Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Water is belangrijk bij het fietsen

38 views
Skip to first unread message

TonV

unread,
May 2, 2013, 4:10:17 AM5/2/13
to
Zoals bij vele andere het geval is.
Voor elke fietstocht gaat er fris water mee.
Dat moet wel zo blijven.

Er loopt een EU-burgerinitiatief voor het verzamelen van digitale handtekeningen.
Zie http://www.right2water.eu/nl

Doel.
1 De EU-instellingen en Lidstaten worden verplicht om er voor te zorgen dat alle inwoners kunnen genieten van het recht op water en sanitaire voorzieningen.

2. De watervoorziening en het beheer van de watervoorraden niet aan ‘interne marktregels’ worden onderworpen en dat de waterdiensten van liberalisering worden uitgesloten.

3. De EU zich nog meer inspant om universele toegang tot water en sanitaire voorzieningen te bereiken.

Doe mee, teken!

TonV

T. Lootrek

unread,
May 2, 2013, 7:13:45 AM5/2/13
to
Op 2-5-2013 10:10, TonV schreef:
Ah, nou begrijp ik waarom er recent zo'n waterleidingbobo begon te
kraaien dat recht op water niet bestaat maar dat water een commercieel
product is dat vermarkt dient te worden. Het was deze bui die hij zag
hangen.

TonV

unread,
May 2, 2013, 8:36:12 AM5/2/13
to
> Ah, nou begrijp ik waarom er recent zo'n waterleidingbobo begon te
> kraaien dat recht op water niet bestaat maar dat water een commercieel
> product is dat vermarkt dient te worden. Het was deze bui die hij zag
> hangen.

Ja, zie je het al voor je?
Hete dag, bidon bijvullen.... moet er eerst een muntje in, voordat de kraan opengaat. En elk waterleidingbedrijf heeft weer zijn eigen muntje.


post2u

unread,
May 2, 2013, 8:51:57 AM5/2/13
to
On 2-5-2013 10:10, TonV wrote:
................
> Doel.
> 1 De EU-instellingen en Lidstaten worden verplicht om er voor te zorgen dat alle inwoners kunnen genieten van het recht op water en sanitaire voorzieningen.
> 2. De watervoorziening en het beheer van de watervoorraden niet aan ‘interne marktregels’ worden onderworpen en dat de waterdiensten van liberalisering worden uitgesloten.
> 3. De EU zich nog meer inspant om universele toegang tot water en sanitaire voorzieningen te bereiken.
> TonV


Je punten zijn voor ieder weldenkend mens natuurlijk een no-brainer waar
je alleen maar instemmend op kunt antwoorden.
Wat de liberalisering doet in een land als Portugal, dat om de
broodnodige EU gelden te ontvangen zijn markten met het mes op de keel
moest opstellen, waar de EU "liberalisering" een gruwel is geworden met
de alom bekende graaiende mannetjes die de markt leegzuigen, zonder zich
te bekommeren om hun taak als dienstverlener en onderhouder van de
infrastructuur.
Verder is er niemand beter van geworden.
Portugal is de blauwdruk hoe het *niet* moet worden.

Prijzen gingen meteen omhoog, de service werd als eerste opgedoekt.

Aan de andere kant hebben wij hier een Vitens.
Een archaïsch Politbureau uit de vorige eeuw met dito slechte manieren,
dat wars is van iedere menselijke communicatie en waartegen ik recent
dan maar moest procederen, omdat men niet geïnteresseerd bleek in welke
dialoog ook.

Heb je een probleem??
'Procedeer dan maar' was het tienvoudige tenenkrommende antwoord van ze.
Het geval was te schofterig voor woorden en de gang naar de rechter had
ieder weldenkend jurist zich meteen bespaard, maar zo niet het blok
autistisch beton dat Vitens heet.
De winst had ik met een hamerstuk binnen, maar het genoegen is beperkt
gebleven, omdat in dat naar binnengekeerde klimaat nooit een les uit
zoiets zal worden getrokken, ook niet na een afgang voor de rechter.

Boeven zijn die mogen branden in de hel en liberalisering zal dit soort
ingegraven huftertjes het gevoel voor de menselijke maat teruggeven.
Maar daarvoor moeten ze waarschijnlijk eerst zelf zonder werk op straat
staan.
Dat laatste heeft mijn zegen....:)
Message has been deleted

EeBie

unread,
May 3, 2013, 3:56:34 AM5/3/13
to
On Thu, 02 May 2013 14:51:57 +0200, post2u wrote:

> Boeven zijn die mogen branden in de hel en liberalisering zal dit soort
> ingegraven huftertjes het gevoel voor de menselijke maat teruggeven.
> Maar daarvoor moeten ze waarschijnlijk eerst zelf zonder werk op straat
> staan.
> Dat laatste heeft mijn zegen....:)

Volkomen mee eens. Laatst had ik door een misverstand een rekening niet
betaalt. Dan halen ze ook echt alles uit de kast om je te pakken. Ze
verhogen zelfs binnen de wettelijke termijn die daar voor staat (zal
juridisch wel dichtgetimmert zijn) en dan ook maximaal. Daar ben je dan
10-tallen jaren klant bij... Ik heb zelf een bedrijf maar ik ga niet zo
met mijn klanten om.

Ik hoop inderdaad dat ze snel weer met beide beentjes op de grond worden
gezet.

--
EeBie

post2u

unread,
May 3, 2013, 3:43:05 PM5/3/13
to
On 2-5-2013 18:36, nmp wrote:
> post2u:
>
>> Aan de andere kant hebben wij hier een Vitens.
>> Een archaïsch Politbureau uit de vorige eeuw met dito slechte manieren,
>> dat wars is van iedere menselijke communicatie en waartegen ik recent
>> dan maar moest procederen, omdat men niet geïnteresseerd bleek in welke
>> dialoog ook.


> Verkopen ze daar zulke slechte fietsen dan?



Goed punt, maar ik zou het niet weten.
Toen ik met een stel van m'n honden aankwam vluchtten de lafbekjes erg
rap in een Vitens bestelauto.
Conditie van niks dus.

Toch zou ik mij in jouw geval eerder zorgen maken over mijn eigen mail
client en wat die hier aan eerbare teksten scred.

Message has been deleted

post2u

unread,
May 5, 2013, 2:03:59 AM5/5/13
to
On 4-5-2013 18:14, nmp wrote:
> post2u:
>> nmp:
>>> post2u:
>
>>>> Aan de andere kant hebben wij hier een Vitens.
>>>> Een archaïsch Politbureau uit de vorige eeuw met dito slechte
>>>> manieren,
>>>> dat wars is van iedere menselijke communicatie en waartegen ik recent
>>>> dan maar moest procederen, omdat men niet geïnteresseerd bleek in
>>>> welke dialoog ook.



>>> Verkopen ze daar zulke slechte fietsen dan?


>> Goed punt, maar ik zou het niet weten.
>> Toen ik met een stel van m'n honden aankwam vluchtten de lafbekjes erg
>> rap in een Vitens bestelauto.
>> Conditie van niks dus.


> Man, wat ben je toch een held. Echt een grote geweldenaar. Dankzij jou is
> er nog hoop voor Nederland. Is er al een standbeeld voor je opgericht?
> En kunnen je honden ook fietsen?


>> Toch zou ik mij in jouw geval eerder zorgen maken over mijn eigen mail
>> client en wat die hier aan eerbare teksten scred.


> Het spijt me, maar ik ben waarschijnlijk gewoon veel te dom om je te
> begrijpen. Zo was ik me er niet van bewust dat ik hier een mailclient
> gebruikte. En wat "scred" is weet ik ook niet, maar ik zal dat zeker eens
> opzoeken.



Ja, je bent zeker te dom.
Ik begin te begrijpen hoe jij met zo'n klein onnodig beledigend denkraam
niet verder komt dan een monocellig en repeterend trollfietsje.
Ben je verstandelijk gehandicapt of zo??
http://tinyurl.com/bqontrj

Het stond goed, maar nadat het je mailclient cq bovenkamers was
gepasseerd werd het ineens dit:
--archaïsch
--geïnteresseerd

Scredden voor beginners:
http://tinyurl.com/d75tbeg

Hond & fiets:
http://www.youtube.com/watch?v=CBJ28V4xGG8
http://www.youtube.com/watch?v=roJzWYiXFtg
http://www.youtube.com/watch?v=z1SubT8ldno

Message has been deleted

post2u

unread,
May 5, 2013, 9:11:49 AM5/5/13
to
On 5-5-2013 12:26, nmp wrote:
> post2u:
............
>> Ja, je bent zeker te dom.


> In dat geval bid ik uw vergiffenis, oh grote geweldenaar. Ik buig voor uw
> superieur intellect.



Ok ok, het kan hier voor deze ene keer bij blijven.
0 new messages