Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Zilveren Camera.

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

*Nick*

ongelezen,
13 jan 2004, 03:09:2313-01-2004
aan
Hoi NG.

De zilveren camera is gewonnen door Jerry Lampen.
Mooie portfolio vind je hier. Vind ik.
http://about.reuters.com/pictures/portfolio/jerry/

--
Nick.
http://www.wandel.nikstik.nl

Rennies

ongelezen,
13 jan 2004, 05:20:0713-01-2004
aan
On Tue, 13 Jan 2004 09:09:23 +0100, "*Nick*" <nickgro...@home.nl>
wrote:

>Hoi NG.
>
>De zilveren camera is gewonnen door Jerry Lampen.
>Mooie portfolio vind je hier. Vind ik.
>http://about.reuters.com/pictures/portfolio/jerry/

een terechte winnaar !

maakt geweldige photo's ...wacht op precies het goede moment...
compositie en kleuren zijn ' spot on '....

DiVenZ

ongelezen,
13 jan 2004, 06:33:4113-01-2004
aan
"*Nick*" <nickgro...@home.nl> schreef in bericht
Bijzonder mooie foto's. Deze man weet het juiste moment te pakken met mooie
composities.
Er zit me wel iets dwars bij het zien van zijn foto's, en dat komt voort uit
m'n eigen ervaringen in arme gebieden.
Een steeds sterker wordend stemmetje, diep in mijn hoofd zegt dat het niet
goed is om geld te verdienen aan andermans leed.
Ik weet ook wel dat dat op andere gebieden nog veel erger is (wapenhandel
bijv). Ik weet ook wel dat Jerry er persoonlijk waarschijnlijk niets aan kan
doen; maar toch.
Onlangs werd bekend gemaakt dat wij Nederlanders steeds minder onder de
indruk raken van leedbeelden. Inzamelacties hebben daar al last van. Vroeger
lieten ze een zielig kind zien en het geld stroomde binnen. Die tijden zijn
over.
Voriger week zag ik van iemand een vakantiereportage uit de Filipijnen. Zijn
mooiste foto's waren gemaakt nadat hij kinderen ijsjes had gegeven. Hij had
ook een vrouw die op straat woont (vanwege een ontsteking) mee naar een arts
genomen. Daarna had hij prachtige foto's van die vrouw genomen. Ik krijg
hier gemengde gevoelens van.
Hij besteed duizenden euro's aan apparatuur en reizen, en om het resultaat
van investeringen af te maken besteed hij 50 euro aan ijsjes en 50 aan de
dokter?
Kweenie, 't blijft lastig hier een mening over te vormen.
Thnx.
Div

PM3

ongelezen,
13 jan 2004, 07:25:2813-01-2004
aan
DiVenZ schreef in <4003d90e$0$79694$6c56...@diablo.nl.easynet.net>

> [...]
> dokter?
> Kweenie, 't blijft lastig hier een mening over te vormen.

Tja, je zou kunnen zeggen dat die kinderen geen ijsjes en die vrouw
geen dokter had gezien, als die man niet daar op vakantie was gegaan...
Of denk je dat ie dan die duizenden euro's aan ontwikkelingshulp had
uitgegeven, en dat daarmee een of andere hulporganisatie het
doktersbezoek had bekostigd en die kinderen ijsjes had gegeven?

--
PM3
recepten: http://members.home.nl/pm3

wim wiskerke

ongelezen,
13 jan 2004, 12:43:2213-01-2004
aan
On Tue, 13 Jan 2004 12:33:41 +0100, "DiVenZ" <d...@venz.invalid> wrote:

> [...]
>Een steeds sterker wordend stemmetje, diep in mijn hoofd zegt dat het niet
>goed is om geld te verdienen aan andermans leed.

Misschien zou je dat besef niet hebben zonder dit soort foto's.

In ieder geval kan niet iedereen in al die landen gaan kijken en dan
nog: de meeste mensen komen opgelucht terug van hun vakanties in *die*
landen omdat je er tocht niet zo veel van merkt, of dat de mensen er
gelukkig toch heel gelukkig zijn ;-)

Maar ik deel je opvatting over ramptoerisme.

> [...]
>dokter?
>Kweenie, 't blijft lastig hier een mening over te vormen.

Gelukkig gaat hij erheen. Dit is meestal de belangrijkste vorm van
inkomsten van *die* landen: toerisme. En zeker ongeorganiseerd
toerisme, wat nog relatief veel geld in de plaatselijke economie
achterlaat. Dat geldt overigens ook voor elk conflict: er wordt dan
altijd veel verdiend door iedereen. Daarom is het ook nooit stil als
er ergens iets aan de hand is: het stikt er opeens van de
journalisten; fotografen; tolken; drivers; fixers etc etc. En die
moeten allemaal weer eten en bellen en slapen.
En vergeet niet dat de strijdende partijen dat ook meestal voor geld
doen tegenwoordig. Er zijn niet zo veel fijne idealistische
vrijheidsstrijders meer. Het is gewoon een beroep, oorlogvoeren. En
als het niet meer betaald, houden ze er snel mee op, of gaan met hun
wapens de journalisten en fotografen en hulpverleners beroven ;-))
(en dan sta je met zijn allen in je onderbroek en ziet je witte
fourwheeldrive het bos inrijden...)

Kortom je hebt gelijk met je dubbele gevoelens.
Toch is het heel spannend om eens mee te maken zo'n echt rampgebied.
En Lampen is er erg goed in. En behoorlijk integer.

groet, wim
--
http://www.wiskerke.com

0 nieuwe berichten