On 2-5-2013 10:10, TonV wrote:
................
> Doel.
> 1 De EU-instellingen en Lidstaten worden verplicht om er voor te zorgen dat alle inwoners kunnen genieten van het recht op water en sanitaire voorzieningen.
> 2. De watervoorziening en het beheer van de watervoorraden niet aan ‘interne marktregels’ worden onderworpen en dat de waterdiensten van liberalisering worden uitgesloten.
> 3. De EU zich nog meer inspant om universele toegang tot water en sanitaire voorzieningen te bereiken.
> TonV
Je punten zijn voor ieder weldenkend mens natuurlijk een no-brainer waar
je alleen maar instemmend op kunt antwoorden.
Wat de liberalisering doet in een land als Portugal, dat om de
broodnodige EU gelden te ontvangen zijn markten met het mes op de keel
moest opstellen, waar de EU "liberalisering" een gruwel is geworden met
de alom bekende graaiende mannetjes die de markt leegzuigen, zonder zich
te bekommeren om hun taak als dienstverlener en onderhouder van de
infrastructuur.
Verder is er niemand beter van geworden.
Portugal is de blauwdruk hoe het *niet* moet worden.
Prijzen gingen meteen omhoog, de service werd als eerste opgedoekt.
Aan de andere kant hebben wij hier een Vitens.
Een archaïsch Politbureau uit de vorige eeuw met dito slechte manieren,
dat wars is van iedere menselijke communicatie en waartegen ik recent
dan maar moest procederen, omdat men niet geïnteresseerd bleek in welke
dialoog ook.
Heb je een probleem??
'Procedeer dan maar' was het tienvoudige tenenkrommende antwoord van ze.
Het geval was te schofterig voor woorden en de gang naar de rechter had
ieder weldenkend jurist zich meteen bespaard, maar zo niet het blok
autistisch beton dat Vitens heet.
De winst had ik met een hamerstuk binnen, maar het genoegen is beperkt
gebleven, omdat in dat naar binnengekeerde klimaat nooit een les uit
zoiets zal worden getrokken, ook niet na een afgang voor de rechter.
Boeven zijn die mogen branden in de hel en liberalisering zal dit soort
ingegraven huftertjes het gevoel voor de menselijke maat teruggeven.
Maar daarvoor moeten ze waarschijnlijk eerst zelf zonder werk op straat
staan.
Dat laatste heeft mijn zegen....:)