Update website monopoly verzamelaars!

Wim Zonneveld

Hallo allemaal,

Met veel plezier kan ik u weer nieuwe UITBREIDINGEN en AANVULLINGEN aankondigen op mijn Catalogus voor Monopolyverzamelaars.
1. Bijna een jaar na de introductie van Zwitserland met 17 spellen kan ik u nu het nieuwe hoofdstuk OOSTENRIJK met 49 spellen aankondigen!
Ik was blij dat ik veel ondersteuning kreeg van de fabrikanten FreySpiel (Oostenrijk) en Prima Toys (Zuid Afrika), waardoor ik in staat ben om u veel informatie te verschaffen over hun spellen. Zie:
http://www.muurkrant.nl/monopoly/oostenrijk.htm

Terwijl ik bezig was met het nieuwe hoofdstuk OOSTENRIJK kreeg ik enkele mooie spellen aangereikt van andere landen, zodat ik de betreffende hoofdstukken ook meteen heb geactualiseerd!

2. Dat was bijv. het geval met hoofdstuk FINLAND. Daaraan zijn 6 spellen toegevoegd, vooral vanwege de zeer interessante variant die ik ter inzage kreeg van Minno Vaskimo, die toevallig ook in Zoetermeer wonen!
Zie:
http://www.muurkrant.nl/monopoly/finland_nl.htm

3. Een onbekende Monopolist wees mij op een artikel in de South African Sunday Times van March 16, 2003, geschreven door Gillian Anstey, waarin het GEHEEL NIEUW ONTWORPEN ZUID AFRIKAANSE spel  werd aangekondigd. Al weer genoeg reden om dat hoofdstuk te actualiseren. Zie:
http://www.muurkrant.nl/monopoly/zuid_afrika.htm

4. Toen Steve Amato uit N.Y. mij onlangs in Zoetermeer opzocht, liet hij mij een uiterst eenvoudig maar interessant monopoly-achtige uitgave uit BULGARIJE zien. Nu kunt ook u kennis maken met dit spel; Zie het nieuwe hoofdstuk :
http://www.muurkrant.nl/monopoly/bulgarije.htm

Terwijl ik aan deze up-date bezig was kwam ik op het idee dat je Monopolyspellen ook op onderwerp zou kunnen sparen, net als postzegels! Hebt u zich gerealiseerd dat er niet alleen een BUSINESS Monopoly spel in Oostenrijk bestaat, maar bijv. ook in India en Polen? En wat bijv. te zeggen van de MILLIONAIR(E) spellen van Noorwegen, Maleisië en China? Nou, meer over deze uitgaven in mijn volgende update!

Veel plezier bij uw bezoek aan mijn CATALOGUS VOOR MONOPOLYVERZAMELAARS!

Groetjes, albert c. veldhuis

isabella

ik heb met zeer veel plezier naar je site gekeken
en het oude monopoly spel van mijn schoonouders van zolder gehaald
en geprobeerd te achterhalen van welk jaar deze was
maar ik zal nog een avondje bij je  site moeten
spitten om te kijken van welk jaar het spel nu is
want zoals ik zag zijn er zeer veel variaties
en  zoals het er nu naar uit ziet is het spel
van 1941 en dat is ouder dan wij altijd hebben aangenomen
het prijskaartje toendertijd was F3.50 bij de bijenkorff
zit er zelf nog onder

isabella