Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

[DL] Lost 1x06 House of the Rising Sun

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Ninia

ongelezen,
1 dec 2004, 06:42:1901-12-2004
aan
spoiler space

s SPOILERS

s SPOILERS

s SPOILERS

s SPOILERS

Het verhaal van Sun en haar man Jin. Daar was wel wat review bij nodig,
want die twee nemen wel een speciale plaats in binnen het geheel. De
afzondering, de wrede liefde van hem voor haar, de moeilijke blikken
alsmaar van haar op hem en op de rest van het gezelschap. Dat
veronderstelde nogal wat voorgeschiedenis en die hebben we nu gehad.

Verder de heftige uitbarsting van Jin op Michael, bijna tot de dood
erop volgt en dat alleen vanwege een horloge. Ik had toch minstens
verwacht dat er jaloezie in het spel was omdat er al zo vaak iets was
voorgevallen tussen Sun en Michael, bijv. dat hij haar zag terwijl ze
zich stond te wassen, al was dat volkomen toevallig.
En Sun blijkt gewoon Engels te kunnen verstaan en spreken.

Dan het plan van Jack om bij het water te gaan 'wonen' wat de groep in
tweeën splitst omdat er toch ook mensen op het strand moeten zijn
vanwege signalen voor eventuele redding.

Het vreemdste in deze aflevering was weer de heer Locke. Hoe hij weer
een messiasrol heeft mbt Charlie die zijn drugs moet inleveren, maar de
verloren en diep betreurde guitaar hangt als beloning al boven zijn
hoofd. Locke doet weer mysterieuze uitspraken over het eiland, dat
geeft als je ook wat teruggeeft.

En dan is er nog de vondst van resten van een man en vrouw die daar 40
jaar moeten hebben gelegen. En wat er bij ze ligt, een witte en een
zwarte steen in een doosje, wat me weer aan een eerdere aflevering doet
denken. Heeft Locke het niet eerder over black and white gehad, toen
hij tegen het zwarte jongetje over het geheim van het eiland sprak? Of
zoek ik het nu te ver?

--
Ninia

P@rick

ongelezen,
1 dec 2004, 16:55:4601-12-2004
aan
Also sprach Ninia

> [...]
> verloren en diep betreurde guitaar hangt als beloning al boven zijn
> hoofd. Locke doet weer mysterieuze uitspraken over het eiland, dat

Het eiland inspireert natuurlijk tot het doen van mysterieuze uitspraken
;) Maar alles wat Locke zegt krijgt natuurlijk een extra lading sinds hij
'het beest' confronteerde, en dit weet na te vertellen. En vanwaar
eigenlijk zijn 400 delige messenset? Die heb je toch niet nodig als je
een aboriginal wandeling gaat doen? Kan zijn dat het Australisch handwerk
is wat hij mee naar huis wilde nemen om nog iets over te houden aan zijn
trip. Maar goed, Locke blijft cool. Hij werd in zijn aflevering neergezet
als een beetje zielig figuur, maar daar is op het eiland niets van te
merken.

> [...]
> denken. Heeft Locke het niet eerder over black and white gehad, toen
> hij tegen het zwarte jongetje over het geheim van het eiland sprak? Of

Wie weet. Ze gingen niet echt verder op die stenen in. Ik kan me die
quote van Locke niet meer zo goed herinneren, maar hij leek in zo'n
beetje de eerste aflevering al het geheim (denken) te kennen.

Blijkbaar is het goed neerstorten op dat eiland. Er blijven zo te zien
relatief veel overlevenden over na een crash. Wat weer doet vermoeden dat
die crashes niet toevallig daar gebeuren. Die ijsbeer zal ook best een
overlevende van een vorige crash zijn.

--

Bye, Patrick

"I log on for company
My ISP comforts me"

Godspeed - Catatonia

Ninia

ongelezen,
1 dec 2004, 17:38:4201-12-2004
aan
P@rick zei:

> Wie weet. Ze gingen niet echt verder op die stenen in. Ik kan me die
> quote van Locke niet meer zo goed herinneren, maar hij leek in zo'n
> beetje de eerste aflevering al het geheim (denken) te kennen.

Nee, ik heb die aflevering ook niet meer bewaard, maar ik herinner me
dat hij zijn handen in dichte vuisten omhoog hield en de ene stond voor
wit en de ander voor zwart. Of voor good en evil. Misschien iemand
anders die het nog weet?

*Rotflol*

--
Ninia

Jonathan Black

ongelezen,
3 dec 2004, 14:42:5903-12-2004
aan

> [...]
> dat hij zijn handen in dichte vuisten omhoog hield en de ene stond
> voor wit en de ander voor zwart. Of voor good en evil. Misschien

Hij was dat jongetje het Backgammon spel aan het uitleggen, "two
players, two sides; one is light, one is dark..."

http://beacon.dhs.org/~jonathan/locke.jpg

"... Walt, do you want to know a secret?"

Bye,
--
jonathaN http://www.nksf.nl/

Ninia

ongelezen,
3 dec 2004, 14:59:5903-12-2004
aan
Jonathan Black zei:

Oh Jonathan wat goed van je. Super! En nog met een screenshot erbij
ook.

> http://beacon.dhs.org/~jonathan/locke.jpg

Dus helemaal geen dichte vuisten. Wat is het geheugen toch
onbetrouwbaar. Of misschien had hij ze eerst even dicht en daarna pas
open.... </hoopvol>

--
Ninia

George van Hal

ongelezen,
3 dec 2004, 20:31:0203-12-2004
aan

Ninia wrote:
> spoiler space

Zo, ik heb net nog 1x06 zitten kijken, en kan nu dus ook veilig onder de
spoilerspace duiken :-)

Yep, en wel interessant. Want wat is de vader van Sun nu precies? Een
soort maffiabaas? En is Jin dan een mannetje die mensen moet vermoorden
die de zaken van pa verstoren?

En verrassend dat Sun wilde vluchten van haar man. Niet om de
behandeling (die je in de flashbacks eigenlijk helemaal niet zo ziet),
maar volgens mij meer vanwege z'n vermeende werk. En het dan
uiteindelijk toch niet kunnen.

> Verder de heftige uitbarsting van Jin op Michael, bijna tot de dood
> erop volgt en dat alleen vanwege een horloge.

Yep, heel apart. Ik vraag me af wat dat horloge precies te betekenen
heeft. Is het een soort 'membership pass' van de maffia familie ofzo?

> [...]
> voorgevallen tussen Sun en Michael, bijv. dat hij haar zag terwijl ze
> zich stond te wassen, al was dat volkomen toevallig.

Ja, ik dacht ook direct dat het om jalozie ging, zeker nadat Sun op dat
zoontje gepast had. Ik ga er trouwens wel vanuit dat Jin niets weet over
die keer dat Micheal Sun per ongeluk naakt zag. Ik ga ervan uit dat Sun
daarover niets verteld heeft.

> En Sun blijkt gewoon Engels te kunnen verstaan en spreken.

Yep, waarschijnlijk wilde ze naar Amerika vluchten, en dan is beheersing
van de engelse taal wel praktisch natuurlijk.

> Dan het plan van Jack om bij het water te gaan 'wonen' wat de groep in
> tweeën splitst omdat er toch ook mensen op het strand moeten zijn
> vanwege signalen voor eventuele redding.

Yep. Ook wel een lastig dilemma. Ik weet oprecht niet wat ik had gedaan
als ik op dat eiland had gezeten. Opgeven en overleven voor de long run,
of toch hopen dat je nog gevonden wordt en op dat strand blijven. Lastig...

> [...]
> verloren en diep betreurde guitaar hangt als beloning al boven zijn
> hoofd. Locke doet weer mysterieuze uitspraken over het eiland, dat

Ja, echt intrigerend is zijn rol. Ik weet niet precies wat er nou
allemaal met hem aan de hand is, maar dat er íets is, dat is zeker. Ik
hoop dat we binnenkort weer eens een Locke aflevering voorgeschoteld
krijgen.

> En dan is er nog de vondst van resten van een man en vrouw die daar 40
> jaar moeten hebben gelegen.

Ah, waren het er maar 2? Op de één of andere manier dacht ik dat het er
meer waren. Hmm, gek.

> [...]
> denken. Heeft Locke het niet eerder over black and white gehad, toen
> hij tegen het zwarte jongetje over het geheim van het eiland sprak? Of

Oeh, gaaf, daar had ik nog helemáál niet aan gedacht. Ja, dat zou best
wel eens kunnen. Toch wel een soort goed vs. kwaad thema, misschien.

Verder lijkt het eiland vol te zitten met mensen die een soort tweede
kans krijgen, is me tot nu toe opgevallen. Charlie die van de drugs
afkickt en z'n plezier in de muziek terugvind, Locke die weer kan lopen,
Jack die loskomt van z'n vader en de leiderfiguur kan zijn waarvan hij
wist dat hij het kon zijn, Kate die een tweede kans krijgt op een leven
zonder gevangenissen en achtervolgende agenten, Micheal die een tweede
kans krijgt op een goede verstandhouding met z'n zoon, en Jin en Sun die
een tweede kans krijgen op hun leven samen, weg van de invloed van de
vader van Sun. En ik denk dat wanneer we verder kijken, naar de volgende
afleveringen, we ook daar continu mensen zullen tegenkomen die op dit
eiland een tweede kans zullen krijgen om hun leven een betere wending te
geven.

Wat dat betreft denk ik dat er best iets in dat "iets geven en iets
terugkrijgen" van het eiland zit: je geeft iets op (je plek in de
bewoonde wereld en gewone maatschappij) en krijgt daar iets voor terug
(een tweede kans). Ik vraag me af hoe dat hele "Good vs. Evil"/"Black
vs. White" erin past, inclusief de vorige bewoners, maar tot nu toe
lijkt er een echt patroon te zitten in de mensen en hun leven op het
eiland.

Ik hoop ook dat we binnenkort nog wat antwoorden krijgen. Vragen en
mysteries zijn heel leuk, natuurlijk, maar die blíjven alleen leuk als
er af en toe ook iets opgelost wordt.

Op naar aflevering 1x07!

Mazzel,
George

Ninia

ongelezen,
4 dec 2004, 06:24:1704-12-2004
aan
George van Hal zei:

> Zo, ik heb net nog 1x06 zitten kijken, en kan nu dus ook veilig onder de
> spoilerspace duiken :-)

Ah gelukkig nog een achterloper, want het 1x10draadje dringt zich sterk
op en het is bijna niet te verdragen dat ik daar niet in mag duiken.
Het is een soort event horizon, als je er ingaat, kun je niet meer
terug. Je wilt het weten, maar het is gevaarlijk. Maar George, ik ben
nu al 2 eps verder dan jij, dus wel opschieten he.

[...]

> [...]
> vs. White" erin past, inclusief de vorige bewoners, maar tot nu toe
> lijkt er een echt patroon te zitten in de mensen en hun leven op het

Ja, dat is onderhand wel heel duidelijk dat iedereen een tweede kans
krijgt en het wordt wel steeds door Locke aangereikt. Ik weet niet of
we nog meer informatie krijgen over de verleden-dingen, bijv. is de
vader van Sun een maffiabaas? Ik vind die verleden-dingen ook steeds
minder interessant worden naarmate ze langer op het eiland zijn en de
interacties een grotere rol gaan spelen.

> Ik hoop ook dat we binnenkort nog wat antwoorden krijgen. Vragen en
> mysteries zijn heel leuk, natuurlijk, maar die blíjven alleen leuk als
> er af en toe ook iets opgelost wordt.

Ja en dat gebeurt ook wel, maar tot nog toe alleen het antwoord op de
vraag: wat is dat voor iemand, maar het mysterie van het eiland, de rol
van Locke kunnen ze niet zo gauw gaan prijsgeven denk ik. Zeker niet
als er nog een aantal seizoenen moeten volgen :)

--
Ninia

Saskia

ongelezen,
4 dec 2004, 07:07:4304-12-2004
aan
Ninia wrote:

> [...]
> terug. Je wilt het weten, maar het is gevaarlijk. Maar George, ik ben
> nu al 2 eps verder dan jij, dus wel opschieten he.

Ik wilde even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind om deze
'achterloopdraadjes' van jullie te lezen, want ik was nogal wat kleine
plotdingetjes vergeten dus reuze handig om het geheugen nog even op te
kunnen frissen ;)

Het lijkt Carnivale wel als je het zo zegt! Ik vind het wel wat hebben
overigens.

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/37065372
http://www.fotolog.net/saskya

Sander Nijdam

ongelezen,
4 dec 2004, 07:17:4004-12-2004
aan
Laatst tikte George van Hal <hal0...@planet.nl>:

Volgens mij was het redelijk duidelijk dat Suns vader een
belangrijke industrieel is, die (blijkbaar) niet alleen legale
zaken doet. Sun was blij toen Jin een baan bij haar vader kreeg,
maar erg geschokt toen ze er achter kwam wat hij moest doen. Als
haar vader alleen een maffiabaas was, had ze meteen geweten in
welke hoek Jin moest werken.

> Yep, heel apart. Ik vraag me af wat dat horloge precies te betekenen
> heeft. Is het een soort 'membership pass' van de maffia familie ofzo?

Nee, volgens mij gewoon een zeer waardevol horloge wat hij van
zijn zeer geëerde baas heeft gekregen.

Sander...

Giovanni Wassen

ongelezen,
6 dec 2004, 03:49:4906-12-2004
aan
George van Hal <hal0...@planet.nl> wrote in

> Yep, heel apart. Ik vraag me af wat dat horloge precies te betekenen
> heeft. Is het een soort 'membership pass' van de maffia familie ofzo?

Hij is opvliegend, dat werd letterlijk gezegd. Schijnbaar zo opvliegend dat
hij een vermeende dief dood zou kunnen slaan.

--
Gio

Ik haat sigs

0 nieuwe berichten