wiskunde mop

Leon

Lopen er een ex en een x2 over straat,
komt er ineens een hele mooie sinh x langslopen. Verandert de x2 ineens
in een 2x
Zegt de ex: "waarom deed je dat?"
Zegt de x2: "sorry, ik was even afgeleid."

D'r Limbabwaan

"Leon" <leon...@antispam.zonnet.nl> schreef in bericht

Het wordt toch nog tijd voor een nieuwe nieuwsgroep in de nadagen van
Usenet: nl.droogkloten.

--
m.v.g.

Limbabwaan

Leon

Op 8-8-2010 14:30, D'r Limbabwaan schreef:
Omdat je zo hebt moeten lachen dan ook nog deze:

Op een avond hielden een aantal functies een feestje, en het feestje was
in volle gang, x2 stond vrolijk op z’n top, cos(x) liet het zelfs toe
dat 1/√2x zich zo positioneerde dat hij haar kromming raakte, maar
alleen ex stond er verdrietig bij in een hoekje. ‘Wat is er toch aan de
hand,’ vroeg x3 hem? ‘Ik weet het niet was het antwoord, ik vermaak me
niet zo.’ ‘Tja,’ zei x3, ‘misschien moet je ook proberen een beetje te
integreren.’ ‘Dat heb ik al geprobeerd, dat veranderde niets.’

Larie & Wiesje

On Sun, 8 Aug 2010 14:30:02 +0200, "D'r Limbabwaan"
<fa...@invalid.invalid> wrote:

>Het wordt toch nog tijd voor een nieuwe nieuwsgroep in de nadagen van
>Usenet: nl.droogkloten.

Een beetje differentiatie in humor mag toch wel?

--
Larie

D'r Limbabwaan

"Larie & Wiesje" <lari...@g-g-gmail.com> schreef in bericht

Precies, daarom juist een aparte nieuwsgroep voor de droogkloten met
wiskunde grapjes.

Om in lijn te blijven:

a = x
a+a = a+x
2a = a+x
2a-2x = a+x-2x
2(a-x) = a+x-2x
2(a-x) = a-x
2 = 1

Zo.

--
m.v.g.

Limbabwaan

atoom

delen door nul is ongedefinieerd :-)

Message has been deleted

Leon

Op 8-8-2010 17:05, José schreef:

> "Plus een constante", zei het meisje.

That's my girl!

F.Verbeek

D'r Limbabwaan schreef:

1 = sqrt( -1 * -1) = sqrt(-1) * sqrt(-1) = i * i = -1

zo.

:)

F.Verbeek

atoom schreef:

Zonder te delen is 2x nul toch echt aan 1x nul.

Meester: Jij bent een nul. De rest is duizend maal beter dan jij.
Leerling: uhh meester, duizend maal nul is...

Sir Toby

F.Verbeek schreef:

> 1 = sqrt( -1 * -1) = sqrt(-1) * sqrt(-1) = i * i = -1
>
> zo.
>
> :)

?? ( -1 * -1) = -1 ??

verklaar!

--

SIR TOBY
(Cheerio Sophie me gal)

Larie & Wiesje

On Thu, 12 Aug 2010 23:22:38 +0200, "F.Verbeek" <so...@noreply.nl>
wrote:

>1 = sqrt( -1 * -1) = sqrt(-1) * sqrt(-1) = i * i = -1
>
>zo.
>
>:)

Wauw! :-)

--
Larie,
heeft nooit eerder een grap over i vernomen

D'r Limbabwaan

"Larie & Wiesje" <lari...@g-g-gmail.com> schreef in bericht

Ja, het zet wel 'n puntje op de i.

--
m.v.g.

Limbabwaan (denkt verder bij het zien van de formule:
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie !)

Larie & Wiesje

On Fri, 13 Aug 2010 10:13:12 +0200, "D'r Limbabwaan"
<fa...@invalid.invalid> wrote:

>Ja, het zet wel 'n puntje op de i.

Ik heb ooit op het Fidonet ruzie gemaakt over uitgeleende i's en het
terugkrijgen van alle puntjes (omdat sommige als hoofdletter
terugkwamen).

> Limbabwaan (denkt verder bij het zien van de formule: iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie !)

Die heeft (minstens) twee oplossingen:
"remspoor" en "muis". ;-)

--
Larie

André, PE1PQX

Larie & Wiesje had uiteengezet :

> Ik heb ooit op het Fidonet ruzie gemaakt over uitgeleende i's en het
> terugkrijgen van alle puntjes (omdat sommige als hoofdletter
> terugkwamen).

Waarschijnlijk heeft diegenen die het geleend heeft de 'i' geupgrade
naar 'I'...?

Message has been deleted

D'r Limbabwaan

"José" <jo...@127.0.0.1> schreef in bericht

> On Thu, 12 Aug 2010 23:22:38 +0200, "F.Verbeek" <so...@noreply.nl> wrote
> in nl.humor:

> Heel aardig. De definitie van sqrt (de wortel) van a is: "het
> niet-negatieve getal waarvan het kwadraat a is." Er is echter ook nog
> een negatief getal met hetzelfde kwadraat.
>
> Uit sqrt(a)=sqrt(b) volgt: a=b
> Uit a*a=b*b volgt niet: a=b.

He, das nou jammer.
Als 1 = -1 namelijk klopte, dan werd rood staan een nastrevenswaardig doel,
want dan zou -10000 = 10000 ook kloppen.
Jammer, nou maar op het volgende pin-twitter-alert wachten voor een mogelijk
voordeeltje.
Zucht.

--
m.v.g.

Limbabwaan

Message has been deleted

Leon

Op 13-8-2010 12:33, José schreef:

> [...]
> niet-negatieve getal waarvan het kwadraat a is." Er is echter ook nog
> een negatief getal met hetzelfde kwadraat.

Huh?

2*2 = 3*3
3*3 = 4*4

Leon

Op 12-8-2010 23:22, F.Verbeek schreef:

> 1 = sqrt( -1 * -1) = sqrt(-1) * sqrt(-1) = i * i = -1
>
> zo.
>
> :)

Geniaal.

Met oneindigheden werken is ook leuk. Dan kan de ene oneindigheid
oneindig klein zijn bij de andere oneindigheid.

Leon

Op 13-8-2010 21:29, Leon schreef:

Deze is ook leuk:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoorn_van_Gabri%C3%ABl

Dan kan je met één blik verf een oneindig oppervlak verven.

Toeternietoe

> Helaas maken de banken die vergissing niet.
> --

Elke keer als ik geld opneem wordt mijn saldo hoger.......

Psssssss Niet verder twitterrrrrrrrrren

Toet

Leon

Op 13-8-2010 21:25, Leon schreef:

Ha,ha, ha, dat ik dat niet gelijk zag:

1*1 <> -1*-1 a=1 b= -1

Leon

Op 13-8-2010 21:35, Leon schreef:

Iemand benieuwd hoe je die paradox kunt oplossen?

D'r Limbabwaan

"Leon" <leon...@antispam.zonnet.nl> schreef in bericht

Simpel:
Gewoon een schrootjeswand in plaats van die muur oveschilderen.
Opgelost.

--
m.v.g.

Limbabwaan

Leon

Op 14-8-2010 10:17, D'r Limbabwaan schreef:

> Simpel:
> Gewoon een schrootjeswand in plaats van die muur oveschilderen.
> Opgelost.

Toch geen plastic schrootjes?

Message has been deleted

Leon

Op 14-8-2010 13:44, José schreef:

> Schroot is oud metaal, lood en oud ijzer, geen plastic.

Nou lood om oud ijzer dan.

Larie & Wiesje

On Sat, 14 Aug 2010 13:44:56 +0200, José <jo...@127.0.0.1> wrote:

>Schroot is oud metaal, lood en oud ijzer, geen plastic.

En de Aarde draait om zijn verbrande turf.

--
Larie

F.Verbeek

José schreef:
> [...]
>
> Heel aardig. De definitie van sqrt (de wortel) van a is: "het
> niet-negatieve getal waarvan het kwadraat a is."

Hmm dus sqrt(a) moet niet negatief zijn. Dat klopt in mijn vergelijking
want sqrt(a) is i, ofwel een positieve 1 maal i, de imaginaire eenheid.
Het kwadraad hiervan moet -1 zijn. Klopt ook. Dit is zelfs de algemeen
geaccepteerde definitie van de imaginaire eenheid:
i^2 = -1
http://nl.wikipedia.org/wiki/Complex_getal

Er is echter ook nog
> een negatief getal met hetzelfde kwadraat.
>
> Uit sqrt(a)=sqrt(b) volgt: a=b
> Uit a*a=b*b volgt niet: a=b.

Nee, maar andersom klopt het wel.
Als a=b dan geldt ook dat a*a=b*b

Geen probleem, dan lezen we de vergelijking toch gewoon de andere kant op.

-1=i*i=sqrt(-1)*sqrt(-1)=sqrt(-1*-1)= sqrt(1)= 1

Dan beginnen we eerst met de definitie van i.
-1=i*i

Vervolgens substitueren we voor i jouw definitie van een wortel.
i=sqrt(-1)
dus ook
i*i=sqrt(-1)*sqrt(-1)

De rest had je geen bezwaar tegen
sqrt a * sqrt b = sqrt(a * b)
Vul voor a en b de waarde -1 in
sqrt(-1)*sqrt(-1)=sqrt (-1 * -1)
dat is sqrt (1) = 1

Nee hoor de fout zit toch echt ergens anders.

Hmm, Ik zag ineens dat deze grap letterlijk op wikipedia te vinden
inclusief het correcte antwoord waar de fout zit.

-- Femme

Mc Pac Man © Nalds

"F.Verbeek" <so...@noreply.nl> schreef in bericht

Als je 0 deelt door 2 of 2 door 0 het effect is precies hetzelfde :

Antwoord :
() een doormidden gedeelde nul in twee helften. Doe je de 2 helften weer bij
elkaar krijg je voor je proefwerk toch nog een nul. Want nul keer 1 is 0

LOL

Groeten,
Wim