Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

[DL] Lost 1x14

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Giovanni Wassen

ongelezen,
20 jan 2005, 15:36:3020-01-2005
aan

Deze week de beurt aan Michael en Walt, we zien wat er gebeurde, waarom
hij zijn zoon nooit zag, maar eerlijk gezegd kon me dat niet zo boeien.

Tot: de vogel en zijn vogelboek. En dus later de Comic en de ijsbeer.
Wat is er met Walt? Waarom is niemand normaal in dat vliegtuig?

En dan.... het eind... Claire... WTF?

Dat was weer genieten.

--
Gio

Allemaal aan de Naruto! Nu!

SjoerdH

ongelezen,
20 jan 2005, 15:47:0520-01-2005
aan

Inderdaad vreemd. Was Walt toevallig ook in de buurt toen die ijsbeer
opdook in een eerdere aflevering? Laat hij dingen gebeuren door ze te
denken? De ijsbeer komt uit het stripboek en toen hij zich inbeelde dat
het het mes dat hij ging werpen doel zou raken gebeurde dat ook.

Komt dit door Walt, door het eiland of door de combinatie? Zijn
stiefvader vertelde al dat er bijzondere dingen gebeuren in zijn
omgeving. Misschien is het iets wat het eiland doet (zoals bijvoorbeeld
ook Boone aanvaring met het monster), maar waar Walt meer controle over
heeft dan de anderen?

> En dan.... het eind... Claire... WTF?
>
> Dat was weer genieten.

MEGA cliffhanger. :-) Nu weer een week wachten... :-(

Sjoerd

Saskia

ongelezen,
20 jan 2005, 17:30:0420-01-2005
aan

Gelukkig hadden we Lost ook nog :) Ik had 'm alleen voor het laatst moeten
bewaren.

> Deze week de beurt aan Michael en Walt, we zien wat er gebeurde, waarom
> hij zijn zoon nooit zag, maar eerlijk gezegd kon me dat niet zo boeien.

Eerlijk gezegd had ik op een iets spannender verhaal gehoopt. Dit was zo
ongeveer het verhaal dat ik zelf al had verzonnen.

Maar...

> Tot: de vogel en zijn vogelboek. En dus later de Comic en de ijsbeer.
> Wat is er met Walt? Waarom is niemand normaal in dat vliegtuig?

Inderdaad zeg! Wat is dit nu weer dan!

Ik vroeg mij nog af, het monster dat Jack en Kate enzo in de pilot
tegenkwamen, zal dat ook de ijsbeer geweest zijn of was het iets anders,
iets groters?

> En dan.... het eind... Claire... WTF?

Whoa!

> Dat was weer genieten.

Ik kan bijna niet wachten! Helaas zullen we zelfs *drie* weken moeten
wachten :-( De volgende aflevering is op 9 februari.

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/38791818
http://www.fotolog.net/saskya

SjoerdH

ongelezen,
20 jan 2005, 17:49:1920-01-2005
aan
Saskia wrote:

> Ik kan bijna niet wachten! Helaas zullen we zelfs *drie* weken moeten
> wachten :-( De volgende aflevering is op 9 februari.

*checkt z'n kijkschema* :-P

Oh, da's waar ook. Hebben we net een hele halve winter zonder gezeten,
laten ze ons weer wachten... En dan slaat Naruto ook nog eens een week
over en is ReGenesis bijna straks afgelopen... Moet ik ineens een heel
gat zien te vullen. Maar eens aan Medium en Point Pleasant beginnen...

Sjoerd

Benno

ongelezen,
21 jan 2005, 02:56:1821-01-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:

Niet de meest sterke personages maar toch wel leuk om hun achtergrond te
zien. Ik kon me ook niet herinneren dat ze elkaar nog maar zo kort kenden.

> Tot: de vogel en zijn vogelboek. En dus later de Comic en de ijsbeer.
> Wat is er met Walt? Waarom is niemand normaal in dat vliegtuig?

Die aanwijzingen heb ik beide gemist. Toch maar wat beter opletten de
volgende keer (niet tijdens het kijken OS X 10.3 installeren zal
waarschijnlijk helpen)

> En dan.... het eind... Claire... WTF?

en als ik het goed heb gezien is ze inmiddels bevallen!

Randomcybrarian

ongelezen,
21 jan 2005, 05:07:0121-01-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:

Tja, een gemiddeld verhaal maar op de 1 of andere manier vond ik dat juist
wel aardig. Alleen maar van die mega interessante mensen is ook verdacht in
1 vliegtuig :)

> Tot: de vogel en zijn vogelboek. En dus later de Comic en de ijsbeer.
> Wat is er met Walt? Waarom is niemand normaal in dat vliegtuig?

Walt visualiseerde bij het gooien van het mes en het lijkt erop alsof hij
het monster rechtstreeks de realiteit in visualiseerde vanuit die comic.
Interessant is wel de comic overigens want het leek een Spaanstalige
vertaling te zijn van een Flash comic met de Green Lantern als gueststar
(tis wel triest dat ik het tekenwerk van Ron Marz al herken in tv series,
hehe). Green Lantern doet nl precies hetzelfde: hij visualiseert dingen mbv
zijn ring dus het lijkt me geen toeval dat het deze comic was.

Even googelen levert op dat het om Green Lantern/Flash: Faster Friends deel
1 gaat en dat Abrams idd dat verhaal om een reden heeft gekozen. Very cool!

Synopsis van die comic:
"
About fifty years ago an alien spacecraft fell to Earth and in the
interests of "national security" the Flash (Jay Garrick) and the Green
Lantern (Alan Scott) were called in to eliminate the threat. In they're
absolute trust of the government, they never thought that the alien might
be peaceful, and attacked unquestioningly. Having defeated it, Flash and GL
were pushed to the background, not even thanked. Realizing the mistake
they had made, they hid the space ship in a place where no one would find
it. Fifty years later, the alien escapes from the government lab that held
it prisoner for so long, and he's pissed. Not only was he locked up for
fifty years, but the tests run on him gave him an incurable cancerous
disease. The first thing he does is kill the man in charge of his
incarceration, then finds Jay and Alan in order to retrieve the ship. When
the two disappear, their wives contact the most recent Flash and Green
Lantern and tell them the story. The boys aren't happy to be working
together, but concede that it's necessary to save Jay and Alan. Using his
ring, Kyle is able to pinpoint Alan's signature and find the buried space
ship. The alien apparently has some pretty powerful psionic abilities and
forces Alan and Jay to protect him while he sends out a signal and sets the
ship for self-destruct. Kyle and Wally manage to save Jay and Alan, but
don't stop the ship from exploding. The boys seem to have saved the day,
but the alien's final words hang heavy in their minds, something about it
being "too late for all of us.

"

> En dan.... het eind... Claire... WTF?

Alleen.nu.3.lange.weken.wachten.arrrrgh!

--
Random

George van Hal

ongelezen,
21 jan 2005, 16:06:0921-01-2005
aan

Ik wilde de aflevering eigenlijk nog wat langer bewaren, met het oog op
de lange wachtperiode, maar kon toch niet wachten...

> Deze week de beurt aan Michael en Walt, we zien wat er gebeurde, waarom
> hij zijn zoon nooit zag, maar eerlijk gezegd kon me dat niet zo boeien.

Mwah, ik vond dat zelf dus eigenlijk wel gaaf. Het was misschien niet
héél bijzonder, alhoewel ik die aanrijding enzo toch echt niet verwacht
had.

We missen nu volgens mij alleen nog een achtergrond bij Hurley! Zou die
volgende week langskomen?

> Tot: de vogel en zijn vogelboek. En dus later de Comic en de ijsbeer.
> Wat is er met Walt? Waarom is niemand normaal in dat vliegtuig?

Ik zag hier ook meteen een mooie reden in waarom Locke zo geïnteresseerd
in die jongen is. Ik moest trouwens de hele tijd sinds die onthulling
denken aan het kind van claire, dat blijkbaar in staat was tot veel
kwaad. Zou Walt dan eenzelfde soort kind zijn, maar dan in staat tot
veel goed? Het zou ook wel mooi het wit/zwart thema omdraaiien: de zoon
van Claire "het slechte kind" is wit, terwijl Walt "het goede kind"
zwart is. Nou weet ik niet of zo'n huidskleur idee erin zit, maar het
zou wel passen.

Oh, en Boone lijkt nu trouwens wel een lid van een sekte, met Locke aan
het hoofd.

> En dan.... het eind... Claire... WTF?

Ja, gaaf! Zou ze ontsnapt zijn? Zou er iets meer achter zitten? En wat
is dat met die black rock (let weer op het woordje "black" trouwens, de
serie zit echt boordevol met die wit/zwart aanwijzingen).

Ik vond trouwens de effecten rond de ijsbeer (die is wit...of denk ik nu
te ver door?) een beetje teleurstellend, dat hadden ze eventueel wat
beter kunnen doen. Maargoed, dieren zijn altijd lastig in series.

Het was weer spannend, en het was weer genieten. Nu alleen nog lang
wachten :-(

Mazzel,
George

Ninia

ongelezen,
23 jan 2005, 11:55:5423-01-2005
aan
Randomcybrarian zei:

Toch lijkt het erop dat die mensen niet toevallig allemaal bij elkaar
in dat vliegtuig zaten, interessant of niet.

Ik vond het wel een ontroerend verhaal hoor. Op de een of andere manier
lopen die verhalen allemaal best wel goed af. Vorige keer Boone die
zich van zijn zus moest losmaken. (En in deze aflevering zagen we dat
dit inderdaad gebeurd is.). Nu weer de band tussen vader en zoon die
niet goed zat en nu is gelegd. Heel mooi allemaal.
Ik vond alleen de vele onderbrekingen in het ijsbeerverhaal naar de
flashbacks wel een beetje storend. Iets teveel van het goede.

> [...]
> hehe). Green Lantern doet nl precies hetzelfde: hij visualiseert dingen mbv
> zijn ring dus het lijkt me geen toeval dat het deze comic was.

Triest? Ik vind het juist hartstikke leuk als iemand heel ver ingevoerd
is in zijn eigen hobby. En dan blijkt het nog allemaal te kloppen ook.

> [...]
> interests of "national security" the Flash (Jay Garrick) and the Green
> Lantern (Alan Scott) were called in to eliminate the threat. In they're

[knip]

Goh als ik die synopsis zo lees vraag ik me af of ze die comic niet
verder gebruikt hebben in het hele verhaal. Zou het toch een sf-story
worden? Dat zou wel leuk zijn. Als er een ondergrondse wereld is achter
die deur in de grond met aliens en testen, waarbij ze een baby nodig
hebben.

Ja, die hebben ze dus haar baby afgenomen en het bos ingestuurd. Lekker
stel daar.

> Alleen.nu.3.lange.weken.wachten.arrrrgh!

Arrrggh indeed.

--
Ninia

0 nieuwe berichten