Voor de kitesurf knutselaars

Daniel Hesselink

Hoi,

ik ben een die-hard vliegermaker en golf/windsurfer. Het wordt eens tijd
voor kitesurfen. Het is o-zo makkelijk om er eentje te kopen, maar ik bouw
liever de hele set zelf. Kiteboard is geen probleem, maar de vlieger wel.

Heeft iemand ervaring met het bouwen van een inflatable kitesurf? Zo ja, dan
is alle info welkom. Design kan ik eventueel zelf maken, wat voorbeeld
bouwtekeningen zijn uiteraard welkom. De grooteste uitdaging is het
"inflatable" gedeelte: Hoe kom ik aan die buis??

Alvast bedankt,
Daniel

Henry Kulk

"Daniel Hesselink" <dhess...@hotmail.com> schreef in bericht

Die buis is in mijn ogen lang nie de grootste uitdaging, het gaat zich meer
om het vinden van het juiste profiel, een goede Aspect Ratio en de curve van
de vlieger. Ik begrijp dat je een nash/wipika type vlieger wilt bouwen, maar
je kunt ook eens denken aan een "matras" vlieger zoals de Waterfoil.

Ik zelf heb een water startbare vlieger gebouwd op basis van mijn Dominator
II ontwerp, deze is hier te vinden:

http://www.xs4all.nl/~hkulk/ in de "plan" sectie. Maak de hele voorkant van
de vlieger dicht en voorzie deze van slurfvormige inlaten langs de Leading
Edge (voorste rand)

Verder is er natuurlijk ook nog de Bean, deze vlieger is niet
waterstartbaar, maar als je alles onder controle hebt worden vliegercrashes
toch zeldzaam. De bouwtekening hiervan staat in Stuntvliegers, Het handboek
www.stuntkites.nl

Verder is voor het ontwerpen van tractievliegers het programma foilmaker
bijna onmisbaar geworden, het is freeware en hier neer te halen:
www.fly.to/foilmaker/ Een nederlandstalige andleiding voor dit programma
vind je hier: www.kitejunk.nl

Veel plezier met bouwen, Henry

Martijn van der Meer

Hoi,

Ik denk niet dat ik je veel kan helpen....
Maar jij mij misschien wel :-)

Ik ben namelijk ook van plan zelf een board te bouwen..
Wat voor materiaal gebruik jij precies??

Groeten,

Martijn

Daniel Hesselink <dhess...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws
94c4t9$664$1...@boile.a2000.nl...