Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

[DL] Lost

2 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Giovanni Wassen

ongelezen,
23 sep 2004, 14:56:0523-09-2004
aan
?

Zo, even 1x01 gekeken.

Eerste indrukken:
- Duistere serie, je ziet 'de vijand' niet, wat het alleen maar
spannender maakt.
- De 'vriendschap' tussen Jack en Kate gaat me te snel, komt niet echts
serieus over zo.
- Acht maanden zwanger en dan nog mogen vliegen?
- Het voorste deel van de cock-pit kende maar één overlevende, frappant.
- Hoe is dat vliegtuig neergestort? Dat krijgen was vast nog wel te zien.
- Wat is die vijand? Het is wel een grof ding iig

En verder? Ik vind het wel een veel belovende eerste aflevering
eigenlijk. De trailer voor Ep 1x02 maakt me nieuwsgierig.

--
Gio

Bart Van Hemelen

ongelezen,
23 sep 2004, 18:50:0023-09-2004
aan
"Giovanni Wassen" said the following (about "[DL] Lost" in
nl.kunst.sf+fantasy on Thu, 23 Sep 2004 20:56:05 +0200):

The Futon Critic noemt het "the best new drama".

"Veronica Mars" [OT] krijgt overigens ook hopen goede kritiek.

--
Bart Van Hemelen
lots of useful information (downloading from usenet, EasyNews features,...) here:

Saskia

ongelezen,
23 sep 2004, 19:22:5223-09-2004
aan
Giovanni Wassen zei:

M2

> Eerste indrukken:

Frilly heck zeg, dat was eng!!! Dit is vast geen prime time serie...
brrrrr

> - De 'vriendschap' tussen Jack en Kate gaat me te snel, komt niet echts
> serieus over zo.

Had ik niet zo'n last van. Ik kan me voorstellen dat je in extreme
situaties wat sneller vriendschappen sluit.

> - Acht maanden zwanger en dan nog mogen vliegen?

Emilie de Raven! Alweer zwanger! Arm kind... en inderdaad, lijkt me niet
kunnen.

> En verder? Ik vind het wel een veel belovende eerste aflevering
> eigenlijk. De trailer voor Ep 1x02 maakt me nieuwsgierig.

Ja ik ben wel benieuwd naar de rest.

--

Saskia

http://www.fotolog.net/saskya
http://saskia.my-expressions.com

Benno...

ongelezen,
24 sep 2004, 03:18:5024-09-2004
aan
Bart Van Hemelen wrote:

Ik hoop dat dat zo blijft (en stiekem ook weer niet :-)

> [...]

Ik heb indertijd de pilot gedownload, was dat ep 1x01 + ep 1x02? Ik heb
de file niet meer en kan het me niet herinneren.
Eerste indruk was idd erg goed het Alias gevoel druipt er wel vanaf (qua
spanning en tempo). Wel heb ik begrepen dat de producers/schrijvers op
verzoek van de zender wat minder geweld en spanning (horror?) in de rest
van de serie gaan schrijven. Of dat in deze uitgezonde aflevering al
zichtbaar was (tov. de eerdere pilot) weet ik niet.

> The Futon Critic noemt het "the best new drama".

Daar is het misschien nog een beetje te vroeg voor. Misschien beste
nieuwe genre serie? Maar dat is niet zo moeilijk want er is verder niet
zoveel (alleen de nieuwe BSG later dit jaar/begin 2005)?

> "Veronica Mars" [OT] krijgt overigens ook hopen goede kritiek.

Ik ben stiekem al 'een beeeeeeeeetje verliiiiiiiiiiiieeefd' op Veronica
Mars. Ze doet me wel heel erg denken aan Chloe Sullivan/Allison Mack.
Nog even een paar afleveringen afwachten maar ik denk dat we kunnen
spreken van een zeer geslaagde kruising tussen traditionele high school
series en de meer volwassen spitsvondigheid van 'Dead like me' en
'Wonderfalls'.
Bedankt dat je me enige tijd geleden op deze serie hebt gewezen!

--
Benno..

Giovanni Wassen

ongelezen,
24 sep 2004, 14:15:1224-09-2004
aan

Het doet me een beetje denken aan Alien. Je ziet dat beest erg weinig,
maar je weet dat hij er is. Wat het alleen maar spannender maakt :)

> [...]
> van de serie gaan schrijven. Of dat in deze uitgezonde aflevering al
> zichtbaar was (tov. de eerdere pilot) weet ik niet.

Eigenlijk geen idee. Ik heb de proper.hdtv.lol.xvid gedownload, gewoon
clean 42 minuten.

Horror was het niet m.i., meer supergoede suspense.

--
Gio

Dave M. Stork

ongelezen,
24 sep 2004, 16:00:4924-09-2004
aan
Giovanni Wassen wrote:

Op de een of andere manier, deed het mij ook denken aan Far Cry.
--
Dave

TV Watchlist:
Stargate SG-1, Stargate Atlantis, Star Trek: Enterprise, Andromeda,
The Dead Zone, Joan of Arcadia, Lost, LAX, Joey, The O.C.,
CSI, CSI:Miami, CSI:New York, Medical Investigation,
Navy NCIS, Law & Order: SVU, Law & Order: CI

Bart Van Hemelen

ongelezen,
24 sep 2004, 19:23:1824-09-2004
aan
"Benno..." said the following (about "Re: [DL] Lost" in
nl.kunst.sf+fantasy on Fri, 24 Sep 2004 09:18:50 +0200):

>Daar is het misschien nog een beetje te vroeg voor.

Vergeet niet: reviewers krijgen vaak vooral al diverse afleveringen te
zien op DVD.

Voor wie een zeer positief review wilt (let op, kan spoilers
bevatten):

http://www.thefutoncritic.com/cgi/gofuton.cgi?action=rant&id=20040922

Zo begint hij zijn bespreking:

n all my years of writing about television, I've come to find the
hardest thing to do is tickle a viewer's imagination.

Sure we can all be captivated by the latest procedural drama's
intrigue or be smitten by the stylings of the newest comedy's brand of
humor, but only in the rarest of cases do we feel challenged to think
outside the box and genuinely wonder about what we've seen onscreen.

"Lost," ABC's new drama from J.J. Abrams ("Alias") and Damon Lindelof
("Crossing Jordan"), falls into that rarest of categories.

>Ik ben stiekem al 'een beeeeeeeeetje verliiiiiiiiiiiieeefd' op Veronica
>Mars. Ze doet me wel heel erg denken aan Chloe Sullivan/Allison Mack.

I know what you're saying. ;-)

> [...]
>'Wonderfalls'.
>Bedankt dat je me enige tijd geleden op deze serie hebt gewezen!

Ik vrees echter dat ze geen lang leven gaat hebben, wegens op een
slechte plaats in de programmatie. Daartegenover staat dat ze de pilot
zo'n drie keer gaan uitzenden op allerhande tijdstippen, dus de zender
wil d'r wel moeite voor doen. Entertainment Weekly had in een recent
issue een schema voor elke dag met wat er op de grote zenders
(NBC/CBS/ABC/FOX/UPN/...) te zien was, en daar zitten soms
hartverscheurende kezues tussen.

http://www.knip2.com/fall2004.htm (die pagina trekt op niks in
Mozilla, lang leve de incompetente HTML-makers. Moet ik weer eens IE
opstarten...)

VM staat dus tegenover One Tree Hill, Clubhouse, House, Father Of The
Pride en nog wat dingen. OTH en Clubhouse azen zeker op een
gelijkaardig publiek, FotP krijgt slechte kritieken, House is niet
echt concurrentie (alhoewel ik de pilot ervan wel goed vond).

Benno...

ongelezen,
26 sep 2004, 07:14:4726-09-2004
aan
Bart Van Hemelen wrote:
> [...]
> nl.kunst.sf+fantasy on Fri, 24 Sep 2004 09:18:50 +0200):

> Vergeet niet: reviewers krijgen vaak vooral al diverse afleveringen te

Ik bedoelde eigenlijk dat ik zelf nog een paar afleveringen nogdig heb
om te kunnen bepalen of het echt heel erg goed is of niet. Ik vraag me
af hoeveel afleveringen die reviewers hebben gezien.

> [...]
>
> http://www.knip2.com/fall2004.htm (die pagina trekt op niks in
> Mozilla, lang leve de incompetente HTML-makers. Moet ik weer eens IE

Bedankt, interresante informatie (jammer dat HBO, FX enzo er niet bij
staan, zijn dat allemaal betaalde zenders?).
Tja, in de US hebben ze wat TV betreft wel een luxe probleem maar
herhalen ze daar hun top series niet dezelfde week nog eens op een ander
tijdstip? En met een Tivo met twee tuners kom je ook een heel eind :-)
Wat me opvalt is dat Lost erg vroeg (20.00) wordt uitgezonden.

> [...]
> gelijkaardig publiek, FotP krijgt slechte kritieken, House is niet
> echt concurrentie (alhoewel ik de pilot ervan wel goed vond).

Ik heb House en Clubhouse (nog) niet gezien. Alhoewel OTH veel soapier
is lijkt het me idd. behoorlijke concurentie. Missschien verschuiven ze
het nog wel. Enig idee hoeveel afleverigen er al geproduceerd zijn?
Mocht het mis gaan dan krijgen we die waarschijnlijk in ieder geval wel
te zien (denk aan Wonderfals op Yorin/DVD/download).
Het is toch wel heel erg jammer dat we het nu al, na een aflevering,
hebben over het mogelijk cancelen van deze serie :-(

--
Benno...

Sander Verbrugge

ongelezen,
26 sep 2004, 09:15:5226-09-2004
aan
Benno...:

> Bedankt, interresante informatie (jammer dat HBO, FX enzo er niet bij
> staan, zijn dat allemaal betaalde zenders?).

Kabel, dacht ik. HBO is inderdaad een betaalzender.

--
Duck.

I wonder, wonder why the wonder falls
I wonder why the wonder falls on me
I wonder, wonder why the wonder falls
With everything I touch and hear and see

Bart Van Hemelen

ongelezen,
26 sep 2004, 18:50:2826-09-2004
aan
"Benno..." said the following (about "Re: [DL] Lost" in
nl.kunst.sf+fantasy on Sun, 26 Sep 2004 13:14:47 +0200):

>Bedankt, interresante informatie (jammer dat HBO, FX enzo er niet bij
>staan, zijn dat allemaal betaalde zenders?).

FX = basic cable = onderdeel van paketten die je aankoopt bij de
kabelboer. (ABC/CBS en zo kan je in principe met een antenne gratis
uit de lucht plukken.)

HBO = betaalzender.

>Tja, in de US hebben ze wat TV betreft wel een luxe probleem maar
>herhalen ze daar hun top series niet dezelfde week nog eens op een ander
>tijdstip?

Soms, maar da's zeker geen gewoonte.

>En met een Tivo met twee tuners kom je ook een heel eind :-)

TiVo = niet goed voor advertisers. Users scrollen doorheen ads, en ads
dienen om al die mooie series te betalen. WF bvb. is gedeeltelijk
gecancelled omdat er te weinig jonge mannen naar de serie keken, en er
dus minder ads verkocht werden en/of aan goedkoper tarief.

DG

ongelezen,
27 sep 2004, 05:17:4227-09-2004
aan
Bart Van Hemelen schreef:

> Soms, maar da's zeker geen gewoonte.

Naar ik meen is er zelfs een wet waardoor de grote zenders NBC, CBS, ABC en
mogelijk ook FOX en WB dat niet meer mogen, of slechts beperkt. Wat wel mag
is dat het programma door een andere zender herhaald wordt. Zo zond Comedy
Central een tijd lang de herhalingen van Conan O'Brien uit. Voor
betaalzenders gelden deze beperkingen in elk geval niet. Die hoeven zich ook
niets aan te trekken van de censuur.

> [...]
> gecancelled omdat er te weinig jonge mannen naar de serie keken, en er
> dus minder ads verkocht werden en/of aan goedkoper tarief.

En de videorecorder? Die doet al 30 jaar z'n ding. Ook met een doorspoelknop
speciaal voor de reklame.

--
Danny.

Benno...

ongelezen,
27 sep 2004, 09:26:5027-09-2004
aan
DG wrote:

> En de videorecorder? Die doet al 30 jaar z'n ding. Ook met een doorspoelknop
> speciaal voor de reklame.

Een videorecorder wordt nog steeds voornamelijk gebruikt om
voorbespeelde banden (uit de videotheek) mee te bekijken. Tivo kijken is
flink wat stappen verder. In een Tivo programmeer niet alleen specifiek
een programma maar ook je voorkeur voor het type programma dat je wilt
zien en dat ding neemt dan alles wat daar ook maar een beetje op lijk
voor je op. Als je het jou uitkomt ga je dan op je gemak eens door de
programma's op de Tivo zappen. Je kijkt eigenlijk geen TV meer maar je
kijkt Tivo. Voor zover ik weet kunnen ze geen kijkcijfers bepalen van
Tivo gebruikers en dat is het eigenlijke probleem, niet het doorspoelen
(alhoewel natuurlijk iedereen dat wel doet).

--
Benno...

DG

ongelezen,
27 sep 2004, 10:43:0227-09-2004
aan
Benno... schreef:

Wat een Tivo meer kan dan een standaard videorecorder weet ik wel. Echter
het doorzapargument werd in de jaren '80 al gebruikt om toen de
videorecorder te verbieden. Nog belangrijker was de aureursrechteninbreuk.
Later werd de videorecorder gemeengoed om voorbespeelde films mee te
bekijken. Vergeet niet dat er al videorecorders bestonden in de jaren '60 en
het tot de jaren '80 duurde voor de filmmaatschappijen de videorecorder als
een nieuwe markt i.p.v. een bedreiging zagen. Toen pas werd er ook werk
gemaakt van het oprollen van illigale verhuurders.

Een andere reden voor het laattijdig inspringen op deze nieuwe markt was de
versnippering door de verschillende systemen.

Tegenwoordig zien we dus een herhaling van toen. Nu richt men de pijlen op
MP3, Tivo, (regiovrije) DVD recorders/spelers en ieder nieuw brokje techniek
dat langskomt.

Overigens biedt de Tivo ook de mogelijkheid tot misbruik door de TV-zenders.
Zij moeten immers de informatie aanleveren over de programma's. Als die niet
klopt (en dat gebeurt nog wel eens) dan neemt de Tivo dus dingen op die de
kijker niet bedoeld heeft. Men een beetje mazzel kijkt de argeloze Tivonaut
toch naar zo'n show en bevalt het 'em nog ook.

Een ander nadeel dat schijnt te kleven aan Tivo is het abonnement dat je
moet hebben. De informatie die naar het apparaat gestuurd wordt om te
beslissen wat opgenomen moet worden en wat niet is niet gratis.

Met een videorecorder, dvd-speler of Tivo kan men inderdaad niet zien in de
kijkcijfers welk programma bekeken wordt. Wel dát men video, Tivo of iets
anders kijkt. Of Nielsen, een onderdeel van VNU, dit ook echt doet weet ik
niet.

--
Danny.

Bart Van Hemelen

ongelezen,
27 sep 2004, 10:30:0227-09-2004
aan
"Benno..." said the following (about "Re: [DL] Lost" in
nl.kunst.sf+fantasy on Mon, 27 Sep 2004 15:26:50 +0200):

IIRC zit er bij TiVo zelfs de mogelijkheid om ads automatisch weg te
editen, hoewel dat nog exeprimenteel was.

Bart Van Hemelen

ongelezen,
27 sep 2004, 12:57:1327-09-2004
aan
"DG" said the following (about "Re: [DL] Lost" in nl.kunst.sf+fantasy
on Mon, 27 Sep 2004 16:43:02 +0200):

>Een ander nadeel dat schijnt te kleven aan Tivo is het abonnement dat je
>moet hebben. De informatie die naar het apparaat gestuurd wordt om te
>beslissen wat opgenomen moet worden en wat niet is niet gratis.

IIRC zijn d'r nu levenslange abonnementen.

> [...]
>anders kijkt. Of Nielsen, een onderdeel van VNU, dit ook echt doet weet ik

http://www.wired.com/news/digiwood/0,1412,55091,00.html?tw=wn_story_related

http://www.showbizdata.com/contacts/picknews.cfm/34863/AD_BUYERS_AREN'T_BUYING_NIELSEN'S_TIVO_PLANS

http://www.multichannel.com/article/CA380139?display=Marketing%2FAdvertising

http://www.marketingvox.com/archives/2004/03/12/nielsentivo_deal_makes_lack_of_ad_data_puzzling/

Benno...

ongelezen,
27 sep 2004, 13:03:0927-09-2004
aan
Bart Van Hemelen wrote:
> [...]
>

> IIRC zit er bij TiVo zelfs de mogelijkheid om ads automatisch weg te
> editen, hoewel dat nog exeprimenteel was.

Dat zou goed kunnen maar het maakt niets uit. De prijs voor reclame
blokken is afhankelijk van kijkcijfers. Tivo kijkers tellen niet mee
voor de kijkcijfers dus het maakt niet uit of Tivo kijkers die reclames
(kunnen) overslaan of niet.
Dat dit kijkgedrag gevolgen kan hebben voor bepaalde programma's is
natuurlijk, zoals je zelf al aangaf, wel een probleem. Tivo kijkers
zullen waarschijnlijk in een bepaalde doelgroepen te vinden zijn
(tweeverdieners zonder kinderen en alleenstaande mannen met een hoog
inkomen, ik gok zomaar wat). Als je je programma voor een deel op die
groepen kijkers richt heb je een probleem. Ligt dat aan Tivo? Nee, dat
ligt aan het systeem om kijkcijfers te kunnen bepalen. Wat voor gevolgen
zou dit uiteindelijk kunnen hebben? Denk aan wat er de laaste jaren
gebeurt is met de platen industrie en stap voor de grap eens een Free
record shop binnen om de gevolgen te zien :-(
Tot die tijd kijk ik met spanning uit naar de tweede aflevering van
'Lost' :-)

--
Benno...

Benno...

ongelezen,
27 sep 2004, 13:14:4027-09-2004
aan
DG wrote:

Ben ik helemaal met je eens. Zie ook mijn reactie op de laatse reactie
van Bart.

> [...]
> kijker niet bedoeld heeft. Men een beetje mazzel kijkt de argeloze Tivonaut
> toch naar zo'n show en bevalt het 'em nog ook.

Ik heb hierover idd al eens iets gelezen (op Slashdot volgens mij). De
TV zender in kwestie heeft ook toegegeven bewust verkeerde info aan het
Tivo programma te hebben doorgegeven.

> Een ander nadeel dat schijnt te kleven aan Tivo is het abonnement dat je
> moet hebben. De informatie die naar het apparaat gestuurd wordt om te
> beslissen wat opgenomen moet worden en wat niet is niet gratis.

Klopt volgens mij idd. Als je een Tivo koopt ben je verplicht tot het
afsluiten van een abonnement op hun electronische TV gids.

> [...]
> anders kijkt. Of Nielsen, een onderdeel van VNU, dit ook echt doet weet ik

Voor zover ik weet kan Nielsen alleen bepalen waar 'live' naar gekeken
word. Volgens mij zou je zelfs vrij eenvouding het kijkgedrag van Tivo
kijkers kunnen bepalen, als Nielsen en Tivo zouden samenwerken en de
Tico kijkers hier hun toestemming voor zouden geven.

--
Benno...

DG

ongelezen,
27 sep 2004, 13:48:5027-09-2004
aan
Benno... schreef:

> [...]
> kijkers kunnen bepalen, als Nielsen en Tivo zouden samenwerken en de
> Tico kijkers hier hun toestemming voor zouden geven.

Dat zou wel heel bizar zijn. Dan kun je immers doorgeven welk programma men
bekijkt en of er óók naar de reklame gekeken wordt. Het doorspoelgedrag
idem. Wie weet stelt men wel vast dat er meer tijdens het gewone programma
doorgespoeld wordt dan tijdens de reklame.

Als ik even de manke vergelijking mag maken met de huis aan huis bladen: in
die bladen lees ik meer de reklames dan de artikelen. Dat de kat van Truus
de Vries is overleden ga ik niet lezen, dat de supermarkt bananen in de
aanbieding heeft boeit me dan weer wel. Bij programma's zoals Boulevard of
Idols kan ik me voorstellen dat mensen diverse stukken doorspoelen en alleen
dat willen zien wat ze echt leuk vinden. Zoals het genadeloos afslachten van
een kandidaat. Het zijn voor mij ook twee voorbeelden van programma's
waarbij de reklame leuker kan zijn dan de show zelf...

--
Danny.

Bart Van Hemelen

ongelezen,
27 sep 2004, 14:26:4027-09-2004
aan
"Bart Van Hemelen" said the following (about "Re: [DL] Lost" in
nl.kunst.sf+fantasy on Fri, 24 Sep 2004 23:23:18 GMT):

>I know what you're saying. ;-)

>Ik vrees echter dat ze geen lang leven gaat hebben, wegens op een
>slechte plaats in de programmatie.

Ze zetten d'r echt wel een push achter:

http://www.thefutoncritic.com/cgi/gofuton.cgi?action=newswire&id=6742

Friday, September 24, 2004 - 12:24 PM
MTV Books 'Veronica Mars' Repurposing Deal
By Brian Ford Sullivan

LOS ANGELES (thefutoncritic.com) -- MTV has quietly picked up the
repurposing rights from Warner Bros. Television to UPN's new fall
drama "Veronica Mars."

Encores of the show's initial broadcast on the netlet will air the
following Tuesday at 7:00/6:00c on the cable channel beginning
September 28. "Mars" regularly airs Tuesdays at 9:00/8:00c on UPN.

Voor wie zich afvraagt wat "repurposing" is:

http://www.economist.com/surveys/displayStory.cfm?Story_id=1066632

“Repurposing” has now become a hot idea in American television. In
essence, it is just a fancy word for showing repeats on sister
channels. Disney, for example, has launched Soapnet, a cable channel,
on which it repeats daytime soaps from its network, ABC, during the
evenings. Disney now plans to use its new ABC Family channel to
“repurpose” other ABC network shows, such as action-adventures, that
do not fit on the family-oriented Disney Channel. News Corp recently
did the same with “24”, a clever new drama starring Kiefer Sutherland,
which at first failed to draw ratings on the Fox broadcast network,
but did better when it was recycled on Fox's FX cable channel too.

Benno...

ongelezen,
27 sep 2004, 15:09:5127-09-2004
aan
Bart Van Hemelen wrote:
> [...]
> on Mon, 27 Sep 2004 16:43:02 +0200):

> IIRC zijn d'r nu levenslange abonnementen.

Ah, dus dat probleem is opgelost als ik het goed begrijp, alhoewel het
allemaal nog redelijk vers is.

--
Benno...

Benno...

ongelezen,
27 sep 2004, 15:23:4727-09-2004
aan
Bart Van Hemelen wrote:

> [...]

> following Tuesday at 7:00/6:00c on the cable channel beginning
> September 28. "Mars" regularly airs Tuesdays at 9:00/8:00c on UPN.

Dus als ik het goed begrijp gaat MTV er nu al de herhalingen van
uitzenden? Of hebben ze nu al de rechten gekocht om later herhalingen
uit te zenden? En MTV?

--
Benno...

DG

ongelezen,
27 sep 2004, 16:01:5727-09-2004
aan
Benno... schreef:

> Dus als ik het goed begrijp gaat MTV er nu al de herhalingen van
> uitzenden? Of hebben ze nu al de rechten gekocht om later herhalingen
> uit te zenden? En MTV?

Beide zenders zijn eigendom van Viacom, als ik me niet vergis. Het is dus
vergelijkbaar met RTL4 die Boulevard rond etenstijd op de zender heeft en
Yorin die het in de late avond herhaalt. Of Buffy die bij Veronica én NET5
loopt.

Het een en het ander zou - in de VS althans - te maken hebben met het verbod
een programma eindeloos op een en dezelfde zender te herhalen. Bovendien kan
een programma zo twee verschillende kijkersgroepen aanboren. De trouwe
UPN-kijkers en de trouwe MTV-aanhang.

Overigens heeft MTV NL al eerder aangekondigd de overstap te willen maken
naar een algemenere amusementszender voor jongeren. Het is niet ondenkbaar
dat een gelijkaardige trend zich voordoet in de VS. Al heeft MTV al jaren
programmas die niets met muziek te maken hebben. Zoals The Real World of
Celebrity Deathmatch. Om maar te zwijgen van sommige videoclips.

--
Danny.

Giovanni Wassen

ongelezen,
30 sep 2004, 15:10:4230-09-2004
aan
Giovanni Wassen wrote:

Episode 1x02

Hmmm, dit voelde iets anders aan, minder spanning. Er werd aardig wat
tijd besteed aan de karakters. Een klein kijkje wie wat was en
dergelijke. Alleen die Japanners snap ik nog niet helemaal.

En dan die ijsbeer, vreemd. Als 'dat andere' groter moet zijn, ben benieuwd.

Alleen die transmissie van die Franse, al zo lang bezig, daar heb je
toch stroom voor nodig?
Goed, we'll see.

--
Gio

Bart Van Hemelen

ongelezen,
30 sep 2004, 19:37:4930-09-2004
aan
"Giovanni Wassen" said the following (about "Re: [DL] Lost (1x02)" in
nl.kunst.sf+fantasy on Thu, 30 Sep 2004 21:10:42 +0200):

Waren geen Japanners, IIRC. Ander Aziatisch volk, maar ik weet niet
meer welk. Koreanen?

--
Bart Van Hemelen

I recommend: Joan of Arcadia, Lost, Dead Like Me, Carnivale, Without A Trace,
Nip/Tuck, 24, Veronica Mars, The West Wing, CSI: Crime Scene Investigation,
Alias, Law & Order: Special Victims Unit, Everwood, The Sopranos, Gilmore Girls,
E.R., Law & Order, Rescue Me, Six Feet Under, The Wire, Arrested Development,
Scrubs, Black Books, Coupling, Little Britain, Malcom In The Middle, South Park
I also watch: The L Word, The O.C., The Shield, Star Trek: Enterprise, Smallville,
That 70's Show, Chappelle's Show

Randomcybrarian

ongelezen,
1 okt 2004, 13:55:2801-10-2004
aan
Bart Van Hemelen wrote:

Inderdaad Koreanen. Het was deze aflevering inderdaad tijd voor meer
karakterontwikkeling. De Koreaanse vrouw die stilletjes rebelleert tegen
haar man, de onthulling wie de handboeien eigenlijk omhad in het vliegtuig
en de onthulling van onze technische genie die in de Golfoorlog aan Irakese
zijde heeft gevochten.

En dat einde.....!! Nee, het komt helemaal goed met deze serie als dit zich
doorzet.

> [...]

> --- I also watch: The L Word, The O.C., The Shield, Star Trek:

> Enterprise, Smallville, That 70's Show, Chappelle's Show

I recommend: taking it easy
I also watch: out for myself

DG

ongelezen,
1 okt 2004, 15:04:1501-10-2004
aan
Randomcybrarian schreef:
> [...]
> Golfoorlog aan Irakese zijde heeft gevochten.
>
> En dat einde.....!! Nee, het komt helemaal goed met deze serie als

Ik had trouwens begrepen dat er al eens een pilot ronddoolde lang voor de
serie op TV begon. Ook dat er nog aardig in geknipt zou worden. Het zou
namelijk te eng en te schokkend zijn. Zit er verschil tussen de eerdere
versie en zoals 'ie nu op TV verschenen is?

--
Danny.

Matthijs Dekker

ongelezen,
2 okt 2004, 04:05:4402-10-2004
aan

> [...]

> zou namelijk te eng en te schokkend zijn. Zit er verschil tussen de
> eerdere versie en zoals 'ie nu op TV verschenen is?

Ah dat verklaart het. Ik snapt al niet waarom iedereen nu pas over de
pilot van Lost begon, terwijl ik die in juni al heb gezien.

Benno...

ongelezen,
2 okt 2004, 04:53:2502-10-2004
aan

Dat heb ik dus ook gehoord of gelezen ergens. Ik heb die eerste pilot
gezien maar ik heb 'm niet meer. De eerste twee afleveringen zoals ze nu
zijn uitgezonden heb ik nog niet gezien maar ik denk niet dat ik de
eventueele verschillen zou kunnen opmerken (mijn geheugen is helaas niet
zo geweldig). Het enige wat me opvalt is dat ze de serie nogal vroeg
uitzenden (20.00 volgens mij maar ik zie 'm niet staan voor komende week).

--
Benno...

Saskia

ongelezen,
2 okt 2004, 05:36:2002-10-2004
aan
Ik heb even niks inhoudelijks te zeggen, maar ik ben wel benieuwd waarom
deze serie hier besproken wordt, want wat is er precies on topic aan? SF is
het niet, Fantasy ook niet. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat het horror
is maar eigenlijk is het gewoon Drama/Avontuur.

Toch?

Niet dat ik er problemen mee heb hoor (ik zeg het er maar bij), ik was
alleen benieuwd waarom jullie vinden dat het on topic is. Hoewel ik wel
vind dat we een beetje voorzichtig moeten zijn met het bespreken van off
topic series. Dat er morgen niet mensen komen met Expeditie Robinson en
overmorgen met voetbal (hoewel, ook horror) en volgende week met As The
World Turns...

--

Saskia

http://www.fotolog.net/saskya
http://saskia.my-expressions.com

Matthijs Dekker

ongelezen,
2 okt 2004, 07:52:0902-10-2004
aan
On Sat, 02 Oct 2004 09:36:20 +0000, Saskia wrote:

> [...]
> het niet, Fantasy ook niet. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat het horror
> is maar eigenlijk is het gewoon Drama/Avontuur.

Ik denk dat het toch wel hier past, omdat er een element in zit dat je
normaal alleen in SF/F/H series terug ziet.

Het monster wat de piloot te grazen nam en de reusachtige ijsbeer zijn
geen ingredienten voor een standaard drama- of avonturenserie.

De vraag is alleen of het een gimmick is waar verder weinig mee gedaan
word, of dat we iets als "The Lost World" of "The Island Of Dr Moreau"
mogen verwachten.

Het is in ieder geval geen Expeditie Robinson, ook al heeft de piloot de
eliminatieproef verloren. ;-)

--
Matthijs

Benno...

ongelezen,
2 okt 2004, 08:06:2602-10-2004
aan
Saskia wrote:

> [...]
> het niet, Fantasy ook niet. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat het horror
> is maar eigenlijk is het gewoon Drama/Avontuur.

Ja, je hebt eigenlijk wel gelijk.... tot nu toe. Ik heb sterk het gevoel
dat het wel on topic gaat worden.

> [...]
> topic series. Dat er morgen niet mensen komen met Expeditie Robinson en
> overmorgen met voetbal (hoewel, ook horror) en volgende week met As The

Natuurlijk, maar het aantal berichtjes hier is toch niet dusdanig hoog
dat een paar 'op het randje' draadjes hier ongewenst zijn? Hoeveel
series zijn er niet waar je over kunt twijfelen of ze wel echt on topic
zijn en waar het eventuele on topic deel van het verhaal maar zijdelings
aanwezig is (Alias, Nikita, 24, South Park)?

Mijn speculaties over Lost onder de spoiler space:

`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`
`

Zijn ze in een ander dimensie terecht gekomen of zijn ze terug in de
tijd gegaan? Is het een soort Jurassic Park achtig eiland?

--
Benno...

Bart Van Hemelen

ongelezen,
2 okt 2004, 09:19:5102-10-2004
aan
"Saskia" said the following (about "Re: [DL] Lost - on topic?" in
nl.kunst.sf+fantasy on 2 Oct 2004 09:36:20 GMT):

> [...]
>het niet, Fantasy ook niet. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat het horror
>is maar eigenlijk is het gewoon Drama/Avontuur.

http://tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-24313/

The band of friends, family, enemies and strangers must work together
against the cruel weather and harsh terrain if they want to stay
alive. But the island holds many secrets, including the intense howls
of the mysterious creatures stalking the jungle, which fill them all
with fear.

Er is toch op zijn minst de suggestie dat die monsters "onaards" zijn.
Een ijsbeer op een tropisch eiland? Lijkt mij niet normaal. En dat
andere monster is wel heel erg groot.

--
[...]

2 okt 2004, 09:29:3702-10-2004
aan
"DG" said the following (about "Re: [DL] Lost (1x02)" in
nl.kunst.sf+fantasy on Fri, 1 Oct 2004 21:04:15 +0200):

Ik moet de nieuwe eps nog zien, maar AFAIK is d'r in geknipt want die
pilot was veel langer dan de eerste ep. Was de vliegtuigcrash te zien
in de tv-versie? Werd er een man in een straalmotor gezogen?

--
[...]

2 okt 2004, 10:13:1602-10-2004
aan
Bart Van Hemelen schreef:

> Ik moet de nieuwe eps nog zien, maar AFAIK is d'r in geknipt want die
> pilot was veel langer dan de eerste ep. Was de vliegtuigcrash te zien
> in de tv-versie? Werd er een man in een straalmotor gezogen?

Zou de pilot verdeeld kunnen zijn over 2 afleveringen (of meer)?

--
Danny.

Bart Van Hemelen

ongelezen,
2 okt 2004, 10:58:1802-10-2004
aan
"DG" said the following (about "Re: [DL] Lost (1x02)" in
nl.kunst.sf+fantasy on Sat, 2 Oct 2004 16:13:16 +0200):

Geen idee, kan best. Maar dat vb van die man die opgezogen wordt is
iets wat ook in artikels in de VS werd aangehaald als een vb van een
cut die gemaakt zou worden om de show om 20u aanvaardbaar te houden
voor de zender en voor een groot publiek. Als die scene d'r nu niet in
zat, zie ik niet meteen in hoe ze die later nog terug in gaan
verwerken (tenwij in een flashback).

Randomcybrarian

ongelezen,
2 okt 2004, 12:33:3702-10-2004
aan
Bart Van Hemelen wrote:

Ik heb gezien dat er een man in de motor werd gezogen en ik heb de
oorspronkelijke pilot niet gezien. Scene zat er dus wel in.

--
Random

DG

ongelezen,
2 okt 2004, 12:57:5702-10-2004
aan

> [...]
> voor de zender en voor een groot publiek. Als die scene d'r nu niet in
> zat, zie ik niet meteen in hoe ze die later nog terug in gaan

Het lijkt me qua trucage een te duur shot om zomaar overboord te gooien.
Althans, als men dat in volle glorie heeft weergegeven.

--
Danny.

DG

ongelezen,
30 sep 2004, 18:48:1430-09-2004
aan
Giovanni Wassen schreef:

Zonnepanelen? Radio-actieve energiecellen? Windenergie? Een ijsbeer die als
een hamster in een enorm wiel de stroom opwekt?

--
Danny.

0 nieuwe berichten