[briefopbestelling.nl] Open publicatie privacy gevoelige informatie

2Rowdy

Aan: info#ittica.nl; postmaster#lifecyclecentre.nl;
abuse#briefopbestelling.nl; info#briefopbestelling.nl;
contact#briefopbestelling.nl
CC. nl.internet.misbruik, CWI

Geachte,
Werkeloos geworden heb ik, via het CWI, gebruik kunnen maken van de
diensten
op www.briefopbestelling.nl voor het opstellen van een
sollicitatiebrief.
Ik ben absoluut geschokt dat de resulterende brief beschikbaar is via
een
weblink, zonder gebruik te maken van username en password, hetgeen
betekend
dat een ieder die wil graven in de website alle resulterende brieven
kan
lezen.
Ik verwacht dan ook dat u per omgaande de beschikbaarheid van de
brieven
zult beperken.

Gezien de open beschikbaarheid van de brief maak ik mij ernstig zorgen
over
de beveiliging van de nog-meer-privacy gevoelige gegevens. Ik kan
alleen
hopen dat die informatie wel goed beveiligd is.

Graag uw onmiddelijke aandacht.

Hoogachtend,

Johan ##
--
d:J0han; Certifiable me
http://www.aacity.net Citroen Newsgroup

Changing life, Breaking ground

2Rowdy

I was reading <news:ff1c73bdd30330c8...@nntp.aacity.net>,
made by the entity known as 2Rowdy, that requests spam to be sent to
<Harry...@gmail.com> and I became inspired,

> abuse#briefopbestelling.nl contact#briefopbestelling.nl

Bounce

--
d:J0han; Certifiable me

( change dot com to .com to reply )
http://www.aacity.net Citroen Newsgroup

2Rowdy

I was reading <news:ff1c73bdd30330c8...@nntp.aacity.net>,
made by the entity known as 2Rowdy, that requests spam to be sent to
<Harry...@gmail.com> and I became inspired,

[briefopbestelling.nl]
> Graag uw onmiddelijke aandacht.

Telefoon gehad. Naam vergeten (dom van mij). De weblink is alleen bij
mij bekend en ik mag me daarom geen zorgen maken. Mijn reactie is
overdreven.
Ik heb duidelijk gemaakt dat dit betekend dat iedereen die wat vrije
tijd heeft, om wat te hakken, alle brieven kan lezen.
Ook heb ik duidelijk gemaakt dat ik deze mail heb gepubliceerd (nim)
en dat we in spanning afwachten wat er gaat gebeuren.

Er wordt contact opgenomen met de webmaster om na te gaan of er een
gat in de beveiliging zit en of er actie ondernomen wordt.
Ik zal op de hoogte gehouden worden.

--
d:J0han; Certifiable me
http://www.aacity.net Citroen Newsgroup

No, I am not demented,
just gray haired

2Rowdy

I was reading <news:341ab390bad497d5...@nntp.aacity.net>,
> [...]

> Er wordt contact opgenomen met de webmaster om na te gaan of er een

> gat in de beveiliging zit en of er actie ondernomen wordt.

Telefoon gehad. De naam ditmaal wel onthouden.
Er is contact geweest met de webmaster en hij geeft toe dat er een lek
is.
Het lek is echter lastig te vinden.
Toch zal de beschikbaarheid van de resulterende brief beveiligd worden
met de username en wachtwoord die gebruikt is bij het invullen van de
formulieren.
Ik zal een bevestigings e-mail ontvangen met een cc aan allen.

De Antwoordman

Op Thu, 13 Apr 2006 12:25:26 +0200 schreef 2Rowdy:

> [...]
>
> Er wordt contact opgenomen met de webmaster om na te gaan of er een
> gat in de beveiliging zit en of er actie ondernomen wordt.

Bovendien: kijk eens in de meta tags van de pagina met jouw brief. Als daar
robots niet worden uitgesloten (of in de robots.txt file van de site) dan
is de kans aanwezig dat de brief door zoekmachines wordt geïndexeerd. Op
een dag kan men die brief dus vinden zonder de "geheime" url te kennen maar
door op jouw naam te googlen. De maker van deze site weet niet waar hij het
over heeft.
--
De Antwoordman

De Antwoordman

Op Thu, 13 Apr 2006 11:57:49 +0200 schreef 2Rowdy:

> I was reading <news:ff1c73bdd30330c8...@nntp.aacity.net>,
> made by the entity known as 2Rowdy, that requests spam to be sent to
> <Harry...@gmail.com> and I became inspired,

> Bounce

Misschien moet je apenstaartjes gebruiken ipv hekjes :-P
--
De Antwoordman

Tjif-tjaf de vogel vriend..

Wat ben je toch een onbenul! Het is mij al vaker opgevallen, maar het wordt
nu wel erg tekenend.. Ben je nou zo dom of doe je net alsof?? Alles wat je
de wereld instuurt zonder te coderen daar heb je geen vat meer op, en is dus
vrij toegankelijk voor iedereen, hoe "geschokt" je daar ook over bent.

Geen wonder dat je werkeloos bent..

Zo, Ik heb mijn dagelijkse portie afkraken weer gehad.. :-) En het geeft mij
een goed gevoel... :-)

"2Rowdy" <Harry...@gmail.com> schreef

2Rowdy

I was reading <news:4e54d6c5f1d54bee...@nntp.aacity.net>,
made by the entity known as 2Rowdy, that requests spam to be sent to
<Harry...@gmail.com> and I became inspired,

> Ik zal een bevestigings e-mail ontvangen met een cc aan allen.

<quote>
Geachte heer ##,

Vanmiddag heb ik u gesproken over uw reactie over onze
dienstverlening.
Briefopbestelling hecht aan de grootst mogelijke zorgvuldigheid en
privacy.

In overleg met onze webdesigners hebben we besloten dat de
CWI-kandidaten
hun brief pas kunnen inzien na het opnieuw invoeren van hun
gebruikersnaam
en wachtwoord
Dat zal ongetwijfeld weer nieuwe problemen met zich teweeg brengen,
daar
zijn we ons terdege van bewust.
Desalniettemin kiezen we daarvoor om overduidelijk aan te geven dat we
privacy en zorgvuldigheid uiterst serieus nemen.

Ik heb ervoor gekozen om deze reactie alleen aan u te sturen.
Ik ga er van uit dat u zelf naar de andere adressen waar u uw bericht
hebt
neergelegd, onze reactie weer zult geven.

Met vriendelijke groet,

##
directeur Briefopbestelling
</quote>

Mooi.

--
d:J0han; Certifiable me

http://www.aacity.net Citroen Newsgroup
IHUMFA

Rob van der Putten

Moguh

2Rowdy wrote:

> [...]
> alleen
> hopen dat die informatie wel goed beveiligd is.

Er is al veel eerder over dit soort zaken gepubliceert.
Je had dus kunnen weten dat het CWI zo lek is als een mandje.

Er is een wettelijke verplichting privicay gevoelige gegevens goed af te
schermen.
Je kan een klacht indienen bij het CBP, http://www.cbpweb.nl/

Vr.Gr,
Rob
| Rob van der Putten, r...@sput.nl |
| http://www.sput.nl/spam/spam-policy.html |

2Rowdy

I was reading <news:443F4491...@sput.nl>, made by the entity
known as Rob van der Putten, that requests spam to be sent to
<r...@sput.nl> and I became inspired,

> Er is al veel eerder over dit soort zaken gepubliceert.
> Je had dus kunnen weten dat het CWI zo lek is als een mandje.

Da's waar maar je hebt ze nodig om een uitkering aan te kunnen vragen.
In dit geval ging het niet om het CWI maar om iets anders.

> Er is een wettelijke verplichting privicay gevoelige gegevens goed
> af te schermen.
> Je kan een klacht indienen bij het CBP, http://www.cbpweb.nl/

Dat had ik in gedachten afhankelijk gemaakt van de reactie op de
e-mail. Zoals de reactie er nu uitziet, en als ze het ook uitvoeren,
ben ik er redelijk tevreden mee.
Hun systeem geeft iemand zeven dagen om de brief op te halen. Ik vrees
dat ik dus niet kan controleren of de maatregelen zijn
geimplementeerd.

Piet Beertema

2Rowdy wrote:
> Hun systeem geeft iemand zeven dagen om de brief op te halen.
> Ik vrees dat ik dus niet kan controleren of de maatregelen
> zijn geimplementeerd.

Dan probeer je het toch met een nieuwe (nep)brief?

-p

2Rowdy

I was reading <news:443F6A04...@opt-in.invalid>, made by the
entity known as Piet Beertema, that requests spam to be sent to
<www.godfatherof.nl/@opt-in.invalid> and I became inspired,

Heb je de prijzen gezien? 50 euro kost een sollicitatiebrief met cv.
't Was een gratis aanbod/ pilot van het CWI anders had ik het nooit
gedaan.
De gebruikte username/password combinatie zal niet meer geldig zijn
voor een tweede experiment.

--
d:J0han; Certifiable me
http://www.aacity.net Citroen Newsgroup

Click -[ HERE ]- to continue.....

Rob van der Putten

Moguh

2Rowdy wrote:

> Heb je de prijzen gezien? 50 euro kost een sollicitatiebrief met cv.
> 't Was een gratis aanbod/ pilot van het CWI anders had ik het nooit
> gedaan.

Je kan even met de pet rond gaan.

Piet Beertema

2Rowdy wrote:

> Heb je de prijzen gezien?

Nope.

> 50 euro kost een sollicitatiebrief met cv.

Pffff... Vraag een gratis herkansing, met als specifiek doel
"controle van de verbeterde beveiliging, in verband met bij
de eerste keer ontdekken van een ernstig lek".

-p

2Rowdy

I was reading <news:443FCAD4...@opt-in.invalid>, made by the
entity known as Piet Beertema, that requests spam to be sent to
<www.godfatherof.nl/@opt-in.invalid> and I became inspired,

> Pffff...

Dat dacht ik dus ook.

> Vraag een gratis herkansing, met als specifiek doel
> "controle van de verbeterde beveiliging, in verband met bij
> de eerste keer ontdekken van een ernstig lek".

Voor mij heeft de zaak afgedaan. Ik moet ze vertrouwen.
Nu zou ik de URL van mijn CV hier kunnen posten, voor de lokale
hackers, nadat 'ie is weggehaald.
Maar of dat nu zo'n goed idee is, , ,

--
d:J0han; Certifiable me
http://www.aacity.net Citroen Newsgroup

This posting is optimised for reading with Microsoft Outlook Express

2Rowdy

I was reading <news:443F7E0C...@sput.nl>, made by the entity
known as Rob van der Putten, that requests spam to be sent to
<r...@sput.nl> and I became inspired,

[50 euro]

> Je kan even met de pet rond gaan.

Iemand? E-mail adres werkt.

--
d:J0han; Certifiable me http://www.aacity.net Citroen Newsgroup

They killed the Credo. Viva el Credo!

2Rowdy

I was reading <news:391f9f8e12818d6f...@nntp.aacity.net>,
made by the entity known as 2Rowdy, that requests spam to be sent to
<Harry...@gmail.com> and I became inspired,

>>> [briefopbestelling.nl]

Het CWI heeft gebeld. Ze zijn geschrokken en zullen contact opnemen
met brief op bestelling.nl
Ik heb even gekeken naar mijn brief.
Ik moet nu username en password opgeven om naar een volgende link te
kunnen gaan. Geen idee of die wél beveiligd is. Het lijkt op een
cosmetische aanpassing maar om dat te testen moet ik via een proxy
(een ander IP adres) de link uitproberen, daar heb ik geen zin in.
Een redacteur van webwereld heeft contact opgenomen, hij is van plan
om over dit onderwerp te publiceren.

--
d:J0han; Certifiable me
http://www.aacity.net Citroen Newsgroup

[sig is lost, please use Google to find it]

2Rowdy

I was reading <news:63d8cb2b99745a0f...@nntp.aacity.net>,
> [...]

> cosmetische aanpassing maar om dat te testen moet ik via een proxy
> (een ander IP adres) de link uitproberen, daar heb ik geen zin in.

Toch even uitgeprobeerd. Zonder problemen opvraagbaar.

Geert Wirken

2Rowdy schreef op 18-4-2006 11:44:
[knip]

> Een redacteur van webwereld heeft contact opgenomen, hij is van plan
> om over dit onderwerp te publiceren.

En dat heeft hij ook gedaan:
<http://webwereld.nl/articles/40738>

2Rowdy

I was reading <news:4444eee5$0$31652$e4fe...@news.xs4all.nl>, made by
the entity known as Geert Wirken, that requests spam to be sent to
<use...@gwirken.nl> and I became inspired,

He. Da's snel.

--
d:J0han; Certifiable me
http://www.aacity.net Citroen Newsgroup

Sig is being randomised, pls wait . . . .

De Antwoordman

Op Tue, 18 Apr 2006 16:26:38 +0200 schreef 2Rowdy:

> I was reading <news:4444eee5$0$31652$e4fe...@news.xs4all.nl>, made by
> the entity known as Geert Wirken, that requests spam to be sent to
> <use...@gwirken.nl> and I became inspired,

> He. Da's snel.

Komkommertijd
--
De Antwoordman

2Rowdy

CC. nl.internet.misbruik, CWI, CPB

Geachte,

In navolging van mijn e-mail dd 13 april 2006 en de toezeggingen die
sindsdien gedaan zijn.
Mijn sollicitatiebrief, bevattende mijn CV, privegegevens en
adresgegevens
van een mogelijke werkgever, is nog steeds open beschikbaar via de
link:
http://www.briefopbestelling.nl/lmc/document/#documentnaam.doc#

Mw.van der ### heeft de toezegging gedaan dat brieven middels een
username
en password beveiligd zullen worden.
Tevens staat op de website [1] dat brieven na zeven dagen van de site
weggehaald zullen worden.

Ik moet helaas constateren dat deze uitspraken geen waarde hebben.

Mijn eis is dat u per direct alles dat u in uw dossier heeft over mij,
digitaal of op papier, zult vernietigen. Ten overvloede, dat is dus
inclusief mijn sollicitatiebrief, mijn e-mail adres en telefoonnummer.

Ik verwacht per omgaande, per post, een verklaring dat u uitvoering
heeft
gegeven aan mijn eis, telefonisch contact omtrent deze zaak wordt
beslist
niet op prijs gesteld.

Hartelijk dank,

Johan ###

[1] http://www.briefopbestelling.nl/html/privacy/privacy.php

--
d:J0han; Certifiable me

2Rowdy

I was reading <news:43d5d4361a166e6a...@nntp.aacity.net>,
> [...]

> Aan: info#ittica.nl; postmaster#lifecyclecentre.nl;
> abuse#briefopbestelling.nl; info#briefopbestelling.nl ;

Bounce, net als de vorige keer maar toch denk ik dat 1 van deze
adressen wel werkt gezien de vorige reactie.
<con...@briefopbestelling.nl>:
This address no longer accepts mail.
<ab...@briefopbestelling.nl>:
This address no longer accepts mail.

--
d:J0han; Certifiable me

http://www.aacity.net Citroen Newsgroup
[18 lines]

[Press ENTER to retrieve this message.]
[Press M to mark this message for later retrieval.]

2Rowdy

I was reading <news:43d5d4361a166e6a...@nntp.aacity.net>,
made by the entity known as 2Rowdy, that requests spam to be sent to
<Harry...@gmail.com> and I became inspired,

> [briefopbestelling.nl]

Reactie van adviseur van het CWI (aardige dame):
Vervelend, wordt besproken op hoger niveau.

Mijn vermoeden is dat de pilot zal stoppen, als dat al niet gebeurd is
nav de vorige melding.

--
d:J0han; Certifiable me

2Rowdy

I was reading <news:255323aa6df16c45...@nntp.aacity.net>,
> [...]

> <news:43d5d4361a166e6a...@nntp.aacity.net>, made by
> the entity known as 2Rowdy, that requests spam to be sent to

http://www.briefopbestelling.nl/lmc/document/8315-#Achternaam#-word2002.doc

Aha !!
<quote>
Object niet gevonden!
De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. Indien u de URL
manueel hebt ingevuld, gelieve uw spelling te controleren en probeer
opnieuw.
Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de
webmaster te contacteren.
Error 404
</quote>

Heeft er iemand zin om in die directory rond te hengelen?
Mijn brief is (eindelijk maar dan toch) weggehaald en ik vraag me af
of er andere, leukere, brieven te lezen zijn.

--
d:J0han; Certifiable me
http://www.aacity.net Citroen Newsgroup

Live spelled backwards.

Tjif-tjaf de vogel vriend..

Zit jij altijd met jezelf te praten?? Hahaha... ;-)

"2Rowdy" <Harry...@gmail.com> schreef in bericht

> [...]
> Mijn brief is (eindelijk maar dan toch) weggehaald en ik vraag me af
> of er andere, leukere, brieven te lezen zijn.

Inviato da X-Privat.Org - Registrazione gratuita http://www.x-privat.org/join.php

De Antwoordman

Op Fri, 28 Apr 2006 22:00:05 +0200 schreef 2Rowdy:

Nou ga je anderen uitlokken om te doen waar jij zelf zo bang voor was.
Lekker jong ben je.
--
De Antwoordman

2Rowdy

I was reading <news:c854479d6ddb85e6...@nntp.aacity.net>,
> [...]

> <news:255323aa6df16c45...@nntp.aacity.net>, made by
> the entity known as 2Rowdy, that requests spam to be sent to

Aangetekende brief ontvangen.
1 zin.
Op uw verzoek hebben wij al uw gegevens verwijderd.

Voor mij heeft de zaak hiermee afgedaan.

> Heeft er iemand zin om in die directory rond te hengelen?

Hoe open is die directory? Ik heb niet de kennis om daar achter te
komen.

--
d:J0han; Certifiable me
http://www.aacity.net Citroen Newsgroup

Newsgroups Are used to spread virusses.
Did your newsreader post that virus?

supergonzo

Rob van der Putten schreef:

> Moguh

> Er is al veel eerder over dit soort zaken gepubliceert.
> Je had dus kunnen weten dat het CWI zo lek is als een mandje.

Inderdaad. Twee jaar geleden schreef ik me in als werkgever. Binnen een
paar muisklikken kreeg ik een id en de hele reutemeteut. Gewoon, op een
zaterdagavond.
Nadat ik een aantal vacatures "maakte" kon ik eens vrij ronddarren in
in de "werkzoekenden-database".
Het heeft ongeveer 2 weken geduurd voordat die functie uitgesloten was.

> Er is een wettelijke verplichting privicay gevoelige gegevens goed af te
> schermen.
> Je kan een klacht indienen bij het CBP, http://www.cbpweb.nl/

Precies. CWI (maar eigenlijk automatiseerder Capgemini) maakt er gewoon
een potje van. Dat 2rowdy zo vriendelijk is om nog heen en weer te
mailen met CWI is natuurlijk heel aardig, maar je begint ook geen goed
gesprek met iemand die je huis aan het leegroven is.

Gelijk melden bij het CBP, overigens kan een aangifte bij de politie
ook geen kwaad.
Het mag toch genoegelijk bekend zijn dat persoonsinformatie afgeschermd
moet worden. Laat ze het maar voelen. Capgemini zal het niet leuk
vinden om zo in de krant te staan.