Não é mais possível fazer postagens ou usar assinaturas novas da Usenet nos Grupos do Google. O conteúdo histórico continua disponível.

Meningen oprichting nieuwe nieuwsgroep nl.foto.digitaal

0 visualização
Pular para a primeira mensagem não lida

bel911

não lida,
27 de mar. de 2002, 16:44:5627/03/2002
para
Wie voelt hier mede iets voor ...

Dit om een betere scheiding te krijgen tussen conventioneel en
digitaal ...

Dennis

Hans de Ruiter

não lida,
27 de mar. de 2002, 16:56:5727/03/2002
para

"bel911" <bel...@freemail.nl> schreef in bericht

> Wie voelt hier mede iets voor ...
>
> Dit om een betere scheiding te krijgen tussen conventioneel en
> digitaal ...

Waarom zou je dat beter willen scheiden? M.a.w. motiveer eens de oprichting
van een dergelijke groep.

Groeten, Hans de Ruiter
> Dennis

Rik van Drie

não lida,
27 de mar. de 2002, 17:05:1827/03/2002
para
Ik zou het jammer vinden. Een hoop tips die gegeven worden over gewone
fotografie gaan ook op voor digitale fotografie. Digitaal/film hoeft toch
niet gescheiden te worden. Als je een onderwerp niet interessant vindt, dan
volg je de threath toch gewoon niet? Natuurlijk kun je dan beide
nieuwsgroepen in de gaten houden, maar zoals het nu is vind ik het prima!
In Duitsland (waar wel een digitale fotografie nieuwgroep is) zijn er in de
nieuwsgroep over gewone fotografie ook regelmatig postings over digitale
fotografie. Dus echt scheiden zal waarschijnlijk niet lukken. (en vind ik
ook niet echt wenselijk).

Rik

bel911 <bel...@freemail.nl> wrote in message

bel911

não lida,
27 de mar. de 2002, 17:25:4727/03/2002
para
Hallo,

Ik weet dat deze discussie eerder is gevoerd .... echter vindt ik de
digitale fotografie een steeds grotere vlucht neemt wat een eigen
nieuwsgroep rechtvaardigd.

Je ziet dat veel nieuwsgroepen op usenet worden opgespiltst.
Dit om de leesbaarheid en herkenbaarheid van de gescheiden
mediums(onderwerpen) te onderscheiden.

Je hebt namelijk niet alleen een groep windows.
Nee, deze is opgedeeld in 98, xp, etc.
Waarom wordt deze opgesplitst ???

Juist om bovenstaande doelen te realiseren.

Het zou toch ondoenlijk zijn als je een vraag over windows hebt die je
in deze ene groep zou moeten dumpen ...

Ok ... nl.foto is qua berichten misschien geen grote groep ..... maar
een reine en gestructureerde manier van discusseren is toch voor
iedereen wenselijk ?

Je maakt zelf toch ook op je harde schijf diverse directorys aan om
alles te structureren ...

Verder worden traditionele mensen niet gestoord met digitale vragen en
andersom .... soms natuurlijk wenselijk ... soms echter niet ...

Groetjes,

Dennis

rob elsjan

não lida,
27 de mar. de 2002, 17:38:5927/03/2002
para

Alles hierover is al eens gezegd. Wil je een nl.foto.digitaal oprichten
: ga je gang, we zien de RFC wel voorbijkomen.

grtz rob
--
Rob Elsjan Fotografie
Enschede The Netherlands.

Erwin de Villeneuve

não lida,
27 de mar. de 2002, 18:36:3727/03/2002
para
Niet echt nodig vind ik, mijn doel is nog steeds om mensen weer lekker
op film te laten fotograferen en als het gescheiden wordt, bereik ik de
mensen die digitaal fotograferen niet meer en kan ik net zo goed
ophouden met overtuigen, zou toch jammer zijn niet?
En daarbij wordt er al gezegd, het heeft heel veel met elkaar te maken,
want uiteindelijk gaat het om het resultaat: de foto, en of die nou
digitaal is of niet, composities endergelijke veranderen niet.

Groeten Erwin

bel911 wrote:

--
==== Erwin de Villeneuve ====

Vrijetijds Fotograaf
er...@devilleneuve.nl
http://www.devilleneuve.nl/

=============================

wvm...@nospam.home.nl

não lida,
27 de mar. de 2002, 20:01:5627/03/2002
para
Ik ben hier tegen.
Omdat het nog steeds om fotografie gaat, niet om de techniek.

Wil je splitsen, dan zou je kunnen splitsen in de artistieke kant en de
technische kant. Technisch denk ik dan vooral aan apparatuur - discussies
over verschillende toestellen enzo. Fotografische technieken zoals de
werking van diafragma kan in beide kanten terecht - ligt aan de
toepassing.

Zelf ben ik vooral geinteresseerd in het plaatje - wat staat er op, wat
doet het met me. Of een plaatje digitaal of analoog is gemaakt, zal me
een worst zijn. Net zoals of het een Nikon met zoom of Pentax met vaste
lens is. Ik noem maar wat. Kan ook heel interessant zijn - maar is vind
ik een ander aspect van fotograferen. Ik wil foto's maken en zien. Ik
weet best wel wat van de techniek er achter, maar vind het gebruik ervan
interessant. En vooral het resultaat. En wat goed is, en wat niet, en wat
beter kan en hoe.

Dus wil je zo nodig splitsen, doe dan een artistieke en technologische
groep. Ik zal me op beiden aansluiten, maar de eerste echt lezen en de
tweede losjes scannen.

Wouter.

Johan Uiterwijk Winkel

não lida,
28 de mar. de 2002, 00:39:0128/03/2002
para

Deels mee eens. Ik zie hier te vaak subjects voorbijkomen die niets meer
te maken hebben met analoge fotografie, en slechts deels te maken hebben
met digitale fotografie. Meestal zijn dat problemen met het installeren
van drivers, slechte communicatie tussen camera en PC, etc. Deze vragen
zouden beter gesteld kunnen worden in een Windows nieuwsgroep, of in
nl.foto.digitaal.

Johan.

Simon van den Bergh

não lida,
28 de mar. de 2002, 03:29:0628/03/2002
> [...]

> het niets geëindigd. En iedere keer weer op dezelfde punten en
> argumenten.
>
> Kun je ook duidelijk maken waar je zou vinden dat die scheiding
> precies moet liggen en waarom je eigenlijk een scheiding in deze
> nieuwsgroep zou willen aanbrengen?
>
> Stel eens twee fictieve charters op?
>
> Denk je vervolgens dat het merendeel gaat kiezen voor één groep of
> denk je dat na de splitsing 90% uiteindelijk toch zal subscriben op
> beide groepen? Ik denk dat dat laatste namelijk het geval is en dan
> kun je je dus ernstig afvragen wat precies de zin van splitsen is.

M.i. het beste argument om een scheiding achterwege te laten

gr v simon

Alfredo

não lida,
28 de mar. de 2002, 04:20:1928/03/2002
para
Wouter schreef:

>Ik ben hier tegen.
>Omdat het nog steeds om fotografie gaat, niet om de techniek.

Wowter, gezien de vele postings over technische zaken gaat deze
ng ook over techniek.

> Wil je splitsen, dan zou je kunnen splitsen in de artistieke kant
> en de technische kant.

[knip, motivatie]

Inderdaad m.i. een betere splitsing dan digitaal/analoog.
Met name omdat veel draden gaan over de keuze tussen
digitaal en analoog.
De onderwerpen technisch / artistiek kun je wel splitsen.
Of dit zin heeft is overigens de vraag.
Probeer maar!

Groeten, Alfredo

Bram

não lida,
28 de mar. de 2002, 07:43:0428/03/2002
para

Alfredo <a7...@planet.without.spam.nl> schreef in berichtnieuws
a7un6h$bu...@vnw002.minvenw.nl...

Als geïnteresseerde in de fotografie ben ik benieuwd naar discussies die dit
onderwerp breed behandelen. Zowel die over analoge en digitale technieken,
als over het fotograferen zelf. Onderwerpen die mij aanstaan klik ik aan, de
andere laat ik voor wat ze zijn. Om dit op te splitsen in verschillende ng's
heeft geen zin. Ik zou me dan moeten aanmelden bij alle ng's. Daar voel ik
niets voor, dus hou het maar zo. Lekker afwisselende discussies is toch
prachtig!

Groetjes,

Bram

peter rogier

não lida,
28 de mar. de 2002, 11:13:4528/03/2002
para
bel911 schreef:

Als ooit de FAQ opgericht gaat worden is splitsing geheel overbodig.
Zodra we van alle honderden malen herhaalde vragen verlost zijn, blijven
er slechts een handvol nuttige discussies over...

peter

--
vr.gr. peter rogier
PiaR Fotografie

Constant Govaard

não lida,
28 de mar. de 2002, 11:42:0628/03/2002
para

"peter rogier" <1...@piar.nl> schreef in bericht

> Als ooit de FAQ opgericht gaat worden is splitsing geheel overbodig.
> Zodra we van alle honderden malen herhaalde vragen verlost zijn, blijven
> er slechts een handvol nuttige discussies over...

Ik ben niet voor opsplitsing van de groep maar ik betwijfel of we ooit van
de herhaalde vragen afkomen.

Constant

wijnand

não lida,
29 de mar. de 2002, 15:07:2729/03/2002
para
Gaat het met fotografie over zilver en bitjes of over beeld ???

"bel911" <bel...@freemail.nl> schreef in bericht

Guy

não lida,
30 de mar. de 2002, 10:24:2930/03/2002
para
bel911 wrote:

Beste, zo snel mogelijk oprichten die zaak!
Dan zijn we hier hopelijk van dat digitale gedoe af en kunnen we ons
opnieuw gaan bezighouden met *echte* fotografie.

wim wiskerke

não lida,
30 de mar. de 2002, 12:35:2930/03/2002
para

Je wordt op je wenken bedient hoor:

Omdat er altijd in tijden van nood een uitzondering op alle regels
mogelijk is, en er zoveel onvrede onder de nederlandse fotografen is,
komt er vanaf maandag al een flink aantal groepen bij in de nl.foto
hierarchie:

Voor alle niet echte fotografie:

nl.foto.digitaal
nl.foto.kleur
nl.foto.autofocus
nl.foto.aps
nl.foto.hobby
nl.foto.model
nl.foto.vakantie
nl.foto.flits
nl.foto.reflex
nl.foto.familie
nl.foto.club

En voor alle echte fotografie:

nl.foto.grootformaat
nl.foto.zwartwit
nl.foto.doka
nl.foto.dia
nl.foto.pinhole
nl.foto.kunst
nl.foto.daglicht
nl.foto.prof
nl.foto.meetzoeker
nl.foto.leica
nl.foto.hasselblad
nl.foto.portret

(Persoonlijk vind ik het een schande dat leica een eigen groep krijgt
en lomo en olympus niet.)

Als je provider ze maandag nog niet doorgeeft: onmiddellijk een
mailtje naar je helpdesk.

Wat zal het overzichtelijk worden!

groet, wim

(die zijn oppositie tegen nl.foto.digitaal bij deze geweldige
oplossing echt betreurt: het was bijzonder kortzichtig van me)

--
http://www.wiskerke.com

0 nova mensagem