Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Re: Niemand nog?

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Marbel

ongelezen,
8 apr 2005, 18:45:1808-04-2005
aan Christa
On Sat, 09 Apr 2005 00:47:40 +0200, Christa <mevr...@spamadres.nl> wrote:

> Ik ben benieuwd hoe Charlie gaat afkicken. Cold Turkey no doubt, hij
> kan niet anders. Bart, Marbel, zullen we hem naar nssmr vragen?
> Afkicken is afkicken tenslotte.

De internet verbinding is niet zo goed van waar hij zit ;-)

ze hebben er ook geen Fred bij natuurlijk, dat survivalen ;-)

marjolein

--
marbel.info/blog/
www.noyce.nl

Christa

ongelezen,
8 apr 2005, 18:47:4008-04-2005
aan
Mag ik dan ook een keer?

Lost was weer beregoed vanavond.

Ik vond ergens een flardje van Willy Nelson... niet om aan te horen.
Maar het was wel een mooi nummer.

[...]

Cascade failure: De cascaden weigerden dienst
Ondertiteling in ST Voyager, "The haunting of deck 12"

Wietze de Boer

ongelezen,
8 apr 2005, 18:47:0008-04-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, Christa <mevr...@spamadres.nl> wrote:

> [...]
>
>Ik ben benieuwd hoe Charlie gaat afkicken. Cold Turkey no doubt, hij
>kan niet anders. Bart, Marbel, zullen we hem naar nssmr vragen?

Ik vond het feit dat die Koreaanse mevrouw gewoon Engels kon spreken wel erg
voorspelbaar, alsof ze er naartoe gewerkt haddden...

Grace and peace,
--
Wietze
"Love me or hate me, but spare me your indifference." -- Libbie Fudim

Bart Dinnissen

ongelezen,
8 apr 2005, 19:03:2108-04-2005
aan
Christa:

> [...]
>Maar het was wel een mooi nummer.
>
>Ik ben benieuwd hoe Charlie gaat afkicken. Cold Turkey no doubt, hij

Hij was vast nog niet erg verslaafd, want dan had hij dat laatste beetje
niet afgegeven. Dus dat afkicken zal ook wel relatief makkelijk gaan, denk
ik zo. Met de nadruk op relatief, dat wel.

Maar nu zijn er dus twee groepen: de watervalgroep en de strandgroep. Zopu
dat lang zo blijven? Interessant. Ze kunnen uit elkaar groeien. Maar dan
komen Jack en Kate elkaar niet meer tegen. Hm.

>Bart, Marbel, zullen we hem naar nssmr vragen?
>Afkicken is afkicken tenslotte.

Afkicken ... wat is dat ook alweer? ;-)

--
Bart

Saskia

ongelezen,
9 apr 2005, 06:19:5309-04-2005
aan
Christa wrote:
> Mag ik dan ook een keer?

Nou, het enthousiasme is overweldigend he ;-)

> Lost was weer beregoed vanavond.

Yep, vond ik ook. Goeie titel erbij 'rising Sun', Sun die eindelijk aan
haar man en haar vader gaat ontsnappen. We zien niet wat Jin allemaal moet
doen voor haar vader maar erg ok ziet het er allemaal niet uit... Maffia?
En die klap, ja da's wel de laatste druppel inderdaad, op dat punt zou ik
ook besluiten te vertrekken. Maar toch kon ze het niet. Ik dacht echt dat
ze naar die auto ging op het vliegveld (leuk dat we Jack daar ook nog
zagen staan te schreeuwen over zijn vader's kist), maar toen ze ineens
toch weer het beeld in kwam lopen naar Jin toe was ik echt geschokt en ik
huilde met haar mee.

Ik begrijp niet hoe Wietze het voorspelbaar kan vinden dat zij Engels
blijkt te spreken, ik vond het een echte verrassing. Dat horloge moet
overigens wel heel belangrijk geweest zijn voor Jin, om Michael ervoor in
elkaar te meppen. Maarja, meppen is iets waaraan hij wel gewend was aan
het bloed te zien in de flashback. Het lijkt zo tegenstrijdig met de
ontzettend lieve Jin waar ze verliefd op werd.

> Ik vond ergens een flardje van Willy Nelson... niet om aan te horen.
> Maar het was wel een mooi nummer.

Heel mooi. Hurley is zuinig op zijn batterij denk ik. Prachtig weer, dat
einde op zo'n mooi liedje.

> Ik ben benieuwd hoe Charlie gaat afkicken. Cold Turkey no doubt, hij
> kan niet anders.

Hij zal wel moeten. Ik vond wel dat hij het spul erg snel af gaf aan die
'old git'. Hij heeft nogal wat authoriteit, die Locke. Als ik in Charlie's
schoenen stond had ik tegen Locke gezegd dat hij de boom in kon en was ik
zelf wel op zoek gegaan naar mijn gitaar.

Maar het verrassendst was nog wel de vondst van die man en vrouw die daar
te ruste zijn gelegd. Wie zou dat gedaan hebben, wie waren zij, waarom die
zwarte en die witte steen? Locke heeft het ook al eens over de zwarte en
de witte steen gehad, tegen Walt (het jongetje). Jonathan had daar
destijds een screenshot van, even kijken of die er nog staat... ah:
http://beacon.dhs.org/~jonathan/locke.jpg .
"Two players, two sides. One is light, one is dark. Walt, do you want to
know a secret?"

Tja en dan de afsplitsing inderdaad. Ik kreeg niet helemaal een goed beeld
van de afstand maar het lijkt me wel een paar uur lopen, niet iets wat je
iedere dag voor de lol gaat doen in die hitte. Kate en Jack uit elkaar...

--

Saskia

"If you two are done verbally copulating, we should get a move on." (Charlie)

Wietze de Boer

ongelezen,
9 apr 2005, 07:00:4009-04-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, Saskia <sas...@nksfnospam.nl> wrote:
>Ik begrijp niet hoe Wietze het voorspelbaar kan vinden dat zij Engels
>blijkt te spreken, ik vond het een echte verrassing.

Ik zat er vanaf aflevering 1 al op te wachten, je zag toch wel hoe ze zich de
hele tijd zat in te houden? Het was gewoon overduidelijk dat ze meer in haar
mars had dan ze liet zien...

Niels v/d Spek

ongelezen,
9 apr 2005, 07:12:2109-04-2005
aan
"Wietze de Boer" <i...@bennietgek.nl> schreef in bericht

> [...]
> de
> hele tijd zat in te houden? Het was gewoon overduidelijk dat ze meer in

Sin reageerde vaak net te spontaan op het geen wat er aan haar wet gevraagt.

Maarten van der Peet

ongelezen,
9 apr 2005, 07:55:5709-04-2005
aan
> [...]

> doen voor haar vader maar erg ok ziet het er allemaal niet uit... Maffia?

Over de titel alleen is nog meer te zeggen. Zoals je zegt, kan verwijzen
naar Sun, die de kans krijgt om haar leven met de huurmoordenaar van
haar vader te ontvluchten, maar dat op het laatste moment toch niet
doet. Waarschijnlijk uit angst.

Ook kun je denken aan The Rising Son, Carriere in de Koreaanse maffia.
'Zoon' van de peetvader. Een opkomende ster.

In het liedje House of the Rising Sun is het huis een poel van verderf
waar je beter niet kunt zijn.

Oh mother tell your children
Not to do what I have done
Spend your lives in sin and misery
In the House of the Rising Sun

In het algemeen is the Rising Sun symbool voor het oosten. Ik dacht
zelf eigenlijk specifiek voor Japan, maar ja, sommige Amerikanen maken
die verschillen blijkbaar niet. Denk aan Hurleys 'Guys, that Chinese
dude is going to get pretty crispy out here.'

The Rising Son geroosterd door the Rising Sun.

Mooi hoor.
Dat is alleen nog maar de titel. :-)

gr.Maarten

Wietze de Boer

ongelezen,
9 apr 2005, 07:59:0209-04-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, "Niels v/d Spek" <demo...@lumensoft.nl>
wrote:

>Sun reageerde vaak net te spontaan op het geen wat er aan haar wet gevraagt.

Precies, ze leek meteen te begrijpen wat er bedoeld werd, bijv. toen ze even op
Walt moest passen.

Maarten van der Peet

ongelezen,
9 apr 2005, 08:06:4209-04-2005
aan

<snip>

> [...]
> schoenen stond had ik tegen Locke gezegd dat hij de boom in kon en was ik
> zelf wel op zoek gegaan naar mijn gitaar.

Ik denk dat Charlie bang is voor de messenwerper Locke. Hij kwam toch
ongeschonden uit het oerwoud terug met een wild zwijn achter zich aan.

Locke kwam in de vorige aflevering al over als een soort goeroe, met
zijn zen-spreuken tegen Jack, ('je kunt pas leiden als je een doel hebt'
en 'ik heb het oog van het eiland gezien') zodat de verwachtingen over
hem nogal hooggespannen zijn.

Daarom vond ik het erg mooi dat het 'mystieke' van Locke een leuke draai
kreeg toen de wisseltruck met Charlie werd uitgevoerd. Ik verwachte met
Charlie mee dat hij misschien moest gaan bidden of zo en toen bleek die
gitaarkoffer gewoon in de boom te hangen. Dat had Locke al lang gezien.

Erg leuk.

gr.Maarten

Maarten van der Peet

ongelezen,
9 apr 2005, 08:11:1209-04-2005
aan
Wietze de Boer <i...@bennietgek.nl> wrote:

> Ik zat er vanaf aflevering 1 al op te wachten, je zag toch wel hoe ze zich de
> hele tijd zat in te houden? Het was gewoon overduidelijk dat ze meer in haar
> mars had dan ze liet zien...

Misschien ben jij alwetend. Maar ik zag het niet.

Het was duidelijk dat Sun kort gehouden werd door haar man, en contact
probeerde te zoeken met de anderen, maar ik had niet verwacht dat ze
Engels sprak.

gr.Maarten

Maarten van der Peet

ongelezen,
9 apr 2005, 09:01:2409-04-2005
aan
> [...]

> iedere dag voor de lol gaat doen in die hitte. Kate en Jack uit elkaar...

Aparte alineas, maar het zou wel eens met elkaar te maken kunnen hebben.

Toch een spel wat met ze gespeeld wordt?

Zwart vs wit.
De strandgroep vs de watervalgroep.

De strandgroep: Kate, Said, Sawyer, Michael, Walt
De watervalgroep: Jack, Locke,Charlie,Jin,Sun,Hurley

Shannon, haar broer en Claire?? Geen idee ik heb ze deze aflevering
volgens mij niet gezien.

gr.Maarten

Wietze de Boer

ongelezen,
9 apr 2005, 11:05:0009-04-2005
Maarten.va...@haalditvetweg.nl.invalid (Maarten van der Peet) wrote:

>Misschien ben jij alwetend. Maar ik zag het niet.

Ik ben niet alwetend, ik ben speculerend... ;-)

>Het was duidelijk dat Sun kort gehouden werd door haar man, en contact
>probeerde te zoeken met de anderen, maar ik had niet verwacht dat ze
>Engels sprak.

Het biedt wel weer meer mogelijkheden want nu kan ze (tenminste op momenten dat
ze bij Jin weg is) meer met de groep meedoen en misschien kan ze nu op een
betere manier van Jin af komen, een wat meer heldhaftige manier dan stiekem
weglopen van het vliegveld. Ik ben benieuwd wat er gaat komen!

Christa

ongelezen,
9 apr 2005, 11:59:5709-04-2005
aan
Sat, 9 Apr 2005 15:01:24 +0200 tikte dan wel citeerde Maarten van der
Peet:

>Shannon, haar broer en Claire?? Geen idee ik heb ze deze aflevering
>volgens mij niet gezien.

Is Shannon niet de mevrouw die vorige week verdronken is?

Christa

ongelezen,
9 apr 2005, 11:58:2609-04-2005
aan
Sat, 09 Apr 2005 12:19:53 +0200 tikte dan wel citeerde Saskia:

> [...]
>doen voor haar vader maar erg ok ziet het er allemaal niet uit... Maffia?

Dat heet daar anders.

> [...]
>zagen staan te schreeuwen over zijn vader's kist), maar toen ze ineens
>toch weer het beeld in kwam lopen naar Jin toe was ik echt geschokt en ik

Ze houdt van hem.
Althans: ze dacht op dat moment nog altijd dat ze van hem hield.

> [...]
>het bloed te zien in de flashback. Het lijkt zo tegenstrijdig met de
>ontzettend lieve Jin waar ze verliefd op werd.

Als ik het goed begrijp is het het horloge van Suns vader. En dan kan
ik me de woede wel voorstellen.
Ik had wel gedacht dat Sun Engels sprak. Wat mij verbaasde is dat Jin
het niet weet.

> [...]
>schoenen stond had ik tegen Locke gezegd dat hij de boom in kon en was ik
>zelf wel op zoek gegaan naar mijn gitaar.

Nee, ik zie Lockes autoriteit wel. Ik vind hem heel goed. Hij heeft de
theorie jarenlang verzameld en kan het nu toepassen.

>Maar het verrassendst was nog wel de vondst van die man en vrouw die daar
>te ruste zijn gelegd.

Zijn ze te ruste gelegd of zijn ze daar gewoon doodgegaan? Ik dacht
eigenlijk het laatste. Veertig jaar of langer betekent dat het geen
mensen kunnen zijn van die noodoproep. Want die ging nu al 16 jaar.
Hoewel... het kan dus wel natuurlijk. Dat die mevrouw 25 jaar
overleefde en als laatste die noodoproep deed uitgaan.

> [...]
>iedere dag voor de lol gaat doen in die hitte. Kate en Jack uit elkaar...

tsk... de liefde kent geen afstand...

Niek

ongelezen,
9 apr 2005, 12:51:5209-04-2005
aan
Christa wrote:
> Is Shannon niet de mevrouw die vorige week verdronken is?

Nee hoor. :-)

--
Niek

Christa

ongelezen,
9 apr 2005, 13:06:1609-04-2005
aan
Sat, 09 Apr 2005 16:51:52 GMT tikte dan wel citeerde Niek:

>Nee hoor. :-)

OK
Dan was ik in de war.

Jacqueline

ongelezen,
9 apr 2005, 16:59:4709-04-2005
aan

Saskia <sas...@nksfnospam.nl> schreef in berichtnieuws
4257ac73$0$152$e4fe...@news.xs4all.nl...

> [...]
> En die klap, ja da's wel de laatste druppel inderdaad, op dat punt zou ik

Maar het was toch Sun zelf die de klap uitdeelde?

> [...]
>
> Ik begrijp niet hoe Wietze het voorspelbaar kan vinden dat zij Engels
> blijkt te spreken, ik vond het een echte verrassing.

Omdat tijdens Sun's flashback haar vriendin vroeg of ze taallessen had
gehad, verbaasde het mij niet
toen ze Michael in het Engels aansprak.

> [...]
> ontzettend lieve Jin waar ze verliefd op werd.

> Heel mooi. Hurley is zuinig op zijn batterij denk ik. Prachtig weer, dat

Zeker een mooi eind. Iedereen verzonken in zijn eigen gedachten.

> [...]
> schoenen stond had ik tegen Locke gezegd dat hij de boom in kon en was ik
> zelf wel op zoek gegaan naar mijn gitaar.

Ach zoveel van het spul had ie toch niet meer. En blijkbaar is zijn muziek
heel
belangrijk voor hem. Ook een soort van verslaving. Als je ziet hoe er op
'kickt' wanneer
hij herkend wordt :)

> [...]
> zwarte en die witte steen? Locke heeft het ook al eens over de zwarte en
> de witte steen gehad, tegen Walt (het jongetje).

Dat was toch mbt het back gammon spel?

> [...]
> iedere dag voor de lol gaat doen in die hitte. Kate en Jack uit elkaar...

Lijkt mij ook een moeilijke keuze. 'k zou op dit moment niet weten welke
keuze ik zou maken.

> Saskia
>
> "If you two are done verbally copulating, we should get a move on."
(Charlie)

Erg mooie uitspraak :) Volgens mij is Charlie wel een beetje jaloers.

jacqueline

Christa

ongelezen,
9 apr 2005, 17:21:4509-04-2005
aan
Sat, 9 Apr 2005 22:59:47 +0200 tikte dan wel citeerde Jacqueline:

>(Charlie)
>>
>Erg mooie uitspraak :) Volgens mij is Charlie wel een beetje jaloers.

Volgens mij niet op hun relatie, maar op de aandacht die ze daardoor
elkaar geven en hem niet.

Pieter Kleine

ongelezen,
9 apr 2005, 18:09:3309-04-2005
aan
Locke plaatste op een gegeven moment ook nog een suggestieve zin: je
moet iets aan het eiland geven om iets terug te krijgen. Alsof het
eiland een soort levend wezen is dat in wisselwerking is met de
bewoners.

Pieter
====
Ook bekend als Rhodanos
====

Saskia

ongelezen,
9 apr 2005, 18:21:5209-04-2005
aan
Jacqueline wrote:
> Saskia <sas...@nksfnospam.nl> schreef in berichtnieuws
> 4257ac73$0$152$e4fe...@news.xs4all.nl...

> Maar het was toch Sun zelf die de klap uitdeelde?

Nee zij kreeg toch een klap van Jin. Of ben ik nou gek aan het worden?

> Omdat tijdens Sun's flashback haar vriendin vroeg of ze taallessen had
> gehad, verbaasde het mij niet toen ze Michael in het Engels aansprak.

Maar in dat gesprekje hebben ze het helemaal niet over taallessen, alleen
over 'lessen', dat kon van alles zijn. Tenzij de ondertitelaar zijn beurt
voor was? Ik heb 'm met Engelse ondertiteling meegekeken.

> Ach zoveel van het spul had ie toch niet meer. En blijkbaar is zijn muziek
> heel belangrijk voor hem. Ook een soort van verslaving. Als je ziet hoe er op
> 'kickt' wanneer hij herkend wordt :)

:) En je hebt gelijk. Maar toch... ik heb gerookt en ik geloof niet dat ik
heel snel mijn allerlaatste sigaret ooit zo snel zou hebben weggegeven
hoor ;-)

> Dat was toch mbt het back gammon spel?

Ja, maar het waren ook steentjes, een zwarte en een witte. Maar goed,
misschien heeft het inderdaad niks met elkaar te maken.

> (Charlie)
>
> Erg mooie uitspraak :) Volgens mij is Charlie wel een beetje jaloers.

Waarbij het leuk is om te weten dat de acteurs (Charlie en Kate) inmiddels
een relatie hebben :)

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/41676936
http://www.fotolog.net/saskya

Wouter Valentijn

ongelezen,
9 apr 2005, 18:36:3309-04-2005
aan

"Christa" <mevr...@spamadres.nl> schreef in bericht

> Mag ik dan ook een keer?
>
> Lost was weer beregoed vanavond.
>
> Ik vond ergens een flardje van Willy Nelson... niet om aan te horen.
> Maar het was wel een mooi nummer.

Ja, zo slecht is Willy toch niet?

> Ik ben benieuwd hoe Charlie gaat afkicken. Cold Turkey no doubt, hij
> kan niet anders. Bart, Marbel, zullen we hem naar nssmr vragen?
> Afkicken is afkicken tenslotte.

En ook goed aansluitend bij de titel.
"House of the Rising Sun".
Ik dacht dat het eerst puur over Charlie zou gaan met zijn verslaving.

En dan het Koreaanse verhaal.
Dus toch geen Noord-Koreaanse geheim agenten? Damn!
Het begint romantisch, maar de vrouw is behoorlijk teleurgesteld als haar
vriendje voor haar pa gaat werken. Pa is zeer waarschijnlijk een belangrijk
man binnen de georganiseerde misdaad in (Zuid) Korea. Haar familie heeft op
die manier fortuin gemaakt en via zijn baan kan hij een wit voetje halen bij
vader en dus kon hij naar haar hand vragen.
Maar ja... De romantiek gaat eruit en ze krijgt een hond in plaats van
bloemen. En als hij met bloed van een onbekende thuis komt beseft ze dat ze
weg moet van haar vader en haar man. Neemt stiekem taallessen en hoopt stil
te kunnen ontsnappen. Tot haar grote verassing ziet ze haar man daar bij het
vliegveld en het lijkt erop alsof hij zelf ook wil ontsnappen en haar
terugwinnen door terug weer ouderwets romantisch te doen met een bloem.

Op het eiland een klein misverstand tussen hem en de vader van Walt...
(Michael).

Locke wordt inderdaad een soort goeroe, of in ieder geval iemand die beter
op de omgeving let dan de rest. (denk aan die gitaar!).
Er werd gezegd dat er nu twee groepen zijn?
Ik dacht de meesten naar de nieuwe site gingen. Kate incluis.
Of was die laatste scene op het strand?

--
www.Wouter.Valentijn.name
www.zeppodunsel.nl

Wouter Valentijn

ongelezen,
9 apr 2005, 18:37:4909-04-2005

> [...]
erg
> voorspelbaar, alsof ze er naartoe gewerkt haddden...

Ik ging ervan uit dat beide Koreanen vloeiend Engels spraken, maar dat ze
een bepaalde reden hadden omdat niet te laten blijken.

Wouter Valentijn

ongelezen,
9 apr 2005, 18:47:2209-04-2005

> [...]
> zagen staan te schreeuwen over zijn vader's kist), maar toen ze ineens
> toch weer het beeld in kwam lopen naar Jin toe was ik echt geschokt en ik

Vreemd hoe mensen bepaalde scenes anders zien dan anderen... Zij sloeg hem.
En bij dat vliegveld...
Ze wilde vluchten en zag tot haar verbazing en schrikt dat man'lief' ook
daar ineens was.

> [...]
> het bloed te zien in de flashback. Het lijkt zo tegenstrijdig met de
> ontzettend lieve Jin waar ze verliefd op werd.

Ere kwestie.

> [...]
> schoenen stond had ik tegen Locke gezegd dat hij de boom in kon en was ik
> zelf wel op zoek gegaan naar mijn gitaar.

Locke maakte anders wel een zeer overtuigende indruk.
En hij was een fan! ;-) Dit schiep een band van wederzijds respect.

> [...]
> http://beacon.dhs.org/~jonathan/locke.jpg .
> "Two players, two sides. One is light, one is dark. Walt, do you want to

Dat was aan het begin van de serie. Maar die stenen kwamen in deze
aflevering toch niet voor?
Ik zie die stenen niet zo zitten overigens.

> [...]
> iedere dag voor de lol gaat doen in die hitte. Kate en Jack uit elkaar...

Vreemd die afsplitsing. Ik zag dat anders.
Ik dacht dat ze uiteindelijk allemaal gingen naar die nieuwe plek, en dat ze
dan telkens enkelen naar het strand zouden sturen om daar eventuele schepen
en/of vliegtuigen te spotten c.q. te seinen. Ik zie niet in hoe ze zonder
vers drinkwater daar aan het strand zouden overleven, tenzij ze bereid zijn
om periodiek naar de plek met drinkwater te gaan. Permanent aan het strand
blijven kan denk ik niet.

Wouter Valentijn

ongelezen,
9 apr 2005, 19:01:2209-04-2005
aan

"Pieter Kleine" <pietklep-...@xsall.nl> schreef in bericht

> [...]
> moet iets aan het eiland geven om iets terug te krijgen. Alsof het
> eiland een soort levend wezen is dat in wisselwerking is met de

Ja, dit heeft wellicht te maken met zijn eigen bijzondere ervaringen. Hij
kan ineens lopen en kwam oog in oog te staan met het ding dat we tot nu toe
alleen maar gehoord hebben. Er is gewoonweg iets met hem gebeurd... Is hij
als het ware een deel van het eiland geworden?

Sander Verbrugge

ongelezen,
9 apr 2005, 19:37:5609-04-2005
aan
Christa:

> OK
> Dan was ik in de war.

Ja, dat was je :) Die vrouw heet Joanna en we hebben haar "nooit" (wellicht
wel in de achtergrond, als figurant -- ook mooi qua consistentie) gezien.
Ook Jack niet, trouwens.

--
Duck.

Os iusti meditabitur sapientiam / et lingua eius loquetur iudicium
Beatus vir qui suffert tentationem / quoniam cum probatus fuerit
accipiet coronam vitae / Kyrie, ignis divine, eleison / Oh quam sancta
quam serena / quam benigna / quam amoena / Oh castitatis lilium

Sander Verbrugge

ongelezen,
9 apr 2005, 21:05:3909-04-2005
aan
Saskia:

> Nee zij kreeg toch een klap van Jin. Of ben ik nou gek aan het worden?

Ik heb Noorderhaven al ge-emaild. Sun gaf een klap aan Jin, hoor.

> Maar in dat gesprekje hebben ze het helemaal niet over taallessen, alleen
> over 'lessen', dat kon van alles zijn. Tenzij de ondertitelaar zijn beurt
> voor was? Ik heb 'm met Engelse ondertiteling meegekeken.

Ook bij 'lessen' denk ik nu niet direct aan wiskundelessen bij Sun. Het
lijkt me wel dat de ondertitelaar zich wat vergaloppeerd had. Daarom was ik
ook niet verrast; dat gebeurde eerder in de aflevering wel, zo van hč!

Christa

ongelezen,
10 apr 2005, 02:21:5110-04-2005
aan
Sun, 10 Apr 2005 00:21:52 +0200 tikte dan wel citeerde Saskia:

>Maar in dat gesprekje hebben ze het helemaal niet over taallessen, alleen
>over 'lessen', dat kon van alles zijn. Tenzij de ondertitelaar zijn beurt
>voor was? Ik heb 'm met Engelse ondertiteling meegekeken.

Ik was ook niet verbaasd, maar dacht in het begin ook dat ze allebei
wel Engels zouden spreken. Bij lessen dacht ik ook gelijk aan
taallessen, maar je hebt gelijk, daar wordt niet over gesproken:

| [INT. JIN/SUN'S APARTMENT - BEDROOM -- CONTINUOUS]
| (Sun sits on the bed and looks at some swatches.)
| DECORATOR: (whispers) (in Korean) [Subtitled: Are you sure about this?]
| SUN: (nods) (in Korean) [Subtitled: Yes.]
| DECORATOR: (in Korean) [Subtitled: You've taken your lessons?]
| SUN: (in Korean) [Subtitled: Yes.]
| (They both glance nervously at the door.)

van:
http://anthology.webphilia.com/transcripts/lost/lost-1X06-house%20of%20the.txt

Christa

ongelezen,
10 apr 2005, 02:23:5010-04-2005
aan
Sun, 10 Apr 2005 00:47:22 +0200 tikte dan wel citeerde Wouter
Valentijn:

>En bij dat vliegveld...
>Ze wilde vluchten en zag tot haar verbazing en schrikt dat man'lief' ook
>daar ineens was.

Nee hoor, ze waren daar samen en zij moest weglopen. Anders was hij
wel verbaasd geweest ook en had hij geen bloem voor haar gehad.

Christa

ongelezen,
10 apr 2005, 02:36:5210-04-2005
aan
Het wordt overigens opgenomen op Oahu, Hawaii.

Christa

ongelezen,
10 apr 2005, 02:41:1710-04-2005
aan
Sun, 10 Apr 2005 00:36:33 +0200 tikte dan wel citeerde Wouter
Valentijn:

>Ja, zo slecht is Willy toch niet?

Nee, absoluut niet. Maar als je hier gaat luisteren naar "Are You Sure
This Is Where You Want to Be", dan ga je dat nummer nooit van zijn
leven zoeken... veel te veel uithalen. De versie van Lost is heel
puur. Die zou ik graag hebben.

>Of was die laatste scene op het strand?

Ja, dat liep door elkaar. De shots waren van de strandgroep én de
watervalgroep.

Christa

ongelezen,
10 apr 2005, 02:43:0910-04-2005
aan
Sun, 10 Apr 2005 08:41:17 +0200 tikte dan wel citeerde Christa:

>Nee, absoluut niet. Maar als je hier gaat luisteren naar "Are You Sure
>This Is Where You Want to Be",

Hier dus:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B000001B57/absolutsearch05/002-1012112-7504806

Christa

ongelezen,
10 apr 2005, 02:49:4410-04-2005
aan
Sun, 10 Apr 2005 08:43:09 +0200 tikte dan wel citeerde Christa:

>Hier dus:
>http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B000001B57/absolutsearch05/002-1012112-7504806

Nog een keer een reactie op mezelf dan hou ik op ;)

Ik moest gisteren tijdens 'het huwelijk' regelmatig aan dit nummer
denken. Hoe zou dat toch komen...

Look around you
look down the bar from you
at the faces that you see
are you sure this is where you want to be?

These are your friends
but are they real friends?
Do they love you as much as me?
Are you sure this is where you want to be ...

You seem in such a hurry
to lead this kind of life
and you caused so many pain and misery
but look around you
take a good look
just between you and me
are you sure that this is where you want to be?

Please don't let my tears persuade you
I had hoped I wouldn't cry
but lately teardrops seem a part of me
but look around you
and take a good look
just between you and me
are you sure that this is where you want to be?

Maarten van der Peet

ongelezen,
10 apr 2005, 04:35:3510-04-2005
aan
> [...]

> Nog een keer een reactie op mezelf dan hou ik op ;)
>
> Ik moest gisteren tijdens 'het huwelijk' regelmatig aan dit nummer

Het huwelijk?

gr.Maarten

Wietze de Boer

ongelezen,
10 apr 2005, 04:40:4510-04-2005
aan
A long time ago, in a galaxy far away, "Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu>
wrote:

>erg
>>

>Ik ging ervan uit dat beide Koreanen vloeiend Engels spraken, maar dat ze
>een bepaalde reden hadden omdat niet te laten blijken.

Ja de Amerikanen zijn in hun ogen tenslotte barbaren...

Saskia

ongelezen,
10 apr 2005, 05:53:1810-04-2005
aan
Christa wrote:

> [...]
> This Is Where You Want to Be", dan ga je dat nummer nooit van zijn
> leven zoeken... veel te veel uithalen. De versie van Lost is heel

Mail me even Christa (nospam uit adres verwijderen) want ik kan geen
emailadres in jouw headers vinden dat zou kunnen werken. Ik denk dat ik je
hier wel aan kan helpen.

Saskia

ongelezen,
10 apr 2005, 05:35:1810-04-2005
aan
Sander Verbrugge wrote:
> Saskia:

> Ik heb Noorderhaven al ge-emaild. Sun gaf een klap aan Jin, hoor.

LOL dank je :) Ja ik heb het nog even gecheckt en inderdaad. Wat maf zeg
dat ik dat andersom heb onthouden....

> Ook bij 'lessen' denk ik nu niet direct aan wiskundelessen bij Sun.

Dat is natuurlijk zo, tijdens het kijken ben ik alleen nooit zo aan het
denken en laat ik het liefst alles over me heen komen.

Jacqueline

ongelezen,
10 apr 2005, 05:47:3810-04-2005
aan

Christa <mevr...@spamadres.nl> schreef in berichtnieuws
cghh51lrqinj11r65...@4ax.com...

> [...]
>
> Nee hoor, ze waren daar samen en zij moest weglopen. Anders was hij
> wel verbaasd geweest ook en had hij geen bloem voor haar gehad.

Volgens mij waren ze ook daar samen. Jin ging de vlucht regelen en Sun stond
te wachten.
Alleen is het mij niet duidelijk waarom ze op reis gingen.
En ik vraag ik me nog wat. De flashbacks gaven mij het idee dat Sun en Jin
in Korea wonen.
Maar als Sun's vriendin haar een vluchtmogelijkheid geeft en Sun en Jin
daarna op het vliegveld van
Sydney staan, dan zouden ze toch in Australie wonen. En dan verbaast het mij
dat Jin geen Engels
verstaat en spreekt (al is het maar een beetje). Of zou ook hij net doen
alsof, zodat hij zijn 'geheimen' niet hoeft
prijs te geven. hmmm....

Jacqueline

Maarten van der Peet

ongelezen,
10 apr 2005, 05:00:2110-04-2005
aan
Wouter Valentijn <li...@valentijn.nu> wrote:

> Op het eiland een klein misverstand tussen hem en de vader van Walt...
> (Michael).

Met een naam als Walt kan ik eigenlijk alleen maar aan Walt Disney
denken. Zou dat nou een schrijversgrapje zijn over Michael Eisner en
Walt Disney?

gr.Maarten

Maarten van der Peet

ongelezen,
10 apr 2005, 05:00:2110-04-2005
aan

> tsk... de liefde kent geen afstand...

Liefde? Dan vooral van één kant. Jack ging duidelijk niet in op de
flirtpoging van Kate. Jack: "Trust me, if I was checking you out, you'd
know it."

Verbondenheid ja, maar liefde? Nee, vooralsnog niet.

gr.Maarten

Christa

ongelezen,
10 apr 2005, 05:51:2110-04-2005
aan
Sun, 10 Apr 2005 10:35:35 +0200 tikte dan wel citeerde Maarten van der
Peet:

>Het huwelijk?

nah...
Het huwelijk van Charles en Dia^h^h^h Camilla.

Christa

ongelezen,
10 apr 2005, 06:07:5310-04-2005
aan
Sun, 10 Apr 2005 11:47:38 +0200 tikte dan wel citeerde Jacqueline:

> [...]
>daarna op het vliegveld van
>Sydney staan, dan zouden ze toch in Australie wonen.

o ja
Sydney.

Ik neem aan dat ze daar op vakantie zijn geweest, of op doorreis. En
dat ze daar zou vluchten.

Christa

ongelezen,
10 apr 2005, 06:09:0210-04-2005
aan
Sun, 10 Apr 2005 11:53:18 +0200 tikte dan wel citeerde Saskia:

>Mail me even Christa (nospam uit adres verwijderen) want ik kan geen
>emailadres in jouw headers vinden dat zou kunnen werken. Ik denk dat ik je
>hier wel aan kan helpen.

mevrahkah werkt hoor ;)

newsguy.com werkt ook nog altijd.

Maarten van der Peet

ongelezen,
10 apr 2005, 06:40:0010-04-2005
aan
> [...]

> Peet:

> nah...
> Het huwelijk van Charles en Dia^h^h^h Camilla.

O ja, hč, black out geloof ik.

gr.Maarten

Niels v/d Spek

ongelezen,
10 apr 2005, 07:03:4710-04-2005
aan
"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht
Mee eens, ik ben nogsteets van mening dat ook Jin Engels verstaat en welicht
ook spreekt. Maar, als dat zo is kan die het verdomd goed verbergen.

Niels - Die AndereBoy

Wouter Valentijn

ongelezen,
10 apr 2005, 10:18:0410-04-2005

> [...]
>
> Nee hoor, ze waren daar samen en zij moest weglopen. Anders was hij
> wel verbaasd geweest ook en had hij geen bloem voor haar gehad.

Als zij had willen vluchten, en hij was daar achter gekomen, waarom zou hij
dan verbaasd geweest zijn?
Ik dacht:
Sun gaat vluchten omdat ze het leven in de misdaadfamilie beu is en daarom
nam ze stiekem taallessen.
Lin kwam erachter en besefte dat zij gelijk had. Hij zorgde ervoor dat hij
op dezelfde vlucht zat en met de bloem probeerde hij haar ervan te
overtuigen dat hij nog steeds eigenlijk zijn oude romantische zelf was en
haar kant had gekozen. Dit kan natuurlijk schijn zijn.

En als ze daar inderdaad samen waren.... Die bloem kwam toch over als een
soort verzoeningsgebaar. Als in 'je hebt gelijk met je keuze, ik ga met je
mee.' Hetgeen juist voor haar de (onaangename?) verassing was.

Wouter Valentijn

ongelezen,
10 apr 2005, 10:22:5710-04-2005
aan

"Maarten van der Peet" <Maarten.va...@haalditvetweg.nl.invalid>
schreef in bericht

Err...
Eisner? Was dat niet iemand die bij Disney deserteerde?
Er staat me vaag iets van bij.

Niek

ongelezen,
10 apr 2005, 10:24:3210-04-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:
> [...]
> overtuigen dat hij nog steeds eigenlijk zijn oude romantische zelf was en
> haar kant had gekozen. Dit kan natuurlijk schijn zijn.

Dat heb ik toch heel anders gezien.
Sun zou op het afgesproken tijdstip wegsluipen en in een auto
stappen die bij de uitgang voor haar klaar staat. Als ze alleen
zou zijn waarom zou die auto dan zijn geregeld?
Op het moment supreme kon ze deze grote stap toch niet nemen en
ging bij Jin staan die tot haar verrassing ook nog de bloem uit
hun eerste tijd bij zich had.

Wouter Valentijn

ongelezen,
10 apr 2005, 10:46:0510-04-2005
aan

"Niek" <ni...@nksf.nl> schreef in bericht

Die hele auto heb ik niet eens gezien! En of ze de stap niet kon zetten? Ze
maakte meer een betrapte indruk. Dat het moment waarop ze kon ontsnappen aan
haar ontsnapt was. Van: 'O shit... Staat hij daar nu ook? Nu kan ik niet
weg!' (althans, niet weg zonder trammelant).
Maar gelukkig zijn we het wel eens over haar verbazing dat hij ineens met
die bloem kwam aanzetten.

Bart Dinnissen

ongelezen,
10 apr 2005, 12:15:3610-04-2005
aan
Wouter Valentijn:

>"Niek" <ni...@nksf.nl> schreef in bericht
> [...]

Ik wel, althans: er stond een grote wagen vlak voor de uitgang op de
parkeerstrook, met iemand aan het stuur. Waarmee gesuggereerd werd dat dįt
de bewuste auto was.

> [...]
>haar ontsnapt was. Van: 'O shit... Staat hij daar nu ook? Nu kan ik niet
>weg!' (althans, niet weg zonder trammelant).

'Nu kan ik niet weg, want hij zal me proberen tegen te houden, en ik weet
niet of ik dan sterk genoeg ben om van hem weg te lopen, want ik hou nog
steeds van hem'-achtig. Dacht ik.

--
Bart

Randomcybrarian

ongelezen,
10 apr 2005, 12:36:2410-04-2005
aan
Bart Dinnissen wrote:

> 'Nu kan ik niet weg, want hij zal me proberen tegen te houden, en ik
> weet niet of ik dan sterk genoeg ben om van hem weg te lopen, want ik
> hou nog steeds van hem'-achtig. Dacht ik.

Je bent een ware romanticus, Bart :)

--
Random

Wouter Valentijn

ongelezen,
10 apr 2005, 12:47:3110-04-2005
aan

"Bart Dinnissen" <dinn...@chello.nl> schreef in bericht
> Wouter Valentijn:

<knip>

> [...]
> niet of ik dan sterk genoeg ben om van hem weg te lopen, want ik hou nog

Daar valt ook wel iets voor te zeggen denk ik. Ze was hem niet echt gaan
haten, ondanks die oorvijg die ze hem gaf. En wellicht dat die oorvijg hem
zo aan het denken heeft gezet dat hij ervoor koos om met haar mee te gaan.
Plus ik denk dat zijn schoonvader niet al te vriendelijk met hem zou zijn
omgegaan als hij te horen had gekregen dat dochterlief er vandoor was
gegaan.
"Wat? Ik was zo goed je een baan te geven. Bovendien gaf ik je de hand van
mijn dochter. En nu is ze weg?!?" <gevolgd door enig bruut geweld door wat
kleerkasten>.

Mattia Valente

ongelezen,
10 apr 2005, 13:57:2610-04-2005
aan
Niek wrote:

> Dat heb ik toch heel anders gezien.

Jij hebt 't goed gezien, Wouter duidelijk verkeerd.

Mattia

Wouter Valentijn

ongelezen,
10 apr 2005, 14:01:0110-04-2005
aan

"Mattia Valente" <mae.v...@std.vu.nl> schreef in bericht

<knip>

> Jij hebt 't goed gezien, Wouter duidelijk verkeerd.

Zo'n gigantisch verschil toch niet? ;-)

Mattia Valente

ongelezen,
10 apr 2005, 14:19:0710-04-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:
> "Mattia Valente" <mae.v...@std.vu.nl> schreef in bericht
>

> <knip>

> Zo'n gigantisch verschil toch niet? ;-)

Nou....toch wel :-p

Mattia

Sander Verbrugge

ongelezen,
10 apr 2005, 15:16:0110-04-2005
aan
Wouter Valentijn:

> Err...
> Eisner? Was dat niet iemand die bij Disney deserteerde?
> Er staat me vaag iets van bij.

Houden we er even rekening mee dat Lost een ABC-serie is? ABC zelf is weer
van het Disney-concern.

--
[...]

10 apr 2005, 17:23:3810-04-2005
aan
Randomcybrarian:

Gut, heb ik dit hardop gezegd allemaal? ;-)

--
Bart

Wouter Valentijn

ongelezen,
10 apr 2005, 17:42:4110-04-2005
aan

"Sander Verbrugge" <use...@sunnydale.nl> schreef in bericht

> Wouter Valentijn:

> Houden we er even rekening mee dat Lost een ABC-serie is? ABC zelf is weer
> van het Disney-concern.

Hmmm... Dat is inderdaad het geval!
Toeval zal het dus niet zijn.

Wouter Valentijn

ongelezen,
10 apr 2005, 17:41:1110-04-2005
aan

"Mattia Valente" <mae.v...@std.vu.nl> schreef in bericht

De overeenkomst was denk ik (in de interpretaties) is dat hij met haar
meeging, hetgeen niet de bedoeling van het plan was.

Maarten van der Peet

ongelezen,
11 apr 2005, 04:46:4911-04-2005
aan
Bart Dinnissen <dinn...@chello.nl> wrote:

> 'Nu kan ik niet weg, want hij zal me proberen tegen te houden, en ik weet
> niet of ik dan sterk genoeg ben om van hem weg te lopen, want ik hou nog
> steeds van hem'-achtig. Dacht ik.

Perfect geformuleerd.

gr.Maarten

Andrea!

ongelezen,
11 apr 2005, 14:03:0611-04-2005
aan
Ja, goeie ep. :-)

Maar ik zou wel eens een overzicht willen hebben van al die 46 (?) mensen
die nu op het eiland zitten. Is er ergens op internet een complete lijst?

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Sander Verbrugge

ongelezen,
11 apr 2005, 14:23:1711-04-2005
aan
Andrea!:

> Ja, goeie ep. :-)
>
> Maar ik zou wel eens een overzicht willen hebben van al die 46 (?) mensen
> die nu op het eiland zitten. Is er ergens op internet een complete lijst?

Waarom denk je dat er een is? Tot nu toe hebben we voornamelijk een vaste
groep mensen gezien, met daar omheen mensen die we amper tot niet kennen,
figuranten dus. Die Joanna, die verdronk, is zo'n voorbeeld van het
laatste.

Wouter Valentijn

ongelezen,
11 apr 2005, 12:38:4411-04-2005
aan

"Maarten van der Peet" <Maarten.va...@haalditvetweg.nl.invalid>
schreef in bericht

Dat ze onzeker was is zeker. ;-)

Jacqueline

ongelezen,
11 apr 2005, 15:13:4211-04-2005
aan

Wouter Valentijn <li...@valentijn.nu> schreef in berichtnieuws
42599c8d$0$138$e4fe...@news.xs4all.nl...

> "Mattia Valente" <mae.v...@std.vu.nl> schreef in bericht

> De overeenkomst was denk ik (in de interpretaties) is dat hij met haar
> meeging, hetgeen niet de bedoeling van het plan was.

Volgens mij zat het gewoon in de planning dat ze samen op reis zouden gaan
en van die gelegenheid kon Sun dan gebruik maken om te vluchten. Ik begreep
dat het moest lijken op een ontvoering. Want ze mocht niks meenemen. Vandaar
ook die taallessen, want ze zou 'onderduiken' in Sydney.

jacqueline

Andrea!

ongelezen,
11 apr 2005, 14:44:4911-04-2005
aan
Sander Verbrugge wrote:
> [...]
> vaste groep mensen gezien, met daar omheen mensen die we amper tot
> niet kennen, figuranten dus. Die Joanna, die verdronk, is zo'n

Ja, maar we hebben nog maar 6 eps achter de rug. Ik ga er vanuit dat we nog
wel wat meer mensen gaan leren kennen. En het lijkt me gewoon leuk om die
lijst te zien.

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Saskia

ongelezen,
11 apr 2005, 15:56:4111-04-2005
aan
Andrea! wrote:

> Ja, maar we hebben nog maar 6 eps achter de rug. Ik ga er vanuit dat we nog

> wel wat meer mensen gaan leren kennen. En het lijkt me gewoon leuk om die
> lijst te zien.

Ik heb wat rondgekeken maar ik vind alleen lijsten van de 'main cast' en
daar staan ook nog eens spoilers in. Dus die link kan ik maar beter niet
geven. Een echte passagierslijst oid heb ik nog nooit gezien, maar ik hou
't in de gaten.

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/41676936
http://www.fotolog.net/saskya

Andrea!

ongelezen,
11 apr 2005, 16:03:4611-04-2005
aan
Saskia wrote:

> [...]
> en daar staan ook nog eens spoilers in. Dus die link kan ik maar
> beter niet geven. Een echte passagierslijst oid heb ik nog nooit

Ja, ik had zelf ook even gezocht, maar daar ben ik mee gestopt toen ik
dingen las die ik helemaal niet wist. :-(

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Eelco

ongelezen,
11 apr 2005, 16:58:1211-04-2005
aan
> Ja, ik had zelf ook even gezocht, maar daar ben ik mee gestopt toen ik
> dingen las die ik helemaal niet wist. :-(

We kunnen er zelf 1 maken... maarja, dat is hetzelfde als bij startrek
ensigns gaan noteren... Ze gaan toch dood...

--
Eelco

Wouter Valentijn

ongelezen,
11 apr 2005, 17:47:0211-04-2005
aan

"Jacqueline" <nob...@science.uva.nl> schreef in bericht

Misschien.... Misschien was dat het geval.
Misschien bekijk ik eens een keer een site dat het script van de aflevering
bevat.

Andrea!

ongelezen,
11 apr 2005, 18:08:0411-04-2005
aan

Ja maar dat maakt niet uit. :-) Er is ergens een mooie site waar de complete
Voyager crew op is bijgehouden, t/m de 'red-haired security ensign'. Ik heb
effe de link niet, maar zoiets zou ik van lost ook willen zien.

--
Andrea!
Vanavond 00.20 Firefly op Yorin!

Bart Van Hemelen

ongelezen,
11 apr 2005, 18:34:0111-04-2005
aan
On Mon, 11 Apr 2005 20:03:06 +0200, "Andrea!"
<and...@haalditwegbrowncoats.nl> wrote:

>Ja, goeie ep. :-)
>
>Maar ik zou wel eens een overzicht willen hebben van al die 46 (?) mensen
>die nu op het eiland zitten. Is er ergens op internet een complete lijst?

Hier wordt een poging gedaan, maar let op: tjokvol spoilers voor
niet-DL'ers! Zelfs een snelle blik verklapt heel veel...

http://dahtv.com/information.php?id=6

Ik kopieer even het lijstje...

Overlevenden:

* Jack Shepherd
* Kate
* Charlie Pace
* Boone Carlisle
* Shannon Rutherford
* Michael Dawson
* Walt Lloyd
* Hurley (Hugo Reyes)
* Sawyer
* Jin-Soo Kwon
* Sun Paik
* Sayid
* John Locke
* Claire Littleton -- of telt zij voor 2 ;-)
* Rose
* Steve Jackson
* Larry
* Sullivan
* The Letter Writer
* Lance
* Scott Jackson
* Ethan Rom

Overlevende maar geen mens en dus waarschijnlijk niet meegeteld:

* Vincent (hond van Walt)

Waren overlevenden maar zijn gestorven:

* US Marshal
* Joanna (verdronken)

Waren overlevenden maar zijn gestorven voor Jack iedereen telde en dus
waarschijnlijk niet meegeteld:

* de man die in destraalmotor werd gezogen
* de co-piloot

--
Bart Van Hemelen
We have no clear understanding of what bullshit is, why there is so much of it,

Bart Dinnissen

ongelezen,
11 apr 2005, 19:58:1411-04-2005
aan
Wouter Valentijn:

>"Jacqueline" <nob...@science.uva.nl> schreef in bericht

>begreep

>Vandaar

Je verklooit de quotes weer, Wouter. Om dat aan te tonen heb ik lege
regels tussengevoegd, voorafgegaan door een x

>Misschien.... Misschien was dat het geval.
>Misschien bekijk ik eens een keer een site dat het script van de aflevering
>bevat.

Misschien kun je dan ook iets beter knippen?

Ik heb dit soort dingen al vaker gevraagd; ik vind dat het tijd wordt dat
je je berichten eens netjes gaat afleveren, eigenlijk. Je bent toch geen
beginner?

Als je je afvraagt hoe een en ander te verwezenlijken is verwijs ik je
graag door naar news:nl.comp.software.newsreaders

--
Bart

Bart Dinnissen

ongelezen,
11 apr 2005, 20:06:3611-04-2005
aan
Bart Van Hemelen:

>Overlevenden:

> * Jack Shepherd
> * Kate
> * Charlie Pace
> * Boone Carlisle

Wie is dat?

> * Shannon Rutherford

De domme blondine, toch?

> * Michael Dawson
> * Walt Lloyd

Vader en zoon?

> * Hurley (Hugo Reyes)

Waarom zeg je hier Hugo Reyes?

> * Sawyer

Eh ... heeft de ijsbeer neergeschoten, ja.
Hebben ze daar het vlees al van binnengehaald, bedenk ik me nu?

> * Jin-Soo Kwon
> * Sun Paik
> * Sayid
> * John Locke
> * Claire Littleton -- of telt zij voor 2 ;-)
> * Rose

Deze ken ik allemaal.

> * Steve Jackson
> * Larry
> * Sullivan
> * The Letter Writer
> * Lance
> * Scott Jackson
> * Ethan Rom

Deze ken ik allemaal niet.

--
Bart

Sander Verbrugge

ongelezen,
11 apr 2005, 20:31:0511-04-2005
aan
Bart Van Hemelen:

> Hier wordt een poging gedaan, maar let op: tjokvol spoilers voor
> niet-DL'ers! Zelfs een snelle blik verklapt heel veel...

Zet het dan onder een spoilerspace, nu heeft Bart Dinissen de lijst gezien,
waarschijnlijk omdat hij dacht dat die spoilervrij was... En zijn vragen
kunnen beter niet of onder spoilerspace beantwoord worden. Al moet je de
kat niet op het spek binden.

Ninia

ongelezen,
12 apr 2005, 04:29:0212-04-2005
aan

http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

--
Ninia

Bart Dinnissen

ongelezen,
12 apr 2005, 06:57:3912-04-2005
aan
Sander Verbrugge:

>Bart Van Hemelen:

>Zet het dan onder een spoilerspace, nu heeft Bart Dinissen de lijst gezien,
>waarschijnlijk omdat hij dacht dat die spoilervrij was...

Inderdaad.

/me schuift Bart Van Hemelen in de filter

--
Bart

Andrea!

ongelezen,
12 apr 2005, 07:38:5412-04-2005
aan
Sander Verbrugge wrote:
> [...]

> zijn vragen kunnen beter niet of onder spoilerspace beantwoord
> worden. Al moet je de kat niet op het spek binden.

Ik zie het probleem niet zo hoor. Okee, we kennen een aantal namen nog niet,
maar da's logisch. Maar namen zijn toch geen spoilers?

--
Andrea!
www.browncoats.nl

Sander Verbrugge

ongelezen,
12 apr 2005, 09:25:5112-04-2005
aan
Andrea!:

> Ik zie het probleem niet zo hoor. Okee, we kennen een aantal namen nog niet,
> maar da's logisch. Maar namen zijn toch geen spoilers?

Het gaat om het verrassingselement, vind ik. Straks zou je misschien gaan
denken: "oh, dit is X. Die zullen we nog wel vaker zien" in plaats van af
te wachten wat er verder gaat gebeuren.

Bart Van Hemelen

ongelezen,
12 apr 2005, 08:33:1212-04-2005
aan
On Tue, 12 Apr 2005 02:31:05 +0200, Sander Verbrugge
<use...@sunnydale.nl> wrote:

>Zet het dan onder een spoilerspace, nu heeft Bart Dinissen de lijst gezien,
>waarschijnlijk omdat hij dacht dat die spoilervrij was...

Het zijn maar namen, hoor. Bekijk hetzelfde lijstje op de website en
dan heb je pas spoilers.

Ik zei trouwens tevoren nog: "tjokvol spoilers voor niet-DL'ers".
Niemand verplicht hem om verder te lezen.

>En zijn vragen
>kunnen beter niet of onder spoilerspace beantwoord worden.

Die ga ik ook niet beantwoorden, daar dient de serie voor.

Bart Van Hemelen

ongelezen,
12 apr 2005, 11:11:2512-04-2005
aan
On Tue, 12 Apr 2005 15:25:51 +0200, Sander Verbrugge
<use...@sunnydale.nl> wrote:

>Het gaat om het verrassingselement, vind ik. Straks zou je misschien gaan
>denken: "oh, dit is X. Die zullen we nog wel vaker zien" in plaats van af
>te wachten wat er verder gaat gebeuren.

In dat lijstje staat toch ook Joanna, de vrouw die verdronken is. Om
maar te zeggen dat een naam in een lijstje niet wil zeggen dat het een
vast personage is.

Wouter Valentijn

ongelezen,
12 apr 2005, 13:23:2212-04-2005
aan
Bart Dinnissen wrote:
> Wouter Valentijn:

<knip>

> Je verklooit de quotes weer, Wouter. Om dat aan te tonen heb ik lege
> regels tussengevoegd, voorafgegaan door een x

Bart....
Outlook Express doet soms vreemde dingen.
Ik heb diverse andere newsreaders reeds geprobeerd, maar het gebruiksgemak
drijft mij steeds weer in de armen van Microsoft.

> Misschien kun je dan ook iets beter knippen?

Ik zal er misschien proberen op te letten. ;-)

> Ik heb dit soort dingen al vaker gevraagd; ik vind dat het tijd wordt
> dat je je berichten eens netjes gaat afleveren, eigenlijk. Je bent
> toch geen beginner?

En jij bent geen net cop Bart!
Dit ging op het randje.

Wouter Valentijn

ongelezen,
12 apr 2005, 13:26:1712-04-2005
aan
Ninia wrote:

<knip>

> http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Ah! Dit ziet er interessant uit.
Dank je Ninia! :-)
Ik heb het programmaatje geďnstalleerd en zal het vandaag eens uitproberen.
Ik ben benieuwd welke resultaten dit geeft.

Mattia Valente

ongelezen,
12 apr 2005, 13:38:0312-04-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:
> gebruiksgemak [...] Microsoft.

Euh...watteh? Foutlook is zowat het irritantste, traagste, meest
fout-volle news en mail programma dat ik ooit ben tegengekomen.

Ik zou zeggen ga eens kijken naar Mozilla Thunderbird. Doet 't geweldig,
beheert makkelijke multiple mail+news accounts.

Mattia

Mari

ongelezen,
12 apr 2005, 13:44:5412-04-2005
aan
Mattia Valente schreef:

Amen. Ik ren hard weg van Foutlook, hoe lief die ook naar me knipoogt.

Groetjes,
Mari

--
"The grass is not, in fact, always greener on the other side of the fence.
Fences have nothing to do with it. The grass is greenest where it is

http://www.misarray.info/

Wouter Valentijn

ongelezen,
12 apr 2005, 13:54:5112-04-2005
aan

Dat is er één die ik nog niet geprobeerd heb... Misschien dat ik dat doe als
dit niet goed werkt.
Overigens ik gebruik nu Ninia's suggestie en ik zie allerlei rare dingen.
Diverse kleuren duiken op in de regels, en ik zie zelfs smiley's e.d. in de
vorm van echte grafische emoticons! Het is alsof ik nu met een bijna totaal
ander programma aan het werken ben!
Ik ben nu toch niet in html aan het posten of zoiets? De opmaak zegt van
niet, maar ik ben er niet helemaal zeker van. Hoe komt deze post over? Toch
niet te html'lerig?

Mari

ongelezen,
12 apr 2005, 15:59:1112-04-2005
aan
Wouter Valentijn schreef:

Wouter, doe jezelf nu eens een plezier dump outlook! Echt!

Andrea!

ongelezen,
12 apr 2005, 17:30:4012-04-2005
aan
Mari wrote:

> Wouter, doe jezelf nu eens een plezier dump outlook! Echt!

Nee hoor, met Quotefix erbij werkt het volgens mij prima. Wouter, je bericht
ziet er netjes uit, en die kleurtjes en smileys zien wij niet, die zie je
alleen zelf.

:-)

--
Andrea!
strakjes Serenity, 00.20 op Yorin!

Giovanni Wassen

ongelezen,
12 apr 2005, 17:32:3512-04-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Ik heb diverse andere newsreaders reeds geprobeerd, maar het gebruiksgemak
> drijft mij steeds weer in de armen van Microsoft.

Hoe heet zoiets ook alweer? Een contradictio in terminus ofzo?

;)

--
Gio

http://anime.nksf.info

Giovanni Wassen

ongelezen,
12 apr 2005, 17:33:2612-04-2005
aan
Mari wrote:

> Wouter, doe jezelf nu eens een plezier dump outlook! Echt!

Precies, probeer Thunderbird eens, heerlijk programma.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Wouter Valentijn

ongelezen,
12 apr 2005, 17:55:1912-04-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:

> Precies, probeer Thunderbird eens, heerlijk programma.

Ik dacht altijd dat jij een X-News man was?
Toch naar Thunderbird overgestapt?

Wouter Valentijn

ongelezen,
12 apr 2005, 17:58:0712-04-2005
aan
Andrea! wrote:

<knip>

> Nee hoor, met Quotefix erbij werkt het volgens mij prima. Wouter, je
> bericht ziet er netjes uit, en die kleurtjes en smileys zien wij
> niet, die zie je alleen zelf.
>
> :-)

Da's een opluchting!
En tegelijkertijd een beetje griezelig. Dingen zien die anderen weer niet
zien.... Héél on topic! ;-)

Giovanni Wassen

ongelezen,
12 apr 2005, 17:59:4412-04-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Da's een opluchting!
> En tegelijkertijd een beetje griezelig. Dingen zien die anderen weer niet

> zien.... Hייl on topic! ;-)

Thunderbird heeft ook gekleurde smilies ;)

--
Gio

http://anime.nksf.info

Niek

ongelezen,
12 apr 2005, 18:01:5112-04-2005
aan
Giovanni Wassen wrote:
> Thunderbird heeft ook gekleurde smilies ;)

Niettus!

Giovanni Wassen

ongelezen,
12 apr 2005, 17:58:0612-04-2005
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Ik dacht altijd dat jij een X-News man was?
> Toch naar Thunderbird overgestapt?

Uh ja, klopt, maar om één of andere vage reden bevriest X-news bij mij.
Bovendien kan in Thunderbird mijn mail ook gewoon lezen en dergelijke.

--
Gio

http://anime.nksf.info

Giovanni Wassen

ongelezen,
12 apr 2005, 18:07:1712-04-2005
aan

De mijne wel :)

--
Gio

http://anime.nksf.info

Mattia Valente

ongelezen,
12 apr 2005, 18:07:2312-04-2005
aan

Die kun je uitzetten, denk ik, maar ze zijn er echt wel..

Mattia

Niek

ongelezen,
12 apr 2005, 18:14:2912-04-2005
aan

:P

Christa

ongelezen,
16 apr 2005, 09:48:0916-04-2005
aan
Mon, 11 Apr 2005 22:03:46 +0200 tikte dan wel citeerde Andrea!:

>Ja, ik had zelf ook even gezocht, maar daar ben ik mee gestopt toen ik
>dingen las die ik helemaal niet wist. :-(

Het gekke was dat ik bij de epguide iets las over de inhoud van deze
aflevering (die van vorige week dus) waar ik van dacht: waar halen ze
dat vandaan.

Ik zal het onder wat spoilcerspace zetten, misschien dat de dl-ers
weten waar ik het over heb? Maar misschien zelfs die niet, dus niet
boos worden als je dit ook niet wist.

Bij www.epguides.com/Lost/ staat dat de twee gevonden lichamen in de
grot toebehoorden aan Amelia Earhardt en haar assistent. Is dat vorige
week gezegd of duidelijk geworden? Komt dat nog? Of is dat iets wat er
op die site bijverzonnen is?

--
Christa

Cascade failure: De cascaden weigerden dienst
Ondertiteling in ST Voyager, "The haunting of deck 12"

Saskia

ongelezen,
16 apr 2005, 10:02:3416-04-2005
aan

Volgens mij heeft iemand dat zelf zitten verzinnen, ik heb in ieder geval
geen flauw idee waar dit vandaan komt. Of ik moet iets gemist hebben...

--

Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/42096878
http://www.fotolog.net/saskya

Niek

ongelezen,
16 apr 2005, 10:15:4016-04-2005
aan

Het is wel iets wat ik wel eerder gesuggereerd heb gezien maar
eigenlijk nergens bevestigd. Het lijkt dus op een speculatie.
/me krijgt Voyager flasbacks

--
Niek

Meer berichten worden geladen.