'blueray' is dat een nieuwe uitvinding?
bluray spelers heb je tegenwoordig al voor 125euro, troep speel je af op een
dvd speler.
Toen dat nog had gekund was ik daar inderdaad fel voorstander van,
maar het grote publiek slikt alles voor zoete koek en informeert zich
niet. Nu is het idee van een kopersstaking volgens mij door de tijd
achterhaald. En je hebt gelijk, het is de -neokapitalistische- waanzin
ten top.
Massimo
Je schrijft een boek, iemand kopieert het en zet het op internet. Niemand
koopt het boek nog. Zou je het daarmee eens zijn?
Je maakt een film van 3 uur, iemand maakt er illegale bluray's van, te koop
voor 2 euro. Tevreden?
Wie is hier eigenlijk hebberig en egocentrisch? De creative artiest of de
kortzichtige hansworst die auteursrechten aan zijn laars lapt?
De rechten van artiesten moeten beschermd worden tegen vuige linkse
thuiskopieerders. Leve het neo-liberalisme!
Bluray is mislukt, het wordt niets.
Het is voor de producenten/distribiteurs te duur en onaantrekkelijk.
Als je een film op Bluray wilt distribueren moet je voor ieder
schijfje rechten afdragen aan de uitvinders van Bluray en daarom slaat
het niet op grote schaal aan.
Men maakt dezelfde fout als destijds Philips met het video2000
systeem: een te hoge drempel voor filmproducenten.
Verder gaat de DVD vervangen worden door SD cards ed. Op een SD card
10 keer zo klein als een DVD schijfje past 4 keer zoveel data.
Citaten:
De Blu-ray verkopen in Europa zijn gestegen met 400 procent in december ten
opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Volgens Official Charts Company
data, zijn er 1,5 miljoen discs over de toonband gegaan vorige maand.
Afgelopen jaar ging het al goed met Blu-ray, maar in 2009 komt het
high-definition formaat pas echt op stoom.
Analisten van het onderzoeksbureau Futuresource voorspelden de verkopen van
het Blu-ray formaat in het komende jaar, en de cijfers die daaruit kwamen
zien er goed uit. Dit jaar zouden er namelijk in West-Europa, Noord-Amerika
en Japan meer dan 100 miljoen Blu-ray schijfjes over de toonbank gaan.
"In de Verenigde Staten is Blu-ray door de beginfase heen en begint nu de
massa te bereiken, het formaat begint op gang te komen," aldus Mai Hoang van
Futuresource."Afgelopen jaar stegen de videoverkopen op Blu-ray in de
Verenigde Staten met een indrukwekkende 320 procent tot 24 miljoen, en we
zien deze trend doorzetten in 2009, met meer dan 80 miljoen verwachte
verkopen."
Ook in Europa stijgt het aantal Blu-ray verkopen verder, dankzij de
doorzettende opkomst van high-definition televisies en dalende prijzen van
Blu-ray spelers.Verwacht wordt zelfs dat in 2012 ongeveer 50 procent van de
films in de Verenigde Staten op Blu-ray worden verkocht. In West-Europa ligt
dat tegen die tijd rond de 35 procent.
Sinds de Playstation 3 is gelanceerd in Amerika en Japan blijven de Blu-Ray
verkopen maar klimmen en lijkt het erop dat de opvolger van de DVD
waarschijnlijk de Blu-Ray wordt.
De launch van de Playstation 3 in Amerika en Japan was een flinke duw in de
rug voor de Blu-Ray verkopen doordat de console een Blu-Ray speler in zich
draagt. Sinds beide lanceringen in november is Blu-Ray steeds meer gaan in
lopen op grote concurrent HD-DVD.
Nu blijkt dat dezelfde trend zich ook voortzet in west Europa, zo vermeld de
Blu-Ray Vereniging. Sinds de Europese launch van de Playstation console in
maart verkoopt Blu-Ray nu velen malen beter dan HD-DVD. In de eerste week na
de lancering van de Playstation 3 werden de HD verkopen gedomineerd met maar
liefst 87% aan Blu-Ray films.
Ongeveer 64% van alle Blu-Ray films zijn gekocht in de laatste 2 maanden.
etc.etc.
Je mag wettelijk voor jezelf een kopie maken.
Dat de antikopieermaffia het daar niet mee eens is het zij zo, maar
het mag gewoon.
Net zo goed als je tv en radioprogramma's mag opnemen.
Verder verdommen ze het om hun bisunessmodel aan te passen en leven ze
nog in de jaren 60 van de vorige eeuw.
>
>"Massimo" <o...@tisnietwaar.nl.invalid> schreef in bericht
>news:hp3ji51694cgmeu6r...@4ax.com...
>> On Wed, 16 Dec 2009 13:54:49 +0100, bozweb <boz...@bozweb.net> wrote:
>>
>>>nav de blueray
>>>Het is toch te zot voor woorden dat we van de antikopieermaffia
>>>allerlei dure apparatuur moet aanschaffen om een disk af te kunnen
>>>spelen.
>>>En er zijn mensen die het nog doen ook. Er moest eigenlijk maar eens
>>>een kopersstaking komen voor al die troep waar je zelf niet de baas
>>>over bent.
>>
>> Toen dat nog had gekund was ik daar inderdaad fel voorstander van,
>> maar het grote publiek slikt alles voor zoete koek en informeert zich
>> niet. Nu is het idee van een kopersstaking volgens mij door de tijd
>> achterhaald. En je hebt gelijk, het is de -neokapitalistische- waanzin
>> ten top.
>>
>> Massimo
>
>Je schrijft een boek, iemand kopieert het en zet het op internet. Niemand
>koopt het boek nog. Zou je het daarmee eens zijn?
Natuurlijk niet.
>Je maakt een film van 3 uur, iemand maakt er illegale bluray's van, te koop
>voor 2 euro. Tevreden?
Natuurlijk niet.
>Wie is hier eigenlijk hebberig en egocentrisch? De creative artiest of de
>kortzichtige hansworst die auteursrechten aan zijn laars lapt?
In elk geval de laatste.
Het gaat er mij om dat bescherming van auteursrechten zo ver
doorgeslagen is dat je je dvd-recorder (niet gestolen maar duur
betaald) en je dvd-r's (niet gestolen maar betaald en nog extra voor
betaald vanwege de *kans* dat je er illegaal gekopieerd spul op zet)
wel in de vullis kunt gooien omdat via DRM, bij het opnemen van docu's
van de tv via de kabel en via zo'n digitale decoder (mijn hobby) de
rechthebbende organisatie kan bepalen dat het niet gekopieerd mag. Ik
deed dit voor mezelf als hobby en niet om het opgenomene te kopi�ren
en door te verkopen. (het idee!).
Overigens, die rechten waar hier sprake van is zijn gewoonlijk door de
organisatie waar de auteur bij aangesloten is overgenomen en het geld
dat opgehaald wordt/bespaard wordt door beschermende maatregelen te
nemen komt doorgaans alleen de organisatie (aandeelhouders)ten goede,
niet de auteur of artiest.
sorry, laatste deel van mijn reactie is weggevallen door indrukken
verkeerde toets. :-)
Massimo
>On Thu, 17 Dec 2009 11:35:51 +0100, "HenkS" <H...@jazzcity.nl> wrote:
>
>>Je schrijft een boek, iemand kopieert het en zet het op internet. Niemand
>>koopt het boek nog. Zou je het daarmee eens zijn?
>
>Natuurlijk niet.
Bibliotheken maar gelijk afschaffen dan?
-m-
gratis bibliotheken wel ja.
>HenkS wrote:
>> gratis bibliotheken wel ja.
>
>Wat met het uitlenen van een boek aan een kennis? Vroeger leende ik
>redelijk wat boeken uit aan vrienden en ik leende van hen.
>En wat als ik bij iemand blijf logeren en daar een boek lees?
>
>houghi
Henk werkt bij BREIN.
(denk iK)
Niet overdrijven, je vrouw kan de stofzuiger van de buurvrouw lenen, jij kan
de condooms van je buurman hergebruiken.
Het gaat erom: ben ik bereid om........ ach laat maar zitten ook. Als je
niet begrijpt wat ik bedoel heeft dit soort discussies geen enkele zin.
Welterusten.
Ga mij vertellen dat bibliotheken dit doen?!
>-m-
Massimo
Die dagelijkse praktijk is er nu eenmaal, maar er is ook nog zoiets als
respect ten aanzien van musici, componisten, programmeurs, filmmakers, die
hun ziel en zaligheid in dienst stellen van de vermaaksindustrie. In dienst
dus van jou en mij die bereid zouden moeten zijn om voor CD's, DVD's,
programma's, bladmuziek, boeken etc. gewoon te betalen in plaats van te
zoeken naar allerlei slinkse wegen om materiaal gratis te bemachtigen. Want
dat is tegenwoordig de norm: kopieer wat je kunt kopieren. Er is ook nog een
grote groep kunstenaars die een (karig) bestaan zouden kunnen opbouwen als
auteursrechten wat meer in acht werden genomen in plaats van ontlopen.
En al deze citaten komen van de Blu-ray vereniging en zie je dat dan
als objectieve informatie over Blu-ray? Misschien overdreef ik een
tikkeltje met "is mislukt" maar mijn uitspraak is gebaseerd op de
geluiden die ik hoor onder distributeurs.
>Ongeveer 64% van alle Blu-Ray films zijn gekocht in de laatste 2 maanden.
Dan is er sinds 2 maanden iets sterk veranderd ten voordele van
Blu-ray. Mijn uitspraken zijn gebaseerd op dingen die ik langer dan 2
maanden geleden heb gelezen. Ik begrijp uit jouw post dat Playstation
een grote rol speelt. Echter ik blijf erbij dat wanneer de massa het
voordeel van SD cards gaat ontdekken, het snel afgelopen zal zijn met
alle op schijf gebaseerde opslagmedia. De DVD en zijn opvolgers zijn
het vinyl van morgen, read my lips!
met proleten discussieer ik niet verder
>Euker Voorn wrote:
>> Dan is er sinds 2 maanden iets sterk veranderd ten voordele van
>> Blu-ray. Mijn uitspraken zijn gebaseerd op dingen die ik langer dan 2
>> maanden geleden heb gelezen. Ik begrijp uit jouw post dat Playstation
>> een grote rol speelt. Echter ik blijf erbij dat wanneer de massa het
>> voordeel van SD cards gaat ontdekken, het snel afgelopen zal zijn met
>> alle op schijf gebaseerde opslagmedia. De DVD en zijn opvolgers zijn
>> het vinyl van morgen, read my lips!
>
>Kun je daar ook een termijn opzetten? Anders is het wel heel erg
>eenvoudig om te beweren dat de DVD en andere schijfjes weg gaan.
>Ik kan dan het zelfde van de SD cards zeggen.
Mijn persoonlijke gevoel zegt 1 jaar. Over 1 jaar liggen er SD cards
achtige media in de videotheken en postorderwinkels. Er zijn al SD
card en USB spelers om op je TV aan te sluiten ipv een DVD speler en
Panasonic TVs hebben een ingebouwde SD card reader waarmee je AVHCD
filmpjes op een SD card direct kunt bekijken.
Wat is momenteel de grootste capaciteit voor SD cards en wat is de
capaciteit van een blu-ray disk?
Vergelijk dat dan met de fysieke afmetingen en het feit dat (volgens
mij) een schijf kwetsbaarder is, het enige voordeel van de schijf is
dat ie op dit moment goedkoper is dan een SD card, dan aan de andere
kant kun je een SD card onbeperkt herschrijven dus zijn mensen bereid
om er meer voor te betalen.
We hebben het er over een jaar weer over, hier, ok?
>HenkS wrote:
>>> Ik zou willen weten waar je de grens wil hebben. Een (gratis) biblioteek
>>> mag niet. Ik wil dan weten hoe je er over denkt als dat soort zaken in
>>> de prive sfeer gebeuren. Ik haal daar dan zaken bij die dagenlijks in de
>>> praktijk gebeuren.
>>>
>>> houghi
>>
>> Die dagelijkse praktijk is er nu eenmaal,
>
>En die kun je veranderen als je wil. Waar wil je de grens hebben?
>
>
>> maar er is ook nog zoiets als
>> respect ten aanzien van musici, componisten, programmeurs, filmmakers, die
>> hun ziel en zaligheid in dienst stellen van de vermaaksindustrie. In dienst
>> dus van jou en mij die bereid zouden moeten zijn om voor CD's, DVD's,
>> programma's, bladmuziek, boeken etc. gewoon te betalen in plaats van te
>> zoeken naar allerlei slinkse wegen om materiaal gratis te bemachtigen. Want
>> dat is tegenwoordig de norm: kopieer wat je kunt kopieren. Er is ook nog een
>> grote groep kunstenaars die een (karig) bestaan zouden kunnen opbouwen als
>> auteursrechten wat meer in acht werden genomen in plaats van ontlopen.
>
>Heel mooi allemaal. Dus hoe zit het volgens jou met het uitlenen van
>boeken door prive personen? Mag dat of niet? En waar leg je de grens?
>
>En ik ken overigens heel wat musici, programeurs en filmmakers die heel
>dat copyright gedoe meer dan kotsbeu zijn. En het feit dat iemand een
>karig inkomen heeft is niet mijn probleem. Moet ie maar een andere job
>zoeken als hij vindt dat er niet genoeg te verdienen valt.
>
>Als ik afwasser ben ga ik ook niet vragen om overal bij iedereen thuis
>een verplichte afwasser in dienst te nemen. Maar ik moet wel verplicht
>extra betalen voor CDs waar ik open source software op zet, zodat i
>verplicht ben de firma's te steunen waar ik geen geld aan wil geven.
Ik heb niet alles van jullie gevolgd maar ik koop mijn blanke DVDs van
een leverancier in Zwitserland en betaal nul komma nul aan Stichting
Thuiskopie, al 10 jaar niet meer. Stichting Thuiskopie wil namelijk
niets aan de pornobranche afdragen maar ze wil wel heffen op door
pornodistributeurs ingekochte DVDs maar die vlieger gaat dus niet op.
>Euker Voorn wrote:
>> Mijn persoonlijke gevoel zegt 1 jaar. Over 1 jaar liggen er SD cards
>> achtige media in de videotheken en postorderwinkels. Er zijn al SD
>> card en USB spelers om op je TV aan te sluiten ipv een DVD speler en
>> Panasonic TVs hebben een ingebouwde SD card reader waarmee je AVHCD
>> filmpjes op een SD card direct kunt bekijken.
><snip>
>> We hebben het er over een jaar weer over, hier, ok?
>
>OK. Ik heb wel al gezien dat ze die SD kaarten al eens geprobeerd
>hebben, maar niemand die ze wou hebben met content.
Omdat de massa nog niet echt raad weet met mpeg4, h264 en AVCHD, de
meesten zitten nog steeds vast aan Microsoft en daarmee aan WMV, men
vond DivX al eng, maar het komt allemaal wel, vooral ook wanneer je
AVCHD direct in Windows kunt afspelen, of is dat nu al zo onder Win7?
(ik heb nog XP)
Ik meld dit omdat naar mijn gevoel AVCHD en SD cards hand in hand
gaan. Panasonic camcorders nemen AVCHD op SD cards op, Sony gebruikt
haar eigen mediadragers voor haar AVCHD camcorders, maar SD cards zijn
veel universeler.
>HenkS wrote:
>>> Ik zou willen weten waar je de grens wil hebben. Een (gratis) biblioteek
>>> mag niet. Ik wil dan weten hoe je er over denkt als dat soort zaken in
>>> de prive sfeer gebeuren. Ik haal daar dan zaken bij die dagenlijks in de
>>> praktijk gebeuren.
>>>
>>> houghi
>>
>> Die dagelijkse praktijk is er nu eenmaal,
>
>En die kun je veranderen als je wil. Waar wil je de grens hebben?
>
>
>> maar er is ook nog zoiets als
>> respect ten aanzien van musici, componisten, programmeurs, filmmakers, die
>> hun ziel en zaligheid in dienst stellen van de vermaaksindustrie. In dienst
>> dus van jou en mij die bereid zouden moeten zijn om voor CD's, DVD's,
>> programma's, bladmuziek, boeken etc. gewoon te betalen in plaats van te
>> zoeken naar allerlei slinkse wegen om materiaal gratis te bemachtigen. Want
>> dat is tegenwoordig de norm: kopieer wat je kunt kopieren. Er is ook nog een
>> grote groep kunstenaars die een (karig) bestaan zouden kunnen opbouwen als
>> auteursrechten wat meer in acht werden genomen in plaats van ontlopen.
>
>Heel mooi allemaal. Dus hoe zit het volgens jou met het uitlenen van
>boeken door prive personen? Mag dat of niet? En waar leg je de grens?
>
>En ik ken overigens heel wat musici, programeurs en filmmakers die heel
>dat copyright gedoe meer dan kotsbeu zijn. En het feit dat iemand een
>karig inkomen heeft is niet mijn probleem. Moet ie maar een andere job
>zoeken als hij vindt dat er niet genoeg te verdienen valt.
>
Tjonge, wat aso.
>Als ik afwasser ben ga ik ook niet vragen om overal bij iedereen thuis
>een verplichte afwasser in dienst te nemen.
Deze analogie is zo overdreven dat ie nergens meer op slaat.
>Maar ik moet wel verplicht
>extra betalen voor CDs waar ik open source software op zet, zodat i
>verplicht ben de firma's te steunen waar ik geen geld aan wil geven.
>
Ja, dat is inderdaad een idiote regeling...
>
>
>houghi
Jammer Houghi, meestal plaats je betere reacties. Zeker je dag niet.
Massimo
>Massimo wrote:
>>>En ik ken overigens heel wat musici, programeurs en filmmakers die heel
>>>dat copyright gedoe meer dan kotsbeu zijn. En het feit dat iemand een
>>>karig inkomen heeft is niet mijn probleem. Moet ie maar een andere job
>>>zoeken als hij vindt dat er niet genoeg te verdienen valt.
>>>
>> Tjonge, wat aso.
>
>Waarom? Omdat ik vind dat het niet mijn probleem is dat mensen een job
>willen blijven uitoefenen waar geen geld meer in zit? Ik zie niet in
>waarom we iedere beroepsgroep maar moeten blijven steunen, terwijl we
>weten dat er geen geld in zit.
>
>Dat wil niet zeggen dat ze op straat moeten gaan leven. Er zijn genoeg
>middelen om mensen te steunen die niet voldoende verdienen. Via
>copyright is dat echter niet de juiste weg. Copyright is geen sociaal
>vangnet.
>
>Als je een businessmodel hebt en dat werkt niet, dan moet je iets anders
>verzinnen. Of dat een andere job of een ander business model is, moet je
>voor je zelf uitmaken. Maar je moet niet je niet-werkende business model
>door iedereen zijn strot duwen. Dat is veel meer aso.
>
>1) Verzin een idioot businessmodel
>2) Laat heel de wereld betalen voor je niet-werkende businessmodel
>3) Profit
>
>houghi
Ik vind je te kort door de bocht gaan. Mensen en organisaties hebben
gewoon rechten. Je kunt je niet van bepaalde rechten niets aantrekken
omdat ze jou niet bevallen.
Dat gezegd hebbende: ik ontken natuurlijk niet dat de 'copyright
maffia' zich vreselijk misdraagt en dat aan hun overdreven gedrag iets
gedaan moet worden.
Massimo
>gratis bibliotheken wel ja.
Bibliotheken moeten gratis blijven. De televisieprogramma's maken de mens
anders te dom, als ze hun kennis zelf niet kunnen bijspijkeren.
-m-
>Niet overdrijven, je vrouw kan de stofzuiger van de buurvrouw lenen, jij kan
>de condooms van je buurman hergebruiken.
>Het gaat erom: ben ik bereid om........ ach laat maar zitten ook. Als je
>niet begrijpt wat ik bedoel heeft dit soort discussies geen enkele zin.
>Welterusten.
Ik ken heel wat mensen die het internet gebruiken op zoek naar muziek en
films, het daar kunnen downloaden, en als ze het leuk vinden, kopen ze het,
anders wissen ze het. Dit is bijna hetzelfde als naar de bibliotheek gaan.
-m-
>Die dagelijkse praktijk is er nu eenmaal, maar er is ook nog zoiets als
>respect ten aanzien van musici, componisten, programmeurs, filmmakers, die
>hun ziel en zaligheid in dienst stellen van de vermaaksindustrie.
Je weet zo te zien niet veel af van deze industrie. De meesten werken voor een
vast tarief op projectbasis en zijn al lang betaald als de CD uitkomt of de
film vertoond wordt. Alleen de lui met sterstatus, kunnen royalties bedingen
op de verkoop, en dat zijn dan de lui die al een paar miljoen binnen hebben
gehaald om aan het project te werken, dus die missen zo'n gemiste verkoop
niet.
Diegene wat het geld mislopen, zijn de investeerders.
-m-
>Martin Heffels wrote:
>> Bibliotheken moeten gratis blijven. De televisieprogramma's maken de mens
>> anders te dom, als ze hun kennis zelf niet kunnen bijspijkeren.
>
>Is dat niet de keuze van de mensen zelf? TV is ten slotte ook niet
>gratis. Je moet een toestel kopen en een verbinding met de kabel firma.
>Daarnaast zijn er nog adverteerders.
Wat is er dan beter dan de gratis bieb? Voor dom te blijven, moet je dokken
:-)
-m-
>Euker Voorn wrote:
>> Omdat de massa nog niet echt raad weet met mpeg4, h264 en AVCHD, de
>> meesten zitten nog steeds vast aan Microsoft en daarmee aan WMV, men
>> vond DivX al eng, maar het komt allemaal wel, vooral ook wanneer je
>> AVCHD direct in Windows kunt afspelen, of is dat nu al zo onder Win7?
>> (ik heb nog XP)
>
>Ik denk niet dat de massa weet wat mpeg4, h264 en AVCHD is. Wat de massa
>wil is naar de winkel gaan en een film van Disney voor de kinderen
>kopen, die in een machine thuis steken en kunnen kijken.
>
>Of dit nu VHS, DVD, Blueray of SD is maakt niets uit. Wat wel belangrijk
>is, is dat met blueray ze hun DVD collectie nog kunnen behouden. En de
>meeste mensen kijken op hun TV met een aparte speler.
Ik denk dat de kosten doorslaggevend zijn. Dat terugwaarts compatible
is mooi meegenomen maar niet doorslaggevend, destijds stapte men graag
over van VHS naar DVD en de markt komt graag met simpele programma's
om DVDs te converteren naar mpeg4 bestanden.
Het is natuurlijk wel zo dat hoe meer piraterij zijn weerslag heeft op
de winsten van de entertainment industrie, ook de vaste lonen in deze
industrie naar beneden gaan en er minder werk zal zijn.
>Het is natuurlijk wel zo dat hoe meer piraterij zijn weerslag heeft op
>de winsten van de entertainment industrie, ook de vaste lonen in deze
>industrie naar beneden gaan en er minder werk zal zijn.
Dat klopt, maar die vaste lonen zijn al lang omlaag aan het gaan. Producenten
hebben al vaak de gewoonte om een lager salaris te vragen, en dan alles het
geld wat ze besparen op de productie dan uitbetaald krijgen.
En natuurlijk denkt men dat goedkopere digitale kamera's minder crew nodig
hebben, die ook nog niet eens zoveel betaald hoeft te worden.
Het gaat al langer slecht voor de werknemen in de entertainmentindustrie dan
breedband internet gewoon is geworden. En dat ligt voornamelijk aan de
muntenschuivers.
-m-
>Tja, concurentie is a bitch. Blijkbaar hebben de meeste mensen niet echt
>de behoefte aan kwaliteit. (Zowel technisch als inhoudelijk.)
Het nivo wordt steeds verder omlaag gedreven. Als referentie kijkt men
bijvoorbeeld naar Blair Witch Project of de originele El Mariachi, en zegt
tegen de huidige generatie filmmakers: doe hetzelfde voor dezelfde hoeveelheid
geld. En dat levert een ontiegelijke hoeveelheid zooi op waar je misselijk van
wordt.
>Dat is al meer dan een paar jaar het geval. Een paar duizend jaar zelfs.
Oh, we hebben toch in al die tijd naar verbetering gestreeft. Maar toen de
accountants overal het heft in handen kregen, was dat afgelopen.
-m-
>Bij de overstap van VHS naar DVD waren er verschillende factoren.
>1) kwaliteit
>2) Behoud van die kwaliteit over een langere periode
>3) extra's die je kunt zien
>4) handelbaarheid (kleiner dan de vhs cassete en minder gevoelig voor
>breuk)
>5) Niet terugspoelen en gelijk daar naar toe gaan waar je wil
>
>Bij Blueray is het slechts nummer 1 wat het verschil maakt. Al is dat
>niet onbelangrijk, het zal er voor zorgen dat de overstap niet zo snel
>zal gebeuren.
Nuja ik weet het dus ook allemaal niet zeker, heb geen glazen bol.
Nogmaals, we hebben het er over een jaar wel weer over, ik persoonlijk
vind de ontwikkeling van card based storage wel geinig en zal zeker
niet investeren in BluRay spelers en disks, ik kijk doorgaans TV
vanuit bed en als ik iets irritant vind in mijn slaapkamer zijn het
lawaaiproducerende schijfgebaseerde apparaten. Ik maakte onlangs nog
de fout een satellietontvanger/PVR te kopen met harde schijf en erger
me kapot aan het lawaai van dat ding, dat terwijl er al receivers/PVRs
bestaan waar je gewoon een USB stick in kunt stoppen ipv een harde
schijf.
>Ook is dat verschil in kwaliteit enkel belangrijk voor hen die een HD tv
>hebben. Ik heb ondertussen begrepen dat het de bedoeling is dat alles
>wat je hebt je opnieuw moet gaan kopen. Dat willen ze wel, maar ik
>bedank er voor. Voorlopig nog geen HD tv en dat kan nog wel een jaar of
>5 duren voor die er komt.
>
>De kwaliteit van TV en film wordt niet beter als je meer pixels hebt.
Ik moet zeggen, ik heb een oude gewone Philips breedbeeld TV via welke
ik soms naar HD satallietkanalen kijk, ik zie het dus in dezelfde
resolutie als normaal breedbeeld TV maar het beeld is toch een stuk
scherper. De overkill aan pixels die je scherm uiteindelijk niet
bereiken draagt dus toch al bij aan een beter beeld. Ik heb ook nog
geen HD LED TV, niet echt behoefte aan voor die paar uur dat ik TV
kijk per week.
>Het blijft hoofdzakenlijk troep wat ze maken en dat veranderd niet als
>je het beter ziet. ;-)
Dat ben ik wel met je eens, ik vind dat de beste programma's en films
in de jaren 70 tot 90 zijn gemaakt en als je een goede oude film zit
te kijken met een goed verhaal in zwart/wit dan kun je daar meer
plezier aan beleven dan een of andere hypermoderne Hollywood special
effects bagger productie die pijn doet aan je ogen :-)
>Martin Heffels wrote:
>>>Tja, concurentie is a bitch. Blijkbaar hebben de meeste mensen niet echt
>>>de behoefte aan kwaliteit. (Zowel technisch als inhoudelijk.)
>>
>> Het nivo wordt steeds verder omlaag gedreven. Als referentie kijkt men
>> bijvoorbeeld naar Blair Witch Project of de originele El Mariachi, en zegt
>> tegen de huidige generatie filmmakers: doe hetzelfde voor dezelfde hoeveelheid
>> geld. En dat levert een ontiegelijke hoeveelheid zooi op waar je misselijk van
>> wordt.
>
>Omdat er verteld wordt: doe het zelfde. Waarom zijn die twee juist zo
>goed? Omdat ze NIET het zelfde deden als de rest. Er zijn ook best wel
>goeie dingen die niet goedkoop waren. De eerste Matrix, de hele LotR
>serie.
Blair Witch had een hele goeie marketingcampagne, waardoor veel lui dachten
dat de film echte opnames waren.Op zich was dat toen nieuw ja.
>>>Dat is al meer dan een paar jaar het geval. Een paar duizend jaar zelfs.
>>
>> Oh, we hebben toch in al die tijd naar verbetering gestreeft. Maar toen de
>> accountants overal het heft in handen kregen, was dat afgelopen.
>
>Dus die accountants er uit. En wie zitten er nu net achter dat hele
>verhaal van de copyrights? De accountants.
Nee, de advocaten.
-m-
>Euker Voorn wrote:
>> Nuja ik weet het dus ook allemaal niet zeker, heb geen glazen bol.
>> Nogmaals, we hebben het er over een jaar wel weer over, ik persoonlijk
>> vind de ontwikkeling van card based storage wel geinig en zal zeker
>> niet investeren in BluRay spelers en disks, ik kijk doorgaans TV
>> vanuit bed en als ik iets irritant vind in mijn slaapkamer zijn het
>> lawaaiproducerende schijfgebaseerde apparaten. Ik maakte onlangs nog
>> de fout een satellietontvanger/PVR te kopen met harde schijf en erger
>> me kapot aan het lawaai van dat ding, dat terwijl er al receivers/PVRs
>> bestaan waar je gewoon een USB stick in kunt stoppen ipv een harde
>> schijf.
>
>Ik snap dat. Ik ben bezig al mijn DVD ISOs op HD te zetten en dan via
>netwerk aan te spreken als ik ze al een keer weer wil zien. Ik heb nu
>spijt dat ik zo veel DVDs gekocht heb. Ik kijk er een of twee keer naar
>en dat is het.
Had ik het toevallig laatst met mijn pa ook over. Die kocht ook heel
veel DVDs en zei ook.. als je er 2 keer naar kijkt is het veel.
>Helaas is de videotheek ook niet echt iets waar ik naar
>toe wil. Ik wil kijken wat ik wil en niet eerst naar een winkel moeten
>gaan.
Ik heb nu via de satelliet een abonnement op Film1 voor 15 euro per
maand, heb je 3 kanalen voor met 24/7 films zonder reclame. Enige
nadeel is dat de films rouleren dus je ziet dezelfde films een paar
keer voorbij komen. Maar ik zie nu eindelijk weer wat meer recente
films en op kanaal 3 komen weleens filmhuis achtige films voorbij, uit
Duitsland of Oost-Europa en daar zitten soms juweeltjes tussen. Het
Hollywood gebeuren doet mij niet zoveel meer, Die Hard 1 was leuk,
deel 4 is om te huilen.
Verder zijn er online videotheken waar je legaal films kunt huren dmv
download, zoals die van Apple TV.
"houghi" <hou...@houghi.org.invalid> schreef in bericht
news:slrnhj3su5...@penne.houghi...
> Euker Voorn wrote:
>> Ik heb nu via de satelliet een abonnement op Film1 voor 15 euro per
>> maand, heb je 3 kanalen voor met 24/7 films zonder reclame. Enige
>> nadeel is dat de films rouleren dus je ziet dezelfde films een paar
>> keer voorbij komen. Maar ik zie nu eindelijk weer wat meer recente
>> films en op kanaal 3 komen weleens filmhuis achtige films voorbij, uit
>> Duitsland of Oost-Europa en daar zitten soms juweeltjes tussen. Het
>> Hollywood gebeuren doet mij niet zoveel meer, Die Hard 1 was leuk,
>> deel 4 is om te huilen.
>
> Tig jaren geleden ook eens zo een abonement genomen. Kwam er al heel
> snel achter dat ze nooit de films speelden die ik wou zien. En zo erg is
> het ook weer niet om een film niet te zien.
>
> houghi
> --
>
>
> Maltho thi afrio lito.
> Waar hebben jullie allemaal tijd voor zeg...
Je reageert op een bericht van 23 december 2009. Waar jij allemaal tijd
voor hebt... |-)
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
>Hans schreef:
>
>> Waar hebben jullie allemaal tijd voor zeg...
>
>Je reageert op een bericht van 23 december 2009. Waar jij allemaal tijd
>voor hebt... |-)
Precies. Hans is blijkbaar de zoveelste zwakzinnige die de weg naar
usenet heeft gevonden.