Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

{DL} Lost 1x 04 SPOILERS

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Ninia

ongelezen,
27 nov 2004, 16:58:0827-11-2004
aan
Stom, heb net ditzelfde bericht verstuurd met 1x03 in het subject, maar
het gaat dus om 1x04. Heb het gecanceld, hoop dat het nog gelukt is.
Anders negeer het of corrigeer het subject aub.

spoiler space

\
\
\
\
\
\
\
\
SPOILERS
/
/
/
/
/
/
/
/ SPOILERS
/
/
=
=
=
=
= SPOILERS

=
=
=
=
=
=

=
= SPOILERS
=
=
=
=
=
= SPOILERS
=

=
=
=
=

Dit was dus de aflevering die door David Fury geschreven is. Alweer een
spannende aflevering vol verrassingen. Meest opvallend de man in pak
die Jack een paar keer ziet staan. En dan de wonderbaarlijke genezing
van mr. Luck. Deze keer geen feelgood-momenten. Hoewel zo'n wonderbare
genezing toch wel heel bijzonder is. En Jack die heel lang naast die
vrouw zit die niet wil geloven dat haar man dood is. Maar niet zo'n
catharsis-moment als in 103. Nou ja, het kan ook niet elke aflevering
feest zijn ;)
Maar wie is nou die man in dat pak? Illusie of werkelijkheid?
Maar gauw 1x05 kijken...

--
Ninia

SjoerdH

ongelezen,
27 nov 2004, 17:23:1627-11-2004
aan
Ninia wrote:

Heb twee weken geleden in twee dagen tijd de eerste acht afleveringen
gekeken en wacht nu vol spanning op de tiende. Afgelopen woensdag helaas
geen nieuwe. :-( Maar goed, ik ben zeker aan deze serie verslingerd
geraakt. :-)

1x05 Is niet een van m'n favoriete afleveringen, maar toch zeker een
mooie. Op TvTome.com staat hij zelfs op nummer 1 in de episode ranking.
Lockes verhaal is heel appart en goed verteld, maar ik verwachtte
eigenlijk al zoiets na het begin van de pilot. ;-) Verder gebeurde er
niet zo heel veel had ik de indruk.

Maar goed, veel plezier met 1x05, een aflevering die mij iets meer
aansprak dan 1x04. Ik wacht al op t draadje. :-D

Giovanni Wassen

ongelezen,
27 nov 2004, 18:46:2927-11-2004
aan

Locke :)

> Maar wie is nou die man in dat pak? Illusie of werkelijkheid?
> Maar gauw 1x05 kijken...

Dat zul je gauw genoeg merken.

Ik vond het verhaal van Locke prachtig en ontroerend tot op een zekere
hoogte. Ik had dus niet door dat hij in een rolstoel zat tot dat moment
dat hij die walkabout wilde boeken in Australië.
Ik moest trouwens denken aan de walkabout van dr. Franklin in Babylon 5.
Mooi om te zien dat hij zo'n zelfvertrouwen ten toon spreid in deze
aflevering, en het 'miracle' stukje uit een paar uitzendingen terug is
verklaard.

Is je trouwens al opgevallen dat de episode-titels allemaal titels zijn
van liedjes (op de pilot na)?

--
Gio

George van Hal

ongelezen,
27 nov 2004, 20:17:0527-11-2004
aan

Ninia wrote:
> Stom, heb net ditzelfde bericht verstuurd met 1x03 in het subject, maar
> het gaat dus om 1x04. Heb het gecanceld, hoop dat het nog gelukt is.
> Anders negeer het of corrigeer het subject aub.

Hier is het cancelen netjes gelukt :-)

Locke. Maar mooi he? Ik had het helemaal niet door. Dat bedoelde hij dus
met 'er is een wonder gebeurd', en met terugwerkende kracht klopt het
ook helemaal.

Maar goed, nog stééds is die Locke een mysterieus figuur. Hij lijkt meer
te weten dan anderen. En dat beest, heeft-ie dat nou gezien?

Eigenlijk roept deze aflevering alleen nog maar meer vragen op :-)

> Deze keer geen feelgood-momenten.

Nope. Maar ook geen uitgesproken duisternis. Maargoed, dat geeft niet,
ik vind de toon van de serie zo eigenlijk wel mooi :-)

> Hoewel zo'n wonderbare
> genezing toch wel heel bijzonder is. En Jack die heel lang naast die
> vrouw zit die niet wil geloven dat haar man dood is.

Yep, terwijl hij daar eigenlijk helemaal geen zin in had. Lijkt me ook
wel naar als mensen dat van jou verwachten. Ook wel bijzonder: de vrouw
denkt gewoon dat haar man nog leeft. En wie weet, het zou natuurlijk
zomaar kunnen op zo'n vreemd eiland.

> Maar niet zo'n
> catharsis-moment als in 103. Nou ja, het kan ook niet elke aflevering
> feest zijn ;)

:-D

> Maar wie is nou die man in dat pak? Illusie of werkelijkheid?
> Maar gauw 1x05 kijken...

Ja, fascinerend he? Na deze aflevering is mijn werktheorie dat het één
van de 'beheerders' van het eiland is. Zegmaar de presentator van deze
'extreme survivor' die in de gaten houdt of het goed gaat met z'n
kandidaten. Maar dan iets mysterieuzer ;-)

Mazzel,
George

P@rick

ongelezen,
28 nov 2004, 08:24:4028-11-2004
aan
Also sprach Ninia

En dan zo'n typisch moment dat Jack even wegkijkt en de man ineens
verdwijnt. Sommige cliché's zouden verboden moeten worden ;) Ik vraag me
af of die man wel echt is. Maar Jack is er de man niet naar om dat te
hallucineren (hij speelt immers niet in een band ;) )

> En dan de wonderbaarlijke genezing van mr. Luck.

Het verhaal van Locke vond ik mooi gedaan. In eerdere eps leek hij vooral
mysterieus. Vervolgens maken ze kortstondig een geheim agent van hem, om
hem daarna weer af te breken tot een relatief zielig figuur. En daarna
blijkt de waarheid nog anders als hij invalide blijkt te zijn. Of de
genezing een wonder is valt te bezien. Heeft misschien ook te maken met
de reden waarom hij in een rolstoel zat. Locke weet in ieder geval wel
iets over jagen, wat handig is op zo'n eiland. En hij heeft zijn
messenset meegenomen, die hij zo te zien ook weet te gebruiken. Er blijft
dus genoeg fascinerends over aan Locke.

Wat ik ook fascinerend vind is dat zowel Locke als Jack het 'beest'
hebben geconfronteerd, maar desgevraagd ontkennen iets te hebben gezien.
Dat klopt natuurlijk niet helemaal..

--

Bye, Patrick

"I log on for company
My ISP comforts me"

Godspeed - Catatonia

George van Hal

ongelezen,
28 nov 2004, 08:37:3928-11-2004
aan

> Wat ik ook fascinerend vind is dat zowel Locke als Jack het 'beest'
> hebben geconfronteerd, maar desgevraagd ontkennen iets te hebben gezien.
> Dat klopt natuurlijk niet helemaal..

Ohja, van Jack was ik het al bijna weer vergeten. Maar van hem weten we
dan ook nog minder zeker of hij het 'beest' heeft gezien dan van Locke.
Interessant...

Mazzel,
George

0 nieuwe berichten