Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Lost van 16-09

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Andrea

ongelezen,
16 sep 2005, 17:10:1416-09-2005
aan
Mja. Ik voel me net zo'n koppige anti-Buffy-figuur die maar blijft roepen
dat het niks is, maar ik wil het zo graag leuk vinden. :-(

Maar de personages zijn cliché, op een paar opmerkelijke uitzonderingen na,
de special effects zijn om te janken (die ijsbeer, tsjongejonge), en ik heb
alsmaar vragen die nooit beantwoord worden. Bijvoorbeeld, waar zijn al die
andere mensen, ze zaten er toch met tientallen?

Claire is back. Okee, dat is goed. Maar het levert alleen maar meer vragen
op. Ik heb het gevoel alsof de hele serie met cliff-hangers aan elkaar
hangt, en het doet me een beetje denken aan S1 van 24 (hoewel ik dat wel erg
spannend vond en er aanzienlijk meer vaart in zat), waarbij de uiteindelijke
'ontknoping' min of meer bestond uit een flinke kater omdat de kijker niet
serieus werd genomen.

Als Lost een boek was, zou ik nu gewoon op de laatste pagina gaan kijken hoe
het allemaal verklaard wordt. En ik heb het sterke vermoeden dat ik daarna
niet alsnog de rest zou willen lezen.

Sorry. :-(

--
Andrea
www.browncoats.nl

Bart Van Hemelen

ongelezen,
16 sep 2005, 19:25:5516-09-2005
aan
On Fri, 16 Sep 2005 23:10:14 +0200, "Andrea"
<and...@haalditwegbrowncoats.nl> wrote:

>Mja. Ik voel me net zo'n koppige anti-Buffy-figuur die maar blijft roepen
>dat het niks is, maar ik wil het zo graag leuk vinden. :-(
>
>Maar de personages zijn cliché,

Hoezo?

>de special effects zijn om te janken (die ijsbeer, tsjongejonge), en ik heb
>alsmaar vragen die nooit beantwoord worden. Bijvoorbeeld, waar zijn al die
>andere mensen, ze zaten er toch met tientallen?

Ja zeg, dit is een cast van meer dan een dozijn hoofdpersonages, dat
op zich is al absurd veel voor een serie. Meestal is het hooguit een
half dozijn.

>Claire is back. Okee, dat is goed. Maar het levert alleen maar meer vragen
>op.

En dat is de bedoeling. Het is een serie die liefst een paar seizoenen
op de buis moet blijven. Net die hele intrige, waarbij een antwoord
meer vragen oplevert, is zo fantastisch.

--
Bart Van Hemelen [at] GMail [dot] com
<rot13> Jnfu: "Guvf vf tbaan trg cerggl vagrerfgvat." Zny: "Qrsvar 'vagrerfgvat'."

Sander Verbrugge

ongelezen,
16 sep 2005, 19:57:0916-09-2005
aan
Andrea:

> [...]
> 'ontknoping' min of meer bestond uit een flinke kater omdat de kijker niet

Nounou, zo'n ervaring heb ik dus niet met 24 :-p Die kater dan hé. Voor
de rest... zie Bart van Hemelen.

> Als Lost een boek was, zou ik nu gewoon op de laatste pagina gaan kijken hoe
> het allemaal verklaard wordt. En ik heb het sterke vermoeden dat ik daarna
> niet alsnog de rest zou willen lezen.

Bij Lost moet je dus vooral niet de laatste pagina gaan lezen. Dan wordt
het zeker een sof, want dan heb je heel veel dingen gemist ;-)

Maar ik heb zonet deze aflevering gekeken (de Net 5-uitzending) en ik zat
er weer helemaal in, ondanks dat ik heel het seizoen al ken. :)

En Andrea, blijven kijken, please? Je reacties zijn prima tegenwicht.
Anders lijkt het net of ik bij een sekte zit ofzo :-p

--
Duck.

Gert-Jan Kramer

ongelezen,
16 sep 2005, 20:04:2616-09-2005
aan
"Sander Verbrugge":

> En Andrea, blijven kijken, please? Je reacties zijn prima tegenwicht.
> Anders lijkt het net of ik bij een sekte zit ofzo :-p

Dan ben je pas echt Lost. :)

--
GJ
gaat nu weer 'Hare Doctor Hare Doctor' zingen op de Dam

Niek

ongelezen,
17 sep 2005, 10:40:2817-09-2005
aan
Gert-Jan Kramer wrote:
> GJ
> gaat nu weer 'Hare Doctor Hare Doctor' zingen op de Dam

/me rent naar de Dam

--
Niek

Andrea

ongelezen,
17 sep 2005, 17:00:1117-09-2005
aan
Bart Van Hemelen wrote:

> Hoezo?

Mja, hoezo niet? :-)

> Ja zeg, dit is een cast van meer dan een dozijn hoofdpersonages, dat
> op zich is al absurd veel voor een serie. Meestal is het hooguit een
> half dozijn.

Niet meteen de verdediging inschieten. :-)
Ze hoeven van mij ook niet wekelijks de hele groep langs te gaan, maar je
*ziet* niet eens de andere mensen. Uit de aflevering van gisteren zou je
afleiden dat ze met een man of tien op dat eiland zitten.

> En dat is de bedoeling. Het is een serie die liefst een paar seizoenen
> op de buis moet blijven. Net die hele intrige, waarbij een antwoord
> meer vragen oplevert, is zo fantastisch.

Nou, dat zie ik dus anders.

--
Andrea
"Honestly, wherever Joss goes, I follow. And the cast, I would do anything

Ronald Pothuizen

ongelezen,
18 sep 2005, 05:50:2918-09-2005
aan
Andrea gooide dit in nl.kunst.sf+fantasy:

>Als Lost een boek was, zou ik nu gewoon op de laatste pagina gaan kijken hoe
>het allemaal verklaard wordt. En ik heb het sterke vermoeden dat ik daarna
>niet alsnog de rest zou willen lezen.

De laatste pagina lezen is een beetje hetzelfde als de hele serie in 1
keer bekijken. Dat heb ik met s1 gedaan en is me prima bevallen. Ik
had soms ook dezelfde twijfels, maar ik focus me meer op bepaalde
characters en dan volgt de rest vanzelf. Je hoeft dan ook niet iedere
keer een week te wachten.

Ronald
Taglines can be more interesting than messages.
http://www.pothuizen.net

Pieter Kleine

ongelezen,
18 sep 2005, 06:17:1518-09-2005
aan
Op Fri, 16 Sep 2005 23:10:14 +0200 schreef "Andrea"
<and...@haalditwegbrowncoats.nl>:

>Mja. Ik voel me net zo'n koppige anti-Buffy-figuur die maar blijft roepen
>dat het niks is, maar ik wil het zo graag leuk vinden. :-(

Het verhaaltempo is vrij laag. Blijkbaar is dit een nieuwe trend, BSG
heeft ook al zo'n laag verhaaltempo met veel aandacht voor personen,
hun ontwikkeling, maar een supertrage rode draad..

Wat ik mis in de reacties is het commentaar op een duidelijk
sf-element in deze aflevering. De zwarte jongen heeft duidelijk
para-psychische capaciteiten. Op momenten dat hij om aandacht vraagt
gebeuren er vreemde dingen. Die scčne met zijn moeder en stiefvader,
geen aandacht, vervolgens die vogel tegen het raam. Toevallig las de
jongen net over die vogel in dat boek. Dan op het eiland, rancuneuze
gevoelens tegen zijn vader die het stripboek in het vuur gooit, met ja
die ijsbeer. Vervolgens zien we die ijsbeer weer opduiken. Kan de
jongen nu dieren aansturen via telepathie? Of kan hij die dieren één
of andere manier materialiseren?

Pieter
====
Ook bekend als Rhodanos
====

Wouter Valentijn

ongelezen,
18 sep 2005, 08:01:4618-09-2005
aan
Pieter Kleine wrote:
> [...]

Ook niet Charlie die telkens besloot Claire's dagboek niet te lezen, en het
uiteindelijk toch wel deed?

> [...]

> die ijsbeer. Vervolgens zien we die ijsbeer weer opduiken. Kan de
> jongen nu dieren aansturen via telepathie? Of kan hij die dieren één

Je zou denken aan dat laatste...
Er was eens een comic van de Fantastic Four waarin een jongetje in coma lag.
De jongen was een mutant en had de gave om gedachten inderdaad te
materialiseren en hij schiep (omdat hij een fan was) een tweede Fantastic
Four. Maar dan eentje die leek te komen uit een nachtmerrie.
Misschien is de jongen inderdaad de spil van het geheel en werkt hij zo'n
beetje als de machine in 'sphere'.
Maar dat is denk ik te simpel... Er moet meer aan de hand zijn.
Misschien is het eiland een soort machine die bepaalde talenten aantrekt?

--
www.Wouter.Valentijn.name
www.zeppodunsel.nl

Sander Verbrugge

ongelezen,
18 sep 2005, 09:19:4418-09-2005
aan
Ronald Pothuizen:

> De laatste pagina lezen is een beetje hetzelfde als de hele serie in 1
> keer bekijken.

Ga je mond spoelen, en snel een beetje. En was je handen ook maar meteen.
Wat een onzin!

Nee, echt :-p

--
Duck.

jacqueline

ongelezen,
19 sep 2005, 05:22:1819-09-2005
aan
Andrea wrote:

> [...]
> *ziet* niet eens de andere mensen. Uit de aflevering van gisteren zou je
> afleiden dat ze met een man of tien op dat eiland zitten.

Maar als je de serie volgt dan weet je toch dat er meer mensen zijn ;)
Grappig, dit is een detail wat mij dus helemaal niet zou opvallen.

Jacqueline

jacqueline

ongelezen,
19 sep 2005, 05:28:4919-09-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Ook niet Charlie die telkens besloot Claire's dagboek niet te lezen, en het
> uiteindelijk toch wel deed?

Ja, grappig was dat :)

Saskia

ongelezen,
19 sep 2005, 05:35:1819-09-2005
aan
Andrea wrote:
> [...]

Ik geloof er niks van. Ik krijg bij jou altijd het gevoel dat je dingen
zoekt om het *niet* leuk te vinden :)

> Mja, hoezo niet? :-)

Jij begon ;p Ik vind de personages ook niet zo cliché. Wat is cliché
eigenlijk? Kijk dit is natuurlijk niet in eerste instantie een
'character-driven' serie (ik weet even niet hoe je dat efficient in het
Nederlands zegt), maar het gaat om het mysterie van het eiland en hoe en
waarom iedereen daar terecht is gekomen. Met een cast van 14 hoofdpersonen
kun je natuurlijk ook niet iedereen even grijs maken als je misschien zou
willen (plus, dat zou saai zijn). Tegelijkertijd krijgt ieder personage
echter ontzettend veel achtergrond (wat jij 'irritantee flashbacks'
noemt), zoals deze week Walt. Al weken zien we een vader en zoon die
duidelijk een moeilijke relatie hebben. Waarom dat is hebben we nu mooi
kunnen zien. Ineens snappen we hoe het zit. En daarbij komt ook nog eens
Walt's gave om dingen te materialiseren door er aan te denken. Weet je nog
die regen van een paar afleveringen terug? Walt wil regen en het begint te
storten... en de dobbelstenen bij het Backgammon spelen, die precies deden
wat hij wilde... cliché? Zo lijken ze misschien in eerste instantie maar
door hun achtergrondverhalen worden het juist interessante, rijke personages.

Ja lekker belangrijk of zo'n beer er een beetje echt uitziet of niet,
tjongejonge ;p Het gaat om het feit *dat er ineens een ijsbeer verschijnt
nadat Walt er eentje zag in zijn stripblaadje*!!! Maar jij ergert je dan
alleen aan de CGI. Ja doei :-)

> [...]

> maar je *ziet* niet eens de andere mensen. Uit de aflevering van
> gisteren zou je afleiden dat ze met een man of tien op dat eiland

Ten eerste zou het natuurlijk veel te duur zijn om elke week 30 extras te
laten opdraven om op de achtergrond te laten lopen. Plus, ze zijn nu
verdeeld in 2 kampen, eentje op het strand en eentje in de jungle. Dat
scheelt ook al. En in andere afleveringen heb ik vaak genoeg groepjes
mensen op de achtergrond zien zitten, vorige week nog.

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/new
http://www.flickr.com/photos/saskya/

jacqueline

ongelezen,
19 sep 2005, 05:41:3019-09-2005
aan

Dat was dus nog helemaal niet tot mij doorgedrongen weet je, die gave
van Walt.

Jacqueline

Christa

ongelezen,
19 sep 2005, 10:07:5019-09-2005
aan
Mon, 19 Sep 2005 11:35:18 +0200 tikte dan wel citeerde Saskia:

> [...]
>nadat Walt er eentje zag in zijn stripblaadje*!!! Maar jij ergert je dan

Het was een duidelijke 'strip-ijsbeer'. Walt heeft waarschijnlijk nog
nooit van zijn leven een echte gezien, dus als hij er eentje
fantaseert, wordt dat er zo een. Maar het werd mij pas duidelijk nu
jij me er met mijn neus op douwt hoor... dat het zijn 'gave' is.

Overigens. Kan iemand me vertellen wat er gebeurde vanaf dat moment?
Dat Walt in dat bamboebosje zit en zijn vader en Locke hem vinden.
Toen hield de band er mee op :(

--
Christa

Cascade failure: De cascaden weigerden dienst
Ondertiteling in ST Voyager, "The haunting of deck 12"

Sander Verbrugge

ongelezen,
19 sep 2005, 10:29:1819-09-2005
aan
Christa:

> Overigens. Kan iemand me vertellen wat er gebeurde vanaf dat moment?
> Dat Walt in dat bamboebosje zit en zijn vader en Locke hem vinden.
> Toen hield de band er mee op :(

Locke en Michael klommen in een boom om over de ijsbeer heen bij Walt te
komen. Ze redden hem, Michael steekt de ijsbeer met een mes en die rent
daarop weg.

's Avonds geeft Michael de brieven (in het kistje) die hij had gestuurd
aan Walt -- zijn moeder had de brieven onderschept en bewaard. Charlie
leest toch Claires dagboek en leest daarin iets opvallends. Dit vertelt
hij aan Kate en Sayid ("Yeah, I know, I'm bloody scum. Just listen to
this.") -- ze noemt een "zwarte rots" in haar dromen!

Locke en Boone zijn op zoek naar Vincent (de hond) als ze wat geritsel in
het struikgewas opmerken. Het is niet Vincent, maar Claire...

L O S T

--
Duck.

Christa

ongelezen,
19 sep 2005, 10:44:2919-09-2005
aan
Mon, 19 Sep 2005 16:29:18 +0200 tikte dan wel citeerde Sander
Verbrugge:

>L O S T

Dank.

Heb ik de draad weer gevonden ;)

Mattia Valente

ongelezen,
19 sep 2005, 19:31:0619-09-2005
aan
Saskia wrote:
> [...]
> Nederlands zegt), maar het gaat om het mysterie van het eiland en hoe en
> waarom iedereen daar terecht is gekomen. Met een cast van 14

Nou, ik weet het niet, hoor. Ik zou 'Lost' bijna bij uitstek een
character-driven serie willen noemen. Zonder deze personnages, een heel
ander verhaal. Ja, er is een mysterie, die vraag van 'hoe zit dat nou
met dat eiland', maar de verhalen, de voortgang, een flink deel van het
mysterieuze (of op z'n minst onbekende, en toch interessante) dat wordt
door de personnages zelf verzorgt. Zij lijken ook wel onlosmakelijk deel
uit te maken van het mysterie zelf, op z'n minst sommigen hebben
blijkbaar een link met wat er gebeurt, etc.

Ik blijf kijken om beide redenen: personnage en arc. Maar
verhaaltechnische gebeurt er veel, veel meer interessants/zit er meer
vaart op character niveau dan op arc niveau. Dus, tja, als die
personnages je niets doen, is de arc/het mysterie alleen waarschijnlijk
lang niet interessant genoeg om te blijven kijken. En dat begrijp ik
best. Ik begrijp minder goed hoe die personnages nou niet interessant
zouden zijn, of vreselijk cliche ;-)

Mattia

Saskia

ongelezen,
19 sep 2005, 12:10:3919-09-2005
aan
Sander Verbrugge wrote:
> [...]

> hij aan Kate en Sayid ("Yeah, I know, I'm bloody scum. Just listen to
> this.") -- ze noemt een "zwarte rots" in haar dromen!

Dezelfde 'zwarte rots' die ook op de kaart van de Française staat? Kan
bijna niet anders. Waarom droomt Claire van de zwarte rots op die kaart?

Voor de nieuwe kijkers die misschien geinteresseerd zijn in de observaties
van de downloaders (zo niet, zeg het even want dan doe ik dit niet meer):

George zei (in reactie op wat Gio zei):

> [...]
> kwaad. Zou Walt dan eenzelfde soort kind zijn, maar dan in staat tot
> veel goed? Het zou ook wel mooi het wit/zwart thema omdraaiien: de zoon
> van Claire "het slechte kind" is wit, terwijl Walt "het goede kind"
> zwart is. Nou weet ik niet of zo'n huidskleur idee erin zit, maar het
> zou wel passen.
>
> Oh, en Boone lijkt nu trouwens wel een lid van een sekte, met Locke aan
> het hoofd.

> En wat is dat met die black rock (let weer op het woordje "black"
> trouwens, de serie zit echt boordevol met die wit/zwart aanwijzingen).

Ik merk dat de nieuwe kijkers nu zo in de minderheid zijn, dat ze elkaar
niet meer aansteken met vragen en ideeën. Dat gebeurde wel heel erg onder
de downloaders, de ene wist dingen met elkaar in verband te brengen, de
andere had een interessante speculatie, enz. Dat was voor mij minstens
evenveel lol als de aflevering daadwerkelijk kijken in mijn eentje. Ik
vind het jammer dat Christa en Andrea (nog meer?) dit een beetje missen.

Christa

ongelezen,
19 sep 2005, 12:42:5419-09-2005
aan
Mon, 19 Sep 2005 18:10:39 +0200 tikte dan wel citeerde Saskia:

>Ik
>vind het jammer dat Christa en Andrea (nog meer?) dit een beetje missen.

Ik merk dat het bij mij vooral de tijd is die er tussen de eerste 13
en nu zit. Ik ben gewoon heel veel vergeten. Bless my ignorance, maar
in dit geval is dat toch lastig merk ik. Ik vind het fijn dat jij de
moeite neemt om de dingen van de DL-ers er bij te zetten.

Ik weet overigens niet of ik Walt en zijn acties en het kind van
Claire aan elkaar geknoopt zou hebben hoor. Ik ben ook vaak pas als
laatste op de hoogte van alle roddels... ;)

Wouter Valentijn

ongelezen,
19 sep 2005, 14:03:3119-09-2005
aan
Saskia wrote:
> [...]

<knip>

> [...]
> daadwerkelijk kijken in mijn eentje. Ik vind het jammer dat Christa
> en Andrea (nog meer?) dit een beetje missen.

En die opmerkingen en ideeën van ons nieuwkomers... Lijken ze een beetje op
die van de downloaders?

Ronald Pothuizen

ongelezen,
21 sep 2005, 13:24:3921-09-2005
aan
Sander Verbrugge gooide dit in nl.kunst.sf+fantasy:

Ik lees nog even na wat ik schreef en het is inderdaad een beetje een
rare zin. Ik bedoelde natuurlijk dat je bij dat 'ik wil de laatste
pagina gaan lezen'-gevoel eigenlijk beter dat niet kan doen en juist
beter op een geschikt moment de hele serie in 1 keer kunt gaan kijken.
Dit heeft tot gevolg:

- je mist nix
- je bent nog steeds snel klaar
- je kunt eindelijk een fatsoenlijk oordeel over Lost geven

Zo beter?

Ja, echt :-P !

Pieter Kleine

ongelezen,
21 sep 2005, 14:27:1821-09-2005
aan
Op Wed, 21 Sep 2005 19:24:39 +0200 schreef Ronald Pothuizen
<rpot...@noneedforthis.gmx.net>:

> [...]
>
>- je mist nix
>- je bent nog steeds snel klaar
>- je kunt eindelijk een fatsoenlijk oordeel over Lost geven

Het eerste seizoen komt in december al op dvd uit. Dus ik zit er
inderdaad aan te denken om de komende afleveringen op tv niet te
bekijken en straks in een paar avonden de hele serie. Persoonlijk denk
ik dat dit ook een serie is die daarom vraagt.

Bart Van Hemelen

ongelezen,
21 sep 2005, 14:44:4321-09-2005
aan
On Mon, 19 Sep 2005 16:07:50 +0200, Christa <mevr...@spamadres.nl>
wrote:

> [...]
>fantaseert, wordt dat er zo een. Maar het werd mij pas duidelijk nu
>jij me er met mijn neus op douwt hoor... dat het zijn 'gave' is.

Oké, ik lees net de epguide in het recentste exemplaar van CFQ en
daarin staat iets dat hier meer uitleg over geeft -- maar het kan als
een spoiler beschouwd worden dus...

s p o i l e r s p a c e s p o i l e r s p a c e
p o i l e r s p a c e s p o i l e r s p a c e s
o i l e r s p a c e s p o i l e r s p a c e s p
i l e r s p a c e s p o i l e r s p a c e s p o
l e r s p a c e s p o i l e r s p a c e s p o i
e r s p a c e s p o i l e r s p a c e s p o i l
r s p a c e s p o i l e r s p a c e s p o i l e
s p a c e s p o i l e r s p a c e s p o i l e r
s p a c e s p o i l e r s p a c e s p o i l e r
p a c e s p o i l e r s p a c e s p o i l e r s
a c e s p o i l e r s p a c e s p o i l e r s p
c e s p o i l e r s p a c e s p o i l e r s p a
e s p o i l e r s p a c e s p o i l e r s p a c

[...]

Bij de afleveringen staat er ook commentaar van de makers, en daaruit
wordt duidelijk dat die "gave" van Walt helemaal niet vaststaat, en
eigenlijk een gevolg is van toevalligheden bij het maken van de serie
(de regen die stopte bvb was bedoeld als een simpel grapje). Maar het
is niet helemaal duidelijk of de makers daarmee ook bedoelen dat die
gave niet bestaat, het leek me dat ze de mogelijkheid openlieten dat
er toch een gave kon zijn.

Bart Van Hemelen

ongelezen,
21 sep 2005, 14:46:5721-09-2005
aan
On Tue, 20 Sep 2005 01:31:06 +0200, Mattia Valente
<mae.v...@std.vu.nl> wrote:

>Ik begrijp minder goed hoe die personnages nou niet interessant
>zouden zijn, of vreselijk cliche ;-)

Inderdaad. Kijk bvb maar eens naar Sayid.

Saskia

ongelezen,
21 sep 2005, 16:14:4321-09-2005
aan
Pieter Kleine wrote:

> [...]
> bekijken en straks in een paar avonden de hele serie. Persoonlijk denk
> ik dat dit ook een serie is die daarom vraagt.

Oh wat knap. Ik wilde dat ik het kon, een heel seizoen Lost de
afleveringen opsparen en dan in 1 ruk kijken. Whoa dat moet gaaf zijn :)

George van Hal

ongelezen,
22 sep 2005, 01:46:4622-09-2005
aan
Saskia wrote:

> Oh wat knap. Ik wilde dat ik het kon, een heel seizoen Lost de
> afleveringen opsparen en dan in 1 ruk kijken. Whoa dat moet gaaf zijn :)

Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant mis je dan alle discussie
en al het tussentijdse gespeculeer, de tussentijdse theoriën,
enzovoorts. En dat is voor mij toch wel een vrij groot deel van het
plezier :-)

--
Mazzel,
George

>you can't stop the signal
http://www.browncoats.nl
(kom ook naar ons forum!)

Pieter Kleine

ongelezen,
22 sep 2005, 01:43:3022-09-2005
aan
Op Wed, 21 Sep 2005 22:14:43 +0200 schreef Saskia
<sas...@weghiermeenksf.nl>:

>Oh wat knap. Ik wilde dat ik het kon, een heel seizoen Lost de
>afleveringen opsparen en dan in 1 ruk kijken. Whoa dat moet gaaf zijn :)

Dat is mijn ervaring wel met andere series. Heel gaaf.

Ronald Pothuizen

ongelezen,
22 sep 2005, 13:17:5022-09-2005
aan
George van Hal gooide dit in nl.kunst.sf+fantasy:

> [...]
>en al het tussentijdse gespeculeer, de tussentijdse theoriën,
>enzovoorts. En dat is voor mij toch wel een vrij groot deel van het

En dat boeit mij nou echt weer helemaal niet. Als ik daar aan mee zou
doen dan zou ik nooit fatsoenlijk naar Enterprise hebben kunnen kijken
omdat iedereen om je heen zegt dat het ruk is.

Gelukkig is mijn motto: Vermaak ik me, zo ja, dan kijk ik.

Discussies kunnen natuurlijk heel goed een toegevoegde waarde hebben,
maar als je veel series via download volgt dan is het al snel moeilijk
om er nog een touw aan vast te knopen, meestal draait het er dan bij
mij op uit dat ik veel bewaar en in 1 keer kijk. En dat bevalt mij
uitstekend. Bij 24 lukt me dat dan weer niet, dan ben ik weer te
nieuwsgierig en ga ik toch iedere week kijken...strange....

George van Hal

ongelezen,
22 sep 2005, 14:59:5422-09-2005
aan
Ronald Pothuizen wrote:
> George van Hal gooide dit in nl.kunst.sf+fantasy:

> En dat boeit mij nou echt weer helemaal niet.

Ieder z'n meug ;-)

> Als ik daar aan mee zou
> doen dan zou ik nooit fatsoenlijk naar Enterprise hebben kunnen kijken
> omdat iedereen om je heen zegt dat het ruk is.

Maar dat was 't ook. In het begin dan toch, meer heb ik niet gezien ;-)

Maar ik had het hier natuurlijk specifiek over Lost. Er zijn gewoon een
aantal series waar de ervaring van napraten en discussieren de ervaring
heel erg verijkt, en dat is bij Lost absoluut het geval.

Sterker nog, soms denk ik weleens dat ik het hele gefilosofeer, de
theoriën, de speurtocht naar verborgen aanwijzingen, en noem maar op,
nog leuker vind dan de serie *zelf*. Volgens mij is dat ook iets dat je
mist als je bijvoorbeeld gewoon de tv uitzendingen kijkt, want dan is
het toch wat minder intensief allemaal.

Buffy en Angel waren ook series waar de discussies een grote meerwaarde
hadden. Maar daar kwam het meer omdat de series zo rijk en diep waren
dat er een heleboel afgeanalyseerd en gefilosofeerd kon worden. Ik vind
het nu nog zonde dat ik dat bij Firefly nooit heb kunnen doen, omdat de
serie me in eerste instantie niet wist te pakken.

> Gelukkig is mijn motto: Vermaak ik me, zo ja, dan kijk ik.

En terecht, natuurlijk. Voor mij geldt hetzelfde. Maar ik vermaak me óók
met de discussies. Niet bij alle series, natuurlijk. Zo vind ik de
Stargates héérlijk kijkvoer, maar ik heb er niet zoveel over te zeggen.
Daar zijn de series me te oppervlakkig voor. Battlestar Galactica is dan
een serie waar weer een heleboel meer inzit, en dat kun je op z'n tijd
eens lekker uit elkaar pluizen.

> Discussies kunnen natuurlijk heel goed een toegevoegde waarde hebben,
> maar als je veel series via download volgt dan is het al snel moeilijk
> om er nog een touw aan vast te knopen,

Hoe bedoel je? Het is moeilijk om elke week bij te blijven lopen? Dat is
bij mij ook wel zo, ja, maar sommige series (zoals Lost en BSG) kijk ik
elke week zodat ik mee kan doen in de draadjes. Bij de Stargates bouw ik
vaak een achterstand op en kijk ik wat afleveringen achter elkaar.

Ach, heel natuurlijk zou ik zeggen :-)

0 nieuwe berichten