Ik zou dat afraden, dat geWOB... Allemaal flauwekul van Flitsservice. Je
moet gewoon kijken of je echt een re�el argument hebt, dat moet je dan
netjes opschrijven en naar de officier van justitie sturen. Je bezwaar wordt
standaard afgewezen, schrik daar niet van. Je kunt dan in beroep bij de
kantonrechter. Dat moet je indienen via de officier van justitie. In de
beslissing van de officier wordt dat allemaal keurig uitgelegd, het is
allemaal heel simpel zelf te doen. In beginsel dien je dan gewoon het zelfde
verhaal nog een keer in, maar dan gericht aan de kantonrechter. Dan gaat de
rechter de zaak beoordelen (na een zitting, waar je heen kunt gaan, maar je
mag ook thuis blijven). En dan krijg je een vonnis dat je gewoon per post
wordt thuis gestuurd. Hier zijn, behalve papier en een paar postzegels, geen
verdere kosten verbonden.
Overigens zie ik geen enkel heil in het verhaal van Edmund. Je moet echt met
een heel ander verhaal komen, dan dat je twijfelt of de apparatuur van de
politie wel goed is.
> "bozweb" <boz...@bozweb.net> wrote in message
> news:mchmc5tfnm29mdt2e...@www.bozweb.net...
>> On Tue, 6 Oct 2009 15:08:19 +0200, "Edmund" <nom...@hotmail.com>
>> wrote:
>>
>> >Heren,
>> >
>> >Hoe zit dat precies met bezwaar maken bij een snelheidsovertreding?
>> >Ik reed kennelijk een paar km te hard, kan natuurlijk maar m'n
>> >snelheidsmeter geeft nogal wat teveel aan en ik vraag me af of de
>> >bekeuringmachjine wellicht ook niet een beetje naar boven afwijkt.
>> >
>> >Edmund
>> >
>>
>> Op http://www.flitsservice.nl/ staat hoe je een WOB moet indienen.
>
> Ik zou dat afraden, dat geWOB... Allemaal flauwekul van Flitsservice.
Nee hoor.
> Je
> moet gewoon kijken of je echt een re�el argument hebt,
Hetgeen nou juist kan blijken uit de documenten die je via WOB *wel*, maar
via de reguliere weg *niet* onder ogen krijgt.
Zelfs voor de foto moet je anders soms dokken.
> dat moet je dan
> netjes opschrijven en naar de officier van justitie sturen. Je bezwaar
> wordt standaard afgewezen, schrik daar niet van. Je kunt dan in beroep
> bij de kantonrechter. Dat moet je indienen via de officier van justitie.
> In de beslissing van de officier wordt dat allemaal keurig uitgelegd,
> het is allemaal heel simpel zelf te doen. In beginsel dien je dan gewoon
> het zelfde verhaal nog een keer in, maar dan gericht aan de
> kantonrechter. Dan gaat de rechter de zaak beoordelen (na een zitting,
> waar je heen kunt gaan, maar je mag ook thuis blijven). En dan krijg je
> een vonnis dat je gewoon per post wordt thuis gestuurd. Hier zijn,
> behalve papier en een paar postzegels, geen verdere kosten verbonden.
Ik zou dat afraden, papier/envelop/postzegels, allemaal flauwekul van TNT-
post, en itt een fax nog geen standaard verzendbewijs ook.
> Overigens zie ik geen enkel heil in het verhaal van Edmund. Je moet echt
> met een heel ander verhaal komen, dan dat je twijfelt of de apparatuur
> van de politie wel goed is.
Normaliter is vertrouwen goed, controle beter; *hier* is vertrouwen
sadomasochistische waanzin.
--
Bye,
Willem-Jan Markerink
The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand
<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]
Als jij videomateriaal hebt dat jouw gelijk bewijst met een resolutie hoger
dan 7,1 megapixel dat jij daar harder mocht dan dat de officier van justitie
dacht , dan win je het rio-grande.
Groeten,
Wim
HAHAHAHAAAHAHAA.
Hoe kun je nu een bekeuring krijgen voor te hard rijden als je
kilometerteller standaard al (volgens jou) veel te veel aangeeft.
Volgens mij rij je dan toch altijd te langzaam in 'echte' kilometers
per uur.
Maak alleen een bezwaar als je echt een goede reden hebt.
Anders krijg je nog een verbaal voor een defecte kilometerteller.
The Jet-Set.
De kilometerteller heeft niets me de snelheid van een auto te maken.
Of je moet gebruikmaken van een stopwatch.
--
Rotterdamse Aad
www.ditisrotjeknor.nl
Niemand is volmaakt; mijn naam is Niemand.
Veel brommers hebben geen km teller, maar dat is geen excuus om te denken
dat de bestuurder te snel mag rijden.
km tellers mogen iets te veel aangeven, dat gebeurt al door slijtage van de
banden (daarvan worden je banden immers steeds kleiner), maar ze mogen niet
te weinig aangeven. Daarop wordt in de typekeuring bij de RDW gecontroleerd.
Als je de banden van je auto of motorfiets moet vervangen neem dan banden
van een voor jouw type auto of motorfiets voorgeschreven maat, en vooral
geen grotere, want dan krijg je afwijkingen omlaag in je km teller, en dat
is geen excuus om te snel te rijden. Verder loop je het risico dat ze niet
goed in de wielkuipen passen en gaan aanlopen. Dat is link.
Iets kleinere banden kunnen wel; zelf heb ik winterbanden (complete wielen
op velg, zelf wisselen) van een iets kleinere maat dan de zomerbanden, en ik
merk dat de km teller bij gebruik van winterbanden iets te veel aangeeft en
dat is toegestaan. Beide types banden zijn van voorgeschreven maten. Als de
winterbanden aan vervanging toe zijn zoek ik een iets grotere
buitendiameter. Afwijkende kilometertellers hebben ook invloed op de
boordcomputer, zoals de verbruiksmeter. Mijn auto lijkt in de winter veel
zuiniger dan in de zomer, maar daar geloof ik niks van.
Dit betekent wel dat de kilometerstand van je auto als je hem inruilt
hoger is dan wat je er werkelijk mee gereden hebt, wat wellicht de waarde
zal drukken.
"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht
news:slrnhgfer4...@xs7.xs4all.nl...
Dat zou inderdaad kunnen, maar in mijn geval, ik rijd vrij weinig
kilometers, zal dat niet zo een rol spelen. Bij auto's met hoge
kilometerstanden misschien wel. De afwijking is een procent of 7. Merkbaar
op de verbruiksmeter. 1 op 14 ipv 1 op 13.
In mijn eigen ouwe vertrouwde 309 is de snelheidsmeter nauwkeuriger.
Cor
Vele snelheidsmeters wijken 10% positief af, maar er zijn ook vele meters
die maar weinig afwijken. Indien mijn BMW 200 aangeeft, rijd ik in
werkelijkheid 195 km/u (GPS). Bij 50 km/uur wijkt mijn snelheidsmeter 3-4 km
af, zodat de afwijking niet procentueel is over het hele snelheidsbereik,
maar bijna constant. De nieuwere Opels zijn ook vrij nauwkeurig, volgens
mijn GPS-metingen.
Op 30 Nov 09, Jaap schreef:
> Alle snelheidsmeters (geen uitgezonderd) wijken zo'n 10% af.
De snelheidsmeter van mijn haast 30 jaar oude Goldwing GL1100 wijkt
nauwelijks af van de werkelijkheid (navigatiesysteem).
Daar kwam ik achter dankzij een bekeuring <g>. Op de A18,
zaterdagochtend, prachtig weer, geen hond te bekennen. Afgezien van een
struikrover dan :-(
mvg, Jan Hoolwerf
--
+ email : news...@hoolwerf.invalid
+ http://www.hoolwerf.invalid
+
+ change invalid into net
+
+ linuxcounter.org: 370879
Reed je sneller, dan daar was toegestaan?
Ja?
Dan was jij de overtreder.
Een politieman constateerde dat alleen maar.
Heeft niets met struikroven te maken.
Niet de politie zit fout, maar jij!
Doe toch eens normaal man.
Dat is dus beter dan Mercedes Sprinter..... Ik merkte dat hoe harder je
gaat, hoe meer de afwijking is.
Twee weken terug had ik een oude Sprinter mee voor een avondritje
Apeldoorn-Arnhem, en terug. Normaal gesproken zijn bij ons deze gebakjes
begrenst op 120 km/u... bij deze was er iets niet helemaal goed met de
begrenzing.... :-))
Ik zeg niet alles Sprinters zo slecht zijn met hun snelheidsmeters, maar GPS
gaf 134 km/u aan, en de snelheidsmeter 154 km/u.
OK. OK.... Voordat jullie wat willen zeggen, ik reed te hard....