Eigen Server via de kabel

MB

Hallo,

Waar kan ik informatie vinden of wie kan me vertellen hoe je thuis je
eigen server op kunt zetten zodat je deze via de kabel op het internet
kunt aansluiten en deze dan ook voor iedereen beschikbaar is zodat ze
mijn sites daarvanaf kunnen aanschowen?

Alvast bedankt!

Mvg,
Mark Bremmers

Reinoud Horstink

MB wrote:

> [...]
> eigen server op kunt zetten zodat je deze via de kabel op het internet
> kunt aansluiten en deze dan ook voor iedereen beschikbaar is zodat ze

Het enige wat je hoeft te doen is om op je computer een
webserver-programmaatje te installeren en dat continu aan te laten staan
(net als je computer). Zo'n servertje vind je wel op
http://tucows.wau.nl. Om via internet bekend te zijn wanneer je geen
vast IP-nummer hebt, kun je op http://www.ml.org een URL krijgen dat
verwijst naar je dynamische IP-adres, zodat je altijd onder dezelfde
naam bereikbaar bent.

Reinoud.

http://caesar.student.utwente.nl/

Witte Kneus: wast ook uw gekleurde wasgoed weer stralend wit!

Boris

to r.p.j.h...@student.utwente.nl
> Het enige wat je hoeft te doen is om op je computer een
> webserver-programmaatje te installeren en dat continu aan te laten staan
> (net als je computer). Zo'n servertje vind je wel op
> http://tucows.wau.nl.

Pas wel op voor niet teveel succes want eigenlijk is het verboden om met
een gewone kabelaansluiting een server te draaien en als je provider er
achter komt ben je de...

> [...]
> vast IP-nummer hebt, kun je op http://www.ml.org een URL krijgen dat
> verwijst naar je dynamische IP-adres, zodat je altijd onder dezelfde

Of natuurlijk een come.to adres. Bijvoorbeeld http://come.to/horstink.
Voor meer info: http://come.to

Groeten van Boris

(ja, ik ben van come.to ja...)

Reinoud Horstink

Boris wrote:

> Of natuurlijk een come.to adres. Bijvoorbeeld http://come.to/horstink.
> Voor meer info: http://come.to

Redirecten jullie tegenwoordig ook al naar dynamische IP's?

Martin Schapendonk

On Thu, 19 Nov 1998 00:36:44 +0100, Boris wrote:
# Pas wel op voor niet teveel succes want eigenlijk is het verboden om met
# een gewone kabelaansluiting een server te draaien en als je provider er
# achter komt ben je de...

Meer voor de gevorderden onder ons:

Als je Linux draait en je houdt een beetje je log-files bij, dan zie
je dat er eens in de zoveel tijd een portscan komt (21,23,25,80,110 om
er wat te noemen) van je provider om te checken op servers. Als ze dan een
connectie op een bepaalde poort krijgen, veronderstellen ze dat je een
server draait (en terecht).
De meeste providers doen die portscan altijd vanaf dezelfde machine.
Dus?

Als je je hosts.allow een beetje slim opzet, zorg je dat het IP-adres
dat de portscan doet lekker subtiel een connectie geweigerd wordt, ter-
wijl je de rest gewoon toelaat.

Is echt de moeite waard om eens mee te experimenteren (en deze info
heb je uiteraard niet van mij als je provider alsnog aan de deur staat).

Martin

--
Martin Schapendonk, M.Scha...@kub.nl, Phone: +31 (0)6-55770237
Student Information Management and Technology at Tilburg University

Edwin Burgers

Bedankt voor de tip Martin.
Overigens geldt dit natuurlijk niet alleen voor Linux. Ook onder NT
(misschien een scheldwoord voor jou) worden connecties gelogd en kan een
connectieverzoek voor een IP-adres worden geweigerd.

Edwin

Martin Schapendonk

On Fri, 20 Nov 1998 14:21:51 -0800, Edwin Burgers wrote:
# Overigens geldt dit natuurlijk niet alleen voor Linux. Ook onder NT
# (misschien een scheldwoord voor jou) worden connecties gelogd en kan een
# connectieverzoek voor een IP-adres worden geweigerd.

Ik vind NT geen scheldwoord, zo erg ben ik (nog) niet :)
Aardige aanvulling, ik heb geen verstand van NT, dus kon er ook geen
uitspraken over doen.

Bij deze: NT kan de truc ook :)