ingang Pioneer car stereo

1 view

SebasFN

Recentelijk heb ik de Pioneer DEH-3500MP autoradio gekocht. Nu heb ik
hierover een vraagje. De ene keer zegt men dat er 1 ingang is (en die moet
je met een dure omloopstekker op de wisselaaraansluiting aansluiten) en de
andere keer lees ik in de handleiding dat als er meerdere ingangen zijn, ze
hernoemd worden naar AUX1 en AUX2. Verder wordt er niets verteld over de
ingangen. Nu heb ik op de achterkant een 3,5mm plug (zelfde als bijv.
oordopjesplug) aangetroffen. Zou dit een ingang zijn? Ik durf het niet uit
te proberen, aangezien ik bang ben om m'n pc (geluidskaart) er mee op te
blazen. Wie-O-Wie heeft een antwoord...
Foto: http://home.wanadoo.nl/sebasfm/temp/ingang.jpg

Alvast bedankt,
SebasFM

Captain Caveman

"SebasFN" <s.ma...@SPAM-hccnet.nl> schreef in bericht

instructieboekje;-) ik ken die pioneer radio niet maar dat soort 3,5 mm jack
ingang wordt ook wel eens gebruikt voor een afstandbediening dus je
voorzichtigheid is terrecht maar je kunt het eventueel testen door een of
ander snoertje met een stekkertje in te steken en met je vinger het linker
of rechter kanaal aan te raken en dan moet het luid gaan brommen door de
speakers.

--
Out there, Somewhere

Wim

Je kunt er toch ook gewoon een willekeurig audio signaal op aansluiten?
(discman of dergelijke)
Het zou best eens een ingang kunnen zijn voor een mp3 speler.
Je kunt er ook een koptelefoon op aansluiten dan hoor je direct of het een
uitgang is.

SebasFM

"Johan Piek" <jp...@jhps.nl> wrote in message

> Wat men zegt is niet interresant, alleen wat in de handleiding staat is
> belangrijk.
>
> Op het internet vind ik met 2 muisklikken :

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=2908&taxonomy_id=25-1
21

> <AUX-In (with optional CD-RB20)> Yes
>
> AUX-In
> Connect the optional CD-RB20 auxilliary source interconnector to any
> Pioneer IP-Bus headunit and enjoy your portable sources, like a CD,
> MiniDisc or MP3 player. Install them safely, hook up and enjoy your
> favourite tunes through your car audio system.
>
> Ofwel: "You need an adapter..." ;-)
>
> Vrij vertaald:
>
> Je hebt een adapter nodig, die je kunt aansluiten op de IP bus
> (CD-wisselaar) aansluiting van de Pioneer, aan de andere kant van de
> adapter heb je dan een reguliere AUX-In...

> [...]

Dat had ik dus ook al gevonden, echter vind ik het vreemd dat er in de
handleiding staat dat als er 2 ingangen gevonden zijn dat ze hernoemd worden
naar AUX1 en AUX2. Waarom zetten ze dat erin als er maar 1 ingang is? En wat
Capt. Caveman zegt: Waarschijnlijk de afstandsbediening (had ik nog niet aan
gedacht). In dit geval ga ik maar eens op zoek naar de pin-out van die
IP-bus.

MvG, SebasFM

12vHiFi

Dat 3,5mm mini-jack chassisdeel is de AUX ingang.
Die blauwe ernaast de wisselaar aansluiting. Die heeft weliswaar ook een
audio in, maar kan je niet activeren zonder dat er daadwerkelijk een
wisselaar aanhangt.
Rob.
--
Car Audio & Techniek: http://www.12vhifi.nl
De Snevo's: http://www.snevo.nl

Wim

Op lijn niveau blaas je niet zo snel iets op en als je er even een 1kohm
weerstandje tussen zet is er helemaal niets aan het handje.

"12vHiFi" <in...@12vhifi.nl> wrote in message

SebasFN wrote:

> [...]

>Die blauwe ernaast de wisselaar aansluiting. Die heeft weliswaar ook een
>audio in, maar kan je niet activeren zonder dat er daadwerkelijk een>

volgens de installatie instructie is het de afstandbediening.
http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/InstrManuals.nsf/0/2D79EE4FD49AF649C1256CD2002D9B5D/$File/CRD3675_DEH-P3500MP.pdf
(ik hoop dat de link zo nog werkt)
zie tekening pagina 5

John

12vHiFi

Afstandsbediening via een draad..?? meestal is dat een Pioneer
eitje...(stuurbediening) maar het zal best.
Rob