groeien ogen van babies nog?

Andre

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben, dat je ogen vanaf de geboorte niet
meer groeien. Dus de omvang van je "oog" blijft hetzelfde.

Ik kan er nergens info over vinden. Is dit waar? Of ben ik abuis?

--
Andre

toymonk

"Andre" <geen> wrote in news:11jh1gf...@corp.supernews.com:

> Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben, dat je ogen vanaf de geboorte
> niet meer groeien. Dus de omvang van je "oog" blijft hetzelfde.
>
> Ik kan er nergens info over vinden. Is dit waar? Of ben ik abuis?

Dat is waar, daarom hebben babies en kinderen van die prachtige grote
kijkers!

--
Groet, Lisa

(Angels can fly because they take themselves lightly :-)

Mailen? .vg achter lisa

G. Orilla

"Andre" <geen> schreef in bericht news:11jh1gf...@corp.supernews.com...

Geen zorgen. Als je karkassen te groot worden en ze flikkeren eruit, dan kan
je altijd nog glazen ogen kopen.
Ome Johan

Andre

> Dat is waar, daarom hebben babies en kinderen van die prachtige grote
> kijkers!

Dankjewel

de lachende panda

On Tue, 27 Sep 2005 09:34:33 +0200, toymonk <li...@gawab.com> wrote:

>Dat is waar, daarom hebben babies en kinderen van die prachtige grote
>kijkers!

Is dat echt zo, Lisa? Dat ze helemaal neit meer groeien?
Ik wist wel dat het hoofdje veel minder groeit dan de rest van het
lichaam. Dat is in verhouding dus al veel groter bij de geboorte. Dus
in die zin komt het wel met elkaar overeen.
--
Bauk/je

http://www.swpbook.com/677
http://struikelend.doorhet.net/

Bart van Herk

" You have asked an interesting question. According to the text Ocular
Pathology by D. J. Apple and M. F. Rabb (Mosby, 1985) the diameter of a
newborn's eyeball is about 18 mm; it increases rapidly during the first year
of life, but after this, growth is very slow. "

--
Hartelijke groeten, Bart

toymonk

"Bart van Herk" <evan...@xs4all.nl> wrote in

> [...]
> a newborn's eyeball is about 18 mm; it increases rapidly during the
> first year of life, but after this, growth is very slow. "

Hmmm zo te lezen ben ik dus verkeerd voorgelicht.
Sorry daarvoor dan Andre, dacht echt dat het zo was en vond het dus
aanneemlijk, ik zal in het vervolg dan maar eerst googlen.