jongen heeft zijn hond terug.
Ik heb talloze speculaties. Jullie ook? Ik heb gedacht aan de
Bermudadriehoek. Dat ze daar in terecht zijn gekomen. Of een
alternatieve realititeit. Maar vandaag dacht ik ineens aan het
vagevuur. Vooral door die ene man met zijn spelletjes en hoe hij de
hond aan de vader gaf ipv rechtstreeks aan de zoon om de band tussen
die twee te herstellen. Mooi was dat! Die blik op zijn gezicht op het
eind. Het geheim dat hij had: dat er een wonder gebeurd was.

Een geweldige serie dus waar veel aan te beleven valt.
Tot de volgende keer. En niet spoilen als je reageert he. Ik heb 104
nog niet gezien.

--
Ninia

Giovanni Wassen

ongelezen,
25 nov 2004, 10:52:4125-11-2004
aan
Ninia <n...@yar.com.invalid> wrote in news:MPG.1c1017ff8fc55efd989774
@news.individual.net:

> uitgewist, de jongen heeft zijn hond terug.
> Ik heb talloze speculaties. Jullie ook? Ik heb gedacht aan de
> Bermudadriehoek.

Niet echt waarschijnlijk volgens mij, het vliegtuig steeg op in
Australië, wat moet het in de Bermuda-driehoek?

Deze tekst?

Wash Away - Joe Purdy

I've got troubles
Oh, but not today
Cause they're gonna wash away
They're gonna wash away.

I've got sins, Lord
But not today
Cause they're gonna wash away
They're gonna wash away.

And, oh, I've been crying
Oh, I've been crying
And, oh, no more crying
Oh, no more crying

--
Gio

Ik haat sigs

Ninia

ongelezen,
25 nov 2004, 11:17:1925-11-2004
aan
Giovanni Wassen zei:

Oh. Ja ik wist niet precies waar die driehoek was :)

> Deze tekst?
>
> Wash Away - Joe Purdy
>
> I've got troubles
> Oh, but not today
> Cause they're gonna wash away
> They're gonna wash away.
>
> I've got sins, Lord
> But not today
> Cause they're gonna wash away
> They're gonna wash away.
>
> And, oh, I've been crying
> Oh, I've been crying
> And, oh, no more crying
> Oh, no more crying

Die ja. Er ontbreken nog 2 zinnetjes volgens mij. Maar bedankt.

--
Ninia

P@rick

ongelezen,
25 nov 2004, 11:25:4225-11-2004
aan
Also sprach Ninia

Ik moet ep 4 en verder nog zien :)

> Aan het begin van de pilot dacht ik nog: dit is niks voor mij,
> veel te eng en die schokkerige cameravoering daar hou ik ook niet van.

Daar heb ik ook een hekel aan en het is voor mij een reden om een serie
niet te kijken. Bij Lost heb ik er echter totaal geen last van, dus wat
mij betreft valt het wel mee.

> Ik heb talloze speculaties. Jullie ook? Ik heb gedacht aan de
> Bermudadriehoek. Dat ze daar in terecht zijn gekomen.

Zoals Giovanni al zei is dat niet mogelijk. Ze vlogen van Australiė naar
de westkust van de VS. De bermuda driehoek ligt aan de oostkant van de
VS:

http://www.worldatlas.com/aatlas/infopage/bermudat.htm

Kan het natuurlijk nog een andere driehoek dan de Bermuda driehoek zijn
:)

> [...]
> die twee te herstellen. Mooi was dat! Die blik op zijn gezicht op het
> eind. Het geheim dat hij had: dat er een wonder gebeurd was.

Ik vond het juist een dreigende blik. En bewust zo gefilmd om de kijker
op een fout spoor te zetten. Dat deden ze eerder in de ep ook al met
Kate. Toen eenmaal bekend was dat zij de crimineel is kreeg ze een aantal
keer een betekenisvolle close-up met dreigende muziek. Ik ben dus wel
geneigd om te denken dat er meer steekt achter de mysterieuze Locke, maar
ik heb ook sterk het vermoeden dat ik hierin bewust wordt gestuurd door
de schrijvers.

Bye, Patrick

Sander Verbrugge

ongelezen,
25 nov 2004, 11:30:1625-11-2004
aan
Ninia:

> Wat ik eigenlijk wil zeggen: wat ben ik blij dat ik ben blijven kijken
> zeg. Aan het begin van de pilot dacht ik nog: dit is niks voor mij,
> veel te eng en die schokkerige cameravoering daar hou ik ook niet van.

Schokkerige cameravoering? Zo ervaar ik het niet. Ter vergelijking: de
cameravoering van NYPD Blue, daar word ik kotsmisselijk van.

> [...]
> Bermudadriehoek. Dat ze daar in terecht zijn gekomen. Of een
> alternatieve realititeit. Maar vandaag dacht ik ineens aan het

De volgende afleveringen zullen wat meer voeding geven aan tal van
theorie-en...

> Een geweldige serie dus waar veel aan te beleven valt.
> Tot de volgende keer. En niet spoilen als je reageert he. Ik heb 104
> nog niet gezien.

Ik verwacht een postje van je na 1x04 ;-)

--
Duck.

The Reaper's Guide to Dead Like Me
http://www.sunnydale.nl/deadlikeme/

Saskia

ongelezen,
25 nov 2004, 11:37:0925-11-2004
aan

Dat kan ik me levendig voorstellen :-) Wat lekker dat je nu 6 afleveringen
achter elkaar kunt kijken ook.

> Wat ik eigenlijk wil zeggen: wat ben ik blij dat ik ben blijven kijken
> zeg.

\o/

Het kan bijna niet anders dan dat deze serie je raakt. Het is gewoon
keigoed. Het is verschrikkelijk spannend en dreigend, het is zo menselijk,
de individuele verhalen van de mensen zijn stuk voor stuk goed uitgewerkt
en razend interessant. Ik ben helemaal weg van deze serie en heb inmiddels
2 vriendinnen enthousiast aan het downloaden gekregen :)

> Ik heb talloze speculaties. Jullie ook?

Ja ik barst ervan.

> [...]
> die twee te herstellen. Mooi was dat! Die blik op zijn gezicht op het
> eind. Het geheim dat hij had: dat er een wonder gebeurd was.

Ja he :)

P@rick zei nog:

> Ik ben dus wel
> geneigd om te denken dat er meer steekt achter de mysterieuze Locke, maar
> ik heb ook sterk het vermoeden dat ik hierin bewust wordt gestuurd door
> de schrijvers.

Vague Sub Thread talk!!! Geoooooooooorge!!! Mattiaaaaaaaaa!!

;)

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia
http://www.fotolog.net/saskya
http://www.flickr.com/photos/saskya/

P@rick

ongelezen,
25 nov 2004, 12:47:1025-11-2004
aan
Also sprach Saskia

> Vague Sub Thread talk!!! Geoooooooooorge!!! Mattiaaaaaaaaa!!

Ow.. damn. Kan ik mijn woorden nog terugnemen voordat G en M wakker
worden?

;)

--

Bye, Patrick
die zich toch gestuurd voelt

Saskia

ongelezen,
25 nov 2004, 14:01:5825-11-2004
aan

Hehehe

Nou je hebt mazzel, George moet nog beginnen met deze serie volgens mij.
Van M weet ik niet of hij kijkt.... we merken het vanzelf ;-))

George van Hal

ongelezen,
25 nov 2004, 14:10:0725-11-2004
aan

lol, te laat, ben ik al ;-) Maar dit is niet écht VST[tm] talk. Het kan
best dat de schrijvers bewust iets neerzetten, en zolang dat begrip niet
noodzakelijk is voor de consistentie van de Lostverse[tm] laag, dan is
er niks aan de hand. En dat is hier volgens mij niet zo, dus ga maar
weer rustig zitten ;-)

Mazzel,
George
ook t/m 1x04 van Lost

Jonathan Black

ongelezen,
25 nov 2004, 18:19:0625-11-2004
aan
> [...]
>
> Maar nu zo aan het eind van aflevering 3 tijdens dat liedje Wash Away
> van Joe Purdy (ik zoek de tekst nog, als iemand die heeft?) was ik

Ik heb het idee dat inderdaad het vrij enge karakter van de pilot, met
toch wel angstaanjagende scenes zoals bij de zoektocht naar de cockpit,
met het onbekend monster in het bos, etc., ietsje gematigd is in de
volgende afleveringen. Ik meende ook gehoord te hebben dat ABC daar om
gevraagd zou hebben.

> Ik heb talloze speculaties. Jullie ook? Ik heb gedacht aan de

> Bermudadriehoek. Dat ze daar in terecht zijn gekomen. [...]

Daar dacht ik ook meteen aan, bij "Guys, where are we?" :)

Bye,
--
jonathaN http://www.nksf.nl/

Jonathan Black

ongelezen,
25 nov 2004, 18:37:4025-11-2004
aan
George van Hal wrote:

> [...]
> begrip niet noodzakelijk is voor de consistentie van de Lostverse[tm]
> laag, dan is er niks aan de hand. En dat is hier volgens mij niet zo,

Ik kreeg anders ook meteen een VST[tm] Alert[tm] toen ik P@ricks
bovenstaande las, hoor. Viel een beetje over de manier waarop hij meteen
naar "ah,-maar-de-schrijvers-proberen-ons-dit-en-dat-te-laten-denken,
-denk-maar-niet-dat-ik-dat-niet-door-heb"-achtige argumenten greep...

;-)
--
jonathaN http://www.nksf.nl/

George van Hal

ongelezen,
25 nov 2004, 19:57:5325-11-2004
aan

> [...]

> met het onbekend monster in het bos, etc., ietsje gematigd is in de
> volgende afleveringen. Ik meende ook gehoord te hebben dat ABC daar om

Hmm, dat vind ik dan toch wel weer minder. Toegegeven, de toon van de
Pilot was vrij zwaar, zeker het eerste deel. Ik had nauwelijks tijd om
adem te halen, met de snelheid en intensiteit waarop alles op je afkwam.
Maar dat was dan ook wel weer lekker, eigenlijk.

Maargoed, zolang Lost gewoon een beetje z'n eigen koers kan blijven
varen is er niet zoveel aan de hand, gok ik. Toch kon ik bijvoorbeeld
bij het einde van deze aflevering denken dat er duidelijk een 'blij'
stukje ingezet was om kijkers vast te houden. Het Amerikaanse publiek
houdt niet van series die té Donker[tm] zijn en da's soms toch wel wat
jammer.

Maar ach, tegelijkertijd was het wel een mooie scene, dus eigenlijk moet
ik niet klagen :-)

> Daar dacht ik ook meteen aan, bij "Guys, where are we?" :)

Yep, ik ook. Maar ik denk dus níet dat dat het is. Het zal wel iets
aparts zijn, maar stiekem ben ik ook nog weleens bang dat we een soort
'iedereen zit in een geheime versie van Survivor' afloop krijgen. Maar
dat ligt aan mij, daar is geen enkele aanwijzing voor in de serie :-p

Mazzel,
George

Sander Verbrugge

ongelezen,
25 nov 2004, 20:27:1525-11-2004
aan
George van Hal:

> Toch kon ik bijvoorbeeld
> bij het einde van deze aflevering denken dat er duidelijk een 'blij'
> stukje ingezet was om kijkers vast te houden.

Daarom vind ik 1x03 vooralsnog de minste. Het 'Tabula Rasa' (waar ken ik
dat toch van...) motief lag er veel te dik bovenop, vond ik. Al dat 'we
beginnen opnieuw' aldoor, en het was echt net even anders dan de pilot,
waar ik enorm van genoten heb.

/me wacht nu op een nieuw Lost-draadje...

Giovanni Wassen

ongelezen,
26 nov 2004, 02:30:3426-11-2004
> [...]

> Een geweldige serie dus waar veel aan te beleven valt.

> Tot de volgende keer. En niet spoilen als je reageert he. Ik heb 104

Lost 1x04 "Walkabout" is geschreven door David Fury, je zult er wel van
genieten :)

Ninia

ongelezen,
26 nov 2004, 05:24:4126-11-2004
aan
George van Hal zei:

Rotflol. Ik moet toegeven dat ik ook aan Expeditie Robinson moest
denken af en toe. Vooral omdat er elk jaar bij de vooraankondiging van
Exp. Robinson wordt geroepen: dit jaar nòg harder! Dus zat ik wel eens
te gniffelen van: dit is echt de ultieme versie van E.P en wanneer gaan
ze nou eens voedsel zoeken en wie gaan ze wegstemmen? Maar ik hoop dat
die gedachten gauw overgaan want daar is het toch eigenlijk te goed
voor :)

--
Ninia

0 nieuwe berichten