vroeger

funraiser

Vroeger..., toen 4 nog 6 was.
Vroeger..., toen de Batavieren nog tegen de Batavijven vochten.
Vroeger..., toen de konijnen nog slagtanden hadden.
Vroeger..., toen de mannen van staal en de boten van hout waren.
Vroeger..., toen de sandwich nog gewoon een boterham was.
Vroeger..., toen de sex nog vies was en lucht nog schoon.
Vroeger..., toen de spijkers nog van hout waren.
Vroeger..., toen de veters nog in je schoenen zaten in plaats van in je
reet.
Vroeger..., toen een barcode nog normen en waarden in de kroeg waren.
Vroeger..., toen er nog 7 in een six-pack zaten.
Vroeger..., toen je je vrouw nog gewoon serieus kon nemen.
Vroeger..., toen je koe nog met een korte oe schreef.
Vroeger..., toen je van je leraar nog gewoon een beurt kon krijgen.
Vroeger..., toen WC-papier nog aan beide kanten werd gebruikt.
Vroeger.... toen jezus nog piet heette
Vroeger.... toen de kikkers nog zadels droegen
Vroeger.... toen het gras nog paars was
Vroeger.... toen de kraaien nog geen kont hadden
Vroeger.... toen de vissen nog over straat liepen
Zoals het vroeger was, zo is het nooit geweest.

funraiser

--
we measure the depth of the well by the length of the handle of the pump

Femme Verbeek

funraiser schreef:

Vroegah,.....ja vroegah!

Vroegah reide de treine gewaun op tijd
Vroegah ware tietuh nog èch.
Vroegah had ik een wasbogt, nu een zwemband.
Vroegah hattje geen BOB, je zuipte je gewaun klem.
Vroegah was sex nog vies en de luch nog schaun.
Vroegah was r nog liefde opput eâhste gezich... nu is r plastiese
chirurgie en ken je nie ech meâh spreike van een 1e gezich
Vroegah was de shoarrema wel gewaun van 1 soort vlees.
Vroegah kon je nog gewaun met sneeuwballe gooien. Teigewoâhdag schiete
ze je gelèk neâh.
Vroegah ware de kratte biâh nog van hâht... en moes je doorzùipe om de
kachel an te hâhwe.
Vroegah heete hei Sander, teigewoâhdag heet hei Sandra.
Vroegah toen geluk nog heel gewaun was.
Vroegah kon je nog n bakkie pleuâh krijge in de koffieshop.
Vroegah spronge mense VAN flatgebâhwe nu VLIEGE ze erin.
Vroegah hadde we nog hagtwerkende ambtenaruh.
Vroegah heete een Twix nog gewaun een Reidâh en M&Ms ware Treets.
Vroegah toen we voor een loempia nog naah Vietnam moeste.
Vroegah toen Meikel Jackson nog een neiguh was met een neus!
Vroegah haalde we de bolletjes gewoon bij de bakkâh en nie op de antille.
Vroegah.... toen de kratte nog geil ware......
Vroegah had je gein covâhs, toen schreivuh ze hun muziek nog zelluf.
Vroegah hadde we nie zoveel vèlaghèd, maah had gewaun iedereen norme en
waahde.
Vroegah kwam de SRV man je leige kratuh bieâh nog hale, nu mot je zelf
sjouwe.
Vroegah heette de agent Wout nu wordt hij wâht genoemd.
Vroegah kon je nog gewaun Pannekoeke eite.
Vroegah gebrùikte je een veitâh voâh je schoene, nu voâh je reit.
Vroegah dronk men nog biâh en geen breezâh.
Vroegah had je nog de gulde, nu heb je de pleurau.
Vroegah wis men heilemaal nie wat dagtuh was, nu ken niemand meer wachte
tot de eerste weik van januari.
Vroegah kon je nog voâh een geeltje kacheltje lam wogde.
Vroegah dronk je gewaun lekkâh een bakkie pleuâh met een graute sprits,
teigewoâhdag mot je minimaal een Senseau Creima hebbe om r bè te hoore.
Vroegah speilde Adau nog in de eere-divisie! Volgend jaar is ut weâh
net as Vroegâh!
Vroegah zate r nog 7 in een sixpack.
Vroegah bezorgde Barney nog pos.
Vroegah moes je kaugels zellef ophale. Nu worde ze met de pos bezorg.
Vroegah had FC Zwolle gein goeie foebelers. Nu nog steids nie!
Vroegah,.....ja vroegah!

superkees

> Vroegah,.....ja vroegah!- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Oh Oh Den Haag

Ik zou best nog wel een keertje net als vroeger, in Moerwijk willen
wonen
Na het eten een partijtje voetbal in de tuin, de ouders langs de lijn
En in December met de hele buurt op jacht om kertbomen te rausen
Op oudjaarsavond fikkie stoken, vooral die autobanden rookten fijn

Ik zou best nog wel een keertje met de ouwe naar ADO willen kijken
In het Zuiderpark, de lange zij, een warme worst, supporters om je
heen
Lekker kankeren op Theo van der Burgh en die lange van Vianen
Want bij elke lange bal dan dook die eikel er steevast overheen

Refrein
Oh, oh, Den Haag, mooie stad achter de duinen, de schilderswijk, de
lange poten en het plein
Oh, oh, Den Haag, ik zou met niemand willen ruilen,
Meteen gaan huilen als ik geen Hagenees zou zijn

Ik zou best nog wel een keertje net als vroeger een nachie willen
stappen
Op mijn puch een wijfie halen en daarna dansen in de Marathon
En na afloop op het Rijswijkse plein een harinkie gaan happen
De dag daarna een kater dus naar Scheveningen, lekker bakken in de zon

[...]

Ik zou best nog wel een keertje net als vroeger, . . . . ach wat leg
ik toch te dromen
Want Den Haag is door de jaren zo veranderd, voor mij toch veel te
vlug joh
Dat Nieuw Babylon, moest dat er trouwens eigenlijk nou wel zo nodig
komen
Zo komt die ooievaar op de Vijverbergdus never nooit meer terug

Femme Verbeek

DirkJan

"superkees" <supe...@gmail.com> schreef

> Oh, oh, Den Haag, ik zou met niemand willen ruilen,
> Meteen gaan huilen als ik geen Hagenees zou zijn
> Meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees zou zijn

De Haag

Kom thůis
Wčf ůit
Kachel ůit
Kind in de zčk
Fiets plčte
Ken met me kâhwe klâhwe
Ein bogtje vrete vashâhwe
Heb op ut Rčswčkseplčn
Včfdůizend včfhonderdvčvenvčftig čzere pčpe bč lope včle

Wie van de mčde of wčfe mot er nog schčte?
Tis bč včve
Dan zčn we plčte

funraiser

"DirkJan" <dir...@chello.nl> schreef in bericht

> "superkees" <supe...@gmail.com> schreef

> De Haag
>
> Kom thùis
> Wèf ùit
> Kachel ùit
> Kind in de zèk
> Fiets plète

> Ken met me kâhwe klâhwe
> Ein bogtje vrete vashâhwe
> Heb op ut Rèswèkseplèn
> Vèfdùizend vèfhonderdvèvenvèftig èzere pèpe bè lope vèle
>
> Wie van de mède of wèfe mot er nog schète?
> Tis bè vève
> Dan zèn we plète
>

> hier ontbreekt nog:

broodje eh met uh