"Nieuwsgroeplezer" <
van-u...@ditisrotjeknor.nl> schreef:
>"Sietse Vliegen":
>> En nog iets:
>> KOPPEN DICHT!
>De kermis bij mij voor de deur stopte om 20.00 uur met de muziek, maar de
>attracties gingen rustig verder.
Kermisgasten en -klanten zijn door de bank genomen niet het type dat
veel begrip heeft voor het stilzetten van de boel. Je kunt er zelfs
gelazer van krijgen. Treinen stoppen bij mijn weten ook niet. O ja,
toch. Zelfs de Fyra. Het hele OV, lees ik. Bussen op de snelweg en op
ringwegen zullen wel gewoon doorrijden. Beetje link anders.
Ik was thuis, met de TV aan. Had ik potverdikkeme het geluid nog uit
staan, en de afstandsbediening kwijt. Vond 'm pas na 3 minuten terug.
>Als betrokkene bij de gebeurtenissen 40-45, denk ik nu dat de
>Dodenherdenking voor 'ouwe zakken' is.
Dat valt mee. Maar uiteindelijk wordt het dat natuurlijk wel. Het
wordt althans iets voor bepaalde groepen. Of dat altijd even frisse
groepen zijn valt te betwijfelen.
>Gek dat men in het buitenland anders denkt/omgaat met dit soort
>'herdenkings-momenten'.
Maar is het overal beter? Alvast niet bij bepaalde herdenkingen die
steevast op rellen uitdraaien.
--
Sietse