MACA tegen chronische vermoeidheid

h.c. elenbaas

In haar boek "Take Control Of Your Health And Escape
The Sickness Industry" stelt de Australische genezeres
Elaine Hollingsworth dat de Peruviaanse wortel Maca
(Lepidium peruvianum Chacon) zeer effectief is bij
uitputtingsverschijnselen en het chronisch
vermoeidheidssyndroom. Een paar citaten:

"The only energy boosters I know of which are
effective and safe are Ambrotose, by Mannatech,
which is effective but expensive, and Peruvian Maca,
which is effective and inexpensive. Both of those
remedies support, rather than whip, the glands. Both
work gently and slowly, building gradually to increase
energy and wellbeing. Ambrotose is relatively new,
Maca is ancient, having been used in Peru for
10,000 years with great success."

"We think Maca is the finest food supplement yet
discovered. It is grown at 14.000 feet elevation, in
the unpolluted Peruvian Andes."

"Following are some of the symptoms of low thyroid
function:
- Low body temerature
- Low energy, and exhaustion in extreme cases
- Inability to concentrate
- Depression
- Extreme sensitivity to cold temperastures
- Decreased mental ability
Many of these symptoms can be banished with the use
of Maca, but in extreme cases thyroid medication or,
preferably Dr. Conroy's method, maybe needed as well."

Meer over Elaine Hollingsworth, haar boek en haar
inzichten op:
www.doctorsaredangerous.com/

In haar boek heeft Elaine ook twee boeiende artikelen
over Maca opgenomen van Amy Nancarrow:
"Maca, discover how this new phytonutrient can ease
menopausal symptoms" en
"Maca: The Peruvian Powerhouse" en uit dit laatste
artikel komt het volgende verhaal van een patiënte,

Chronic Fatigue Syndrome: Peggy's Story:
"Almost six years ago, I contracted Ross River Fever
and was desperately ill for months. Eventually I was
diagnosed with Chronic Fatigue Syndrome and nothing
brought relief (I tried everything!) until I read about
Maca in "Nature & Health".
For the first few weeks I didn't notice any improvement.
Then I increased my dose to one teaspoon twice a day,
and after two weeks I felt human for the first time in
years. I just kept getting better every month until now,
a year and a half after starting Maca, I am normal again.
Chronic Fatigue Syndrome is a terrible affliction, and I
wanted to write to you so others will know where to find
help. Oh yes, and I was able to cut my dose down to
'maintenance' after two months, so it only costs me
about $ 10 per month. What a bargain."

Take Control Of Your Health And Escape The Sickness
Industry" is oa verkrijgbaar bij Frontier Bookshop,
Eerste Bloemdwarsstraat 15 huis, Amsterdam,
tel: 020-3309151 of 020-3309148
www.fsf.nl
e-mail: in...@fsf.nl of in...@frontiermagazine.be

Voor zover ik weet is de goedkoopste Maca in
Nederland verkrijgbaar die van AOV (Adviesburo
Orthomoleculaire Voeding) en kost Euro 13,35
voor 500 mg in 60 capsules.
Verkrijgbaar in elke apotheek. Zie:
www.orthos.nl/aovprod.htm

Talloze andere fabrikanten bieden Maca aan.
En op het Internet is veel andere informatie te vinden
die erop wijst dat Maca inderdaad wel eens heeel
behulpzaam zou kunnen zijn in het genezen van het
chronisch vermoeidheidssyndroom.

Beterschap, Hanco Elenbaas

Annemieke & Sandra

is er al iemand die hier ervaring mee heeft?

"h.c. elenbaas" <h.c.el...@hccnet.nl> schreef in bericht

h.c. elenbaas

Sory, even twee weggelaten woorden invullen:

h.c. elenbaas

SF

"Annemieke & Sandra" <akker-h...@home.nl> schreef in bericht
> is er al iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik stel voor dat jullie het eerst proberen en als het werkt hier vermelden,
dan ga ik het daarna kopen als het werkt ;-)
Maar serieus, er zijn zoveel van dat soort middelen die dat claimen, je kan
je helemaal suf kopen, maar als het werkelijk zou helpen dan zouden artsen
dat ondertussen toch wel weten.

SF

Unknown

On Tue, 8 Apr 2003 18:13:12 +0200, "h.c. elenbaas"
<h.c.el...@hccnet.nl> wrote:

[BS geknipt]

http://www.leerquoten.nl/

h.c. elenbaas

"SF" :

Dat veronderstelt wel een groot vertrouwen in
"artsen". Hoe kom je daar toch bij?

Inc. A.

h.c. elenbaas wrote:
> Dat veronderstelt wel een groot vertrouwen in
> "artsen". Hoe kom je daar toch bij?

Maar waar haal jij je informatie vandaan en is dat betrouwbaarder?
--
Inca groet theemobiel

h.c. elenbaas

"Inc. A." :

> Maar waar haal jij je informatie vandaan en is dat betrouwbaarder?

SF stelde onder meer, ongelukkigerwijze door jou
weggeknipt: "Als het werkelijk zou helpen zouden

artsen dat ondertussen toch wel weten."

Dat gaat ervanuit dat artsen op de hoogte zijn
van alles wat werkzaam is op het gebied van
genezing.
Twaalf jaar klassieke homeopathie praktizeren,
met o.a. artsen als patiënt, heeft me bevestigd
dat artsen niet op de hoogte zijn van veel
genezingsprocessen en de middelen die je
daarin ter beschikking staan.
Dat kan ook niet. Geen genezer is op de hoogte
van alle mogelijke therapieën.
De opmerking van SF is dus onzinnig.
Of mijn informatie betrouwbaarder is moet de
praktijk bewijzen. Wie geneest heeft gelijk.
Vooral als dat genezingsproces geen bijverschijn-
selen kent en ook niet de bedoeling heeft iemand
blijvend te verslaven aan het geneesmiddel.
Naar de -in mijn ogen- betrouwbare bronnen, wat
betreft de Maca wortel, heb ik reeds verwezen.
[Maca wortel is trouwens geen homeopathisch
middel, ook de klassieke homeopathie kent het
nog niet.]

Annemieke & Sandra

Tja.......dat idee krijg ik er ook een beetje bij...aan de andere kant, als
je niks probeerd weet je het ook niet

Annemieke
"SF" <sfranclH...@wanadoo.nl> schreef in bericht

SF

> [...]

> artsen dat ondertussen toch wel weten."
> Dat gaat ervanuit dat artsen op de hoogte zijn
> van alles wat werkzaam is op het gebied van

Het ligt een beetje aan de arts. Sommigen zijn goed op de hoogte van wat er
is, dat merk je gauw genoeg in een gesprek. Als je merkt dat de arts niet al
bij voorbaat sceptisch staat tegenover niet-allopatische middelen en je
hoort dat er nog niet iets is dat echt helpt, dan geloof ik dat eerder dan
een schreeuwigere reclame op internet.
Als ik rijk was zou ik misschien alles kopen wat los en vast zat om het te
proberen, maar je loopt dan ook risico dingen te proberen die wel schadelijk
zijn. Over homeopathie heb ik het dan even niet.

SF

h.c. elenbaas

"SF"

Ga dan naar je huisarts, vraag hem naar wat
hij weet over Maca en of hij denkt dat het iets
voor je is. Wellicht kan hij het dan voorschrijven,
zodat je het eventueel (gedeeltelijk) bij je
ziektekostenverzekeraar kunt declareren.

SF

> [...]

> voor je is. Wellicht kan hij het dan voorschrijven,
> zodat je het eventueel (gedeeltelijk) bij je
> ziektekostenverzekeraar kunt declareren.

In mijn specifieke geval is he juist niet de huisarts bij wie ik terecht
kan, maar als ik de arts die ik gedachten heb nog spreek, dan ga ik het
zeker vragen.
SF

elisa

> "h.c. elenbaas" <h.c.el...@hccnet.nl> schreef

Dit is een groep die tussen kade en wal valt.(Denkt men)
Niet te min weet iedereen die er mee te maken heeft waar het om gaat.
Elke nieuwe remedie van behandeling of (med) stof kan hier naar voren worden
gebracht.
Maar dan wel medicatie- en of middelen waar van is vast gesteld dat er een
werking van uit gaat.
Ik kom nu nog heel vaak onzin tegen en reclame voor onzin.
Gr.Elisa

h.c. elenbaas

"elisa" :

> [...]
> werking van uit gaat.
> Ik kom nu nog heel vaak onzin tegen en reclame voor onzin.

Misschien is het daarom beter dat jij nog even een
paar jaar wacht met Maca, totdat duidelijk is dat
dat er wel of geen baat van is te verwachten.
Een andere, Nederlandse, link naar Maca is:
www.orthos.nl/media/perio/DOK91/DOK91art.htm

h.c. elenbaas

"h.c. elenbaas" :

Gisteren ontdekte ik dat via de website van Elaine
Hollingsworth 250 gram Maca(voldoende voor 5 maanden)
besteld kan worden voor € 40 (70 Australische dollars),
wat natuurlijk nog goedkoper is!!

elisa

> besteld kan worden voor ? 40 (70 Australische dollars),

> wat natuurlijk nog goedkoper is!!

Iemand met ME is te moe om deze onzin te lezen.

Groetjes Elisa

h.c. elenbaas

"elisa" <ehui...@nospamxs4all.nl> schreef in bericht

> "h.c. elenbaas" <h.c.el...@hccnet.nl> schreef in bericht

> Iemand met ME is te moe om deze onzin te lezen.
>
> Groetjes Elisa

Gelukkig bepaal jij alleen voor jezelf wat zin of onzin is!

h.c. elenbaas

"elisa":

> Iemand met ME is te moe om deze onzin te lezen.
>
> Groetjes Elisa

Speciaal voor jou, omdat je zo duivels goed SCHIJNT
te weten wat onzin is, een gedichtje uit Het Parool
van afgelopen zaterdag door Mister Aspartaam,
Donald Rumsfeld himself. Het heet 'The Unknown'.

As we know,
There are known knowns.
There are things we know we know.
We also know
There are known unknowns.
That is to say,
We know there are some things
We do not know.
But there are also unknown unknowns,
The ones we don't know
We don't know.

Welterusten, Hanco

elisa

"h.c. elenbaas" <h.c.el...@hccnet.nl> schreef in bericht

Ja. Hanco in goed Nederlands wil je je niet uiten.
Maar ik slaap namelijk heel goed .
Dus geef antwoordt in het Nederlands
Zodat iedereen begrijpt wat jou verhaal is.
Elisa

Mo.

"h.c. elenbaas" schreef

Na de eerste berichten over dit product leek het op het wondermiddel dat ik
al tijden zoek.
Maar tijdens het nalezen op de site van AOV kom ik alleen de volgende
indicaties tegen:

- Bevordering van libido, potentie en vruchtbaarheid,

Volgens mij heb ik daar allemaal geen problemen mee.

- Ter ondersteuning van de de bijnierfunctie,

Hoe merk je dit? Wat doet dat ding uberhaupt??

- voor een goede hormonale balans,

Tja, hoe merk je het als het niet goed zit dan??

- Ter preventie van ouderdomsverschijnselen,

Als beginnende 30-er heb ik daar nog lang geen last van.

- Bij ongemakken voorafgaand aan de menstruatie,

Gelukkig geen last van.

- Bij overgangsverschijnselen,

Ben nog (lang) niet in de overgang.

- Voor behoud van sterke botten.

Voor zover ik weet heb ik die wel.

Dit lijkt totaal niet op mijn klachten, nl. vermoeidheid.
Dus waarom zou dit middeltje helpen tegen ME/CVS??

Monique.

panta rhei

On Mon, 14 Apr 2003 08:02:09 +0200, "Mo." <shi...@wanadoo.nl> wrote:

>- Ter ondersteuning van de de bijnierfunctie,
>
>Hoe merk je dit? Wat doet dat ding uberhaupt??

Uitgeputte bijnieren vormen volgens Poesnecker, auteur van het boek
"Chronic Fatigue Unmasked" het centrale mechanisme bij ME/CVS.
Uitgeputte bijnieren kunnen volgens hem het gevolg zijn van allerhande
oorzaken die samen zijn te vatten onder de noemer: "Een combinatie van
een aangeboren zwak neuroglandulair systeem en een periode van
ononderbroken stress." De bedoelde stress kan bestaan uit "mentale" of
"emotionele" stress, maar kan ook de vorm van fysieke stress hebben,
bijv. een virusinfectie waar je maar niet overheen komt of de nasleep
van een ernstig ongeval waarbij de verwondingen niet voldoende helen.

Kortom, ME-patiënten hebben volgens Poesnecker een aangeboren zwak
neuroglandulair systeem met elkaar gemeen, maar de overige
oorzakelijke factoren kunnen per patiënt verschillen.
De gevolgen van uitgeputte bijnieren bestaan uit een ontregeling van
tal van lichamelijke processen die ook weer per patiënt kunnen
verschillen.

Ik wil niets zeggen over MACA en ik heb de site ook nog niet gelezen,
maar als een product werkelijk de bijnierfunctie ondersteunt zou het
een bijdrage kunnen leveren.

Zie voor informatie over het boek en het werk van Poesnecker
www.chronicfatigue.org

>- voor een goede hormonale balans,
>
>Tja, hoe merk je het als het niet goed zit dan??

Daar kun je donder op zeggen als je ME hebt.

Bauk/je

Een gebed voor vrede:
http://www28.brinkster.com/jonkham/vrede.html

Voor het juiste e-mailadres de b aan het begin weglaten

panta rhei

On Mon, 14 Apr 2003 02:49:03 +0200, "elisa" <ehui...@nospamxs4all.nl>
wrote:

> The ones we don't know

>Dus geef antwoordt in het Nederlands

>Zodat iedereen begrijpt wat jou verhaal is.

Zoals we weten,
zijn er dingen waarvan we weten dat we ze kennen.
Ook weten we
dat er dingen zijn waarvan we weten dat we ze niet kennen.
Dat wil zeggen,
we weten dat er dingen bestaan
die we niet kennen.
Maar er zijn ook onbekende dingen waarvan we niet weten dat ze
bestaan:
de dingen waarvan we niet weten
dat we ze niet kennen.

(Wie het beter kan mag het overdoen.)

Tom

> Ja. Hanco in goed Nederlands wil je je niet uiten.
> Maar ik slaap namelijk heel goed .
> Dus geef antwoordt in het Nederlands
> Zodat iedereen begrijpt wat jou verhaal is.

Nou nee, laat maar. Ook in het Nederlands kakelt die Elenbaas zó
onsamenhangend, dat normale mensen - laat staan zieke - er ook maar één
syllabe van begrijpen.

Groeten,
Tom.

Mo.

"panta rhei" schreef

> Uitgeputte bijnieren vormen volgens Poesnecker,

Is hij/zij de enige die dat vindt?

> Daar kun je donder op zeggen als je ME hebt.

Tja, volgens verschillende huisartsen wel. Volgens de neuroloog en andere
huisarts is het Fibromyalgie. Volgens mij ben ik heel moe en heb ik pijn
;o)

Maar als ik nou die Maca ga slikken, wordt de rest dan ook niet versterkt?
Gaat dan niet ineens mijn libido omhoog, wordt ik helemaal niet ouder meer??
;o)

Monique.

panta rhei

On Mon, 14 Apr 2003 12:09:09 +0200, "Mo." <shi...@wanadoo.nl> wrote:

>Is hij/zij de enige die dat vindt?

Nee, maar van hem weet ik dat hij er een uitgewerkte theorie over
heeft, een theorie die mij (zelf ME-patiënt) heel erg aanspreekt. Er
zijn er meer die soortgelijke theorieën hanteren en mensen op basis
daarvan behandelen, ook hier in Nederland, maar daar ken ik de namen
niet van.

>Tja, volgens verschillende huisartsen wel. Volgens de neuroloog en andere
>huisarts is het Fibromyalgie. Volgens mij ben ik heel moe en heb ik pijn
>;o)

Maar nu draai je de dingen om.
Ik zei: je kunt er donder op zeggen dat je hormonale balans niet in
orde is als je ME hebt. Als het niet zeker is of je ME hebt, heb ik
dus ook geen uitspraak over je hormonale balans gedaan.

>Maar als ik nou die Maca ga slikken, wordt de rest dan ook niet versterkt?
>Gaat dan niet ineens mijn libido omhoog, wordt ik helemaal niet ouder meer??

Kinderachtig. Maar om toch even serieus te antwoorden: als je een
product nodig hebt om van een ziekte te herstellen, zal je lichaam het
daarvoor het eerst aanwenden. Misschien dat je daar bovenop een bonus
krijgt en ook verder een betere gezondheid krijgt. Maar als je echt
erg ziek bent zal je herstel toch wel je eerste zorg zijn, lijkt me.

basboy

In article <3e9a893b$0$134$1b62...@news.wanadoo.nl>, shi...@wanadoo.nl
says...

> "panta rhei" schreef

> Is hij/zij de enige die dat vindt?

Hij is niet de enige die dat denkt, maar inmiddels is al overduidelijk
aangetoond dat een verstoorde hypofise-bijnierfunctie, want dat heet dan
de "centrale as" te zijn, waar rond de ziekte zich doet gelden, beslist
niet de oorzaak is bij heel veel mensen.
Ik heb bij ene meneer van Meerendonck in Utrecht alles door laten meten.
Deze goede man kwam ook met dit soort prachtige verhalen, maar een
behandeling in die richting zorgde voor geen enkele verlichting. Bij
verschillende andere patienten die hem hebben bezocht die ik ken, was het
effect idem dito.
Van M gaat ook meer de orthomoleculaire hoek in, en had als enig
alternatief een wekelijks bezoek, waar ik dan volgepompt zou worden met
vitaminen en mineralen. Dit wekelijks bezoek was gezien mijn ziekte-
niveau veel te vermoeiend en dus onhaalbaar.

Op dit moment geloof ik dat Ampligen misschien een hoopvolle
ondersteuning voor een hoop mensen kan gaan bieden (is nu in onderzoek
voor toelating op de amerikaanse markt, dus wij mogen nog ff wachten ben
ik bang), maar het biedt volgens mij geen oplossing.

Ik deel deze Maca in bij al die andere mooie praatjes waaronder nog wat
andere zuidamerikaanse wortelextracten, maar ook bioresonantie etc.
Het klinkt allemaal prachtig, en het zal vast niet verkeerd zijn voor het
lichaam, maar een oplossing zal het niet geven.

Sebastiaan

--
bij emailreacties even de nospam. weghalen

Mo.

"panta rhei" schreef

> [...]
> zijn er meer die soortgelijke theorieën hanteren en mensen op basis
> daarvan behandelen, ook hier in Nederland, maar daar ken ik de namen

Als je een doosje paracetamol tegen hoofdpijn koopt zal dat bij bijna alle
mensen helpen.
Al de 'alternatieve' behandelwijzen tegen ME, Fibro e.d. zijn (voor zover ik
weet) theorieën, de een heeft er baat bij, een ander weer niet.
Ik vraag me af of het kwaad kan om te proberen. Baadt het niet, dan schaadt
het niet, werkt volgens mij niet.

> [...]
> orde is als je ME hebt. Als het niet zeker is of je ME hebt, heb ik
> dus ook geen uitspraak over je hormonale balans gedaan.

ME is nog steeds niet te testen.
Sommige huisartsen stellen de diagnose ME terwijl andere huisartsen op basis
van precies dezelfde gegevens een hele andere diagnose stellen (griepje,
tussen je oren).
Het is bij mij dus net zo zeker als bij iedere andere ME-er.

Maar hoe merk je dat je hormonale balans niet goed is??

> [...]
> krijgt en ook verder een betere gezondheid krijgt. Maar als je echt
> erg ziek bent zal je herstel toch wel je eerste zorg zijn, lijkt me.

Gelukkig ben ik niet meer erg ziek. Niet bij de contra indicaties, maar bij
de indicaties zelf staat dat het werkt ter bevordering van het libido. Dus
als je problemen hebt met je libido zou dit spul moeten helpen. Ik heb er
geen problemen mee, wordt het dan toch beinvloed of blijft dat hetzelfde?

Monique.

Tom

"Mo." <shi...@wanadoo.nl> schreef in bericht

> [...]
> weet) theorieën, de een heeft er baat bij, een ander weer niet.
> Ik vraag me af of het kwaad kan om te proberen. Baadt het niet, dan

Dan zou ik eerder water drinken. Dat baat evenmin, maar schaadt tenminste je
portemonnee niet.

Groeten,
Tom.

Mo.

"Tom" schreef

> [...]
> schaadt
>
> Dan zou ik eerder water drinken. Dat baat evenmin, maar schaadt tenminste

Daarom wil ik ook niet zomaar van alles uit proberen.
Als ik van verschillende mensen hoor dat iets helpt bij hun wil ik het wel
proberen.
Maar zomaar elk middel proberen kost je handen vol geld.

Monique.

h.c. elenbaas

"panta rhei" doet een zeer geslaagde vertaalpoging
van het gedicht 'The Unknown' van Donald Rumsfeld,
Minister van Defensie van de USA, in de
Verenigde Staten ook bekend als "Mister
Aspartame", vanwege zijn dubieuze rol in het
erdoorheendrukken van het ziekmakende aspartaam:

> [...]
> we weten dat er dingen bestaan
> die we niet kennen.
> Maar er zijn ook onbekende dingen waarvan we niet weten dat ze

Mijn poging, niet beter, maar anders:

Zoals we weten
Zijn er bekende weetjes.
Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze weten.
We weten ook
Dat er bekende onbekendheden zijn.
Dat wil zeggen
Dat we weten dat we sommige dingen niet weten.
Maar er zijn ook onbekende onbekendheden,
Datgene waarvan we niet weten
Dat we het niet weten.

Het is, vooral in het Engels, een heel mooi gedicht.
Bijna zou je vergeten wat voor rol oom Donald
gespeeld heeft en nog steeds speelt in het
verdonkeremanen van tot onze beschikking staande
kennis omtrent genezing van zogenaamd ongeneeslijke
ziektes. En dat louter om zijn eigen portemonnaie te
laten spekken via de heersende reguliere gezondheids-
industrie, die eind 19de eeuw opgezet is door de
satanistische Rockefellers!
Arme slachtoffers als Tom, Elisa en Monique, die zich,
hopelijk slechts uit onwetendheid, volkomen overgeven
aan de "geneugten" van de verderfelijke methode van
de 'reguliere' geneeskunde, die er slechts op gericht
is mensen te verslaven aan haar produkten!
Voor hen houdt het begrip van het gedicht van oom
Donald helaas op na de eerste, misschien de tweede
regel.
Pas als Maca ook kostenloos door hun ziektekosten-
verzekeraar wordt verstrekt zijn zij bereid het middel
te proberen! Wat natuurlijk nog jaren kan gaan duren
[en ik kan het weten, want ik ben lid geweest van de
ondernemingsraad van zo'n ziektekostenverzekeraar].
En dat, terwijl Maca je voor 5 maanden slechts 40
Euro hoeft te kosten, eventueel zelfs te declareren
via je huisarts bij je ziektekostenverzekeraar!?!
OK, als je het doet als de dame Peggy in het door
mij aangehaalde verhaal, met verhoogde dosering,
is 250 gram (40 Euro) goed voor drie maanden.
Waar praat je dan in God's naam over!!
Onwil om te genezen? Je wentelen in slachtoffer-zijn?

(R) XLady

> [...]

> is 250 gram (40 Euro) goed voor drie maanden.
> Waar praat je dan in God's naam over!!
> Onwil om te genezen? Je wentelen in slachtoffer-zijn?

Je weet niet wat je zegt!!
Je moest eens weten wat er allemaal voor beloftes gedaan worden jaar in en
jaar uit.
Je moest eens weten hoeveel van die dingen we al geprobeerd hebben jaar in
en jaar uit.
Je moest eens weten hoe sceptisch je dan op een gegeven moment wordt en
hoeveel geld we daar al ingpompt hebben.
Je moest eens weten.............
Tja...... je moest eens weten!!!!

panta rhei

On Mon, 14 Apr 2003 13:33:48 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
wrote:

> [...]
>de "centrale as" te zijn, waar rond de ziekte zich doet gelden, beslist
>niet de oorzaak is bij heel veel mensen.

Je schrijft dat dat "overduidelijk" is, is daar al veel over
gepubliceerd dan? Kun je wat referenties geven?

>Ik heb bij ene meneer van Meerendonck in Utrecht alles door laten meten.

Die zit inderdaad op een soortgelijk spoor, maar niet helemaal
hetzelfde.

> [...]
>vitaminen en mineralen. Dit wekelijks bezoek was gezien mijn ziekte-
>niveau veel te vermoeiend en dus onhaalbaar.

Ik vind dat persoonlijk ook een te eenzijdige benadering, en hij houdt
dan niet voldoende rekening met wat je als patiënt aankunt. Met dat
laatste moet wel degelijk rekening gehouden worden, anders ben je
bezig het paard achter de wagen te spannen.

Poesnecker zegt bijv. ook het volgende: als een patiënt een bepaalde
behandeling niet kan betalen, veroorzaakt dat misschien zoveel stress
dat de behandeling (inclusief de financiële consequenties dus) meer
kwaad dan goed doet. Dan kun je die behandeling dus beter achterwege
laten. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de inspanning die wekelijkse
bezoeken en reisafstanden vergen.

Ook zegt hij dat emotionele stress slechter is voor de patiënt dan
mentale stress, en mentale stress slechter dan fysieke stress. Met
andere woorden: de patiënt kan misschien beter naar een feestje gaan
waar hij/zij graag naartoe wil maar wat hem/haar erg uitput (fysieke
stress), dan thuisblijven en daar erg onder lijden (emotionele
stress).

Zo zijn er meer afwegingen die gemaakt moeten worden. Als een
arts/behandelaar daar geen rekening mee houdt, zal dat het herstel van
de patiënt niet bevorderen. Mijn eigen ervaring is dat behandelaars
niet erg gewend zijn om rekening met dit soort dingen te houden. (Om
het over verzekeringsartsen maar helemaal niet te hebben, maar dat is
ook bij anderen dan ME-patiënten bekend.)

> [...]
>Het klinkt allemaal prachtig, en het zal vast niet verkeerd zijn voor het
>lichaam, maar een oplossing zal het niet geven.

Persoonlijk verwacht ik niet dat er ooit een middel zal worden
gevonden dat alle ME-patiënten zal doen herstellen. Daarvoor zijn er
te veel processen in het lichaam ontregeld en is het een te
gecompliceerd en veelzijdig beeld. Iedere ME-patiënt zal zijn/haar
eigen weg moeten zoeken. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat men moet
stoppen met het onderzoek naar mogelijkheden om ME-patiënten te
helpen; ik geloof alleen niet in één pil voor alle ME-patiënten.

panta rhei

On Mon, 14 Apr 2003 14:43:36 +0200, "Mo." <shi...@wanadoo.nl> wrote:

>Al de 'alternatieve' behandelwijzen tegen ME, Fibro e.d. zijn (voor zover ik
>weet) theorieën, de een heeft er baat bij, een ander weer niet.

Dat ben ik wel met je eens, ja.

>Ik vraag me af of het kwaad kan om te proberen. Baadt het niet, dan schaadt
>het niet, werkt volgens mij niet.

Dat is in z'n algemeenheid denk ik niet altijd waar.
Een hoop "geshop" kan ook een hoop spanning opleveren. Vooral voor
mensen die bijna niet kunnen reizen en in een gebied wonen waar weinig
alternatieve behandelingen voor handen zijn. Dan reis je soms heel wat
af. Of dat in je voordeel of in je nadeel is, leer je vaak pas na
jaren.

Maar misschien bedoelde jij hier alleen dit ene middel, en dan denk ik
wel dat je gelijk hebt, ja. Hoewel je natuurlijk ook over allerlei
"natuurlijke" middelen wel eens negatieve verhalen hoort, zoals over
het bekende/beruchte Sintjanskruid.

>ME is nog steeds niet te testen.

Nee, maar "tuberculose" was ook niet te testen voordat men de bacterie
had ontdekt. En toch was de diagnose ("tering") toen wel te stellen,
en van andere mogelijke diagnoses te onderscheiden.

Ik vind persoonlijk dat het "meten" van allerlei dingen zwaar
overschat wordt. Net als seksualitiet, BTW, maar wie zei dat nou ook
alweer? :-)

>Sommige huisartsen stellen de diagnose ME terwijl andere huisartsen op basis
>van precies dezelfde gegevens een hele andere diagnose stellen (griepje,
>tussen je oren).

Nu overdrijf je schromelijk.
Als artsen de bekende criteria-lijstjes aanhouden zullen ze ME zeker
niet voor een griepje aanzien. Al was het alleen al omdat de diagnose
niet gesteld kan worden als de uitputting nog geen zes maanden
aanhoudt.

>Gelukkig ben ik niet meer erg ziek. Niet bij de contra indicaties, maar bij
>de indicaties zelf staat dat het werkt ter bevordering van het libido.

Wie had het dan over contra-indicaties?

>Dus
>als je problemen hebt met je libido zou dit spul moeten helpen. Ik heb er
>geen problemen mee, wordt het dan toch beinvloed of blijft dat hetzelfde?

En waarom zou ik die vraag moeten kunnen beantwoorden?
Ik zou zeggen, probeer het uit! (Als je denkt dat je leven daar leuker
van wordt.)

Groeten,

Inc. A.

h.c. elenbaas wrote:
> [...]
> de 'reguliere' geneeskunde, die er slechts op gericht
> is mensen te verslaven aan haar produkten!

Je durft nogal wat te stellen. Vraag 1 is natuurlijk: is dit wel
dubbelblind onderzocht?
En de tweede: wat bedoel je met 'de methode van de reguliere
geneeskunde'?
En waarom is de methode (en niet de uitvoering) verderfelijk?

> Voor hen houdt het begrip van het gedicht van oom
> Donald helaas op na de eerste, misschien de tweede
> regel.

En dit is gewoon een behoorlijke belediging van de mensen die je noemt.
Op zo'n manier valt er niets te bediscussieren lijkt me.
--
Inca

panta rhei

On Mon, 14 Apr 2003 18:40:09 +0200, "h.c. elenbaas"
<h.c.el...@hccnet.nl> wrote:

>Het is, vooral in het Engels, een heel mooi gedicht.

Vind ik ook. Hoewel ik niet zeker weet of ik het een gedicht moet
noemen, maar wijs en daardoor mooi vind ik het zeker.

> [...]
>laten spekken via de heersende reguliere gezondheids-
>industrie, die eind 19de eeuw opgezet is door de

Veel personen combineren een diepe wijsheid in zichzelf met een hoop
domheden. Het is m.i. aan de lezer/luisteraar/toeschouwer om te
bepalen wat hij/zij wijs vindt in wat iemand zegt of doet, en wat
niet.

> [...]
>de 'reguliere' geneeskunde, die er slechts op gericht
>is mensen te verslaven aan haar produkten!

Onzin.
De reguliere geneeskunde bestaat voor het overgrote deel uit mensen
die met de beste bedoelingen hun werk naar beste weten doen.
Evenals de meeste andere sectoren waarin mensen werkzaam kunnen zijn,
waaronder alternatieve geneeswijzen.

>Voor hen houdt het begrip van het gedicht van oom
>Donald helaas op na de eerste, misschien de tweede
>regel.

Dat lijkt me heel goed mogelijk.

> [...]
>is 250 gram (40 Euro) goed voor drie maanden.
>Waar praat je dan in God's naam over!!
>Onwil om te genezen? Je wentelen in slachtoffer-zijn?

Dat is te gemakkelijk gezegd, vind ik.
Zo heb ik persoonlijk denk ik wel zo'n vijf verschillende geneeswijzen
geprobeerd, inclusief de reguliere en enkele semi-reguliere.
Ik ben het helemaal met Monique eens dat het niet verstandig is om
uitentreure allerlei behandelwijzen te blijven proberen, laat staan
allerhande losse middelen.

Maar mocht jij of iemand anders van ME genezen m.b.v. MACA, dan hoor
ik dat natuurlijk graag!

Bauk/je

Voor het juiste e-mailadres de b aan het begin weglaten

h.c. elenbaas

"(R) XLady"

> [...]
> Je moest eens weten hoe sceptisch je dan op een gegeven moment wordt en
> hoeveel geld we daar al ingpompt hebben.

Ik weet het, helaas.
Begin jaren '90 heb ik bijna twee jaar een jonge
vrouw met ME behandeld met klassiek homeopathische
remedies, tot mijn ongeluk met als enige resultaat:
summiere, tijdelijke, verbeteringen.
Hetgeen niet betekent dat alle wel succesvolle
klassiek homeopathische behandelwijzen de prullenbak
in moeten! [Zeg ik er maar even bij om de Tommetjes
van me af te schudden en daarmee niet in oeverloos
geouwehoer te belanden.]
Zelf heb ik sinds mijn puberteit (35 jaar geleden) het
Epstein-Barr virus onder de leden, net als bijna 40%
van de mensen op het noordelijk halfrond.
Gevolg voor mij: periodes van grote
vermoeidheid.
Nou is ME nog wel iets anders, dat begrijp ik ook.
Maar bij mij heeft Maca wel degelijk (tijdelijk?) iets
positiefs kunnen bewerkstelligen.
Ik garandeer ook geen genezing van het chronisch
vermoeidheidssyndroom door het nemen van Maca,
maar ik wil jullie alleen maar laten zien, dat er een
mogelijkheid bestaat om via Maca misschien van
(een deel van) je klachten af te komen.
De prijs van Maca mag niet onoverkomelijk zijn:
40 Euro voor 250 gram, genoeg voor drie maanden,
bij intensief gebruik, volgens de dosering van het door
mij geciteerde verhaal van Peggy.
Het is begrijpelijk dat je wantrouwend bent en
wellicht terecht, maar als ik in jouw positie zou
verkeren, zou ik die Maca onmiddellijk gaan proberen.
En niet wachten totdat blaadjes als Onkruid over een
paar jaar gaan aantonen dat Maca bepaalde ME- en
CVS-gevallen wel degelijk kan aanpakken.
Nog afgezien van de andere symptomen waarin Maca
tot genezing heeft geleid.
Zoals je weet, zeggen ze in de ons omringende landen
al sinds de 18de eeuw dat, als de wereld vergaat, we
allemaal naar Nederland moeten vertrekken omdat
hier alles 50 jaar later pas plaatsvindt.
Hopelijk kun je ook Engels en Spaans lezen, waardoor
allerlei interessante artikelen over Maca toegankelijk
voor je worden op het World Wide Web!
Groeten en beterschap, Hanco

n.n@zeelandnet.nl An

h.c. elenbaas wrote:
<knip arrogante manier van reclame maken>
Volgens mij...geachte meneer elenbaas, heeft u aandelen in die spullen.
En bent u dus gewoon reclame aan het maken.
Welk een arrogantie om problemen af te doen of het niks is.
Eerst beter inlezen en dan nog eens zeuren. Ik heb een abuse verzonden naar
uw provider voor het verspreiden van reclame.

An*en dat zouden meer mensen moeten doen*

klachten voor deze manier van reclame maken naar ab...@hccnet.nl
incl headers

h.c. elenbaas

"panta rhei"

> [...]
> die met de beste bedoelingen hun werk naar beste weten doen.
> Evenals de meeste andere sectoren waarin mensen werkzaam kunnen zijn,

Helaas geen onzin.
Dat de lakeien van de reguliere gezondheidszorg
doorgaans beste bedoelingen hebben betwijfelt niemand.
Dat ze ignorant zijn is duidelijk.
Lees bijvoorbeeld het sepember 2002-nummer van
The Spectrum,
www.thespectrumnews.org/index.html
over Eustace Mullins, oa schrijver van 'Murder by Injection'
en door de redactie van The Spectrum niet zomaar
aangekondigd als "An American Treasure".

> [...]
> Ik ben het helemaal met Monique eens dat het niet verstandig is om
> uitentreure allerlei behandelwijzen te blijven proberen, laat staan

Monique heeft gelijk: uit den treuren moet je niets proberen.
Wat niet wegneemt, dat je moet blijven proberen als je
ziek bent, ongeacht alle voorafgaande teleurstellende
ervaringen.
Pas als je HART je ingeeft dat het niets voor je is, moet je
ervan afzien.

> Maar mocht jij of iemand anders van ME genezen m.b.v. MACA, dan hoor
> ik dat natuurlijk graag!

Ik hou je op de hoogte!

> Groeten,

> Bauk/je
>
> Een gebed voor vrede:
> http://www28.brinkster.com/jonkham/vrede.html
>
> Voor het juiste e-mailadres de b aan het begin weglaten

Groeten van Hanco

basboy

In article <d5rl9vg0ptjkpgfki...@4ax.com>,
jvanb...@castello.nl says...

> Je schrijft dat dat "overduidelijk" is, is daar al veel over
> gepubliceerd dan? Kun je wat referenties geven?

Dan moet ik zoeken, daar kom ik op terug!

h.c. elenbaas

"An" :

h.c. elenbaas wrote:
> [...]
naar
> uw provider voor het verspreiden van reclame.

Lieve An,
Helaas heb ik geen aandelen in Maca,
maar ook als ik ze wel zou hebben,
ben ik bang dat het me slechts windeieren
en schaamte zou leggen.
Wat kun je immers verdienen aan een
middel dat een heftige patiënt slechts
40 Euro voor drie maanden kost??
Wantouwen is goed, maar het moet zijn
grenzen (leren) kennen.
Beterschap, Hanco

n.n@zeelandnet.nl An

h.c. elenbaas wrote:

> [...]
> Helaas heb ik geen aandelen in Maca,
> maar ook als ik ze wel zou hebben,
> ben ik bang dat het me slechts windeieren

Het lijkt er anders wel op, want alweer vind u het nodig om te benadrukken
wat het kost.
Ik wordt daar heel wantrouwig van...
U hoeft mij geen beterschap te wensen, dat heb ik gelukkig niet nodig...of u
moet iets in uw winkeltje hebben tegen ADHD?
U zou beter moeten weten dan te zeggen dat alleen dat middel zaligmakend zou
zijn, en als de mensen het niet masaal gaan proberen ze ook niet meer moeten
zeuren, want dat is wat uw boodschap eigenlijk zegt.

An

h.c. elenbaas

"An":

> [...]
moeten
> zeuren, want dat is wat uw boodschap eigenlijk zegt.

Lieve An,
Ik zeg niet dat Maca zaligmakend is.
Ik zeg slechts dat Maca, volgens de
vele Engels- en Spaanstalige onderzoeken
weleens tot genezing zou kunnen leiden.
ADHD is weer een verhaal op zich.
Ik heb geen winkeltje en benadruk
slechts dat Maca zo weinig kost om
aan te geven hoe belachelijk het is
dat tegenstanders de kosten van het
middel aanvoeren om het niet te
gebruiken.
Beterschap, Hanco

Inc. A.

h.c. elenbaas wrote:
> Ik zeg niet dat Maca zaligmakend is.
> Ik zeg slechts dat Maca, volgens de
> vele Engels- en Spaanstalige onderzoeken
> weleens tot genezing zou kunnen leiden.

Hmmm, ik hoorde meer iets in de zin van 'als je geen MACA probeert dan
ben je gek en heb je geen recht meer te klagen want dan /wil/ je gewoon
niet genezen'

> Ik heb geen winkeltje en benadruk
> slechts dat Maca zo weinig kost om
> aan te geven hoe belachelijk het is
> dat tegenstanders de kosten van het
> middel aanvoeren om het niet te
> gebruiken.

Het is 40 euro (88 gulden) die je wel in een keer moet ophoesten. Ik kan
me zo voorstellen dat er heel wat mensen zijn met bv ME die rond moeten
komen van wao of bijstand, en dan is 40 euro in 1 keer behoorlijk veel.
Zeker voor wanhoopspoging 35 zonder enige indicatie hoe waarschijnlijk
het is dat het gaat helpen. (Hoeveel mensen met ME hebben het geprobeerd
en ruwweg hoeveel daarvan hadden er baat bij?)
Ondanks lieden die het tegendeel beweren heeft lang niet iedereen met
een uitkering het breed. 40 euro, die heel goed totaal weggegooid geld
zouden kunnen zijn. 40 euro is voor mij bv +/- anderhalve week eten. Dat
zijn bedragen die ik (geen ME overigens) toch niet zomaar zou uitgeven,
om iets te proberen waarvan ik geen idee heb of het waarschijnlijk gaat
werken. (Zekerheid heb je nooit, dat snap ik.)
--
Inca

h.c. elenbaas

"Inc. A."

Daarom, ga naar je huisarts, laat het je voorschrijven
en dat luizige geld wordt wellicht vergoed.

panta rhei

On Mon, 14 Apr 2003 23:29:26 +0200, "h.c. elenbaas"
<h.c.el...@hccnet.nl> wrote:

>Daarom, ga naar je huisarts, laat het je voorschrijven
>en dat luizige geld wordt wellicht vergoed.

Zolang het geen erkend geneesmiddel is in Nederland, zal het hooguit
worden vergoed wanneer je een polis hebt waarin de vergoeding van
voedingssupplementen is opgenomen. Ik maak me sterk dat dat bij de
aanvullende verzekeringen van de ziekenfondsen meestal niet het geval
is. Slechts een klein deel van de mensen zal zodanig verzekerd zijn
dat ze een dergelijk middel vergoed krijgen.

Bauk/je

Voor het juiste e-mailadres de b aan het begin weglaten

Mo.

"h.c. elenbaas" schreef

> Arme slachtoffers als Tom, Elisa en Monique,

Pardon???
Kun je nu ook al door de paar reacties die ik hier heb gegeven al
concluderen wat voor persoon ik ben?

> [...]
> de 'reguliere' geneeskunde, die er slechts op gericht
> is mensen te verslaven aan haar produkten!

Als je mijn eerste posting goed gelezen had had je gezien dat ik wel
degelijk opensta voor alternatieve dingen, ik heb alleen geen zin er steeds
veel geld voor uit te geven als er alleen maar een onzekere kans bestaat dat
het zou kunnen helpen.

> Pas als Maca ook kostenloos door hun ziektekosten-
> verzekeraar wordt verstrekt zijn zij bereid het middel
> te proberen!

Je zou toch een ander beroep moeten kiezen, als je zo goed weet wat ik wel
en niet zou gaan doen. Zou je veel geld mee kunnen verdienen.

> En dat, terwijl Maca je voor 5 maanden slechts 40 Euro hoeft te kosten,

Als er een middel bestaat dat mij een kans geeft van 50% dat het helpt, zou
ik dat gelijk kopen. Ongeacht wat het me kost.

Elke week hoor je wel over een middel dat 'zou kunnen helpen', als je al die
dingen uitprobeert ben je een veelvoud kwijt van die 'slechts 40 Euro'.

> eventueel zelfs te declareren
> via je huisarts bij je ziektekostenverzekeraar!?!

Maca wordt door de meeste zorgverzekeraars niet vergoed.

> [...]
> is 250 gram (40 Euro) goed voor drie maanden.
> Waar praat je dan in God's naam over!!
> Onwil om te genezen? Je wentelen in slachtoffer-zijn?

Dus omdat ik twijfel omdat ik geen zin heb om elk middeltje dat me misschien
zou kunnen helpen te gaan kopen wil ik een slachtofferrol spelen en mezelf
lekker ziek houden??

Monique.
----
volgens mij is er hier maar 1 echt ziek.

(R) XLady

"Mo." <shi...@wanadoo.nl> schreef

> [...]
>

> Monique.
> ----
> volgens mij is er hier maar 1 echt ziek.

Ik ben het helemaal met je eens Mo.

Mo.

"h.c. elenbaas" schreef

> Daarom, ga naar je huisarts, laat het je voorschrijven
> en dat luizige geld wordt wellicht vergoed.

40 euro is voor jou misschien niks, maar als je al 50 middeltjes hebt
geprobeerd voor 40 euro per stuk en ze helpen allemaal niet, dan wordt je
vanzelf een beetje sceptisch.

Mo.
----
ik vind je wel erg neerbuigend naar mensen die een iets andere mening hebben
dan jij.

Tom

> "h.c. elenbaas" schreef

> Pardon???
> Kun je nu ook al door de paar reacties die ik hier heb gegeven al
> concluderen wat voor persoon ik ben?

Deze figuur koestert de geweldige eigenschap uit slechts enkele regels tekst
een compleet beeld te kunnen krijgen van de afzender - wat het leven
natuurlijk wat makkelijker maakt, zij het oppervlakkiger.

<knip>

> volgens mij is er hier maar 1 echt ziek.

Precies.

Groeten,
Tom.

Mo.

"panta rhei" schreef

> Dat is in z'n algemeenheid denk ik niet altijd waar.
> Een hoop "geshop" kan ook een hoop spanning opleveren.

Dus kan het wel degelijk schaden.
Dat zeg ik, ik geloof niet zo in kreten als 'baat het niet, dan schaadt het
niet'.

> Ik vind persoonlijk dat het "meten" van allerlei dingen zwaar
> overschat wordt. Net als seksualitiet, BTW, maar wie zei dat nou ook
> alweer? :-)

Grin.

> Nu overdrijf je schromelijk.

Zeker niet, dit is eigen ervaring.
Ik heb de afgelopen 10 jaar 6 verschillende huisarten gehad (door
verhuizingen). De eerste zei dat ik lekker moest gaan sporten ("een jonge
meid als jij kan niet ziek zijn"), terwijl ik al gefrustreerd was dat m'n
lichaam het niet kon. De tweede opperde het idee van ME. De derde ontdekte
dat ik een continu aanwezig Epstein-Barr virus draag. "een maandje rustig
aan doen en ermee leren leven". De vierde vond M.E. onzin en wilde me
doorsturen naar een psycholoog. De vijfde durfde me zelfs uit te lachen toen
ik zei dat ik ME heb en vertelde me dat dat helemaal niet bestaat. "gewoon
lekker bewegen en veel sporten, dan gaat het vanzelf over". Volgens de zesde
lijkt het of ik CVS heb en voor de pijn stuurde hij me naar een reumatoloog,
die stelde Fibro.

> [...]
> niet voor een griepje aanzien. Al was het alleen al omdat de diagnose
> niet gesteld kan worden als de uitputting nog geen zes maanden

Na 10 jaar lijkt het mij wel duidelijk, sommige arten toch niet.
2 jaar geleden was ik bij een keuringsarts van Cadans. Die vond ME/CVS en
Fibro maar onzin dingen. "dat zit echt tussen uw oren, een bezoekje aan een
psycholoog kan geen kwaad".

> En waarom zou ik die vraag moeten kunnen beantwoorden?

Dat kun je niet, ik vroeg 'm ook meer in het algemeen.
Als je iets (ongeacht wat) slikt wordt dan alles beinvloed of alleen datgene
waar je last van hebt?

> Ik zou zeggen, probeer het uit! (Als je denkt dat je leven daar leuker
> van wordt.)

Nog leuker?

Monique.
----
wat minder moe en pijn zou wel lekker zijn.

Annemieke & Sandra

:-).....
"elisa" <ehui...@nospamxs4all.nl> schreef in bericht

> "h.c. elenbaas" <h.c.el...@hccnet.nl> schreef in bericht

> Iemand met ME is te moe om deze onzin te lezen.
>
> Groetjes Elisa

Annemieke & Sandra

nou zeg.......je hoeft niet kwaad te worden......iemand mag toch zeggen wat
hij/zij er van vindt??

Annemieke

panta rhei

On Tue, 15 Apr 2003 11:52:58 +0200, "Mo." <shi...@wanadoo.nl> wrote:

>Zeker niet, dit is eigen ervaring. (...)

>Na 10 jaar lijkt het mij wel duidelijk, sommige arten toch niet.

Ik ben inderdaad ook al meer dan 10 jaar ziek en natuurlijk, als ik
terugkijk heb ik ook van dit soort ervaringen gehad. Maar geen
"griepjes"-reacties. Uiteraard wel het bekende het-is-psychisch.
Vreemd, hoe zeker men dat altijd meent te weten, terwijl er net zo min
een sluitende en bewezen psychologische verklaringvoor ME is als een
medische.

Ik ging echter even van de huidige situatie uit en mijn ervaring is
dat artsen tegenwoordig toch iets minder gemakkelijk een dergelijke
uitspraak doen.

Aan de andere kant, er is misschien niet echt veel verbeterd. Men zegt
dan: "Het is zeker een probleem dat we serieus moeten nemen" maar
intussen vond een neuroloog bij wie ik vorig jaar kwam (voor klachten
die in de tijd totaal niet met mijn ME samenvallen en die ook niet tot
de bekende "lijstjes" behoren) dat ik maar cognitieve gedragstherapie
moest gaan doen... Of misschien was het mijn huisarts die dat vond, en
ging de neuroloog daar alleen in mee, dat is me achteraf niet helemaal
duidelijk.

>2 jaar geleden was ik bij een keuringsarts van Cadans. Die vond ME/CVS en
>Fibro maar onzin dingen. "dat zit echt tussen uw oren, een bezoekje aan een
>psycholoog kan geen kwaad".

Ik moet dit jaar weer gekeurd worden, bij USZO. Voor de vierde keer.
(Eerste keer na één jaar, tweede keer na twee jaar, derde keer na zes
jaar, vierde keer dus binnenkort.)
Mag toch hopen dat ze nu niet ineens het licht gezien hebben...

>Dat kun je niet, ik vroeg 'm ook meer in het algemeen.

Ach ja, dat snapte ik achteraf ook wel.

>Nog leuker?
>

>Monique.
>----
>wat minder moe en pijn zou wel lekker zijn.

Tuurlijk.

Ik ben een beetje onvoorbereid in deze discussie gerold doordat ik 'm
in nl.gezondheid.medisch tegenkwam. En had ook niet alles vanaf 't
begin goed gelezen.
Ik begrijp je cynische reactie op het MACA-gebeuren (nadat ik alsnog
even alles gelezen heb) nu wel beter. Waarschijnlijk had ik zelf ook
cynisch gereageerd als ik de originele posting meteen goed gelezen
had. Maar 't misschien niet geuit.
Echter, ik ben wel iemand die alles van meer dan één en vaak ook wel
van meer dan twee kanten bekijkt. En daar komt een deel van mijn
reacties ook vandaan. En soms is het dan zo gek nog niet als je iets
even niet helemaal goed gelezen hebt... Vind ik.

Sterkte verder!

(Ik ben weer op de homeopathische toer, mag ik hier, in
nl.gezondheid.medisch, niet zeggen, doe 't toch. Ik /heb/ gewoon meer
energie sinds ik het spul weer slik, alleen in het verleden reageerde
ik te sterk op 't moment dat de potentie verhoogd werd. Afwachten maar
weer.)

basboy

In article <3e9bd6fa$0$125$1b62...@news.wanadoo.nl>, shi...@wanadoo.nl
says...
> [...]

> Fibro maar onzin dingen. "dat zit echt tussen uw oren, een bezoekje aan een

Ik ken het verhaal.
Overigens hoorde ik ineens geen enkele arts meer zeuren toen ik zei dat
ik een bezoekje psycholoog gedaan had zonder resultaat. Dat was niet mijn
intentie (het afkopen van artsen) maar ik ben er wel diep gelukkig mee!

Aan de andere kant kwam ik er net achter dat bijstand me 456 op levert
per maand terwijl wajong inclusief de wajong-korting me slechts 440
oplevert. Misschien moet ik me toch maar goed laten keuren?

Mag ik sollicitaties gaan sturen :

Geachte heer Shell,
gezien mijn opleiding pas ik zeer goed binnen uw bedrijf dat zult u
overtuigend met mij eens zijn. Ik ga ervan uit dat u het geen enkel
probleem vindt, indien ik 's middags ten kantore gedurende 3 uur een
uiltje knap!
Graag zou ik dan ook ter uw kantoor in een gesprek het een en ander
toelichten.
In afwachting verblijf ik,

Inc. A.

basboy wrote:
> Aan de andere kant kwam ik er net achter dat bijstand me 456 op levert
> per maand terwijl wajong inclusief de wajong-korting me slechts 440
> oplevert. Misschien moet ik me toch maar goed laten keuren?

Vreemd, weet je zeker dat dat klopt? (En welke 'wajong-korting' bedoel
je?)

--
Inca

panta rhei

On Wed, 16 Apr 2003 01:02:14 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
wrote:

> [...]
>ik een bezoekje psycholoog gedaan had zonder resultaat. Dat was niet mijn
>intentie (het afkopen van artsen) maar ik ben er wel diep gelukkig mee!

Pffft... ik had al jaren psychotherapie achter de rug toen ik ME
kreeg, voornamelijk vanwege ernstige depressiviteit.
Daarom wist ik ook zo zeker dat mijn ME niet 'psychisch' was. Ten
eerste had ik uitgebreid ervaring met depressief zijn en waren dit
heel andere klachten, ten tweede had ik mijn psychische problemen
altijd onder ogen gezien en zou het wel heel vreemd zijn als ze dan na
jaren ineens alsnog ondergronds zouden en zich in fysieke klachten
zouden gaan uiten.

>Aan de andere kant kwam ik er net achter dat bijstand me 456 op levert
>per maand terwijl wajong inclusief de wajong-korting me slechts 440
>oplevert.

Wat is die wajong-korting dan?

> [...]
>uiltje knap!
>Graag zou ik dan ook ter uw kantoor in een gesprek het een en ander

Misschien wil meneer Shell je wel voor halve dagen?
Of lukt dat ook niet?
(Mij zou het niet lukken. Zelfs niet bij een menslievender bedrijf.)

Mo.

"panta rhei" schreef

> [...]
> Vreemd, hoe zeker men dat altijd meent te weten, terwijl er net zo min
> een sluitende en bewezen psychologische verklaringvoor ME is als een

Tja, als ze het lichamelijk niet aan kunnen wijzen d.m.v. bloedonderzoek
e.d. dan zal het wel tussen je oren zitten.

> [...]
> die in de tijd totaal niet met mijn ME samenvallen en die ook niet tot
> de bekende "lijstjes" behoren) dat ik maar cognitieve gedragstherapie

Oja, zo'n specialist heb ik vorig jaar ook nog gehad :o(
En begin dit jaar nog eentje die me anti depressiva wilde voorschrijven.
(terwijl ik echt een rasoptimist ben en zelden zonder glimlach in mijn hoofd
rondloop).

> [...]
> jaar, vierde keer dus binnenkort.)
> Mag toch hopen dat ze nu niet ineens het licht gezien hebben...

Grin, ik moest dit jaar weer terug komen. Heb een "zeer vriendelijk" briefje
naar de directie geschreven dat mijn medische,- en werksituatie niet
veranderd was en dat ik niet van plan was om langs te komen. Als ze me perse
wilden keuren dan konden ze een afspraak maken voor een thuisbezoek. Binnen
een week (meestal duurt dat weken) kreeg ik een brief dat mijn wao gewoon
doorloopt en dat ik over 2 jaar een nieuwe oproep krijg.
Wat een beetje boos worden soms al niet kan doen ;o))

> Ik ben een beetje onvoorbereid in deze discussie gerold doordat ik 'm
> in nl.gezondheid.medisch tegenkwam.

Ik ook.

> [...]
> even alles gelezen heb) nu wel beter. Waarschijnlijk had ik zelf ook
> cynisch gereageerd als ik de originele posting meteen goed gelezen

Ik zeg altijd gelijk wat ik vind. Misschien is dat niet altijd even handig
en soms komt het er ook niet echt tactisch uit. Maar het maakt het voor een
stuk makkelijker/plezieriger om te leven.

> Sterkte verder!

Dank je, maar ik geloof dat jij dat meer nodig hebt.
Ik ben alweer op de goede weg.

> (Ik ben weer op de homeopathische toer, mag ik hier, in
> nl.gezondheid.medisch, niet zeggen, doe 't toch. Ik /heb/ gewoon meer
> energie sinds ik het spul weer slik,

En wat slik je dan?

Monique.

panta rhei

On Wed, 16 Apr 2003 11:33:57 +0200, "Mo." <shi...@wanadoo.nl> wrote:

>En wat slik je dan?

Dat doet er eigenlijk niet zoveel toe - voor mij wel natuurlijk, maar
voor anderen niet. Omdat het een constitutiemiddel is, dat niet is
voorgeschreven op grond van de ziekte of de symptomen, maar op grond
van hoe ik als persoon in m'n totaliteit in elkaar zit.

Maar daarom mag je het wel weten hoor. :-)
Theridion.

Groeten,

Mo.

"panta rhei" schreef

> [...]
> van hoe ik als persoon in m'n totaliteit in elkaar zit.
>
> Maar daarom mag je het wel weten hoor. :-)

Jammer, ik hoopte op iets wat bij meerdere mensen helpt tegen vermoeidheid.

Monique.

panta rhei

On Wed, 16 Apr 2003 16:46:06 +0200, "Mo." <shi...@wanadoo.nl> wrote:

>Jammer, ik hoopte op iets wat bij meerdere mensen helpt tegen vermoeidheid.

Dat kan ik me voorstellen, maar zo werkt klassieke homeopathie niet.
En ik denk niet dat de "niet-klassieke" homeopathie iets heeft tegen
het soort vermoeidheid waar we het nu over hebben.

Bauk/je

Voor het juiste e-mailadres: castello => castel.

n.n@zeelandnet.nl An

Annemieke & Sandra wrote:
> :-).....

Ik mag toch hopen dat jullie grapjes aan het maken zijn???

An

panta rhei

On Wed, 16 Apr 2003 21:34:51 +0200, "An" <ann. n...@zeelandnet.nl>
wrote:

>Ik mag toch hopen dat jullie grapjes aan het maken zijn???

(Ha An!)

Het was ooit een SIRE-campagne-slogan, weet je nog?
ME-patiënten zouden te moe zijn om hun geld uit de pinautomaat te
halen nadat ze hun pincode hadden ingetoetst. Wat in z'n algemeenheid
wat overtrokken werd gevonden, maar het naar de pin-automaat toegaan,
dát kan voor ME-patiënten wel een probleem zijn...

Mo.

"panta rhei" schreef

> Dat kan ik me voorstellen, maar zo werkt klassieke homeopathie niet.
> En ik denk niet dat de "niet-klassieke" homeopathie iets heeft tegen
> het soort vermoeidheid waar we het nu over hebben.

Daarom ben ik dus een beetje sceptisch tegenover deze Maca.
Helemaal als ik op de site van AOV lees waar het allemaal tegen zou moeten
helpen.

Monique.

basboy

In article <b7i4st$t19$1...@nl-news.euro.net>,
shadow*movements@wanadoo*nl.invalid says...
Inderdaad kloppen de bedragen niet : 400 moet 700 zijn :-)
Verder is dat verschil wel waar

Als je wajong krijgt mag je bij je aangifte een extra belastingkorting
opvoeren : de wajong korting (jonggehandicapten korting), van 500 euro
per jaar.
In de meeste gevallen zal de uitkerende instantie (Uwv dus) hier al
rekening mee houden, en dus iets minder belasting afdragen aan het rijk.
Zou de bijstand dus gelijk aan de Wajong zijn, dan zou ik dus 790 euro
per maand krijgen. Kennelijk is dat dus niet helemaal goed gekoppeld.

Zou ik me nu dus (denk ik) deels goed laten keuren, en de UWV vragen Geen
rekening te houden met de wajongkorting, dan zou ik dus zeg 400 wajong +
356 bijstand krijgen, en aan het eind van het jaar (ik ben lui en die
voorlopige belastingteruggaven) alsnog die 500 terugkrijgen.

Of denk je dat de bijstand dan de uitkering kort zodat het weer nisk
uitmaakt? Dan heeft die hele wajong wet weer geen enkele nut gehad lijkt
me...

basboy

In article <pvvp9v4naaffbh3rc...@4ax.com>,
jvanb...@castello.nl says...

Die weken dat ik me erg goed voel, zou ik misschien twee dagen 3 uur
kunnen werken, stel een dinsdag en een donderdag. Dan kan ik maandag en
woensdag alvast voor de ander dag koken. Maar het lullige is dat je nooit
van tevoren weet wanneer je een goeie of een slechte dag hebt :-(
Ik geloof niet dat meneer Shell het erg leuk vindt om smorgens laat een
vermoeide stem aan de lijn te krijgen die meldt dat het niet gelukt is...
Dat het zelfs de wekker niet gelukt was me op tijd wakker te krijgen.
"Ik had al zo'n idee" hoor je zo'n man op zo'n moment denken ...

Sebastiaan

panta rhei

On Wed, 16 Apr 2003 22:59:23 +0200, "Mo." <shi...@wanadoo.nl> wrote:

>Daarom ben ik dus een beetje sceptisch tegenover deze Maca.
>Helemaal als ik op de site van AOV lees waar het allemaal tegen zou moeten
>helpen.

Dat begrijp ik op zich wel, dat heb ik ook al eerder aangegeven, maar
die MACA is niet homeopathisch hoor!
Het woord "homeopathisch" wordt meer en meer gebruikt als een
verzamelnaam voor alle middelen die niet tot de reguliere
geneesmiddelen behoren, maar dat is onjuist.

Bauk/je

Voor het juiste e-mailadres: castella => castel.

panta rhei

On Thu, 17 Apr 2003 00:55:29 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
wrote:

> [...]
>356 bijstand krijgen, en aan het eind van het jaar (ik ben lui en die
>voorlopige belastingteruggaven) alsnog die 500 terugkrijgen.

Ik begrijp je misschien verkeerd, maar als je 500 Euro mag aftrekken
voor de inkomstenbelasting wil dat niet zeggen dat je 500 Euro
terugkrijgt. Je krijgt dan alleen de belasting en premie terug die je
eerder over die 500 Euro hebt betaald. Maar misschien bedoel je dat
niet?

panta rhei

On Thu, 17 Apr 2003 00:58:50 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
wrote:

> [...]
>Ik geloof niet dat meneer Shell het erg leuk vindt om smorgens laat een
>vermoeide stem aan de lijn te krijgen die meldt dat het niet gelukt is...

Inderdaad, dan ben je een "medisch onbetrouwbare werknemer".
(Zo heet dat, ik kan het ook niet helpen. :-))

basboy

In article <kgls9vg7tu2q1pgmf...@4ax.com>,
jvanb...@castella.nl says...

> [...]
> terugkrijgt. Je krijgt dan alleen de belasting en premie terug die je
> eerder over die 500 Euro hebt betaald. Maar misschien bedoel je dat

Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar houdt de uitkerende instantie rekening met die extra aftrek, dan
zouden ze je meer moeten uitkeren (omdat ze minder belasting afdragen
over je uitkering). Als je er dan vanuit gaat dat de wajong en bijstand
gelijk zijn (lijkt me redelijke stelling) dan wordt er door de gemeente
meer belasting afgedragen dan door de UWV, aangezien die UVW rekening
houdt met die extra aftrek. Dit heeft tot gevolg dat iemand met wajong
een hoger bedrag op zijn/haar rekening krijgt uitgekeerd. En daar was het
allemaal om te doen, omdat mensen die ziek zijn vaak meer kosten maken
dan mensen die gezond zijn. Wat natuurlijk betrekkelijk is, want als ME-
er ga je niet zo snel uit, en dat scheelt toch al snel 20 euro per week
:-))

h.c. elenbaas

"panta rhei" :

> [...]
> verzamelnaam voor alle middelen die niet tot de reguliere
> geneesmiddelen behoren, maar dat is onjuist.

Inderdaad, Maca is geen homeopathisch middel,
en er is ook geen homeopathisch middel van Maca
verkrijgbaar.
En Theridion currassavicum, de tinctuur van de levende
'Orange spider', is geen constitutiemiddel in de
klassieke homeopathie.

Inc. A.

basboy wrote:
> Wat natuurlijk betrekkelijk is, want als
> ME- er ga je niet zo snel uit, en dat scheelt toch al snel 20 euro per
> week :-))

Maar van de andere kant kun je ook niet naar de goedkope supermarkt aan
de andere kant van de stad, of naar de markt ofzo.
--
Inca

panta rhei

On Thu, 17 Apr 2003 14:17:33 +0200, "h.c. elenbaas"
<h.c.el...@hccnet.nl> wrote:

> [...]
>verkrijgbaar.
>En Theridion currassavicum, de tinctuur van de levende
>'Orange spider', is geen constitutiemiddel in de

Wat is het dan wel?
Ik krijg natuurlijk niet de (oer)tinctuur, maar een verdunning.

panta rhei

Goed gezien, Inca.
Ik vind chronisch ziek zijn ontzettend duur.
Maar gewoon leven vond ik ook altijd al duur, dus misschien ligt het
aan mij. :-)

h.c. elenbaas

"panta rhei"

"h.c. elenbaas"

> Wat is het dan wel?
> Ik krijg natuurlijk niet de (oer)tinctuur, maar een verdunning.

Het is een door Constantine Hering, leerling van Hahnemann,
in 1832 geïntroduceerd en voor het eerst beproefd middel,
gemaakt van een voornamelijk op Curaçao voorkomende spin.
Het is een weinig voorgeschreven middeltje, dat niet zoveel
symptomen heeft.
Een constitutiemiddel heeft oneindig veel meer symptomen
en sluit ook aan op de miasmaleer van Samuel Hahnemann.
Homeopathische potentiëringen worden altijd bereid uit de
tinctuur.

panta rhei

On Fri, 18 Apr 2003 10:29:11 +0200, "h.c. elenbaas"
<h.c.el...@hccnet.nl> wrote:

> [...]
>symptomen heeft.
>Een constitutiemiddel heeft oneindig veel meer symptomen

Het is toch wel voorgeschreven aan de hand van veel symptomen. Maar
mogelijk heeft de homeopaat er slechts een paar uitgekozen omdat hij
dit het best vond passen. Ik zal 't 'm wel eens vragen als ik er weer
kom.

(En ja, ik weet wel dat alle homeopathische middelen zijn afgeleid van
oertincturen, maar jij schreef dat "de tinctuur" geen
constitutiemiddel was en daardoor wist ik even niet precies wat je
bedoelde.)

basboy

In article <b7mi8b$2bho$1...@nl-news.euro.net>,
shadow*movements@wanadoo*nl.invalid says...
Dat is waar, maar gaat in mijn geval niet op (Aldi en Jumbo ZIJN de
dichtstbijzijnde supers, en de markt is op 10 minuten loopafstand, of
6*per/uur 3 minuten bus).

Andre

"h.c. elenbaas" <h.c.el...@hccnet.nl> wrote in message

> Dat veronderstelt wel een groot vertrouwen in
> "artsen". Hoe kom je daar toch bij?

Vraag jij je wel eens af waar jouw wantrouwen op gebaseerd is? Weet je
eigenlijk wel wat ME/CVS is?
Of praat je alleen maar over vermoeidheid!
--
gr.
Andre

basboy

In article <MPG.190525fef...@192.168.1.9>,
bas...@nospam.home.nl says...
> In article <d5rl9vg0ptjkpgfki...@4ax.com>,
> jvanb...@castello.nl says...

> Dan moet ik zoeken, daar kom ik op terug!

Ik geloof dat ik lichtjes mijn excuses moet aanbieden, dit kreg ik
vandaag binnen over de hypofyse - bijnier-as verstoringen:

Most studied has been the hypothalamic-pituitary-adrenal (HPA) axis;
although the quality of many studies is poor, the overall balance of
evidence points to reduced cortisol output in at least some patients,
with some evidence that this is linked to symptom production or
persistence. There is evidence for heightened negative feedback and
glucocorticoid receptor function and for impaired ACTH and cortisol
specific or uniform dysfunction of the HPA axis.

Given the many factors that may impinge on the HPA axis in CFS, such as
inactivity, sleep disturbance, psychiatric comorbidity, medication, and
ongoing stress, it seems likely that HPA axis disturbance is
heterogeneous and of multifactorial etiology in CFS.

Bij elke studie komt weer naar voren dat de groepen waarbij deze "as"
werkelijk verstoord is niet zo groot zijn, of dat groepen op andere
manieren verstoringen laten zien (zoals hier ook weer wordt gesteld).
Mijn idee is daardoor geworden dat de oplossing daar niet zit. Wel dat
het een gevolg kan zijn van het een of ander, maar ik ben geen
medicus/bioloog dus mag niet echt voor mijn beurt praten

Sebastiaan

@castel.nl panta rhei

On Tue, 22 Apr 2003 11:04:37 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
wrote:

>Ik geloof dat ik lichtjes mijn excuses moet aanbieden, dit kreg ik
>vandaag binnen over de hypofyse - bijnier-as verstoringen:

OK, lichtjes dan. :-)

> [...]

>werkelijk verstoord is niet zo groot zijn, of dat groepen op andere
>manieren verstoringen laten zien (zoals hier ook weer wordt gesteld).

Dat wil ik best geloven.

>Mijn idee is daardoor geworden dat de oplossing daar niet zit. Wel dat
>het een gevolg kan zijn van het een of ander, maar ik ben geen
>medicus/bioloog dus mag niet echt voor mijn beurt praten

De "oplossing" in de zin van "het antwoord op de vraag wat de oorzaak
is", bedoel je denk ik?

Ik denk met Poesnecker dat deze verstoring een centraal gegeven is,
die zowel verschillende oorzaken als verschillende gevolgen heeft, en
dat met het oog op genezing alle vormen van stress zoveel mogelijk
teruggebracht moeten worden. Helaas is het hebben van ME op zichzelf
iets wat heel veel stress met zich meebrengt, zowel lichamelijk als
geestelijk, zodat de ziekte zichzelf in stand houdt. De
voedselintoleranties bijv. waarmee ME vaak gepaard gaan, zijn ook een
vorm van stress. Dat soort dingen moet dus ook behandeld worden. Nou
ja, zo zie ik het op dit moment. Kan altijd veranderen natuurlijk.

Bauk/je

Voor het juiste e-mailadres: spaties weglaten

@castel.nl panta rhei

On Tue, 22 Apr 2003 22:55:21 +0200, panta rhei <jvanbeieren @
castel.nl> wrote:

>Ik denk met Poesnecker dat deze verstoring een centraal gegeven is,
>die zowel verschillende oorzaken als verschillende gevolgen heeft,

O ja, P. schrijft ook over twee verschillende situaties wat deze
verstorig betreft. In het ene geval is de patiënt uitgeput en wordt er
weinig adrenaline aangemaakt, in het andere blijft de hypofyse de
bijnieren onophoudelijk aanzetten tot het aanmaken van adrenaline. In
het laatste geval functioneer je als het ware op adrenaline in plaats
van op echte energie. Dat is ernstiger dan "alleen" uitgeput zijn,
omdat het lichaam daar moeilijker van herstelt. De "weg terug" naar
gezondheid is dan langer. (Het is volgens mij juist in die gevallen
voor anderen ook erg moeilijk om te zien hoe ziek je bent. Je hebt
immers schijnbaar wel energie.)

basboy

In article <rqbbav8ga08irc01a...@4ax.com>, panta rhei
<jvanbeieren @ castel.nl> says...

> [...]
> gezondheid is dan langer. (Het is volgens mij juist in die gevallen
> voor anderen ook erg moeilijk om te zien hoe ziek je bent. Je hebt

Ik merk dat vooral met feesten enzo .. Dat je puur alleen op adrenaline
probeert langer vol te houden. Als ik dan ga slapen, ok pogen toe, lukt
dat dus ook niet, doordat er veel teveel energie is. Ik probeer dat nu
met codeine wat te temperen (zo suf en duf te worden dat slapen wel
lukt). Maar dat is natuurlijk alleen een oplossing als dit soort
situaties weinig voorkomen, anders zit je met weer een volgend probleem
opgescheept ...

basboy

In article <lrabavoqcjokvpv2i...@4ax.com>, panta rhei
<jvanbeieren @ castel.nl> says...

Bij mij is dat allemaal wel doorgemeten, en van Meerendonck beweerde dat
er een afwijking was, maar enige behandeling daarop had geen effect.
Overigens was die afwijking zo minimaal dat deze binnen elke normale
begrenzing lag, en dus door elke andere arts als niet bestaand wordt
aangemerkt.

Ik weet niet of die voedselintoleranties direct een gevolg van stress
zijn. Ik geloof dat het volledig disfunctioneren van het afweersysteem
niet direct een gevolg van stress hoeft te zijn, maar wel allergieėn tot
gevolg heeft. Overigens zat in deze hoek bij mij de grote afwijking.

@castel.nl panta rhei

On Wed, 23 Apr 2003 00:53:02 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
wrote:

>Ik weet niet of die voedselintoleranties direct een gevolg van stress
>zijn.

Dat zei ik ook niet.
De uitputting van de bijnieren is een gevolg van (een lange periode
van ononderbroken) stress (in combinatie met... zie wat ik eerder
schreef).
Veel van de voedselintoleranties zijn weer een gevolg van die
uitputting van de bijnieren, maar via welke stappen weet ik niet zo
uit m'n hoofd.

>Ik geloof dat het volledig disfunctioneren van het afweersysteem
>niet direct een gevolg van stress hoeft te zijn, maar wel allergieėn tot
>gevolg heeft. Overigens zat in deze hoek bij mij de grote afwijking.

En heb je op dat punt al wat verbetering kunnen boeken? (Gezien het
feit dat je in de verleden tijd schrijft, maar misschien bedoel je het
anders.)

basboy

In article <glecavcvgso53ov5r...@4ax.com>, panta rhei
<jvanbeieren @ castel.nl> says...

> [...]
>
> En heb je op dat punt al wat verbetering kunnen boeken? (Gezien het
> feit dat je in de verleden tijd schrijft, maar misschien bedoel je het

Zo'n testje kost 500 eurotjes dus dokters zijn niet happig dat uit te
voeren, tenzij je hiv-positief bent.
Het scheen de heren niet lekker te zitten dan ondaks 4 keer testen de
uitslag negatief bleef..

Ik heb net weer mogen genieten van een griepje (huisgenoot : 1,5 dag
koorts en wat moe)

5 dagen koorts, beginnende op de 22ste, nog steeds ziek. Daarbij een
heerlijke complicatie : zweren in de mond, waarvan ik nu nog mag
genieten van een abces. Ik kan nog steeds niet een uur rechtopzitten
zonder misselijk te worden van vermoeidheid. Ik ben dus bang dat het er
niet veel beter op is geworden.

Is dat abces volgende week nog niet weg, dan zit ik er idd over te denken
weer eens zo'n T-cel telling uit te laten voeren (als ik door de
bureaucratie heen kan breken)

@castel.nl panta rhei

On Thu, 1 May 2003 18:08:03 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
wrote:

(Disfunctionerend afweersysteem:)

>Zo'n testje kost 500 eurotjes dus dokters zijn niet happig dat uit te
>voeren, tenzij je hiv-positief bent.
>Het scheen de heren niet lekker te zitten dan ondaks 4 keer testen de
>uitslag negatief bleef..

Dat laatste begrijp ik denk ik niet goed, leg eens uit als je wilt?

>Is dat abces volgende week nog niet weg, dan zit ik er idd over te denken
>weer eens zo'n T-cel telling uit te laten voeren (als ik door de
>bureaucratie heen kan breken)

Succes, en vooral beterschap!

basboy

In article <u1k5bvo9tnlp021r3...@4ax.com>, panta rhei
<jvanbeieren @ castel.nl> says...

> On Thu, 1 May 2003 18:08:03 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
> wrote:
>
> (Disfunctionerend afweersysteem:)
>
> Dat laatste begrijp ik denk ik niet goed, leg eens uit als je wilt?

Mijn t4/t8 ratio was minder dan 25%
Die t4 en t8 cellen zijn afweer systeem cellen.
De enige goed bekenede en gedocumenteerde ziekte die zo'n verstoring
teweeg brengt is HIV. Vandaar dat de heren re dus ook vanuit gingen dat
ik dat zou moeten hebben. Alleen is dat dus niet het geval.

Dan zijn er nog twee andere ziektes : hltv I en hltv II (heet een van
deze twee niet ook Japanse koorts ofzo?) die zoals de naam al zegt
(humaan lymphocitotroop t-cel virus) die t-cellen lastig valt.
Ook deze zijn negatief.

En dan weten de heren het dus niet meer.

Overigens was deze 25% uitslag een half jaar later gestegen tot ong 50%,
dus zeide heer internist tot mij : Gaat henen en probeer maar beter te
worden.

> Succes, en vooral beterschap!

Dank jewel!! (eten gaat nog steeds moeizaam, wat een figuurtje zal ik
krijgen!!! :-))

panta rhei

On Sat, 3 May 2003 14:27:13 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
wrote:

> [...]
>deze twee niet ook Japanse koorts ofzo?) die zoals de naam al zegt
>(humaan lymphocitotroop t-cel virus) die t-cellen lastig valt.

Ik snap 't, maar ik begrijp dus ook dat ze bij jou wel bereid waren om
die test uit te voeren.
Hoe kwam men daartoe?

> [...]
>
>Overigens was deze 25% uitslag een half jaar later gestegen tot ong 50%,
>dus zeide heer internist tot mij : Gaat henen en probeer maar beter te

Tja... Is dat niet wat we allemaal toch al proberen?

--
Bauk/je

Voor het juiste e-mailadres: ccastel => castel

basboy

In article <d63fbv4nk8qme61bf...@4ax.com>,
jvanb...@ccastel.nl says...

> [...]
> wrote:
>
> Ik snap 't, maar ik begrijp dus ook dat ze bij jou wel bereid waren om

van Meerendock had hem opgedragen, en ik heb een oom die huisarts is, en
zijn handtekening eronder gezet had. Daarmee werd de eerste test dus
gedaan.
Omdat de uitslag van die test zo desastreus was ewrd ie in het AZG
herhaald, maar dat ging al met frisse tegenzin.

> Tja... Is dat niet wat we allemaal toch al proberen?

Klopt :-)
Alleen wil het nog niet zo lukken hiero :-(
Bij jou dan?

panta rhei

On Tue, 6 May 2003 15:02:36 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
wrote:

>van Meerendock had hem opgedragen, en ik heb een oom die huisarts is, en
>zijn handtekening eronder gezet had.

Zo, dat is geluk hebben.
Niet dat je nou veel verder bent, lijkt me?

>Daarmee werd de eerste test dus
>gedaan.
>Omdat de uitslag van die test zo desastreus was ewrd ie in het AZG
>herhaald, maar dat ging al met frisse tegenzin.

Vreemd hoor.

>Klopt :-)
>Alleen wil het nog niet zo lukken hiero :-(
>Bij jou dan?

Mwah. ;-)

Ik post in deze thread via nl.gezondheid.medisch, in welke nieuwsgroep
kan ik jou vinden, nl.support.chronisch-ziek.me-cvs-cfs? Dan kom ik
daar wel even kijken.

Tot daar dan, of elders maar geef dan effies door wáár.

basboy

In article <0evfbv08vo221bijg...@4ax.com>,
jvanb...@ccastel.nl says...

> On Tue, 6 May 2003 15:02:36 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
> wrote:
>
> Zo, dat is geluk hebben.
> Niet dat je nou veel verder bent, lijkt me?

Klopt inderdaad, nog niks verder. Maar we houden de moed erin hoor :-)

> Vreemd hoor.

Zijn argumentatie : Ik word opgescheept met budgetten die ik rijkelijk
aan jou kan spenderen. De ervaring leert alleen dat jij er niets beter
van wordt, en dat ik de mensen die ik wel zou kunnen helpen, niet meer
mag helpen aangezien ik door mijn budget heen ben. Dan kies ik er liever
voor jou te vragen naar huis te gaan.
Dat vond ik wel een heel eerlijke reactie.
Maar dat is nu weer 7 jaartjes geleden, dus ik vind dat ik best wel weer
eens op de koffie mag komen :-)

> Mwah. ;-)

Goh, meen je dat nou? heheh

> [...]
> daar wel even kijken.
>
> Tot daar dan, of elders maar geef dan effies door wáár.

Klopt daar zit ik, maar de hoogst verheffende discussie betreft wel
helemaal ons tweeën, dus om nu te zeggen ga nu speciaal shiften... mwaah
Maar.... je bent van harte welkom natuurlijk!!

panta rhei

On Wed, 7 May 2003 23:06:03 +0200, basboy <bas...@nospam.home.nl>
wrote:

>Klopt daar zit ik, maar de hoogst verheffende discussie betreft wel
>helemaal ons tweeën, dus om nu te zeggen ga nu speciaal shiften... mwaah
>Maar.... je bent van harte welkom natuurlijk!!

Mooie boel is dat, mijn provider geeft die niet door. (Ik heb er
inmiddels wel een berichtje gepost maar dat kan ik zelf niet ophalen.)
Ik mail je wel.

Grtz,