welk type fiets staat op de foto?

Peter

Hallo,

Ik wil graag een fiets kopen en ik zoek een model als deze
http://www.kapaza.be/detail/593794/, als je op de foto klikt krijg je een
uitvergroting te zien. Mijn vraag is hoe zo'n een model nu juist noemt, is
dit nu een citybike?
Het is de bedoeling ermee op de baan te rijden maar soms zullen daar ook wel
kasseien of aarde (al dan niet verhard) bijzitten, is zo'n fiets hiervoor
geschikt of ben ik beter dat ik hem enkel voor de autowegen gebruik en voor
andere es een mountainbike koop?

Op deze link http://www.kapaza.be/detail/522845/ staat een gelijkaardig
model te zien maar 't is toch niet helemaal hetzelfde of vergis ik me
daarin? Ik vermoed dat deze minder sportief zal rijden.

Thx, Peter

Robby

"Peter" <dj.p...@pandora.be> wrote in message

> [...]
> uitvergroting te zien. Mijn vraag is hoe zo'n een model nu juist noemt, is

Citybike, hybride, sportfiets ... hangt een beetje van de fabrikant af op
welke pagina in de folder hij zo'n model plaatst.

> [...]
> kasseien of aarde (al dan niet verhard) bijzitten, is zo'n fiets hiervoor
> geschikt of ben ik beter dat ik hem enkel voor de autowegen gebruik en

Met "baan" bedoel je de gewone weg, neem ik aan ? Onder baan versta ik een
houten wielerbaan en daar is zo'n fiets niet geschikt voor ;)
En ja, het is een fiets voor dagelijks gebruik, voor de gewone weg. Als die
gewone weg af en toe bestaat uit een strook kassei of onverhard is kan dat
geen kwaad. Maar ik zou met zo'n fiets niet serieus gaan mountainbiken.

> Op deze link http://www.kapaza.be/detail/522845/ staat een gelijkaardig
> model te zien maar 't is toch niet helemaal hetzelfde of vergis ik me
> daarin? Ik vermoed dat deze minder sportief zal rijden.

Mwah, vallen beiden in dezelfde categorie. Hie hij rijdt moet je zelf
uitproberen.
Je moet bij zulke tweedehansjes trouwens wel frame (breuk) en lagers
(slijtage, afstelling) inspecteren ivm bijkomende kosten.
E. 40 is trouwens geen geld voor zo'n fiets.

eric eric

Volgens mij is dat een merk van de kwantumhallen,.......
wat volgens mij voldoende zegt.
Hoewel ik ook een keer een verhaal gelezen heb over iemand die op zo'n
fiets van 150 euro een reis door de himalaya gemaakt heeft.
http://www.digitale-fietspad.nl/verslagen/kwantum/index.htm

eric eric

Marten Hoffmann

eric <""(eric) ericvers\"@raketnetdit weg.nl"> schreef ...

Wij zijn eens Amerikanen tegengekomen die elk jaar in Frankrijk op
fietsvakantie gaan. Ze nemen mee: hun tassen, hun zadels en een
bagagedrager. Dan kopen ze bij Decathlon een fiets voor pakweg 150 Euro
en laten die naderhand achter bij een familielid dat in Frankrijk woont.

Hun dagboek schrijven ze op de binnentent. Tent volgeschreven? Nieuwe
tent. Er zijn toch prachtige mensen in deze wereld :-)

--
Mvg,
Marten