Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

[B7] 4x10 Gold

0 views
Skip to first unread message

Niek

unread,
Jul 27, 2008, 8:21:57 AM7/27/08
to
Na de aantiteling het bekende beeld met scheepjes in de ruimte en wat mij
opviel was de begeleidende muziek die zo typisch B7 is. Helemaal grappig dat
later in het verhaal we vaker de Space Princess door de ruimte zien gaan maar
nu begeleidt door ontzettend melige kermismuziek. Ze deden het erom!

Het verhaal? Ach, de zoveelste valstrik van Servalan waarbij haar handlanger
(dit maal Keiller) het niet overleefd en onze helden het er bekaaid afbrengen.
Alleen dit keer is het Servalan die wel heel erg wint en de helden met
volledig legen handen achterblijven. Iets wat Avon nogal lijkt te amuseren.

De kostuumafdeling heeft zich weer uitstekend vermaakt met het ontwerpen van
gezichtsbeschermers voor de bewakers van de mijn en het vermommen van Servalan
en haar mannen in zwarte capes. Wat Servalan draagt lijkt niet uit te maken,
alles staat haar even charmant, hihi.

En hoe is het nu met onze helden?

Avon had onmiddellijk in de gaten dat Servalan er achter zat maar deelt dit
niet met zijn mensen. Op deze manier blijft het een groepje los zand. Hij
lijkt steeds meer bewondering te hebben voor Servalan en heel even dacht ik
dat ze weer zouden gaan zoenen. Dit verklaart wellicht ook zijn homerisch
gelach aan het einde van de aflevering als hij begrijpt dat hij alsnog is
beetgenomen.

Soolin komt steeds meer in beeld tot mijn genoegen. Ze is stevig in de actie
en schiet als de beste. Het is mij alleen niet duidelijk waarom zij bij dit
zooitje blijft.

Vila blijft als cynicus achter op Scorpio. Avon hint erop dat Vila wel eens
gelijk kan hebben in zijn wantrouwen. Vila wordt nog wel afgesnauwd maar toch
ook wel steeds meer gewaardeerd als ik deze aflevering zo zie. Voor geld doet
hij veel maar toch ook weer niet alles.

Dayna mag weer een keer een speeltje van haar laten ontploffen en haar eigen
leven op het spel zetten door een gif in te nemen zodat zij werkelijk ziek
wordt. Voor iemand met haar achtergrond vind ik haar steeds weer net niet uit
de verf komen. Ik weet niet waar dat nou in zit.

Tarrant was wel heel eng op het moment dat hij speelde dat hij onder invloed
was van de drugs op de Space Princess, die glimlach! brrrrrrrrrrrr. Gelukkig
was dat maar voor heel even. Veel meer dan met Dayna of Soolin rondrennen
heeft hij dit keer niet gedaan.

ORAC en Slave waren hun oude vertrouwde zelf en ze blijven mij alletwee in
hoge mate vermaken.

Dat ze allemaal het grote risico wilden nemen voor veel geld, verbaasde mij.
Vechten ze niet voor een hogere zaak? Nu handelden ze puur belust op rijkdom,
behalve Avon die ook voor Servalan ging.

Prima aflevering met een geweldig einde.

--
Niek

Wouter Valentijn

unread,
Jul 27, 2008, 10:39:20 AM7/27/08
to
Niek wrote:
> Na de aantiteling het bekende beeld met scheepjes in de ruimte en wat
> mij opviel was de begeleidende muziek die zo typisch B7 is. Helemaal
> grappig dat later in het verhaal we vaker de Space Princess door de
> ruimte zien gaan maar nu begeleidt door ontzettend melige
> kermismuziek. Ze deden het erom!

Ja, het was immers een luxe cruise schip. Een speling op de 'Pacific
Princess'.
Jammer dat Keiller niet een beetje leek op captain Stubing. ;-)

>
> Het verhaal? Ach, de zoveelste valstrik van Servalan waarbij haar
> handlanger (dit maal Keiller) het niet overleefd en onze helden het
> er bekaaid afbrengen. Alleen dit keer is het Servalan die wel heel
> erg wint en de helden met volledig legen handen achterblijven. Iets
> wat Avon nogal lijkt te amuseren.

Het gebeurt nu zo vaak. Misschien begint hij een beetje door te draaien.


<knip>

> Avon had onmiddellijk in de gaten dat Servalan er achter zat maar
> deelt dit niet met zijn mensen. Op deze manier blijft het een groepje
> los zand. Hij lijkt steeds meer bewondering te hebben voor Servalan
> en heel even dacht ik dat ze weer zouden gaan zoenen. Dit verklaart
> wellicht ook zijn homerisch gelach aan het einde van de aflevering
> als hij begrijpt dat hij alsnog is beetgenomen.

Juist. Het gelach van iemand die beseft dat hij niet kan winnen. Misschien
zelfs nooit zal winnen.

>
> Soolin komt steeds meer in beeld tot mijn genoegen. Ze is stevig in
> de actie en schiet als de beste. Het is mij alleen niet duidelijk
> waarom zij bij dit zooitje blijft.

Misschien hoopt ze toch dat een goede vangst zullen doen.

>
> Vila blijft als cynicus achter op Scorpio. Avon hint erop dat Vila
> wel eens gelijk kan hebben in zijn wantrouwen. Vila wordt nog wel
> afgesnauwd maar toch ook wel steeds meer gewaardeerd als ik deze
> aflevering zo zie. Voor geld doet hij veel maar toch ook weer niet
> alles.

Hij blijft toch de slimste denk ik.

<knip>

> Dat ze allemaal het grote risico wilden nemen voor veel geld,
> verbaasde mij. Vechten ze niet voor een hogere zaak? Nu handelden ze
> puur belust op rijkdom, behalve Avon die ook voor Servalan ging.

De hogere zaak zullen ze verlaten hebben intussen nu de grote inspirerende
leider niet bij hen is.
Het gaat er nu om op te overleven en daarbij is een 'goede kraak' van
levensbelang. Ik denk niet dat zij legitiem werk kunnen krijgen binnen de
Federatie en om een uitkering vragen lijkt me voor hen ook geen optie.

>
> Prima aflevering met een geweldig einde.

Het wordt wel telkens hopelozer voor ze.


--
Wouter Valentijn

www.wouter.cc
www.nksf.nl
liam=mail

"Damn the torpedoes, full speed ahead!"

Order given by David Farragut at the Battle of Mobile Bay


Niek

unread,
Jul 27, 2008, 11:14:36 AM7/27/08
to
Wouter Valentijn wrote:
> Niek wrote:

>> Prima aflevering met een geweldig einde.
>
> Het wordt wel telkens hopelozer voor ze.

Prachtig toch!

--
Niek

Randomcybrarian

unread,
Jul 27, 2008, 12:01:47 PM7/27/08
to
Niek wrote:

> Prima aflevering met een geweldig einde.

Zeker na de ep van vorige week een grote verbetering. Dat het *weer*
onorgineel Servalan zou zijn, dat stond natuurlijk van te voren al vast dus
het was wachten tot er iemand met hoge hakken weer poogde over ongeschikt
terrein te lopen en dat kwam dan ook keurig :)

Desalniettemin een vlot lopende aflevering met wat minder plotgaten dan
gewoonlijk (:P) en een einde dat gewoon goed klopte incl. de onthutsing van
de Scorpio crew en een Avon die tenminste zijn gevoel voor humor nog niet
kwijt is in het besef dat ze feitelijk Servalan nu weer extra in het zadel
geholpen hebben.

En .. mmm, meer Soolin :)

--
Random
http://myanimelist.net/animelist/Randomcybrarian

Randomcybrarian

unread,
Jul 27, 2008, 12:06:21 PM7/27/08
to
Niek wrote:

De serie is zwartgallig vanaf het begin geweest met feitelijk de boodschap
dat je wel tegen de gevestigde orde kunt verzetten maar dat je dat
normaliter je leven kost. Principes kun je je niet veroorloven.
Zelfs met een volledig neergeslagen Federation lukte het de crew niet om
echt een impact te maken en mogen ze blij zijn dat ze hun vrijheid nog
hebben. Nu de Federation steviger dan ooit de touwtjes weer in handen
(gaat) krijgen, kun je wachten op de confrontatie die ze niet zo eenvoudig
gaan winnen.

Circling down the drain ...

--
Random
http://myanimelist.net/animelist/Randomcybrarian

Wouter Valentijn

unread,
Jul 27, 2008, 12:19:12 PM7/27/08
to
Randomcybrarian wrote:
> Niek wrote:

<knip>

> En .. mmm, meer Soolin :)

Dat is zeker niet verkeerd. :)

Lieven Marchand

unread,
Jul 28, 2008, 5:40:00 PM7/28/08
to
Niek <ni...@nksf.nl> writes:

> Het verhaal? Ach, de zoveelste valstrik van Servalan waarbij haar
> handlanger (dit maal Keiller) het niet overleefd en onze helden het er
> bekaaid afbrengen. Alleen dit keer is het Servalan die wel heel erg
> wint en de helden met volledig legen handen achterblijven. Iets wat
> Avon nogal lijkt te amuseren.

Hij begint denk ik Servalan wel te bewonderen. Iemand die zich niet 1
keer, maar 2 keer naar de top kan klauwen en terug recht komt wat je
ook tegen haar gooit.

> Avon had onmiddellijk in de gaten dat Servalan er achter zat maar
> deelt dit niet met zijn mensen. Op deze manier blijft het een groepje
> los zand. Hij lijkt steeds meer bewondering te hebben voor Servalan en

Hij ontkent tegen Keiller ook dat het zijn bende is. Avon is de
typische Einzelganger die absoluut niet graag gecommandeerd wordt maar
evenmin de sociale vaardigheden heeft om leider te zijn of die
verantwoordelijk zelfs maar wil.

> heel even dacht ik dat ze weer zouden gaan zoenen. Dit verklaart
> wellicht ook zijn homerisch gelach aan het einde van de aflevering als
> hij begrijpt dat hij alsnog is beetgenomen.

Ik zou eerder zeggen waanzinnig gelach.

> Soolin komt steeds meer in beeld tot mijn genoegen. Ze is stevig in de
> actie en schiet als de beste. Het is mij alleen niet duidelijk waarom
> zij bij dit zooitje blijft.

Meer Soolin is altijd goed.

> Dat ze allemaal het grote risico wilden nemen voor veel geld,
> verbaasde mij. Vechten ze niet voor een hogere zaak? Nu handelden ze
> puur belust op rijkdom, behalve Avon die ook voor Servalan ging.

Ze hebben wel een groot aantal onschuldige bewakingsagenten gedood die
ook maar hun werk deden voor hun legitieme regering. De Federatie zou
op dit ogenblik een punt hebben om hen terroristen te noemen.

--
The method of "postulating" what we want has many advantages; they are
the same as the advantages of theft over honest toil. - Russell

Lieven Marchand

unread,
Jul 28, 2008, 5:35:54 PM7/28/08
to
Randomcybrarian <randomcybrar...@nksf.nl> writes:

> Niek wrote:
>
>> Prima aflevering met een geweldig einde.
>
> Zeker na de ep van vorige week een grote verbetering. Dat het *weer*
> onorgineel Servalan zou zijn, dat stond natuurlijk van te voren al vast dus
> het was wachten tot er iemand met hoge hakken weer poogde over ongeschikt
> terrein te lopen en dat kwam dan ook keurig :)

Dat was zo'n weggever. Van zodra ik zag dat een van die gemaskerde
soldaten op hoge hakken rondliep verwachtte ik al Servalan.

Niek

unread,
Aug 2, 2008, 6:51:09 AM8/2/08
to
Lieven Marchand wrote:

> Niek <ni...@nksf.nl> writes:
>
>> Dat ze allemaal het grote risico wilden nemen voor veel geld,
>> verbaasde mij. Vechten ze niet voor een hogere zaak? Nu handelden ze
>> puur belust op rijkdom, behalve Avon die ook voor Servalan ging.

> Ze hebben wel een groot aantal onschuldige bewakingsagenten gedood die
> ook maar hun werk deden voor hun legitieme regering. De Federatie zou
> op dit ogenblik een punt hebben om hen terroristen te noemen.

Het blijft een heikel punt wanneer het geoorloofd is een ander mens te doden.

--
Niek

0 new messages