Zorgverzekering

1 view

Jan

Hallo,

Ik lees dat ik uiterlijk 1 maart mijn oude zorgaanbieder kan opzeggen en
uiterlijk 1 mei mijn nieuwe kan kiezen. Wat gebeurt er echter in de periode
daartussen? Stel ik zeg per 1 maart mijn oude op, en neem per 1 mei een
nieuwe...

Henk

sandra

"Jan" <n...@no.no> schreef in bericht

Dan ben je voor de oude afgemeld per 01-01 en bij de nieuwe aangemeld per
01-01.
Nee Jan je kan op deze manier geen 4 maanden besparen, helaas. Ook niet 2
maanden, helaas.

sandra

Jan

Oei, wat denk jij slecht over mij. Het ging me er juist om dat ik tussen
maart en mei niet onverzekerd ben. Maar bedankt voor je reactie.

sandra

"Jan" <n...@no.no> schreef in bericht

Ohhh zooo. Nou nee hoor. Iedereen is per 01-01 vezekert.

sandra

Ducky

> Ohhh zooo. Nou nee hoor. Iedereen is per 01-01 vezekert.

Op papier, tot je bij een zorgverlener staat die eist dat je je pas laat
zien omdat je niet bestaat in hun online administratie.

Ducky

sandra

"Ducky" <duck...@xs4allNOSPAMMERS.nl> schreef in bericht

Zo bestaan spookverhalen, en dat is niet zo netjes van je Ducky.

André

"sandra" <pic...@xs4all.nl> schreef in bericht

En bij wie ben ik dan verzekert als ik mijn op 1 februari heb
afgemeld bij mijn oude verzekering en ik ga tot 1 mei nadenken
waar ik me weer wil verzekeren. Als ik dan in april naar de dokter
gaat ben ik toch echt nergens in geschreven. Ik ben bang dat je
de rekening dan eerst zelf mag betalen en in mei met het aanmelding
formulier voor je nieuwe verzekering kan je de rekening gelijk mee
sturen want ja je was vanaf 1-1- 2006 bij hun verzekert.

Andre

Tom

"André" <a.st...@hccnet.nl> schreef in bericht

> En bij wie ben ik dan verzekert als ik mijn op 1 februari heb
> afgemeld bij mijn oude verzekering en ik ga tot 1 mei nadenken
> waar ik me weer wil verzekeren.

Dat kan dus niet. Je bent *verplicht* je te verzekeren. Dus als je je per 1
februari uitschrijft moet je meteen laten weten bij wie je vanaf die datum
dan wél verzekerd bent (of eigenlijk per 1 januari).

Tom.

Message has been deleted

Jan Ehrhardt

Tom in nl.financieel.verzekeringen (Mon, 20 Feb 2006 22:07:26 +0100):

Dat kan dus wel. Als je je op 1 februari uitschrijft bij je oude
verzekering heb je nog tot 30 april de tijd om een mieuwe verzekeraar te
vinden. Daar word je dan alsnog met terugwerkende kracht vanaf 1-1
verzekerd.

Er doen verschillende verhalen de ronde waar je in de tussentijd
verzekerd bent. De wet is daar niet erg duidelijk over.

Verhaal 1: je bent nog steeds verzekerd bij je oude verzekeraar.
Technisch gesproken schrijf je je namelijk niet uit, maar geef je
slechts aan je oude verzekeraar te kennen dat je geen gebruik maakt van
hun aanbod voor een nieuwe verzekering. Totdat je een nieuwe verzekering
hebt afgesloten blijf je echter desondanks verzekerd bij je oude
verzekeraar.

Verhaal 2: je bent in de tussentijd nergens verzekerd, maar kunt je
stante pede verzekeren als de nood aan de man mocht komen.

Gek genoeg zal het afhangen van je oude verzekeraar welk verhaal die in
de praktijk toepast. Hoe dan ook, nadat je een nieuwe verzekeraar hebt
gevonden komen alle zorgkosten vanaf 1-1 ten laste van die nieuwe
verzekeraar.

Jan
--
Zorgverzekering Zelfstandigen. http://www.monitor.nl/ziek.html

Ducky

> Zo bestaan spookverhalen, en dat is niet zo netjes van je Ducky.

Spookverhalen? Ik werk zelf bij een zorgverzekeraar en heb al meerdere keren
aspirant verzekerden uit de brand moeten helpen. Van een huisarts die de
dochter van iemand niet wou nakijken i.v.m. de uitschrijving bij de oude
verzekeraar tot het AMC die weigerde een transplantatie uit te voeren.
Helaas realiteit dus :-(

Ducky

sandra

"Ducky" <duck...@xs4allNOSPAMMERS.nl> schreef in bericht

Laten we het dan maar niet hopen voor die 10 duizenden en misschien wel meer
verzekerden.
Ik blijf dit jaar bij m'n huidige verzekering (CZ), zeer tevreden over. En
zo rond september zie ik wel verder om eventueel per kalenderjaar op te
zeggen. Geen gezeik ook en ook geen kans op dubbele verzekering. Denk je
voor een kwartje goedkoper te zitten moet je 1000 euro extra betalen, SLIK!

sandra